این یکی از وضعیتهایی است که باید سریعاً توسط تسلا مورد بررسی قرار گیرد. البته این موضوع نباید در مرتبه اول یک مشکل قلمداد شود. ماه پیش بود که خبر شکایت تعداد زیادی از مشتریان تسلا از این شرکت به خاطر آپگرید ناخواسته اما هزینهبر محصولاتش شکایت کردند. از یک مالک مبلغ ۹۷۰۰ دلار به خاطر ارتقای تسلا مدل ۳ کسر شده درحالیکه او چنین درخواستی نداشته است. موضوع مهم اینکه مبالغ صرف شده برای این آپگریدها دیگر قابلبرگشت نبوده است. ایلان ماسک خودش وارد موضوع شده اما این موضوع تنها زمانی رخ داده که یک نویسنده مشهور در توئیتر چنین موضوعی را مطرح نموده است.
و حالا به نظر میرسد این مشکل حل شده است. گفته میشود این خودروساز آمریکایی خطمشی خود برای خریدهای ارتقایی نرمافزاری را از طریق برنامه موبایلی بهروز کرده است.
این موضوع با بهروزرسانی شرایط خرید آپگریدها انجام شده است. هماکنون گفته شده که مبالغ پرداختی قابلیت بازگشت در ۴۸ ساعت اول انجام خریدها را دارند. ذکر این نکته مهم است که بهروزرسانی یاد شده تنها برای برنامه موبایلی تسلا صورت گرفته است. مشتریانی که آپگرید خود را از طریق مرکز سرویس تسلا انجام میدهند باید با یکی از این مراکز تماس بگیرند تا در صورت انصراف بتوانند مبلغ خود را باز پس گیرند.
کل این موضوع که باعث ایجاد اثرات منفی بین برخی طرفداران سرسخت تسلا شده شاید به سادگی قابلپیشگیری بود. انجام خریدهای آنلاین به ویژه از طریق برنامههای موبایلی چیز جدیدی نیست. برای مثال کافی است به فرایند خرید از آمازون نگاه کنید.
برخی افراد حتی از تسلا به خاطر طراحی اینترفیس موبایلی گیج کننده که میتوانند منجر به این خریدهای ناخواسته شود شکایت کردهاند. این مسئله به همراه خطمشی عدم بازپرداخت مبلغ یاد شده باعث شده بود مشتریان بسیار عصبی شوند. همچنین کارمندان بخش سرویس تسلا اطلاعات خوبی در اختیار مشتریان نگذاشتهاند.
بههرحال هماکنون این مشکل حل شده و احتمالاً چندین میلیون دلاری که مشتریان ناخواسته به جیپ تسلا ریخته بودند به آنها باز خواهد گشت.
Elmiraj
۱۵ بهمن ۱۳۹۸خیلی جالبه که مدیر عامل شخصاً با مشتریان حرف می زنه و به انتقادات و پیشنهادات شان جواب میده…
پویان
۱۶ بهمن ۱۳۹۸از اون جالبتر و مسخره تر اینه که ارزش سهامش دوم دنیا شده .از فولکس بالاتر .کافیه از تویوتا هم رد کنه تا پرروئی و مسخرگی حباب کامل بشه