هفتهٔ گذشته ایلان ماسک توئیت کرد که تسلا مدل S را به نوربرگرینگ میبرد. بهاحتمالزیاد هدف ماسک از این کار پاسخ دادن به چالش پورشه است که بهتازگی با سدان تمام الکتریکی تایکان در جهنم سبز رکوردی را به ثبت رساند. حال نیکو روزبرگ، رانندهٔ بازنشستهٔ فرمول یک پیشنهاد داده است که تایم زنی در نوربرگرینگ با مدل S را او انجام دهد. ماسک نیز بهسرعت این پیشنهاد را قبول کرده و توئیت زده است:
با تشکر از پیشنهاد شما، قطعاً این عالی خواهد بود
روزبرگ در ادامه پرسیده است که آیا ماسک این هفته در نمایشگاه فرانکفورت حضور خواهد داشت ولی ماسک هنوز به این سؤال پاسخ نداده است. البته اینکه آیا این دو قبلاً از طریق پیامهای مستقیم باهم صحبت کردهاند یا نه را ما نمیدانیم. درهرحال بر کسی پوشیده نیست که روزبرگ خودروهای سبز را تحسین میکند زیرا وی در مسابقات فرمول E سرمایهگذاری کرده است و شیوهٔ زندگی شخصی او نیز به ترویج آیندهای پایدار اشاره دارد؛ بنابراین تعجبی ندارد که روزبرگ علاقهمند به همکاری با ماسک برای تایم زنی با مدل S باشد.
اما دراینبین مشکلی وجود دارد. اخیراً «رود اند ترک» گزارشی منتشر کرده که نشان میدهد تسلا تاکنون با مقامات نوربرگرینگ برای رزرو زمانی اختصاصی در این پیست اطلاع نداده است؛ اما سخنگوی تسلا در پاسخ به این گزارش گفته است که این شرکت هفتهٔ آینده در انجمن آزمایش Industry Pool نوربرگرینگ حضور خواهد داشت و این حضور توسط نوربرگرینگ تأیید شده است. Industry Pool جایی است که خودروسازان و قطعهسازان میتوانند آزادانه خودروهای خود را آزمایش کنند اما ثبت لپ تایم در این رویداد ممنوع است.
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸بعد از اون درگی که بین تسلا با پورشه 911gt2 که برگذار شد و پورشه با رانندگی نیکو روزبرگ از تسلا باخت حالا نیکو روزبرگ میخواد پشت فرمون تسلا تو نوربرگ رینگ رکورد بزنه
قطعا تسلا مثل همیشه ثبت رکورد عالی انجام میده و بازم ثابت خواهد کرد که تو این زمینه از بقیه بهتر و بالاتره
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸17 تیر ماه 98 پدال پستی گذاشت که نوشته بود
((پیشی گرفتن فروش تسلا از پورشه در اروپا))
همونجا بود که برای چندمین بار ثابت شد نه پورشه و نه هیچ شرکتی دیگه محاله بتونه با تسلا در زمینه مقدار مسافت/قیمت تمام شده / مقدار فروش جهانی / شتاب و…… با تسلا رقابت کنه
جالبه خودروسازانی مثل پورشه تا مدتها که موفقیت تسلا رو نظاره میکردند نمیتونستن جوابی به این حجم از موفقیتهای تسلا بدن و بعد مدت زمانی طولانی محصولی به اسم تایکان رونمایی کردن که اونم از همین الان مشخصه نه به مقدار فروش تسلا میرسه و نه میتونه رقیبی جدی برای تسلا باشه
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸اینم چندتا پاراگراف از پستهای که پدال در روزهای قبل از موفقیتهای تسلا گذاشته
**برگرفته شده از پست پیشی گرفتن فروش تسلا از پورشه در اروپا
(طی پنج ماه اول سال جاری، تسلا در نمودارها و جداول فروش جایگاه خود را تا حد زیادی ارتقاء داده زیرا فروش مدل سه به میزان بسیار بالایی رسیده است. درحالیکه مدل سه به سومین خودروی پرفروش در کالیفرنیا تبدیل شده، در اروپای غربی نیز موجبات پیشی گرفتن فروش تسلا از پورشه را فراهم کرده است. نمودارهایی که توسط تحلیلگران صنعت خودروسازی منتشر شده است نشان میدهد که تسلا به لطف مدل سه، در فروش پورشه را پشت سر گذاشته است.)
(بنابراین هرچند فروش تسلا هنوز یکدهم برندهایی مثل مرسدس بنز، بامو و آئودی است اما در اروپا بهخوبی توانسته خود را به سطح سایر برندهای لوکس برساند و حتی آنها را پشت سر بگذارد. در پنج ماه نخست سال جاری، تسلا با فروشی بیش از 31 هزار دستگاه در اروپا، از برندهای لکسس، آلفارومئو و پورشه پیشی گرفته است)
**برگرفته شده از پست تحویل خودروهای تسلا درسهماههٔ دوم سال 2019**
(تسلا گزارش داده است که در سهماههٔ دوم سال جاری رکورد جدیدی را در تولید و تحویل محصولات خود به ثبت رسانده است. در طول سه ماه منتهی به 30 ژوئن، تسلا مجموعاً 95,200 دستگاه خودرو به خریداران تحویل داده که 51 درصد نسبت به سهماههٔ نخست امسال افزایش داشته است. علاوه بر این، این میزان تحویل از رکورد قبلی 90,700 دستگاه که در سهماههٔ پایانی سال 2018 به ثبت رسید هم بیشتر است. تسلا میگوید انتظار میرود همین روند قدرتمند در سهماههٔ سوم امسال هم ادامه پیدا کند و سفارشات عقبمانده تحویل داده شوند.)
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸با تمام این موفقیتهای که تسلا بدست اورده بعضی ها مثل مهدی که عشق بی ام وه داره و روزی 100 تا تایم از بی ام وه میذاره که معلوم هم نیست اون تایمها برای یه مرجع معتبر هست یا نه میاد میگه تسلا داره ضرر میلیونی میده
یا اون یکی مهرداد 911 میاد میگه تسلا چون رقیب نداشته اینقدر ماشینهاش پرفروش هست ولی نمیدونه حتی با اومدن تایکان بازم رقیب جدی برای تسلا هنوز نیومده که بخواد رو در رو باهاش رقابتی کنه
تمام امار و ارقامی که پدال تو پستهاش گذاشته حاکی از موفقیتهای تسلا هست
MAHDI
۱۸ شهریور ۱۳۹۸خوبه پدال مطلب ضرر 408 میلیون دلاری تسلا رو گذاشت. وهمینطور ضرر 1.1 میلیارد دلاری تسلا هم که قبلا هم مطلبش رو پدال هم گذاشت که باعث سقوط 11 درصدی شرکت تسلا بود.
(((اگه شما اطلاع نداری یا خبرشو ندیدی دیگه انکار نکن.همین الان سرچ کن)))
MAHDI
۱۸ شهریور ۱۳۹۸بعدشم من خبرهای جدید تسلا رو گفتم. هرچند من خودم از خودروی برقی بدم میاد.حتی اگه ساخت پورشه یا BMW باشه. اما بدون شک پورشه تایکان چندسروگردن برتر هستش نسبت به تسلا S چه از نظر طراحی وکیفیت وهمینطور طراحی کابین والبته پرفومنس ولذت رانندگیش!!!!!!
دقیق من خبر ندارم اما احتمالا پورشه تایکان که در نوربرینگ زمان گیری کرده قوی ترین وسریع ترین مدل این ماشین نبوده!!!!!
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸کدوم ضرر؟؟
هرچی تو پدال گذاشته از افزایش فروش و موفقیت تو اروپا و امریکاست
حالا تو اینهمه موفقیت یه ضرر هم بده چیزی نیستش
خیلی از شرکتها ضرر میدن تسلا هم روش ولی کدومشون تو عرض 15 سال مثل تسلا جهش داشتن؟؟؟
کدومشون مثل تسلا با یه بودجه کم برای بزرگترها شاخ و شونه کشیدن؟؟؟
پورشه بعد 5 سال نظاره گری تسلا تازه خودش رو کشته و یه تایکان داده بیرون که مشخصه حریف تسلا تو هیچ زمینه ای نمیشه
قبول واقعیت هر چند سخت هم باشه ولی باید پذیرفت
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸((بعدشم من خبرهای جدید تسلا رو گفتم. ))
منم خبرهای 10 سال پیش تسلا رو نگفتم گفتم برای 17 تیر ماه 98 بوده که تسلا تو اروپا از پورشه فروشش بالاتر بود
شما و امثال شما که موفقیتهای تسلا رو نهی میکنید و البته تاثیری هم نداره کارهاتون بهتره یه تحلیل ساده بکنبد و ببینید تسلای 15 ساله با سرمایه کمش کاری کرده که بنز 130 ساله و پورشه 80 ساله با اون همه سرمایه نمیتونن انجامش بدن
هنر تسلا اونکه با کوچک بودنش در برابر رقبا کاری کرده که هیچ شرکت اروپایی توانش رو تا همین الان نداره حریف محصولاتش بشه
porschesport
۱۸ شهریور ۱۳۹۸کدوم ضرر ؟؟ تو دیگه قشنگ زدی جاده خاکی , میدونی 1.1 میلیارد دلار ضرر چقدر زیاده ؟ پورشه اصلا تسلا رو حساب نکرده که بخواد رقابت باهاش اهمیتی هم داشته باشه , پورشه از نظر کیفیت بسیار بهتر از تسلاست , از نطر دوام باطری , شتابگیری پشت سر هم تا 200 کیلومتر بر ساعت !! , از نظر هندلینگ , شتاب ثانویه و …. حتی گیربکس دو سرعته ی جدید که ثبات شتاب رو به همراه داره بسیار بسیار بهتر از تسلاست و از نظر فروش هم چیز عجیبی نیست از مدل s کمتر بفروشه با فرق قیمتی که بینشون وجود داره.
porschesport
۱۸ شهریور ۱۳۹۸تسلا چیکار کرده که بنز یا پورشه نتونستن بکنن ؟ تسلا شرکت کوچیکی نیست و سرمایه های بیلی گیفورد و چندین سهامدار دیگه همراهشه تا الانم حسابی ضرر زده چه تو امسال که فعلا 408 میلیون ضرر کرده و پارسال که یک میلیارد دلار ضرر و سال 2017 که دو میلیاردو خورده ای دلار ضرر کرده بود و ….. خدایی اگه میخوای مقایسه ای بکنی اونم با غول هایی مثل بنز و پورشه کمی چاشنی منطق هم بهش اضافه کن.
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸porschesport
شما فکر کنم مطالعه نداری یا اگر هم داری خیلی کم هستش
اگه اینجوره که تو میگی تسلا با اینهمه ضرر باید همون پارسال تعطیل میشد یا به چینی ها فروخته میشد((مثل بنز))
شما ها نمیدونم نمیخونید اخبار پدال رو؟؟؟ اینهمه موفقیتهای که تسلا در 2 سال اخیر بدست اورده رو ندیدید و 2 تا خبر که به نفعتون بوده رو دیدید و روش مانور میدید؟؟؟ تا کی میخوایید انکار کنید؟؟؟ خوبه پدال همه این خبرها رو گذاشته و همه دیدن چی به چی هستش
این مقاومت شما در بابر واقعیت خیلی سوال برانگیزه
porschesport
۱۸ شهریور ۱۳۹۸من به اندازه کافی مطالعه دارم ولی تو چشماتو باید وا کنی , من از رو هوا حرف نمیزنم پسر خوب.این لینک ضرر تسلا تو 2017 https://www.theverge.com/2018/2/7/16986396/tesla-2017-full-year-earnings-model-3-production اینم لینک ضررش تو 2018 (پایین) https://www.theverge.com/2019/1/30/18203886/tesla-earnings-q1-revenue-profit-record-model-3 پدال واسه 2019 هم همین چند وقت پیش گذاشته بود , تسلا تا مرز تعطیلی و ورشکستگی کامل هم پیش رفته دوست عزیز ولی مدل 3 فعلا نجاتشون داده و مقدار ضرر سالانه رو فعلا کاهش داده تا ببینیم بعد چی میشه.در واقع موفقیت تسلا این بوده که ضرر هر سالش رو کمتر کنه همین و فعلا راه داره.
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸پس معلومه هیچ مطالعه ای نداری
شرکت تسلا رو نه یک مدل بلکه تمام مدلهاش سرپا نگه داشته و هیچ دلیلی هم نداره که چون سال پیش ضرر داده امسال هم ضرر داده باشه
البته پارسال هم سایت تلگرامی خودروبانک از ضرر بی ام و هم خبر گذاشته بود که نشون میده ضرر برای همه هست نه فقط تسلا
اگه تو لینک از ضرر تسلا گذاشتی منم با مدرک از همین پدال برای امثال تو گوشه ای از اتفاقات خوبی که برای تسلا در همین امسال رخ داده گذاشتم ولی امثال تو فقط میخوان خبرهای که به نفعشون هست رو ببینن و بشنون برای همین من 100 تا لینک از پدال و جاهای دیگه برات بذارم که نشون میده تسلا چقدر موفقیت کسب کرده فایده نداره
porschesport
۱۸ شهریور ۱۳۹۸عالم و ادم و اکثر مخاطبین این سایت و خود طرفداران تسلا میدونن که موفقیت مدل 3 و فروش عالیش و امتیاز های بالاش چه در تست های ایمنی و چه در تست های پرفورمنس باعث نجات تسلا در سال 2018 شد پروفسور , قبل مدل 3 روند ضررهای تسلا صعودی بود ولی توی اون سال(2018) ضرر تسلا 1میلیارد دلار کاهش پیدا کرد دلیل واضحش هم مدل 3 بود , واسه همین میگم چشماتو وا کن من نگفتم که مدل های دیگه تاثیری واسه تسلا نداشتن ولی بیشترش واسه همین مدل 3 هست. جالبه میگی اگه سال پیش ضرر کرده دلیل نداره امسال بکنه خب تسلا امسال هم که ضرر کرده حاجی ! در جوابتم گفتم موفقیت های تسلا کاهش ضرر هاشه فعلا تا ایشالا به سود دهی برسه با مدل پیکاپ و چند مدل جدیدتر. میگی برات لینک گذاشتم خب اگه منظورت مطلب های (پیشی گرفتن فروش تسلا از پورشه ) (رکورد زنی تحویل خودروهای تسلا در سه ماهه دوم ….) اینا هستش خب بهت گفتم این رکورد تسلا نسبت به قبل خودشه و مقدار ضرر سالانشو کمتر و مقدار فروششو بیشتر کرده منم واضح گفتم موفقیت های تسلا فعلا کاهش ضرر هاشه تا به سوددهی کامل برسه و بتونه خودشو به دایملر و فولکس واگن و دیگر خودروسازان پرفروش برسونه . نظراتی که میدمو با دقت بخون انقد مطالعه مطالعه نکن واسه من پسر جون , این چیزا هم نیازی به مطالعه ی سنگین مهندسی خودرو نداره کافیه یه سرچ ساده بکنی و بزنی (tesla losses) بعد بیای اینجا اظهار نظر کنی.
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸بازم میگم چون مطالعه کمی داری این حرفها رو میزنی
تو خوده متن فروش تسلا اومده که
(( در پنج ماه نخست سال جاری، تسلا با فروشی بیش از 31 هزار دستگاه در اروپا، از برندهای لکسس، آلفارومئو و پورشه پیشی گرفته است))
این یعنی تسلا نه فقط به خودروسازان بزرگ رسیده بلکه از اونها هم پیشی گرفته تو فروش
از روز اولی که پدال شروع کرد به دادن اخبار تسلا چند نفر که اکثرشون هم طرفداران ماشینهای المانی بودن موضع عجیبی علیه تسلا و موفقیتهاش گرفتن که تا الان هم مشخص نیست علت چیه؟
تسلا از 5 سال پیش اقداماتی کرده که تا الان شرکتهای بزرگ تر مثل بنز / فولکس / ائودی و….. نتونستن محصولی بسازن که با تک تک محصولات تسلا بطور رود رو رقابت کنه
شماها بجای این که این واقعیت رو متوجه بشید میایید و میگید تسلا ضرر میده یا میگید تسلا طراحیش فلانه یعنی هیچ جوابی برای موفقیتهاش ندارید و میایید به یه چیزهای گیر میدید که اصلا برای اونهمه افرادی که رو به تسلا اوردن اهمیت نداشته
بازم میگم تسلا با تمام مشکلات شرکتی هست که فعلا تو زمینه ماشینهای برقی بی رقیب هست و هیچ شرکتی هم تا این لحظه محصولی نساخته که بتونه 100 در 100 با ماشینهای تسلا رقابت کنه
porschesport
۱۹ شهریور ۱۳۹۸یا خدا ، بنظرم اصلا نظرامو نخوندی داداش ، من بهت گفتم تسلا با این میانگین قیمتی باید خودشو به دایملر و فولکس و bmw و … برسونه ولی هنوز یک دهم اونا فروش داره ، قطعا اینکه هرسال مقدار ضرر هاشو کاهش میده عالیه ولی هنوز راه ها داره اخه میگی چیزی ساخته که بنز و bmw و آئودی و …. اینا نساختن خب یعنی چون نساختن یعنی تواناییشو ندارن واسه تسلا رقیب بسازن؟ خنده داره خدایی این حرفارو نزن به زودی این نام های بزرگ خودروسازی هم رو به الکتریکی سازی میارن ، منم از این المانی امریکایی بازیا خوشم نمیاد و همه رو دوست دارم اگه به خبر تست ایمنی تسلا مدل ۳ هم نگاه کنی میبینی که از تسلا دفاع کردم ولی دیگه نباید منطق و بزاریم یه گوشه و هرچی که بخوایم بگیم اینجوری ادم احساس تو مهد کودک بودن میکنه.
soroosh
۲۳ شهریور ۱۳۹۸اقا همایون شاید فروش زیاد تسلا به قول دوستان بخاطر نبود رقیب باشه
حالا این سوال پیش میاد که چرا تسلا رقیب نداره؟
porschesport
۱۸ شهریور ۱۳۹۸نه دیگه بدجور توهم برت داشته , تسلا با میانگین قیمتی 50 هزار تاییو با پورشه با میانگین قیمتی 100 هزارتایی مقایسه میکنی؟تازه با همین اوصاف هم تسلا فقط کمی بیشتر فروخته , یعنی با خودت فکر نمیکنی چرا تسلا ضرر میکنه هر سال , چون خیلی کمتر از چیزی که باید میفروشه ولی خوشم میاد همین که از پورشه بیشتر فروخته براتون افتخار بزرگیه , مقدار مسافت تایکان هم برای یه خودروی الکتریکی کافیه و پورشه تسلا رو سنگ محک قرار نداده که بخواد مسافت بیشتری رو طی کنه , قیمت تمام شده هم دلایل واضحی داره که بارها گفته شده راجب شتاب هم دیگه ترکیدیم انقد گفتیم اقا بخدا هنر نیست با گشتاور انی 0-60 خوبی بزنی , هنر اینه که بتونی این کارو زیاد تکرار کنی که از عهده ی تسلا خارجه.
مانی
۱۹ شهریور ۱۳۹۸داداش مشکل تو اینه که میخوای با کسی بحث کنی که فکر میکنی خودش رو به کوچه علی چپ زده غافل از اینکه منطق طرف اینه و کاملا جدی جوابت رو میده
چرا خودت رو اذیت میکنی و جواب میدی،نخون،بخند،رد شو
porschesport
۱۹ شهریور ۱۳۹۸راست میگی مانی جان ارزششو نداره
LEWIS HAMILTON (مجید)
۱۸ شهریور ۱۳۹۸چند وقت پیش هم خوندم تسلا باتری های جدیدی ابداع کرده که با یک بار شارژ تا 1/6 میلیون کیلومتر طی مسافت دارن !
اختلاف تسلا با بقیه ی خودروسازان کهکشانیه.
طبیعی هم هست وقتی یه نخبه رو حتی میری از آفریقای جنوبی هم جذب میکنی نتیجش میشه همچین شرکت بزرگ و رو به توسعه ای
Elmiraj
۱۸ شهریور ۱۳۹۸در این بین حتما یه خبرایی هست که ایلان ماسک اینقدر مطمئن توئیت می زنه…اونم وقتی که بیش از ۲۸ میلیون فالوور داره .
تایم زنی Model S با رانندگی نیکو روزبرگ دیدنی خواهد بود…
.
منتظر می مونیم ، یه هفته که چیزی نیست .
MAHDI
۱۸ شهریور ۱۳۹۸اینجا مشخص شد اون درگ پورشه 911GT2 و تسلا3 چقدراعتبار داشته تو نگو از خودشونه خخخخخخ هرچند وقتی یه چیزی نه قبلش اتفاق افتاده ونه بعدش تکرار شده مشخصه معتبر نبوده ویه اشگالی داشته!!!!!!!
همایون
۱۸ شهریور ۱۳۹۸خخخخخخ
بازم فرافکنی
نیکو روزبرگ با خودشونه!!!!!!
نیکو روزبرگ اروپایی رفته با تسلا دست به یکی کرده تا پورشه 911gt2 از تسلا ببازه؟؟؟!!!!1
دیگه وقتی حرفی برای گفتن نیست بعضی ها رو به خیالات میارن
نیکو روزبرگ مگه دیوانس که اعتبار حرفه ای خودش رو برای یه درگ به خطر بندازه؟؟؟؟
خوبه وقتی حرفی برا گفتن نیست ادم سکوت کنه نه اونکه رو بیاره به صحبتهای که خیلی خند داره
porschesport
۱۸ شهریور ۱۳۹۸من موندم خودت چطور باور میکنی gt2 rs از مدل 3 ببازه , مدل 3 60 مایلو تو 3.3 میره و gt2 rs تو 2.6 و به ترتیب 400 مترو تو 11.8 و 10.3 طی میکنن خب حالا میخوام با دلایل منطقی بهم ثابت کنی چطور مدل 3 سریعتره
LEWIS HAMILTON (مجید)
۱۸ شهریور ۱۳۹۸بیخیال رفیق …
نیکو رزبرگ هم از خودشونه ؟؟؟!!!
sina7
۱۸ شهریور ۱۳۹۸این سوال پیش میاد که چرا روزبرگ تو اون درگ پشت پورشه نشست به جای تسلا؟
خب اگه تسلا دوست داری چرا سوار تسلا نشدی که خودت با مدل۳ بتونی gt2 رو شکست بدی؟
با این کار الانش قشنگ نتیجه اون درگو به فنا داد
Behrouz. anzali
۱۹ شهریور ۱۳۹۸این همایون خان جوری حرف میزنه که انگار سهامدار تسلا هستن. پسر خوب فکر نکنم از ماشین چیزی سر در بیاری . اون کار روزبرگ هم یه جور تبلیغات بوده . وگر نه gt2 از تسلا تو درگ نمیبازه . یه خورده واقع بین باش و تعصب بیخودی رو کنار بزار. تسلا رو هیچ وقت با محصولات المانی با اصل نسب مقایسه نکن. وسلام
ایرانی
۱۹ شهریور ۱۳۹۸ای کاش این ماشین با قیمت جهانی وارد ایران میشود و دولت یکمی به فکر مردم بود وباتسهیلاتی مثل وام و تخفیف قدرت مردم در خرید این خودرو بالا می ر فت
فرهاد
۲۲ شهریور ۱۳۹۸درود بر عاشقان تسلا و برندهای خودروسازی آلمانی
قبل از هرچیز یه موضوع رو فراموش نکنید که حتی اگه عاشق و طرفدار پروپاقرص هستید نباید چشماتونو روی حقایق ببندید، اشکالاتش رو نبینید و بشید طرفدارهای متعصب. تعصب باعث پسرفت میشه، شک نکنید.
و اما درمورد تسلا و برندهای خودروسازی آلمانی :
این کاملا طبیعیه که وقتی یه کمپانی مورد حمایت بلامنازع دولت قرار میگیره و یک سوم از کل بودجه وزارت انرژی کشوری به بزرگی آمریکا بهش پرداخت میشه و با یه پشتوانه 2.5میلیارددلاری ادامه میده به چنین پیشرفت هایی دست پیدا کنه، کما اینکه اگه رقمی به این سنگینی در اختیار خیلیهای دیگه در سراسر دنیا داده میشد از تسلا هم پیشی میگرفتند و این خیلی جای تعجب نداره.اگه نصف این رقم رو به جمشید آرین و کورش منصوری ها میدادن اونوقت میدیدن چطور تسلا رو غورت میدادن، هرچند که منصوری مطرحترین تیونینگ جهانه و آرین هم بعد از تحقیرشدن های پیاپی در ایران، الان یه کمپانی خودروسازی برقی در سوئد داره که بدلیل پیشرفتش، الان زیرمجموعه بی ام و شده …
درمورد پورش و مرسدس و … لازمه که همه بدونن ازلحاظ اصالت، کیفیت، آپشنها و … از سردمداران جهان هستن و اگه احساس میشه که واسه تولید خودروی برقی جلوی تسلا کم اوردن دلیلش ناتوانی فنی نبوده و نیست.وقتی کارتل های بزرگ و بازار جهانی دست خودشونه زیاد لزومی نمیدیدن که با این سرعت برن سمت تولید خودروهای برقی، اما الان که احساس کردن یه قدرت نوظهور داره پله های پیشرفتو چهارتا یکی طی میکنه یادشون افتاده که اگه دیر بجنبن قافیه رو باختن.
ضرر و زیان مقطعی واسه هر شرکتی تو شرایط خاص کاملا طبیعیه و دلایل زیادی میتونه داشته باشه و ملاک نیست، مگر منجر به ورشکستگی بشه.
پس دوستان تصور نکنن تسلا خیلی شق القمر کرده یا دیگران توان فنی ندارن.
اما در پایان:
تسلا رو تحسین میکنم و ازنظر من کاملا قابل ستایش و احترامه، چون برخلاف تصور خیلی ها به دنیا ثابت کرد که دلیل نمیشه اگه رقیبی هایی یک قرن در جهان آقائی کردند (که البته بابتش هم خیلی زحمت کشیدند)، دیگه کسی نباید درمقابلشون عرض اندام کنه و دستها باید به نشونه تسلیم درحضورشون بره بالا و حتی با 15سال سابقه هم میشه با غولهای چندده ساله هم در افتاد و یک دو کرد …
بدرود
soroosh
۲۳ شهریور ۱۳۹۸دوستان عزیز . داداش های گلم لطفا لطفا خواهش میکنم از کلکل های الکی پرهیز کنید .
من کامنت کم میذارم ولی چندین ساله عضو پدال هستم. شاید منو نشناسید. خداوکیلی ی مدته اصلا دوس ندارم بیام تو پدال بخاطر این جروبحث های الکی . دو سه سال پیش بیشتر بخاطر خوندن کامنتها میومدم تو پدال . افسوس که جو عوض شده . من تو فوتبال طرفدار بارسا هستم . از زمانی که مریخی تو بارسا بود بازیهاش رو نگا میکنم ولی هیچ دلیلی نمیبینم که با دیگران بخاطر رئال و بارسا جر و بحث کنم. از بازی بارسا و مسی لذت میبرم و برام مهم نیست یکی بیاد بگه کریس تو دنیا اول هست و مسی هیچی حالیش نیست. از تک تک دوستان خواهش میکنم دست به دست هم بدیم و جو رو عوض کنیم. اگه کلکل میکنید حداقل منطقی و بدور از تعصب باشه که دو نفر مثل من ی چیز مفید یاد بگیریم