برخی از مالکان تسلا مدل ۳ به گونهای متفاوت سورپرایز شدهاند زیرا فهمیدهاند خودروی تمام الکتریکی آنها در آبوهوای بسیار سرد و یخبندان این روزهای آمریکا برخی مشکلات را نشان میدهد.
این مشتریان مشکلات تجربه شده را در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشتهاند و دربارهی خالی شدن باتری و مشکلات درگاه شارژ و طراحی دستگیرهی درب خودرو در دمای بسیار پایین صحبت کردهاند.
روناک پاتل یکی از مالکان این خودرو به بلومبرگ گفته است:
بزرگترین نگرانی من این است که هوای سرد باعث شده باتری در یک شب خالی شود. من ۶۰ هزار دلار نپرداختم که باتری خودرو به این سرعت خالی شود.
البته این مشکل تنها مختص تسلا نیست زیرا دماهای بسیار پایین میتواند باتری همهی خودروهای الکتریکی مثل نیسان لیف و شورولت بولت را تحت تأثیر قرار دهد.
دیگر مشکل مهم یاد شده به طراحی دستگیره دربها مربوط میشود. دمای بسیار پایین باعث شده درب خودروها قفل شود و مالکان داخل خودروها گیر بیفتند. همین وضعیت دربارهی درگاه شارژ نیز صدق میکند. مالکان مدل ۳ گفتهاند حتی آنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از گرم کردن خودرو هم نتوانستهاند وارد کابین شوند.
آندره فالکن که مهندس نرمافزار است یکی از مالکان بوده که تصویری از دستگیره درب یخ زدهی خودروی خود را منتشر کرده و گفته است: “من نمیتوانم تمام روز را برای این خودروی افتضاح صبر کنم.
فردی هم ویدئویی منتشر کرده و چندین راهحل دربارهی حل این مشکل ارائه کرده است که در ادامه میتوانید مشاهده نمایید.
ظاهراً تسلا با ارائهی بهروزرسانی آنلاین اقدام به حل مشکل یخ زدن شیشهها، دستگیرهها و درگاه شارژ در هوای سرد کرده است. البته به نظر میرسد پاسخ تسلا نتوانسته این مشکلات را بهصورت کامل حل کند.
[دانلود ویدئو]
مصطفی
۱۸ بهمن ۱۳۹۷مگه اینا مثل مرسدس اتاق تست شرایط جوی ندارن؟
محمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۷والا هر تکنولوژی یه محدودیتهایی داره مثل همین که میگه مشکل باتری در دمای خیلی سرد مختص تسلا نیست و همه برقیها این مشکلو دارن
vahid evo
۱۸ بهمن ۱۳۹۷تسلا رو با مرسدس مقایسه نکن تسلا خواسته اولین باشه و زودتر خودروهارو تولید کنه بیخیال تست شده نتیجش این میشه که هر روز داره یه مشکل براش پیش میاد تو کانسومر و جی دی هم تو جدول قابلیت اطمینان اخره .
وقتی فقط به فکر پروپاگاندا و شتاب زیر دوثانیه باشی همین میشه حالا مرسدس eqc اومده هم گرم کن هم سرد کن باتری داره که اتوماتیک گرم و سرد میکنه باتریو
عمری هم بدون مشکل کار میکنه برات
اینه تفاوت ها
شایان
۱۸ بهمن ۱۳۹۷لطفا حرفای خنده دار نزنین اونجا ایران نیست حتی اگه خوده تسلا هم ماشیناشو تست نکنه استاندارد آمریکا تست میکنه و این سرمای منفی 50 درجه هم بی سابقه بوده حتی میگن از قطب شمال هم سرد تر شده
لطفا با فکرصحبت کنیم
ونوم اف ۵
۱۸ بهمن ۱۳۹۷این سرما خیلی عجیب بوده من اخبار رو میخوندم به منفی ۵۹ درجه هم رسیده ضمنا مرسدس بنز که تکنولوژی تولید باتری رو نداره و باید برای خریدش گردن کج کنه
vahid evo
۱۸ بهمن ۱۳۹۷باشه?
یانکی
۱۸ بهمن ۱۳۹۷من نمیدونم چرا یه عده میان برا تسلا گارد میگرن.که چی دوست دارید کلا شرکت رو به خاطر شما منحل کنن.مثل این میمونه که هر روز به ناسا یا بوئینگ گیر بدی که چرا دارید دنیا رو به جلو میبرید.***
Ahmad
۱۸ بهمن ۱۳۹۷خودرو های الکتریکی هر چند خیلی مفید هستن ولی راه دارازی تا رسیدن به خودروهای احتراق داخلی دارن مشکل دستگیره که به نظرم به خاطر طراحی دستگیره تسلاس. باتری رو هم به نظر من اگه یه جوری طراحی کنن که یه المنت چیزی شبها دماش رو یکم بالا نگه داره اینجوری نمیشه
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۳۹۷در دمای ۴۰ درجه زیر صفر مگه ماشینی هست که مشکل نداشته باشه … در خود سیبری که نصف سال دما زیر ۴۵ درجه هست یک لحضه هم نمی تونن در فضای باز ماشین ها بنزینی شونو خاموش کنند… چون بهترین ضد یخ ها هم یخ می زنند…!!!
.
در این دما های بسیار پایین حتی خود در گیر می کنه چه برسه به دستگیره آن …!!!
مشکل باتری ها هم هر از چند گاهی اتفاق می افته نه همیشه ، و مختص تسلا هم نیست…..
.
.
خلاصه کلام مشکل از خونه های بدون گاراژه نه ماشین های برقی و بنزینی .
Sajad
۱۸ بهمن ۱۳۹۷آمریکایی ها هم زیادی خوشی زده زیر دلشون
Elmiraj
۱۹ بهمن ۱۳۹۷Sajad@
آره خدایی……
یارو مهندس نرم افزار بوده اونوقت ماشین ۶۰ هزار دلاری شو یک شب کامل در دمای ۵۰ درجه زیر صفر رها کرده و صبح که رفته سر وقت ماشین انتظار داشته ماشینش مثل ساعت سوئیسی کار کنه ….!!!!!!!
Hemi
۱۸ بهمن ۱۳۹۷بدنه ماشین یخ زده بعد انتظار دارن باطریش پر بمونه ?
..::Majidio Lamborghini::..
۱۸ بهمن ۱۳۹۷سرما روی عملکردهر ماشینی از فیات ۵۰۰ گرفته تا رولزرویس فانتوم تاثیر میذاره ، اما گویا در مورد تسلا این شکایت ها یه ذره بیشتر از حد انتظار شنیده میشه.
۶۰ هزار دلار برای آدم عادی پول هنگفتی حساب میشه و این نارضایتی ها رو نمیشه نابهجا و توقع بیش ازحخد دونست
ماشین های برقی به درد آب و هوای خیلی سرد نمیخورن چون باتری های بزرگ وپرطرفیتشون به سرعت خراب و خالی میشه. باتری های کوچیکی که در ماشین های درون سوز استفاده میشن خیلی کمتر این مشکل رو دارن
اما تسلا گویا بیشتر به فکر تبلیغات و مانور دادن روی اعداد و ارقام بزرگ و دهن پر کن هست ؛ تا حل کردن مشکلاتی که مالکین این خودرو ها رو در دنیای واقعی داره عذاب میده. رسیدن از شتاب ۸ ثانیه ای به شتاب ۵ ثانیه ای یا رسیدن به ۳۰۰ کیلومتر سرعت در یک اتوبان هرگز یک آدم عادی رو به فکر تعویض ماشینش نمیندازه
مشکل واقعی اونجایی هست که سر صبح میخوای به موقع به محل کارت برسی و گیر کردن دستگیره ی در ماشین ۶۰ هزار دلاریت باعث میشه اون روز به کارت نرسی و کلی ضرر کنی
سام
۱۸ بهمن ۱۳۹۷این مسئله نشان می دهد که قابلیت اطمینان و کیفیت خودروهای تسلا چندان خوب نیست و نمونه های آغازین محصولات این برند قبل از تولید انبوه در گرمای استوایی و سرمای قطبی تست درازمدتی نشدند وگرنه ما شاهد بروز چنین معایبی در تسلا 3 نبودیم،لااقل درب های آن در سرما باز می شد. دیگر روشن شدن پیشکش!…وجود چنین مشکلاتی برای یک ماشین 60 هزار دلاری واقعا جای تعجب دارد.
Ahmad
۱۸ بهمن ۱۳۹۷نه فقط تسلا بلکه همه خودروسازان امریکایی .هههههههه
Joseph
۱۸ بهمن ۱۳۹۷من صد تا کلیپ دیدم طرف تو هوای زیر صفر داره با تسلا راحت کار میکنه و خیلی راضیه ،حالا چون تسلا سمبل تکنولوژی هستش ایراداش سریع به نمایش گذاشته میشه ،شاید که بتونن جلوی پیشرفتشو بگیرن ،ولی بهتون قول میدم ایلان ماسک موفق میشه ،و این فضا سازی ها تاثیر نداره
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۳۹۷درسته….
یوتیوب پره از کلیپ هایی که تسلا مدل X و 3 که در دمای منفی ۴۰ درجه شمال کانادا و آلاسکا بدون هیچ مشکلی چند ساله کار می کنن و حتی دریفت هم می زنن…!!!!
تو این چند روزه که یه موج سرمای بی سابقه شمال آمریکا را گرفته دشمنان تسلا و لیدر های درون سوز ها حسابی دست بکار شدن تا علیه تسلا الکی جو سازی کنن ….!!!
ولی خدا هم می خواد که مردی شجاعی مثل ایلان ماسک در دنیای خودرو ، انرژی و فضا باشه تا ایده های فرازمینی شو به رخ جهانیان بکشه .
احسان_ی
۱۸ بهمن ۱۳۹۷اینجاس که میگن:
هیچ گلی بی خار نیست، حتی اگه 60هزار دلار پرداخت کرده باشی??
me84
۱۸ بهمن ۱۳۹۷.
پارسال بود یه کلیپ تو یوتیوب دیدم از مزدا3 تو روسیه که تو دمای 40- طرف فیلم گرفته بود ببینه بعد از یه شب بیرون بودن این ماشین 18 هزار دلاری ژاپنی روشن میشه یا نه؟
2 تا استارت نسبتا سنگین خورد و تو استارت سوم روشن شد. یخهای رو شیشه رو داشت با یه کارتک پلاستیکی میتراشید. هم ماشین روشن شد و هم درش باز شد. فقط 18 هزار دلار. از این دست کلیپها تو یوتیوب زیاده. دوستانی هم که فیلتر شکن ندارن میتونن از سایت dideo.ir استفاده کنن. یه سایت ایرانیه کاملا مجازه که یوتیوب رو بدون فیلتر شکن باز میکنه و سرعت لود و آپلودش از یوتیوب با فیلتر شکن خیلی بیشتره و حجم اینترنت تون هم برای فیلترشکن حروم نمیشه.
ونوم اف ۵
۱۸ بهمن ۱۳۹۷اولا که تسلا برقی و مزدا ۳ بنزینی دوما منفی ۴۰ با منفی ۶۰ بنظر شما فرقی نداره ؟
احمدرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۷خداییش دیگه تقصیر تسلا نیست که
برودت هوا مقصره
مانی
۱۹ بهمن ۱۳۹۷طبیعیه برای یه خودرو ساز تازه کار چنین مشکلاتی بیشتر پیش بیاد
(بیشتر منظورم با مکانیزم دستگیره هست)کم کم خوب میشه
emad1990
۱۹ بهمن ۱۳۹۷اینکه رسانه ها اینهمه دارن رو مشکلات تسلا مانور میدن برام عجیبه
تا حالا به این فکر کردید که چرا از بین اینهمه ماشین برقی مانورها فقط رو تسلا س.یعنی خودروسازای دیگه همه بدون نقصن ؟؟!!
به نظر من امکان نداره