تسلا با شکایت از ریویان مدعی شده این شرکت نوپا اقدام به سرقت رازهای تجاری کرده و بهصورت عمدی از کارکنان برای کسب اطلاعات محرمانه استفاده کرده است. به نظر میرسد مشکل اصلی به چهار کارمند اسبق تسلا مربوط میشود که اطلاعات اختصاصی این خودروساز آمریکایی را به ریویان انتقال دادهاند.
اتوموتیونیوز گزیدهای از شکایت ثبت شده توسط تسلا در سن خوزه را منتشر کرده است:
سو استفاده از اطلاعات رقابتی، مفید و محرمانه تسلا در زمان ترک این شرکت یک کار اشتباه و ریسکی است. تنها در یک صورت میتوان چنین اقدامی را انجام داد و آنهم استفاده از اطلاعات یاد شده برای دستیابی به رازهای تجاری است.
این خبرگزاری همچنین میگوید ریویان چنین ادعاهایی را رده کرده و بهصورت ویژه از کارمند جدید خود خواسته تا تائید کند که هیچگونه اطلاعات اختصاصیای را از این فرد دریافت نکرده است. پاسخ رسمی ریویان اینگونه است:
ریویان از تیمهایی با عملکرد بالا و مأموریت محور تشکیل شده و مدل تجاری و تکنولوژی ما بر پایه سالها تجربه مهندسی، طراحی و توسعه استراتژی شکل گرفته است. این امر نیازمند مهارت و دانش هزاران کارمند در زمینه تکنولوژی و خودروسازی است.
تسلا اخیراً عنوان ارزشمندترین خودروساز دنیا را به دست آورده و ارزش سهام آن بیوقفه در حال افزایش است. این شرکت بهخوبی با شیوع کرونا کنار آمده و تولیدش تنها ۵ درصد کمتر از سال پیش میباشد و این در حالی است که کارخانه اصلی تسلا برای چندین هفته تعطیل بوده است.
ریویان هنوز حدود یک سال با تولید اولین خودروی خود فاصله داشته اما به نظر میرسد کاملاً روی ریل قرار دارد. این شرکت قبلاً پروتوتایپ های خود را در تست کرده و به نظر میرسد مردم هم استقبال خوبی از آنها به عمل آوردهاند. از طرف دیگر سرمایه جدیدی به این شرکت تزریق شده که اوضاع را بهتر هم میکند.
AMIR-REZA
۳ مرداد ۱۳۹۹تسلا هم داره دیگه شورشو در میاره !!!…….
ali (chevy nova)
۳ مرداد ۱۳۹۹تسلا حق داره
البته طبیعی این موضوع چون تسلا بهترینه
((تسلا اخیراً عنوان ارزشمندترین خودروساز دنیا را به دست آورده و ارزش سهام آن بیوقفه در حال افزایش است))
Sina
۴ مرداد ۱۳۹۹چه ربطی داره.
مثل این میمونه که طرف چون یه خونه خوب داخل یه کشور داره بگه تمام جاهای دیگه ی کشور رو با خاک یکسان کنید
و اینکه ارزش یه ماشین با سهامش مشخص نمیشه،
فکر کنم اولین چیزی که اینو میگه در همون آماری بود که حتی تسلا رو جزء لیستشون حساب نکردن
حسین
۳ مرداد ۱۳۹۹فورد هم اولین ابر کارخانه خودرو سازی بود ی زمانی ولی آلمانی ها و ژاپنی ها ازش سبقت گرفتن .
تسلا هم همینجوری میشه درسته الان داره میتازونه فقط منتظر خودرو ساز های ژاپنی و کره ای و آلمانی باشه و پشت سرش چینی
OMID
۳ مرداد ۱۳۹۹نوستراداموس کی بودی تو!
آنچنان طرفدار تسلا نیستم ولی خدایی مشکلتون با تسلا چیه؟
چرا انقدر فشار میارید به خودتون؟
نترس قرار نیست کل دنیا فقط یه دونه خودروسازی داشته باشه که هر شرکتی موفق شد بقیه نابود بشن
حسین
۳ مرداد ۱۳۹۹اگه یکم سیاست کاری شرکت های بزرگ رو بدونی . دوست دارن همدیگر رو زیر پا له کنن حتی شرکت های ضعیف روتا امپراطوری خودشون رو داشته باشن . اپل از هوآوی سال ۲۰۱۲ به خاطر پتنت شکایت کرد و غرامت گرفت چون از امروز هواوی میترسید
این سیاست برای همه کمپانی ها هست . یک خودرو صرفا یک وسیله
منم با تسلا مشکلی ندارم اتفاقا با مدل X حال میکنم ولی با افرادی مثل شما نه
OMID
۳ مرداد ۱۳۹۹وای نه تو رو خدا منو دوست داشته باش
خیلی باهات حال میکنم
اره همه شرکتا دوست دارن رقیبشون زمین بخوره ولی توی بازار آزاد هیچ گاه یه شکرت انحصار همه چیز رو در دست نمیگیره
الان اپل از هواوی شکایت کرد همه شرکت ها ورشکست شدن و فقط اپل موند؟
حرف شما هیچ چیرو اثبات نکرده کلا بحث و به انحراف کشیدی
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۹عجب رقابتی به وجود اومده
♤ANGUS_812♤
۳ مرداد ۱۳۹۹تسلا چی زده خدایی
خو بگو نیاید بازار الکتریکی این بازاره منه
کافیه EQS رونمایی بشه میگه مرسدس راز های مارو کشف کرده
من خودم باشم هزار سال سمت سایبرتراک نمیرم
و میرم از رم و فورد و شورولت و ریوران میخرم حداقل کمپانی که ازش خرید کردم انقدر مدعی نباشه
والا نه طراحی داره نه کیفیت نه پرستیژ بقیه آمریکایی ها رو
MehdiTurbo
۳ مرداد ۱۳۹۹زدند مرسدس و ائودی خودروی الکتریکی ولی به اونا چیزی نگفت فقط به ریویان گفته خب اونا قبلنم روش تحقیق میکردند ولی ریویان نو پاست بعدم عملکرد ائودی در حد ادعاهای ریویان نبوده با اینکه ریویان سابقش کمتر.
ATa
۳ مرداد ۱۳۹۹شرکت های دایملر و BMW و امثال شان نزیک یک دهه است که فرصت این و داشتند که نسل جدیدی از تکنولوژی رو برای جوامع باز تعریف کنند کاری که تسلا انجام داد در حالی که این شرکت ها هم سخت افزار و هم نیروی کار شورو داشتند. در مقابل با پرداخت های سنگین به ژورنال ها کماکان محصولات شون رو با عنوانی نظیر تولید محدود با تغییرات جلو پنجره و سیستم صوتی به مشتری قالب می کردند… اون روزی که برند پورش مشغول تولید ساعت و قلیان porsche design با قیمت های نجومی برای خواص بود تسلا از بنیان مشغول توسعه موتور های الکتریکی با قیمت رقابتی بود پس قابل احترامه! خود برندهای اروپایی متوجه اوضاع شدند و دست پاچه در پی تولید الکتریکی هستند و کماکان یکسری در پی افسانه سرایی…
Bilbo
۳ مرداد ۱۳۹۹خخخخ
همین دایملر و بامو که یه عده رو کشته و کسی نمیدونه علت این دشمنی ها رو، با همکاری سری و پچیدشون با مجلات و رسانه ها، سرمایه گذاری سنگین روی “ژورنال ها” و قس علی هذه دارن سالی بالغ بر 3.2 میلیون خودرو میفروشن. این دو تا کمپانی باز کردن درب تکنولوژی رو جوامع رو تو طول سابقه 100 ساله خودشون بارها و بارها انجام دادند و باز هم انجام میدن.
دستپاچه شدن رو احتمالا شماها دارید میبینید فقط، وگرنه قوانینی تصویب شده توسط خیلی از دولت ها که باید خودروسازی تا سالهای مشخصی به سمت برقی شدن پیش بره و کمپانی ها بر اساس اونها دارن نقشه راه ترسیم میکنن و نه عملکرد کمپانی های دیگه. حالا میخواید تصور کنید بخاطر تسلا هست، اوکی ولی اگه تا 2050 هم برقی کردن اجباری نمیشد، این کمپانی ها اینطور سمت برقی شدن نمیرفتن (چه بسا که اصلا نمیرفتم). حالا صبر کنید، وقتی همه کمپانی ها برقی ساز شدن، ببینید این باز کردن در های تکنولوژی چربشش بیشتر بوده یا به قول شما اون سرمایه گذاری سنگین روی “ژورنال ها”
yazdan mopar
۳ مرداد ۱۳۹۹چرا تسلا احساس میکنه همه ازش کپی میکنن!!!
MehdiTurbo
۳ مرداد ۱۳۹۹چون الکتریکی شدن یه دانش خیلی خاصه که تسلا سالهاست داره روش کار میکنه و تازه به نتیجه رسیده و روی ریل و وقتی میبینه یه شرکتایی بدون اون همه سال تحقیق فرتی بهش دست پیدا کردند براش عجیبه منم بودم همینطور بودم،مثل اینه سالها تحقیق کنی موبایل بسازی بعد میسازی میبینی یه شرکتی که نوپا زد همونا ساخت ولیدتو خودت چون اولین بودی برات عجیبه چجوری بدون تحقیقات با این سرعت میشه.بعیدم نیست راست بگه الان اطلاعاتی که کشف میشه زود درز پیدا میکنه سخت محفوظ نگه داشتنش یه حرف عادی نمیتونی محفوظ نگه داری دیگه چه برسه به یه اطلاعات اینطوری که خیلیا حاضرند بابتش ارزش داشته باشه میلیون دلاری پول بدند که لو بدی اون اطلاعات.
MehdiTurbo
۳ مرداد ۱۳۹۹نه میشه گفت راست میگه نه دروغ اثبات کردنشم سخته مدارک محکم میخواد قانونی بخوای ثابت کنی،فقط خدا میدونه این انفاق افتاده یا نه،مگه اینکه بتونه با مدارک قوی ثابتش کنه.
AMIR-REZA
۳ مرداد ۱۳۹۹گل گفتی
رضا
۴ مرداد ۱۳۹۹برای اینکه همه دارن کپی میکنن ، هیچکس هیچ نوآوری نداره ، حتی تسلا کل ثبت اختراعهاش رو هم مجانی در دسترس همه قرار داده ولی بازم ساده ترین چیزها رو شرکتای دیگه نمیتونن انجام بدن و دزدی تکنولوژی رو به کار و زحمت ترجیح میدن
Joseph
۳ مرداد ۱۳۹۹اگه از پتنت های که تسلا ثبت کرده استفاده کرده باشه
صدرصد جریمه سنگینی اول کار نصیبش میشه
ایشالا این مرد بزرگ تو کاراش موفق بشه
منتظر پروژه استارلینک هستیم که همه ملت ازش استفاده کنیم به امید اونروز
مهدی موتورز
۳ مرداد ۱۳۹۹رویان بهتره یا سایر تراک؟
" Swedish Arrogant Tiger"
۳ مرداد ۱۳۹۹منتظر حرکت بعدی مستر ماکس هستیم ببینیم هدف بعدی توییتش کیه یا از کی شکایت میکنه،ضعیف عملکرد ایندفعه
بنظرم زیاد جنجالی نبود.
#من_ماسک_میزنم
(Saeed(peugeot
۴ مرداد ۱۳۹۹خیلی دوست دارم ریویان زودتری بیاد بزنه پرپر کنه این تسلا رو
MehdiTurbo
۴ مرداد ۱۳۹۹چرا چون موفق بوده ؟؟؟ فکر نمیکنم هیچ کس از پر پر شدن هر شرکت دیگه ای خوشحال بشه،مگر اینکه از موفق دیدن یه عده ناراحت بشه اونم به خاطره اینه که دلش میخواست خودش مثه اون بود و نیست و وقتی عدم موفقیت و ناراحتیش میبینه خوشحال میشه که متاسفانه تو ما ایرانیا این زیاد.
Mad.z.Max
۴ مرداد ۱۳۹۹اصلا ذات ایرانی اینه که موفقیت میبینه حسادته شدید میکنه. فرقی هم نداره چجور موفقیتی باشه