تسلا از یک برنامه مبادله باتری برای خودروهای خود از ماه جاری در کالیفرنیای امریکا خبر داده است. در حالی که پلتفرم سوپرشارژر به صاحبان تسلا اجازه میدهد در یک ساعت، باتریهای خودرو را شارژ مجدد کنند، فرایند تبادل باتری خالی با باتری پر تنها سه دقیقه طول میکشد.
این برنامه به صورت آزمایشی برای تسلا مدل S انجام میشود و برخلاف سوپرشارژر که رایگان است، بهایی کمی کمتر از سوختگیری یک مخزن بنزین یک خودروی سدان برای صاحبان خواهد داشت. برنامه تبادل تنها با رزرو و وقت قبلی انجام میشود.
برای چنین برنامه ای باید صفحات حفاظتی باتریها که از جنس آلومینیوم و تیتانیوم میباشند، جدا شوند. سپس باتریها از محل خود خارج و با باتریهای پر تعویض شوند. در حالی که این فرایند ۳ دقیقه زمان میبرد، تسلا امیدوار است در آینده این زمان را به کمتر از یک دقیقه کاهش دهد. تسلا در سال ۲۰۱۳ نیز در یک برنامه نمایشی مشابه، در ۱.۵ دقیقه باتری خودروها را تعویض کرد. در صورت دریافت بازخورد مناسب، تسلا این برنامه را گسترش خواهد داد.
شما و چندتا دیگه از بچه هاى سایت کلاً بدون دلیل و علم خاص فقط مخالف ماشین سازى آمریکا هستید و آدم نمى تونه منطقتونو بفهمه،کلاً حال میکنید بگید ماشین آمریکایى نه!!! اگر آمریکا ماسل کار قوى بزنه میاید میگید أه أه این دیگه چیه،قاتل محیط زیسته!اگه بیاد بهترن ماشین برقى دنیا رو بزنه باز میگید أه أه حس رانندگى به آدم نمیده!اگه سدان بزنه همین طور،اگه کوپه بزنه همین طور،. . .! خود شما همین چهارتا پست قبلتر که راجب کوروت بود گفتى فقط تو ماسل کاراى آمریکایى یکم کوروت قبول دارى و بقیشون آشغالن!حالا اومدى دارى از لذت ماسل کار میگى؟! ممکنه الان دوستان روشن فکر بیان بگن هر کسى آزاده نظرشو بگه و از این حرفا،ولى این دوستان هم باید یکم ثبات شخصیت و نظر داشته باشن و هر لحظه یه نظر ندن!اگر هم نمیتونن ازشون خواهش میکنم نظرات ارزشمندشونو تراوش ندن تو سایت!!!
تسلا تمرکزش روی ماشین های برقی وهیبریدی هستش و تولیدشم انبوهه چون مردم مریکا فرهنگ استفادشو دارن حالا تسلا برنامه داره بیاد تو ایران خدا می دونه به قول عارف چقدر تلفات برق گرفتگی می دیم
البته دوست عزیز تا اواسط دهه ى نود تعداد محدودى ماشین آمریکایى وارد کشور شد.ماشینایى مثل کاپریس کلاسیک،کاپریس اِسپیس،جیمى بلیزر،شورولت وانت اِس۱۰،کادیلاک اِلدورادو،حتى به صورت تک ماشینایى مثل پونتیاک یا حتى چند کوروت هم وارد کشور شدن که الان این ماشینا قیمتاى گزافى دارن ولى از اواسط دهه ى نود به بعد دیگه به کلى شماره گذارى ماشیناى آمریکایى ممنوع شد!
واقعا عالیه.کی میدونه شاید تا20سال دیگه ساپیا هم پراید هیبریدی با قدرت 50 اسب بخار بسازه البته بعبد میدونم. اون زمان آلمان وژاپن وآمریکا وایتالیاو… دارن سفینه فضایی میسازن که از زمین تا نپتونو 3ساعته بره.
خیلى عالیه،عوض کردن باترى ها تنها در سه دقیقه که در تلاشن به یک دقیقه برسوننش،با این کار مشکل زمان شارژ کردن باتریه این ماشینا برطرف میشه،تسلا یک تحول در صنعت خودروسازیه،فقط این باترى ها که در زیر ماشین نصب میشه هیچ محافظى نداره؟ اگه اینطورى باشه به درد ایران نمیخوره با این گودال ها و دست اندازهایى که در سطح خیابونا وجود داره با توجه به این که ارتفاع این ماشین کمه، به درد همون خیابوناى اونجا میخوره
اقا این حرفا رو ول کن مهم این نیست که ما روز به روز با سرعت 431کیلومتر یعنی 1کیلومتر هم سریعتر از ویرون داریم تو صنعت که چه عرض کنم کلاهبرداری خودروییمون پسرفت میکنیم و روز به روز ماشینای بدتر و بدتر میدیم بیرون به طوریکه پراید 1372از پزاید 1393صد برابر بهتر و 206مدل 83از 206مدل 93هزار برابر بهتر و پرنفس تره .مهم اینه که چه جوری توی آی اس آی چه جوری یه مقاله رو بدیم 20تا دانشجومون با در نظر گرفتن 5نمره واسشون بیان واسمون ترجمه کنن بعدش اونوقت قمپز در کنیم اقا من مقاله دادم تو آی اس آی بعدش اقایون مسولان بدتر از خودراسازا تو بوق و کرنا کنن و باد در غبغب بندازن که های کجایید ما توی تولید علم رتبمون بالا رفته و چه چه و به به اقا خداییش ما تو چه صنعتی که توی روزمره بدرد مردم بخوره نمیگم زیاد فقط یه پله پیشرفت کردم بجز این که هر دفعه جنس قبلی صد برابر از جنس جدید بهتر بوده و تاسف و هزاران تاسف و بازهم تاسف به خاطر صدایی که به گوش کسی نمیرسد و اگر هم رسید در نطفه خفه میشود
با اومدن خودروهای برقی و غلبه توانایی و ایمنی و پاکیشون با ماشینهای درونسوز کم کم مردم و صنعت خودروسازی موتورهای بنزینی و دیزلی رو فراموش میکنن … اقتضائات جهان همه مونو عوض میکنه البته اگه جنگ جهانی سوم پیش نیاد چون جنگ همه مونو به کرکسها خواهد سپرد
سلام من یه مقاله سلال 1388 تو شماره 319 صفحه 88 مجله ماشین در این رابطه خونده بودم که با دیدن این مطب یادم امد .(البته با کلی بد بختی مجله رو از تو انباری پیدا کردم) باتری قابل تعویض برای خودروهای الکتریکی داستان از این قراره که یه شرکت به اسم EX-ASP Agassi با همکاری Renault–Nissan این سیستم رو تو شهر یوکاهاما و چند شهر دیگه راه اندازی کردن که شاید بنیان گذار این ایده بودن و خوشبختانه تسلا هم به این جمع پیوست .به نظر من بهترین ایده برای جایگزین کردن خودرو های الکتریکی همینه.
عارف
۳ دی ۱۳۹۳حالا فرض کنید ماشین هیبریدی یا برقی بیاد ایران! روزانه چند نفر تلفات باید بابت برق گرفتگی بدیم ؟
الله اعلم!!!
MAFIA
۳ دی ۱۳۹۳برقی کردن ماشین آمریکایی دیگه اون حس جی تی بودن ماشین رو از آدئم میگیره.
فرض کنین یه روز شلبی رو برقی کنن.آبروی هرچی ماسل کاره میره
P.G
۳ دی ۱۳۹۳شما و چندتا دیگه از بچه هاى سایت کلاً بدون دلیل و علم خاص فقط مخالف ماشین سازى آمریکا هستید و آدم نمى تونه منطقتونو بفهمه،کلاً حال میکنید بگید ماشین آمریکایى نه!!!
اگر آمریکا ماسل کار قوى بزنه میاید میگید أه أه این دیگه چیه،قاتل محیط زیسته!اگه بیاد بهترن ماشین برقى دنیا رو بزنه باز میگید أه أه حس رانندگى به آدم نمیده!اگه سدان بزنه همین طور،اگه کوپه بزنه همین طور،. . .!
خود شما همین چهارتا پست قبلتر که راجب کوروت بود گفتى فقط تو ماسل کاراى آمریکایى یکم کوروت قبول دارى و بقیشون آشغالن!حالا اومدى دارى از لذت ماسل کار میگى؟!
ممکنه الان دوستان روشن فکر بیان بگن هر کسى آزاده نظرشو بگه و از این حرفا،ولى این دوستان هم باید یکم ثبات شخصیت و نظر داشته باشن و هر لحظه یه نظر ندن!اگر هم نمیتونن ازشون خواهش میکنم نظرات ارزشمندشونو تراوش ندن تو سایت!!!
RETOLEX
۳ دی ۱۳۹۳دمت گرم p.g منم می خواستم همینو بگم
MAFIA
۴ دی ۱۳۹۳بشین سرجات pg مگه من چی گفتم!!!!
شدی کاسه داغ تر از آش.من گفتم شلبی برقی شه حس ماسل کار بودن رو از دست میده.وگرنه نه من با تسلا مشکلی ندارم
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳تسلا تمرکزش روی ماشین های برقی وهیبریدی هستش و تولیدشم انبوهه چون مردم مریکا فرهنگ استفادشو دارن
حالا تسلا برنامه داره بیاد تو ایران خدا می دونه به قول عارف چقدر تلفات برق گرفتگی می دیم
parseh net30
۳ دی ۱۳۹۳تسلا واقعا میشه گفت هم زیباست هم از زمان خودش خیلی جلوتره.خوشبحال دارنده هاش
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳بعدازانقلاب دیگه ماشین امریکایی وارد ایران نشد وباز هم نمی شه البته همه چیز بستگی به مذاکرات داره
P.G
۳ دی ۱۳۹۳البته دوست عزیز تا اواسط دهه ى نود تعداد محدودى ماشین آمریکایى وارد کشور شد.ماشینایى مثل کاپریس کلاسیک،کاپریس اِسپیس،جیمى بلیزر،شورولت وانت اِس۱۰،کادیلاک اِلدورادو،حتى به صورت تک ماشینایى مثل پونتیاک یا حتى چند کوروت هم وارد کشور شدن که الان این ماشینا قیمتاى گزافى دارن ولى از اواسط دهه ى نود به بعد دیگه به کلى شماره گذارى ماشیناى آمریکایى ممنوع شد!
سپهر
۳ دی ۱۳۹۳واقعا عالیه.کی میدونه شاید تا20سال دیگه ساپیا هم پراید هیبریدی با قدرت 50 اسب بخار بسازه البته بعبد میدونم. اون زمان آلمان وژاپن وآمریکا وایتالیاو… دارن سفینه فضایی میسازن که از زمین تا نپتونو 3ساعته بره.
شلبى
۳ دی ۱۳۹۳خیلى عالیه،عوض کردن باترى ها تنها در سه دقیقه که در تلاشن به یک دقیقه برسوننش،با این کار مشکل زمان شارژ کردن باتریه این ماشینا برطرف میشه،تسلا یک تحول در صنعت خودروسازیه،فقط این باترى ها که در زیر ماشین نصب میشه هیچ محافظى نداره؟ اگه اینطورى باشه به درد ایران نمیخوره با این گودال ها و دست اندازهایى که در سطح خیابونا وجود داره با توجه به این که ارتفاع این ماشین کمه، به درد همون خیابوناى اونجا میخوره
Lord Cezar
۳ دی ۱۳۹۳محافظ المینیومی داره . بدون محافظ فکر کن داری میری یهو باتری میوفته نه ترمز داری نه فرمان :دی
مجتبی(ساروی)
۳ دی ۱۳۹۳اقا این حرفا رو ول کن مهم این نیست که ما روز به روز با سرعت 431کیلومتر یعنی 1کیلومتر هم سریعتر از ویرون داریم تو صنعت که چه عرض کنم کلاهبرداری خودروییمون پسرفت میکنیم و روز به روز ماشینای بدتر و بدتر میدیم بیرون به طوریکه پراید 1372از پزاید 1393صد برابر بهتر و 206مدل 83از 206مدل 93هزار برابر بهتر و پرنفس تره .مهم اینه که چه جوری توی آی اس آی چه جوری یه مقاله رو بدیم 20تا دانشجومون با در نظر گرفتن 5نمره واسشون بیان واسمون ترجمه کنن بعدش اونوقت قمپز در کنیم اقا من مقاله دادم تو آی اس آی بعدش اقایون مسولان بدتر از خودراسازا تو بوق و کرنا کنن و باد در غبغب بندازن که های کجایید ما توی تولید علم رتبمون بالا رفته و چه چه و به به اقا خداییش ما تو چه صنعتی که توی روزمره بدرد مردم بخوره نمیگم زیاد فقط یه پله پیشرفت کردم بجز این که هر دفعه جنس قبلی صد برابر از جنس جدید بهتر بوده و تاسف و هزاران تاسف و بازهم تاسف به خاطر صدایی که به گوش کسی نمیرسد و اگر هم رسید در نطفه خفه میشود
Archi Khan
۵ دی ۱۳۹۳یعنی 2 بار بری رو این ساندویچ های جاده های ایران (سرعت گیرا) نابود میشه ماشین !
شلبى
۳ دی ۱۳۹۳تسلا نشون دهنده هنر و تکنولوژیه امریکاست
خاوری
۳ دی ۱۳۹۳با اومدن خودروهای برقی و غلبه توانایی و ایمنی و پاکیشون با ماشینهای درونسوز کم کم مردم و صنعت خودروسازی موتورهای بنزینی و دیزلی رو فراموش میکنن … اقتضائات جهان همه مونو عوض میکنه البته اگه جنگ جهانی سوم پیش نیاد چون جنگ همه مونو به کرکسها خواهد سپرد
Zonda R
۳ دی ۱۳۹۳@.F
خاوری عزیز
ضمن عرض ادب
من دقیقا با نظر شما موافقم
واژه کرکسها بسیار زیبا بکار برده شده
امیدوارم روزی شاهد اسایش و ارامش همه ایرانی ها باشیم
Masoud AMG
۳ دی ۱۳۹۳سلام
من یه مقاله سلال 1388 تو شماره 319 صفحه 88 مجله ماشین در این رابطه خونده بودم که با دیدن این مطب یادم امد .(البته با کلی بد بختی مجله رو از تو انباری پیدا کردم)
باتری قابل تعویض برای خودروهای الکتریکی
داستان از این قراره که یه شرکت به اسم EX-ASP Agassi با همکاری Renault–Nissan این سیستم رو تو شهر یوکاهاما و چند شهر دیگه راه اندازی کردن که شاید بنیان گذار این ایده بودن و خوشبختانه تسلا هم به این جمع پیوست .به نظر من بهترین ایده برای جایگزین کردن خودرو های الکتریکی همینه.
http://www.plugincars.com/better-place-shai-agassi-succeed-electric-cars-must-beat-3-minute-gas-fill-107961.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place
احسان(احسان سابق)
۳ دی ۱۳۹۳تنها نظری که در مورد تسلا دارم اینه که کلاهم رو به احترام تسلا و الون ماسک بردارم.این ادم با تیمش داره دنیا رو عوض میکنه
ارمان
۳ دی ۱۳۹۳این برند حرفی واسه گفتن نمیزاره عالیییییه
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳خداکنه بیادتوایران
RETOLEX
۳ دی ۱۳۹۳پدال چقدر دور این خبر رو گفتی خیلی وقته اینو شنیدم !!!!!!!!!!!!
BOMB
۵ دی ۱۳۹۳واقعا جالب …..