تسلامک لارن

رویارویی تسلا مدل S P100D و مک لارن 720S

تسلا مدل S P100D چندین و چند بار توانسته در برابر سوپرکارها و خودروهای اسپورت بنزینی عرض‌اندام کند. امسال ما ۵ درگ را گزارش کرده‌ایم که شامل رقابت با خودروهایی همچون شورولت کوروت ZL1، آئودی R8 V10، داج دیمن، پورشه ۹۱۱ توربو S و لامبورگینی اوراکان پرفورمنته می‌باشد. این خودرو چندین بار برنده شده و بدین ترتیب باید به سدان الکتریکی تسلا به چشم دیگری نگاه کرد.


اما این بار گروه Carwow این خودروی الکتریکی پرفورمنس را در مقابل غول کش واقعی اهل بریتانیا یعنی مک لارن 720S قرار داده‌اند. آیا مدل S P100D می‌تواند در درگ از سکون، درگ در حال حرکت و ترمز این سوپرکار بریتانیایی را شکست دهد؟ خب بیایید قبل از مشاهده ویدئو نگاهی به برگه مشخصات فنی بیندازیم.


P100 D قوی‌ترین نسخه مدل S بوده و با استفاده از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی می‌تواند قدرت ۷۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۹۳۱ نیوتون متری تولید نماید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت این خودروی الکتریکی نیز به ترتیب ۲.۴ ثانیه و ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


از طرف دیگر مک لارن 720S را داریم که قدرت آن به ۷۲۰ اسب بخار و گشتاورش نیز به ۷۷۰ نیوتون متر می‌رسد. این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب منتقل شده و باعث ایجاد شتاب ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۱ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

اگرچه مقایسه مشخصات فنی حکایت از برتری تسلا دارد اما 720S یک مزیت واضح داشته و آن وزن کمتر است.


اگر ویدئو را همین الان مشاهده کنید خواهید فهمید که مدل S در ابتدای مسابقه به دلیل گشتاور آنی خود پیش می‌افتد اما مک لارن در ادامه با فاصله‌ای ناچیز پیروز میدان لقب می‌گیرد. در درگ رولینگ گشتاور تسلا برتری خود بر مک لارن را دیکته می‌کند اما در تست‌های طولانی‌تر این 720S است که برنده خواهد شد. در تست ترمز هم مک لارن پیروز میدان است.

اما نتیجه‌ای که از این تست‌ها می‌گیریم چیست؟ وزن پادشاه است. همیشه!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. MoNsTeR

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    مکلارن 720 خودش رو به عنوان یه غول کش واقعی به دنیا خودرو معرفی کرده و از نظر من دیگه این درگا براش مث جوکه?
    من که فقط منتظر درگش با 488 پیستا هستم
    مطمئنم خیلی هیجان انگیزه میشه

  2. علی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    جالبه رسانه ها در مورد آتش گرفتن این دو خودرو هیچ خبری نمیذارن درز پیدا کنه الخصوص این اتفاقات در کشورعای گرم سیر عربی بوده !!!
    با تچکر

  3. Madjidiano Rolambo

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11557 ديدگاه)

    اگه بخوام ۵ نقطه ی قوت ۷۲۰ اس نسبت به رقبا رو نام ببرم به ترتیب شامل این موارد میشه
    ۱) وزن کم
    ۲) وزن کم
    ۳) وزن کم
    ۴) وزن کم
    ۵) موتور پرقدرت
    این چند سال اخیر اهمیت وزن پایین خیلی زیاد شده دیگه دوران موتور های بزرگ و حجیم و سیستم های تعلیق سنگین به سر رسیده ،الان هر کی سبک تر باشه برندس

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      وزن کم و موتور پرقدرت هیچ دلیلی برای برتری نیست،تنها دو دلیل از برتری هاست.

  4. mahdy

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    مک لارن دیگه حجتو تموم کرد
    واقعا تو درگ حریف نداره مگر هایپر کار هایی مثل 918 یا لافراری بتونن شاخشو بشکنن
    با این که خیلی دوسش دارم ولی انقدر دیگه درگ برده شدیدا دوس دارم یه بار باختشو هم ببینم بالاخره یه دو سه تا هایپر کار گردن کلفت پیدا میشن که روشو کم کنن

    1. یانکی

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2349 ديدگاه)

      من نمیدونم این جماعت چرا واقعیت براشون سخته.وقتی دیمون عدد 9.65 رو ثبت کرده و هنوز هم هیچ مکلارنی پیدا نشده تا با امسال دیمونولوگی و این کارها کل کنه تا بفهمه ***.بماند اکسرسیست هنسی دیمون و بماند کوپو . کبرا جت. درگ پک.و در آخر سریعترین جنبندهایه زمین و آسمان درگ استرها.اگر آمریکا نبود دنیایه پیشرفته فعلی هم نبود.

      1. mahdy

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        داداش تورو خدا خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟
        یه دور کامنتتو بخون
        بعد عزیزم اون انقدر تیونینگ شده که کلا بعد دوتا درگ باید ماشین اوراق شه

        1. Reza

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (5350 ديدگاه)

          کاملا با شما موافقم آقا mahdy
          آخه یه خودرو رو چقدر تیونینگ می کنن.

      2. Reza

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (5350 ديدگاه)

        آمریکا غلط میکنه. دانشمندان و نخبگان کشور های دیگه رو جذب میکنه تا علم تولید کنه. همشون کپی کارن.

        اگه آلمان نبود اصلا دنیایی هم وجود نداشت.

        1. mg

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (139 ديدگاه)

          ببین علم المان و پیشرفتش بر کسی پوشیده نیست ولی اینو بدون اون زمان که هیتلر دنبال ساخت هواپیما ملخی بود و بین مردم کل اروپا شایعه شده بود بشقاب پرنده اومده اون ها جت های فرا صوتی u2امریکا بودند و البته که المان هم دانشمندان زیاد و بدرد بخوری داشته مثل البرت انیشتاین و… اما اونکه باعث میشه امریکا با اختلاف قوی ترین علم رو داشته با شه
          1 دارا بودن 60 درصد اقتصاد کل جهان دوم 2 هزینه هنگفت برای علم و دانشگاه
          فقط بودجه نظامیش اندازه gdp ( کل درامد یه کشور در یک سال ) سه چهار سال ایرانه !!!
          امریکا یه سری علوم جدید مخفی هم داره و احتمالا تا سال 2020 جنگنده های برقی میسازه که موتورشون 1000000 دور در دقیقه میچرخند !!!!!!!!!!!!!! یعنی هیچ وسیله ساخت بشری بهش نمیرسه حتی سرعت رو به پایین موشک های بالستیک که به 6 ماخ میرسه !!!!!
          امریکا با اختلاف تو زمینه های نظامی و فضایی جلو هستش
          چون دولت خواسته و تو صنعت خودرو هم رو قیمت و کیفیت کار میکنه واسه اینکه هر سه ثانیه تو قاره امریکا یه فورد فروش میره و کل f150 ها رو اینه به اینه بچینند دور کره زمین رو دو بار میچرخه !!!!
          من از خدامه ما هم دانشمند دزدی میکردیم کاری که اتفاقا المان هم تو این چند ساله داره میکنه نمونشم پروفسور مجید صمیعی هست

        2. Reza

          ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (5350 ديدگاه)

          آقای mg

          چی میزنی برادر خخخخخخ

          آمریکا وقتی داشت با هواپیما مخلی پرواز می کرد آلمان با جت جنگی میسراشمیت با سرعت صوت می رفت. اونم که تو میگی هواپیما نبود بلکه خود بشقاب پرنده (هانیبو) بود که الان روسیه مخفیانه داره روش کار میکنه.
          وقتی آمریکا یخچال می ساخت آلمان موشک قاره پیما V-2 رو میساخت که هر روز چند صد تا میزد به بریتانیا.
          تانگ تایگر آلمانی رو نگو که به تنهایی 40 تانگ آمریکایی رو له کرد ( واقعی ).
          یه نگاه به جت هورتون 1940 آلمان بنداز ببین این همونی نیست که آمریکا بعد از 70 سال تونست کپیش رو بسازه.
          آلمان تیربار MG رو میساخت که باهاش میتونسی جلوی یه لشکر رو بگیری.

          چی میگی واسه خودت با اون اطلاعات مسخرت .
          وقتی میخوای یه کامنت بذاری اول فکری بکن ببین چی میخوای بگی.

    2. s.h

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      من تا حالا بی اغراق تقریبا کل درگهایی که ازش موجوده دیدم فقط و فقط دوجا باخت
      اما یه جا که باخت به یه gtr تیون شده بود که نزدیک 2000 اسب قدرت داشت و با فاصله دوتا ماشین 720 رو برد اما تو یه درگ چند وقت پیش که فکر کنم پدالم گذاشته بود یه رانند خوب بود که یه gtr 1500 اسبی رو با فاصله تقربا سه ماشین برد و سه راند هم برد
      یه درگ هم ازش هست با شیرونو 918 که نمیشه گفت درگ ( چون اخر پیست شیرون ترمز میکنه )فقط میخواند شتاب رو مقایسه کنند و تا سرعت 200 پا به پای جفتشون میره ولی بعد از 200 عقب میوفته !!!
      خب کسی که انتظار نداره 720 این سه بزرگ صنعت خودرو رو ببره ؟؟ یا حداقل اینکه بدون تیون یا اینکه به راحتی ببره ؟؟؟؟؟
      اما اینم یه در از 720 و 918 و تسلاp100d
      https://www.youtube.com/watch?v=tBQ5W0nOVWo
      البته 720 خیلی بد دنده میده که بی تاثیر نیست ولی توجیحم نمیکنه !!!!

  5. شاهین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    تقریبا مثل درگ پرفورمانته و 720 شد
    فعلا خوب پیش رفته مکلارن
    درحال حاضر ی فراری پیستا درحد و اندازه مشخصات فنی 720 هستش و باید درگشون رو ببینیم. بقیه ماشینا مثل 720 نیستن از لحاظ موتوری. اگرم باشن تنفس طبیعی هستن و طبیعتا توی رولینگ جا میمونن.
    درگ 812 سوپر فست با 720 رو کسی دیده نتیجه چی میشه؟

    1. s.h

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      f12 به راحتی شکست خورد( 720 نقطه شد ) خیلی بد تر از هوراکان و پرفورمانته پس احتمالا 812 هم همینه ولی درگی ازشون نیست اما قطع به یقیین میبازه شک نکن وقتی 918 به سختی میبرش و توقعی از 720 نیست در برابر 918 وشیرون به هیچ وجه
      https://www.youtube.com/watch?v=O94nHLuJoa8

  6. Joseph

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    واقعا ملت چقدر نظرات خنده داری میدن ،تسلا این مدل سرعت محدود داره یعنی تا 250 ماکسیم اگه طراحی این مدل برای مصرف روزانه نبود وتسلا برای 350 تا طراحی کرده بود شانسی نداشت مکلارن

  7. بهراد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (750 ديدگاه)

    یه سدان خانوادگی نسبتا نیمه لوکس خودران همین که شتابش اینقدر هستش کافیه
    بیاد با یه هایپر کار هم در بیوفته که حتی کلاسشم یکی نیست و معلومه تو آیرودینامیک و ترمز صد در صد کم میاره چون برای اینکار ساخته نشده ، اینو ساختن که تو شهر و جاده های نزدیک با ویژگی خودران بودنش حال کنی البته دستتم رو فرمون باشه بد نی، تسلا تا حدودی از استانداردش فاصله گرفته بود چونکه رینگ های بزرگ کمی حالت اسپورت به ماشین داده بودن و رینگ های کوچیک هم برای لذت سواری و کاهش مصرف سوخت ساخته شدن چون شما بری تو سفارش آنلاین تسلا هر چقدر رینگ بزرگتری انتخاب کنی شعاع حرکتیش کمتر میشه، یدونه هم منصوری برای تسلا کیت ساخته بود اونم عالی بود

  8. SFXSuperFast

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (263 ديدگاه)

    کوروت ZR1
    ZL1کد پرفورمنس کاماروعه
    تصحیح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا