ایلان ماسک با رونمایی از تراک آخرالزمانی سایبرتراک، چهارچوبهای ذهنی همه ما را به هم ریخت. جایی که انتظار یک خودروی حمل بار با طراحی مدرن را داشتیم و سرانجام با محصولی فانتزی و عجیب مواجه شدیم.
سایبرتراک آمده تا باورهای ما را نسبت به یک خودروی پیکاپ یا تراک درهم بشکند. بنابراین ترکیبی از یک لامبورگینی کانتاش و یک تراک سنگین وزن را شاهدیم که مملو از ویژگیهای عجیب و باورنکردنی است. خطوط شکسته و سقف مثلثی این مدل به همراه چراغهای باریک و اورهنگ های کوتاه و البته ارتفاع زیاد کف از سطح زمین بیشتر یادآور طراحیهای تخیلی میباشند.
تسلا سایبرتراک (Cybertruck) در سه نسخه وارد بازار خواهد شد. نسخه پایه، دیفرانسیل عقب و تک موتوره بوده و شعاع حرکتی آن با هر بار شارژ کامل باتریها به ۴۰۰ کیلومتر میرسد. شتاب صفر تا ۹۶ این مدل ۶.۵ ثانیه است.
اما دو مدل دیگر با انتقال نیرو به هر دو محور جلو و عقب و با کمک دو تا سه موتور الکتریکی میتوانند به برد بیشتر و شتاب بهتری دست یابند. نسخه دوم ۴۸۰ کیلومتر برد داشته و شتابی ۴.۵ ثانیهای دارد اما پرچمدار این مدلها در واقع یک تراک سوپراسپرت با سه موتور الکتریکی خواهد بود که شتاب آن تنها ۲.۹ ثانیه اعلام شده و میتواند به شعاع حرکتی عالی ۸۰۰ کیلومتری نیز دست یابد. نهایت سرعت این سه مدل نیز از ۱۸۰ تا ۲۱۰ کیلومتر میباشد.
تسلا سایبرتراک مجهز به سیستم تعلیق گازی است که میتواند ارتفاع آن را تا ۴۰ سانتیمتر افزایش دهد. در سرعتهای بالا میتوان ارتفاع را کاهش داد و یا میزان ارتفاع را متناسب با میزان بار تغییر داد. علاوه بر این اورهنگ های کوتاه باعث شدهاند تا این خودرو با وجود طول زیاد و فاصله بین دو محور کشیده بتواند از شیب ۳۵ درجه بالا رفته و از شیب ۲۷ درجهای نیز خارج شود.
طبیعی است که سایبرتراک همانند سایر محصولات تسلا مجهز به سیستم رانندگی خودران اتوپایلوت نیز میباشد. طراحی کابین هم کاملاً ساده و آیندهنگرانه است و متمرکز بر یک نمایشگر بزرگ مرکزی ۱۷ اینچی و فرمانی با طراحی منحصر به فرد است. سقف نیز کاملاً شیشهای و کابین هم جادار است.
فضای بار این تراک دارای یک پوشش سخت است که به صورت الکتریکی باز و بسته میشود. درب قسمت بار نیز به صورت شیبدار باز میشود تا بتوان وسایلی چون دوچرخه و موتورسیکلت را بهآسانی وارد قسمت بار نمود.
M3csl
۳ آذر ۱۳۹۸به درد گاری لبو فروشی میخوره