تاکنون درگ های زیادی از محصولات تسلا را تقدیم شما عزیزان کردهایم. البته این بار شاهد هنرنمایی تسلا مدل S پلاد خواهیم بود. گل سرسبد محصولات تسلا رکوردهای زیادی بر جای گذاشته و البته در مسابقات درگ با خودروهای متنوعی از عضلانیهای قدیمی گرفته تا سوپرکارهای افسانهای روبرو شده است. البته برخی رقبای جذاب هم وجود دارند که تماشای شاخبهشاخ شدنشان با تسلا خالی از لطف نخواهد بود.
ادموندز اخیراً اقدام به تست مدل S پلاد کرده است. این نشریه میگوید خودروی موردبحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیهای را ثبت میکند که اگرچه اثبات کننده شتاب ۱.۹۹ ثانیهای ادعا شده توسط تسلا نیست اما هنوز هم شتاب بسیار بالایی میباشد. همچنین تسلا مدل S پلاد سریعترین خودروی تست شده توسط ادموندز بوده است.
ادموندز این سدان الکتریکی را در برابر دو رقیب غیرمنتظره یعنی سوزوکی هایابوسا ۲۰۲۲ و کاوازاکی ZX-14R 2021 قرار داده است. اگر یک نفر بتواند این تستهای پرشتاب را برگزار کند او کسی نیست جز کریس مور که سابقه زیادی در این زمینه دارد. ادموندز میگوید این اولین باری است که سوپربایک ها را به پیست خود میآورد.
در واقع ادموندز نتوانسته رقیبی قابلاعتنا برای تسلا مدل S پلاد ۱۰۲۰ اسب بخاری که رکورد ۹.۲ ثانیهای در مسافت ۴۰۰ متر دارد پیدا کند. در نظر داشته باشید که ادموندز در تستهای ۴۰۰ متر با این خودرو زمان ۹.۴ ثانیه را ثبت کرده است. البته باید دانست طبق گفته این نشریه، اگر خواهان چیزی برای شکست پلاد هستید باید چیزی سریعتر از این سوپربایک ها را بیابید.
تماشا در یوتیوب:
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰میگم من حساب کردم که اگر قدرت یه لوتوس الیز رو به حدود ۶۰۰ با گذاشتن سیستم تعلیق و تایر مخصوص درگ میشه صفر تا صدشو به ۱.۷ ثانیه رسوند
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰البته منظورم از سیستم تعلیق ، چیزیه که بتونه با شتاب ۱.۷ ثانیه ای سرپا باشه نه اینکه فکر کنین منظورم یه چیز خیلی مخصوصه
AMIR / ARMI
۲۹ شهریور ۱۴۰۰فکر نکنم کشش لازم به وجود بیاد
مخصوصا که سیستم کشش اجازه نمیده
حتی اگه همه چیز محیا باشه به خاطر تقسیم وزن و عدم ثبات کنترلش خیلی سخت میشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰درست میگی وقتی این عدد و میزنه هر چند که ععدش بخاطر تقسیم وزن جلوش بلند میشه و به احتمال زیاد برمیگیرده و چپ میشه ولی در عوض شتابش ۱.۷ ثانیس 😂
Ali_x76
۲۹ شهریور ۱۴۰۰باید از اون دسته چرخ دار هایی که پشت درگ ریسر ها میذارن استفاده کنی تا تک چرخ نزنه
Audi rs e_tron gt
۲۹ شهریور ۱۴۰۰عکس اس پلد داره دیوونم می کنه
چرا نمی تونیم فعلا به این ماشینا برسیم
محمد امین
۲۹ شهریور ۱۴۰۰اگر میخواین شتاب دقیق یک خودرو رو محسابه کنید ، طبق اصول مکانیک ،اول از همه مسافت ترمز گیری رو مساوی قرار میدین با نصف ، مربع سرعت در ابتدای تست ترمزگیری تقسیم بر شتاب جانبی : d= 1//2(v^2/a)
واحد ها باید بر اساس فوت ، و فوت بر ثانیه باشه ، و در این معادله شما شتاب جانبی رو با یه طرفین وسطین به دست میاری
که برابر هست با ضریب استحکاک ابستایی
بعد از اون باید مرکز ثقل ماشین رو بدونید کجاست ، ارتفاع ت مرکز رو تا زمین رو با c نامگذاری کنید ، فاصله ی این مرکز تا محور محرک رو a و فاصله ی این مرکز تا محور متحرک رو b نامگذاری کنید
بعد اطلاعاتتون رو وارد این معادله ی حداکثر شتاب کنید
دقت کنید که در این معادله ضریب استحکاک ایستایی رو با حرف یونانی نشون میدن که من به خاطر اینکه کیبوردم اون حرف رو نداره با k نشون میدم :
a(g)=k(b/a+b)/1-k(c/a+b)
وقتی شتاب بیشینه رو در این معادله که a هست بر حسب g به دست اوردین در فورمول سرعت زمان قرار میدین
V=at
و v رو مساوی حدود ۲۷ قرار میدین ، یعنی ۱۰۰ کیلومتر برساعت و t رو برحسب ثانیه حساب میکنید
البته این شتاب حداکثری هست و یه سری چیز ها آرمانی فرض شده ، مثلا فرض شده که با شروع شتاب گیری مکان مرکز ثقل تغیر نمیکنه و استحکاک جنبشی بین جاده و سطح لاستیک ثابت هست و برابر هست با استحکاک ایستایی
ولی به طور کل ، ایده ی خوبی برای شتاب گیری یک خودرو بهتون میده
Iman99
۲۹ شهریور ۱۴۰۰مرسی محمد امین فقط ضریب اصطکاک ایستایی درستش رو با «μ» ( مو ) نشون میدن
این در حالت ایده آل فرض شده متغیر های دیگه ای هم هست که باید اضافه شه ولی همین بطور کلی نتیجه رو مشخص میکنه.
محمد امین
۲۹ شهریور ۱۴۰۰بله ایمان، در واقع این فورمول بیان میکنه که حداکثر شتاب یک خودرو با این مقدار اصتحکاک و این مختصات مرکز ثقل چه قدر هست
محاسبات کامل با در نظر گرفتن همه ی جوانب واقع پیچیده است
R
۳۰ شهریور ۱۴۰۰المیراژ مدلی حساب کردی دیگه😁😁😁
AMIR / ARMI
۲۹ شهریور ۱۴۰۰حتی سوپربایک ها با رانندگی راننده حرفه ای درگ
هم از پس پلاد برنیومدن حتی تو درگ رولینگ هم حرفیش نشدن
فکر نکنم حالا حالا ها شاهد چیزی به سریعی پلاد تو خیابون ها باشیم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰اسپارک اوول ، الکترون ترووا ، اون یکی الکترون ، هزاران درگستر ، ریماک نورا ، همشون برندای متفرقن که بهت ثابت میکنن که شتاب مبحث راحتیه منتها اینکه بتونه خوب بپیچی مبحث راحتی نیست برای همین شاهد رکورد بسیار ضعیف پلاد در پیست بودیم که از یه ماشین با نصف قدرتش ضعیفتر بود
AMIR / ARMI
۲۹ شهریور ۱۴۰۰خسته نشدید کدوم یکی از اینا تو خیابون ها دیده میشن ؟ کدومشون الان میتونم بخرم ؟
کدومشون خدمات پس از فروش و پشتیبانی یه شرکت بزرگ مثل تسلا رو دارن ؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ریماک و اسپارک که دیگه تولیدشون رسما تایید شده و داره شروع میشه اون درگسترا هم که داری میبینی همه تولید میکنن ، تازه پارسال چند تا دانش آموز سوییسی رکورد صفر تا صد خودروها رو با یه ماشین زدن که ۱.۵ ثانیه بود یه عده دانش آموز آلمانی هم توی همون همایش یه ماشین با شتاب ۱.۷ ثانیه تولید کردن ، دوج توماهاوک هم توی موتور ها هست ، دویل سیکستین تولید نشد وگرنه اونم هست ، هیچکدوم از اینا شناخته شده نیستن و فقط برای جلب توجهن درست مثل پلاد اگر بحث بحث چهارصد متره ، جت از همشون بهتر روورد میزنه
AMIR / ARMI
۲۹ شهریور ۱۴۰۰این مغلطه بازی چیه
من چه محصول تولیدی میتونم بخرم تو بازار که مجوز تردد تو جاده رو هم داشته باشه سوال من اینه نه چیز دیگه
Iman99
۲۹ شهریور ۱۴۰۰خب نسبت قدرت به وزن هم مهمه اینجا تسلا با نسبت قدرت به وزن کمتر از نیم تونست سریعتر باشه
اون موتور ها نسبت قدرت به وزنشون بیشتره
اگه نسبت یکی بشه مثلا موتور ها باید حدود ۴۵۰ کیلو وزن داشته باشن که در این صورت شتابشون خیلی کمتر میشه.
Elmiraj
۲۹ شهریور ۱۴۰۰سوزوکی هایابوسا ۲۶۴ کیلوگرم وزن داره با نسبت قدرت بر وزن ۱.۴۰ کیلوگرم بر اسب بخار….
کاوازاکی نینجا هم ۲۶۹ کیلوگرم وزن داره با نسبت قدرت به وزن ۱.۲۹ کیلوگرم بر اسب بخار….
.
نسبت قدرت به وزن S plaid هم ۲.۱۱ کیلوگرم بر اسب بخار هست .
Iman99
۲۹ شهریور ۱۴۰۰دقیقا. تفاوت خیلی زیاده..
حسین
۳ مهر ۱۴۰۰البته تو بنزینی ها شیرون رو فراموش کردی
Silent
۲۹ شهریور ۱۴۰۰سدانی که محصول علم نوین هست نه تکرار صنعت خودروی سنتی
نتیجه: نسبت پرفورمنس به وزن دیگه در موردش کم اورد.
کسی تصور نمی کرد تا همین 2 سال پیش سدان 4 در بیاد 765lt رو اوت کنه.تصور TESLA با وزنی در حد سوپر اسپرت ها خیلی ترسناک تره.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰فعلا که تو اوت کردن پانامرا مونده با ۱۱۰۰ اسب بخار
Silent
۲۹ شهریور ۱۴۰۰😂😂😂 موفق باشی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰httpsoooo://gadgetnews.net/109394/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D8%AA%D8%A7-%D8%B5%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A8/
O هارو بردار و ببین که حتی چنتا دانشجو هم میتونن یه همچین شتابیو بزنن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰شما هم همینطور 🌹 ۷.۳۰
Iman99
۲۹ شهریور ۱۴۰۰Silent تو چرا جوگیر میشی ؟ بس کن دیگه پررو نشو.
Hamid
۲۹ شهریور ۱۴۰۰اولا اینکه تایم 765 اصلا خوب نبود … ثانیا مک لارن اگر 1000 اسب قدرت داشت قطعا زیر 9 میزد همونطور که قبلاً با یه تیون ریز تونست زیر 9 بزنه …
بیا مثل حاج یانکی حرف بزنیم …
اگه توی یه همایش خودرویی یه مک لارن ۷۶۵ باشه و یه پلاد ملت دور کدوم بیشتر جمع میشن؟
خب جوابش که واضحه … اما عزیز دل همه چیز شتاب اولیه نیست … عملکرد توی پیچ ها ؛ کیفیت ساخت قطعات و… همگی نقش اساسی دارند … و اینم بگم چون ما دیتا نداریم تسلای بزرگ رو درک نمی کنیم و واقعا بی عقلیم که یه مک لارن رو به یه تسلای فوق سریع ترجیح میدم!
ارشیا(فقط و فقط)SVJ
۲۹ شهریور ۱۴۰۰یه ویدیو دیدم .
یه همایش خودرویی بود.
یه اونتادور ۲۰۱۱ اومد رد شد.
پشتش یه تسلا بود.
اونتادور که شتاب گرفت همه داشتن فیلم میگرفتن
تسلا اومد رد شه
کلا یه نفر فقط سرشو برگردوند از رو اونتادوره.
تازه باید فیلمشو ببینید😂😂
Ferrari
۲۹ شهریور ۱۴۰۰چرا دوئل ها دیگه نیستن؟خیلی خوب بودن که
Mohammad
۲۹ شهریور ۱۴۰۰تسلا فن نیستم ولی واقعا دمشششش گرممممم خیلی دیگه باید غول باشی که این هیولاهای ژاپنی رو تو درگ شکست بدی هیچ ماشینی نتونسته این ژاپنیارو شکست بده
Joseph
۲۹ شهریور ۱۴۰۰باورم نمیشه
این دوتا موتور زده
سرم داره سوت میکشه
SF90 STRADALE
۲۹ شهریور ۱۴۰۰طرفدار مکلارن نیستم ولی مردونه باید یه درگ رولینگ هم برگزار میکردن ببینیم تسلا چکاره هست
مدل S پلاد ۰ تا ۱۰۰ زیر ۲ ثانیه نداشته و اگر داشته ما ندیدیم !!!!
ولی قبول دارم ۱/۴ مایل رو به راحتی ۹.۲ میزنه
یانکی
۲۹ شهریور ۱۴۰۰یادتونه درگ تایمز چپ و راست با مکلارن 720 درگ مینداخت با دیمون و تایم 9 میزد و من میگفتم همش داستانه.حالا درگ کرده با تسلا همش بالا10 میزنه اکنم 720 نیست 760 هستش.
Hamid
۲۹ شهریور ۱۴۰۰خودش پشت مک لارن ننشسته بود حاجی
در ضمن خدایی ضایعس اون تایم واسه مکی
تورج
۲۹ شهریور ۱۴۰۰تسلا مدل اس پلد. درگستری صد و چهل هزار دلاری برای تمامی فصول. انقدر شتاب این ماشین تکان دهنده بود که توی اکثر ریویو ها از نقوص عجیب و غریب و ایرادات فاحش در طراحی کابین و بیرون غافل میشن. و بسیاری حرف های ناگفته
Reza Waffen SS
۳۰ شهریور ۱۴۰۰باریکلا به تسلا
پارسا
۱۶ مهر ۱۴۰۰آفرین تسلا چه بچه گلی هستی اینقدر شتابت زیاده ، ولی ببخشید من یه تویوتا جی تی ۸۶ رو بهت ترجیح میدم