مسابقه درگ تسلا مدل S پلد با شورولت کوروت نسل هشتم که ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد بسیار هیجانانگیز خواهد بود.
مت واتسون در خلال بررسی تسلا سایبرتراک در آمریکا مسابقات درگ زیادی برگزار کرده هرچند برخی از آنها بسیار جذابتر بودهاند. او چندی پیش مسابقه درگی بین شورولت کوروت Z06 و فورد GT برگزار کرد و حالا نوبت به یک مسابقه تمام آمریکایی دیگر رسیده است. مهمترین نکته اینکه پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری توئین توربوی کوروت C8 حاضر در این مسابقه ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۹۱ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
البته تغییر دیگر کوروت به استفاده از لاستیکهای ۱۵ اینچی مخصوص مسابقات درگ مربوط میشود. شایان ذکر است وزن خودرو به ۱۷۶۹ کیلوگرم میرسد و قیمت آن نیز پس از تغییرات رخ داده برابر با ۱۷۵ هزار دلار خواهد بود. رقیب کوروت در این مسابقه درگ تسلا مدل S پلد با سیستم چهار چرخ محرک و کیت بدنه مسابقهای است. سه پیشرانه برقی تسلا مشابه نسخه استاندارد پلد است و ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. وزن این خودروی برقی به ۲۱۶۷ کیلوگرم میرسد و قیمتش نیز از حدود ۹۲ هزار دلار شروع میشود. البته خودروی حاضر در درگ گرانتر است چراکه از قطعات فیبر کربنی، لاستیکها و صندلیهای جدید و… سود میبرد.
در مسابقه اول تسلا کاملاً برتری خود را بر کوروت دیکته میکند و به حدی فاصله بین دو خودرو ایجاد میشود که فکر کردن درباره ۲۰۰ اسب بخار بیشتر کوروت همه را شرمنده خواهد کرد؛ اما در مسابقه دوم کوروت لانچ فوقالعادهای داشته و تقریباً دو چرخ جلوی آن همانند دیمن ۱۷۰ از روی زمین بلند میشوند هرچند این کار هم تأثیری در پیروزی تسلا ندارد. ظاهراً مسابقه به حدی لذتبخش است که دستاندرکاران آن راضی به خاتمهاش نمیشوند. آنها تصمیم میگیرند خودرویی که ۳ مسابقه از ۵ مسابقه را پیروز شود برنده نهایی اعلام کنند اما بازهم نتایج تغییر نمیکنند. البته یک موضوع جالب رخ میدهد و آن اینکه بنا به دلایلی نامشخص شاهد پاشش شدید روغن به سمت عقب کوروت هستیم. ظاهراً مشکل خودرو به پیشرانه تیونینگ شدهاش مربوط میشود.
نهایتاً تسلا مدل S پلد با زمان ۹.۶ ثانیهای برای مسافت ۴۰۰ متر این درگ را به پایان میرساند درحالیکه کوروت زمان ۱۱ ثانیه را ثبت میکند. پس از برگزاری درگ های یاد شده دو خودرو رولینگ ۸۰ متر را برگزار میکنند که بازهم تسلا پیروز میدان است. در تست ترمز از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت نیز تسلا برتر ظاهر میشود و نشان میدهد که امروز روز کوروت نیست!
Mr. gt c
۱۱ دی ۱۴۰۲اینو ببرین با همون برقی مسابقه دو بینشون برگزار کنین
ALI.S
۱۳ دی ۱۴۰۲مشکل از تیونینگ نامناسب کوروت بود.
البته ممکن بود با تیونینگ درست هم تسلا پیروز بشه، چون به هر حال ماشین از شروع استارت بیشترین قدرت رو به چرخها میده در صورتی که هر درونسوزی نیاز به دور گرفتن و رفتن به دنده بالاتر داره.
متأسفانه باید قبول کنیم مردم عادی هم اهمیتی به صدای دلنشین موتور درونسوز نمیکنند و به خاطر آلودگی دنیا داره به سمت برقی میره😮💨😭😭
Jeferson
۱۱ دی ۱۴۰۲گند زدن تو ظرافتِ کوروت
و درگ های بی اهمیت همیشگی کسی که عاشق کوروته نمیاد بگه چون به تسلا باخت پس نمی خرمش حالا مت واتسون حرکت کن
Siyavash
۱۱ دی ۱۴۰۲مشکل از شرکت تیونینگ کار هست که غیره اصولی کوروت رو تقویت کرده..با ۱۲۰۰ اسب تایمش شده ۱۱ ولی فابریک تایمش بهتر هست…در کل وقتی میدونی کوروت مشکل داره چرا درگ برگزار میکنی تا اسم کوروت رو خراب کنی….
محمد
۱۱ دی ۱۴۰۲اصلا چک کن شاید توربو ها رو به اگزوز بسته تا موتور
1200 اسب دریایی هم نداشت چه برسه به بخار
Mgh
۱۱ دی ۱۴۰۲مشکل از کورت نیست تسلا سلطانه! 😄
A.S.G
۱۲ دی ۱۴۰۲تسلا ؟ سلطان ؟
تو داری به فراش می گی سلطان ؟
تو لغت نامت معنی سلطان رو تغییر بده . تا یه بار دیگه اسم سلاطین رو به گند نکشی .
تسلا مگه جز گنده گویی کار دیگه ای بلده ؟ ماشین پر سرعت ساختن هنر نیست ، با اصالت و باکیفیت بودن مهمه که هرچند بعضیا اصالت براشون مهم نیست و هر چی به سرعت بالا برسه بهش سلطان میگن
Porsche
۱۱ دی ۱۴۰۲خداییش تایم هر دو افتضاح بود !! C8 استینگری فابریک ۱۰/۸ تایم موتورترند داره و تسلا هم بدون هیچ سبک سازی رو آسفالت معمولی ۹/۵ تو اتوبان های آلمان تایم زده
Porsche
۱۱ دی ۱۴۰۲اینطوری باشه الان یه m5 معمولی هم این کوروت رو میزنه ( تایم m5 زیر ۱۱ هست )
PURIYA
۱۱ دی ۱۴۰۲آره در صورتی که قدرت M5 نصف این ماشینه!!
مازیار
۱۱ دی ۱۴۰۲۱۱ ثانیه برای کوروت ۱۲۰۰ اسبی؟
اهمیت تیونینگ …
امیدوارم GM بتونه اون ۲۰۰ اسب اضافه در ZR1 رو به درستی مدیریت و پیاده سازی کنه که در اون صورت _ با توجه به Z06 _ رقیب بسیار قدری از آب درمیاد
blackwing
۱۲ دی ۱۴۰۲از نظر تیونینگ و مپ شدن گند زده بودن تو این کوروتی که اومده بود مسابقه.
هیچ چیز فابریک کارخونهای نمیشه.
شک نکن ZR1 که قراره بیاد با همون ۲۰۰ اسب اضافه سه تای این کوروت پرفورمنس بهتری داره
Mohammad hasan
۱۱ دی ۱۴۰۲تا به امروز هیچ پیامی کن باب طرفداری یا… تو سایت نگذاشته بودم…اما با توجه به سابقه ای که از مت واتسون سراغ دارم…قصدش صرفا یه درگ درست و حسابی نیست و قرض ورزی وجود داره تو این درگ ها چون از چند سال پیش که پیگیره برنامه هاش هستم محصولات آمریکایی که تو کانون توجه هستن رو اینطوری به حاشیه میبره!
H2
۱۱ دی ۱۴۰۲حیلهگری تو ذات انگلیسیهاست
البته استثنا همه جا وجود داره
سام
۱۱ دی ۱۴۰۲غرض ورزی مجید دلبندم نه قرض ورزی
فرشاد
۱۱ دی ۱۴۰۲الان سوشیانت و نوا بود میگف همینه ژرمن کارا اینجوری ان به تایم فابریک امریکن نمیرسن الکی گرونای بدرد نخور و فلان بیسار
توربو اس با 650اسب اینو تو لانچ جامیذاره تو رولینگ هم کم کم نزدیکش میشه
این با1200تا نزدیکشم نشد با اون فاق لاستیکاس
اون لاستیکا رو توربو اس باشه پلید رو میزنه
البته میدونم نتیجه تیون غیر اصولی بود و کوروت این حداهم بدنیس
سوشیانت
۱۲ دی ۱۴۰۲توربو اس فابریکش حریف کوروت و تسلا فابریک نمیشه مشکل از تیون غیر اصولی هست
مجتبی .
۱۱ دی ۱۴۰۲این مش واتسن هردوماشین روخراب کرد.کوروت وتسلای استاندارد تایمهای بهتری داشتن.
R@min
۱۱ دی ۱۴۰۲نکته خنده دار تایم یکسان مدل استوک با نمونه تیون شده هست که جفتشون 11 می زنن ! این کیت تو پیست درگ 9.3 بهترین رکوردش هست، کیت ساده ای هم هست با گیربکس استوک و بدون سوخت مسابقه ای این تایم زدن باهاش.
تنها نمونه هایی که دیدم با گیربکس و بلوک استوک زیر 9 (حدودای 8.8) زدن شلبی GT500، چلنجر و مک لارن 765 بود که همشون حدودای 1200 اسب تیون شده بودن. برای تایم های پایین تر باید گیربکس مخصوص درگ گذاشت.
Mohammad hasan
۱۱ دی ۱۴۰۲منظور گیربکس های دستی ساخت شرکت ترمک یا گیربکس های دو کلاچه افترمارکتی ؟ یا گیربکس های سکوئنشال؟
R@min
۱۱ دی ۱۴۰۲آره البته گیربکس های مسابقه ای درگ برای هر کلاس متفاوت هست، دو کلاچه و سکوئنشال تازه واردن و دارن محبوب میشن. بیشتر گیربکس های straight-cut gears استفاده میشه که مدل های پاورگلاید و توربو 400 محبوب ترین هستن.
گیربکس های مسابقات تاپ فیول هم Clutchless Transmission هست.
corvette
۱۱ دی ۱۴۰۲از کوروت تیون شده خوشم نمیاد
استینگری Z51 با ۴۹۵ اسب و ۹۰ خورده هزار دلار قیمت
و Z06 با ۶۷۰ اسب
بهترین کوروتا هستن
در مورد این درگ هم بگم که . فاقد اهمیت
تایم ۱۲۰۰ اسبیش با تایم ۴۹۵ اسبیش یکیه
محمد
۱۱ دی ۱۴۰۲تازه 495 ایه روغن ریزی هم نداره :/
H2
۱۱ دی ۱۴۰۲کوروت با ۴۰۰ کیلو وزن کمتر حداقل باید تو تست ترمز برنده میشد.
بنظر میرسه مشکل از شوی نیست، بلکه این تسلاست که انقدر تکنولوژی بالایی داره که رقبای سنتی هرچی تقلا میکنن نمیتونن بهش برسن
سوشیانت
۱۲ دی ۱۴۰۲فعلا که تسلا باید تلاش کنه تا به دوج برسه ولی تو خواب
Arefam
۱۲ دی ۱۴۰۲یه سوال
چرا هر ماشینی از یه برند اسم رسم دار قدیمی جلو یه برقی سوسک میشه خیلی از دوستان فقط بلدند اصالت اصالت کنن
اصلا اصالت یعنی چی ؟ تسلا یه شرکت 10 سالس که بازم اصالت نوع خودشو داره
با همین قدمت کم تونسته سوپراسپورتای تیون شده رو هم سوسک کنه
آغا جای حرف مزخرف زدن باید بپذیریم که دنیا رفته سمت برقی و برقیا تو موارد زیادی کاملا شاخ شونه میکشن چون زورشو دارن
Amir
۱۴ دی ۱۴۰۲کار دیمن هست ک تسلا رو سوسک کنه