تسلا

لغو حدود یک‌چهارم سفارش‌های خرید تسلا مدل 3

شاید تسلا وفادارترین طرفداران خودرویی را در سراسر جهان داشته باشد اما حتی این موضوع نیز نمی‌تواند کمکی به کاهش مشکلات مربوط به تأخیر تولید مدل ۳ بکند.


زمانی که در آوریل سال ۲۰۱۶ سفارش‌ها برای خرید مدل پایه این خودرو پذیرفته شد تسلا هزاران سپرده خرید را در عرض چند هفته دریافت کرد. البته داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که تا پایان ماه آوریل سال جاری ۲۳ درصد سفارش‌های خرید این خودرو در آمریکا لغو شده است.


آمار نشان می‌دهد که ۱۸ درصد لغو سفارش‌ها در ماه آوریل رخ داده، همان ماهی که ایلان ماسک گفته بود این سدان با تأخیر تولید ۶ تا ۹ ماهه روبرو شده است. البته همه لغو سفارش‌ها به خاطر این تأخیرهای پی‌درپی نبوده زیرا وضعیت مالی بسیاری از مشتریان نیز در طول ۲ سال گذشته دستخوش تغییر شده است.

با این وجود داده‌ها نشان می‌دهد حداقل برخی از مشتریان نیز از این انتظار خسته شده و البته تعداد آن‌ها رو به افزایش است.

تسلا مدل 3
بدون هیچ‌گونه تعجبی تسلا ادعا می‌کند داده‌های منتشر شده توسط Second Measures با داده‌های داخلی شرکت همخوانی ندارد اما این شرکت از اشاره به تعداد سفارش‌های لغو شده خودداری کرده است. پیش از آنکه ماسک شروع به انتقاد از رسانه‌ها بکند گفته بود ۴۵۵ هزار سفارش قطعی از میان ۵۱۸ هزار سفارش ابتدایی دریافت کرده که نشان دهنده حدود ۶۳ هزار سفارش لغو شده است.

تسلا سال پیش تلاش داشته تا تأخیرهای تولید مدل ۳ را مدیریت کند و به مشتریان پیشنهاد خرید مدل‌های گران‌تر S و X را کرده است.


به گزارش Recode، این خودروساز آمریکایی اذعان داشته تأخیرهای متعدد در تولید مدل ۳ باعث شده آمار لغو سفارش‌ها رو به افزایش باشد.
تسلا گفته است:

تأخیر در تولید و عدم دسترسی به برخی گزینه‌های برنامه‌ریزی ‌شده مخصوصاً نسخه دوموتوره چهار چرخ محرک و همچنین نبود مجموعه باتری کوچک‌تر باعث لغو برخی سفارش‌ها شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    همه چیز هیجان و بلند پروازی نیست. داشتن استراتژی و برنامه مناسب برای ادامه کار و مدیریت همه جانبه لازمه هر کسب و کاره. تجربه خوبی شد برای ماسک. آدمیه که درس میگیره و مطمئنا باعث رشدش میشه.

  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    یک مشکل به مشکل تسلا اضافه شد شاید بهتر ایلان ماسک کمتر قول بده و حرف بزنه اینطوری بهتره و تو سکوت کار پیش ببره فقط مشکل اینه این ادم عاشق صحبت کردن تو دید بودن هست ضمنا این کار فشار شرکت بیشتر میکنه به امید روزهای بهتر

  3. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    سیاست های تسلا و بی ام و صد در صد مخالف هم بودن پس طبیعیه یکیشون کم بیاره و اون یکی پیشرفت کنه اینو تو یه پست دیگه گفتم اما مثل اینکه اون موقع خیلی به کام دوستان خوش نیومد
    حالا بی ام و در عرش و تسلا بر فرشه و طبیعیه که یه شرکتی مثل بی ام و خیلی بهتر از یه شرکت نسبتا نو پا تو تصمیم گیری های اینجوری عمل کنه
    اما خدایی تسلا 3 هم افتضاح بود

    1. حسین دهمرد

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      تسلا رو با خاک یکسان کردی.همین الان ارزش بازار بورسش سقوط کرد.

  4. Emperor Lamborghini

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    کار بسیار درستی انجام دادن ?

  5. Ardeshir

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست \\\ عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

    1. noori

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (7 ديدگاه)

      لابد بعدم هنر نز ما هست و بس
      اینایی که تمدن دارن و تمدنشونم قدیمتر از ماست حتما یه فضایی بهشون کمک کردن
      تو یه گروه تلگرام با یکی درباره مصر حرف میزدم که تمدنشون قدیمیتره و پیشرفته ترم بودن ولی هی میگفت نه دانشمندا کشف کردن کار خودشون نبوده و این حرفا
      جمع کنین بابا
      گذشته همه تمدن داشتن ما هم داشتیم الان چی داریم؟
      مهم الانه
      گذشته هامون ثروت داشتن شکمشون سیر بود قدرت داشتن که داشتن. مهم الانه ما چی داریم؟
      مصر رو ببین تو بدبختیه
      یونانو ببین تو بدبختیه و با پول اروپا پابرجا مونده
      ما رو ببین گربه میخوریم

      مقدونیه رو ببین الان هیچکی نمیدونه کجای اروپا میشه

      ول کن بابا به حال بچسب

      1. حسین دهمرد

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        شماره حسابت بفرست واست پول بفرستم دیگه گربه نخور ابروی ما رو بردی.
        ضمنا از کنار شهر سوخته کامنت میزارم.

  6. sir.sajad.rastgoo

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ما همیشه عاشق جسارت ها و پیشروی ها و شخصیت ایلون ماسک هستیم. ایشون دارن یه انقلاب بزرگی البته بیشتر به نفع محیط زیست در صنعت خودرو سازی ایجاد میکنن. این مشکلات هم همیشه هست. مهم اینه که ایلون ازینا یادمیگیره که چجوری بهتر ادامه بده. کاش یه روزی ساخته های ایشون به ایران هم برسه یا بهتر از اون اینه که ما هم بتونیم همچین ساخته هایی در مملکت خودمون داشته باشیم.

  7. پویان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (827 ديدگاه)

    تسلا اینهمه هم که فروخت 30 درصدش به خاطر کیفیت بود و بقیش تبلیغات بود . جالبه انقدر پول گرفتن سرمایه شده براشون و سرعت تحویل کنده.به لحاظ عقلانی به جای یک چهارم باید سه چهارم انصراف میدادنذهن بشر رو چقدر راحت میتونن تحت اختیار بگیرن . الان پریوس پرایم با قیمت کمتر سی هزار دلار هست درسته برقی نیست ولی مصرف صدی دو داره . در حالت برقی هم 35 کیلومتر میره .خیلی هم به لحاظ کیفیت و استهلاک کم عالیه .واقعیت اینه هر چند ممکنه بعضی دوستان برای نوشتم منفی بزنن

    1. noori

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (7 ديدگاه)

      بازار همینه فرقی نداره ایلان ماسک باشی یا کادیلاک
      وقتی پیشرفت نکنی کسی نمیخره
      تسلا به علت اینکه شخص محور بود و ایلان ماسکم درگیر پروژه های خیلی بزرگتر از صنعت خودرو شد نتونست به تسلا برسه . تسلا یه استارتاپ بود که سودشو داشت الانم سود ایلان ماسک تو پروژه های دیگه شه. یک نفر نمیتونه به همه چی برسه و ایلان ماسک اینو به سختی میخواد قبول کنه

  8. پویان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (827 ديدگاه)

    نیسان لیف که به جز امریکا بقیه کشورها خیلی خوب داره میره جلو تو امریکا هم بد نیست فروشش.سال به سال هم بردش رو بهتر میکنه .فولکس گلف با وجودی که تازه اومده خیلی خوب فروش کرده و نمره رضایت خیلی بالایی از مصرف کننده ها کسب کرده.در کل فولکس واگن رشد فروش خیلی بالایی در امریکا داشته مخصوصا تیگواین که البته به لطف عمو دونالد بعیده بیشتر بره جلو و گرنه ممکن بود فورد و شورلت رو تو خود امریکا خاک کنه .
    اون دوستی که نوشته مشکل الان ماسک اینه که هی میاد جلو رسانه اتفاقا این باعث جلب نظر مشتری میشه و مشتری رو اغوا میکنه حتی اگه کیفیت چندان بالا نباشه .چون حسیه که خود ادم بطور ناخوداگاه میخواد داشته باشه

    1. noori

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ونای نیسان لیف فروش خیلی بالایی دارن مخصوصا الکتریکی که بازار رو قبضه کرده و بقیه شرکتا تازه به فکر ورود به بازار ونهای برقی افتادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا