تسلا

حمله تسلا به ژرمن‌ها در خاک خودشان!

تسلا تا به اینجا عملکرد بسیار موفقی در فائق آمدن بر چالش‌های موجود در بازار خودروهای لوکس داشته و مخصوصاً پس از عرضه تسلا مدل ۳ این موضوع خود را بسیار بهتر از همیشه نشان می‌دهد.


سه خودروساز بزرگ و لوکس ساز آلمان هم‌اکنون دلیل دیگری برای نگران شدن دارند زیرا ایلان ماسک مدیرعامل این خودروساز آمریکایی اعلام کرد سرمایه‌گذاری سنگینی برای احداث کارخانه در وطن آئودی، مرسدس بنز و ب‌ام‌و انجام خواهد داد. تسلا گفته کارخانه بعدی خود را به همراه مراکز مهندسی و طراحی در نزدیکی برلین تأسیس خواهد کرد.


تسلا مدل ۳ توانسته با شکست خودروهایی همچون آئودی A4 و ب‌ام‌و سری ۳ عنوان خودروی میان سایز سال آلمان را به دست آورد. ماسک پس از دریافت این جایزه گفته که مراکز مهندسی و طراحی و همچنین کارخانه این شرکت در نزدیکی فرودگاه جدید برلین واقع خواهد شد.

او گفته است: “برخی از بهترین خودروهای دنیا در آلمان تولید می‌شوند.” ماسک در مراسمی که مدیران ارشد فولکس‌واگن، آئودی و ب‌ام‌و حضور داشته‌اند گفته این کشور در بحث خودروهای الکتریکی خیلی عقب نیست. او همچنین اذعان داشته بازار برای تسلا پایدار نیست.


ماسک همچنین از توئیتر برای انتشار خبرهای خوب استفاده کرده و گفته که گیگا فاکتوری برلین اقدام به تولید باتری‌ها، قوای محرکه و خودروهایی خواهد کرد که اولین آن‌ها کراس اوور مدل Y خواهد بود. رسانه‌های آلمانی گفته‌اند بعدها نیز تسلا مدل ۳ در این سایت تولید خواهد شد.

tesla motors
آیا تسلا واقعاً به خط تولید در اروپا نیاز دارد؟ با توجه به افزایش فروش این خودروساز در قاره همیشه‌سبز و همچنین حمایت دولت‌ها از تولید خودروها الکتریکی، احداث کارخانه در اروپا قدم منطقی‌ای به نظر می‌رسد.

محل احتمالی ساخت گیگافاکتوری جدید در آلمان
البته مشخص نیست که آیا آلمان بهترین مکان برای تأسیس چنین کارخانه‌ای خواهد بود یا خیر زیرا هزینه‌های کارگری و انرژی در این کشور بالاست. از طرف دیگر، دولت آلمان و خودروسازان با افزایش مشوق خودروهای الکتریکی موافقت کرده‌اند که باعث خواهد شد آلمان به هاب تولید خودروهای الکتریکی تبدیل شود زیرا این کشور به منظور کاهش آلایندگی خودروها و اطمینان از آینده صنعت خودرو اقدام به خداحافظی با خودروهای درون‌سوز خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    آمریکا تو هرصنعتی از آلمان جلوتره و اول جهانه فقط خودروسازی بود که اونم داره اول میشه….

    1. مهدی

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      البته درخودرو سازی هم چه از لحاظ تکنولوژی و چه تیراژ تولید امریکا از المان نگیم جلوتره ولی عقب تر هم‌نیست

    2. نوید جهرمی

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      این امریکایی ک توی ذهن شماست، امریکای دهه 60 و 70 میلادی هست.
      الان دنیا داره تبدیل میشه به یه دهکده که هر کشوری نقشی رو ایفا میکنه.

      1. مهدی

        ۲۳ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1327 ديدگاه)

        و امریکا کدخدای این دهکده هستش

    3. نیما

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (11 ديدگاه)

      نمیدونم چطور بعضیا دیس لایک کردن برین اقتصاد امریکا و المان رو باهم مقایسه کنید المان هیچ عددی نیست در برابر کشوری مثل امریکا

      1. رهگذر

        ۲۳ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قطعا اقتصاد آمریکا اول تو جهان هست، ولی شما اگر بر اساس gdp قدرت های اقتصادی رو با هم مقایسه کنی متوجه میشی که نسبت به گذشته امپراطوری اقتصادی آمریکا رو به کاهش هست و اون فاصله گذشته در حال حاضر خیلی کمتر شده.
        نکته دیگه اینکه تماماین فاصله اقتصادی رو نمیشه به فاصله صنعت مرتبط کرد و در حال حاضر هر دو کشور جزئ کشور های پیشرو هستن.

    4. مهراد

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (862 ديدگاه)

      باور بفرمایید خودروسازی یه صنعت جهانیه و تعامل و تبادل تکنولوژی بین خودروسازان بزرگ بسیار زیاد / و برخلاف کارشناسان همه فن حریف وطنی هیچ خودروسازی خودروساز کشورهای دیگرو دست کم نمیگیره نمونش ادغام سالهای دور مرسدس بنز با کرایسلر

      1. مهراد

        ۲۳ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (862 ديدگاه)

        و یچیز دیگه هم بگم و اون اینکه خودروسازی هیچ وقت لبه فناوری و تکنولوژی برتر نبوده و نیست و نخواهد بود برای مثال جنگنده یوروفایتر رو در نظر بگیرید و برید فاکتورای ساختش رو ببینید و بعد با یه سوپر کار طراز اول مقایسه کنید ، شک نکنید مغزتون سوت میکشه از تفاوت ها

    5. ارش

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      بعد از شکست از پورشه پناه بردن به آلمانها و از تکنولوژی ژرمن ها میخوان استفاده کنند چاره ای ندارند.

      1. Saeed

        ۲۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (757 ديدگاه)

        آرش میشه الکی حرف نپرونی؟؟
        تایکان باتری هاشو از ریماک میگیره
        خیال کردی برای چی داره با این شرکت همکاری میکنه؟؟؟؟
        همه تو یوتیوب دارن میگن تاپ‌گیر تقلب کرده اونوقت شما میگی میره آلمان از تکنولوژی اونا استفاده کنن؟؟؟؟؟

    6. Reza

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      بپا نیوفتی

      فکر میکنی با یه تسلا میتونی حریف ژرمن ها بشی؟؟؟
      تو آلمان عصر جدیدی داره تو بخش خودرو های الکتریکی شروع میشه ، به زودی خودرو های الکتریکی اروپایی کل دنیا رو تسخیر می کنن و شما می مانید با یه تسلا.

      فعلا یدونش که تایکان باشه معرفی شده که سر تا پای تسلا رو به لرزه انداخته.

      1. Elmiraj

        ۲۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        فعلا همین تایکان در بُرد ، راحتی سرنشینان ، فضای بار ، قیمت و شبکه گسترده شارژ با فاصله زیاد در پس model S هفت ساله قرار داره…!!!
        در درگ هم به زور تقلب تونسته چند دهم ثانیه سریعتر باشه که با ورود Plaid با تقلب هم نمی تونه پیروز بشه…..

  2. KAMY

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (694 ديدگاه)

    وقتشه آلمانیها یه تکونی به خودشون بدن

  3. نوید جهرمی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    چقد از این رقابت ها خوشم میاد. هم صنعت توسعه پیدا میکنه. هم رشد علوم رو به دنبال داره. آخرش هم بیشترین نفع رو مشتری میبره.

    1. VIPER

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      چقدر درست عنوان کردی،وقتشه بعضیا یکم تعصب رو رها کنن

  4. Mad.z.Max

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    فاکتوری..!!
    فکتوری..

  5. MAHDI

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان چرا مطلب انتخاب خودروهای پرفومنس سال road&track سال 2020 رو دیگه نذاشتی؟؟؟؟
    چون مطلب شروع این رقابت رو گذاشتید وخودروهایی که در این رقابت حضور داشتن. اما الان چندوقته که تموم شده!!!
    والبته همین مراسم فرمان طلایی 2019
    ((ما انتظار داریم اولین بار در پدال این مطالب رو ببینیم تا سایت های دیگه!!! ممنون))

  6. MAHDI

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تسلا هم یکی از جوایز فرمان طلایی رو گرفت با مدل تسلا 3 که خوده ایلاک ماسک واسه گرفتنش اومده بود!!!

  7. Alireza

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    من نمیدونم این حرف احمقانه که آمریکا سر تره یا آلمان یا ژاپن یا… رو کی تو کله شماها کرده چه تو کارخانجات آلمان مهندس ژاپنی و آمریکایی هست چه تو آمریکا مهندس آلمانی نکته اینجاست که تو کارخانجات ایرانی مهندس ایرانی نیست یعنی اصلا توشون مهندس نیست همه ی مهندسای ایرانی توی این کشوراهتی پیشرفته هستن

    1. امیر

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره ک میفرمایید اما بعضی از دوستان عزیز هنوز در تعصب بی جا دست و‌پا میزنن
      دنیا داره به سرعت پیشرفت میکنه و‌هنوز عده ای دنبال برتر نشون دادن کشور یا شرکت خودروسازی مورد علاقشونن ،به هرقیمتی ک شده حتی توهین!!

    2. خوش خیالی

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا.
      ولی همین حرفتون که میگین همه مهندسا ایرانی هستن اغراق و یه تعصبه. مثل همون تعصبی که ناسا همش ایرانیه. یکی از دانشجوهای ایرانی ساکن امریکا یه مطلب نوشته بود ناسا هشت هزار دانشمند و مهندس داره و تا الان شاید 20 تا ایرانی توشون کار کرده. این دانشجو میگفت همون فیروز نادری که تنها ایرانیه به درجات بالا رسیده زیردست یه عرب کار میکرد. برا ناسا فرقی نداره من ایرانیم یا فلانی عربه.
      تو همین پدال هفته ایی نبوده خبر نخونیم فلان شرکت المانی ژاپنی یا کره ایی تو امریکا کارخونه میزنه. ولی اسمشو نمیگه حمله کردن. ولی اگه یه امریکایی بیاد تو المان کارخونه بزنه اسمشو میزاره حمله. اینم از تعصب پدال.
      کشورای دنیا به سوی جهانی شدن میره. چین اینو فهمید سریع خودشو رسوند. روسیه با اون عظمت هنوز نتونسته برسه. ما که کلا تو بحث نیستیم. تو همون سازمان همکاری شانگهای کشورمون همرده با مغولستان و افغانستانه. حدود یک ماه پیش تو مشرق نیوز فارس نیوز تیتر زده بودن افغانستان یکی دو سال دیگه عضو اصلی میشه. ولی خودمون کجای کاریم؟ ما تظاهرات یه سری نژادپرست متعصب مخالف دهکده جهانی رو شب و روز از تلویزیون پخش میکنیم.
      ولی دنیا میره به سوی یکی شدن. ما یه زمانی به خودمون میاییم میبینیم ای دل غافل از کره شمالی عقب تر موندیم. قرار بود امریکا بشیم. نشد گفتن المان میشیم. نشد گفتن ژاپن میشیم. نشد گفتن کره ی جنوبی میشیم. نشد گفتن تایوان میشیم. نشد گفتن مالزی میشیم. نشد گفتن دبی میشیم. نشد گفتن ترکیه میشیم. یه مورد دیگه اینه فکر نکن عربا یا هندیها یا کشورای دیگه مهندس ندارن. ایناخیلی خوبشو دارن ولی همینکه درسشون تو امریکا یا کشورای خارجی تموم میشه برمیگردن کشورشون و اونجا رو میسازن. ولی مهندسای ما همشون یا پناهنده شدن یا دیگه برنگشتن و موندگار شدن. به جا اینکه ما بگیم خاک تو سرمون مهندسامون برنمیگردن اومدیم به این کار افتخار میکنیم. بارها دیدم طرف گفته فلان کشور کلی مهندس ایرانی داره. اره فلان کشور کلی ممهندس ایرانی داره چون برنگشتن. مثلا هند و چین اکثرشون برمیگردن و نمیمونن تو کانادا. یا پزشکای ایرانی اکثرا مجوز طبابت تو امریکا و کاناداا ندارن و بیخیال امتحان و دوره های مدیکال تو کانادا میشن برا همین مجوز طبابت نمیتونن بگیرن. ولی شش ماه میان ایران جیبو پر پول میکنن و شش ماه باقی سالو میرن کانادا و امریکا خوش گذرونی. حالا ما افتخار میکنیم به اینکه پزشکای ایرانی تو کانادا زیادن ولی پزشکای عرب یا هندی تو کانادا زیاد نیست. هندیها شرف دارن که برگشتن. حاظر شدن تو یه کشور بدونه توالت کار کنن. مهندسای ما برنگشتن و ساکن امریکا شدن و میگیم کل مهندساشون ایرانیه. ولی هندیها برگشتن. چینیها برگشتن. عربها برگشتن. همین عربستان همکاری هسته ایی داره با کره ی جنوبی. اسامی شو نگاه کن همشون عربن. نه خارجی استخدام کردن نه پول دادن. ولی روسیه حتی انتقال تکنولوژی با ما انجام نداد چه برسه تو مراحل حساس نیروگاه بوشهر یه ایرانی رو راه بدن.

  8. Khosrow

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اول اینکه تسلا لوکس نیست – حالا چه اصراری هست تو مقالات بماند / دوم اینکه این امار دلیل بر برتری تسلا نیست – تو اروپا طرفداری از محیط زیست برای خیلی ها اولویت هست و تسلا هم برقی / سوم اینکه قیمت کمترتاثیربیشتر / کارایی که المان بلده امریکا به خوابش هم نمیاد / میلیاردها دلار هزینه تسلیحات جنگی و همیشه از سلاح های روسی میترسه / زیر 5 سال تسلا محو میشه چرا که المانی ها تازه دارن شروع میکنن ..

    1. مهراد

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (862 ديدگاه)

      تسلا و آلمان و آمریکا و روسیه و تسلیحات و بقیرو بیخیال ، اصل حالت چطوره ؟ تلفظ دقیق اسمت خسرووووه ؟؟

    2. amin

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      اوفففف
      عجب تحلیلی!!!!!!!!!!
      حقیقتا برگ های تحلیلگران ارشد دنیا ریخت

  9. Elmiraj

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    یک خودروساز بزرگ حداقل به سه کارخانه در سه قاره آمریکا ، اروپا و آسیا نیاز داره ، دیگر خودروسازان بزرگ حال حاضر دنیا ده ها کارخانه در این سه قاره دارن .
    با توجه به حرکت جهان به سمت الکتریکی سازی حمل و نقل و یکه تازی تسلا در این صنعت روبه رشد اینها قدم های ابتدایی تسلا هستن چون با اضافه شدن گیگافاکتوری ۴ برلین مجموع کارخانه های تسلا به چهار تا می رسه که موجب تولید سالانه ۱.۲ میلیون دستگاه برای تسلا خواهند بود .

    1. پویان

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (827 ديدگاه)

      فروش تسلا در هلند و نروژ در اکتبر افت بسیار شدیدی کرده .دو کشوری که در بازار اروپا خیلی پول مفت تو جیب تسلا ریختن .
      زیاد جو گیر نشو دوست عزیز کاهش درامد تسلا در پایان این فصل خیلی زیاده

      1. Elmiraj

        ۲۳ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        امان از بی اطلاعی……
        دقیقا بر خلاف تصور تو که دوست داری تسلا هیچی نفروشه و همین الان ورشکست بشه model ۳ با فاصله زیادی همچنان پرفروشترین خودروی نروژ هست که از ابتدای سال تاکنون ۱۲ درصد از خودروهای فروخته شده model 3 بودن…!!!
        در هلند سومین و سوئیس هم هفتمین خودروی پرفروش سال model 3 هست و تمامی خودرو های پرفروش تر از تسلا در این دو کشور با فاصله زیادی ارزان تر از model 3 هستن…!!!
        در بازار بزرگ و فوق رقابتی آمریکا هم model 3 در جایگاه نهم وایستاده…!!!
        .
        .
        نگاه کن :
        https://www.google.com/amp/s/cleantechnica.com/2019/09/20/tesla-model-3-is-1-best-selling-vehicle-in-norway-3-in-netherlands-7-in-switzerland-cleantechnica-report/amp/

  10. حامد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (14 ديدگاه)

    در رابطه با بحث عزیزان باید بگم، کشورها رو قوانینشون میسازن و قوانین رو نظارت بر عملکرد و تحلیل نتایج این قانون و بهبود مستمر این قانون ها، هر کشوری عملکردش بهتر ، پله های ترقیش سریعتر
    مثال قابل لمس،چین و تعیین و اجرای سفت و سخت -قانون برنامه بیست ساله -همه جانبه این کشور که از کجا رسید به اینجا که چند سال دیگه ادعای قدرت اول دنیا رو خواهد کرد.
    مهمترین رکن کشور یا شرکت قوانین خوبشه ، که درست تعیین بشه و تمام و کمال اجرا بشه، شفاف باشه و تکامل پیدا کنه…
    حالا شما از کشور ها و شرکت ها نام می بریم که همشون این روال رفتن و ادامه میدم ،هر جا هم کم گذاشتن یا تخلف کردن ،بشدت ضربه خوردن
    برای مثال آلمان با جنگ های جهانیش بیشترین ضربه رو ب خودش زد ، فولکس با دیزل گیت خسارت زیادی دید، اروپا در زمان های گوناگون دچار قهقرا شد(نژاد پرستی های خاص هر کشور، جهالت و بن بست فکری قرون وسطا ، فرو رفتن در افکار و سبکها غلط مثل مارکسیسم و سوسیالیسم افراطی که نصف این قاره رو دهه ها در ترس و انزوا و بدبختی فرو بردو ….مثال های بسیار زیاد که شما بهتر از من میدانید)
    آمریکا که خود عجایبیست، ( کشته شدن هزاران نفر بر سر ادامه روند برداجتماعی حالا بگذریم از خود برده داری امریکا و اروپا که در چه وضعیت اسفناکی با برده ها رفتار میشد- قوانین بسیار ضعیف خدماتی و اجتماعی در مقایسه با حتی اروپا در زمینه های مختلف بهداشتی و اموزش و زندانیان …، نژاد پرستی افراطی حتی تا به امروز و تزریق پول بی پشتوانه که چندین ورشکستگی جهانی برای خود و دیگر کشورها به بار اورده و مثال های فروان

  11. حامد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (14 ديدگاه)

    در رابطه با بحث عزیزان باید بگم، کشورها رو قوانینشون میسازن و قوانین رو نظارت بر عملکرد و تحلیل نتایج این قانون و بهبود مستمر این قانون ها، هر کشوری عملکردش بهتر ، پله های ترقیش سریعتر
    مثال قابل لمس،چین و تعیین و اجرای سفت و سخت قانون برنامه بیست ساله همه جانبه این کشور که از کجا رسید به اینجا که چند سال دیگه ادعای قدرت اول دنیا رو خواهد کرد.
    مهمترین رکن کشور یا شرکت قوانین خوبشه ، که درست تعیین بشه و تمام و کمال اجرا بشه، شفاف باشه و تکامل پیدا کنه…
    حالا شما از کشور ها و شرکت ها نام می برین که همشون این روال رفتن و ادامه میدن ،هر جا هم کم گذاشتن یا تخلف کردن ،بشدت ضربه خوردن
    برای مثال آلمان با جنگ های جهانیش بیشترین ضربه رو ب خودش زد ، فولکس با دیزل گیت خسارت زیادی دید، اروپا در زمان های گوناگون دچار قهقرا شد(نژاد پرستی های خاص هر کشور، جهالت و بن بست فکری قرون وسطا ، فرو رفتن در افکار و سبکها غلط مثل مارکسیسم و سوسیالیسم افراطی که نصف این قاره رو دهه ها در ترس و انزوا و بدبختی فرو بردو ….مثال های بسیار زیاد که شما بهتر از من میدانید)
    آمریکا که خود عجایبیست، ( کشته شدن هزاران نفر بر سر ادامه روند برده داری حالا بگذریم از خود برده داری امریکا و اروپا که در چه وضعیت اسفناکی با برده ها رفتار میشد- قوانین بسیار ضعیف خدماتی و اجتماعی در مقایسه با حتی اروپا در زمینه های مختلف بهداشتی و اموزش و زندانیان …، نژاد پرستی افراطی حتی تا به امروز و تزریق پول بی پشتوانه که چندین ورشکستگی جهانی برای خود و دیگر کشورها به بار اورده و مثال های فروان

    1. بی خیالی

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      امریکا برای لغو برده داری سال 1861 جنگ کرد. یه جنگ داخلی.
      حدود سی سال قبل این برده داری تو بریتانیا ممنوع شد. به طبع اون خیلی از کشورای اروپایی همون سال برده داری رو ممنوع کردن. کشورای اسکاندیناوی که اصلا برده داری و تبعیض جنسی و نژادی نداشتن. حتی زنهاشون تو جنگ شرکت میکرد.
      اما برسیم به ایران و کشورای مسلمون. تو ایران برده داری تا قرن بیستم ادامه داشت و ممنوع نبود.
      تو ایران تا سال 1930 قانونی برای ممنوعیت برده داری اصلا وجود نداشت. مکه تو تاریخ بزرگترین بازار برده فروشی تو دنیا بود. حتی تو قرن بیستم مکه یه محل برا فروش انسان و برده بود. خیلی از حاجیهامون تو قرن بیستم میرفتن برده میخریدن از مکه. مسلمانان دو سه برابر امریکا برده اوردن از افریقا.
      هنوز که هنوزه به سیاه پوستای جنوب ایران میگن کاکل سیاه و غیره. حدود چهارسال پیش رفته بودم کیش با دوستام. هوس قایق کردیم. یه ایرانی ولی تیره پوست اومد ما رو گردوند. وقتی برگشتیم هتل سر این قضیه بحث کردیم طرف اصلا ایرانی نیست و این حرفا. حتی یکیمون گفت طرفو باید بفرستن افریقا.
      وقتی شما میگی برده داری تو امریکا فلان بوده به خودت نگاه کن. ببین خودت چه تاریخی داشتی.
      خود مسلمونا ده برابر امریکا انسان از افریقا دزدیدن و به صورت برده فروختن. ایرانی جماعت هیچوقت به تاریخ خودش اهمیت نداده و نمیده.
      نادرشاهو میشناسی. هندو غارت کرد. تو یکی از بازدیدهاش از یه شهر هند همینطوری دستور داد مردمو بکشن. چون هندو بودن. اون موقع هند مثل الان بدبخت نبود. هند اون موقع مثل فرانسه یا ایتالیا ی امروز بود. تنها به این دلیل که اونا هندی هستن زد یه شهر رو قتل عام کرد. نادرشاه میگه من اونقدر مهربون هستم اگه یکی میگفت رحم کن اینا رو نکش قعطا میبخشیدمشون. حالا نمیگم تو گرجستان چقدر ادم کشتیم. چقدر تجاوز کردن به دخترای زیبا روی گرجی.
      شب و روز به عربها فحش میدیم 1400 سال پیش دخترای ایرانی رو به اسم کنیز بردن عربستان. 1400 سال پیشو ول کن مگه قاجارها همین 300 سال پیش پنجاه هزار دختر گرجی رو نیاورد ایران تا برده جنسی بشه؟
      ادم خیلی خوبه این قسمتای تاریخ رو بخونه. جالبتر اینه بین کشورایی که خونین بارترین قتل عام ها رو کردن ایران همیشه جزو پنج کشور یا قدرت بوده.

      وندالها از اروپای میانه.
      مغولها از اسیا
      ایران از خاورمیانه
      عثمانی
      امپراطوری روم مسیحی که اتش زدن کتابخونه اسکندریه یکی از بدترین کارهاشون بود.

      خوبی امریکا حداقل اینه هفتاد سال قبل ما برده داری رو لغو کرد. کسایی که مخالفت کردن رو شکست داد.

      1. مهدی

        ۲۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1327 ديدگاه)

        در مورد تاریخ ایران بزرگنمایی زیاد میشه و حرفت درسته ولی وضعیت الان کشور ها چندان به گذشته اونها ربطی نداره مثلا هند تا هفتاد سال پیش مستعمره انگلیس بود و‌الان قدرت اقتصادی از انگلیس بیشتر شده در واقع همه چیز برمیگرده به چشم انداز و‌استراتژی های هر کشوری مثلا اسکاتلند یا فنلاند چشم انداز توسعه کشور و رفاه اجتماعی دارن و کشوری مثل ایران و عربستان چسم انداز جنگ و همه سیاست ها و ابزار های اون کشور ها در راستای استراتژی اونا حرکت میکنه

  12. Achtung

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (423 ديدگاه)

    نام تسلا به عنوان بنیانگذار عصر الکتریکی باقی میمونه ولی خودش شانسی برای رقابت با نامداران اروپا و اقتصادیهای آسیا نداره

  13. Behrouz. anzali

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    ماشالا اینجا دوستان عزیز همه کارشناس ارشد هستن . ما حرفی نزنیم بهتره . اگر هم چیزی بگیم با ارپی جی میزنن نابودت میکنن اینجا.!!! سکوت بهتره فقط نظرات رو مطالعه میکنیم از دوستان دانشمند چیزی یاد میگیریم?

    1. مانی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      خجالت نکش دوست عزیز نظراتت رو بنویس استفاده کنیم
      ….
      …..
      ……
      بقیه رو زیر نظرت دست جمعی‌ با چندتا از بچه‌های پدال مینویسیم

      1. Behrouz. anzali

        ۲۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (372 ديدگاه)

        درود بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا