تسلاشورلت

مسابقه درگ کوروت 1200 اسب بخاری با تسلا مدل S پلد

مسابقه درگ تسلا مدل S پلد با شورولت کوروت نسل هشتم که ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

مت واتسون در خلال بررسی تسلا سایبرتراک در آمریکا مسابقات درگ زیادی برگزار کرده هرچند برخی از آن‌ها بسیار جذاب‌تر بوده‌اند. او چندی پیش مسابقه درگی بین شورولت کوروت Z06 و فورد GT برگزار کرد و حالا نوبت به یک مسابقه تمام آمریکایی دیگر رسیده است. مهم‌ترین نکته اینکه پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری توئین توربوی کوروت C8 حاضر در این مسابقه ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۹۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

البته تغییر دیگر کوروت به استفاده از لاستیک‌های ۱۵ اینچی مخصوص مسابقات درگ مربوط می‌شود. شایان ذکر است وزن خودرو به ۱۷۶۹ کیلوگرم می‌رسد و قیمت آن نیز پس از تغییرات رخ داده برابر با ۱۷۵ هزار دلار خواهد بود. رقیب کوروت در این مسابقه درگ تسلا مدل S پلد با سیستم چهار چرخ محرک و کیت بدنه مسابقه‌ای است. سه پیشرانه برقی تسلا مشابه نسخه استاندارد پلد است و ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. وزن این خودروی برقی به ۲۱۶۷ کیلوگرم می‌رسد و قیمتش نیز از حدود ۹۲ هزار دلار شروع می‌شود. البته خودروی حاضر در درگ گران‌تر است چراکه از قطعات فیبر کربنی، لاستیک‌ها و صندلی‌های جدید و… سود می‌برد.

در مسابقه اول تسلا کاملاً برتری خود را بر کوروت دیکته می‌کند و به حدی فاصله بین دو خودرو ایجاد می‌شود که فکر کردن درباره ۲۰۰ اسب بخار بیشتر کوروت همه را شرمنده خواهد کرد؛ اما در مسابقه دوم کوروت لانچ فوق‌العاده‌ای داشته و تقریباً دو چرخ جلوی آن همانند دیمن ۱۷۰ از روی زمین بلند می‌شوند هرچند این کار هم تأثیری در پیروزی تسلا ندارد. ظاهراً مسابقه به حدی لذت‌بخش است که دست‌اندرکاران آن راضی به خاتمه‌اش نمی‌شوند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند خودرویی که ۳ مسابقه از ۵ مسابقه را پیروز شود برنده نهایی اعلام کنند اما بازهم نتایج تغییر نمی‌کنند. البته یک موضوع جالب رخ می‌دهد و آن اینکه بنا به دلایلی نامشخص شاهد پاشش شدید روغن به سمت عقب کوروت هستیم. ظاهراً مشکل خودرو به پیشرانه تیونینگ شده‌اش مربوط می‌شود.

نهایتاً تسلا مدل S پلد با زمان ۹.۶ ثانیه‌ای برای مسافت ۴۰۰ متر این درگ را به پایان می‌رساند درحالی‌که کوروت زمان ۱۱ ثانیه را ثبت می‌کند. پس از برگزاری درگ های یاد شده دو خودرو رولینگ ۸۰ متر را برگزار می‌کنند که بازهم تسلا پیروز میدان است. در تست ترمز از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت نیز تسلا برتر ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که امروز روز کوروت نیست!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Mr. gt c

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    اینو ببرین با همون برقی مسابقه دو بینشون برگزار کنین

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. ALI.S

      ۱۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (260 ديدگاه)

      مشکل از تیونینگ نامناسب کوروت بود.
      البته ممکن بود با تیونینگ درست هم تسلا پیروز بشه، چون به هر حال ماشین از شروع استارت بیشترین قدرت رو به چرخ‌ها میده در صورتی که هر درونسوزی نیاز به دور گرفتن و رفتن به دنده بالاتر داره.
      متأسفانه باید قبول کنیم مردم عادی هم اهمیتی به صدای دلنشین موتور درون‌سوز نمی‌کنند و به خاطر آلودگی دنیا داره به سمت برقی می‌ره😮‍💨😭😭

      موافقم 9
      مخالفم 2
  2. Jeferson

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    گند زدن تو ظرافتِ کوروت
    و درگ های بی اهمیت همیشگی کسی که عاشق کوروته نمیاد بگه چون به تسلا باخت پس نمی خرمش حالا مت واتسون حرکت کن

    موافقم 58
    مخالفم 4
  3. Siyavash

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    مشکل از شرکت تیونینگ کار هست که غیره اصولی کوروت رو تقویت کرده..با ۱۲۰۰ اسب تایمش شده ۱۱ ولی فابریک تایمش بهتر هست…در کل وقتی میدونی کوروت مشکل داره چرا درگ برگزار میکنی تا اسم کوروت رو خراب کنی….

    موافقم 58
    مخالفم 9
    1. محمد

      ۱۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      اصلا چک کن شاید توربو ها رو به اگزوز بسته تا موتور
      1200 اسب دریایی هم نداشت چه برسه به بخار

      موافقم 31
      مخالفم 5
    2. Mgh

      ۱۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      مشکل از کورت نیست تسلا سلطانه! 😄

      موافقم 19
      مخالفم 67
      1. A.S.G

        ۱۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        تسلا ؟ سلطان ؟
        تو داری به فراش می گی سلطان ؟
        تو لغت نامت معنی سلطان رو تغییر بده . تا یه بار دیگه اسم سلاطین رو به گند نکشی .
        تسلا مگه جز گنده گویی کار دیگه ای بلده ؟ ماشین پر سرعت ساختن هنر نیست ، با اصالت و باکیفیت بودن مهمه که هرچند بعضیا اصالت براشون مهم نیست و هر چی به سرعت بالا برسه بهش سلطان میگن

        موافقم 9
        مخالفم 4
  4. Porsche

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    خداییش تایم هر دو افتضاح بود !! C8 استینگری فابریک ۱۰/۸ تایم موتورترند داره و تسلا هم بدون هیچ سبک سازی رو آسفالت معمولی ۹/۵ تو اتوبان های آلمان تایم زده

    موافقم 34
    مخالفم 9
  5. Porsche

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    اینطوری باشه الان یه m5 معمولی هم این کوروت رو میزنه ( تایم m5 زیر ۱۱ هست )

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. PURIYA

      ۱۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (567 ديدگاه)

      آره در صورتی که قدرت M5 نصف این ماشینه!!

      موافقم 26
      مخالفم 10
  6. مازیار

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    ۱۱ ثانیه برای کوروت ۱۲۰۰ اسبی؟
    اهمیت تیونینگ …

    امیدوارم GM بتونه اون ۲۰۰ اسب اضافه در ZR1 رو به درستی مدیریت و پیاده سازی کنه که در اون صورت _ با توجه به Z06 _ رقیب بسیار قدری از آب درمیاد

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. blackwing

      ۱۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      از نظر تیونینگ و مپ شدن گند زده بودن تو این کوروتی که اومده بود مسابقه.

      هیچ چیز فابریک کارخونه‌ای نمیشه.

      شک نکن ZR1 که قراره بیاد با همون ۲۰۰ اسب اضافه سه تای این کوروت پرفورمنس بهتری‌ داره

  7. Mohammad hasan

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    تا به امروز هیچ پیامی کن باب طرفداری یا… تو سایت نگذاشته بودم…اما با توجه به سابقه ای که از مت واتسون سراغ دارم…قصدش صرفا یه درگ درست و حسابی نیست و قرض ورزی وجود داره تو این درگ ها چون از چند سال پیش که پیگیره برنامه هاش هستم محصولات آمریکایی که تو کانون توجه هستن رو اینطوری به حاشیه می‌بره!

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. H2

      ۱۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      حیله‌گری تو ذات انگلیسی‌هاست
      البته استثنا همه جا وجود داره

      موافقم 19
      مخالفم 1
    2. سام

      ۱۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      غرض ورزی مجید دلبندم نه قرض ورزی

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. فرشاد

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    الان سوشیانت و نوا بود میگف همینه ژرمن کارا اینجوری ان به تایم فابریک امریکن نمیرسن الکی گرونای بدرد نخور و فلان بیسار
    توربو اس با 650اسب اینو تو لانچ جامیذاره تو رولینگ هم کم کم نزدیکش میشه
    این با1200تا نزدیکشم نشد با اون فاق لاستیکاس
    اون لاستیکا رو توربو اس باشه پلید رو میزنه
    البته میدونم نتیجه تیون غیر اصولی بود و کوروت این حداهم بدنیس

    موافقم 22
    مخالفم 13
    1. سوشیانت

      ۱۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      توربو اس فابریکش حریف کوروت و تسلا فابریک نمیشه مشکل از تیون غیر اصولی هست

      موافقم 3
      مخالفم 4
  9. مجتبی .

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    این مش واتسن هردوماشین روخراب کرد.کوروت وتسلای استاندارد تایمهای بهتری داشتن.

    موافقم 11
    مخالفم 4
  10. R@min

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    نکته خنده دار تایم یکسان مدل استوک با نمونه تیون شده هست که جفتشون 11 می زنن ! این کیت تو پیست درگ 9.3 بهترین رکوردش هست، کیت ساده ای هم هست با گیربکس استوک و بدون سوخت مسابقه ای این تایم زدن باهاش.

    تنها نمونه هایی که دیدم با گیربکس و بلوک استوک زیر 9 (حدودای 8.8) زدن شلبی GT500، چلنجر و مک لارن 765 بود که همشون حدودای 1200 اسب تیون شده بودن. برای تایم های پایین تر باید گیربکس مخصوص درگ گذاشت.

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. Mohammad hasan

      ۱۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      منظور گیربکس های دستی ساخت شرکت ترمک یا گیربکس های دو کلاچه افترمارکتی ؟ یا گیربکس های سکوئنشال؟

      1. R@min

        ۱۱ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        آره البته گیربکس های مسابقه ای درگ برای هر کلاس متفاوت هست، دو کلاچه و سکوئنشال تازه واردن و دارن محبوب میشن. بیشتر گیربکس های straight-cut gears استفاده میشه که مدل های پاورگلاید و توربو 400 محبوب ترین هستن.

        گیربکس های مسابقات تاپ فیول هم Clutchless Transmission هست.

  11. corvette

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    از کوروت تیون شده خوشم نمیاد
    استینگری Z51 با ۴۹۵ اسب و ۹۰ خورده هزار دلار قیمت
    و Z06 با ۶۷۰ اسب
    بهترین کوروتا هستن
    در مورد این درگ هم بگم که . فاقد اهمیت
    تایم ۱۲۰۰ اسبیش با تایم ۴۹۵ اسبیش یکیه

    موافقم 21
    1. محمد

      ۱۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      تازه 495 ایه روغن ریزی هم نداره :/

      موافقم 14
  12. H2

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    کوروت با ۴۰۰ کیلو وزن کمتر حداقل باید تو تست ترمز برنده میشد.
    بنظر میرسه مشکل از شوی نیست، بلکه این تسلاست که انقدر تکنولوژی‌ بالایی داره که رقبای سنتی هرچی تقلا میکنن نمیتونن بهش برسن

    موافقم 6
    مخالفم 16
    1. سوشیانت

      ۱۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      فعلا که تسلا باید تلاش کنه تا به دوج برسه ولی تو خواب

      موافقم 6
      مخالفم 2
  13. Arefam

    ۱۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یه سوال
    چرا هر ماشینی از یه برند اسم رسم دار قدیمی جلو یه برقی سوسک میشه خیلی از دوستان فقط بلدند اصالت اصالت کنن
    اصلا اصالت یعنی چی ؟ تسلا یه شرکت 10 سالس که بازم اصالت نوع خودشو داره
    با همین قدمت کم تونسته سوپراسپورتای تیون شده رو هم سوسک کنه

    آغا جای حرف مزخرف زدن باید بپذیریم که دنیا رفته سمت برقی و برقیا تو موارد زیادی کاملا شاخ شونه میکشن چون زورشو دارن

    موافقم 1
    مخالفم 2
  14. Amir

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کار دیمن هست ک تسلا رو سوسک کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا