تسلا

هیولای بی‌آزار! معرفی تسلا مدل S الکتریک GT

در ادامه‌ی تیزری که ماه پیش منتشر شده، تسلا مدل S با مشخصات مسابقه‌ای در مراسم اتواسپورت بین‌المللی سال ۲۰۱۷ که در بیرمنگام انگلستان برگزار شده رونمایی شد. این خودرو در افتتاح فصل مسابقات قهرمانی الکتریک GT شرکت خواهد کرد. برای اولین بار است که این مسابقات برای خودروهای GT تمام الکتریکی برگزار می‌شود.

electric-gt-tesla-model-s-10
خودرویی که معرفی شد بر پایه‌ی مدل S P100S استاندارد ساخته شده اما کابین خودرو به‌صورت کامل تخلیه شده و برخی از سخت‌افزارهای آن حذف شده‌اند. نتیجه‌ی این کار کاهش وزن ۵۰۰ کیلوگرمی است. گذر از خودروی استاندارد جاده‌ای به مدلی کاملاً مسابقه‌ای باعث شده تغییراتی در سیستم تعلیق و ترمزها به وجود آید و رول کیج نیز به خودرو اضافه شود.

electric-gt-tesla-model-s
تسلا مدل S مسابقه‌ای قدرت ۷۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۹۹۵ نیوتون متری دارد. این قدرت چشمگیر باعث می‌شود خودروی موردبحث در ۲.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. با این حساب شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت خودرو تنها ۲ ثانیه است. برای مقایسه‌ای ساده باید گفت تسلا مدل S P100D استاندارد با وجود حالت Ludicrous شتاب ۲.۵ ثانیه‌ای دارد. حداکثر سرعت مدل مسابقه‌ای ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

electric-gt-tesla-model-s-03

پشت فرمان این خودرو در هنگام رونمایی، برنده‌ی مسابقات ۲۴ ساعته ی لمانز در سال ۲۰۱۱ یعنی Olivier Lombard بود:

راندن تسلا مدل S الکتریک GT لذت بسیار زیادی داشت و دیدن اینکه آینده‌ی مسابقات GT چگونه خواهد بود شگفت‌انگیز است. این مسابقات فرصتی خیال‌انگیز برای تماشاگران است و طرفداران قطعاً این مسابقات را از دست نخواهند داد.

electric-gt-tesla-model-s-08

برنامه‌ی فصل اول مسابقات دربردارنده‌ی ۷ مسابقه در پیست‌های مشهور اروپایی مثل نوربرگ رینگ، پل ریکارد، آسن و بارسلونا است. هر مسابقه شامل ۲۰ دقیقه تمرین و ۶۰ دقیقه دور مقدماتی است. مسابقه‌ی اصلی نیز از ۶۰ کیلومتر رانندگی در روز و ۶۰ کیلومتر دیگر در غروب آفتاب تشکیل شده است. مسابقات الکتریک GT با ۱۰ تیم و ۲۰ راننده (مرد و زن) برگزار خواهد شد و همه‌ی تیم‌ها از تسلا مدل S مسابقه‌ای و لاستیک‌های سفارشی پیرلی استفاده خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    موتور های الکتریکی به خاطر کم بودن قطعات درگیر و نبود گیربکس نسبت به موتور های احتراق داخلی در بحث شتاب کاملا برتری دارند.
    فعلا دور ، دور شرکت هایی مثل تسلا و ریماکه.
    چون بزرگان این صنعت حس میکنن هنوز نیاز نیست سوپراسپرت های بنزینی رو کنار گذاشته و الکتریکی ها رو خیلی جدی بگیرن.

    وگرنه وقتی تولید سوپراسپرت الکتریکی لازم باشه بزرگانی مثل فراری و پورشه قدرتشون رو به همه نشون میدن.

    1. علي

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      این خط — اینم نشونش ✖️ حالا خواهید دید
      با تچکر

  2. احمد باقری

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر چی هم باشه، هنوز ماشینهای الکتریکی معایب خودشون رو دارن و اون اطمینانی که باید داشته باشند رو ندارن، هم از نظر مسافت قابل پیمایش و هم از نظر داشتن شتاب، حتی در صورت کاهش شارژ باطری و …

  3. Nima

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    جالبه همه تیم ها از تسلا استفاده میکنن!!!!

  4. ahmad

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    با اینکه خیلی دوست دارم ماشینای الکتریکی رو ولی اصلا جالب نیست که یه ماشین مسابقه با سرعت زیاد از جلوت بگذره و فقط صدای پرنده ها به گوش برسه

  5. حسام صمدی

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    هر چند خوبه ولی تصور یه مسابقه ی خودرو بدون صدا خیلی بده

  6. بنتلی (‏radical rxc turbo 500r‏)

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خییلی شتابش عالیه…تحسین برانگیزه…احتمالا مدل جدید رودستر تسلا ک ب زودی معرفی میشه مشخصات فنی بهتر ازین داره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا