ریماک نورا پایهگذار خودروهای الکتریکی پرفورمنس در آینده است. این خودرو چند روز پیش رکورد سریعترین خودروی تولیدی دنیا را بر جای گذاشت و توانست مسافت ۴۰۰ متر را در عرض ۸.۵۸ ثانیه طی کند. نورا در حال حاضر رقبای زیادی ندارد اما یکی از نزدیکترینها میتواند تسلا مدل S پلاد باشد. به تازگی درگ تایمز این دو خودرو را در برابر یکدیگر قرار داده تا درگ های جذابی تشکیل شود.
نورا از چهار پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار استفاده میکند. این خودرو از لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت 4S استفاده کرده و وزن ۲۱۴۶ کیلوگرمی دارد. ریماک محصول خود را با بهای ۲.۴ میلیون دلار عرضه کرده است. تسلا مدل S بسیار کمتوانتر و ارزانتر بوده اما هنوز هم با خروجی ۱۰۲۰ اسبی خود ما را تحت تأثیر قرار میدهد. این خودرو سه پیشرانه الکتریکی داشته اما وزن ۲۱۹۲ کیلویی آن بیشتر از رقیب میباشد. تسلا محصول خود را با قیمت ۱۲۴ هزار دلاری عرضه میکند. این خودرو نیز به لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت 4S مجهز شده است.
ریماک در این مسابقه به رکورد قبلی خود نزدیک نشده اما در تمامی مسابقات تسلا را شکست داده است. این دو خودرو در مسابقات بهطور سورپرایز کنندهای پایدار بوده و ریماک مسافت ۴۰۰ متر را با زمان متوسط ۸.۶ ثانیه و سرعت ۲۶۷ کیلومتر در ساعت طی کرده است. تسلا نیز زمان متوسط ۹.۳ ثانیهای و سرعت ۲۴۴ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. ریماک نورا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیهای داشته درحالیکه شتاب تسلا برابر با ۲.۰۸ ثانیه بوده است.
تفاوتهای پرفورمنس این دو خودرو در جاده و خیابان خیلی چشمگیر نخواهد بود اما باید اذعان کرد دنیای خودروهای الکتریکی پرفورمنس در حال گرم شدن بوده و در آینده محصولات قدرتمند زیادی در اختیار خریداران خواهد بود.
تماشا در یوتیوب:
یوسف
۲۹ مرداد ۱۴۰۰خیلی اختلاف قیمت دارن اما عملکرد نزدیک به هم
akrh78
۲۹ مرداد ۱۴۰۰البته 9 دهم نزدیک محسوب نمیشه ولی تسلا خیلی ضریب درگ کمتری داره
Ali_x76
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اگه پلاد اینه، پلاد پلاس چی میشد!
تازه بالاتر از اون قراره رودستر باشه
Reza Waffen SS
۲۹ مرداد ۱۴۰۰هردو عالین
سهند
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ریماک نسبت به رقبای بنزینی خود وزن بسیار بالایی دارد حتی بیشتر از بوگاتی شیرون، این در پیست نقطه ضعف بزرگی است.
هنوز که سوپر کار های بنزینی وجود دارد نباید به جای آن ها الکتریکی خرید.
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰چه پرو خفنی 🤩🤩
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰با اینکه از تسلا خوشم نمیاد ، اما باید قبول کرد که این دوتا ماشین با این وزنی که دارن فقط به درد تند رفتن میخورن، پس خرید تسلا مناسب تر هست ، چون یک بیستم اون قیمت داره ، اما به شرطی که باهاش بیرون نرید ، چون آبروریزی هست که آدم یه سدان داشته باشه که در درگ از خیلی هایپر کارها تند تر میره، مردم میگن یعنی تسلا یکم بیشتر مهندسی نداشت که حداقل این رو شبیه به چه میدونم nsx یا gtr یا اصلا کروت c8 بکنه که یکم بشه باش کلاس گذاشت و شبیه به ماشین های سوپر کار حداقل بشه
Audi e_tron gt
۲۹ مرداد ۱۴۰۰از اول می دونستم ریمک می بره چون ریمک نورا ۱.۸۵ ثانیه شتابش است اما اس پالید 1.98 ثانیه حداکثر سرعت و دیگر مشخصات فنی ریمک بهتره
اما تو فیلم اولش تسلا جلو افتاد علتش هم این بود که اگر دقت کرده باشید راننده ی تسلا s پلید در مسابقه زودتر گاز را فشار داد آن لحظه چراغ زرد بود
اما تسلا اس پلید رو نباید با یک سوپر اسپرت برقی بندازید سدان برقی باید با سدان برقی مقایسه بشه و بجز آن حالا اگر یک سوپر اسپرت بنزینی بود درگش عادلانه تر بود چون سوپر اسپرت بنزینی اندازه سوپر اسپرت برقی باز سری نیست
سدان های الکتریکی می تونن سوپر اسپرت های بنزینی را بگیرند الان تایکان هم مک لارن 720 s اسپایدر را گرفت
الان در درگ قبلی که بین e کلاس و آئودی e_tron بود می دونستم آئودی می بره
الکتریکی ها با اینکه سنگین تر هستند سرعتشان و شتابشان باز عالی است
لذت رانندگی هم و دیگر مشخصات فنی خیلی بهترند
هر چند صدای اگزوز ندارند اما در عوض از آن طرف کلی برتری های بیشتری دارند مانند سرعت
شتاب فوق العاده شان در بعضی ویدئو ها دیدم خیلی ها را شگفت زده می کند (البته در کنارش باید بگویم لطفا دعوا نکنید نظر شخصی من است سلایق شما هم محترم است)
خود بنده به بنزینی ها هم علاقه دارم اما برقی ها را بیشتر دوست دارم چون همه چیز ماشین برایم صدای اگزوز نیست تنها صداشان نمی تواند همهچی را برایم تغییر دهد
اما بنده به برقی ها و بنزینی ها علاقه دارم اما به هیدروژنی ها تا بنزینی ها و برقی ها هستند علاقه ای ندارم
ولی کلا هیدروژنی ها به دلم نمی نشینند
M.A.S
۲۹ مرداد ۱۴۰۰2360NM گشتاور (فوری) روی چهار چرخ
تایم 400 متر 8.58 ثانیه در سرعت 267KPH
1456NM گشتاور (فوری) روی چهار چرخ
تایم 400متر 9.24ثانیه در 244KPH
1000NMگشتاور روی چهار چرخ
تایم 400 متر در 9.5 ثانیه در سرعت 241KPH
1043NMگشتاور روی محور (عقب)
تایم 400 متر9.6 ثانیه در سرعت 225KPH
پرفورمنس صرفا به تایم غیر عادی نیست به بازده هست
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰شماره ی چهار و سه کدوم ماشین هستن
M.A.S
۲۹ مرداد ۱۴۰۰فراری SF90 Stradale و داج چلنجر دیمن
هدفم ازین مقایسه این بود که اینکه بعضی از طرفداران برقی میفرمایند هیچ جلو پنجره سازی نمیتونه وارد این محدوده بشه داشتن یه تایم عجیب با گشتاور فوق العاده بزرگ و عجیب تر
از چند تا الکترو موتور خیلی متفاوت از پرفورمنس و بازده هست
4 ماشینی رو انتخاب کردم که طی 4 سال گذشته رکورد دار 400 متر بودن
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰درسته ،مشخصا هر کسب با مشخصات کمتر پرفورمنس بیشتر بگیره کار شاخ تری کرده ، و پرفورمنس فقط محدود به درگ نیست ، بلکه خیلی چیز های دیگه شاملش میشه
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اینجا فقط عملکرد و بازدهی مافوق تصور سیستم درایو plaid تسلا بود که به نمایش در اومد نه درگ بین این دو….!
.
.
حال چون میزان شارژ Nevera کمتر از S plaid و در ۸۸ درصد بود ، پس بهترین تایم آن یعنی ۸.۵۲ ثانیه چند روز پیش را ملاک قرار میدهیم ، البته این ما رو مجبور میکنه در مقابل بهترین تایم S plaid در چهارصد متر که ۹.۰۸ ثانیه هست را مطرح کنیم….
وقتی نسبت قدرت به وزن دو ماشین را کنار هم قرار میدهیم همه چی نمایان میشه و پی میبریم که Nevera نسبت قدرت به وزن 1.12 کیلوگرم بر اسب بخار را داره که بسیار بهتر از نسبت قدرت به وزن ۲.۱۱ کیلوگرم بر اسب بخار S plaid هست .
تنها یک ضرب و تقسیم ساده نشان میده که اگر S plaid نسبت قدرت به وزن Nevera را داشت 400 متر را ۴.۸۱ ثانیه طی میکرد….!!!!!
و جالبتر اینکه اگر Nevera نسبت قدرت به وزن S plaid را داشت ۴۰۰ متر را در ۱۶.۰۵ ثانیه طی میکرد…!!!! ( یعنی ضعف شدید سیستم درایو و باتری ریماک )
خلاصه اینکه با هایپر کاری ۲.۴ میلیون دلاری طرفیم که بیشتر از یک پورشه ۹۱۸ اسپایدر از سدان ۱۳۰ هزار دلاری تسلا قوی تره با این حال اختلاف تایمش در چهار صد متر تنها نیم ثانیه هست….!!!!
.
.
((( رقابت سال آینده بسیار جذاب خواهد بود)))
Silent
۲۹ مرداد ۱۴۰۰خبری از گیگافکتوری برلین داری؟ توییتی که دیدم بحث گرفتن مجوزهای زیست محیطی نهایی هست به معنی راه اندازی… بیش از حد تصورم شد زمان
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۰بر طبق قول هایی که مقامات براندنبورگ مارس امسال به تسلا داده بودن قرار بود ماه جولای ( ماه قبل ) مجوز نهایی کارخانه به تسلا داده بشه که اعتراض و شکایت دو حزب آلمانی حامی محیط زیست و همچنین ایراداتی که مقامات دولتی آلمان نسبت به سیستم آبرسانی کارخانه داده بودن ، این کار به تاخیر افتاد و حتی حرف از این بود که پایان سال مجوز داده بشه یا حتی به سال ۲۰۲۲ بکشه….. اما خوشبختانه شکایت این دو حزب به بن بست خورده و یورگ اشتایتنباخ ( وزیر اقتصاد براندنبورگ) این قول را داده تا ماه اکتبر ( مهر ماه ) مجوز نهایی کارخانه را به تسلا اعطا کنه .
.
البته تسلا منتظر این گیر و دار آلمانی ها نموند و ماه گذشته همانطور که قول داده بود تعداد 8210 دستگاه model y را از که تولید شانگهای بودن را وارد قاره سبز کرد ، و این کار را تا زمانی ادامه میده تا گیگافاکتوری برلین تولید را شروع کنه .
Silent
۲۹ مرداد ۱۴۰۰دارن خودشون رو به هر دری می زنن زمان بخرن برا تولیدات داخلی شون گویا!!! ولی دیگه چوب خطشون پر شده
akrh78
۲۹ مرداد ۱۴۰۰میشه یه گوشه از ضرب و تقسیم ساده ای که انجام دادین تا این اعداد رو بدست بیارین بیان کنید؟
منطقت حتما اینه که اگه یه ماشین 500 اسب بخاری رکوردش 12 ثانیه باشه اگه 750 اسب بخار داشته باشه باید رکوردش باید بشه 6 ثانیه
در مورد مفاهیمی همچون مقاومت هوا و ضریب درگ چه نظری دارین؟
در مورد باله ها و اجزاء تولید کننده داون فورس در ریماک چطور؟
cd ریماک در حالت لو درگ 0.3 هست که 50 درصد بیشتر از تسلا هست
تنها یک ضرب و تقسیم ساده نشان میده که اگر Nevera ضریب درگ S plaid را داشت ۴۰۰ متر را 4.26 ثانیه طی میکرد….!!!!!
و جالبتر اینکه اگر S plaid ضریب درگ Nevera را داشت ۴۰۰ متر را در 13.62 ثانیه طی میکرد…!!!!
ینی در حد هوندا سیویک تایپ آر 300 اسب بخاری دیفرانسیل جلو با قیمت 35 هزار دلار :)))))
واقعا شرکتایی مثل کونیگزگ و پورشه و بوگاتی و استون مارتین خیلی ***** هستن که بجا تسلا رفتن با یه اماتور مثل ریماک همکاری میکنن
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۰کسی ریماک را مجبور نکرده رو ماشینش اسپویلر نصب کنه و ضریب درگ ماشینش ۰/۳ باشه…..
.
اگه توانشو داره میتونه تشریف ببره Laguna seca و تایم ۱:۲۹:۹ تسلا را به چالش بکشه .
mos
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اینجا فقط سطح سواد تسلا فن های سایت به نمایش در اومد
فقط اینجاش
(یک ضرب و تقسیم ساده نشان میده که اگر S plaid نسبت قدرت به وزن Nevera را داشت ۴۰۰ متر را ۴.۸۱ ثانیه طی میکرد)
کل قوانین فیزیک رو بردی زیر سوال!!!
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۰شما با دلیل و مدرک ثابت کن که اعداد غیر این خواهند بود…؟؟؟
.
منتظر جواب در سطح سواد شما هستم…
mos
۲۹ مرداد ۱۴۰۰منطق تو اینه اگه ماشینی با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و جرم ۱۰۰۰ کیلوگرم مسافت ۴۰۰ متر رو برای مثال تو ۱۵ ثانیه طی کرد
پس ماشینی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و همون وزن میتونه این مسافت رو تو ۷.۵ ثانیه طی کنه!!!!!!!!!
مقاومت هوا و دیگر قوانین فیزیک رو هم که کلا حساب نکردی
همون سایت TeslaRati برای شماها بهتره دیگه اینجا رو به گند نکشید :)))
OMID
۲۹ مرداد ۱۴۰۰پسر خوب اگر به این راحتی بود که اصلا به مهندس احتیاج نداشتیم
دلیل و مدرک اینه که درگ رابطه خطی با
سرعت نداره واسه همین رسیدن به سرعت بالا سخته
دوم این که وقتی از یه حد بیشتر قدرت داشته باشی چند ده متر اولیه درگ وابسته به قدرت نیست بلکه وابسته به چسبندگی هست ( هر چه قدر هم قدرت بیشتر بشه این مسئله آشکار تره و قسمت بیشتری از مسیر هم این مسئله رو داره )
در حقیقت هم ماشین ۵۰۰ اسب بخاری ای که کوارتر ۱۱ میزنه با تیون به ۱۰۰۰ اسب بخار کوارترش نمیشه ۵.۵
اگر که راهنمایی رو پاس کردید برای معلم فیزیکتون متاسفم
اگر هم نه که الان باید پای درس و مشق باشید
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۰جوابی که دادی هیچ ربطی به کامنت بالا نداشت و نشان داد که فقط خواستی یه چیزی بگی….
.
شما هر وقت کشور مورد علاقه تون توان الکتریکی سازیش از نیسان لیف بالاتر رفت ، بیا و در مورد تسلا نظر بده .
mos
۳۰ مرداد ۱۴۰۰شما هر وقت فیزیک پایه که تو کتاب اول راهنمایی هست رو یاد گرفتی بیا بحث کن
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۲۹ مرداد ۱۴۰۰” تنها یک ضرب و تقسیم ساده نشان میده که اگر S plaid نسبت قدرت به وزن Nevera را داشت ۴۰۰ متر را ۴.۸۱ ثانیه طی میکرد….!!!!!
و جالبتر اینکه اگر Nevera نسبت قدرت به وزن S plaid را داشت ۴۰۰ متر را در ۱۶.۰۵ ثانیه طی میکرد…!!!! ”
سلام به دوستان پدال.ساقی هستم این هم نمونه کارم :))
مرد حسابی با همین چهار خط کل قوانین فیزیک رو نابود کردی.تن انیشتین و استیون هاوکینگ توی گور لرزید.
از کجا فهمیدی اینو نابغه؟با دو دوتا چهارتای دبستان؟
الله اکبر
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۰نه فیزیکی در کاره نه قانون خاص و پیچیدهای….
اعداد نسبت قدرت به و وزن و همچنین بهترین تایم ثبت شده دو ماشین در ۴۰۰ متر به سادگی و آشکارا همینو بیان میکنند ..
.
.
.
بهتره ساقی خودت باشی از آنجایی که واقیعت ماجرا همینه و درک این حقیقت در حالت عادی براتون میسر نیست .
سهند
۲۹ مرداد ۱۴۰۰«نه فیزیکی درکاره نه قانون خاص و پیچیده ای»
در مسابقه درگ کلی قوانین فیزیک تاثیر دارد (از جمله آیرودینامیک) فقط قدرت و وزن نیست.
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۲۹ مرداد ۱۴۰۰آقا.من ساقی ام ایشون رو اصلا گردن نمیگیرم!😂🤭
آهان!! پس کلا هیچ قانونی واست مهم نیست صرفا تخیل بچگانتو به زبون آوردی.بعد به من میگی “درک این حقیقت در حالت عادی براتون میسر نیست” ؟؟!! :))
پلاد نسبت قدرت به وزن نورا رو داشته باشه؟حتی فکر کردن بهش هم مسخرس.چطوری یه سدان فول سایز که سنگین تره،نسبت قدرت به وزن نورایی که فیبرکربنی و کوچیکتره و دونفرس؟ بعد اخه چجوری حساب کردی ۴.۸۱ ثانیه؟😂
پلاد ماشین فوق العاده ایه،ولی حتی به تایم نورا هم نزدیک نمیشه چه برسه به اون تایمی که تو میگی….
خواهشا محاسباتت رو بگو بلکه ما هم از تاریکی جهل در بیایم :))
رو کاغذ همه چیز با واقعیت ۱۸۰ درجه فرق میکنه. واقعا نیاز نیست همچین چیز عادی و پیش پا افتاده رو من بگم بهت که.۴۰۰ متر رو توی چهار ثانیه ماشین های تاپ فیول به زور میرن با اون تایر و وزن…. کلا مقاومت هوا و چسبندگی و خیلی چیزای دیگه رو نادیده گرفتی
بیخیال ما فک میکردیم تو باهوشه ای بین تسلا فن ها.
این چیزا چیه که میگی مرد حسابی :))
Sina10
۲۹ مرداد ۱۴۰۰با افزایش سرعت مقاوت هوا بیشتر میشه
بوگاتی ویرون برای رسیدن به حداکثر سرعت یخورده بیشتر مجبور شد اندازه ۲۰۰ اسب بخار به قدرت اضافه کنه برای مدل سوپر اسپرت
هر چیزی که با جمع و تفریق ساده قابل محاسبه نیست
( نه فیزیکی در کاره ، نه قانون پیچیده ای)
خب پس چرا تسلا اینقدر واسه ائرودینامیک کردن ماشیناش تبلیغ کرد ؟؟؟ چون مقاومت و هوا و قانون پیچیده ای وجود داره
کلی مثال میشه زد که حرف شما رو نقص کنه
باز هم میگم ، واسه هر اندازه سرعت بالاتر قدرت بیشتری میخوای ، واسه همون فاصله کم کلی قدرت اضافه نیازه دوست گرامی
در اینکه تسلا کارش عالی بود شکی نیست ولی ادعا شما اشتباهه
اصلا خودتون عددی که گفتین رو نگاه کنید ، ۴.۸ ثانیه؟؟
اصلا این عدد ممکنه با این سطح فناوری؟
اون رکورد لاگونا سکا اگه یه نگاه به اون تسلا بندازید کلی سیستم ائرودینامیکی روش نصب شده تا اون رکورد رو بزنه ، تاثیر ائرودینامیک فراتر از این حرفاست
نسبت قدرت به وزنفکر کنم اشتباه نوشتین در ادامه وزن به قدرت رو حساب کردین
باید برعکس باشه ولی خب تقریبا یه مفهوم دارن و این مورد مشکلی نداره
ادامه دادن این بحث فایده نداره و بهتره که ادامه پیدا نکنه
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۴۰۰((پلاد نسبت قدرت به وزن نورا رو داشته باشه؟حتی فکر کردن بهش هم مسخرس.چطوری یه سدان فول سایز که سنگین تره،نسبت قدرت به وزن نورایی که فیبرکربنی و کوچیکتره و دونفرس؟))
جهت اطلاعت این سدانی که فول سایزه و از سلول های باتریش برای ۱۵ سال پیشه تنها ۱۲ کیلوگرم سنگین تر از این شاهکار تکنولوژی شماهاست که فیبر کربنیه ، کوچیکتره و دونفره ست …!!!!
((پلاد ماشین فوق العاده ایه،ولی حتی به تایم نورا هم نزدیک نمیشه چه برسه به اون تایمی که تو میگی….))
Plaid شاهکاری هست که با شاسی آلمینیومی سنگین ، طراحی ۱۰ سال پیش و باتری های ۱۵ سال پیش در حالی که نسبت قدرت بر وزنش ۸۸ درصد از رقیب ضعیف تره ولی اختلاف عملکردش در درگ تنها ۰.۰۶ درصد از رقیب ۲.۴ میلیون دلاری کمتره…!!!!!
.
.
.
خیلی دوست دارین حقیقت این نباشه… ولی در حال حاظر نورا تنها گزینهایه که در مقابل حقیقت تسلا مجبورید بهش پنهاه ببرید…
Roozbeh
۳۰ مرداد ۱۴۰۰المیراج سطح سوادتو با این کامنت دیگه نشون دادی یعنی بعد از این نظر ندی سنگین تری
OMID
۲۹ مرداد ۱۴۰۰حاجی جنست خیلی قویه یکیو به کشتن میدی
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۹ مرداد ۱۴۰۰بنظرم برگردید به دوران دبستان ضرب و تقسیم ساده رو دوباره یاد بگیرید، اگه فیزیک رو هم پاس نکردید بهتره خوب درس هاتون رو بخونید و انقدر درگیر اعداد و ارقام و شو های تبلیغاتی آقای ماکس نباشید.
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰دیگه آنقدر لازم نیست بحث رو طول بدید ، شاید در اون موقع به این موضوع ها فکر نکردن دوست ما ، هممون اشتباه میکنیم بالاخره، اما اقا المیراج شما هم جاداشت به جای ادامه ی بحث اشتباه خودت رو قبول میکردی
Elmiraj
۳۰ مرداد ۱۴۰۰اشتباهی در کار نیست دوست عزیز…
محاسبه نسبت قدرت به وزن و مقایسه این نسبت بین دو ماشین یک مسئله ساده ریاضی هست نه فیزیک !!
طرف اومده ضریب درگ و داون فورس را با نسبت قدرت به وزن قاطی کرده و از بی سوادی خودش کس دیگه ای را بی سواد خطاب میکنه ، معلومه در چه سطحی هست….
اگر ضریب درگ هایپر کار ریماک با اختلاف زیادی از model 3 هم بیشتره و همین مانعش میشه تا با وجود ۸۸ درصد نسبت قدرت به وزن بهتر نسبت به S plaid ، تنها با اختلاف ناچیزی از خط پایان عبور کنه ناشی از ضعف مهندسی ریماک داره…
( وقتی میبینیم ضریب درگ سدان Air لوسید که شرکتی تقریباً هم سن ریماک هست به عدد جالب ۰.۲۱ رسیده ، ضعف مهندسی ریماک بیش از پیش خودنمایی میکنه )
عارف
۳۰ مرداد ۱۴۰۰اگه با یه تناسب ریاضی همه چیز حله پس اگر در پراید یک موتور با قدرت 5 برابر را مثلا یک موتور 360 اسبی استفاده کنیم باید انتظار شتاب 5 برابری و سرعت 5 برابری داشته باشیم که یعنی همه رکوردهای جهانی شکسته می شه. فکر کنید پراید 360 اسبی با سرعت 750 کیلومتر بر ساعت.
در حالی که شتاب و سرعت رابطه خطی با قدرت و گشتاور ندارن.
بهزاد
۳۰ مرداد ۱۴۰۰4.81 در صورت نسبت قدرت به وزن ریماک!
توهم گاهی بد نیست اما بیش از حدش موجب به خطر افتادن جان میشه.
مرزهای علوم را یک تنه جابه جا میکنید.
مانی
۳۱ مرداد ۱۴۰۰این همه وقت این همه نوشتی این همه مسخره کردی
در حالی که هنوز نمیدونی این روابط خطی نیست
قصد جسارت ندارم،شما که ذهن خوبی داری همه چیز یادت میمونه
مباحث مهندسی رو از پایه شروع کن نه اینکه یهو بپری پله آخر
ساختمون بدون پی نمیشه
AMG GT R
۲۹ مرداد ۱۴۰۰دو خودرو در کلاس های متفاوت در قیمت بسیار متفاوت در قدرت بسیار متفاوت در گشتاور متفاوت در کاربرد متفاوت
خداوکیلی تنها وجه مشترک این دو برقی بودن هست
AMG GT R
۲۹ مرداد ۱۴۰۰این مقایسه عین این می مونه یوزپلنگ رو با اسب مقایسه کنید…
AMIR / ARMI
۲۹ مرداد ۱۴۰۰خدا میدونه چند سال طول بکشه تا بقیه بتونن
یه خودروی تولیدی با مشخصات و توانایی های اس پلاد بسازن
ریماک تقریبا دو برابر اس پلاد قدرت داره
و ۲۰ برابرش قیمت
برد ریماک نوارا چقدره ؟ یک چهارم اس پلاد ؟
منتظر لوتوس اویجا هستیم اون با کیفیت تر و تکنولوژیک تره ببینیم چیکار میکنه
ولی میدونم رودستر بیاد دیگه هیچ کس این برند های پیش پا افتاده ای مثل ریماک رو یادش هم نمیوفته
Silent
۲۹ مرداد ۱۴۰۰راستی جیپ EV به طور عجیبی فروش میکنه!! برخلاف تصورم که گفتم نباس برن آفرودبازاش ولی گویا برگه آس ی بووود جلو برانکو! باس دید تو اکستریم آفرود موتورکمکیش چه می کنه تو دره یوتا.
AMIR / ARMI
۲۹ مرداد ۱۴۰۰استقبال از رانگلر 4xe بسیار عالی بوده
جوری که به پرفروش ترین خودروی پلاگین هیبریدی بازار امریکا تبدیل شده
اونم با قیمت اغازین 51 هزار دلاری
OMID
۲۹ مرداد ۱۴۰۰بردش از پلد بیشتره حدود ۶۰ مایل
با مهربونی جهان زیباتره
۲۹ مرداد ۱۴۰۰جفتشون زور بیخود میزننن اینده مال هیدروژنه
Silent
۲۹ مرداد ۱۴۰۰محدوده سکوت!! سریع ترین درگ جایی که هیچ جلوپنجره سازی اجازه وروود نداره!
با توجه به علاقه ام به این سطح تکنولوژی جای یکسری دیتا کم هست:
TELSA PLAID سدانی 4 دری! که جلو ریماک هم خودنمایی می کنه. جالبه که تنها با 5% قیمت ریماک 2.4 میلیونی!!! صاحب کوه تکنولوژی می شید که تنها 0.7 ثانیه سریع تر بود :))
با این ارقام براحتی می تونم الان بگم رودستر زمان مرز 7.5 رو ثبت می کنه با قیمت بسیار ارزان تر.(چیزی حدود 250K) چراکه امروز PLAID با تقریبا نصف قدرت ریماک 1900 اسبی (1020HP) با پلتفورمی که اساسا برا یک سدان خانوادگی هست نزدیکترین زمان رو بهش ثبت کرد ریماکی که کل پلفورمش برا اولین بار فیبرکربن خالص هست! با این وجود اوج شاهکار TESLA اونجاس که به وزن می رسیم: با این حجم از فیبر کربن و توسعه خاص ریماک وزن پلید تنها 50کیلو بیش از ریماک فیبرکربنی هست. بلطف دانش عظیمی که زیر اتاق پلید با باطری های بهینه شدش خوابیده… لذت بردم
Silent
۲۹ مرداد ۱۴۰۰دم برووکس گرم هر چیزی دم دستش هست و میاره برا درگ!!! فقط موضوعی که ذهن م مشغول کرده 765lt و SF90 هست که توو گاراژش داره خدایی فک کنم پووول دادن بش از طرف برند که نیاره تو خط درگ با پلید😂😂😂 تا قبل این ماهی 2 تا درگ باشون داشت تو کانالش.
AMG GT R
۲۹ مرداد ۱۴۰۰باشه توی درگ ۷۶۵lt و sf90 رو می خوره توی پیست اس پلاد چه گِلی می خواد به سر خودش بگیره خدا می دونه
akrh78
۲۹ مرداد ۱۴۰۰کاتدش میره تو آندش
Mad.z.Max
۲۹ مرداد ۱۴۰۰حسودی نکن دیگه داداش :)
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰استاد عزیز , 765 رو نمیدونم چون rwd هست ممکنه موقع استارت خوب لانچ نکنه ولی داداش sf90 با باک پر تایم ۹.۵۵ زده ، اگر باکش نیمه مر یا تقریبا خالی باشه تایم بهتری هم میزنه ، اصلا شما بگو ۹.۵ ، نسبت به تایمی که تسلا میتونه در این پیست بزنه که ۹.۳ هست فقط دو دهم ثانیه کند تره ,اما در عوض تاپ اسپید فراری خیلی بیشتر هست ، شتاب ثانویه اش بیشتره ، پرفورمنسش در پیست خیلی خیلی بیشتره ، هندلینگ بهتری داره و قابل اعتماد تر هست ، و از نظر مهندسی، اصلا تسلا نمیتونه اسمش رو هم بیاره ، تکنولوژی برقی همونی هست که دیگه کم مونده ایران خودرو هم یه برقی با ۴۰۰۰ اسب بخار بسازه، اگر اخبار رو چک کنید دا عشی ها هم یه برقی با شتاب ۱.۵ ثانیه ساخته بودن ، اصلا خودت با ابزار تو خونت هم میتونه یه مدل بسازی ، اگر کمک خواستی به من بگو حتما
مازیار
۲۹ مرداد ۱۴۰۰واقعا جای سواله
که چرا اصرار دارید با بکارگیری واژه های کودکانه ای مثل جلوپنجره سازان و یا کاربراتور سازان جو سایت رو متشنج کنید و علاوه بر اون باعث تحریک برخی کاربران و عواقب این تحریک در قالب توهین های احتمالی بشید واقعا برام جای سواله خصوصا که اشاره تلویحی به سکونت در غرب هم داشتید
کمی مناعت طبع هم بد نیست
مازیار
۲۹ مرداد ۱۴۰۰این جلوپنجره سازان و کاربراتور سازان هرچی که هستن فعلا از برقی ها محبوب ترن هرچند با آینده مبهم هر چند با بازدهی پایین هرچند با صدها مسئله دیگه
فعلا محبوب تر و خواستنی تر هستن همینا هستن که قیمت های چند میلیونی دارن همینا هستن که نوبت تحویل چند ماهه و گاهی چند ساله دارن همینا هستن که در برخی موارد هرچی کهنه تر میشن ارزشمند تر میشن و در یک کلام همینا هستن که دل عاشقان این صنعت رو میبرن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ مرداد ۱۴۰۰معرفی میکنم سایلنت جان : ایشون توی باند فرودگاه زندگی میکنند برای همین براشون مهم نیست که ماشین مورد علاقش برای کسب یه رکورد خوب توی پیست باید ماشینو تا بن دندون مسلح کنه ، جلوپنجره سازا همچنان رکورد داره تمام پیست ها هستن عزیزم ، هیچ برقی توی هیچ پیستی به جلوپنجره سازا نمیرسه
Silent
۲۹ مرداد ۱۴۰۰😂😂😂wtf با دیسلایک مثلا چی می شه حالا!
یعنی چه کردهTESLA که دیگه منطق هم از کففف بررررفت… اینا چیه می نویسید خدای جواب نمی دم خیلی چیپ هست!
تکرار کنید باهم دیگه! این ماشین 4 در خانوادگی هست نه پلتفورم سوپراسپورت ولی پیست لاگونا سکا برا کسایی که خیلی دنبال پیست بودن گویاس که “”PLAID پایک “”بدون تیون موتور! رکورررد ۹۱۱ GT2 RS رو بلعید پورش هم هست اگه مهمه راستی😂
abdi_mahdi
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اقای سایلنت رکوردی که پلاد تیون شده لخت در برابر 911 زدرو باید با نسخه ارتقا یافتش یعنی منثی مقایسه کنی که قطعا شکست میخوره یکم منطق داشته باش. پورشه برنامه های خاصی برای اینده داره درسته پلاد فوق العاده هست ولی این پرچمداری همیشگی نیست وقتی کامنتاتو میخونم یاد اخبار صداسیما میفتم که 24 ساعت داره از امریکا بد میگه و تو هم 24 ساعت میگی تسلا با فاصله بهترینه! همه قبول کردیم تسلا چه هیولایی هست در زمینه پرفورمنس و شتاب چون واضحه ولی شما فکنم در سالای قبل خیلی سوختید که دارید الان اینجور رفتار میکنید
OMID
۳۰ مرداد ۱۴۰۰همین که نسخه غیر جاده ای لخت و تیون شده رکورد ماشین جاده ای رو زده و اینقدر ذوق کردی خودش همه چیز رو روشن میکنه 😂
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۹ مرداد ۱۴۰۰سوال : شارژ باطری خودرو اگر مثلا ۵۰٪ باشه تاثیری در قدرت خودرو داره ؟
M.A.S
۲۹ مرداد ۱۴۰۰هرچی شارژ پایین تر باشه به معنی شدت جریان کمتر و به دنبال اون ولتاژ پایینتر و در نتیجه گشتاور و قدرت کمتره
HamiD
۲۹ مرداد ۱۴۰۰خب…
بنده یک نیسان Z جدید را به هر دوی این عزیزان ساکت ترجیح میدم …
آدم ماشین میخره باهاش صفا کنه … ازش لذت ببره … آخه شتاب گیری تا چه حد میتونه آدم رو سرگرم کنه …
ی بار شتاب بگیری … دو بار شتاب بگیری … سه بار شتاب بگیری … چند بار آخه!
واسه همینه GT350 رو ب خیلی از رقبای سریع تر ازش ترجیح میدم … آدم ماشین میخره ازش لذت ببره … صداش واقعا عالیه …
حالا درسته که شتاب عالی هم ی فاکتور جذابه اما قطعا همه چیز نیست …
دوست دارم تا وقتی که درون سوز ها نفس میکشن ازشون لذت ببرم …
در کل این درگ نشون میده تسلا چ غولی ساخته … اگر چه واقعا نتیجه برام مهم نبود و حتی ذره ای هم منو شگفت زده نکرد ، اما نمیشه منکر توانایی های تسلا و ریمک شد … هر دوشون فوق العاده سریع هستن
همه میدونیم آینده دست برقی هاست … اما همونطور که نزدیکی بین خانواده ها و روابط گرم قبل کمتر شد … حس آدم ها هم ب ماشین کمتر میشه و ب ی چیز کاملا بی روح تبدیل میشه …
وقتی پدال گاز رو فشار میدی … صدای موتور و لرزشش ب کابین راه پیدا میکنه و انگار زنده هست و نفس میکشه … اگرچه ک درمورد ی ماشین الکتریکی اصلا اینطور نیست …
akrh78
۲۹ مرداد ۱۴۰۰تو روز قیامت انگشتات برا اینکه نشستی کامنت تایپ کردی که به این جماعت یه چیزی بفهمونی (که زهی خیال باطل) بازخواستت میکنن
اینا تهش میگن صدای انجین از اسپیکر پخش میکنیم تا حس بگیری
SF90 STRADALE
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ریماک با اون قدرت ، گشتاور و قیمت باید این عملکرد رو داشته باشه و غیر از این باشه باید تعجب کرد
می رسیم به تسلا که در شتاب اولیه جای هیچ حرف و حدیثی نمیزاره ولی بعدش چی ؟؟؟؟
آیا در درگ بالای ۶۰۰ متر ، پیست ، درگ رولینگ ، عملکرد ترمز ، هیجان و لذت رانندگی ، تاپ اسپید و …. حریف درون سوزهایی مثل پورشه ۹۱۱ توربو S ، فراری ۴۸۸ پیستا ، لامبورگینی آونتادور SVJ و مکلارن ۷۲۰S میشه ؟؟؟؟
جواب قطعاً قطعاً منفی هست و طرفداران الکتریکی ها فعلاً به شتاب اولیه خودشون می نازن و بس
Mad.z.Max
۲۹ مرداد ۱۴۰۰رکورد لاگونا سکا رو اس پلید زده ها! رکورد دار قبلیش هم پورشه جی تی 2 آر اس بود..
Sina10
۲۹ مرداد ۱۴۰۰نه نزده رکورد رو
سنا اونجا هستش
و اینکه رکورد تسلا به صورت استاندارد نبود ، کیت ائرودینامیکی نصب بود روش که یعنی اون رکورد فاقد اعتباره ، تاثیر ائرودینامیک با قدرت هیچ فرقی نداره
همچنین قبلش هم رکورد پلاد پلاس بود که کلا تولید نشد ، بعید میدونم اونی هم که باهاش رکورد زدن هم استاندارد و اصلی بوده باشه ،
Mahdi
۲۹ مرداد ۱۴۰۰کافیه که این دوتا خرس تنبل پاشون به پیست برسه که توسط بنزینی ها رنده بشن
Mad.z.Max
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اس پلید رکورد پورشه GT2RS رو چندوثت پیش توی پیست لاگونا زده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ مرداد ۱۴۰۰زندگی یه مسیر صاف ۴۰۰ متر نیست پس انتخابم بین این دوتا یه هایپرکار هیبریدی هست
Mad.z.Max
۲۹ مرداد ۱۴۰۰کدومشون هیبریده؟ هردو فول الکتریکی هستن..
تازه اس پلید رکورد دار پیست لاگونا سکا هم هست!
abdi_mahdi
۲۹ مرداد ۱۴۰۰داش اخبا ناقصتو هی پخش نکن اون پلاد استاندارد نبود
mm.y@rlou
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اگر امکانی پیش بیاد که خودرو های الکتریکی ۰ تا ۴۰۰ رو در ۱ ثانیه برن من بشخصه باز هم یه ماسل کار رو دوست دارم و انتخاب میکنم البته دوستانی که خودرو های الکتریکی دوست دارن نظرشون برای بنده محترمه
مهدی
۲۹ مرداد ۱۴۰۰درسته که درگ جذاب و هیجان انگیزی بود اما اصلا خودرو ها با هم جور نبودن
ریماک یه هایپر کار برقی بود
پلاد هم یه سدان فوق سریع برقی
Sina10
۲۹ مرداد ۱۴۰۰هیچ حرفی در عملکرد اینا در خط مستقیم نیست
ریماک با اون همه قدرت و تسلا هم که تجربه بالای در این زمینه داره
فکر نمیکنم توی کلاسشون رقیبی داشته باشن ، البته فقط در خط مستقیم
ولی خب نمیدونم چرا یکی باید ریماک بخره ، اگه سوپر ماشین میخواد با یه درصدی از اون قیمت میره یه ۹۱۱ توربو اس میخره ، اگه سوپر ماشین خیلی خاص میخواد یه فراری SF90 میخره ، اگه یه ماشین سدان فوق لوکس برای توی شهر میخواد با یه درصدیش یه سری ۷ یا اس کلاس میخره ، ماشین برقی میخواد همین تسلا هست یا کلی ماشین برقی دیگه ، سدان سریع میخواد M5 CS هست ، ماشین اسپرت کوچیک میخواد مزدا MX-5 و کیمن، کراس اوور X5M و… ، یه ماشین میخواد تو درگ عالی باشه بره یه ماشین فوق تیون شده بخره که تو خط مستقیم از این ریماک سریعتره میره ، جالب اینکه قیمت همه اینا رو هم از ریماک کمتر در میاد!!
هیچ دلیل برای خرید ریماک نمیبینم ، حتی قیافه اش هم با اینکه خوبه ولی خیلی خاص نیست با اون همه قیمت
و در پایان باز هم یادآوری میکنم ما توی خط مستقیم زندگی نمیکنیم و دنیا فقط یه بردار مستقیم از مبدا تا مقصد نیست
و خط مستقیم همه چیز رو درباره پرفورمنس ماشین ها مشخص نمیکنه
Mad.z.Max
۲۹ مرداد ۱۴۰۰تسلا اس پلید رکورد دار پیست لاگونا سکا هست! فک کنم اینو ۵ بار نوشتم :) رکورد رو از دست پورشه در اورد..
ویدیوی کاملشم هست، پیچای خیلی خفنی داره. باید بپذیریم تسلا کار بزرگی کرده، و هیولای فوق سریعی رو با کسری از قیمت رقیبی مثل ریماک بیرون داده.
هیچ جوری نمیشه منکر قدرت تسلا شد..
تا قبل از اینکه تسلا رکورددار پیست بشه، منم میگفتم اینا فقط بلدن خط صاف رو برن! ولی بعد از اون دیگه حرفی نداشتم بزنم
هرچند که خودم الان اگه توی یه کشور آزاد باشم، هیچوقت برقی نمیخرم! ولی واقعیت اینه که تسلا حرکت بزرگی کرده و نمیشه دست کم گرفتش
Sina10
۲۹ مرداد ۱۴۰۰منم چند بار تقریبا گفتم که اون تسلا اصلا و ابدا استاندارد نبوده ، کلی کیت ائرودینامیکی روش نصب بوده ، یه اسپویلر بسیار بزرگ و کلی تغییرات دیگه مثل تعلیق و ترمز ، اینا تغییرات فوق العاده زیادی ایجاد میکنن پلاد پلاس هم اونجا رکورد زده که کلا تولید نشد و هیچ کس نمیدونه شاید تقویتش کرده بودن!!
مکلارن سنا اونجا اول هست
Silent
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اگه PLAID پایک کیت ائرودینامیکی داشت! ۹۱۱ GT2 RS کیتی هست که دست وپا در آورده😂 نمی خواد در مورد کیت توضیح بدی بهتره بری رو پورش بیشتر یادبگیری که همه می دونن تک تک رکورد گیریاش تو پیست ها اصلا اوون چیزی نیست که دست مشتری می دن بس که تغییرات داره.
مازیار
۲۹ مرداد ۱۴۰۰نه که اون پلید همون چیزی هست که دست مشتری میدن
اگه ۹۱۱ کیتی هست که دست و پا درآورده پنجاه ساله که همینطور عرضه میشه چون ذاتا اینکارست و براش عادیه نه مثل یه سدان خانوادگی که به ضرب کیت غیرعادی خواست رکورددار بشه که اونم نشد
Silent
۲۹ مرداد ۱۴۰۰کامنتا رو داشته باش!!! مشکل کجاس؟ آمریکایی بودن TESLA 😎 که خیلی اروپا فن ها و در راس آلمانیا رو از منطق خارج کرده! خوشتون بیاد نیاد داستان عوض شده سعی کنید کنار بیایید چون کمتر از چند ماه دیگه با راه اندازی خط برلین عملا بازار فروش متحول می شه! امار سال 2022 خیلی چیزا رو نشون خواهد داد!
جوری از اگزوز و انجین می گن این اروپافن ها گویا هلکت و دورانگو تولید می کردن.😂 کسی هم از این مسایل ناراحت بشه امریکایی بازا باس باشن که رپتور و چلنجر و جاکال داشتیم! بگید پرفورمنس 250 هزار دلاری و 500 هزار دلاری تولیدات اروپایی رو دیگه به چه اسمی باس قالب کرد به مشتری وقتی با نصف قیمت TESLA هست! خب بهتر اینکه عالیع
مازیار
۲۹ مرداد ۱۴۰۰پرفورمنس ۲۵۰ هزار دلاری و ۵۰۰ هزار دلاری که سهله
پرفورمنس دو میلیون دلاری و سه میلیون دلاری رو هم مثل نقل و نبات میفروشن تازه از بین هزارتا متقاضی صدتا رو گلچین میکنن چطوری؟ با یک کوه پشتوانه درخشان برای کسب اعتماد که همیشه هم موفق بودن
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۰من نه تنها منکر توانایی های تسلا نیستم بلکه خیلی هم تحسینش میکنم علیرغم اینکه فن های استثنایی مثل شما عملا کمر به تخریب این برند نوپا و در عین حال موفق بستین و تمام سعی خودم رو میکنم که تو پوست نظراتتون نرم اما گاهی وقتا در توانم نیست😀
آریا ماشین
۲ شهریور ۱۴۰۰در مورد ویدیو که پیروزی ریماک کاملا قابل پیش بینی بود
ولی بحث هایی که زیر این پست شد برام جالب بود واقعا ۸۰ تا کامنت با بحث های طولانی واقعا متوجه نمیشم چرا😂