پولستارتسلاولوو

مقایسه پولستار 2 و تسلا مدل 3

ولوو یا به عبارتی پولستار از خودرویی که رقیب کامل تسلا مدل ۳ می‌باشد رونمایی کرد. تولد این خودرو نویدبخش رقابتی جذاب در این کلاس خواهد بود و این خبر خوبی است چراکه رقابت همواره با نوآوری همراه می‌شود.

پولستار ۲ اولین محصول زیربرند ولوو بوده و قیمت پایه‌ی آن حدود ۴۵ هزار دلار است هرچند خریداران قادر خواهند بود نسخه‌ی لانچ ادیشن را نیز در یک سال اول عرضه بخرند که قیمت حدود ۶۳ هزار دلاری در آمریکا خواهد داشت که شامل مشوق‌های دولتی نیست. مدل پایه‌ی پولستار ۲ با نسخه‌ی چهار چرخ محرک دوال موتور تسلا مدل ۳ قابل‌مقایسه است که قیمت مشابه پولستار داشته و حتی از نظر پرفورمنس و برد نیز به نوعی شبیه این خودرو محسوب می‌شود. سوئدی الکتریکی داستان در روی کاغذ بسیار احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد که دلیل آن دو پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ترکیبی ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متر است. این خودرو از مجموعه باتری ۷۸ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد حدود ۵۰۰ کیلومتری دارد. بنا به گفته‌ی پولستار، محصول جدیدش شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه داشته و شاید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت نزدیک شتاب ۴.۵ ثانیه‌ای تسلا مدل ۳ دوال موتور باشد. برد تسلا مدل ۳ در این نسخه بیشتر بوده و اگر به پرفورمنس اهمیت زیادی می‌دهید شاید بهتر باشد نسخه‌ی پرفورمنس مدل ۳ را انتخاب کنید که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه‌ای دارد. یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای جذابیت خودروهای تمام الکتریکی این حقیقت است که آن‌ها آینده‌نگرانه‌تر از خودروهای روزمره به نظر می‌رسند. تسلا مدل ۳ برخی ویژگی‌های بصری تسلا مدل S و X را نشان می‌دهد که باعث تمایز آن از خودروهای مرسوم و سنتی می‌شود. پولستار ۲ اما خودرویی فست بک و ۵ درب است که شبیه ولوو بوده و حتی به خاطر ارتفاع بیشتر از سطح زمین و پوشش‌های پلاستیکی بدنه کمی کراس اوور مانند هم دیده می‌شود. این امر ضرورتاً بد نیست چراکه زبان طراحی پولستار مدرن بوده و از زوایای تیز زیادی برخوردار است. همچون همیشه استایل داخل کابین و تکنولوژی‌های آن نیز مهم است. در تسلا شاهد طراحی مینیمالیستی هستیم جایی که یک جفت دکمه‌ی فیزیکی روی فرمان، دکمه‌هایی برای شیشه‌ها و… دیده می‌شوند. همه‌چیز داخل یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۵.۴ اینچی جای گرفته است. اما کابین پولستار ۲ محافظه‌کارانه‌تر بوده هرچند نمی‌توان آن را سنتی دانست. دکمه‌های فیزیکی مناسبی وجود داشته و در میانه‌ی داشبورد هم یک صفحه لمسی ۱۱ اینچی با سیستم اطلاعات سرگرمی اندرویدی جای گرفته است. خب نظر شما درباره‌ی این دو خودرو چیست؟ کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    تسلا در بازار از مدل 3 خودش 146046 دستگاه فروخته
    این مقدار فروشی هست که دوست خوبم Elmiraj گذاشته بود
    همین مقدار فروش تسلا مدل 3 نشون دهنده اونکه پولستار خیلی راه داره که بخواد با تسلا رقابت کنه
    امار فروش بقیه محصولات تسلا هم به شرح زیر هست
    Model 3
    146046 تا
    .
    Model S
    50630 تا
    .
    Model X
    48680 تا

    1. حسن

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      راستی پدال خبر پیروز شدن تسلا مدل s رو هم تو درگی که برگذار شد رو بذار
      اینم شرکت کنندگان و نتایج اون
      تسلا مدل اس : 10.8 ثانیه
      مرسدس AMG جی تی ۶۳ اس : 11.1 ثانیه
      پورشه پانامرا توربو : 11.2 ثانیه
      بی ام و M5 کامپتیشن : 12.4 ثانیه
      مرجع این مسابقه هم سایت معتبره carwow بوده

      1. علی

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (141 ديدگاه)

        دو بار گفتی ?

      2. حسن

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        اره 2 بار گفتم
        اما خواستم پیروزی تسلا رو تو پست خودش هم گذاشته باشم
        از محکم کاری عیب نمیکنه

        1. M

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (2370 ديدگاه)

          باشه مثلا تو علی شوی نیستی !

        2. حسن

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          مگه هستم؟؟؟
          نمیدونم شاید هستم خودم خبر ندارم
          درکل زیاد سخت نگیر تسلا درگ رو پیروزمندانه برد

      3. M

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        اره قشنگ تو بیست سی تا پست بگو (قبلا همش میگفت موستانگ 10 میلیون فروختهالن گیر بده به تسلا)
        وظیفتو درست انجام بدی

        1. حسن

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          m
          حالت خوبه؟؟؟
          قضیه 10 میلیون موستانگ چیه؟؟؟
          فکر کنم اشتباه گرفتی
          من کلا 2 بار رکورد گیری تسلا توسط یه سایت خودرویی رو گفتم

        2. ونوم اف ۵

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (89 ديدگاه)

          حالا ببین حسن جان چی میگه درباره ی درگ صحبت کن . بقول قدیمی ها ببین چی میگه اینکه کی میگه مهم نیست

        3. ونوم اف ۵

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (89 ديدگاه)

          حسن جان سخت بهشون نگیر اینها تو ذهنشون ام ۵ رو در حد سوپر اسپرتها بالا برده بودن

        4. حسن

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          ونوم جان
          خوب اشتباه از خودشونه که m5 رو در حد سوپراسپرتها بالابردن
          m5 یه ماشین سدان خانوادگیه که 2 بار هم شانسی رکورد زده دلیل نمیشه که سایت معتبری همچون carwow بیاد تسلا رو برنده کنه و m5 رو بازنده
          تازه این همون سایتی هم هست که خیلی وقتها خودشون بهش اکتفا میکنن

      4. Just bentley continental

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (570 ديدگاه)

        داداش تو خودم میگی ام فایو کامپتیشن ۱۲.۴
        جدا جدا به نظر خودت معتبره.
        کل مجلات ام فایو حتی مدل معمولیشو تست کردن هیچ کدوم بالای ۱۲ نزدن و تازه زیر ۱۱ هم زدن .
        کجاش معتبره والا.

        1. حسن

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          این سایت carwow همون سایتی هست که مهدی عشقه بی ام و همیشه بهش استناد میکنه و هر وقت این سایت یه ماشین المانی رو برنده اعلام میکنه تو بوق و کرنا میکنه
          همین سایتی که همیشه توش المانیها رو برنده اعلام کرده این درگ رو برگذار کرده و تسلا اول شده و بی ام و اخر
          دلیل نمیشه که چون بی ام و باخته کل یه سایت رو شما بگید نامعتبره

  2. H

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    جفتشم شیکن
    فقط دنده تسلا رو ??

    1. حسین

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (258 ديدگاه)

      حاجی ایستگاه کردی؟? دنده ش کجا بود؟؟ منو باش رفتم تو عکسا دنبال دندشم?

      1. H

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        من اینجوری گفتم تا برن دنبالش بگردن

  3. Elmiraj

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    Polestar 2 از لحاض قدرت و قیمت باید با نسخه Performance مدل ۳ مقایسه بشه که هر دو بیش از ۶۰ هزار دلار قیمت دارن ، که در اون صورت ولوو رقابتو به تسلا می بازه….
    در بحث بُرد که همین سه روز پیش تسلا از نسخه جهانی با ۵۲۰ کیلومتر برد رونمایی کرد در حالی که پولستار به ۵۰۰ کیلومتر هم نمی رسه .
    در بحث عملکرد که تسلا در عرض ۳.۳ ثانیه به صد کیلومتر در ساعت میرسه که با ۴.۵ ثانیه پولستار اصلا قابل قیاس نیست .
    ‌.
    جدا از تمامی مقایسه ها گارانتی ۸ ساله ، پوشش کلی سوپرشارژر های تسلا در آمریکای شمالی ، اروپا و آسیای شرقی و همچنین سیستم خودران اتوپایلوت که بی رقیبه و تسلا را از هر نظر شکست ناپذیر کرده………

    1. حسن

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      تسلا همجوره بهتره
      تو درگ carwow هم خودش رو خوب نشون داد

  4. OMID

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    تسلا رو ترجیح میدم

  5. خرم

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از همون اولش با هیچکدوم از محصولا سلا خوشم نیومد و واقعا نتونستم درک کنم این طراحی رو یه چیز اجق وقته تا یه ماشین
    نیسان لیف رو بهتر از تسلا میدونم
    اما پولستار وقتتی معرفی شد فهمیدم بالاخره یه غول وارد دنیای حمل و نقل الکتریکی شده و بالاخره مردم میتونن به جای اسباب بازیهای مسخره ی تسلا یه ماشین الکتریکی واقعی بخرن

    1. حسن

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      فعلا که تسلا برنده رقابت carwow شده با اقتدار
      فروشش هم تو اولین پست گذاشتم
      اسباب بازی بیشتر پولستاره با اون مشخصات ضعیفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا