نبرد بین خودروهای بنزینی و الکتریکی به جاهای حساسی رسیده و البته اوضاع برای خودروهای درونسوز خیلی خوب به نظر نمیرسد. گشتاور آنی پیشرانههای الکتریکی به همراه سیستم چهار چرخ محرک باعث شده محصولات تسلا همچون مدل S پرفورمنس و مدل ۳ کوچکتر بتوانند شتاب فوقالعادهای داشته باشند اما خودروهای عضلانی سنتی همچون داج چلنجر هلکت هنوز هم آماده رقابت هستند و اگر کشش کافی وجود داشته باشد میتواند از پس خودروهای الکتریکی برآید. در ویدئویی که منتشر شده میتوانیم درگ تسلا مدل S و داج چلنجر هلکت ردای را مشاهده کنیم، مسابقهای که نتایج جالبی دارد.
اول نگاهی خواهیم داشت به مشخصات هر دو خودرو که در آن تسلا مدل S پرفورمنس ۲۰۲۰ از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۷۷۸ اسب بخار استفاده کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۴ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعتی دارد. این خودرو میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۱۰ ثانیه طی کند. چلنجر هلکت نیز قدرت ۷۹۸ اسب بخاری خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل کرده و شتاب ۳.۷ ثانیهای دارد. این خودرو نیز مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۲ ثانیه طی میکند. تسلا روی کاغذ شتاب بهتری دارد اما باید ببینیم در دنیای واقعی وضعیت چگونه خواهد بود.
داج از لاستیکهای درگ رادیال میکی تامپسون استریت SS استفاده کرده درحالیکه تسلا دارای لاستیکهای استوک میشلین پایلوت اسپورت ۴ میباشد. هلکت همچنین از فیلتر پرفورمنس سود برده و فاقد صندلی عقب میباشد.
با آغاز مسابقه شاهد درگ خوب هر دو خودرو هستیم و تسلا زمان واکنش ۰.۰۳۲ ثانیه را ثبت کرده درحالیکه این زمان برای داج ۰.۲۱۹ ثانیه بوده است. نتیجه اینکه تسلا زمان ۱۰.۷۶۱ ثانیهای را ثبت کرده و هلکت نیز زمان ۱۰.۷۸۳ را بر جای میگذرد. در واقع تسلا فقط با ۰.۰۲۲ ثانیه اختلاف برنده این مسابقه شده است. در مسابقه دوم هلکت زمان ۱۰.۷۳۳ ثانیهای را ثبت کرده و ۰.۰۹۴ ثانیه سریعتر از تسلا عمل میکند.
[دانلود ویدئو]
R@min
۲۳ آبان ۱۳۹۹داج می تونست سریع تر هم باشه
M.A.S
۲۳ آبان ۱۳۹۹مود تو فیم زمان 10.3 رو باهاش زده فک کنم
10.2 و 10.1 هم خیلی زیاده تو یوتیوب
ولی خب به هر حال لانچش به واسطه اون قدرت و اون شاسی و گیربکس خیلی خیلی سخته
با این شرایط فک کنم حتی میتونست زیر 10 هم بزنه
Reza
۲۳ آبان ۱۳۹۹تسلا ?
اعتمادیان
۲۳ آبان ۱۳۹۹درسته که دنیای خودرو به سمت الکتریکی شدن میره ولی مسابقه درگ و دریفت بدون دود و غرش موتورها هیچ هیجان و جذابیتی نداره
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۳ آبان ۱۳۹۹داج سریع تر هم میتونست باشه….
تسلا هنوز خیلی کار داره…..
Challenger
۲۳ آبان ۱۳۹۹تو فقط زوزه بکش لعنتی ???
Ramin
۲۳ آبان ۱۳۹۹تسلا تایم بدی زد
همه میدونن تسلا مدل s پرفورمنس تایم 10/5 میزنه (البته همیشه که این تایمو نمیزنه ولی تو این حدود)
این یعنی 0/2 اختلاف با دوج
زیزیگولو
۲۳ آبان ۱۳۹۹واسه کسایی که ماشین فقط وسیله رفت آمد نیستش و کسایی که با عشق به آهن روح میدن و واسه کسایی که هر صدای ماشین از جیغ لاستیک تا غرش و زوزه موتورو اگزوز واسشون مثل لالایی خوندن مادر میمونه و واسه کسایی که با ماشین مثل رفیقشون دردو دل میکنن خیلی خوب میدونن هیچ کجای دنیا ممکن نیستش لقب ماشینای عضلانی به گوش برسه و تصویر یکی از این دوتا ماشین (( دوج ردای هلکت و دوج چلنجر هلکت)) تو ذهن نقش نبنده چون هرکدوم از این دوتا هر کجای دنیا که پا بزارن از اصالتشون دفاع میکنن و اجازه عرض اندام به رقیبای دیگه رو نمیدن …… ((البته ماسل کارا و ماشینای عضلانی دیگه آمریکایی هم جایگاه خودشونو دارن ولی این جا تو این مقاله بحث سر دوج هستش))
جمشید
۲۳ آبان ۱۳۹۹ای ول داداش خیلی مخلصیم ??
ایمان
۲۳ آبان ۱۳۹۹آفرین به چلنجر . نشون داد دود هنوز از کنده بلند میشه
امیر محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۹تیترش قشنگ بود…دود و سکوت?
ولی درگ فقط باید با صدای غرش موتور همراه باشه اونم صدایی مثل صدای چلنجر❤
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹دقیقا ،، درگه و غرش هاش
mahdi-abdi
۲۳ آبان ۱۳۹۹چه صدایی داره هلکت!!!. گنگش بالاست
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹رامین بیا کامنت بزار پفک و نوشابه و پاپ کرن هم دستمونه آماده جوک گفتن هاتیم
Ramin
۲۳ آبان ۱۳۹۹گذاشتم کامنت…..
دوج هر وقت تونست زیر 10/5 بزنه بدون تقویت کردن ودستکاری موتور بیاد حرف بزنه
یه دوج چلنجر رو تقویت میکنن تایم 9.8 میزنه. خب عزیز گلم منم میرم صندلی های عقب وجلو و کلا هرچی وزن اضافه هست از رو مدل s بر میدارم تایم 9.5 میزنه.
هیچ خودرویی تو دنیا زیر 180 هزار دلار اونم بدون تقویت ودستکاری حریف مدل sp100D پرفورمنس نیست.
حالا s plaid بماند که عجب کولاکی هست. البته از نوع سکوت
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹خخخخخ جوک روزانت هم گفتی
M.A.S
۲۳ آبان ۱۳۹۹میخوای بهت هلکت ردای استوک با تایم 10.1 نشون بدم؟(با تایر درگ9.7)
میخوای بهت هلکت استوک 10.6 ثانیه ای نشون بدم؟(با تایر درگ رادیال 10.2)
یا میخوای بهت دیمن9.52 ثانیه ای نشون بدم؟
اصلا درگ پک 7.5 ثانیه ای میخوای ؟
چقد خوبه بعضیا که چیزی نمیدونن نیان حرف مفت نزنن
رامین من عادت نداشتم مث بعضی زیر کامنتت بگم چرت میگی ولی به این نتیجه رسیدم که واقعا چرت میگی
10.1 و 10.2 ردای رو تقریبا خیلیا میدونن حتی 10.4 رو سایت پدال گذاشت تو میگی تقویت ؟؟؟؟؟؟؟؟
هلکت 8.5 ثانیه ای رو چی میگی بعدا
همون یه چلنجر تقویت شده میارزه به صد تا این جاروبرقیای بیخود و بیروح (قصد توهین نداشتم ولی مجبورم)
تو واقعا نمیدونی دیمن رکورددار درگ یک چهارم مایله و الان این رکورد داره وارد سومین سال میشه ؟یا میدونی و میری رو مخ
تو همون چانگانتو سوار شو کار به چلنجر نداشته باش
Ramin
۲۳ آبان ۱۳۹۹عزیز گلم M. A. Cمنظورم فابریک کارخونس. یعنی لاستیک فابریک همینونی که میدن.
دوج دیمن در حالت استاندارد با چرخ عادی خود کارخونه 10.8 بزنه هنر کرده.
دوج ادعاش زیاد هست میگفت درگ 400 مترو تو 9.65 میره. شتابشم 2.1 ثاینه هست تو نسخه نمیدونم چی چی.
درضمن منظور من دستکاری تو موتور هست.
اقا پولش با من برو یه دیمن از کارخونه بکش بیرون وقتی آب بندی شد بیارش
10 بار تایم بیگریم عمرا نسخه استاندارد کارخونه بتونه 10.5 بزنه.
اگه زد مستقیم چانگانمو میدم بهت.
M.A.S
۲۴ آبان ۱۳۹۹حتی درگ تایمزی که همه جا دیمنو بازنده اعلام کرد هم نگفت 10.8
حتی اونجا هم دیمن 10.4 رو زد
تو تروتل هوس هم دیمن 10.2 رو زده (البته من تمام تایمای بالام تا جایی که میدونم برای نسخه استاک بوده)
تو با 10.8 خوش باش
حالا چانگانتو میدی به تروتل هوس ؟؟؟؟؟؟ بده خلاصمون کن
Ahmadreza
۲۳ آبان ۱۳۹۹چه ببره چه ببازه اصلا برام مهم نیست
چشمای چلنجر برام کافیه
Ramin
۲۴ آبان ۱۳۹۹آقای MAS گفتم نسخه استاندار کارخونه.
شما اول فیلمشو بیار که نسخه استاتدارد با لاستیک NIto (یه همچین اسمی داره یادم نیست) شما نشون بده همه چی استاندارد وفابریک 10.4 زده
اون موقع من تا اخر عمر تو این سایت نظر نمیدم
M.A.S
۲۴ آبان ۱۳۹۹دوبار هم 10.4 زد یک بار هم نه
دوبار
سامورایی از قله فوجی
۲۳ آبان ۱۳۹۹فقط صدای سوپر شارژ هلکلت ???
مهدی
۲۳ آبان ۱۳۹۹هر دو تا ماشین عملکردشون خوب نبود من توی جا های دیگه این دو تا ماشینو دیده بودم خیلی عملکردشون از اینجا بهتر بود
امیر
۲۳ آبان ۱۳۹۹همچنان هیچعلاقه ای به صنعت خودروی الکتریکی ندارم که با ورود تسلا نظرم داره عوض میشه اما ….
ن تسلا، بلکه هیچ خودروسازی به جذابیت دوج نیست
چلنجر یعنی اوج جذابیت و لذت خالص !!!