تسلا گزارش تولید و تحویل محصولات خود در سهماهه سوم ۲۰۲۱ را منتشر کرد.
با فروش جهانی ۲۴۱,۳۰۰ دستگاهی تسلا مدل Y، مدل ۳، مدل S و مدل X، این شرکت فراتر از انتظارات عمل کرده است. تسلا هدفگذاری خود برای این بازه زمانی را بین ۲۲۲ هزار تا ۲۳۳,۵۰۰ دستگاه اعلام کرده بود اما عملکرد این شرکت آمریکایی بهتر بوده است.
همچنین تسلا یکبار دیگر رکورد تاریخیای برای فروش محصولاتش بر جای گذاشت و توانست فروش ۲۰۱,۲۵۰ دستگاهی در سهماهه دوم امسال را بشکند.
در سهماهه سوم امسال شاهد فروش ترکیبی ۲۳۲,۰۲۵ دستگاهی برای تسلا مدل ۳ و Y بودهایم. همچنین فروش ترکیبی تسلا مدل S و X نیز برابر با ۹۲۷۵ دستگاه بوده است.
از نظر تولید باید گفت این شرکت تولید کلی ۲۳۷,۸۲۳ دستگاهی در سهماهه سوم ۲۰۲۱ داشته که از این میزان تعداد ۲۲۸,۸۸۲ دستگاه سهم مدل ۳ و Y و ۸۹۴۱ دستگاه سهم دو خودروی مدل S و X بوده است.
همین عملکرد باعث شده تسلا یکبار دیگر سهماهه سودآوری را تجربه کند. تسلا گفته است:
ما در سهماهه سوم امسال حدود ۲۳۸ هزار دستگاه تولید کرده و بیش از ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل دادیم. ما باید از مشتریان خود به خاطر صبر بالای خود تشکر کنیم. ما به همراه تأمینکنندگان در حال برطرف کردن چالشهای زنجیره تولید و تأمین هستیم.
تسلا در ادامه اظهار داشته است:
نتایج مربوط به درآمد خالص و جریان سرمایه ما به همراه باقی عملکرد مالی تسلا اعلام خواهد شد. میزان تحویل خودروهای ما به مشتریان باید با اندکی محافظهکاری بررسی شود زیرا ما فقط در صورتی که خودرو به مشتری تحویل شده باشد آمار را به حساب خواهیم آورد. آمار نهایی شاید تا ۰.۵ درصد بالاتر باشد. میزان تحویل خودروهای تسلا تنها یکی از فاکتورهای عملکرد مالی کمپانی بوده و در زمینه نتایج مالی سهماهه سوم نباید فقط به این معیار تکیه کرد. از جمله فاکتورهای دخیل در این قضیه میتوان به هزینههای فروش، تغییرات ارزش ارزهای جهانی و… اشاره کرد.
Silent
۱۲ مهر ۱۴۰۰این روند صعودی با راه اندازی گیگافتوری تگزاس برلین بصورت تصاعدی رشد خواهد کرد برای 2022… برلین که تا حدودی برنامش برای تولید مدل های رده میانی و تامین خدمات قطعات هست برا اروپا و کاهش زمان تحویل
ولی گیگافکتوری تگزاس به عنوان فاز توسعه! محل بارگیری مدل های دانش محوری هست مثل موتورها و تیراژ باطری های جدید این شرکت. به عنوان بزرگترین مجموعه یکپارچه که بر مبنای انرژی های پاک تامین برق خواهد داشت.
چیزی که آمار فروش بخوبی نشون می ده عموم مردم پووولی در حد مقبول برا خودرو پرذاخت می کنند و عملا با ورود مدل 2 25$k شاهد ثبت رکورد فروش جهانی خواهیم بود.
ممد ژانگولر
۱۲ مهر ۱۴۰۰همتون میدونید من مولتی برند حال میکنم و از اینکه تبلیغ شرکتی بکنم و بزرگ نمایی کنم بدم میاد .
ولی اینجا باید جمله خدمتتون عرض کنم چون تسلا مظلوم واقع شده :
کجایند کسانی که از تسلا بد میگفتن ؟!!!😁
akrh78
۱۲ مهر ۱۴۰۰یه مثلی هست میگه روزانه میلیون ها مگس 💩 میخورن این دلیل نمیشه 💩 چیز خوبی باشه ☺️
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ مهر ۱۴۰۰🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣پودرش کردی بدجورم!🤣
اشکان
۱۲ مهر ۱۴۰۰سلام به همه پدالی ها! من تقریبا99درصد سایت های خودرو های داخلی رو برسی کردم تقریبا هیچکدومشون این همه گارد نسبت به تسلا ندارن. اتفاقا عاشقشن! تو اینیستا هم همیطور! همه به به چه چه خفن هست عین موشک میره آمار فروشش کهکشانی هست الی آخر.
ولی چرا تو پدال همه دعوا دارن؟😐 دیروز تو پست درگ تسلا 90 تا کامنت فقط 5 تاش فنی بود اونم چون من سوال کردم تسلا فنا پاسخ دادن وگرنه هیچ چیز فنی ندیدم ببشتر توهین بود! واقعا تو این سایت این همه تنفر از تسلا از کجا میاد؟ تا حالا این همه تنفر ندیده بودم اونم از یه کمپانی!
.
.
.
پدال جان گیم پلی ride4 اومده. مسابقات موتورسواری انصافا گرافیکش برگ ریزونه! پوشش بده بی زحمت. اخبار گرن توریسمو7 هم بزارید بد نمیشه ها🙂 میدونم اینجا سایت خودرو هست ولی خب اینا هم جزوه خودرو و حمل نقل هستن ولی در مجاز!😁
بهزاد
۱۲ مهر ۱۴۰۰چیزی که شما بیان کردید چند تا مشکل داره.
شما که فنی نیستی و سوال فنی میپرسی از کجا میتونی متوجه بشی که جواب درست بهت دادن؟!
آیا اکانت شما به نوعی سوال و جواب از خودتون نمیتونه باشه؟
مثلا یک زمانی اون طرف که اندازه ی فیزیکی باتری را که فکر میکرد فرمول شیمیایی ساخته با اکانتی به نام رضا از خودش سوال میکرد و جواب میداد!
زمانی اینجا فضای کاملا فنی و پر مغزی بود که با کمال تاسف با ورود برخی کاربران آمریکن فن فضا و جو به شدت نزولی شده و چون این کاربران دستشان رو شده اهل فن به ندرت برای مباحث فنی پا پیش میزارن و شما یک لحظه تصور کن با شخصی مثل سایلنت بتونی مبحث فنی را به جایی برسونی.
البته این نکته یادمون باشه کاربرانی که الان تو سنگر تسلا جا گرفتن در گذشته حضور داشتن اما با افول علاقه مندی ها تقریبا چیزی برای بحث نداشتن و فقط دو سه تا وانت بار مونده بود که در حال حاضر فقط تسلا هست که حس غرور رویای made in USA را براشون بوجود میاره و نهایت هم یک نیم نگاهی به برانکو و جیپ تو آفرود دارن برای بحث و در باقی موارد فقط به دنبال تشنج هستند.
AMIR / ARMI
۱۲ مهر ۱۴۰۰شمایی که خیلی فنی هستی از مقایسه تسلا و نیسان آبی حرف میزنی
و خودرو های الکتریکی رو فقط چهار تا باتری قلمی و موتور سشوار میبینی
آخه من با چنین آدمی چه بحث فنی باید داشته باشم
ولی جالبه که اون یه سری افراد فنی که میگی حضور ندارن دلیلش جو سایت نیست
اتفاقا حضور دارن این همه اکانت جدید که مثل قارچ سبز شده همش مال من نیست که
حضور دارن منتها چیزی برای گفتن ندارن
یه تسلا فن در مورد توانایی پیست پلاد چند بار توضیح داد موضوع رو این همه باز کرد
به صورت آماری و مثالی توضیح داد چی شد ؟
شد مقایسه تسلا با نیسان آبی
akrh78
۱۲ مهر ۱۴۰۰حوصله بحث با کسی که با پروفایل جیپ سنگ تسلا رو به سینه میزنه (فقط بخاطر پرچم) ندارم ولی من اراده کنم فردا میرم تو بازار باطری و موتور میخرم یه بدنه ای هم یا میسازم یا از یکی دیگه میگیرم ماشین الکتریکی با نام خودم میسازم همونطور که دیدیم بقال و بساز بفروش و جوجه دانشجو های mit مثل نقل و نبات ماشین الکتریکی 2 ثانیه ای میسازن
مسخره ترین نوع طرفداری، پرچم پرستیه
مثلا اگه فردا (خدایی نکرده) جنرال موتورز پورشه رو بخره همه شماها که دشمن خونی پورشه هستین پورشه باز میشین میرین تتو پورشه میزنین
AMIR / ARMI
۱۲ مهر ۱۴۰۰خطاب به akrh78
تو سن سالی هم نیستم که بخوام با کوبیدن الکتریکی ها خودم ماشین باز نشون بدم . بنزینی ها عالی بودن کلی خاطره ساختن جزئی از علایق همه ما بودن تا مدتی هم خواهند بود
ولی دورانشون به سر اومده چرا نمیتونید این قضیه رو درک کنید که یه نفر میتونه علایق زیادی داشته باشه که هیچ ربطی به هم نداشته باشن جیپ به عنوان ماشینی که منو عاشق دنیای خودرو کرد هم قرار تمام الکتریکی بشه و من قرار دوسش داشته باشم
درضمن همین الان عکس دسکتاپ من یدونه پورشه ۹۶۴ نقره ای هستش
مازیار
۱۲ مهر ۱۴۰۰دوست من بهزاد
کامنتهای شما رو به خاطر دارم
در کنار محتوای فنی قابل قبول ، اغلب دارای جنبه انتقادی همراه با مقادیری طعنه و کنایه
چه خوبه که در کنار نقدهای منفی و حمله به علائق دیگران ، به نقدهای مثبت و دفاع از علائق خودتون هم بپردازید که قطعا مثل اون محتوای فنی قابل قبول ، مفید خواهد بود
راجع به نظرتون درمورد دوستان آمریکایی فن هم عرض کنم که معمولا بحث غیر مفید ، بین فن های دوآتشه دو جناح صورت میگیره یعنی تا تحریک نشن واکنش نشون نمیدن حالا چه فن آمریکایی یا ژاپنی
بهزاد
۱۲ مهر ۱۴۰۰مازیار جان ما خصومتی با هیچ شرکتی نداریم و به تسلا احترام میزاریم و اگر بحثی بوده فقط راجب جزئیاتی مثل تامین کننده باتری ها بوده وگرنه یکبار هم از نظر فنی با طرفداران تسلا وارد بحث نشدیم.
در مورد مباحث فنی در بخش صنعت خودروی برقی ما بارها گفتیم هنوز زوده نتیجه بگیریم برتری در فن آوری چگونه ست چون هنوز شرکت ها در حال توسعه و تحقیق هستند و همین الان قوای محرکه اسپرت برقی خودشان را در مسابقات فرمول E دارن توسعه میدن منتهی دوستان به اصطلاح اهل فن اینجا شبانه روزی مشغول بزرگنمایی هستند و مثلا نمیشه از انجین mgu05 شرکت audi چیزی گفت یا کارهایی که نیسان و مکلارن و … در حال انجامش هستند.
دوستانی که گله دارن که چرا در مباحث تسلا گفتگوی فنی بسیار کمه اگر چند سالی صبر کنند سوژه ها برای بحث بوجود خواهد آمد و اینقدر هم از شرکت های کوچک برقی به عنوان قیاس در بحث فن آوری و نتایج ایراد نگیرند چون اونها توان لازم برای توسعه ی این بخش از صنعت خودرو را ندارند.
مازیار
۱۲ مهر ۱۴۰۰اینو موافقم
قضاوت درمورد برقی ها و مقایسه عملکرد برندهای فعال در این زمینه کمی زود هست اما خوب در اینجا تسلا از اقبال بیشتری برخوردار شده چون استارت زودتر و پرقدرت تری داشته و البته با ورود کامل برندهای معتبر به این حوزه شاهد رقابت هیجان انگیزتری خواهیم بود
Audi rs e_tron gt
۱۲ مهر ۱۴۰۰آقای Reza Waffen SS
ببخشید خواستم چیزی به شما بگم
اینکه فقط در درگ تسلا و اونتادر که مطلب قبلی بود شما گفتی مسخره ترین درگی بود که دیدید
من یه کامنت گذاشتم که پدال از این درگ ها زیاد بذاره کامنتم زیر کامنت شما افتاد فکر نکنید خدایی نکرده قصد بدی دارم یا به شما خواستم بد بگم
کامنتم اتفاقی اونجا افتاد
متشکرم🙏
mos
۱۲ مهر ۱۴۰۰این بهترین و دقیق ترین حرفی بود که میشد زد.
طرفدار های تسلا همون طرفدار های آمریکایی بودن که قبلا حرفی واسه گفتن نداشتن اما حالا که تسلا برجسته شده طرفدارش شدن تا عقده های چندین ساله خودشون رو خالی کنن. حتی اینم براشون کافی نیست اکانت فیک میزنن و به خودشون لایک فیک میدن!
پویا
۱۲ مهر ۱۴۰۰اره همه آمریکایی فن ها فیکن بدبخت بودن تازه صنعت خودروسازی آمریکا مال نهایتا 10 20 سال گذشته بوده قبلش هم چیزی برا گفتن نداشتن که یه دفعه تسلا وارد شده 😂😂
Mercedes-AMG
۱۲ مهر ۱۴۰۰درسته
صنعت آمریکا اصلا دست و پا بسته نیست و قبل این تسلای نو ظهور هم ماشینای قدر و زیبایی و قدرتمندی تولید میکردن
ولی خب اره اونموقع آمریکا داخل درگ خیلی معتبر و برنده نبود و همیشه از آلمانی ها یا ژاپنی ها و ایتالیایی ها شکست میخوردن
اما حالا تسلا اومده و ارزش خودروساز های بزرگ رو زیر سوال برده
MOHAMMAD.DEMON
۱۲ مهر ۱۴۰۰خودرو سازان امریکایی در بیش از 35 سگمنت خودویی که وجود داره
در بیش از 25 تاشون حضور دارن و در بیش از 15 تاشون بهترین کلاس خودشون میسازن
بیشترین تنوع انجین 8 سیلندر رو دارن و متنوع ترین محصولات عرضه میکنن
این حرف های ضد من یه غاز جمعش کنید وگرنه باید شروع کنی دفاع کردن از هاچبک های 4 سیلندر ژاپنی
mos
۱۲ مهر ۱۴۰۰پویا همشون فیک نیستن ولی تو یکی قطعا فیکی :))
وقتی میگم حرفی برای گفتن نداشتن یعنی شرکت های آمریکایی از دهه ۹۰ تا همین چند سال پیش نتونستن خودشون رو با مدرن شدن سازگار کنن. نتیجش شد طراحی های افتضاح کیفیت و قابلیت اطمینان پایین و ورشکست شدن این همه شرکت مثل پونتیاک مرکوری اولدزموبیل و… بقیه هم با کمک های دولتی و آویزون شدن به بقیه زنده موندن.
این حقیقته میخواید ناراحت بشید یا هر چی مهم نیست.
mos
۱۲ مهر ۱۴۰۰ممد دیمون تو راحت باش هر چی میخوای بگو به هر حال آخرش سوژه خنده ای
Mohammad
۱۲ مهر ۱۴۰۰آخه من نمیدونم آلمانی بازا چجور روشون میشه آلمانو با آمریکا مقایسه کنن آخه اقتصاد اول جهان کجا اقتصاد چهارم جهان کجا اقتصاد و صنعت آمریکا به تنهایی از کل اروپا بالاتره آلمان فقط یه خودروسازی داشت که اینم داره میره به والهالا چون آمریکا خودروسازیش داره به روزهای اوجش برمیگرده شما زورتون به ژاپن هم نمیرسه چ برسه به آمریکا ولس خیلی دارین میسوزین که تسلا انقد پیشرفت کرده بابا دره سیلیکون ولی تو تکنولوژی با کل اروپا برابری میکنه خواهشا قبل از این که کل کل بکنین با آمرکایی بازها قبلش یه نگاه بکنین ببینید کجا هستید و با بزرگتر خودتون دهن به دهن نشید😂
شاعر
۱۲ مهر ۱۴۰۰منطق پستت این شکلیه: “تمام کسانی که مثل من فکر نمیکنن عقده ای هستند اکانتاش هم فیکن لایک هاشون هم کار خودشونه!”
akrh78
۱۲ مهر ۱۴۰۰🔫😂 👌
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰((شما که فنی نیستی و سوال فنی میپرسی از کجا میتونی متوجه بشی که جواب درست بهت دادن؟! ))
در جواب سوالات دیروز آقای «اشکان» :
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-equips-model-s-plaid-with-innovative-new-electric-motor
در لینک بالا شکل ظاهری و اندازه موتور های plaid به نمایش درآمده ، به همراه توضیح کامل در مورد ساختار و مواد سازنده آنها .
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰https://www.easyelectriccars.com/why-do-tesla-batteries-not-overheat-teslas-battery-cooling-system/
لینک بالا چگونگی عملکرد سیستم خنک کننده باتری و سیستم درایو تسلا را توضیح میده .
https://chargedevs.com/newswire/elon-musk-cooling-not-power-to-weight-ratio-is-the-challenge-with-ac-induction-motors/
این لینک هم در مورد نسبت قدرت به وزن موتور های plaid هست که شرح آن از زبان خود ایلان ماسک هست .
( یک تسلا فن پشت حرف هاش لینک و دلیل معتبر داره نه حرف های من درآوردی )
حسین
۱۲ مهر ۱۴۰۰دقیقا یادمه همین المیراج که الان عاشق سینه چاک تسلا و ایلان ماسک شده و حداقل دو سه تا اکانت فیک داره، تا همین سه چهار سال قبل عکس هنسی زرد رنگ روی پروفایلش بود یکسره هم خودشو می کشت که هفته بعد هسنی میاد رکورد میشکنه هنسی میاد فلان می کنه ولی چون آخرش هنسی هیچکار نتونست بکنه المیراج هم سرخورده شد و به تسلا رو آورد.
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰هر وقت خودروسازی ژاپن رقیبی برای Venom F5 و S plaid ساخت اونوقت که میتونی ازصنعت خودروسازی آمریکا و دیدگاه آمریکایی فن ها انتقاد کنی…
.
فعلا که اوج سدان پرفورمنس تون از نسخه رده میانی CT5 شکست خورده…
.
.
دیگر سنگ محک های آمریکایی را اسم نمیبرم که محو میشی .
حسین
۱۲ مهر ۱۴۰۰زمانی که پیامبرت ( ایلان ماسک) توی پوست موز بود ژاپنی ها الکتریکی میساختن.
هر وقت آمریکایی ها توان حضور در فرمول یک داشتن اونوقت اسم برند سطحح پایین مثل کادیلاک کنار هوندا بیار. اصن چرا راه دور بریم کل تاریخ صنعت خودروی بی ارزش آمریکا یه دونه ماشین پیدا کردی از نظر تکنولوژی در حد nsx باشه اونوقت بیا حرف بزنیم
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰کل حرفت این روزا شده افتخار به ۳۰ سال هیبرید سازی تویوتا که دیگر خودروسازان فقط برای فرار از جریمه های آلایندگی بهش روی آوردن نه چیز دیگری…..!!
اوج پیچیدگی و پیشرفتگی صنعت خودروسازی ژاپن هم این روزا شده NSX شکست خورده ای که با ۱۶۰ هزار دلار قیمت به زور از پس model 3 برمیاد….
.
( فعلا هم این هوندای سطح بالای شماست که به التماس کادیلاک سطح پایین افتاده تا بهش تکنولوژی خودران و الکتریکی بده…!!!)
mos
۱۲ مهر ۱۴۰۰المیراج بازم لازمه بگم NSX که به قول شماها شکست خورده از نسل اول تا همین الان معیار جنرالموتورز برای کوروت بوده یا خودت میدونی؟
حسین
۱۲ مهر ۱۴۰۰اینجاست که سطح اطلاعات شما برای بار هزارم مشخص میشه. وقتی تمام حرف آمریکایی فن ها شده اینکه خودروی الکتریکی دانش روز ما هم میگیم این چیزا واسه بقیه خاطرست. ضمنا سی سال قبل هیبریدی نمیساخت بلکه تمام الکتریکی هم میساخت حالا شما نمیشناسی مشکل خودته.
هوندا آویزون جنرال موتورز شده؟ اینو ک دو روز قبل هم گفتی ولی بگو ببینم نقش جنرال موتورز در ساخت هوندا e چی بوده دقیقا؟ هوندا همونطور که مدیرعاملش هم گفت اطمینان به آینده الکتریکی ها نداره به همین دلیل این افتخار رو نصیب جنرال موتورز کرده. وگرنه جناب استاد صنعت خودور، باید بدونی که هوندا سال 2009 هیدروژنی میساخت، وصل کردن دوتا آرمیچر به یه باتری کار شاخی نیست واسه هوندا.
راجع ب خودران هم خوبه که راجع به هوندا legend تحقیق کنی. اولین خودران سطح سه دارای مجوز. البته هوندا هم بلد بود مثل بعضیا به سیستم نیمه خودران بگه تمام خودران و مردم رو تبدیل به موش آزمایشگاهی کنه و هر روز کشته و زخمی به جا بگذاره تا جایی که تمام موسسات ازش شکایت کنن. ولی خب وجدان و اخلاق کاری چیز مهمی هست که اساسا در مکتب حضرت ایلان ماسک (ع) جایی نداره.
احمدعلی
۱۳ مهر ۱۴۰۰واقعا نمیفهمم چرا رویای آمریکایی اینقدر برای ایرانیا مهم و ناموسیه.خودشونو گول میزنن که مبادا افول صنعت آمریکا تمام تصوراتشون از قدرت و تکنولوژی آمریکا رو بهم بزنه.نمونه خیلی بارزشم همین صنعت خودرو.جنرال موتورز و فورد یه زمانی رهبران بلامنازع و غولهای این صنعت بودن ولی الان جایگاهشون کجاست؟چه در فروش و درامد و چه نوآوری به شدت از اروپا و ژاپن و حتی کره عقب موندن و دارن یکی یکی از بازارهای مختلف و حتی سگمنتهای خودرویی خارج میشن و تا حد زیادی وابسته به بازار آمریکا و عمدتا وانتهاشون شدن(دقیقا برخلاف رقباشون).یا مثلا بوئینگ یه زمانی با اختلاف زیاد بزرگترین شرکت هوافضای دنیا(تجاری و نظامی) بود ولی الان شدیدا از ایرباس عقبه و ضربه خیلی سنگینی خورده بخاطر کیفیت و ایمنی ضعیف محصولاتش درمقایسه با رقیب اروپایی. جنرال الکتریک که طی چندسال گذشته تا مرز ورشکستگی رفت،کلی از زیرمجموعه هاشو فروخت و فروشش طی کمتر از پنج سال تقریبا نصف شد(از 140 میلیارد دلار به 75 میلیارد دلار) و بازارشو تقدیم زیمنس و میتسوبیشی کرد حتی در خود آمریکا.همینطور اینتل که زمانی بزرگترین و نوآورترین در حوزه خودش بود،الان کاملا قافیه رو(چه درآمد و چه نوآوری) به رقبای کره ای و تایوانی باخته و با مشکلات شدید امنیتی پردازنده ها و از دست دادن سریع سهم بازار مواجهه.و البته در صنایع شیمیایی مثل دوپونت و داو.یعنی بطور کلی همه نمادها و غولهای صنعتی آمریکا یا ورشکسته شدن،یا به شدت تضعیف شدن و سهمشونو به رقبای اروپایی و آسیایی واگذار کردن و یا اگه هنوز موفقن،بیشتر مراکز تحقیق توسعه و کارخونه هاشونو از آمریکا خارج و در اروپا و آسیا سرمایه گذاری کردن و عملا فقط اسمشون آمریکاییه(مثل اوتیس که آسانسور و پله برقی میسازه)
AMIR / ARMI
۱۲ مهر ۱۴۰۰. یکی از دلایلی که تنفر از تسلا در این سایت زیاده اینه که تسلا یه برند اروپایی مخصوصا آلمانی نیستش
. دومین دلیل اینه که روند صنعت خودرو رو عوض کرد و باعث شد درون سوز ها منسوخ بشن
. سومین دلیل اینه که ماشین هاش سریع هستن و باعث شدن سوپر اسپورت های چند صد هزار دلاری کند به نظر بیان
. دلیل چهارم اینه که این سریع بودن با هزینه کم در اختیار مردم قرار داد در حالی که قبلاً سریع بودن مختص برند هایی بود که با قیمت های بالا ماشین میفروختن
. اما آخرین دلیل اینه که برند های مورد علاقه برخی عقب موندن و ترند آین روز های دنیا تسلا هستش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ مهر ۱۴۰۰یه کامنت خواستم بدم ولی اصلا حوصله بحث کردنو ندارم ، ایشالا از تسلاتون به سلامت استفاده کنید
Mercedes-AMG
۱۲ مهر ۱۴۰۰همین درون سوز شامل چلنجر.چارجر.دورانگو ترک هاوک.اسکالید.یوکان.سیلورادو.موستانگ کامارو میشه
در مقابل اینا هنوز هم درون سوز منسوخ میشه؟🙂
Sina10
۱۳ مهر ۱۴۰۰این بحثا نتیجه نداره
تا صبح هم بحث کنید هیچکدوم از دو طرف قانع نمیشن
فقط الکی وقت خودتون رو هدر میدین
و اینکه نسبت به هر شرکتی مخالف و یا موافق وجود داره
اینکه ببینی یه عده مخالف هستن و انتقاد میکنن و یه عده طرفداری میکنن کاملا طبیعیه
و اینکه اینستاگرام و یا سایت های دیگه (که عمدتا سایت های فناوری هستن تا خودرو ، سایت فناوری هم که کلا فقط اخبار برقی ها رو پوشش میدن) با اینجا کمی متفاوته
تسلا هم عملکردش عالی بوده اما بهش انتقاداتی وارد هست (البته که بعضی انتقادات غیرمنصفانه بوده) متاسفانه طرفداراش انتقاد های منصفانه رو نمیپذیرن و از اون طرف همین عدم پذیرش باعث آغاز یه جنگ و دعوا بین موافقان و مخالفانش میشه
MC20
۱۲ مهر ۱۴۰۰این جا تقریبا همه ماشین شناسن و اسپرت باز . فاکتورهایی که جاروبرقی ها ندارن .
AMIR / ARMI
۱۲ مهر ۱۴۰۰تا به اینجای سال تسلا آمار فروش ۶۲۶ هزار دستگاهی داشته
و با احتساب سه ماهه آخر سال احتمالا پرونده امسال با آمار فروش نزدیک ۹۰۰ هزار دستگاهی بسته بشه فوقالعاده هستش
ولی همچنان خیل عظیم از مشتری در لیست انتظار هستشن که باید نیازشون بر طرف بشه
واقعا تسلا یکبار دیگه نشون داد تفکر آمریکایی
همیشه پیروز هستش . نو آور باش تا پیروز باشی
محمد امین
۱۲ مهر ۱۴۰۰چه طور وقتی شرکت های دیگه مشکل کمبود چیپ دارن ، تسلا داره رکورد فروشش رو افزایش میده
سر این موضوع خیلی میشه بحث کرد ، به نظرم تسلا یه جورایی پارتی داره در این قضیه و چیپ های مورد نیازش تامین میشه ، در صورتی که شرکت های دیگه باید در صف باشند و منتظر دست های پشت پرده
AMIR / ARMI
۱۲ مهر ۱۴۰۰دلیلش تحلیل و مدیریت درست هستش
اون زمانی که اوضاع خوب بود تسلا اقدام به انبار کردن میکرد
یکی از بزرگترین شاخصه های اقتصاد و مدیریت تحلیل و پیشبینی هستش
دلیل اینکه یه روز میشنوید تسلا بیت کوین هاش میفروشه یه روز به جای پول قبول میکنه یه روز تصمیم عجیب جدید میگیره تا عرصه رودستر عقب تر بندازه یه روز یه خبر عجیب دیگه میشنوید همش به خاطر تحلیل و پیشبینی هستش
اینکه الان سدان ها دارن منقرض میشن از سال ها پیش پیشبینی شده بود و آمریکایی ها خروج کردن از این بازار
و یه چیز دیگه تامین قطعات تسلا و سیستم مدیریتی تسلا و سیستم ارتباط با مشتری و فروش تسلا کاملا متفاوت هستش و ابداع خود شرکت هستش
هیچ چیز اتفاقی نیست و با پارتی و این چیز ها نیست
اینکه الان تسلا بزرگ ترین خریدار لیتیوم دنیا هستش همچنین بزرگ ترین خریدار باتری دنیا ربطی به هیچ چیز نداره به غیر از مدیریت درست
فردا پس فردا میبینید بزرگ ترین عرضه کننده برق دنیا تسلا هستش تعجیب نکنید چون از مدت ها قبل این کار شروع کردن
Mercedes-AMG
۱۲ مهر ۱۴۰۰بازم جالبه که همینطور که گفتی هیچ مشکلی ندارن و چیپ هاشون به طور مداوم تامین میشه
ولی یه بهونه واسه تولید رودستر داشتن که چیپ نداریم فعلا…
akrh78
۱۲ مهر ۱۴۰۰گل گفتی
یه طومار نوشت همش با یه خط رفت زیر سوال
مدیریتشون خیلی شبیه مسئولای خودمونه
akrh78
۱۲ مهر ۱۴۰۰دلیلش اینه که بقیه چندین میلیون ماشین میسازن تسلا به حول قوه الهی امسال نزدیک یه یک میلیون میشه
شما اگه 2 کیلو پیاز بخوای بقالی سر کوچه هم کارتو راه میندازه ولی اگه 5 تن پیاز بخوای میدون تربار رو هم بتکونی گیرت نمیاد
الانم بحث همینه مثلا فولکس واگن شاید ماهی چندین میلیون چیپ بخواد بقیه هم کم و بیش همین حدود میخوان، چیپ ساز میگه به هر شرکتی یه مقدار کمتر میده که به همه برسه، خودرو سازای خورده پا چون نیازشون کمه همون مقداره میخوان میرسه بهشون
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ مهر ۱۴۰۰فروش تسلا قابل تحسینه اما هنوز باید محصولاتشو گسترده تر کنه تا به فروش حدود ۲ میلییون و نیم دستگاهی برند هایی مثل بنز برسه
Mercedes-AMG
۱۲ مهر ۱۴۰۰با گسترش گیگافکتوری هاشون تو برلین آلمان و تگزاس رشد تولید و فروش خواهند داشت باید دید چه میشه
ولی اصلا فکر نمیکنم به فروش برند بزرگ و سوددهی مثل مرسدس برسه
محمد امین
۱۲ مهر ۱۴۰۰یه پاسخ به آقا المیراج بدم ، در مورد اون حرفی که راجب به قدرت به وزن تسلا و مقایسه ی اون با ریماک کردن و نتیجه گرفتن که اگر تسلا این نسبت رو داشت در ۴.۸۱ چهارصد متر رو ثبت میکرد
اول باید بگم که این مسائل خیلی پیشرفته تر از اون چیزی هست که من و شما بهش فکر میکنیم، و به ساعت ها محسابه و آزمایش لازم داره، اما به طور کل میشه اینطور نتیجه گرفت
باید بگم که نسبت قدرت به وزن فقط دو تا کمیت scalaire را به هم ربط میده و صرفا در کل مسیر درگ تاثر مستقیم نداره و مربوط به مقطع خاصی از مسیر میشه، پس نمیشه به عنوان یک ملاک و مزیت مورد سنجش قرار بگیره ، موضوعاتی که مورد اهمیت هستن در طی مسیر یک چهارم مایل به طور کلی در سه بخش قابل توضیح هست
مقطع اول لانچ هست که لانچ خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردا هست، چون به صورت مستقیم تاثیر در شتاب جانبی خودرو داره ، از موضوع های مهم در لانچ سیستم wdrive و وزن خودرو و استحکاک ایستایی مابین لاستیک و سطح پیست و کنترل سیستم های الکترونیکی هست ، تسلا با داشتن وزن ۲۱۶۰ کیلو گرم درایور 4wd با کنترل الکترونیکی خوب و استحکاک زیاد لاستیک های استاندارد خودش ، تقریبا تمام شرایط ریماک نورا رو داره و حتی شرایط وزن بیشتر به نفع تسلا هست ، و همچنین نورا به صورت استاندارد برای دستیابی به سرعت های بالا ، از لاستیک هایی با ضریب استحکاک کمتر استفاده میکنه ، پس در عمل میشه گفت تسلا حداقل در لانچ پتانسیل عملکرد بهتر رو از ریماک داره ، و قطعا از پتانسیل خودش هم به خوبی استفاده میکنه پس در کل لانچ بهتری داره هرچند که سیستم های کنترل الکترونیکی بسیار دخیل هستند اما شرایط فیزیکی برای تسلا مهیج تر از هر سوپر کار موجود هست ، مخصوصآ با در نظر گرفتن نمودار گشتاور _ دور موتور ،پیشرانه ی الکتریکی تسلا
نکته ی دوم بعد از لانچ کردن ، یه مقطعی وجود داره که اصطلاحا به مقطع استرس معروف هست ، یعنی بعد از جداشدن خودرو از سطح و خارج شدن از حالت سکون، عملا به خاطر حفظ چسبندگی بیشتر سیستم های الکترونیکی گشتاور و توان خروجی موتور رو کنترل میکنن به دلیل عدم هرزگردی و در این شرایط موتور در حالت فول لود قرار نمیگیره و عملا در بخش لانچ و مقطع استرس نسبت قدرت به وزن بیهوده هست، و کمیت های فیزیکی مانند ضریب استحکاک جنبشی بین لاستیک و سطح ، و کنترل های الکترونیکی بسیار گسترده ای که در این دو مقطع انجام میشه ، کلیدی هستند ، در این مقطع هم شرایط تسلا بهتر هست ، وزن بیشتر و ضریب استحکاک جنبشی بیشتر لاستیک ها باعث میشه که در مقطع استرس سیستم های الکترونیکی، آزادی بیشتری برای خروجی گرفتن از گشتاور و قدرت موتور داشته باشن ، و در این مقطع، از عوامل مهم نمودار گشتاور _دور موتور پیشرانه هست
پس تا اینجای کار قدرت به وزن و ضریب درگ عملا بی معنی هستند
در مجموع، مقطع لانچ و استرس، روی هم رفته به طور معمول در شرابط مطلوب برای ریماک نورا حدود نیم ثانیه زمان بیشتری میبره
مقطع سوم ، مقطع power sensitive هست ، یعنی بعد از طی مراحل لانچ و استرس خورد کاملا آماده میشه که از حداکثر توان خودش استفاده کنه ، مهم ترین عوامل در این مرحله، وزن کمتر، ضریب درگ کمتر و° توان بیشتر موتور در افزایش دور موتور ° هست
درک موضوع آخر بسیاز مهمه و وارد مسائل مهندسی سیالات و مکانیک میشه
در مقطع سوم، نسبت قدرت به وزن از اهمیت قابل توجهی برخوردار هست، اما به طور کلی عملکرد پیشرانه در افزایش دورموتور مهم ترین عامل تایین کننده هست که مستقیما به طراحی پیشرانه و نرمافزار کنترل برمی گرده
باید گفت که شرایط تسلا در بخش ایرودینامیک بهتر هست، البته نه اینکه ایرودینامیک بهتری داشته باشه، نه ، بلکه ضریب درگ پایین تر و تولید دانفورس کمتر و ارتفاع بیشتر از سطح زمین و همیچین زاویه کف خودرو که عملا حدود صفر است ،باعث حداکثر شدن جریان هوا و کاهش بیشتر ضریب درگ میشه، و مزیت بسیار مهمی هست
اما نورا یه هایپر کار دانفورس بالا هست و ارتفاع کمتر و زاویه ریک بیشتر و طراحی کف خورد برای دانفورس بیشتر ، باعث میشه که درکل ضریب درگ بیشتری داشته باشه و درمقطع سوم ، بسیار تایین کننده هست این موضوع
و در آخر باید بگم که ریماک باوجود ضریب درگ بیشتر ، و شرایط ایرودینامیک نامطلوب برای درگ و سطح تماس بیشتر بدنه با هوا ،در کنار این معایب قدرت بیشتر و استحکاک جنبشی کمتری در بین سطح جاده و لاستیک ها داره پس ، نیم ثانیه ی عقب افتاده رو جبران میکنه و در آخر نیم ثانیه هم زود تر درگ رو تمام میکنه ، پس میشه گفت در مقطع سوم که قدرتی هست ، و نسبت قدرت به وزن اهمیت پیدا میکنه ، حدود یک ثانیه سریع تر از تسلا عمل میکنه،پس یعنی که انتظاری رو که از قدرت بیشتر از ش داریم برآورده میکنه و قدرت بیشتر با ضرب درگ بیشتر مقابله میکنه و نتیجه اینکه ضریب قدرت به وزن کمتر تسلا ، هیچ دلیلی منطقی برای مقایسه ی سرعت پیمایش چهارصد متر این دو خودرو نیست ، و هرخودرو ، با توجه به مشخصه های فیزیکی ، انتظار ها رو برآورده میکنن و در هر مقطع قابل پیشبینی هستند ، نه تسلا معجزه خاصی میکنه نه نورا
البته برسی کلی به مدل سازی و محاسبات ریاضی بسیار زمانبری خطم میشه
امیدورام به درک خوبی از درگ رسیده باشید و دیگه هیچوقت قدرت به وزن تسلا رو مطرح نکنید
Audi rs e_tron gt
۱۲ مهر ۱۴۰۰چطور کامنت انقدر طولانی دادی؟
من وقتی اینطوری زیاد می دم بارگذاری نمیشه
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰Nevera به ازای هر تُن از وزنش ۴۱۹ اسب بخار قدرت بیشتری از S plaid داره ( نزدیک دو برابر!!!)
ساختار فیبر کربنی ، یک موتور بیشتر در محور و قیمت ۱۸.۵ برابری…!!!
اونوقت همه شرایط به نفع S plaid هست ؟!؟!
هیچ بهانهای قادر به توجیه این عملکرد ضعیف Nevera در مقابل S plaid نیست…
.
.
مقایسه تسلا با این جوجه استارتاپ ها بسیار خنده داره…..
نوامبر ۲۰۱۷ که پروتایپ رودستر جلوی چشم همگان بار و بار ها شتاب زیر دو ثانیه را به نمایش گذاشت ، امثال نِورا ها در فاز اولیه توسعه هم نبودن…
Sina10
۱۲ مهر ۱۴۰۰خب الانم همون استارتاپ ها به مرحله تولید رسیدن و رودستر همچنان در حال به تعویق افتادنه😅
الان که فعلا سریعترین ماشین استاندارد کارخونه ای در خط مستقیم دنیا ، ریماکه بعدشم پلاد
رودستر یا پلاد پلاس هم تولید نشده و هر حرفی دربارش بی ارزشه
(JONATHAN (TESLA
۱۲ مهر ۱۴۰۰ساخت یه خودرو با تعداد مشخص ( که شما بهش میگید هایپرکار تیراژ محدود )
با به تولید رسوندن یه خودروی تیراژ بالا اصلا یکی نیست
چه بسیار افرادی که اقدام با ساخت هایپرکار با ارقام و اعداد عجیب و غریب تو گاراژ خونه خودشون میکنن
این ریماک ظرفیت تولیدش چقدره ؟ سالی چند دستگاه ؟ خدمات پیشتبانی داره اصلا ؟
اعداد ارقام و رکورد های عجیب کاملا قابل دستیابی برای هر شرکتی هستش
ولی کدوم میتونن تجاری سازیش بکنن توجیه اقتصادیش بکنن
خیلی قبل تر از امثال ریماک شرکت هایی مثل تسلا به این ارقام و اعداد رسیدن
اگه قراره صرفا چند دستگاه بسازی خیلی راحت میشه این کار عملی کرد
M.A.S
۱۲ مهر ۱۴۰۰درباره اینکه سیستم درایو ریماک کاملا ضعیفه و با قدرت 1914HP و 2360NMگشتاور تایمش اصلا قابل توجیه نیست هیچ شکی نیست
اما جناب Elmiraj
سوال بنده اینه که عدد 4.81 رو چطور محاسبه کردید؟
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰از آنجایی که S plaid با نسبت قدرت به وزن ۲.۱۱ کیلوگرم بر اسب بخار تونسته بهترین تایم ۹.۰۸ ثانیه را در درگ استریپ ثبت کنه .
نسبت قدرت به وزن Nevera هم ۱.۱۲ کیلوگرم بر اسب بخار هست .
۱.۱۲ ÷ (۹.۰۸ × ۲.۱۱ )
.
چیزی که اینجا مطرحه چسبندگی لاستیک هاست که مانع اصلی رسیدن به این اعداد میشه ، وگرنه سیستم درایو plaid تواناتر از هر سیستمی هست که امروزه در یک خودروی استاندارد خیابانی وجود داره .
M.A.S
۱۲ مهر ۱۴۰۰.جناب Elmiraj
راستش این اعدادی که شما دادین حاصلش میشه 17.106071429 شاید من منظورتونو متوجه نشدم
اما مثال همین مساله هست از بین امریکایی ها هم مثال میزنم
ببینید داج چلنجر RT انجین 375 اسبی داره و 1896کیلوگرمه
داج چلنجر دیمن انجین 840 اسبی داره و 1941 کیلوگرمه
اگر درنظر بگیریم که RT چهار صد متر رو در 14 ثانیه میزنه (البته اصلش حدود13.3 یا 13.1 هست اون فرضی بگیریم)
و نسبت قدرت به وزن یا وزن به قدرتش 5 باشه
و همون نسبت توی دیمن 2.31 باشه
طبق فرمول شما شتاب دیمن حدود 30 بدست میاد!
من حس میکنم شما از 9.08X1.12 تقسیم به 2.11 استفاده کردید و طبق این فرمول شتاب تسلا حدود4.6 و دیمن حدود 6.4 میشه!!!
راستش تا جایی که من میدونم برای مسابقه درگ مسافت کوتاه در صورتی که همه اجزا یکسان باشه عدد گشتاور و در دسترس بودنش خیلی مهمتر ازقدرت و نسبت های مربوط بهشه و مزیت قدرت برای سرعت های بالاتره حالا بازم شاید من متوجه منظورتون نشدم
.جناب محمد امین
ممنون بابت توضیحتون
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰M.A.S @
درسته تو معادله ای که نوشتم بعد ثبت کامنت اعداد جابجا شدن که خودمم دیر فهمیدم و متاسفانه به ویرایش نرسیدم .
درستش ضرب عدد ۱.۱۲ در ۹.۰۸ و تقسیم عدد به دست آمده بر ۲.۱۱ هست که حاصلش میشه عدد ۴.۸۱
.
.
همانطور که گفتم بدلیل تفاوت سیستم های درایو الکتریکی و درون سوز و عدم چسبندگی لاستیک های فعلی رسیدن به این عدد بسیار چالش برانگیز خواهد بود…
Amin
۱۲ مهر ۱۴۰۰داداش باز که همون حرف های قبلی ات رو زدی 😉
من به طور واضح گفتم که نسبت قدرت به وزن فقط در یه مقطع از درگ تاثیر گزار هست و تز اون سمت شرایط دینامیک تسلا هم هست که به این موضوع کمک میکنه
منظورم این هست که معجزه ی خاصی رخ نمیده
و من اصلا صحبتی از قیمت و … نکردم ، همه میدونیم که با این قیمت ، تسلا هیچ حریفی در سرعت و شتاب نداره ، من گفتم در مقطع اول و دوم درگ ، پتانسیل تسلا بیشتره و از پتانسیل هم به خوبی استفاده میکنه
در آخر میگم که درکل تسلا برای کاری که ساخته شده خیلی بهتر از ریماک هست
اما درکل هر ماشین در حد مشخصاتی که داره مسیر رو طی میکنه
درکل اگر خوب حرف هام رو درک کنید متوجه ی اصل موضوع میشید
اشکان
۱۲ مهر ۱۴۰۰@amir-usa
@بهزاد
آقا من اشتب کردم سوال پرسیدم، الان دعوا میشه😶🙄
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰اگر آلمانی ها ماه جولای مجوز نهایی را به گیگا برلین اعطا میکردن پیش بینی ها از تحویل ۳۰۰ هزار دستگاه در این سه ماهه میگفتن که به براحتی امسال ، تسلا را به هدف فروش یک میلیون دستگاهی میرسوند .
این آمار فروش نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۰ رشد ۷۳ درصدی را نشان میده ، و اگر تسلا با همین فرمان پیش بره همانطور که تحلیل گر wedbush چندی پیش گفت فروش امسال تسلا بین ۸۵۰ تا ۹۵۰ هزار دستگاه و برای سال ۲۰۲۲ هم بالای ۱.۳ میلیون دستگاه خواهد بود .
اگر تسلا امسال موفق به فروش ۹۰۰ هزار دستگاه بشه رشد سالانه ۸۰ درصدی ثبت میشه که دور از تصور هر رقیبی هست…
Mercedes-AMG
۱۲ مهر ۱۴۰۰جدای از بحث آقای المیراج میخواستم بدونم که الکتروموتور های تسلا توی همین مدل پلاد به همراه پک باتری ها چطور خنک میشه یا هوا یا به روش دیگه ای با تزریق آب؟؟؟
دوستمون پرسیده بودن میخواستم اگه میشه یبار دیگه به طور جامع توضیح بدین
ممنون
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰در یک خودروی الکتریکی پرفورمنس که دارای قدرت موتوری بالا هست ، سلولهای باتری تحت فشار بالای عمل شارژ و دشارژ قرار میگیرند بە همین دلیل نیازه که پک باتری توسط یک سیستم خنک کننده هوشمند ، بسته به محیطی که در آن قرار داره دائم خنک بشه تا آتش سوزی در کوتاه مدت و افت عملکرد در بلند مدت برای آن اتفاق نیوفته .
.
تسلا از همان اوایل کار قصد داشت دیدگاه جهان را در مورد خودروهای الکتریکی به کل تغییر بده به همین دلیل نیاز بود که رودستر متفاوت از هر خودروی الکتریکی ای باشه که تا آن زمان ساخته شده و لازمه این کار هم داشتن شتاب بالا و شعاع پیمایش قابل قبول بود ، اما چالش اصلی این بود که برای رسیدن به شتاب بالا نیاز بود یک سیستم مدیریت باتری یا به اختصار BMS وجود داشته باشه که بتونه دمای پک باتری را بسته به نیاز الکتروموتورها تنظیم کنه ، چون سلول های استوانهای شکل ۱۸۶۵ تسلا برای رسیدن حداکثر ولتاژ خروجی به دمایی بین ۴۵ تا ۵۰ درجه سانتیگراد و برای عملکرد متوسط روزانه هم به دمای مطلوب ۳۰ درجه سانتیگراد نیاز داشتن ، همین تیم تسلا را وا داشت که یک سیستم اختصاصی خنک کننده جامع باتری و سیستم درایو توسعه بدن که هم بتونه پاسخگوی شتاب بالای محصولات تسلا باشه و هم موجب افزایش طول عمر سلول ها به حداقل ۸ سال بشه ، که نتیجه آن پتنت tesla BMS ( یک سیستم خنک کننده مشترک بین پک باتری و سیستم درایو ) در سال ۲۰۰۶ بود که چند سال بعد در model S بکار رفت .
در این سیستم خنک کننده لوله های مخصوصی ، گلیکول مایع ( یک ترکیب آلی مایع ، بی رنگ ، بی بو و چسبناک هست با فرمول شیمیایی 2(Ch2Oh) که در فرمولاسیون ضد یخ هم بکار میره و خاصیت مدیریت گرمایی بالایی داره ) را بین دیواره سلول های باتری و استاتور الکتروموتور ها به صورت مارپیچ ( توسط یک پمپ جداگانه ) به جریان میاندازن و با چرخش و ارسال این مایع به درون رادیاتور عظیمی که در قسمت جلوی ماشین قرار داره موجب خنک شدن باتری و سیستم درایو خودرو میشن …. این سیستم کارآمد سالها بعد در model 3/y و اخیراً در S plaid هم بکار رفت . ( حتی در پورشه تایکان هم این سیستم را میبینیم با این تفاوت که در آن سیستم خنک کننده باتری و الکتروموتور ها مجزا از هم کار میکنند )
لازمه اینم اضافه کنم که در خودروهای الکتریکی چالش اصلی مدیریت گرمای موتور نیست ، بلکه گرمای باتری هست که سازندگان EV های پرفورمنس را مجاب به طراحی سیستم های خنک کننده پیچیده میکنه .
.
.
(( لینکی که در قسمت بالای کامنت ها درج کردم تشریح کامل این سیستم خنککننده تسلا هست ))
Mercedes-AMG
۱۲ مهر ۱۴۰۰تشکر از پاسختون🙏💚
پس یعنی اولویت خنک سازی با پک باتری هاست نه الکتروموتور 👌
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۴۰۰بله همینطوره….
بدلیل جریان نداشتن پروسه احتراق ، دمای موتور های الکتریکی نهایتاً به یک سوم انجین های درون سوز میرسه .
موتور های درون سوز با دارا بودن ( به طور متوسط ) ۱۴۰۰ قطعه مکانیکی تنها ۳۵ درصد انرژی دریافتی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکنند.
در مقابل الکتروموتورها با دارا بودن ۲۰۰ قطعه مکانیکی ۹۰ درصد انرژی دریافتی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکنند .
به همین دلیل سیستم های خنککننده بزرگ و پیچیده نیاز ندارن و اگر به الکتروموتور های صنعتی هم دقت کنید تنها سیستم خنک کننده ای که دارن بدنه پره ای هست . ( البته RPM الکتروموتورهای صنعتی نهایتاً ۳۰۰۰ تاست در حالی که RPM الکتروموتور های موجود در EV های پرفورمنس به بالای ۲۰۰۰۰ تا هم میرسه )
Achtung
۱۲ مهر ۱۴۰۰قیمت خودروهای تسلا خیلی بالاست
MC20
۱۲ مهر ۱۴۰۰دوستان یه عده از همه بهتران ، نشستن فکرهایی کردن و به جوجه کد نویس های تووی سیلی ولی دستوراتی دادن . . . دارن به بهانه ی رفع آلودگی هوا و گرمایش زمین ماشین سازی رو ، از انحصار تکنولوژیکی بازیگران سنتی و چند ده ساله این حوزه ، در میارن تا در آینده ی نزدیک ، ماشین سازی فقط با انحصار تکنولوژیک اونها انجام بشه . توو این فرآیند ، ماشین صرفا ماشین نیست ، ابزاری کارا و راهبردی ،برای ج اس وس یه . دور دنیا ، مردم با ماشین های تسلا و . . . هر جا می رن ، هرچی می بینن و می گن ، اگر لازم شد ، اطلاعاتش برخط ، از ماشین ، به سرور اونها فرستاده می شه . همه رو هر جای دنیا از بالا با ماهواره ، از دور ، و از پایین با موبایل و ماشین ، از نزدیک ، زیر نظر خواهند گرفت . اما امروز ، با پو ش ش های شتاب 0 تا 100 و درگ با غول های بازار ذهن ها رو منحرف می کنن که مثلا ما ماشین سازیم . بعد ما اینجا از روی صداقت فکر می کنیم ایلان عزیز اومده با رفع آلودگی هوا ، لذت چشیدن پرفورمنس سوپراسپرت ها رو ، برای دنیا ارزون کنه . الان ج ن گ بیو لو ژ یک هم ، دیگه قدیمی شده ، جنگ دی تا ، حرف اول رو می زنه . وقتی هوآوی می دونه قصد اونها چیه و می خواد به عنوان یک موبایل ساز وارد این حوزه بشه چرا کسی شک نمی کنه ؟ از قضا هوآوی هفتاد و چند سال سابقه کارای مخابراتی داره و با نعمتی به نام دی تا ، سروکار داشته . بماند که تکنولوژی خودران ، ماشین رو تبدیل به پ ه پاد بی سرنشین روی زمین میکنه ، برای مقاصد شومی ، که با پ ه پ اد و از آسمان ، تلفات نسنجیده و هنگفتی دارن . توو دنیایی که بازی های موبایلی با هدف ج ا سو سی ساخته می شن خیلی سخته قبول کنیم تسلا از سیلی ولی میاد ولی فقط ماشینه و برای حمل ونقل پاکیزه هست .چند وقت پیش دیدم ، بچه های اسب بخار بی ام 530 آی مدل 2016 ، رو اگر اشتباه نکنم ، تست کرده بودن و دیدن که نمی تونه ، خیابون های مارو بشناسه و خودران ، که نه ،
ولی دستیار رانندگیش ، لاین ها رو هم پیدا نمی کرد . این گذشت ، تا اسب بخار ، تسلای مدل 2015 S رو که یک زوج توریست سویسی آورده بودن تهران تست کرد و در کمال شگفتی دیدن تمام تابلوهای به روز خیابون های مارو ، عین کف دستش ، می شناسه . وقتی بی ام که داره رسمی ، به ما ماشین میفروشه ، خیابون های ما رو نمیشناسه ، چگونه تسلا که اصلا با ما کاری نداشته و نداره ما رو از همه بهتر می شناسه ؟ حیف این وقت هایی ، که اینجا ، دوستان صرف گریه کردن سر قبری که اصلا تووش مرده نیست ، می کنن . با احترام . مرگ بر سیلیکان ولی .
Vsting+max
۱۲ مهر ۱۴۰۰خیلی کامنت ها پر بار و مفید بود ممنون از همگی❤❤❤❤❤🙏🙏🙏🙏🙏
Mercedes-AMG
۱۲ مهر ۱۴۰۰جالبه👏👌
واقعا عالیه این سطح از اطلاعات
حتما نباید بحثی باشه
باید به سلایق هم احترام گذاشت
شخصا خودم از تسلا خوشم نمیاد ولی این باعث نمیشه به کسی که علاقه اش مثل علاقه من نیست بی احترامی ای بکنم
ولی واقعا هم فکر نمیکردم RPM الکتروموتور انقدر بالا باشه!
با این توضیحی که دادین قبلا یه مطلبی بود که راجع به این بود که یه شرکت آلمانی الکتروموتوری
ساخته بود که بیش از ۹۵ درصد راندمان داشت و خیلی خوب ظاهر شده
حالا یعنی الکتروموتور تسلا مدل اس بهتره یا اون چون گفتن که اون بهترین راندمان رو بین موتور های الکتریکی داره…؟
Mercedes-AMG
۱۲ مهر ۱۴۰۰یعنی این الکتروموتور از آهان ربا استفاده نمیکنه و به دلیل همین که که از قطعات سنگین و گران قیمت استفاده نمیکنه راندمانش ۹۵ درصده
که یعنی به خوبی تونسته این پیشرانه رو به کارایی خودرو های مسابقه ای فرمول E برسونه
https://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-mahle-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86-95-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF/
اینم لینکش👆
بهزاد
۱۳ مهر ۱۴۰۰الکتروموتور MGU05 شرکت audi هم میتونه بیش از ۳۶۰ اسب بخار نیرو تولید کنه با راندمان ۹۷ درصد و وزن کمتر از ۳۴ کیلوگرم و دور موتور ۲۰ هزار.
دو تا لینک از چندین تولید کننده ی روتورهای کامپوزیت و فیبر کربن که در دمای بالا کاراییشون خوب حفظ میشه و احتمالا شرکت ها از محصولات اینها استفاده میکنند؛
https://www.circomp.de/composite-sleeves.html
https://www.eunda.ch/en/products/synchronous-rotors/with-permanent-magnet-and-cfrp-sleeve-tapered-sleeve-system/
در مورد راندمان متاسفانه اهل فن ها فقط به آخرین مرحله که الکترو موتور باشه توجه میکنند و از نظر این طبقه، برقی که به موتور میرسه ۱۰۰ درصد سالمه!
بهترین نیروگاه ها راندمانی در حدود ۶۰ درصد دارند و اگر میانگین جهانی گرفته بشه محاله از ۵۰ درصد فراتر بریم.
شبکه های انتقال برق ۱۰ تا ۲۰ درصد تلفات دارند.
باتری خودروها میانگین سالی ۵ تا ۷ درصد از راندمانشان کاسته میشه و براحتی بعد از ۵ سال ۳۰ تا ۴۰ درصد از انرژی را تلف میکنند.
باتری ها در دمای پایین و بالا نمیتونن حداکثر راندمان خودشون را حفظ کنند و در خوش بینانه ترین حالت در ۳ ماه فصل سرد و ۳ ماه گرم در نیمکره ی شمالی ۵ تا ۱۰ درصد از انرژی باتری ها هدر میره.
این مورد هم اضافه کنیم بد نیست ، اگر یک مصرف کننده یک خودرو را ۶۰ لیتر سوخت گیری کنه بسته به نوع استفاده مثلا میتونه ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر مسافت طی کنه و اگر این مصرف کننده برای دو این میزان پیمایش براش ثبت بشه حتی یک قطره از سوخت هم در این مدت گم نمیشه اما اگر همین مصرف یک خودرو برقی داشته باشه که این میزان پیمایش در دو هفته داره محال ممکنه مقداری از انرژی باتری ها تو این مدت تلف نشه و برای کسانی که میزان استفاده شون کمه اتلاف انرژی بیشتری خواهند داشت.
این اعداد راندمان نوعی دروغه که برای بزرگنمایی به کار میره و در دنیای واقعی و وضعیت اقتصاد جهانی و تامین انرژی رسیدن به اون مرحله تقریبا امری محاله.
الان یک نیروگاه اتمی هزینه ای بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار در پی داره و اگر کشوری مثلا مثل ترکیه بخواد ۵۰ میلیون خودروی برقی را پشتیبانی کنه نیاز به ساخت حداقل ۲۰ عدد از این نیروگاه ها داره که میشه ۳۰۰ میلیارد دلار و پیدا کنید پرتغال فروش را.
آریا ماشین
۱۸ مهر ۱۴۰۰کل این دعوا ها و تنفر ها به خاطر یه مشت تعصبات بچه گانه و بی دلیل روی کشور های مختلفه
مثلا اگه یه شرکت نو پا و به درد نخور آمریکایی یه ماشین بزنه بیرون آمریکایی فن ها میگن از بنز بهتره باز اگه یه پیکاپ آلمانی بیاد بیرون آلمان فن ها اونو با f-150 مقایسه میکنن واقعا نمیفهمم دلیل این کار مسخره رو شما ها متولد اونجایین یا سرباز جان بر کف اونجایین در راه دفاع از خاک اون کشور اومدین جنگ؟