قیمت بولت 5,500 دلار کمتر از مدل فعلی بوده و برادر آن یعنی بولت EUV تمام الکتریکی نیز قیمت پایه 33,995 دلاری خواهد داشت.
به نظر میرسد تسلا متوجه این موضوع شده و اقدام به کاهش قیمت مدل 3 و مدل Y کرده است. هماکنون قیمت تسلا مدل 3 نسخه دیفرانسیل عقب رنج پلاس استاندارد از 36,990 دلار شروع میشود که کاهش قیمت هزار دلاری را نشان میدهد.
البته قیمت مدل 3 دو موتوره چهار چرخ محرک لانگ رنج همچنان از 46,990 دلار شروع میشود اما بهای مدل 3 دوموتوره چهار چرخ محرک پرفورمنس با افزایش هزار دلاری به 55,990 دلار رسیده است.
در طرف دیگر تسلا مدل Y دیفرانسیل عقب استاندارد رنج را داریم که قیمتش از 39,990 دلار شروع میشود و این امر حاکی از کاهش قیمت 2 هزار دلاری میباشد. همانند مدل 3، مدل Y دوموتوره چهار چرخ محرک لانگ رنج نیز همچنان قیمت 49,990 دلاری داشته اما قیمت نسخه پرفورمنس با افزایش هزار دلاری برابر با 60,990 دلار است.
اگرچه قیمت تسلا مدل 3 دقیقاً 2,995 دلار بیشتر از نسخه فیس لیفت شده شورولت بولت است اما برد تخمینی آن حدود 6.4 کیلومتر بیشتر میباشد. البته باید گفت بولت EUV جدید 5,995 دلار ارزانتر از مدل Y بوده و 10 کیلومتر شعاع حرکتی بیشتری دارد.
بالاتر از همه اینها باید گفت بولت EUV اولین شورولتی است که با سیستم نیمه خودران سوپر کروز عرضه میشود. این سیستم شامل رانندگی بدون دخالت راننده در بیش از 320 هزار کیلومتر از بزرگراههای آمریکا و کانادا میباشد.
صرفنظر از انتخاب مدنظر مشتریان، واضح است که رقابت خودروهای الکتریکی وارد مرحله تازهای شده و قیمت این خودروها روز به روز کاهش مییابد که نشانی از جهتگیری صنعت خودرو میباشد.