تسلا سرانجام اولین تصاویر و اطلاعات نسخهٔ بروز شدهٔ مدل S و مدل X را منتشر کرده است. این بهروزرسانی برای محصولات تسلا کابین کاملاً جدید و نسخهٔ سریع و خارقالعادهٔ پلاد را به همراه دارد. مدل S پلاد از قوای محرکهٔ سه موتوره با مجموع قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار سود میبرد و با هر بار شارژ میتواند تا ۶۳۰ کیلومتر را طی کند. به گفتهٔ ایلان ماسک، این ماشین ظرف تنها ۱.۹۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. قیمت پایهٔ مدل S پلاد از ۱۲۰ هزار دلار آغاز میشود.
اما حتی اگر این هم کافی نباشد، تسلا قصد دارد نسخهٔ پلاد پلاس را هم برای مدل S ارائه کند که بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت، سیستم کنترل گشتاور بُرداری و سریعترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را در بین همهٔ خودروهای تولیدی دنیا خواهد داشت. تسلا برای این مدل شتاب زیر ۲ ثانیه، مسافت ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیه و بُرد دیوانهوار ۸۴۰ کیلومتر را ادعا کرده است. قیمت مدل S پلاد پلاس از ۱۴۰ هزار دلار آغاز میشود. تسلا همچنین وعدهٔ عرضهٔ مدل X پلاد را هم با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت داده است. این شاسیبلند الکتریکی ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۹ ثانیه طی میکند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. بُرد مدل X پلاد ۵۵۰ کیلومتر و قیمت پایهٔ آن ۱۲۰ هزار دلار خواهد بود.
اما بزرگترین خبر در مورد نسخهٔ بروز شدهٔ مدل S و مدل X را باید در داخل آنها دید یعنی جایی که تسلا کابین کاملاً جدیدی را با سه نمایشگر برای آنها تدارک دیده است. در این داشبورد جدید، نمایشگر عمودی تبلت مانند قبلی با یک صفحهنمایش افقی ۱۷ اینچی جایگزین شده است. به گفتهٔ تسلا، وضوح این نمایشگر بسیار بهبود یافته و پاسخگویی آنهم بهتر شده است. علاوه بر این، یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده قرار گرفته و یک نمایشگر ۸ اینچی هم در کنسول مرکزی عقب تعبیه شده که کنترلهایی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سیستم تهویه را در اختیار سرنشینان عقب قرار میدهد.
اما چشمگیرترین ویژگی داخلی مدلهای جدید تسلا غربیلک فرمان عجیب آن است که به نظر میرسد از یک سفینه برای سفر به مریخ گرفته شده باشد. این نوع غربیلک فرمان را برای اولین بار در تسلا رودستر جدید دیدیم. البته این سبک از غربیلک فرمان برای هواپیماها یا خودروهای مسابقهای مناسب است که در آنها فرمان زیاد چرخانده نمیشود اما استفاده از چنین طرحی در یک خودروی جادهای سؤالاتی را در مورد ایمنی و راحتی آن در استفادههای روزمره مثل رانندگی در شهر و پارک کردن ایجاد میکند.
علاوه بر این، تسلا در مدل S و مدل X جدید دستههای پشت غربیلک فرمان و همینطور انتخابگر دنده را هم حذف کرده است که این یعنی حالا راهنماها از طریق دکمههای روی غربیلک فرمان کنترل میشوند. به گفتهٔ تسلا، دو نمایشگر جلویی این خودروها از یک کامپیوتر بازی با قدرت پردازش حداکثر ۱۰ ترافلاپس هم برخوردار هستند که تقریباً مشابه جدیدترین نسل کنسولهای بازی است. به لطف این کامپیوتر، سرنشینان میتوانند بازیهایی مثل ویچر ۳ و سایبرپانک را اجرا کنند. سیستم صوتی پریمیوم با ۲۲ بلندگو، گرمکن صندلیهای جلو و عقب، کنترل تهویهٔ سه منطقهای و محافظت همهٔ شیشهها در برابر اشعهٔ ماورا بنفش و مادونقرمز نیز تنها برخی از تجهیزات مدل S و مدل X جدید هستند. مدل S همچنین به سقف تمام شیشهای جدیدی هم مجهز شده است.
مدل S و مدل X جدید علیرغم تجربهٔ این تغییرات بزرگ در قوای محرکه و داخل، در ظاهر تغییر چندانی نداشتهاند ولی بااینوجود با ایجاد تغییراتی جزئی در قسمت پایینی دماغه سعی شده کمی از قبل متمایز شوند. علاوه بر این، رینگهای جدیدی هم برای خودروها ارائه شده است. مجموع این تغییرات به همراه نشانههای تهاجمی در کل بدنه موجب شده مدل S و مدل X اسپرتتر از قبل به نظر برسند.
هرچند در نسخهٔ بروز شدهٔ مدل S و مدل X مدل پرفورمنس با مدل جدید پلاد جایگزین شده اما نسخهٔ پایهٔ هردو خودرو همچنان همان مدل دوربُرد (Long Range) است که بُرد تقریبی آن ۶۶۰ کیلومتر بوده، ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. قیمت این مدل از ۸۰ هزار دلار آغاز میشود که بیش از ۱۰ هزار دلار از نسخهٔ پیش از فیسلیفت گرانتر است. به گفتهٔ ایلان ماسک، اولین نمونههای مدل S پلاد ماه آینده به بازار عرضه میشوند.
فرشاد
۱۰ بهمن ۱۳۹۹تیری بر پیکر موتور های بنزینی
امیدوارم علاوه بر این ویژگیهای خفن یه فکری هم ب حال ایرادات جزیی برقی ها هم بکنن
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۹از حق نگذریم عالی کار کردن ، بخصوص در داخل و عملکرد فنی !
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۹دوستان در جریان باشند که جنرال موتورز آمریکا هم اعلام کرده تا سال ۲۰۳۵ تمام خودروهای این شرکت برقی میشوند و مطمئناً تمام شرکتهای جهانی خودرو تا ۱۵ سال آینده برقی میشوند و مرگ تمام بنزینی دیزلی گازیها و یعنی صادرلت نفت تو خماری و یعنی ایران از اینی هم که هست بدبختتر میشه چون این دو سال نشون داده اگر نفت نفروشیم بلایی به سرمون میاد که دقیقاً ارزش پولمون میشه مثل کشور فقر آفریقایی و از اونجایی که مسئولان ما سواد ندارند و فساد میآورند ، وضعیت از همینی هم که هست بدتر میشه !
به شخصه به آینده بلند مدت ایران امیدی نمیبینم چون استراتژی تولید هم در ایران فسادگونه و مافیایی هست و این یعنی اتمام پیشرفت در این کشور تعصبی مذهبی که مگر فقط با کشاورزی و منابع معدنی گذر زمان کنه و مطمئناً فقیر شدن بیشتر مردم ایران یا شاید تمام ایرانیها و مطمئناً با این تفکر مدریتی در ایران ، مغلوب کشورهای پیشرفته میشویم بدون درد و خونریزی و از اون هم مطمئنتر که چین ایران را تو مُشتش میگیره و تازه جنگش با آمریکا و اروپا شروع میشه بر سر تکنولوژی و صادرات کالاهایش جنگهای تعرفای و گِروکِشیهای جهانی !!!
دوران جنگ و خونریزی با توپ و تفنگ دیگر تمام شده ، جنگها اقتصادی شده ، جنگ نرم و اقصادی میتونه کاری کنه که شما را به سُلطهی خودش در بیاره و بدون اینکه تیری شلیک بشه ، جامعهای که فقیر میشه ، خودش خودش را میخوره و نابود میشه و دو دستی تحویل ثروتمندان داده میشه !
تسلا آغازگر جنگ تحولی در جهان به حساب میاد و ایلان ماسک را میشه با انیشتینی مقایسه کرد که روزگاری با کشف اَتُم زندگی جهانیان را تغییر داد و حالا عصر جدیدی شروع شده که مطمئناً ایران و حاکمان ایرانی با این روش مدریتی فُسیل گونه نابود میشوند چون سوادشون در تعصب مذهبیشون خوابیده و اگر تغییری در تفکر و عملشون نداشته باشند ، وضعیت وخیم و وخیمتر تا فروپاشی کامل کشور پیش میره و اون هم فقیر شدن تا سر حد جنون هست !!!
Hadi
۱۰ بهمن ۱۳۹۹باید باریکلا گفت به تسلا و این شاهکاری که ساخته ?
خیلی خوبه که طراحیشو زیاد عوض نکرده چون مدل S هنوز هم زیباست ولی این یکی اومده با تغییرات خیلی ریز حتی از اون هم که دیگه خیلی بهتر و جذاب تر شده کابین ماشین هم واقعاً عالی شده فقط از فرمونش خوشم نیومد و فرمون ماشین باید گرد باشه البته کاملا سلیقه اییه…
نمیدونم فرمون مدل plaid این شکلیه یا کل مدل ها قرارهای اینطوری باشه…
مشخصات هم که دیگه نگم با اون برد و شتاب سرسام آوری که داره…
چه رقابتی بشه بین اینو تایکان و لوسید ایر…
باید منتظر جواب پورشه باشیم…
ولی انتخاب من هنوز هم تایکان هستش چون بی نظیر به معنای واقعی کلمه هستش ??…
میرخان
۱۱ بهمن ۱۳۹۹هر جور فکر میکنم نه جناب ماسک مخترع خودروی الکتریکی بود و نه انیشتین بنده خدا اتم رو کشف کرد.حالا هر جور صلاحه?
?porsche?
۱۰ بهمن ۱۳۹۹چقدر شتابش زیر دو ثانیست ?????????????????????????????????????
حریف هایپر کار های بعدی فراری و پورشه???????????????
انقدر خندیدم دل درد گرفتم نهایت مهندسی یعنی همین????????
?Ali Hossein?
۱۱ بهمن ۱۳۹۹پورشه جان میشه بدونم شما چند سالته!!!!!!
پدال بذار کامنتم منتشر بشه چیز بدی که نگفتم توهین هم نکردم؟
mehran911
۱۰ بهمن ۱۳۹۹NAVID۰۰۹۸
((( ایلان ماسک را میشه با انیشتینی مقایسه کرد که روزگاری با کشف اَتُم زندگی جهانیان را تغییر داد )))
آقا نوید برادر من این چه حرفیه
چرا نمیرید در مورد الکتریکی ها بخونید نمیگم از 1900 منظورم همین دو دهه اخیر هستش برید ببینید از اوایل 2000 داستان به چه شکل پیش رفت بخونید موج اول الکتریکی ها به چه شکل استارت خورد برید سرچ کنید تا همین چهار سال پیش پرفروش ترین الکتریکی ها کدوم خودروها بودن برید در مورد شروع توسعه خودران ها بخونید که توسط کدوم کمپانی ها مطرح شد و دنبال شد
بخدا تسلا و ماسک نه الکتریکی رو ابداع کردن و نه خودران رو ماسک فقط به بهترین شکل ممکن به این بازار رو به رشد شتاب داد و با تخصص مهندساش موج اولیه رو به نفع خودش هدایت کرد
من نمی خواهم ماسک و تسلا و زیر سوال ببرم اما مقایسه اینشتین و ماسک بزرگترین توهین به دنیا علمه
.
منکر تلاش تسلا نیستم اما ببینید حجم بمباران رسانه ای چکار که نمیتونه بکنه با همین فرمون پیش برن پس فردا مردم اینجا کامنت میذارن ماسک منجی دنیاست بعد جالبتر اینکه ی عده هنوز دنبال دلیل افزایش ارزش سهام تسلا هستن
وقتی این نمایش به جایی رسید که همه مردم اعتقاد پیدا کردن معرفی یکی از بدترکیب ترین خودروهای تاریخ یعنی سایبرتراک هم باعث افزایش چشمگیر سهام میشه چون دیگه اعتقاد پیدا کردی حتی اون افتضاح تست شکسته شدن شیشه ماشین در زمان معرفی هم موجب افزایش سهام میشه و جالبتر اینکه با وجود اعتراف خود ماسک هم ی عده گفتن این شکستن شیشه عمدی بود !!!!دیگه ببینید اثر گذاری تا کجا بوده
خلاصه اینکه اگر فردا ماسک بیاد سر والف لاستیک معرفی کنه با وجود این تفکرات باعث افزایش سهامش خواهد شد
.
با وجود همه ی تلاش های تسلا به هر حال آمریکا به جابز دوم جهت بت سازی نیاز داشت
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۳۹۹تا اینجای کار :
رونمایی model y باعث افت ۸ درصد
رونمایی CyberTruck افت ۷ درصد
کنفرانس روز باتری افت ۱۰.۴ درصد
و همین رونمایی plaid در چهارشنبه هم باعث افت ۳.۳ درصدی سهام تسلا شدن… !!!!
افزایش سهام تسلا بسیار بسیار پیچیده تر از این چیزایی هست که شما و بسیاری دیگر از افراد تا اینجای کار در رسانه ها دیدین .
challenger
۱۰ بهمن ۱۳۹۹این طرز فکر رو باید طلا گرفت طلای خالصصصصصصصصصصصصصصص
mehran911
tesla
۱۰ بهمن ۱۳۹۹باشه همه بدن فقط آلمان و پورشه خوبه
tesla
۱۰ بهمن ۱۳۹۹آقای مهران آمریکا همین الانش برای مردم آلمان بت هست. اگه بت نبود انیشتین فرار نمیکرد اونجا. نیکولای تسلا نمیرفت اونجا. بت فقط ایلان ماسک نیست. بت های خیلی زیادی داره خودتم خوب میدونی
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۹آقای mehran911 عزیز
چرا متن حرف را نمیگیرید و به چیزی که خودتان میخواهید رجوع میکنید !!!
دوست من ، انیشتین موقعیت قدرتهای جهانی را تغییر داد و کاری که ایلان ماسک انجام داده را چرا بقیه جسارت انجام دادنش را نداشتن !!!
ما و میلیاردها انسان دیگر فقط حرف میزنیم ، اما به پای عمل که میرسه جا میزنیم یا نمیتوانیم که انجامش دهیم !
ایلان ماسک ، داره دنیا را با همین برقی کردنها تغییر میده و داده و تولید گسترده که مسبب ارزانتر شدن برقیها و رقابتیتر شدنش در جهان میشه !
من هیچ طرفدار ماسک و تسلا نیستم و تقریباً همه میدانند ، اما مگه میشه از حقیقتی که مثل روز روشن هست ، سرپوشی کرد !!!
آره ، ایلان ماسک جهان را با نگرشش تغییر داد و اگر نبود ما امروز پورشه بنز نیسان شورولتی داشتیم که نهایت با تکنولوژی هیبرید میدیدیم و نه ترس از دست دادن بازار و تولید برقیها که همین رقابت باعث شکوفا شدن صنعت و نفعش به مشتری و مردم جهان میرسه !
مطمئناً بنز پدر خودروسازی به حساب میاد و پس از حدود ۱۰۰ سال ، این ماسک هست که جهان خودروسازی را تغییر داده و میشه پدر خودروسازی برقیها ، حال شاید ۲۰ سال دیگه ما تسلایی نبینیم اما مطمئناً بنز لکسوس شورولت هیوندای پورشههای برقیای را میبینیم که به سبب نگرش تسلا به آینده و برقی شدنها تغییر رویه دادند !!!
تسلا یا انیشتین ، با اعمالشون جهان را به جلو هول دادهاند و مجبور کردن که بقیه هم برای عقب نماندن از قدرتمند بودن تلاش کنند !
mehran911
۱۰ بهمن ۱۳۹۹@ حسن
آقا بعد از مدتها که وقت نمی کردم از فردا بعد از ظهر گروه پدال هستم اگر صحبتی هست در خدمتم
Elmiraj
تا اینجای کار :
(((رونمایی CyberTruck افت ۷ درصد)))
تعداد خودروسازهایی که بخاطر فقط یک اشتباه در معرفی محصول رادیکال ورشکست شدن خیلی خیلی بیشتر چیزیست که 7 درصد جلوش عددی نباشه ( اگر خواستید با تاریخ و مدل خودرو به جزئیات مینویسم ) سایبرتراک رو اگر حتی فولکس و تویوتا معرفی کرده بودن الان سهام دارها جلوی کمپانی صف کشیده بودن
.
challenger@
مرسی رفیق
.
tesla@
در خوب بودن پورشه شکی نیست اما اینجا داستان ربطی به پورشه نداشت
در مورد اینشتین و فیزیکدان های آلمانی صحبت نکنم بهتره تا قبل از جنگ جهانی 30 تا از نوبلیست ها در آلمان مشغول کار بودن در مورد تاریخ علم مطالعه کنی بیشتر متوجه میشی داستان چیه و علم از کجا به کجا رفته از عمده دلایل پیشرفت آمریکا همین متخصصینی بودن که به دلیل جنگ به آمریکا مهاجرت کردن
.
NAVID۰۰۹۸
بالا گفتم منکر نقش تسلا نیستم اما قوانین آلایندگی اروپا خودش داشت صنعت خودرو رو هول میداد جلو و باعث پیشبرد توسعه الکتریکی بود حتی اگه تسلایی وجود نداشت
همین الان فولکس واگن با همه تلاشها فقط با اختلاف نیم گرم نتونست آلایندگی رو پاس کنه اروپایی ها و خودروهایی که فروخته میشن باید قوانین کاهش گاز گلخانه ای رو پاس کنن در غیر اینصورت با جریمه سنگین مواجه میشن
حسن
۱۰ بهمن ۱۳۹۹mehran911@
ببخشید میشه لینک گروه پدال رو بگید
Reza
۱۰ بهمن ۱۳۹۹بردش از ۵۳۶ کیلومتر رسیده به ۶۳۰ کیلومتر، کابینش هم که محشره.
خوبه ولی من انتظار برد نزدیک 1000 کیلومتر رو داشتم
Reza
۱۰ بهمن ۱۳۹۹بردش از ۵۳۶ کیلومتر رسیده به ۶۳۰ کیلومتر، کابینش هم که محشره.
خوبه ولی من انتظار برد نزدیک ۱۰۰۰ کیلومتر رو داشتم. Nio ET7 رو بهش ترجیح میدم ( نظر شخصیم )
پدال جان کامنت قبلی رو حذف کن اینو جاش بزار با تشکر
Tesla ?
۱۰ بهمن ۱۳۹۹بردش ۸۳۲ کیلومتره نه ۶۳۰ کیلومتر
tesla
۱۰ بهمن ۱۳۹۹بردش 832 کیلومتره سطرهای بعدی رو هم مطالعه بفرمایید
RezaRs
۱۰ بهمن ۱۳۹۹خب انقدر جا گذاری ps5 نمی خواد انجام بشه انگار باید خودم برقی ساز بشم
کل دورشم نوار LED میزنم رو دستگیره های در و سقف و زیر راهنما میزنم
Republic of gamers
Shayan
۱۰ بهمن ۱۳۹۹بله
بازم تکنولوژی خودرو سازی آمریکا
و اینطوری به رخ کشیدنش
و بقیه (آلمانیا و ژاپنیا) هنوز توی طراحی یه کراس اوور برقی دارن حرکت میکنن….
شما یه سدان برقی 140 هزار تایی میخری
با هر بار شارژ 840 کیلومتر میری
هر وقت هم خواستی تمام سوپر اسپرت ها و هایپر کار های دنیارو توی درگ به راحتی شکست میدی
ظاهرا رکورد مکلارن 765 خیلی دووم نمیاره?
یاد اون جمله دوستان میوفتم که میگفتن آمریکایی ها تکنولوژی در حد اروپا ندارن:)
?porsche?
۱۰ بهمن ۱۳۹۹یک=خدارو شکر اروپا هنوز تو ساخت جاروبرقی حرفه ای نشده ????
دو=بله هایپر کار های ده سال پیش پورشه رو میگیره (مثل کررا جیتی)
سه= باید ببینیم میتونه رکورد مکلارن رو بزنه یا نه
چهار= از نظر من تکنولوژی آمریکایی ها با اروپایی ها یکیه ولی اروپایی ها بهتر از تکنولوژی استفاده میکنند
امیررضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۹من جوابتو میدم :
یک : اینو راس میگی
دو : شایدم ماشینای روز رو هم زد بابا
سه : میتونه بترکونه بابا مگه تسلا رو دست کم گرفتی/
چهارم معلومه دیگه : نچ
Aran Milan
۱۰ بهمن ۱۳۹۹فک کنم رقبا حسابی غافل گیر شدن!
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۳۹۹خصوصا لوسید که با ۱۰۸۰ اسب بخار و ماشینی عاری از تجهیزات داخلی ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه رفت ، در حالی که plaid با ۱۰۲۰ اسب بخار به تایم ۹.۲۶ رسید…!!!
از plaid plus حرفی نزنیم بهتره…
.
پیتر راولینسون ( مدیر عامل لوسید ) سپتامبر ماه پیش که تسلا از plaid رونمایی کرد گفت ما ماهها زود تر از تسلا ، Air رو روانه بازار خواهیم کرد و به تسلا طعنه زد….غافل از اینکه تسلا در حال دگرگونی شیمی سلول های ۱۸۶۵۰ قدیم هست و با همون باتری ها ماه ها زودتر پیکربندی plaid را روانه بازار خواهد که باعث شده بدون افت شعاع پیمایش هر دو ماشین ۲۳۵ اسب بخار افزایش قدرت داشته باشند….!!!
AMANTE
۱۰ بهمن ۱۳۹۹طراحی داخلی ماشین خیلی بی روحه هیچ حس خوبی به آدم نمیده.
اما از نظر عملکرد حداقل روی کاغذ معرکه است و باید منتظر رقابت جذاب با سدان و شاسی بلند های الکتریکی و بنزینی باشیم.
آها راستی اگه فکری هم برای کیفیت ساخت ماشین کنن عالی میشه. چون تو بیشتر مقالات که خوندم و ویدیوهایی که دیدم چه فارسی و چه غیر فارسی به کیفیت پایین ساخت تسلا اشاره کردن.
Farzad
۱۰ بهمن ۱۳۹۹خب تا اونجایی که تونسته بازم یه چیزایی رو حذف کرده و بی روح تر از قبل شده و همونطور که در متن اشاره شد این غربلیک فرمون واقعا نامناسبه و هیچ کاربردی نداره ، مگر برای تبلیغات و بازی با ذهن مشتری .
Farzad
۱۰ بهمن ۱۳۹۹در مورد فنیش هم بگم که اگه یه الکتریکی شتاب حتی یک ثانیه ای هم داشته باشه جای تعجبی نداره و چیزی نیست که بشه تحسینش کرد و نه جذابیتی توش میبینم و نه هیجانی .
مازیار
۱۰ بهمن ۱۳۹۹الان هنوز مشخصات فنی برقی ها با درون سوزها مقایسه میشه و برقی دوستان سرمست از پیروزی
اما چند سال دیگه کار بجایی میرسه که دیگه حتی قابل قیاس هم نیستن
MASIHA
۱۰ بهمن ۱۳۹۹عالیهمن که عاشقشم، شتاب، سرعت، طراحی داخلی، عالی کار کرده تسلا.
دمش گرم
حشمت ۰۲۱
۱۰ بهمن ۱۳۹۹این پیشرفت ها حبابه همش ، تسلا سقوط میکنه
– پرایدش را استارت می زند
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۹حشمت۰۲۱
کامنتی با طنز تلخ و کنایهآمیز گذاشته که به نظرم خیلی جالب میاد و اینکه چرا اینقدر دیسلایک گرفته !
اتفاقاً مختصر و مفید ، همه چیز را در یک جملهی کوتاه بیان کرده که یک دنیا حرف پشتش هست از قضاوتها و بیسوادیها ? .
$ÃЪŦÏЛ$
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ایشون داشت به صنعت ما طعنه میزد چرا اینقدر دیس بهش دادین؟؟عجب مردمی داریما….
Mahdi
۱۰ بهمن ۱۳۹۹شتاب خیلی خوبی داره ولی کابین ماشین خیلی مزخرف و بی روح طراحی چشم نوازی هم نداره احتمالا هم با اولین شتاب گیری نصف بیشتر باتری خالی بشه
challenger
۱۰ بهمن ۱۳۹۹دقیقا
Ramin
۱۰ بهمن ۱۳۹۹واقعا شاهکاره و نهایت مهندسی یعنی همین….
آدم لذت میبره…
کابینش خیلی باحال شده…
بعد یه سری دوستان دوباره اومدن تسلا رو مسخره کردن و گفتن تا شتاب بگیره باتری هاش خالی میشه…
دوستانی که خودتون نهایتا سوار پراید میشید و سمند…
خواهشنا در مورد تسلا احضار نظر نکنید…
هنوز چند ساعت نگذشته که یه سری افراد اومدن میگن تسلا الکی میگه و تولید نمیشه و باتری هاش زود خالی میشه…
اینقدر برند های خوبو نفرین کنیند و به فکر محصولاتی الکی گرون و مطرح باشید که انشا الله از این نفرین خودتون یه تارا گیرتون بیاد ??
تو کل 15 سال عمر تسلا، همه تسلا رو مسخره کردن…. ولی هر روز و هر ثانیه پیشرفت میکنه… چرا…. چون قدرت کائناته… هرچقدر مسخرش کنیم اون بیشتر رشد میکنه…
.
یه مثالی میزنم که خودتون سرچ کنید میاره براتون ( به عربی سرچ کنید)
این جملمو میگم که بعدش چیز دیگه ای بگم… ?
.
میدونم هیچ ربطی نداره ولی خود اخبار ها و سایت های عربی اعلام کردن که changan بعد تویوتا رتبه دوم رو تو عربستان سعودی داره و پر فروش ترین و بهترین خودرو عربستانه !!!!!!!!
اینقدر changan رو مسخره کردید بهترین خودرو عربستان شد بعد تویوتا… ?
( در قطر و امارات هم جز 5 خودرو پر فروش حساب میشه )
.
حالا نوبت تسلا هست… اینقدر به تسلا بد بگید
که در آخر بهترین خودرو تمام قرن 21 بشه…. ???
هروقت شایعات و دشمنان یه برند زیاد میشه بدون شک اون برند بهترینه…
و برندی که الکی محبوبه… بد ترین برنده….
تمامی این هایی گفتم این بود که برند های تازه وارد و عمر کم ( نسبت به دیگر برند ها)
رو مسخره نکنیم…. چون هرچی بیشتر مسخره کنیم اون برند بیشتر روحیه میگیره تا پیشرفت کنه… ( نه فقط سایت پدال. خیلی از سایت ها هم داخلی هم خارجی باز هم تسلا رو با این پیشرفت مسخره میکنن )
پدال خواهش میکنم کامنتمو منتشر کن…. با سپاس…
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۳۹۹خودتو نکشی با این هیجان ، الکی گرون یک لفظی برای کاسبای سبزه میدونه!
140 هزار دلار قیمت خورده و قیمت کمی هم نیست.
تو یک کامنت نمیشه ده تا مفهوم رسوند و ماشالله شما از تسلا گفتی بعد به عربستان و چانگان رسیدی و رفتی یک دوری قطر و امارات زدی.
متاسفانه سطح کامنت ها روز به روز پایین میاد و بی کاری دوران کرونا این امر را تشدید کرده وگرنه با باز بودن مدارس و کلوب های بازی رایانه ای و شهر بازی ها نوجوانان کمتری مشاهده میشد!
Ramin
۱۰ بهمن ۱۳۹۹اقای چلنجر
من مثال زدم…
گفتم اینقدر ازش بد گفتید و اخرش شد بهترین خودرو عربستان شد بعد تویوتا…
( چندتا رکورد گینس هم داره)
.
حالا میگم اینقدر از این تسلا بیچاره بد بگید که بهترین خودرو قرن بشه…
من کل حرفم این بود…
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس …
سهند
۱۰ بهمن ۱۳۹۹رامین تو قبول داری که کیفیت تسلا پایین تر از ماشین های آلمانی (بنز،بی ام و ،آئودی،پورشه) است؟
کیفیت تسلا با پورشه تایکان اصلا قابل مقایسه نیست.
Ramin
۱۰ بهمن ۱۳۹۹اقای سهند منظورت کیفیت داخل خودرو هست ؟؟؟
خب راستش من پشت تایکان نشستم
اما تجربه به من ثابت کرده وقتی یه خودرو خیلی خیلی و الکی محبوب میشه
یه جای کار میلنگه… یا برعکس یه خودرو که همه میگن بده قطعا باز هم یه جای کار میلنگه…
حالا زمان همه چیز رو ثابت میکنه…
Angus_812
۱۰ بهمن ۱۳۹۹هر وقت مردم فهمیدن
که تسلا برقی رو هزار سال بعدم نباید با
پادشاهان بنزینی (مرسدس .بی ام و. آئودی و…) مقایسه کنن اونوقت معلوم میشه درک و فهم چقدر بالا رفته
اقا رامین وقتی میگی پراید و سمند سوار نشدن
خب بله وقتی امثال تو چینی رو میکنن اسطوره به خیلی از مردم پراید و سمندم نمیرسه
شما بهترین ماشین عمرت چانگان بوده و هست چون لیاقتت همونه و بهتر از اون سوار شی به کمپانی توهین شده
تسلا خوبه و سهامش بالاس ولی هیچ وقت نمیتونه بهتر از خودرو سازای با اصالتمون باشه
من خودم پریوس هیبرید رو به تسلا ترجیح میدم
چون واقعا از طراحی یکنواخت تسلا خوشمنمیاد
پدال لطفا بعضی از اکانت ها رو ببند که واقعا دارن به ماشین باز ها توهین میکنن
Ramin
۱۰ بهمن ۱۳۹۹اقای angus 812
خدارا شکر من لیاقتم changan هست
خدا را شکر…
واقعا شکر
سال 85 پراید داشتم…
سال 92 شد تیبا
سال 94 شد سورن
آخر های 94 هم شد changan وارداتی…
خدا را شکر همینم خوبه…
( از ******** متحرک ژاپنی بهتره خیلی!!! )
شما که سوار بی ام و سری 7 میشی برو دعا کن خدا بهت لافراری بده…
شاید هم برو دعا کن لامبورگینی بهت بده…
Angus_812
۱۰ بهمن ۱۳۹۹دعا نمیخواد بهش میرسم
چون خودمو با سطل آشغال چینی و ایرانی سرگرم نمیکنم
?Ali Hossein?
۱۱ بهمن ۱۳۹۹خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!!!!!!!?
رامین خوش به حالت به حالت من از سال 84 206 دارم هنوزم که هنوزه هیچ ماشینی به غیر از اون که از سال 84 داشتم نخریدم!
Mad.z.Max
۱۰ بهمن ۱۳۹۹احضار نظر!!!
خدای من، بعد به سواد و دانش بقیه هم گیر میدیم
(البته یه تعداد معدودی از کارشناسای پدال همینجور هستن، و جالب اینجاس اکثریتشون هم عریض و طویل مینویسن، طرفدارم پیدا کردن!!!!!)
Ramin
۱۰ بهمن ۱۳۹۹اقای angues
من از خدام هست مردم کشورم سوار لامبور گینی و فراری شن
خب شما دعا نکن… با تلاش و کوشش برس به فراری و لامبورگینی…
انشا الله میرسی
موفق باشی…
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۱ بهمن ۱۳۹۹:))) دقیقا Mad.z.Max
هرچی مزخرف و حرف های بی ربط میخای بنویسی بنویس.ولی طولانی بنویس.این یعنی سطح بالا بودن و حرفه ای بودن طرف.
ایکاش یسری از اکانت ها بن میشدن…..
Mad.z.Max
۱۱ بهمن ۱۳۹۹یکی طولانی نوشتن، یکی هم طرح سعدی وار نوشتن :))
اینجوری مثلا:
این خودروی مورد نظر من را فقط آنها که اهل فن و تفکر و دانش اند، میفهمند و میتوانند داشته باشند…
بعد همین آدم توی هر کدوم از طومارایی که جای کامنت مینویسه، گاهی آنچنان غلط املایی های فجیعی داره که آدم مخش سوت میکشه. (غلط املایی ها، نه اشتباه تایپی و جابجا نوشتن حروف و اینا. غلط املایی در حد املای دبستان و راهنمایی)
challenger
۱۰ بهمن ۱۳۹۹همه چیز به اینده بستگی داره ،همه چیز
challenger
۱۰ بهمن ۱۳۹۹باید دید که ایا تغییراتشون به درد می خوره یا
و مطمعا باشید اینده مال برقی ها نیست
R
۱۰ بهمن ۱۳۹۹اینده مال هیدوژنی هاست
فقط پاشونو تو عرصه نزاشتن وگرنه فورا بازی رو تغییر میدن
R@m!n
۱۰ بهمن ۱۳۹۹کاش ظاهرشونم تغییر می داد. طراحی داخلیم به زشتی قبل همچنان و اون فرمون نمی دونم چجور می خواد باهاش رانندگی کنه ؟
مشخصات فنیش خفنه
challenger
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ببین بعدا شاهد چقدر تصادف به خاطر فرمونش باشیم
البته اگه کاربردی نباشه
این موضوع رو هم اینده مشخص میکنه
R@m!n
۱۰ بهمن ۱۳۹۹من نمی دونم با اون فرمون چطور می خواد دور برگردون بزنه یا پیچ 90 درجه رد کنه
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۳۹۹عزیز من ماشین های تسلا همین الانم بین ۷ تا ۱۰ برابر کمتر از ماشین دیگر شرکت ها دچار تصادف میشن…
علاوه بر این تا ماه مارس ( تا نوروز ) که این ماشین ها به بازار میان نرم افزار FSD در اختیار همه قرار میگیره که میزان تصادف به حداقل ممکن میرسونه…
.
فکر همه چیو کردن عزیزان….
شورلت
۱۰ بهمن ۱۳۹۹لعنت به تسلا که همه رو برقی کرد اینجوری خیلی برای ایران هم بد میشه
challenger
۱۰ بهمن ۱۳۹۹نگاه کن هرچیزی که مد میشه بعد 10 سال که از مد میفته و گندیده میشه تازه وارد ایران میشه اینم همین طور
اگه تمام خودرو های دنیا هم پرنده بشه باز ملت ما به فکر اینه که پرایدی که سفارش میدم چه رنگی باشه بله شورلت ایران اینطوره
اگه تمام دنیا برن یه سیاره دیگه ایرانه به فکر اینه که از این خونه که هست چند محله میتونه بره بالا تر تا نزدیک بشه به بالا شهر یا کرایه اون چقدره
ملت رو بد بخت کردن بد بخت البته خود ملت هم هیچ واکنشی ندارن و همه(مردم سایر کشور ها) فکر میکنن در خونه هاشون(در خونه مردم ایران) لامبو خوابیده نمی دونن پراید خوابیده هم قیمت لامبو
واقعا دلم برای اسم ایران میسوزه قبل از این بد بختی ماشینایی تو ایران بود تو امریکا نبود سرعت پیشرفتی که ایران داشت الان ژاپن نداره و این سرنوشتی بود که گدایان برای ما رقم زدن گدایان فکری عقلی و مالی و همه چی
یه جوان تو ایران پول نداره پراید بخره اون وقت پسر فلان مسئول بخاطر دوست *** مازراتی صورتی می خره
واقعا حیف واقعا
پدال بزار پخش شه این ها حقایق جامعه است اینها بد بختیه
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۳۹۹پدال به ضریب درگ و آیرودینامیک بی رقیب و تعویض دنده با هوش مصنوعی هم اشاره ای نداشتی….و چندین نوآوری دیگر….
علاوه بر این این غربلیک فرمان تداعی کننده آینده و تمام خودران بودن ماشینه و دیگر استفاده آنچنانی از فرمان ماشین نخواهد شد…
.
.
البته که این plaid ها تنها نسخه های جانشین performance هستن و با بهرهگیری از سه موتور مگنتی تنها تلنگری به رقبا از جمله لوسید ایر سه موتوره هستند…
اصل کاری Model S plaid plus هست که تا فصل چهارم امسال به سلول های ۴۶۸۰ مجهز میشه و علاوه بر آن بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار قیمت خواهد داشت با بیش از ۵۲۰ مایل برد و شتاب ۱.۸ ثانیه و کوارتر مایل زیر ۹ ثانیه….!!!!!!!!
OMID
۱۰ بهمن ۱۳۹۹مگه چند دنده شدن ؟
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۳۹۹هنوزم یک دنده هستن … اما این فرمان و هم خود ماشین به چند سنسور جدید مجهز شدن که موقعیت ماشین و راننده را رصد میکنند .
زمانی که ماشین در جای پارک یا گاراژ هست ماشین محیط را تشخیص میده و به محض ورود راننده به صورت خود کار میره تو دنده عقب…
یا زمانی که قصد حرکت در دارین ، ماشین با توجه به مسیر پیش و رو دنده جلو را تعیین میکنه…
اینا البته بخشی از خودران ماشین هستن و هنوزم انتخاب دنده به صورت دستی روی کلید های لمسی فرمان وجود داره
محمد
۱۰ بهمن ۱۳۹۹المیراژ جان چرا خبری از پکیج اسپیس ایکس و خودروی پرنده تسلا نیست؟ خبر جدید شنیدی در این رابطه؟
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۳۹۹محمد@
به نکته جالبی اشاره کردین…..
در جلسه پرسش و پاسخ روز چهارشنبه ایلان ماسک به سوالات بسیاری پاسخ داد و نکات ارزشمندی را بیان کرد .
یکی از این پرسش ها در مورد Roadster جدید بود که یکی از خبرنگاران از ماسک پرسید که : رودستر جدید کی وارد خط تولید میشه و آیا plaid plus با این مشخصات فوقالعاده تهدیدی برای Roadster جدید نخواهد بود…!
که ایلان ماسک جواب داد :
Roadster بخشی از موشک خواهد بود و حتی این امکان وجود خواهد داشت که کمی پرواز کند…!!!!
او گفت که رودستر جدید به شتاب دهنده های گازی سرد مجهز خواهد شد و بسیار سریعتر تر از Plaid plus خواهد بود و همچنین گفت که تا پایان تابستان ( ماه سپتامبر ) ما چندین نسخه ازش ، جهت انجام تست های خیابانی خواهیم ساخت و آن ها روانه پیست ها خواهیم کرد…
او افزود کار توسعه Roadster جدید امسال به پایان خواهد رسید و در سه ماهه نخست سال آینده تولید و عرضه خواهد شد .
OMID
۱۰ بهمن ۱۳۹۹آها فهمیدم
مرسی ?
[—{*AMIN_MC20*}—]
۱۰ بهمن ۱۳۹۹جالب نبود
اصلا شوخی جالبی نبود
امیررضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۹کجاش شوخی بود اونوقت حضرت آقا؟
MAHDI
۱۰ بهمن ۱۳۹۹مشخصات خیلی خوبی داره. اما چون عملکرد الکتریکی ها واسم جذاب نیست بیشتر در مورد طراحیش بگیم.
طراحی بیرونی که خوبه مثل قبل، اما کابینش نسخه S قبل جذاب تر بود، الان تاحدودی شبیه به کابین تسلا 3 شده!!!
ولی این غربیلک فرمان کاملا غیر عادی هستش،احتمالا تغیرش میدن چون واقعا قابل قبول نیست واسه یه خودروی جاده ای!!!!
$ÃЪŦÏЛ$
۱۰ بهمن ۱۳۹۹مزخرف،من از تسلا به شدت متنفرم چون باعث و بانی نابودی درون سوزهاست،فرمونش که افتضاحه،طراحی داخلیش جز یه دوخت سفید هیچ تغییری نکرده و بیرونش هم که همونه،مشخصاتش….
آخه کدوم آدم عاقلی میاد ماشین برقی میخره واسه درگ و سرعت،مردم بیشتر سراغ راحتی میرن نه شتابای یه ثانیه ای….
Ramin
۱۰ بهمن ۱۳۹۹اقای آبتین گفتی من طرفداز تسلا هستم چون آمریکایی هست…
الان میگی از تسلا متنفرم چون خودرو های درون سوز رو نابود کرد…
میشه به طور واضح بگی دوستش داری یا نه ؟؟؟
$ÃЪŦÏЛ$
۱۰ بهمن ۱۳۹۹آقای چینی باز….
اگه از تسلا طرفداری میکنم بخاطر اینه که آمریکاییه و وقتی حرفی از اروپایی میشه یه بهونه ای برای بهتر بودن آمریکا باشه،همین!
اگه قلبا بخوام بگم اصلا ازش خوشم نمیاد…
امیررضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۹باشه.
وقتی چینیا از بی ام و کپی کردن نگو نگفتی
[—{*AMIN_MC20*}—]
۱۰ بهمن ۱۳۹۹گل گفتی
$ÃЪŦÏЛ$
۱۰ بهمن ۱۳۹۹نوکرم امین جان?
Sina
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ازش خوشم اومد
مشخصات فنیش عالیه
مخصوصا تو خط مستقیم ، حالا شاید تو پیچ حرفی برای گفتن نداشته باشه ولی توی خط مستقیم عالیه!!!
همه بنزینی ها رو شکست میده تو خط مستقیم اما خب کسی که بخواد ماشین اسپرتشو بخره مهم براش همون پیچ و لذت رانندگیه ، همونو میخره و کسی هم که بخواد ماشین برقیشو بخره ، همون برقیو میخره
بیرونش هم زیباست
ماشین خوبیه
اما داخلش…..
واقعا چی با خودشون فکر کردن که اون فرمون بیش از اندازه زشتو گذاشتن
که استفاده ازش غیرممکنه .
داخلش خیلی بی روحه
با این حال ماشین خوبیه ، تنها تسلایی که ازش خوشم اومد ، خیلی زیاد نه ولی راضی بودم
mehran911
۱۰ بهمن ۱۳۹۹مشخصات خوب
اما طراحی داخلی در مقابل رقبا هیییییچ حرفی برای گفتن نداره لوسید و تایکان با اختلاف زیباتر هستن در مقایسه با صفحه نمایش جدید مرسدس هم حکم شوخی رو داره
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۳۹۹(( مشخصات خوب )) ❗
ماه مارس خواهیم دید….
.
.
نمایشگر ۱۳۰۰×۲۲۰۰ پیکسل با تکنولوژی رنگی Ultra-bright و تراشه Infortaniment با قدرت ۱۰ ترافلاپس ( اندازه PS5 ) هیچه…!!!
اونوقت سه نمایشگر مرسدس که به طرز فاجعه ای به یک پنل پلاستیک و شیشهای چسبونده شدن شده شاهکار…!؟!؟
OMID
۱۰ بهمن ۱۳۹۹واقعیت اینه که مهم ترین مشخصه کیفیت یه صفحه نمایش تکنولوژی ساخت هست
تقریبا تمام خودروساز ها ( از جمله مدل های قبلی تسلا ) از صفحه نمایش tft استفاده میکنن که کیفیت خوبی نداره و جزو پایه ترین تکنولوژی هان
تنها خودروسازی که از بقیه خیلی جلو تر بوده کادیلاک هست که توی مدل اسکالید از صفحه oled خمیده استفاده کرده که بهترین نوع تکنولوژی ساخت فعلی هست
اگر تسلا های به روز شده هم از صفحه اولد استفاده کرده باشن با اسکالید توی یه سطح قرار میگیرن
کادیلاک سیستم خودران خیلی خوبی هم داره و به نظرم جدی ترین رقیب تسلا هست که کسی بهش توجه نمیکنه چون هنوز مدل های تمام الکتریکیش عرضه نشده
mehran911
۱۰ بهمن ۱۳۹۹جالب شد
یعنی نمایشگر OLED منحنی 56 اینچی خمیده هایپراسکرین مرسدس که بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ساخته شده که تک تک تعاملات کاربر رو تجزیه تحلیل میکنه و یکی از مقاوم ترین صفحه نمایش های دنیاست به شکلی که در فرآیند ساخت پنل شیشه ای تا 650 درجه دما میبینه (برای مقایسه شیشه فرادما با دمایی در حدود ۵۹۰ درجه سانتیگراد قالبگیری میشه درحالیکه Gorilla Glass تنها تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد حرارت میبیند). و در عین حال از پوشش سه لایه Silver Shadow بهره برده و سختافزار این سیستم پیشرفته از CPU هشت هستهای، ۲۴ گیگابایت رم و پهنای باند ۴۶ گیگابایت بر ثانیه تشکیل شده است و……کلا به درد نمیخوره فقط تسلا خوبه
.
جالب اینجاست واسه مرسدس رو به پنل پلاستیکی با چسب چسبودن واسه تسلا رو با دقت بالایی هنرمندانه نصب کردن !!!! خب الان این چیه می نویسی !!!
.
تا دو روز تمام سایت های خبری خودرو و حوزه تکنولوژی تو کف این نمایشگر بودن اونوقت اینجا بهش میگن فاجعه
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۳۹۹نصف این تعریفات تنها صورت مسئله بودن….
تکنولوژی oled خمیده که برای یک شرکت ثالث هست چه ربطی به مرسدس داره…؟!
یا پنل شیشه نمایشگرش….که در مقابل تکنولوژی شیشه Armor تسلا که تاکنون جان صد ها نفر را بدترین ضربات تصادفات نجات داده هیچ بحساب میاد…
سخت افزار….!!!!
خوبه بدونی چیپ خودران دوقلوی HW.3 تسلا که از توسعه آن دو سال و نیم گذشته ، متشکل از ۱۲ هسته ARM cortex-a72 با قدرت ۲.۶ گیگاهرتز ، ۲ هسته پردازشی شبکه عصبی با قدرت ۲ گیگاهرتز و تک هسته Mali GPU با قدرت ۱ گیگاهرتز هست که این مجموعه فوق قدرتمند توان پردازش ۲۳۰۰ فریم و ۳۶ تریلیون محاسبه در ثانیه را داراست…!!!!
به گفته کارشناس پیشکسوت دنیای خودرو آقای « سندی مونرو » که سال پیش model y را موشکافی کرد گفت که من ماشین های بسیاری را بررسی کردم ولی این چیپ با اختلاف بسیاری قدرتمند ترینه و حداقل هفت سال از تمامی خودروسازان جلوتر هست…!!!
.
تا چند ماه آینده چیپ پنج نانومتری HW.4 که در حال طراحی و توسعه هست در plaid plus ، CyberTruck , Semi و Roadster جدید بکار خواهد رفت….
.
در آینده این چیپ به قول شما قدرتمند مرسدس را با HW.4 تسلا مقایسه خواهیم کرد….
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۳۹۹باور کنید مخاطبان اینجا بیسواد یا کم سواد نیستن و تکنولوژی هم تو مشت یک نفر نیست که مابقی ازش خبر نداشته باشند.
تراشه مورد استفاده در این خودرو ساخت AMD بوده و مشابه آخرین کنسول بازی مایکروسافت هست.
هر چی که در ماشین های تسلا دیده شد یعنی ماسک رفته ساخته؟
این شیشه ها ساخت یک شرکت آمریکایی هست و بسیاری از شرکت ها در دنیا توانایی ساخت همچین چیزی دارند و نمونه های زیادی به صورت سفارشی ساخته شده.
اون آینده ای که شما از الان متصور هستی ممکنه تغییرات زیادی داشته باشه و ممکنه استانداردها دست دیگران بیوفته!
MOHAMMAD
۱۰ بهمن ۱۳۹۹شما مثل اینکه از خودرو هیچ چیز نمیدونی و میای اینجا کامنت های طنز و فان میزاری
پدرخودرو سازی جهان بنز
کیفیت تسلا بهتره یا بنز
معلومه بنز
حتی اگه تسلا مدل s
۱۰۰۰۰۰۰ اسب بخاری رو تولید کنه من میرم سراغ پادشاهان درون سوز یا حتی اگه برقی رو بخوام انتخاب کنم اون هرگز تسلا نخواهد بود
تایکان
لوسید
EQ
I
Tesla ?
۱۰ بهمن ۱۳۹۹این پدر خودورسازی اخرین نواوری که بیرون داد چی بود؟؟
موتورلا هم پدر گوشی تلفن همراه بو اما الان زیادی خبری ازش نیست این القاب چرت رو هم بردارید
پدری که تاحالا صدبار خواسته سیستم کشورهارو دور بزنه :)))
امیررضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۹زهرمار بنزینیا
بهنام
۱۰ بهمن ۱۳۹۹آفرین به تسلا و ماسک که در دوران افول نسبی خودروسازی محترم آمریکا یه جورایی داره پرچم داری میکنه. دوستان مطلبی خوندم راجع به جایزه ی صد میلیون دلاریه ماسک به کسی یا شرکتی یا موسسه ای که بهترین طرح در به دام اندازی دی اکسید کربن یا تبدیل سازی اون ارائه بده. طرح بسیار خوب و امیدوارکننده ای هست. تصور کنید به دانش یا روشی عملی دست پیدا کنیم که بتونیم دی اکسید موجود در جو رو تبدیل به ماده ای دیگر کنیم یا از اون استفاده کنیم تا کم بشه و از گرمایش بیش از حد زمین جلوگیری بشه!
مهیار احمدنیا
۱۰ بهمن ۱۳۹۹بچه ها یه نظر که کمی از برقی بودن در بیاید وقتی که 13 سال پیش نیسان ماشینی ساخت که با یه تیونینگ ساده مانند آلفا 12 و آلفا 10 با قیمت کمتر از 200 هزار دلار 1100 اسب گیرتون میاد اونم 13 سال پیش و اینکه با یه توربو شارژ میشه 0 تا 100 لامبورگینی 250 هزار دلاری با اون صدا وووووووووو را زیر 2/5 ثانیه کرد یه خودرو که 10 سال پیش ساخته شده (لامبورگینی اوو)
رو با قیمت کمتر از 300 هزار دلار با تسلا برقی امروزی برابری کنه حتما این روز ها ماشین های برقی باید قیمت کم داشته باشند و اقتصادی باشند مثل جی تی ار که میتونه با بوگاتی رقابت کنه (با قیمت 2 میلیون دلار و اینکه فقط ارزش بنزین و شاهکار بودنش رو داره آنقدر گرونه البته واقعا ارزش این قیمت رو داره) رقابت کنه یه شرکت بنزینی اقتصادی مانند تسلا (از لحاظ اقتصادی و نوآوری) میتونه سر هر بنزینی رو بالا ببره
مهدی
۱۱ بهمن ۱۳۹۹نه نه نه نه نه نه نمیخواااااااااام
جلوش که یه زره زشت شده داخلش که اصلا خوشم نیومد مخصوصا فرمونش من مدل اس رو به خاطر صفحه نمایش عمودیش دوست داشتم ولی توی این افقی شده انگار شبیه مدل 3 شده چقدر خوشحال بودم که قراره این ماشین معرفی بشه با این مشخصات برای یه سدان ولی الان عصابم خورد شد که طراحیش ایطوریه خیلی ناراحت شدم
رامتین
۱۱ بهمن ۱۳۹۹به به
امیررضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۹بله تسلارو به به
وحید آذرنیاءشاهگلی
۶ آبان ۱۴۰۰نمیدونم چرا تو ایران خبری از آخرین ماشین جمشید آرین نیست که برد ماشین برقی که خیلی وقته ساخته 5200 کیلومتر هست و تو پیشرفت خودروهای برقی کل دنیا و خود تسلا تأثیرگذارترین بوده؟؟ 🤔 البته به شخصه خودم تازمانی که صددرصد برق خودروها از انرژی تجدیدپذیر به دست نیاد فقط و فقط طرفدار خودروهای هیبریدی هستم (موتور های هیبرید متغییر هم که خیلی عالی هستن) مثلأ اگه موتور شبه توربین کالسکه ای رو با برق و سیستمهای دیگه بازیابی ترکیب کنن میتونه با یک لیتر گازوئیل سی صد چهارصد کیلومتر بره بنزین و روغن های گیاهی و چندین سوخت دیگه هم همزمان ساپورت میکنه
حالا شما حساب کن میتونین با یه SUV چند تنی یه باک بنزین یا گازوئیل و هر سوخت دیگه ای رو بزنی و بری بیست سی هزار کیلومتر دور دنیا رو بزنی و برگردی اونم بدون سوخت گیری مجدد
حالا نمیگین این شرایط رو موارد خاص چه تأثیری داره مثل مسابقه لمانز و خودروهای معدن و کشاورزی و ترانزیت ها یا حتی کاوشگرهایی که تو ماه و جاهای دیگه قراره باشن