تسلاخودروهای سنگینهفته نامه

رونمایی رسمی از کِشندهٔ تسلا با شتاب پنج ثانیه!

پس از انتشار تیزرهای فراوان و انتظاری طولانی، تسلا سرانجام رسماً کِشندهٔ تمام الکتریکی خود را رونمایی کرد. این کامیون دیشب هم‌زمان با نسل جدید مدل رودستر توسط ایلان ماسک در لس‌آنجلس رونمایی شد. وی این کِشنده را آیندهٔ حمل‌ونقل جاده‌ای می‌داند. کشندهٔ تسلا مشخصات خارق‌العاده‌ای دارد که مهم‌ترین آن‌ها بُرد ۸۰۰ کیلومتری آن است. طبق اعلام رسمی تسلا، این کشنده در شرایط بزرگراهی و با بار کامل که معادل ۳۶ تن است، با یک‌بار شارژ باطری‌ها می‌تواند چنین مسافتی را طی کند که حتی از بُرد بسیاری از کشنده‌های دیزلی با باک سوخت پُر هم بیشتر است.

کشندهٔ تسلا در هنگامی‌که با حداکثر ظرفیت خود بارگیری شده باشد که معادل ۳۶ تن است، می‌تواند ظرف ۲۰ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که از تمامی کشنده‌های دیزلی بازار سریع‌تر است؛ اما شگفت‌انگیزتر از این عدد این است که کشندهٔ تسلا در حالت بدون تریلر ظرف تنها ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای مثال از سدان آلفارومئو جولیا سریع‌تر است! اما مهم‌تر از همهٔ این اعداد این است که کشندهٔ تسلا می‌تواند از شیب‌هایی تا ۵ درجه با سرعت ثابت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بالا برود.

این کشنده به چهار موتور الکتریکی مستقل مجهز است که در هریک از چرخ‌های دو محور عقب نصب شده‌اند و بنابراین کشنده‌ای ۶×۴ محسوب می‌شود. تسلا همچنین به آئرودینامیک کشندهٔ خود نیز بسیار توجه داشته است و به‌عنوان‌مثال در آن فلپ‌هایی جانبی را تعبیه کرده که فاصلهٔ بین کشنده و تریلر را می‌بندد. به لطف تمامی تدابیر آئرودینامیکی، به گفتهٔ تسلا ضریب آئرودینامیک این کشنده از بوگاتی شیرون هم کمتر شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این کشنده این است که به گفتهٔ تسلا قیچی کردن با آن غیرممکن است زیرا چرخ‌های عقب آن به‌طور مستقل عمل کرده و گشتاور آن‌ها به‌طور پویا تنظیم می‌شود تا قیچی کردن هیچ‌گاه رخ ندهد.

همچنین این کشنده به‌صورت استاندارد به سیستم رانندگی خودکار پیشرفتهٔ تسلا هم مجهز شده است که شامل سیستم‌هایی چون حفظ حرکت میان خطوط و ترمز خودکار می‌شود. البته مهم‌ترین مسئله در مورد این کشنده زمان شارژ باطری‌های آن است که گفته شده با استفاده از مگاشارژرهای سرعت‌بالای تسلا می‌توان باطری‌ها را برای پیمودن مسافتی معادل ۶۵۰ کیلومتر ظرف تنها ۳۰ دقیقه شارژ کرد؛ بنابراین با وجود چنین مگاشارژرهای سرعت‌بالایی که در محل توقف کامیون‌ها و دیگر مکان‌ها نصب خواهند شد، چشم‌انداز کشنده‌های تمام الکتریکی دوربُرد بسیار نزدیک خواهد بود.

کشندهٔ تسلا از کابین منحصربه‌فردی هم بهره‌مند است که در آن مکان راننده در مرکز طراحی شده و در طرفین غربیلک فرمان نیز دو نمایشگر لمسی بزرگ تعبیه شده است. در قسمت‌های مختلف کامیون هم دوربین‌هایی نصب شده که هم به‌عنوان آینه‌های جانبی عمل می‌کنند و هم نقاط کور را پوشش می‌دهند. همچنین باوجوداینکه این کشنده اولین تجربهٔ تسلا در این بخش محسوب می‌شود اما بسیار قابل‌اعتماد است تا جایی که گفته شده در ۱.۶ میلیون کیلومتر پیمایش اولیه هیچ مشکلی پیدا نخواهد کرد.

فعلاً تسلا حرفی از قیمت این کشنده نزده است اما ادعا کرده که در طی ۱.۶ میلیون کیلومتر پیمایش، ۲۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی در هزینهٔ سوخت را برای مالکین خود به همراه خواهد داشت. تسلا گفته است که تولید این کشنده از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و از هم‌اکنون سفارشات خرید آن‌را با پرداخت ۵ هزار دلار پذیرفته می‌شود. در کل می‌توان گفت اگر اعداد اعلامی و ادعاهای تسلا در مورد این کشنده در عمل حقیقت داشته باشند به‌واقع می‌تواند تحولی در دنیای کشنده‌ها ایجاد کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا جالبه

    1. PaRHaM

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      با توجه ب گشتاور رودستر
      خیلی دوس دارم گشتاور اینو بدونم!
      .
      .
      این بخش های متن خیلی نظرم رو جلب کرد!
      .
      با استفاده از مگاشارژرهای سرعت‌بالای تسلا می‌توان باطری‌ها را برای پیمودن مسافتی معادل 650 کیلومتر ظرف تنها 30 دقیقه شارژ کرد
      .
      .
      کشندهٔ تسلا در هنگامی‌که با حداکثر ظرفیت خود بارگیری شده باشد می‌تواند ظرف 20 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که از تمامی کشنده‌های دیزلی بازار سریع‌تر است؛ اما شگفت‌انگیزتر از این عدد این است که کشندهٔ تسلا در حالت بدون تریلر ظرف تنها 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای مثال از سدان آلفارومئو جولیا سریع‌تر است! اما مهم‌تر از همهٔ این اعداد این است که کشندهٔ تسلا می‌تواند از شیب‌هایی تا 5 درجه با سرعت ثابت 100 کیلومتر در ساعت بالا برود.
      .
      .
      .
      .
      واقعا این دوران از برترین دوران های ماشین دوست هاس!
      آستون مارتین والکایر
      مکلارن ۷۲۰S
      داج دیمن
      کوروت ZR1
      پورشه 911 GT2
      تسلا رودستر
      تسلا Semi
      هنسی Venom F5
      دویل سیکستین
      نسل جدید فانتوم
      گرندچروکی ترک هاوک
      مرسدس پروجکت وان
      نسل جدید بنتلی کانتینتال
      مکلارن BP23
      و…..
      چیزی جا موند پوزش????❤???

  2. Black panther

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (39 ديدگاه)

    همین جوری ادامه بده دوست عزیز شاه الکتریکی ها تویی هیچ شرکت دیگه ای فک نکنم بهش برسه

    1. آرش آمریکایی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (639 ديدگاه)

      تو کامیونا علاقه خاصی به اون ماک دماغ دار دارم
      ولی این اصن اعوجوبس
      آدم میمونه چی بگه

      راسی Black panter سر dead pool پیدا نشد؟

      1. Black panther

        ۲۷ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (39 ديدگاه)

        ردشونو تا آلپ گرفتیم فعلا درتدارک نقشه هستیم دوست عزیزمون کاپتیان آمریکاهم گفته بهمون کمک میکنه
        جزئیات بیشتر درروزهای آینده

  3. ARAM'

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    باورش واقعا سخت و مشکل هست
    چطور ممکنه همچین شرکتی با همچین سابقه کمی به این سطح از تکنولوژی ای برسه بعد بزرگان با تجربه ای چون دایملر نه…!

    1. مصطفی حسنی

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز شما به نکته ی مهمی توجه کردید ؛ پاسخ این است که شرکت های با تجربه سال های زیادی را صرف تحقیق و آزمایش در مورد یک تکنولوژی جدید می کنند ؛ برای آن ها مهم ترین موضوع این نیست که در مورد یک تکنولوژی جدید الزاماً اولین باشند ، مهم این است که بهترین باشند . آن ها در این سال ها از تجارب و خطاهای دیگر شرکت ها و مشکلات پیش آمده و بازخورد های مشتریان نیز بهره مند می شوند .
      مثلاً شرکت سونی مدتی بعد از LG و سامسونگ از فناوری LED در تلویزیون های خود استفاده کرد . همین شرکت دایملر از سال 1987 یعنی 30 سال پیش روی سیستم های خودران کار می کرده …
      اما به نظر من هم جسارت و اراده ی این شرکت های جدید تحسین برانگیز است !

    2. مهران

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (18 ديدگاه)

      تسلا از جنس اپل است با همان استعداد و روش ، یادتان باشد شرکتهای کهنه کار مانند سونی دوست داشتنی یا گراندیک وووو چگونه از تازه واردها ضربه خوردند . آینده خودرو ، الکتریک است و تسلا نوظهور نابغه در این فن آوریست.

  4. Mohamad ali

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    سلام
    حقیقتاً عالی چقدر این برند رو دوست دارم واقعا شجاعتش ستودنیه

  5. sina

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    ما هیچ
    ما نگاه

  6. احمد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    این کامیون تسلا یه چیزی تو مایه های اختراع ماشین بخار ایجاد انقلاب صنعتی در جهانه انقلب ینقلب انقلاب تسلا

  7. Hemichan

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    عجب کِشنده ی کُشنده ای
    چقد خفنه
    خیلی طرح باحالی داره
    “کشندهٔ تسلا در هنگامی‌که با حداکثر ظرفیت خود بارگیری شده باشد که معادل 36 تن است، می‌تواند ظرف 20 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که از تمامی کشنده‌های دیزلی بازار سریع‌تر است؛ اما شگفت‌انگیزتر از این عدد این است که کشندهٔ تسلا در حالت بدون تریلر ظرف تنها 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای مثال از سدان آلفارومئو جولیا سریع‌تر است! اما مهم‌تر از همهٔ این اعداد این است که کشندهٔ تسلا می‌تواند از شیب‌هایی تا 5 درجه با سرعت ثابت 100 کیلومتر در ساعت بالا برود.”

  8. Ahmadreza 2002

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    البته یادتون باشه که پارسال ولوو یه اف اچ تقویت شده با شتاب حدود چهار ثانیه معرفی کرد
    البته فقط یکی ساخت که دو هزار اسب قدرت داشت

  9. مهزیار

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (444 ديدگاه)

    پروپاگاندا…
    ولی با این کابین مطمئنا انتخاب بسیاری از رانندگان نخواهد بود

    1. هرمز

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (22 ديدگاه)

      وقتی شما ببین سر سال ،با صرفه جوی در مصرف گازوئیل چهل درصد به درآمدت اضافه شده ،
      عاشق قیافه این ماشین میشی ، البته اگر مبنای تصمیم گیریت پول در آوردن باشه

  10. مهدی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    تکنولوژی آمریکایی بسیار بهتر از ژاپن هست اینم نمونش

    1. فرزاد

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (70 ديدگاه)

      ژاپنی ها بیشتر به خرکاری معروفن تا تکنولوژی ….هرچند در تکنولوژی هم اولن ولی بیشتر بخاطر خرابی کمه واسایلشون که همه طرفدارشن

    2. ونوم اف ۵

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      امریکا سالار و عشق ژاپن عالی و بادوام و انگلیس لوکس و اصیل و ایتالیا اخرت طراحی هند و چین در حال رشد و المان هم استاد گازکربنیک

    3. Sajjad

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      به نظرم ژاپن هم پیشرفت های قابل توجهی داره
      این بقیه کشورها هستن که از این دو کشور عقب ترن و فقط شعار هاشون قشنگه!

  11. ونوم اف ۵

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    جایگاه راننده مثل مکلارن اف ۱ چه باحاله

  12. سروش

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    واقعا شاهکاره . طراحی کلی ماشین عالیه . ولی بدنه خیلی ساده‌ست مثل این میمونه که صبح زود از خواب بلند بشی و بری کامیون قشنگت رو روشن کنی و ببینی برف زیادی باریده و کامیون رو پوشونده . من هنوزم با این ماشینها که جلوپنجره شون حذف شده نمیتونم زیاد ارتباط برقرار کنم

    1. هرمز

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (22 ديدگاه)

      این صحبت شما مال کسی نیست که داره با وسیلش پول در میاره ، این ماشین سر سال با صرفه جویی در مصرف گازوئیل سی تا چهل درصد به درآمد راننده اضافه میکنه یعنی سی سال کار میکنه اما پول پنجاه سال رانندگی رو در میاره ، اتفاقا خیلی مورد استقبال قرار خواهد گرفت

  13. ستار

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    از خود ایلان ماسک م خوشم میاد?
    چه خوشتیپه
    یک مدت هم که با بازیگر معروف آمبر هرد بود.همون که میگن مناسبترین اعضای صورت و داره از نظر پزشکان جراح پلاستیک

  14. MAHDI . VENOM-DEMON

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    انقلاب صنعتی جدید
    اینده اینجاست ، چیزی که ما میبینیم ایندست
    کابین مثل یه سفینه تو فیلمای تخیلی هست
    تسلا حرف اول دنیا میشه ببین کی گفتم ، این لینک رو ذخیره میکنم برای مخالفین و یه روز به این حرف من میرسن
    وقتی سوار یه امریکایی میشی جاده فقط یه بازی بچه گونه هست

  15. R

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    خوشم نیومد از ظاهرش?

  16. محمد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    تسلا همه مرزها رو جابجا کرده

  17. Sami

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    از اون صبحی که معرفیش کردن واقعا در تعجبم.عالی تراز اینم مگه میشه.ما بدبخت فقط داریم ماشین 30 سال پیشو مونتاژ میکنیم

  18. sevlan

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    شاید بعضی ها فک کنن این بابا ایلان ماسک چاخان میکنه و چه چه ..‌ولی دیگع فک میکنم که ماسک واقعا خیلی چیزا تو چنته داره ، واقعا قابل تثور نیست که تو تسلا که همدلی و همکاری بین اون همه مهندس و تکنسین و طراح و…وجود داره ، واقعا نبوغ مدیریتی رو دیگه به اوج رسونده ،آخه چطور ممکنه. ، اگه کل صنعت مارو (حداقل خودرو)رو دست یه همچین آدمی میدادن…ای ،چی میگم ، امکان نداره تو ایران ، وا اسلاما …

  19. M

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این چه وضعیه؟؟؟؟؟؟
    یه دونه صندلی گذاشتن وسط واسه راننده . خو ما چجوری چایی رو از شاگرد شوفر بگیریم؟ تخت خوابش کو؟؟؟؟؟؟ رانندهامون باید حتما بعد چند ساعت بزنن کنار هم ماشین شارژ شه هم خودشون رو شارژ کنن . بعد شارژ هم باید یه ساعتی بخوابن – چرا به فکر ما نیستن؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا