با اینکه تسلا قبلاً لیتیوم موردنیاز خود را از شرکت چینی گنگ فنگ لیتیوم تأمین کرده اما ظاهراً قراردادی ۵ ساله با گروه صنعتی یاهوا را به امضا رسانده است. یاهوا تأمین کننده لیتیوم است که در کشور چین فعالیت میکند.
یاهوا که در سیچوان مستقر است با آغاز سال ۲۰۲۱ لیتیم هیدروکسید مورد استفاده در باتریها را تا سال ۲۰۲۵ به دست تسلا خواهد رساند. ارزش کل این قرارداد طبق شنیدهها بین ۶۳۰ تا ۸۸۰ میلیون دلار میباشد.
تسلا که از ماه دسامبر شروع به تحویل خودروهای تولید شده در گیگا فاکتوری شانگهای کرده از اشاره به این موضوع خودداری نموده است.
اوایل امسال بود که شرکت یاهوا کارخانهی با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن لیتیوم هیدروکسید در سال را افتتاح کرد. علیرغم گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان و تحت تأثیر قرار گرفتن تقاضای لیتیوم در دنیا، ظرفیت این کارخانه دو برابر بیشتر از قبل شده است.
خب صحبت از باتری شد و باید گفت شرکت LG Chem برنامههای خود برای دو برابر کردن تولید باتریها در چین را به منظور هماهنگی با افزایش تولیدات تسلا اعلام کرده است. LG Chem خروجی کارخانههای خود از چین و کره را به کارخانههای تسلا در آمریکا و آلمان خواهد رساند و همچنان به تأمین باتریهای مدل ۳ ساخت چین ادامه خواهد داد.
تسلا مدل ۳ از ۴۴۱۶ سلول باتری استفاده میکند و خط تولید LG Chem نیز میتواند در هر ماه تا ۷ میلیون سلول باتری را تولید کند.
تسلا همچنین اخیراً شروع به تولید مدل Y در شانگهای کرده و انتظار میرود این خودرو پرفروشترین محصول تسلا در چین باشد و فروش ماهانه حدود ۳۰ هزار دستگاهی را ثبت نماید. اولین نسخههای مدل Y تولید چین از اوایل سال آینده به دست مشتریان خواهند رسید.
RezaRs
۱۱ دی ۱۳۹۹ماشین الکتریکی میبیند و اشک میریزد
یانکی
۱۱ دی ۱۳۹۹پدال باز دوباره شروع شد.این چه کاریه.الان من چمیدونم بعد چندین سال رمز عبورم چیه.دارید گندش رو در میارید
OMID
۱۲ دی ۱۳۹۹بزن رمزم یادم رفته
یه جیمیل میاد ریستش کن
یا کلا یه اکانت جدید بساز کاری نداره
این شرایط جدید خیلی عالیه
فیک بازی مثل علف هرز توی سایت رشد کرده بود
Reza
۱۱ دی ۱۳۹۹تسلا محبوبیتش بخاطر باطری هاشه که واسه ساختنش از لیتیوم چین استفاده میکنه. اونوقت برخی از آمریکایی دوستان چین رو نمیپسندند ?
MOHAMMAD.n.r
۱۱ دی ۱۳۹۹چین در سال های اینده از نظر اقتصادی و صنعتی از امریکا پیشی میگیرد.
شاید جالب نباشه که چین کمونیست دنیا رو در دست بگیره ولی این اتفاق دیر یا زود میوفته.
Ãbţìň
۱۱ دی ۱۳۹۹آخیش! بالاخره بعد از مدتها از شر این اکانت و لایک و دیس لایک های فیک خلاص شدیم!خیلی متشکرم از جناب سردبیر و همینطور دست اندرکاران سایت پدال،دیگه خسته شده بودیم از این اکانت های فیک که مدام بقیه رو به فحش می بستن،اون لایک و دیس لایک ها که بماند! این یه درس درست و حسابی به این فیک بازها شد، دمتون گرم???
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۹هنوزم هستن
یه کامنت گذاشته بودم زیر مطلب ریو بیخود ۱۵ تا دیس خورد
Hadi
۱۱ دی ۱۳۹۹دمتون گرم با این کار خوبتون ?
بالاخره از لایک و دیس های فیک و ربات ها راحت شدیم……
Reza
۱۱ دی ۱۳۹۹آقایان من چند روزی نبودم ملتفت نشدم . دقیقاً چه اتفاقی افتاده تو سایت ؟؟؟
MOHAMMAD.n.r
۱۱ دی ۱۳۹۹یه عده مریض لایک هارو دست کاری میکردن و جنجال به پا میکردن.
برای برگزاری دوئل ها هم قطعا یه عده میتونستن تقلب کنن.
اینجوری فقط کسای که حساب کاربری دارن میتونن لایک و دیسلایک بدن و در دوئل ها شرکت کنن.
Avan
۱۱ دی ۱۳۹۹سایت پدال بسیار خوبه ولی یعنی سایت پدال اینقدر تاثیرگذاره که کسی بخواد ربات استفاده کنه؟
OMID
۱۲ دی ۱۳۹۹ربات نمیخواد
با یه ترفند ساده میشه بینهایت لایک و دیس لایک داد
Ahmedreza2002
۱۱ دی ۱۳۹۹حدودا هفت سال پیش بود یکی از کار برا تو همین سایت در باره افزایش ارزش لیتیم صحبت کرد
حسن اقا هر جا هستی موفق باشی
پیش گو فقط خودت
$Ãbţìň$
۱۱ دی ۱۳۹۹احمد رضا یه خدا قوتی به تو هم باید گفت که چجوری بعد ۷سال و کلی کامنت خوندن، محتوای اون کامنت رو هنوز یادت مونده!????
Ahmedreza2002
۱۱ دی ۱۳۹۹فدای تو ابتین جان
یه سری کامنت ها تو ذهن ادم نقش میبنده و البته اون موقع ها منم جوون بودم که بی تاثیر نیست
$Ãbţìň$
۱۱ دی ۱۳۹۹باهات موافقم آقای احمدرضا،منم هربار مطلبی از بوگاتی یا ماشینای چینی میشنوم یاد رامینو کامنتاش می افتم!
سامورایی از قله فوجی
۱۱ دی ۱۳۹۹پدال حرکت خوبی زدی دیگه بساط فیک ها و لایک و دیس لایک های فیک جمع شد ??
Sina
۱۱ دی ۱۳۹۹دقت کردین یهویی با همین اقدام دیسلایک و لایک ها نصف که هیچ ، صفر شدن?
طرف تو کامنت سوم یا چهارم یه مطلب کم حاشیه ۱۵۰ تا دیسلایک میخورد?
[—{*AMIN_MC20*}—]
۱۱ دی ۱۳۹۹مگه چیکار کردن
میثم
۱۱ دی ۱۳۹۹اگه یه شیر پاک خورده ای پیدا بشه یه نوع سوخت جدید مثلا بر پایه هیدروژن تولید کنه که هیچ آلایندگی نداشته باشه و مثل بنزین بشه تو باک براحتی سوخت گیری کرد و با یه باک 60 لیتری مثلا 1500 کیلومتر راه بره، بنظرتون باتری ها هرچقدر هم که پیشرفته باشن کسی میره سراغشون آیا؟
کلا بساط باتری برچیده میشه.
اینی که میگم کاملا تخیلات خودمه😂😂 ولی یدفه دیدی همچین چیزی از راه رسید.
یکی پیدا شده خفن تر از ایلان ماسک همچین کاری بکنه فاتحه خیلی از صنایع خوندست
Sina
۱۱ دی ۱۳۹۹البته انرژی سوختن مستقیم هیدروژن ( ترکیب با اکسیژن ) خیلی زیاده
اگه روشی برای کنترلش پیدا بشه ، خیلی عالی میشه
(JONATHAN (TESLA
۱۱ دی ۱۳۹۹یک قسمت از موفقیت خودرو های الکتریکی به نوع انرژی هست که مصرف میکنن
قسمت دیگه این موفقیت به خاطر کاهش پیچیدگی و قطعات و هزینه تعمیر نگهداری کم تر هستش
Ahmedreza2002
۱۱ دی ۱۳۹۹میثم جان خودت دست به گار شو دیگه منتظر کسی نباش
میثم
۱۱ دی ۱۳۹۹😂😂😂
داداش ما تو یه لقمه نون شبمون موندیم
وقت این کارارو نداریم
Ahmedreza2002
۱۱ دی ۱۳۹۹ماهم مثل شمایم تقریبا میثم
فان بود بیشتر
RezaRs
۱۱ دی ۱۳۹۹نمی تونم لابک کنم
NAVID۰۰۹۸
۱۱ دی ۱۳۹۹بهتر .
لایک میخوایم چیکار .
آی حال خیلی از جوگیرها گرفته شد??? .
دمتون گرم ، دمتون گرم ??.
(JONATHAN (TESLA
۱۱ دی ۱۳۹۹یه نکته وجود داره
اکثر کسایی که حرف از باتری های حالت جامد میزنن هیچ اطلاعاتی از این باتری و فناوری داخلش ندارن
باتری های لیتیوم یونی موجود در بازار توسط تامین کننده های مختلف از جمله الجی پاناسونیک
کاتل و… که در حال حاضر توانایی تولید باتری های لیتیوم یونی فعلی رو دارن
و برای تولید باتری های جدید تسلا نیاز به کلی آپدیت خط تولید تولید دارن که چند روز پیش مشخص شد پاناسونیک هم داره خط تولید خودشو آپدیت میکنه
حالا چه کمپانی قرار این حجم باتری های مورد نیاز آن هم با قیمت رقابتی در مقابل باتری های فعلی تولید بکنه . تویوتا سال دیگه قرار اولین خودرو مجهز به این نوع باتری رو تست بکنه
و این مراحل اولیه برای این نسل از باتری ها هستش
و با توجه به اینکه قیمت باتری های فعلی در طی
۱۰ سال از ۱۱۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار رسیده
دسته کم ۱۰ سال فاصله تا زمانی وجود داره که بشه از باتری های حالت جامد به جای باتری های فعلی استفاده کرد
کمپانی کوانتوم اسپیس که فلکس واگن درصد زیادی از سهامش رو خرید
اعلام کرده ۲۰۲۴ اولین باتری های حالت جامد آماده تست و توسعه روی خودرو هستش
در این بین باید بگم کمپانی مکسول تکنولوژی واقع در آمریکا سال ۲۰۱۵ اعلام کرد باتری حالت جامدی ساخته که دوبرابر بهتر از باتری های فعلی هستن
و سال ۲۰۱۹ تسلا این کمپانی مشهور سازنده خازن ها و ابرخازن ها رو به قیمت ۲۱۸ میلیون دلار خریدو همون زمان ایلان ماسک اعلام کرد مکسول تکنولوژی هایی داره که تسلا روی اون ها برای آینده کار خواهد کرد
یک مسئله خود تکنولوژی هست
مسئله مهم تر بعدی تولید در تعداد زیاد همون تکنولوژی با قیمت قابل استفاده است
امید وارم مفید بوده باشم
حسین دهمرد
۱۱ دی ۱۳۹۹فک کنم این قسمت اشتباه تایپی داره چون خیلی فضایی شده امکان نداره تو ده سال اینجوری شکسته بشه قیمت باطری. میدونم کمتر شده ولی فوقش دیگ قیمتش نصف شده. ماشینای تسلا نصف قیمتش مربوط به قیمت باتریه
با توجه به اینکه قیمت باتری های فعلی در طی
۱۰ سال از ۱۱۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار رسیده
؟؟؟
(JONATHAN (TESLA
۱۱ دی ۱۳۹۹نه تا حدودی حرف من درست بود
حتی در چند مطلب قبلی هم اومده
قیمت هر یک کیلووات ساعت ظرفیت باتری در سال های 2010 حدود 1110 دلار بود
همین الان قیت هر واحد به 135 دلار رسیده و در اینده نزدیک با باتری های 4680 و با حذف کبالت
و کاهش 20 درصدی قیمت این باتری ها نسبت به قبل به حدود 108 دلار خواهد رسید
Elmiraj
۱۱ دی ۱۳۹۹جالبه اگر مروری کنیم بر رویداد های ۱۲ روز گذشته سهام تسلا….
روز ۱۸ دسامبر که تسلا سه روز با ورود به شاخصه S&P 500 فاصله داشت ارزش تسلا به رقم قابل توجه ۶۵۸ میلیارد دلار رسیده بود تا اینکه به روز ۲۱م رسیدیم و خبر گذاری رویترز از ورود اپل به صنعت خودران و الکتریکی خبر داد و موسسات و بانک هایی که گفتن بلاخره بزرگترین رقیب تسلا از راه رسید و همین باعث شد در دو روز سهام تسلا ۸ درصد افت کنه و تسلا ۵۲ میلیارد دلار ارزش از دست بده ، چیزی که باعث شد تا مدیر یک شرکت تحقیقاتی اروپایی بگه سهام تسلا حباب داره و دیر یا زود افت شدید میکنه…..تنها سه روز بعدش که خبر انعقاد قرارداد ۵ ساله تأمین لیتیم با گروه صنعت یاهوا رسانه ای شد ورق برگشت و دوبار سهام ۴ درصد رشد کرد که باعث شد دوباره ارزش تسلا به ۶۲۷ میلیارد دلار برسه ، تا اینکه به دیروز ۳۰م دسامبر رسیدیم و خبر هایی که از تحویل ۱۸۳ تا ۲۰۰ هزار خودرو طی سه ماهه چهارم میگفتن ، چون پیشبینی های قبلی تردید داشتن که تسلا حتی به ۱۸۰ هزارم برسه همین باعث شد تا در معاملات دیروز دوباره سهام تسلا ۴.۳ درصد دیگر رشد کنه و ارزش از دست رفته دوباره به همان میزان ۶۵۸ میلیارد قبلی برگرده….حال در معاملات پیش از بازار دوباره سهام مثبت شده و امروز انتظار میره قیمت هر سهم از ۷۰۰ دلار عبور کنه و ارزش تسلا به بیش از ۶۶۰ میلیارد دلار برسه…!!!
.
.
دیدیم که با پدیدار شدن قوی ترین رقیب (اپل) برای تسلا هیچ حبابی در کار نبود و به قول قدیمیان : آب از آسیاب تکون نخورد .
Sina
۱۱ دی ۱۳۹۹این حرف اپل هم باید عمل داشته باشه
به نظرم این که ما میخوایم بسازیم در حالی که هیچ کانسپت و هیچ چیزی دربارش نداده بود ، ارزش نداره
بهزاد
۱۱ دی ۱۳۹۹دوست گرامی ماشین اپل از راه نرسید بلکه قراره از راه برسه و حتی سال دقیقش و تامین و تولیدکننده های اون هنوز مشخص نشدن!
ادبیات اقتصادی و نوع بیانش یک چهارچوب های خاصی داره و زمانی که شما میگی تسلا ارزش سهامش فلان قدر بالا و پایین شد یک پارادوکس داره ، و بهترین توصیف این هست که سهامداران سهم شرکت تسلا اینقدر افت و خیز داشتن ، چون 82 درصد سهام این شرکت دست خودش نیست و واگذار شده و همه ی اتفاقاتش مربوط به سهامدارانش هست.
صبور باشید چون آینده هنوز نرسیده و شرکت ها در مرحله ی توسعه و تحقیق هستند و در زمان مناسب رقابت شروع خواهد شد.
net
۱۱ دی ۱۳۹۹تسلا و اپل نباید در چین کارخانه راه اندازی کنند
زیزیگولو
۱۱ دی ۱۳۹۹وقتی تو یه موضوعی پای چین وسط باشه من اصلاً حس خوبی بهش ندارم