مسابقهی درگ چند روز پیش که در آن تسلا مدل X توانست سه شاسیبلند پرفورمنس دیگر را شکست دهد به یاد دارید؟ پس از پیروزی بی چون و چرای این شاسیبلند الکتریکی در درگ یاد شده بسیاری از دوستان گفتند جای یک شاسیبلند فوقالعاده سریع یعنی جیپ گرند چروکی تراک هاوک در مسابقه خالی بوده است.
خب ظاهراً CarWow گفتههای دوستان را شنیده و این شاسیبلند را در برابر تسلا مدل X و مرسدس-ای ام جی GLC 63 قرار داده است.
خب این مسابقه مطابق انتظار برخی افراد پایان نیافته است. تسلا مدل X P100D هنوز هم در خط مستقیم برنده است و تراک هاوک را پشت سر گذاشته است. بهتر است دربارهی GLC 63 هم صحبت نکنیم.
خب بیایید نگاهی به مشخصات خودروها بیندازیم تا ببینیم که چه اتفاقی افتاده است.
تراک هاوک از پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۰۷ اسب بخار استفاده میکند. از طرف دیگر مدل X را داریم که نسخهی P100D آن قدرت ۷۷۲ اسبی و البته گشتاور آنی ویرانکننده دارد. اگرچه قدرت جیپ در مقایسه با تسلا کمتر است اما از یک مزیت برخوردار میباشد و آنهم وزن کمتر چند کیلوگرمی میباشد.
نمیخواستیم با نام بردن از برندهی این درگ از جذابیت ویدئو بکاهیم اما شدیداً توصیه میکنیم ویدئوی یاد شده را تماشا کنید تا ببینید که تسلا مدل X چگونه دو رقیب سنتی یعنی جیپ تراک هاوک و مرسدس-ای ام جی GLC 63 را شکست میدهد. البته دو مسابقهی دیگر یعنی درگ رولینگ و تست ترمز هم وجود دارد اما خب موضوع اصلی همان درگ یاد شده است.
m40
۱۹ آذر ۱۳۹۷جیپ تراک هاوک
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۷تسلا
مرسدس
چیپ
Elmiraj
۱۹ آذر ۱۳۹۷تسلا که هر جا باشه برنده ست … اون به کنار…….
.
.
چیزی که اینجا خیلی جلب توجه میکنه فاصله بسیار ناچیز بین ترک هاوک و model X هست ، طوری که با توجه به درگ قبلی به وضوح پیداست که ترک هاوک بهتر از اوروس عمل کرده……
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۷جناب Elmira یوروس یه افسانه هستش. منبع تکنولوژی و فناوری مثل Q8.
یوروس 7 حالت رانندگی تو مناطق مختلف رو داره در حالی که تراک فقط تو خط راست میره مثل دیمن.
تراک فقط و فقط برای درگ اون هم با سوپر چارجر های گنده تیونینگ شده. اصلاً قابل قیاس نیستن.
یه نگاه کابین یوروس رو با صد تا تراک عوض نمیکنم.
??? lamborghini ???
More
۱۹ آذر ۱۳۹۷جناب رضا قیمت ترک هاک خیلی از یوروس کمتره
و اینکه هر چقد پول بدی همونقد عاش میخوری ولی تو ترک هاوک تو عافرود هم بسیار تواناس
Elmiraj
۱۹ آذر ۱۳۹۷Reza@
اوروس اگه بجای curiosity مریخ نوردی هم کنه باز همون کاینه که ظاهرش عوض شده و یه موتور بزرگتر هم روش گذاشته شده…..
در ضمن یک ماشین اگر برای توجیه قیمتش هزار تا حالت رانندگی هم داشته باشه ، باز سر و ته همه حالت های رانندگی جاده و آفروده که تو جاده شاید اوروس یه ذره بهتر باشه اما تو آفرود تو خواب هم به گرند چروکی نمی رسه.
((هر چند گرند چروکی در مدل ترک هاوک به خاطر درگ از تواناییهای آفرودش کم شده ))
Mohammad
۱۹ آذر ۱۳۹۷رضا داداش همه چی رو با هم قاطی نکن ایشون فقط خط راست گفت نه چرم داخل کابین که ترک هاوک بهتر هست !
فرید
۱۹ آذر ۱۳۹۷تو درگ قبلی تسلا 11.3 زد اینجا 11.8
اونجا اوروس 11.9 زد اینجا جیپ 11.9 و مرسدس 12.1
معلومه تو اون درگ اوروس و تو این درگ نتونستن تایم خوب بزنن. توی درگی که کانال درگ تایمز از درگ بین اوروس با تسلا منتشر کرد، از 4 تاش 3 تاش رو اوروس برنده میشه و رکورد سریعترین شاسی بلند رو میزنه با 11.234 ثانیه. پس فعلا اوروس از تسلا سریعتره
More
۱۹ آذر ۱۳۹۷باشه
Elmiraj
۱۹ آذر ۱۳۹۷اعداد رسمی سه خودرو :::::
.
جیپ ترک هاوک :
قدرت ۷۰۷ اسب بخار
تایم ۱/۴ مایل ۱۱.۵ ثانیه
شتاب صفر تا صد ۳.۶ ثانیه
وزن ۲۴۳۳ کیلوگرم
قیمت 86350 دلار
نسبت قدرت به وزن ۳.۴۴ کیلوگرم بر اسب بخار
.
.
لامبورگینی اوروس :
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
تایم ۱/۴ مایل ۱۱.۷ ثانیه
شتاب صفر تا صد ۳.۶ ثانیه
وزن ۲۲۰۰ کیلوگرم
قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلار
نسبت قدرت به وزن ۳.۳۸ کیلوگرم بر اسب بخار
.
.
تسلا Model X :
قدرت ۷۷۲ اسب بخار
تایم ۱/۴ مایل ۱۱.۲۸ ثانیه
شتاب صفر تا صد ۳.۱ ثانیه
وزن ۲۵۰۹ کیلوگرم
قیمت ۱۴۴۰۰۰ دلار
نسبت قدرت به وزن ۳.۲۵ کیلوگرم بر اسب بخار
.
.
.
در ضمن دوست گرامی کانال درگ تایمز تابلو در حال بزرگنمایی اوروسه و شتاب صفر تا شصت مایلشو ۲.۸ ثانیه اعلام کرده در حالی که ۳.۴ ثانیه هست….
اون جوری که درگ تایم داره تایم گیری می کنه حتما تسلا رودستر صفر تا صد و در ۱ ثانیه میره…..!!!!!
فرید
۱۹ آذر ۱۳۹۷وقتی ارقام رسمی و ثبت شده رو قبول نداری و تحریف میشه دیگه بحثی نمیمونه. بله حرف شما درسته
mahdy
۱۹ آذر ۱۳۹۷این مسخره بازیا چیه که قبل درگ در میارن
ولی خب نتیجه درگ واسم جالب بود
همین رتبه بندی رو انتظار داشتم ولی با اختلاف خیلی بیشتری بین خودرو ها
کوروش
۱۹ آذر ۱۳۹۷نکته جالب تک هاوک بی رقیب بود که از یک کراس بی حاشیه فقط با چندصدم ثانیه فاصله می برد درصورتی که حجم ادعا ها با عملکرد هم خوانی ندارد آدم یاد هنسی و باد موافق می افتد ?
Joseph
۱۹ آذر ۱۳۹۷درگ خوبی بود ،چون تو دمای پایین گرفته شد چسبندگی کمتر شده ،ولی خب تسلا اول میشدیک مطلب مهم
امروز تسلا از گروه دایملر عبور کرد.
پس از بیامو، اینبار نوبت به دایمر، شرکت مادر مرسدسبنز رسیده است تا ارزش بازار تسلا از آن عبور کند. تسلا هماکنون شرکتی ۶۳ میلیارد دلاری است.
Elmiraj
۱۹ آذر ۱۳۹۷راستی دوستان ارزش سهام تسلا علاوه بر فورد ، BMW ، جنرالموتورز و فیات-کرایسلر در سه روز گذشته از دایملر هم پیشی گرفته …!!!!!!!
.
.
این در حالیه که پنج شرکت مذکور به طور متوسط ۱۱۰ سال سابقه ، هر کدام بالای پنجاه مدل خودرو و دارای ده ها کارخانه هستن …!!!
در مقابل تسلا ۱۵ سال سابقه ، چهار مدل خودرو و دو کارخانه داره ………!!!!!!!!!!!!!!
مهدی
۱۹ آذر ۱۳۹۷لطفا منبع این خبر رو بفرمائید. تا جائی که من میدونم ارزش بازار دایملر سال پیش بیش از 160 میلیارد دلار بوده و غیر ممکنه در طی یکسال نزدیک 100 میلیارد دلار افت کنه.
حمیدرضا
۱۹ آذر ۱۳۹۷این مسابقات جای خود ولی هروقت تسلا تونست بعد از پیمایش 100 کیلومتر باز هم همین شتاب رو داشته باشه من اونو قبول دارم نه با باطری های فول همون طور که در فیلم هم مشخصه کلی صبرکردن تا باطری ها اماده کار بشن درضمن اگر در طول مسافت زیاد این مسابقه برگزار بشه یعنی با حداکثر سرعت بازم بعید میدونم برنده تسلا باشه
جیپ خیلی خوب عمل کرد با توجه به این که کلا فیات و کرایسلر نسبت به مرسدس گروه ضعیف تری از نظر تکنولوژی هستن
امیر
۱۹ آذر ۱۳۹۷اختلاف تسلا و ترک هاوک چقد کم بود!!!
تسلا مث همیشه عالی بود و نتیجه مشخص بود تقریبا
ترک هاوک هم دیگه جای حرف نمیزاره (مخصوصا صداش)