تسلا به دنبال دریافت حداقل ۱ میلیارد یورو از دولت آلمان برای تأسیس گیگا فاکتوری جدید در این کشور میباشد.
هفته پیش بود که اتحادیه اروپا برنامههای کمک به بامو، تسلا و دیگر شرکتها را به منظور حمایت از تولید باتری خودروهای الکتریکی تائید نمود و درعینحال به دنبال کمک به کاهش تکیه به واردات از کشور چین میباشد. این پروژه نوآوری باتری ۲.۹ میلیارد یورویی اروپاییها شامل اعطای مشوق به بیش از ۴۰ شرکت خواهد بود.
بیزنس اینسایدر میگوید منابع نزدیک به دولت آلمان گفتهاند تسلا بیش از ۱ میلیارد یورو یارانه دولت فدرال را دریافت خواهد کرد که دلیل آن تأسیس اولین گیگا فاکتوری در اروپا میباشد.
وزیر اقتصاد ایالت براندن بورگ از اشاره به جزئیات خودداری کرده اما گفته شده این ایالت احتمالاً کمتر از ۱۰ درصد یارانه یاد شده را پرداخت خواهد کرد و بقیه آن را دولت فدرال آلمان تأمین خواهد نمود.
ساخت گیگا فاکتوری تسلا در برلین بدون وقفه نبوده است. رسانهها گفتهاند در ماه دسامبر دادگاهی در فرانکفورت به این کمپانی دستور داد تا بهطور موقت کار ساختوساز را متوقف کنند تا بررسیهایی روی تأثیر این کارخانه بر محیطزیست و حیوانات محلی صورت گیرد. یک گروه طرفدار محیطزیست مدعی شده تسلا اکوسیستم و حیوانات اطراف منطقه را از بین میبرد. این گروه همچنین مدعی شده کار ساختوساز تسلا باعث ایجاد اختلال در خواب زمستانی حیوانات منطقه خواهد شد!
رویترز گفته اواخر همان ماه یکی از دادگاههای برلین به تسلا دستور داده تا مناطق حاشیهای را بازسازی نکند.
Hadi
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دم دولت آلمان گرم ?
که بدنبال پیشرفت خودروسازی هست و وطنی و غیر وطنی براش فرقی نداره…
STAN
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دقیقا…خیلی خوب گفتی هادی جان…کشوری که بنز،پورشه،فولکس واگن،پورشه و بی ام و رو داره،میاد از حضور برندهای خارجی تو بازارش حمایت میکنه و صددرصد نیتجه خیلی خوبیم خواهد داشت.هم برای مردم آلمان و برند تسلا
اینجا هم واردات رو ممنوع میکنن که مردم مجبور بشن آشغالای داخلی رو با قیمت چند برابر بخرن
Car lover
۱۵ بهمن ۱۳۹۹اره چینیو غیر چینی براشون مهمه
اولویت اولشون اینه ک چینیا بازارشونو فتح نکنن
برا این کار حاضرن ب تسلای آمریکایی هم یارانه بدن
آرین
۱۵ بهمن ۱۳۹۹درختا رو چرا قطع کردن چرا جا به جا نکردن
مهدی،:امید اینده
۱۵ بهمن ۱۳۹۹نکته کاملا خوبی بود
چرا وقعا؟
Vsting max
۱۵ بهمن ۱۳۹۹چون نفهمن
ایلان فهمیده زیاد به سودش نیست این کار و دلاراش هدر میره
بنده خدا??
پرهام و رهام
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دم آلمان گرم با این کاراش ولی چرا داشتند درختا رو قطع میکردن
Ramin
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دوستان میگید چرا درختانو قطع کردن
آلمان 10 تا درخت قطع میکنه 15 تا میکاره…
بعله… قوانین اونجا با ایران فرق داره…. اونجا مثل ایران نیست …
البته اینجا بهشته… میدونید چرا… چون همه چی داریم …..
حالا چی داریم. والا خونه ما یه 30 دقیقه هست برق رفته و آبم قطع میباشد…
دیگه چی از این بهتر…
به به. من برم کف قشنگرو بزنم… ?????????
ما تو آب و برق گیر کردیم
امارات برج میسازه….
آمریکا ناسا و ایپیس ایکس پروژه مریخ دارن
آلمان گیگا فاکتوری تسلا میسازه…
چین رکورد گینس میزنه..
ما هم تو بهشتیم… به به…. بهشت از همه چی بهتره…. ????
پدال کامنتمو خواهشا منتشر کن … ?????? چیز بدی نگفتم….. خواهش…
F22RAPTOR
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دهنشون سرویس چقد درخت قطع کردن
Reza
۱۵ بهمن ۱۳۹۹اینها مزرعه درخت هستن که برای مصارف صنعتی استفاده میشه که بعد از دو سال برداشت و دوباره از نو کاشته میشه.
ATa
۱۵ بهمن ۱۳۹۹قطع کردن بدن دایملر و bmw باش ماشین بسازه! اگزوز و تریم چوبی… (دریغ از یک سرچ ساده که اینا مزارع کشت چوب بودن)
Elmiraj
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دوستان این مزرعه جنگلی هست نه جنگل طبیعی…… که در دهه ۷۰ میلادی برای مصارف صنعتی کاشته شدن .
سال گذشته تسلا برای احداث گیگا فاکتوری برلین مجبور شد ۹۲ هکتار از این درختان را قطع کنه ، اما در ازای آن متعهد شده که سه برابر این مساحت را از نو بکاره…
بهزاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۹چقدر جالب بود!
شرکتی که 800 میلیارد دلار ارزش گذاری شده یا سهامش این قیمته به دنبال وام یک میلیاردی برای توسعه خودش هست!
از یکسری بحث ها بگذریم یاد یک مطلب که یکی از مخاطبین اینجا گفته بود افتادم که داشت طرح خرید مرسدس توسط تسلا را بررسی میکرد و گاهی اوقات کلمات نمیتونه جواب برخی پدیده هارو بده و فقط امیدواریم گذشت زمان این دانشمندان را یکم آگاه تر کنه وگرنه این قفل ها با بحث باز نمیشه.
Elmiraj
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دنبال وام….!!!!
اتحادیه اروپا چندی پیش مبلغ ۲.۹ میلیارد یورو یارانه را برای سازندگان باتری در نظر گرفته که با توجه به حجم بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ گیگاوات ساعتی کارخانه برلین ، مبلغ ۱ میلیارد یورو ( بیشترین حجم) به تسلا تعلق میگیره…. تسلا هم احمق نیست که این مبلغ رو نخواد…!!!
.
خوبه بدونی که اکنون مبلغ پول نقد تسلا به رقم خیره کننده ۱۶.۴ میلیارد رسیده که این مبلغ تا پایان ۲۰۲۱ تماماً صرف پیشبرد طرحها و احداث دو کارخانه تگزاس و برلین خواهد شد ..!!!
این در حالیه که بدهی ۵ میلیارد دلاری شرکت در ماه نوامبر از منبع فروش ۰/۸ سهام به کل پرداخت شده و اکنون تسلا تنها خودروساز در دنیاست که هیچ بدهی نداره….
.
.
بله همون طور که رویترز هم اشاره کرد تسلا اکنون از منبع فروش سهام شناور توان خرید هر رقیبی را داره ….. شرکتی که اکنون با ۸۲۰ میلیارد دلار ارزش در جایگاه هفتم جهان قرار داره .
بهزاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۹جریان نقدینگی آزاد یک امر طبیعی تو هر شرکت خودروسازی هست که هر سال در توسعه ی شرکت ها هزینه میشه.
تا جایی که ما میبینیم رقم بدهی تسلا به 20 میلیارد دلار رسیده و معمولا شرکت ها این میزان بدهی را زیر 40 درصد سرمایه نگه میدارن.
اگر بدهی ها تسویه شده لینک بده ببینیم منابع شما چی گفته.
عملکرد مالی یک شرکت در انتهای سال گزارش میشه و میزان سود خالص بدست آمده اهمیت داره و همینطور دوره های سود حاصل شده.
حسین دهمرد
۱۵ بهمن ۱۳۹۹چرا همین یارانه رو به فولکس نمیدن؟ اینهمه رانت مشکوکه
Sina
۱۶ بهمن ۱۳۹۹جای ماشینای برقی ، این درختا رو قطع نمیکردین
ایلان ماسک فقط دنبال سود و سفر به مریخه?
فقط همین دو تا ، هیچی دیگه ای هم براش مهم نیست متاسفانه و هر روز ادعا حمایت از محیط زیست میکنه
Habib
۱۸ بهمن ۱۳۹۹آفرین به کشور آلمان که این کار رو کرد و به اینکه این شرکت خارجی هست یا نیست ،توجه ای نکرد.
و این شرکت گیگا فاکتوری رو راه انداخت !
آفرین??????