اندکی پس از شروع تحویل تسلا مدل Y به مشتریان، کانال یوتیوب درگ تایمز اقدام به تست سرعت و شتاب نسخه پرچمدار پرفورمنس این کراس اوور الکتریکی کرده است.
مالک این خودرو قبلاً به مدت چهار سال یک دستگاه تسلا مدل S P100D را نیز در اختیار داشته است. همانگونه که تصور میکنید، شاسیبلند جدید این کمپانی پرفورمنس مشابه سدان پرچمدار تسلا را ندارد اما هرگز خودروی کندی نیست.
نیروبخش مدل Y پرفورمنس یک جفت پیشرانه الکتریکی بوده و طبق گفته تسلا، این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیهای دارد. البته زمان تست این خودرو زمان ۳.۴ ثانیهای هم ثبت شده است. یکی از تست کنندگان میگوید این خودرو به خوبی تسلا مدل ۳ پرفورمنس از زمین کنده نمیشود اما هرچه سرعتش بالاتر میرود قویتر حس میشود.
بهترین زمان ثبت شده برای مسافت ۴۰۰ متر هم ۱۱.۹ ثانیه و سرعت ۱۸۶ کیلومتر در ساعت بوده است که تقریباً برابر با مدل ۳ پرفورمنس میباشد. تسلا میگوید حداکثر سرعت مدل Y پرفورمنس برابر با ۲۴۱ کیلومتر در ساعت است و تست کنندگان این خودرو نیز توانستهاند سرعت ۲۳۸ کیلومتر در ساعت را ثبت کنند.
این خودرو تنها در خط مستقیم تواناییهای خود را به رخ نمیکشد زیرا تسلا اندکی قبل از شروع تحویل مدل Y به مشتریان اعلام کرد برد خودرو از ۴۵۰ به ۵۰۷ کیلومتر افزایش یافته است که همان محدوده حرکتی نسخه برد بلند مدل Y میباشد.
[دانلود ویدئو]
محمد
۶ فروردین ۱۳۹۹تمام رقباشو بافاصله حداقل ۱ثانیه پشت سر میزاره ?
Elmiraj
۶ فروردین ۱۳۹۹در تست دیگری به شتاب ۳.۳ ثانیه هم رسیده…
.
کانال CleanerWatt هم در جدید ترین ویدیوش مشخصات ، قیمت و آپشن های model y را بهترین رقیبش جگوار i-pace مقایسه کرده که دیدنش فروش کم رقبا را در مقابل تسلا به خوبی نشان میده .
رزیتا
۶ فروردین ۱۳۹۹تو آوریل سال ۲۰۱۷ گروه خودروسازی تسلا واسه پیشی گرفتن از شرکت جنرال موتورز ارزشمندترین شرکت خودروسازی تو بازار بورس سهام آمریکا نزدیک شد جوری که ارزش کل سهام تسلا به رکورد ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید و از ارزش سهام ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری جنرال موتورز رفت بالاتر و دلیل این رشد سهام افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی و بهبود عمر باتریاشون و افزایش تقاضا واسه خرید این نوع ماشینا بودش
پویان
۶ فروردین ۱۳۹۹این که حبابه.دلیل فروش تسلا به کیفیت بر نمیگرده بیشتر به دلیل تبلیغات خیلی قوی و برند سازی بوده
مسعود
۶ فروردین ۱۳۹۹به نظر من تسلا Y احتمالا میتونه فروش خیلی خوبی داشته باشه. رنگ سفید و قرمز آلبالویی اش هم بهترین رنگ ها برای این ماشین محسوب میشه و برد این ماشین و حداکثر سرعتش هم برای این کراس اور عالی محسوب میشه. ولی باید تسلا در نظر بگیره که کمپانی های دیگر مثل فولکس واگن ID.4 و هیوندا کونا تمام الکتریکی هم دارند وارد بازار میشوند و ممکن است که با قیمتی به مراتب پایین تر از تسلا Y محصولاتشون را عرضه کنند. اگر تسلا بتونه قیمت این ماشین و خودروی تسلا 3 را تا حدود 10 هزار دلار کاهش دهد و از سود حاشیه ای اش تا حدی کم کنه بازم میتونه موقعیت خودش را در بازار حفظ کنه وگرنه زنگ خطری برای محصولات این شرکت به شمار می آید و باعث کاهش فروش خودروهایش در سرتاسر جهان می شود.
GERMANY
۶ فروردین ۱۳۹۹من که باهاش حال نمیکنم.گزینه های خیلی بهتری هست از نظر طراحی.
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹بیرونش مخصوصا جلوش واقعا زیبا نیست!
پرفورمنسش خوبع ولی
Sina Barca
۶ فروردین ۱۳۹۹از نظر ظاهری باید بگم که خیلی ضعیفه.
از نظر پرفورمنس شتاب خوبی داره ولی واقعا عجیبه با این شتاب بیشتر از۲۴۱ نمیتونه بره.یکی از مشکلات برقی ها همینه.
Saman
۶ فروردین ۱۳۹۹ماشینهای تسلا واقعن پیشرو و با کلاس هستن . مهندسی تسلا شگفت انگیزه
امیر
۶ فروردین ۱۳۹۹آدم میاد کامنت های اینجا رو میخونه فکر میکنه تو کالیفرنیا زندگی میکنه این کامننت گذار ها هم اهالی بورلی هیلز هستن. انگار این پراید پژو سوارای گشنه تو خیابونا منم.
ماشاله همشونم از آیودی و بنز پایین تر رو ماشین نمیدونن. ادامه بدید ببینیم کجا میرسید؟
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹ادامه بدیم میرسیم سر خونه شما!
به به چه چه کنیم؟
به به تسلا عجب چیزی ساخته ؛ لامصب موشکه!
MAHDI
۶ فروردین ۱۳۹۹مگه ارزش آدما به اینه که چه ماشینی سوار میشن!؟!؟!
اگه ازدید شما باشه پس امثال *** با شخصیت ترین و شخیص ترین آدمای دنیا هستن چون پول دارن!!!!!!!!
ارزش آدما به انسانیت و نوع رفتار و کردارشون نه با مال و اموال یا نوع ماشینی که سوار میشن.
اصلا حرف خوبی نزدی ***
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹پراید و پژو سواران گشنه نیستند!
خیلیا رو میشناسم شاسی سوارند ولی بویی از انسانیت نبردند
مانی
۷ فروردین ۱۳۹۹پس وقتی بازی فوتبال رئال بارسا رو میبینی ***
و ایراد میگیری آخه حتی بدترین بازیکن زمین هم برات هیولاست
ATa
۶ فروردین ۱۳۹۹شرکتی که با وجود غول های بزرگ خودروسازی که علاقه چندانی به ظهور مجموعه های پیشرو نظیر تسلا نداشتند، چرا که توسعه چنین رویکردی از مرحله کانسپت تا تولید موجب حذف زیر مجموعه های صنعتی بسیاری می شد که سال هاست با کم رنگ کردن نوآوری های بنیادین در پی افزایش سودآوری از عموم بودند.(حذف قطعه سازان سنتی که در رابطه تنگاتنگ با تولید کنندگان موتورهای درون سوز هستند) قطعا چنین شرکتی در صورت نیاز توان بکارگیری برترین طراحان را داراست که چنین مفهوم ظاهری صرف اولویت نیست.
مانی
۷ فروردین ۱۳۹۹با این شیوه حمایت
حسابی طراحی تسلا رو کوبیدی!
Amir
۶ فروردین ۱۳۹۹نمیدونم چرا احساس میکنم سواری خشن و افتضاحی داره
ظاهرش هم به نظرم جالب نیست مدل ۳ خیلی بهتر و متناسب تره
بهنام
۷ فروردین ۱۳۹۹یکی از عاقلانه ترین کار ایلان ماسک شراکت با ژاپنی ها بود. پاناسونیک بهترین شریک تسلا برای ساخت باتری های بسیار باکیفیت با عمر طولانی.
amin
۷ فروردین ۱۳۹۹تسلا با فاصله زیادنسبت به بقیه پیشتازه