یکی از مزیتهای اصلی خودروهای الکتریکی نسبت به نمونههای درونسوز هزینههای مالکیت و نگهداری بسیار کمتر آنهاست اما آیا این صرفهجویی در هزینهها واقعاً بهاندازهای که گفته میشود چشمگیر و زیاد است؟
زمانی که اولین محصولات تسلا بهویژه مدل S به بازار عرضه شدند هنوز میزان قابلیت اطمینان آنها در بلندمدت معلوم نبود. هرچه باشد این خودروها توسط یک کمپانی نسبتاً جوان و در زمانی که تجربه چندانی در صنعت خودرو وجود نداشت تولید شدند. از آن سالها تاکنون تسلا پیشرفت فوقالعادهای داشته و برخی مالکان به کارکردهای بالایی با محصولات این شرکت دست یافتهاند.
یکی از این افراد استیو ساسمن است. او در سال ۲۰۱۴ یک دستگاه تسلا مدل S P85 با کارکرد حدود ۵۶ هزار کیلومتر را با قیمت ۷۹ هزار دلار خریداری کرد. او طی این ۵ سال به کارکرد بسیار بالایی با خودروی خود دست یافت و در ماه آگوست ۲۰۱۹ کیلومتر ۳۴۴۵۱۵ کیلومتر را رد کرد. او حتی با تسلا مدل S خود سفری به کانادا داشته است؛ اما این میزان رانندگی چه هزینههایی در بر داشته است؟
ساسمن میگوید تنها ۵۴۱۵ دلار برای این خودرو هزینه کرده که مهمترین آنها هزینه ۲۲۱۵ دلاری برای صفحهنمایش جدید و ۷۹۰ دلار برای درگاه شارژ جدید بوده است. او همچنین دو دست لاستیک برای خودرو خریده و دستگیره یکی از دربها و باتری ۱۲ ولت را تعویض کرده است. به این موارد باید برخی ریزهکاریهای جزئی دیگر را نیز اضافه کرد.
مالک کنونی این تسلا هم همچنان خودروی خود را رانده و کارکرد خودرو از ۴۸۲,۸۰۰ کیلومتر عبور کرده است. در طول ۱۳۸ هزار کیلومتر گذشته هزینههای نگهداری این خودرو حدود ۵ هزار دلار بوده است. در کل با احتساب کلیه موارد میتوان گفت راندن ۴۸۲,۸۰۰ کیلومتری تسلا مدل S یاد شده هزینه نگهداری حدود ۱۰ هزار دلاری داشته که در مقایسه با هزینه یک خودروی درونسوز بسیار خوب و مناسب به نظر میرسد.
[دانلود ویدئو]
ali (chevy nova)
۲۸ مرداد ۱۳۹۹البته تسلا محصولاتش هزینه نگهداری مناسبی داره
اگه ساخت اروپا بود اونقدر هزینه هاش کمرشکن بود که بعد 480/000 کیلومتر کار باید اوراق بشه
به قول جرمی کلارکسون که میگفت هزینه نگهداری یه بنز کارکرده از قیمت خرید یه بنز صفر بیشتره
تمام ماشینهای اروپایی بعد 5 سال باید اوراق شن چون هزینه نگهداریش بالاس
SS
۲۸ مرداد ۱۳۹۹عمر مفید خودروهای اروپایی حدودا ده سال هست و واقعا هم بعد از اون هزینه های سرسام آوری دارن
خودروسازها و دولت ها برای فروش خودرو بیشتر و کنترل آلایندگی خودروهای قدیمی این عمر رو در طراحی در نظر میگیرن
اما 300 هزار کیلومتر بدون تعویض موتور الکتریکی و باتری هم عجیب و جالب هست
گزارش های قبلی از قابلیت اعتماد تسلا موارد زیادی از تعویض موتور الکتریکی داشتن که اگه تسلا تونسته باشه این مشکل رو در مقیاس بزرگ رفع کنه میتونه به تویوتا الکتریکی ها تبدیل بشه!
مانی
۲۹ مرداد ۱۳۹۹آخی همه جا بنز رو مثال میزنه
خیلی دوست داری آمریکا یه برند خودرو سازی در حد بنز داشته باشه؟
تو خیلی چیزا آمریکا پیشرو هست حالا یه خودرو سازی رو بیخال شو دیگه,نمیشه
اینقدر غصه نخور جو پدال غمگین شد
chiron sport
۲۸ مرداد ۱۳۹۹الکتریکیا هرچقدرم خوب باشن ولی خوشم نمیاد ازشون
Elmiraj
۲۸ مرداد ۱۳۹۹این تازه نخستین تجربه خالص تسلا در خودروسازی بود که این گونه قدرتمند ظاهر شده ، تا چند سال آینده شاهد هزینه مالکیت یک چهارمی model 3 در برابر رقبای درونسوز در بلند مدت خواهیم بود .
.
پدال چند روزه از تسلا بی خبری….!!!
از استقرار ابرکامپیوتر Dojo در مقر تسلا بگو که از این پس اطلاعات دریافتی از اتوپایلوت خودرو های تسلا را از 2.5D به صورت چهار بعدی پردازش خواهد کرد و همین باعث خواهد شد که تا ده هفته آینده شاهد عرضه Full self driving باشیم….!!!!
یا رکورد شکنی جدید model 3 در پیست لاگونا سکا که با 1:35.7 دقیقه مرسدس AMG gt63 و پروتایپ model S paid را پشت سر گذاشته و با اختلاف سریعترین سدان این پیست کالیفرنیایی شده…!!!
همچنین پیشرفت های عجیب غریب کارخانه های برلین و تگزاس که در نوع خود بی سابقه هستن… .
.
و مهمتر از همه دیروز بود که در پی افزایش تقاضا برای محصولات تسلا در اروپا و چین قیمت هر سهم تسلا به رکورد جنون آمیز 1845 دلار رسید و ارزش بازاری تسلا را با گذر از یک سوم تریلیون دلار به بیش از 345 میلیارد دلار رساند…..!!!!!!!
JDM
۲۸ مرداد ۱۳۹۹Full self driving!!!!!!!!!
شوخی میکنی!!!؟؟؟؟؟ واقعا!!!!!
اقا لینکشو لطفا بفرس
Elmiraj
۲۸ مرداد ۱۳۹۹https://electrek.co/2020/08/14/elon-musk-tesla-full-self-driving-quantum-leap-new-rewrite/
چهار روز پیش ایلان ماسک خبر از بازنویسی بزرگی برای Autopilot داد که در آن پردازش داده های دریافتی از حالت 2.5D به 4D ارتقا میابند که تیم Autopilot از آن به عنوان «جهش کوانتومی» یاد میکنن که نتیجه آن طی دو الی چهار ماه موجب ارائه Full self driving خواهد شد…
AMIR / ARMI
۲۸ مرداد ۱۳۹۹حدود 500 هزار کیلومتر رانندگی کرده
و 10 هزار دلار هزینه کرده که تقریبا معادل 12درصد از ارزش خودرو هست
با حساب اینکه هزینه بنزین نداشته
میشه گفت کلی توی هزینه هاش کلی صرفه جویی کرده
و اگه خودروی درون سوز هشت سیلندر میخرید دو برابر این براش اب میخورد و تازه اخر سر ارزش کلی خودروش الان نزدیک 10 هزار دلار بود
که الان اگه بخواد دوباره تسلای خودش رو بفروشه سه برابر بیشتر می ارزه
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مرداد ۱۳۹۹دوستان
برای اینکه اول تا آخر تسلا S را بفهمید ، یه سَری به پیج اینستای مهندس فرهاد کاشانی بزنید .
دوستان ، دنیا دیگه عوض شده ، با این سرعت که پیش میره ، فکر کنم تا ۱۰ سال آینده تمام خودروها برقی بشن و مطمئن باشید که تا اون زمان که همه ما شاهدش هستیم ، بُرد مسافتی هم به بالای ۱۰۰۰ کیلومتر با سرعتهای بالا میرسه .
خوب بنزینیهاتون را سوار بشید که دیگه چیزی نمانده برای خداحافظی از سوخت فسیلی ، البته در نظر بگیرید اینجا ایرانه و برای ۱۰۰ سال دیگر هم بنزین تولید میشه با همون کیفیت افتضاح .
Sina
۲۸ مرداد ۱۳۹۹شاید کاربرد بنزین و سوخت های فسیلی در خودرو تموم بشه ولی اونقدر ازش استفاده های دیگه میکنن که باعث تعجبه.اگه خوب توجه کنید اگر یک پنجم قطعات این تسلا پلاستیک باشه یعنی یک پنجمش هم از سوخت های فسیلی ساخته شده، انسان هیچ راهی برای استفاده نکردن از سوخت های فسیلی نداره.وقتی که میگن آینده در اختیار تبلیغات خودرو های برقیه همینه دیگه، رفتن دنبال چیزی بگردن که تبلیغاتش قدرت محو کردن آلودگی های تولید برق فسیلی و …. داشته باشه.
یه خبری سال قبل اومده بود که بررسی کردن در بعضی از ایالات آمریکا شارژ کردن ماشین های برقی از آلودگی یه مزدا ۳ خیلی بیشتر میشه و در بعضی جاها ( که تعدادشون خیلی کمتر بود ) کمی کمتر میشه..
JDM
۲۸ مرداد ۱۳۹۹فقط میدونم درون سوز بالا200 هزار تا کار کرد باید بندازیش تو سطل زباله
(کار بت میده ولی اسیرت میکنه)
Sina
۲۸ مرداد ۱۳۹۹مثلا تویوتا هایلوکس اینجوریه؟؟؟؟؟؟؟
ندیدید که چجوری جرمی کلارکسون حتی اونو داخل آب دریا انداخت ولی باز هم سالم موند.اونا در کم استهلاکی بی نظیرن
JDM
۲۸ مرداد ۱۳۹۹شما میتونی تا یک میلیون کیلومتر یا حتی بیشتر با یه خودرو درون سوز طی کنی.اما تقریبا دیگه به جنون میرسی انقد استهلاکش بالا میره
یک مثال برات میزنم
سیلندر خودرو پس از کارکرد بالا گشاد میشه مجبوری بدی برات تراش داخل سیلندر بزنن تا سه الی چهار بار میتونی تراش بزنی بعد از سه چهار سیلندر نازک میشه و نمیتونی بیش از این تراش بزنی
در هر بار تراش کاری مجبوری رینگ و پیستون جدید بخری بعد از اینکه مجبور شدی سیلندر بخری مجبوری در کنارش هم رینک و پیستون بخری و در کنارش هم با فرسودگی قطعات دیگه مثه یاتاقان و میلنگ و … مواجه میشی.
به جایی میرسی که موتور کامل عوض میشه
حالا این هارو من گفتم که بگم بله میشه با درون سوز هم همچین مسافتی طی کرد ولی استهلاکش به قدری مالک و اذیت میکنه که مجبوری بفروشیش یا بدیش اسقاط.
ما طی کردن مسافت 400.500 هزار کیلومتر و در پراید های 20 سال پیش سال 79 بصورت تک و توک داریم اما تقریبا میشه گفت همه چیشون تعویضیه نکته جالب اینجاس این مسافت رو تو 20 سال طی کردن اما این تسلا تو 5 سال طی کرده به نظره من باید به راننده تسلا مدال بدن.
و باید به این نکته توجه داشت هرچقدر در سال کارکرد خودرو بیشتر باشه قطعات زودتر فرسوده میشن
Alireza
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ماشین ما ۲۰۶ سال ۸۸ هست ۴۰۰ هزارتا هم کار کرده فقط دوبار دیسک و صفحه عوض کردیم واشر سرسیلندر هم عوض نکردیم در واقع موتور تا الان آچار نخورده خدا رو شکر
Sajjad
۲۸ مرداد ۱۳۹۹تسلا رو به افول است
بی ریا
۲۸ مرداد ۱۳۹۹بله دوستان قبلا هم عرص کردم آینده از آن تسلاست
خداییش هزینه های نگهداری و تعمیر آلمانی هارو بااین مقایسه کنید
تو کشور خودمون که بماند که چقدر درسال باید پول خرج آلمانی ها کرد
خداییش چرا یه آرم باید انقدر گرون باشه
Khosrow
۲۸ مرداد ۱۳۹۹شرکت های پوپولیستی و سران مازوخیسمی امریکا ..
بی ریا
۲۸ مرداد ۱۳۹۹اره تو راست میگی داداش فقط آلمانی ها خوبن و به به هستن
در واقعیت پیشرعت تسلا اینو بگم که ارزش هر دونه سهامش تو بازار بورس آمریکا حدود ۳ هزار دلاره
باارزش ترین برند خودرویی جهان مبارکت باشه ایلان عزیز
U.N.C.L.E
۲۸ مرداد ۱۳۹۹آره داداش فقط کشوری که تو دوست داری قبوله?
بچسب به همون چین کمونیست امپراطور ویروس ها