اگرچه تسلا مدل ۳ هم از نظر ذهنیت برند و هم از نظر تجهیزات و ویژگیها با خودروسازانی همچون مرسدس و بامو رقابت میکند اما تحلیل گران میگویند هزینههای عملیاتی این خودرو بهطور قابلتوجهی کمتر از رقبای مستقیم است.
این کمپانی در سال ۲۰۲۰ و با استناد به گزارش خود اظهار داشت تسلا مدل ۳ استاندارد رِنج پلاس، بهطور متوسط هزینه ۵۵ سنتی به ازای هر ۱.۶ کیلومتر طی شده دارد. این هزینهها شامل مواردی همچون بیمه، هزینههای نگهداری و سوخت بوده است. به این ترتیب هزینههای نگهداری و مالکیت این خودرو تنها چند سنت بیشتر از تویوتا کمری بوده و بسیار کمتر از بامو سری ۳ در بازه زمانی ۵ ساله و کارکرد حدود ۹۶۵۰۰ کیلومتر است.
تسلا گفته است:
بهطور خاص باید گفت هزینههای نگهداری همچون سوخت (الکتریسیته یا بنزین)، هزینههای نگهداری، لاستیکها و تعمیرات تسلا مدل ۳ تنها اندکی بالاتر از یک خودروی درونسوز تولید انبوه همچون تویوتا کمری میباشد.
تسلا از این دادهها برای مقایسه ارزش تسلا مدل ۳ در برابر رقبا استفاده کرده است. اگرچه این خودرو هماکنون با قیمت ۳۹,۹۹۰ دلاری عرضه میشود (قیمتی تقریباً مشابه بامو 330i سدان ۴۱,۴۵۰ دلاری) اما هزینههای آن در طول زمان به خاطر هزینههای مالکیت و نگهداری کمتر پایینتر خواهد بود.
این خودروساز آمریکایی در گزارش خود آورده است:
تمرکز ما از همان ابتدا روی توسعه محصولاتی نه تنها پایدار بلکه بهتر از نمونههای درونسوز در تمامی جهات بوده است. بسیاری از افراد بهطور نادرست معتقدند انتخاب محصولات پایدار نیازمند قربانی کردن مواردی همچون قیمت یا پرفورمنس است اما محصولات تسلا ترکیبی از پرفورمنس، ایمنی، راندمان و قیمت رقابتی هستند.
این خودروساز همچنین مدعی شده اگرچه تولید خودروهایش در مقایسه با نمونههای درونسوز هزینههای بیشتری را به محیطزیست تحمیل میکند اما تنها پس از گذشت ۸۵۹۳ کیلومتر و حتی با استفاده از ترکیب انرژی کنونی در جهان، محصولات الکتریکی تسلا سبزتر از نمونههای درونسوز خواهند بود.
این میزان کارکرد اعلامی بسیار احساسبرانگیز و سورپرایز کننده است زیرا برخی افراد میگویند خنثی کردن میزان آلایندگی تولیدی این خودروها (شامل تولید باتری و…) به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد اما خب تسلا مدعی است این دادهها را بهصورت واقعی به دست آورده است.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰ماشینی که استهلاک کمی داره شرکت سازندش نمیاد بگه ماشین من استهلاکش کمه ، اونم انقد با تاکید پس اینکار یا اشتباه مدیرا بوده ، یا ضعف در ماشین
HamiD
۲ شهریور ۱۴۰۰کلا کامنت دادن زیر پست های تسلا از نظر من بی فایدس ….
چون ی عده ب اسم طرفدار میان هر چیزی دلشون میخواد میگن + ادعا های بیهوده
حاجی ماشینت خوبه
خب بزار مردم بگن خوبه!
نه اینکه بگن از کیفیت مونتاژ راضی نیستیم اصلا!!!!
(JONATHAN (TESLA
۲ شهریور ۱۴۰۰کیفیت منتاژ محصولات تسلا تقریبا هر ماه توسط افراد مشهوری مثل سندی مونرو تست میشه و مطالب مربوط موجود هست در اینترنت
به جای این همه حرف بیهوده و از سر ناچاری
سرج کرده و مطالعه کنید
لیست انتظار بالا برای خرید محصولات تسلا و عدم توانایی خطوط تولید تسلا برای پاسخگویی به این حجم سفارش خودش اثباتی بر رضایت مشتری و خریداران داره
یه چند تا مطلب از چند دستگاه مشکل دار در سطح اینترنت پخش شده باعث جو گیری بقیه شده پیشنهادم اینه خودتون با این حرف ها خراب نکنید
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰جدا از کیفیت مونتاژی که شما بررسیشو دیدی ، کلی نقد منفی هم در مورد کیفیت مونتاژ موجود هست
akrh78
۲ شهریور ۱۴۰۰حالا توان تولید تسلا پایینه به زور سالی 500 هزارتا ماشین میسازه نشان دهنده تقاضای زیاد مردمه؟
وگرنه امثال فورد و جنرال موتورز و تویوتا و فولکس واگن تو سه ماه این تعداد میفروشن
(JONATHAN (TESLA
۲ شهریور ۱۴۰۰کدوم خودرو ساز در حال حاضر توانایی تیراژ خودروی الکتریکی بیشتر از تسلا داره ؟ کدوم سابقش رو داره ؟
برای کدام محصول از برند هایی که گفتی
لیست انتظار شش هفته آی وجود داره ؟
خودروی الکتریکی بحث تولیدش بسیار متفاوت تر از خودروی درون سوز هستش
و یه نکته دیگه سابقه تولید تسلا بسیار کم تر از دیگر انبوه سازان هستش
فرامرز
۲ شهریور ۱۴۰۰لیست انتظار بالا واسه همه خودروهای برقی جدید (که نسبت برد به قیمت منطقی دارن) از داچیا اسپرینگ گرفته تا مرسدس ای کیو اس هستش و تسلا به خاطر برند یا سوپرشارژر یا اتوپایلوت مورد خاص محسوب نمیشه. الان تو آلمان واسه سئات می برقی بالای یک سال باید منتظر موند
مانی
۳ شهریور ۱۴۰۰طرف میگه تسلا تولیدش پایینه مردم میمونن تو صف
اگه مثل تویوتا ۹ میلیون تولید داشت کسی تو صف نبود
میگی کی بیشتر از تسلا تولید میکنه،کی قدیمی تره
خوب چه ربطی داره؟ تسلا قدیمیترین و بزرگترین برقی ساز اما تولیدش کمه
همش میپیچونی یه چیز ساده رو،همیشه و همه جا، آدم فکر میکنه آخوندی
مثل این اخوندا که سعی میکنن چیزایی که وجود نداره رو با پیچوندن مطلب و چیزهای بیربط
ثابت کنن وجود داره اما دریغ از کوچیکترین دلیل منطقی و عقلی
ممد ژانگولر
۲ شهریور ۱۴۰۰راست میگه
امیر
۲ شهریور ۱۴۰۰خود کمپانی گفته هزینه نگهداری پایینی داره. ولی هیچ ماست فروشی نمی گه ماست
من ترشه.
ولی بیشتر از 5 سال هم می تونه کار کنه ؟ ماشین الکتریکی فکر نمی کنم عمر بالایی
داشته باشه. در کل من کلا از تسلا خوشم نمیاد هیچ ماشین دوستی هم سمتش نمی ره.
البته می دونم الان تسلا فن ها میان دوباره اینجا زیر کامنت من طرفداری تسلا رو می کنن هر چی هم دلشون بخواد چرت و پرت میگن پس اصلا جواب این افراد رو نمی دم.
پویا
۲ شهریور ۱۴۰۰پسر خوب مدل های 2012 و 2015 هنوز دارن خریدو فروش میشن بعد جنابعالی میگی بیشتر از 5 سال عمر نمیکنن!!!
بعد تسلا فنا چرت و پرت میگن الان تو حرف حساب زدی!!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰داداش خیلی از ماشینای چینی ۲۰۱۲ هم کار میکنن ( شاید استهلاکشون زیاد شده باشه ولی کار میکنن ) ، اگر ماشین ۲۰۱۲ کار نکنه خو دیگه به چه درد میخوره ، ۵۰ هزار دلار پول میگیره بعد انتظار داری بعد ۸ یا ۹ سال خراب شه ، ماشینای ۲۰۱۵ باور کن حتی نیسان آبی ۹۴ مثل ساعت کار میکنه ، اصلا من نمیدونم چرا یه ماشین بعد ۵ سال باید خراب شه ؟
new RAMIN
۲ شهریور ۱۴۰۰با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان.
بنده تقریبا از پست لندکروز GR اسپرت هیچ کامنتی ندادم تا به امروز. اولا دلیلی برای کامنت دادن نداشتم دوما سرم شلوغ بود و سوما بهتره بزارم زمان کار خودشو انجام بده! دست زمان درد نکنه چون کارشو خوب انجام میده!! مهم نیست کی باشی و چی فکر میکنی با کیا میگردی،برند چی هستی و…زمان همیشه به همه چیز پاسخ میده.
کامنتمو تا پایان بخونید… چون اصل مطلب آخرشه.
برم سر اصل مطلب
چندی پیش پدال درباره UNI V مطلب گذاشت و طراحی عقبش شاید استایل جانبی فکر کنید شبیه آئودی RS7 هست و کپی از اون هست. اما اصلا اینطوری نیست. چون استایلش اون جوریه و چراغاش متصل هست دلیلی بر کپی بودن نیست چون این مدل طراحی مد هست. در دل این خودرو پیشرانه 1.5 توربو ساخت خود کمپانی 185 اسب قدرت و 300 نیوتون متر گستاور مثل اینکه قرار بود باشه…
اما فکر کنم کمپانی CH سر همه مونو شیره مالیده… اونم حسابی😂
اقای بِرترِند بَچ که طراح ارشد محصولات CH هست و در مرکز طراحی توسعه CH در تورین ایتالیا هستش (ایشون قدیم طراح ارشد اوپل بوده) ایشون اولین کسی بود عکس UNI V رو تو اینیستاگرامش منتشر کرد. اما ایشون هیچ اشاره ای به هیچ چیز نکرد… اما امروز رسما در نمایشگاه چنگدو کمپانی CH از خودرو الکتریکی جدیدش رونمایی کرد که فکر کنم همون UNI V هست! درست خوندید الکتریکی! این خودرو احتمالا رقیبی هست برای تسلا مدل3 که حداقل در بحث طراحی این خودرو یه سر و هفت ،هشت گردن از مدل 3 سرتره!!
فقط یه مشکلی وجود داره…این ماشین اینقدر جاهطلبانه طراحی شده که معلوم نیست کانسپت هست یا نه!!! اسم این خودرو changan C385 هست. البته این ماشین درواقع UNI V الکتریکی هست. عکس هاش هم ببینید متوجه میشید.
کمپانی changan یا حداقل اونایی که مسئول وبسایتش هستن فعلا سرشون شلوغه و سرگرم نمایشگاه هستن. من لینک اینیستاگرام طراح ارشد کمپانی changan یعنی بترند بچ رو میزارم خودتون برید عکس هاشو ببینید. خداوکیلی خودتون میریزد برگاتون میمونه😂 فقط نکته عجیب اینه که اقای بترند بچ نوشته سطح بعدی خودرو های هوشمند در راه هست. changan هم در وبسایت خودش به هوش مصنوعی و هیولای الکتریکی اشاره کرده.
اینم لینک اینیستاگرام بِرترِند بَچ https://www.instagram.com/bertrand.bach/
6 ،7 تا عکس جدید گذاشته که انگار همون UNI V الکتریکی هست! خیلی هم شباهت دارن. شاید changan دروغ گفته که uni v بنزینی هست!
اطلاعات بیشتر این خودرو تا امشب منتشر میشه،”در بازار چین”خدا به تسلا رحم کنه😂
و اما درباره این تسلا و این ادعا جدید.
اگر این مطلب رو خونده باشید همش اما ، اگر ،شاید ،خواهد بود و… هست
در هر خودرویی اینکه هزینه نگهداری چه قدر باشه بستگی به میزان استفاده و نوع نگهداریتون از خودرو بستگی داره. اما امیدوارم ادعای تسلا راست باشه.
مانی
۳ شهریور ۱۴۰۰ایران هم ۷-۸ مدل واکسن ساخته به هر کشوری که نیاز داشته باشه کمک میکنه
میتونین تو سایتها و خبر گذاریها هم برین لینکها رو ببینین
امید
۴ شهریور ۱۴۰۰دمت گرم 😂😂😂
مانی
۵ شهریور ۱۴۰۰عزیزی
پارسا
۵ شهریور ۱۴۰۰طراحیش جاه طلبانه هست اما زیاد به دلم ننشست
در مورد مقایسه با مدل ۳ هم بگم که طراحی سمند هم ازش بهتره 😂😂
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰خیلی احمقانست که هزینه یه ماشین برقی رو با بنزینی مقایسه کنی. خب معلومه ماشین برقی کم خرج تره. اوج خرابیش باتری هاشه که راحت تعویض میشه. پیچیدگی موتور بنزینی رو نداره و همه چی کاملا سرراست و ساده تعبیه شده.
راستی تسلا یه چیپ 7 نانومتری جدید هم معرفی کرده که پروژه FSD رو اون پیاده کنه.
Elmiraj
۲ شهریور ۱۴۰۰بله چیپ HW.4 یا (FSD computer 2)….
این چیپ قدرتمند که برای اولین بار سال آینده در CyberTruck و Roadster مورد استفاده قرار میگیره قدرتی معادل ۲۸۸ ترافلاپس ( ۲۸۸ تریلیون محاسبه در ثانیه ) خواهد داشت که اونو به چیپی چهار برابر قدرتمند تر از HW.3 کنونی بدل خواهد کرد ، چیپی که هنوزم با ۷۲ ترافلاپس قدرت پردازش با اختلاف سنگینی در جایگاه اول قدرتمند ترین چیپ موجود در یک خودرو قرار داره… ( HW.3 اولین و تنها چیپی هست که توان پردازش سطح پنجم خودران را از طریق روش AI داره )
.
جهت مقایسه بگم چیپ مورد استفاده در مرسدس EQS جدید که درحال حاظر مقام سوم در دنیای چیپ های خودرو را داراست تنها ۲.۵ ترافلاپس قدرت پردازش داره….!!!!
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰همین که تو هر نسل ضریب اشتباهات کم شه خودش یه قدم بزرگه
بهزاد
۲ شهریور ۱۴۰۰شرکت انویدیا مشغول طراحی و ساخت پردازشگرهای مخصوص صنعت خودرو هست با پلتفرمی به نام orion و سال آینده اولین محصولش ۲۰۰ تریلیون قدرت پردازش داره و سال ۲۰۲۴ با قدرتمندترین محصولش که قدرت پردازشی معادل ۱۰۰۰ تریلیون در ثانیه که احتمالا اولین مشتریش مرسدس باشه وارد عرصه های جدید حوزه ی صنعت خودرو میشه.
اون چیپ dojo اگر اشتباه نکنم اندازه ای معادل ۶۵ ثانتیمتر داره که عملا در خودروها جا نمیشه و مصرف برقش بسیار زیاده!
راست است این که مرا تیز پر است
لیک پرواز زمان تیز تر است
کمی صبر و حوصله داشته باشیم شاهد درخت شدن نهال ها خواهیم بود و عرصه ای که هنوز در حال توسعه هست را به حساب خواب بودن دیگران نزنیم.
Elmiraj
۲ شهریور ۱۴۰۰((اون چیپ dojo اگر اشتباه نکنم اندازه ای معادل ۶۵ ثانتیمتر داره که عملا در خودروها جا نمیشه و مصرف برقش بسیار زیاده! ))
Dojo ابرکامپیوتر توسعه دهنده سیستم خودران تسلا در مقر پالو آلتو تسلا هست که توسط خود تسلا طراحی شده ، نه چیپ مخصوص خودرو…!!!!!
اون پنل ۶۵ سانتیمتری که شما در AI day دیدین تنها یکی از واحد های پردازشی Dojo بنام تراشه D1 هست که قدرت پردازشی معادل ۹ پتافلاپس را داراست و تا پایان ۲۰۲۲ تسلا تعداد ۱۱۰ واحد D1 را برای Dojo خواهد ساخت که مجموع قدرت پردازشی Dojo به ۱ اگزافلاپس خواهد رساند که آن را در مقام سوم قدرتمند ترین ابررایانه های دنیا قرار میده .
جهت اطلاع شما تراشه HW.3 کنونی اندازهای معادل کف دست انسان را داره و HW.4 هم کوچکتر و هم کم مصرف تر خواهد بود….
.
.
دوم اینکه بخش خودران مرسدس در هالهای از ابهام قرار داره و در حال حاظر هیچ برنامه جامعی جهت ورود به دنیای خودرو ارایه نداده….
و جالبتر اینکه خودران های مبتنی بر Lidar که غیر تسلا همه به آن وابسته اند هیچ قدرت پردازش آنچنانی نیاز نداره که شرکت ها بخوان براش چیپ ۲۰۰ و ۱۰۰۰ ترافلاپسی بگیرند…!!!! ( یک تراشه ۳ ترافلاپسی هم زیاده براش )
فقط همین برای رد فرضیه خیالی شما کافیه….
بهزاد
۳ شهریور ۱۴۰۰مرسدس نگفت که از خودران استفاده نمیکنه!
این شرکت برنامه های داخلی برای توسعه ی خودران و همچنین بسیاری از تکنولوژی های آینده را برون سپاری کرده و از شرکای تامین کننده برای رفع نیاز هر نوع تکنولوژی استفاده خواهد کرد و اگر میبینید شرکت هایی مثل انویدیا ، کانتیننتال ، xinlix و … از صبح تا شب مشغول توسعه هستند بخاطر سیبیل عموی ما یا قد رعنای امیرارسلان نیست و موضوع تعهدی هست که مرسدس و سایرین برای خرید این فن آوری ها به این شرکت ها دادند.
https://blogs.nvidia.com/blog/2021/07/12/autox-full-self-driving-nvidia-drive/
یکم از اون دنیای کوچکی که ساختی بیرون بیایی میبینی که همگی سخت مشغول کارند و لیدار فقط یک بخش کاره و نسل پنجم سیستم خودران فقط به یک روش انجام نخواهد شد.
از دوربین ۳۶۰ درجه تا انواع رادارها و اسکن ها برای توسعه و ساخت به کار خواهند رفت و متاسفانه شما تو پنج سال پیش موندی که رادار لیدار قیمتش ۱۰ هزار دلار بود و همین قطعه توسط شرقی ها با قیمت هایی بسیار رقابتی وارد خودروها خواهند شد به همراه سایر مواردی که باعث افزایش ایمنی بشه.
متاسفانه مثل همیشه از ساز و کار صنعت خودرو بی اطلاعید و قدرت رسانه جوری شده که تا کلمه ی AI در صنعت خودرو میاد نامی به غیر از تسلا نمیشنوید!
عمر این نمایش های ناشیانه زیاد طول نمیکشه و در رقابت اصلی تفاوت فرضیه و عمل را خواهیم دید.
مانی
۳ شهریور ۱۴۰۰یجا میگی اگه لیدار باشه دیگه به چیپ قوی نیاز نیست
یجا میگی این یکی که لیدار داره از اونی که نداره چیپش ضعیف تره و مقایسه میکنی
خوب خودت جواب خودت رو دادی
….
این ۲۸۸ ترا فلاپ که میگی از یه نگاه خیلی زیاده از یه نگاه گول زننده از یه نگاه معمولی!
گول زننده از این نظر که وقتی قویترین CPU به ۱ ترا فلاپ نمیرسه یه کارت
گرافیک معمولی چند ترا فلاپ قدرت داره و کارت گرافیک RTX3090
۳۶ ترا فلاپ در شیدر ۶۹ ترا فلاپ در ری تریسینگ و ۲۸۵ ترا فلاپ در تنسور قدرت داره
و اینکه جائی خونده بودم که برای چیپ تسلا تنسور کور مهم هست
اگه درست باشه قدرت چیپ جدید تسلا با کارت گرافیک ۳۰۹۰ انویدیا یکی هست
ARMAN
۲ شهریور ۱۴۰۰بلاخره باید قبول کنیم که تسلا با وجود تمام مشکلات کیفی خیلی خوب عمل کرده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰آرمان جان جواب کامنتتونو زیر پست لامبورگینی کانتاش بهتون دادم
Sina10
۲ شهریور ۱۴۰۰خود تسلا که نمیاد بگه ماشین من بدرد نمیخوره!! حتی اگه کلی مشکل داشته باشن هرگز بدیش رو نمیگه ، اونم تسلایی که همیشه به هر چیزی در ماشیناش ، خوشبینانه ترین حالت نگاه میکنه
عجیب اینه که چند روز پیش در مقاله ای به هزینه های تسلا اشاره کرده بودن که فرقی با بنزینی ها نداره ، و تسلا اینو در جواب اون داده
ولی عجیبه که ماشینی که کلا چند دونه قطعه متحرک بیشتر نداره از یه موتور پر جزییات و کلی قطعه متحرک و قدیمی کرولا پر هزینه تره
و خب هرگز به آمار خود شرکت نمیشه اعتماد کرد
همین بامو برای اعلام شتاب اشتباه M550i ، مجبور شد آپدیت بده تا مشکلش رو حل کنه
و یه چیز عجیب ، چجوری تسلا که نه ، خیلی از شرکت ها نه فقط خودرو سازی ، از اسم بقیه رقباشون به راحتی استفاده میکنن که این اصلا چیز خوبی نیست
ماجرای بررسی فورد برانکو و تویوتا فورانر ، یا برانکو و رانگلر
یا همین تسلا که هر باری که یه ماشین معرفی میکنه ، امکان نداره بدی بقیه رقباشو نگه
این روش خوبی نیست
مانی
۳ شهریور ۱۴۰۰جالبه میگه ذهنیت ما در مورد برند تسلا و مرسدس یکی هست(چه خوب دارن به زور تو مغز مردم فرو میکنن)
آخه اتاق ساده تسلا که تو کیفیت و گوناگونی مواد و رنگ بندی و دوخت و … پایین تر از مرسدسه چجوری تو ذهن من یکی شد یا اونا فهمیدن یکی شده؟
تسلا فنیش عالیه اما کیفیت و زیبائی لوکس بودنش به هیچ وجه برابر با مرسدس نیست(البته مرسدس هم فنیش عالیه ولی بین برق و بنزین زمین تا آسمون تفاوت هست)
یاد بز افتادم که تو فرهنگ ایران باستان نماد خیلی خوبیه اما تو غرب همش به عنوان نماد شیطان نشونش میدن
akrh78
۲ شهریور ۱۴۰۰تسلا ماشین نساخته رو هزارتا القاب و رکورد بنامش زده بعد کیاد بگه ماشین من بده؟
همین که اومده از بقیه مایه گذاشته نشانه عقب بودنشه وگرنه شما دیدین رولزرویس بیاد تبلیغ درست کنه بگه ماشین من فلان و فلانش از بنتلی بهتره؟ لامبورگینی میاد مقایسه خودشو با فراری منتشر کنه؟
مردم خودشون عقل دارن شما سعی کن کیفیتتو درست کنی تو فاصله بین پنلات تریلی سروته نکنه
عرفان
۲ شهریور ۱۴۰۰دوستان من خودم یه مخالف 100 درصدی تسلا هستم و خواهم موند
ولی حتی من به عنوان یه مخالف هم میفهمم که کلیپی که تو اینستا میبینم مثلا داره نشون میده داشبورد تسلا کاملا شل و وله الکیه و عمدا پیچاش شل شده
بله من از تسلا متنفرم
ولی دلیل نمیشه هر جفنگیو باور کنم
مخاطب باید باهوش باشه
لطفا هر کلیپ ضد تسلاییی رو که در رابطه با کیفیتشه باور نکنید
HamiD
۲ شهریور ۱۴۰۰دوست عزیز
یکی از آشناهامون آلمان زندگی میکنه و ی مدل 3 نو خریده …
راستش کیفیت مونتاژ بشدت پایینی داره که من حس میکنم بخاطر محدودیت خط تولیده ( در خواست بالا و توانایی تولید محدود)
حالا اینکه مخالف صد در صدی تسلا هستید واقعا جالب نیس نمیدونم چرا مخالف اید …
درسته که ی سری مسائل هست اما ماشینایی که میسازه لااقل ی جاهایی از بقیه سرتر هستن … باید اینو قبول کرد …
خود من اگه آمریکا بودم احتمال اینکه ی تسلا مدل اس بخرم بالا بود …
خب مگه بده با ی ماشین کمتر 100 هزار دلار روی میلیون دلاری سوار ها رو (حتی تو کل کل خیابونی) کم کنی؟!
عرفان
۲ شهریور ۱۴۰۰بله مشکلات کیفیتیش نسبت به بقیه برندا هست
اما اخه بعضا کلیپ های مسخره ای پخش میشه که مثلا پنل صفحه کیومتر 5 سانت با دست جا به جا میشه !!! یا کنسول همینطور
من میگم تابلوعه که این ساختگیه
در رابطه با انتخابتون اگه امریکا بودید
اتفاقا من برعکس
اولا من تا اخرین روزی که بشه بنزینی انتخابم خواهد بود
و اگه وقت برقی سوار شدن بشه اینقدر برندای جذابی هستن پیش روم که تسلا انتخاب اخرم باشه
در رابطه با مخالفتم درباره تسلا راستیتش تو یه کامت جا نمیشه و نیازمند بحث حضوری طولانی هست و همچین نه من اهل کل کل مجازی راجب برندا هستم نه میخوام جو رو بهم بزنم
به هر حال هر کسی سلیقه ای داره و دلایل خودش رو برای اون سلایق
datsun
۲ شهریور ۱۴۰۰یه سری کلیپ تو یوتیوب هست نمیدونم واقعی ان یا ساختگی ولی کیفیت مونتاژ قطعات داخلی در حد ۴۰۵ برداران ایران خودرو.
Elmiraj
۲ شهریور ۱۴۰۰مهم اینه که هزینه پایین نگهداری را با بالاترین پرفورمنس ، بهترین سیستم خودران ، بیشترین شعاع پیمایش ، بهترین آیرودینامیک و مهم تر از همه کمترین قیمت را در یک پکیج قرار داده که….
برای هیچکدام از رقبا قابل دستیابی نیست…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰ببخشید ولی اینم در نظر بگیر که سیستم خودران تسلا اونقدم بدردبخور نیست ، یعنی چه فایده داره که پشت فرمان باشی چشم به جاده هم باشی ولی رانندگی نکنی ، اصلا چه فرقی داره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰فعلا هم خودران ها مخصوصا تسلا باگ های جنجالی زیادی داشتن ، خودران وقتی واقعا مفید و جالب میشه که تو حتی لازم نباشه بیدار باشی
Elmiraj
۲ شهریور ۱۴۰۰اینکه پشت فرمان نشستی و نظاره گر این هستی که ماشینت از نقطه A به نقطه B میره و چندین برابر ایمن تر از ما رانندگی میکنه ، نشان دهنده اینه که تسلا در حال فقح قله های سطح پنجم خودران هست و با اختلاف سنگینی جلوتر از شرکت هایی حرکت میکنه که با پافشاری روی حسگر های Lidar هنوز به هیچ جا نرسیدن و تا همین چند سال پیش تسلا را مسخره میکردن…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰درسته ایمنت تره ولی راحت تر نیست
بهنام
۳ شهریور ۱۴۰۰چه بخواین چه نخواین تسلا از همه ی خودروسازان دنیا جلوتره و داره سبک و روش خودش رو به همه دیکته میکنه.میدونم قبولش سخته و با جبهه گرفتن در مقابلش سعی در تسکین خودتون دارین ولی واقعیت اینه که تسلا پیشرو و خلاق هست و بقیه دنباله روی اون هستن .خیلی از شرکت ها هم به این اعتراف هم کردن .خودم از برقی ها خوشم نمیاد ولی در همه جا هر بررسی از تسلا دیدم پر از تعریف و تمجید و تحسین بود .قبول کنیم تسلا شماره یکه تمام .
Achtung
۳ شهریور ۱۴۰۰حتی مالکان تسلا هم تعجب میکنن که چطور گول این همه تبلیغات و تمجید و تعریف رو خوردن و همچین کلاه بزرگی سرشون رفته. ولی باز هم هر روز به طرفداراش اضافه میشه . ایلان ماسک مردم رو جادو کرده واقعن آدم خطرناکیه باید جلوش رو گرفت نباید گذاشت این کلاهبردار بیشتر از این قدرت بگیره
امید
۴ شهریور ۱۴۰۰مگه ایلان ماسک طفلک چیکار کرده؟؟؟
پارسا
۵ شهریور ۱۴۰۰طراحیش مثل نقاشی بچه ۴ ۵ ساله ها هست ، داخلش هم که افتضاح تر ، از کیفیت منتاژش هم که نگم براتون ، نمیدونم چرا بعضی ها فقط به خاطر شتاب صفر تا صد میان روی همه فاکتور های یک ماشین خوب چشم پوشی میکنن