بچه تسلا که برنامهٔ ساخت آن رسماً برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ اعلام شد، به زمان رونمایی نزدیک میشود و حالا گرافیستها رندری احتمالی از آن طراحی کردهاند که نشان میدهد اولین تلاش تسلا برای ورود به بخش کامپکت چه شکلی میتواند باشد. هرچند هنوز نام رسمی این خودرو اعلام نشده اما اغلب آنرا با نام مدل ۲ میشناسیم هرچند که برخی به نام مدل C هم اشاره داشتهاند. انتظار میرود این خودرو در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود و با قیمت پایهٔ ۲۵ هزار دلاری، پایینتر از مدل ۳ قرار گیرد. البته تسلا هنوز هیچ جزئیاتی در مورد محصول پایهٔ آیندهٔ خود اعلام نکرده و تنها مرجع ما برای طراحی این خودرو یک اسکچ رسمی است که در سال ۲۰۲۰ طی فراخوانی بهمنظور ارسال طرح برای این مدل جدید افشا شد. در همان سال، ایلان ماسک اعلام کرد که این خودرو طی سه سال آینده یعنی تا ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.
همانطور که در رندر مشاهده میکنید، تسلا مدل ۲ میتواند بدنهٔ پنجدر آئرودینامیک با سقف کوپه مانند، رینگهای بزرگ و اوورهنگهای کوتاه داشته باشد. همچنین این خودرو میتواند برخی ویژگیهای طراحی مثل خط پنجره، دستگیرها در بیرونآی، دماغهٔ بدون جلوپنجره، سانروف پانورامیک و چراغهای جلوی LED روی گلگیرها را هم از مدلهای بزرگتر ۳ و Y قرض بگیرد. بچه تسلا همچنین ممکن است چند ویژگی کراساوور مانند که این روزها بین خریداران بسیار محبوب هستند را هم داشته باشد اما درعینحال ممکن است برای این خودرو یک برادر کراساوور هم در نظر گرفته شده باشد. مدل ۲ در داخل بهاحتمالزیاد از همان فضای سادهٔ معمول محصولات تسلا با یک نمایشگر بزرگ لمسی اطلاعاتی-سرگرمی استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار میرود این خودرو با بهرهگیری از پلتفرم اختصاصی الکتریکی و فرم دو جعبهای با کاپوت کوتاه، فضای زیادی را در اختیار سرنشینان و بارهای آنها قرار دهد. برای این خودرو احتمال ارائهٔ غربیلک فرمان بحثبرانگیز موسوم به یوغ هم وجود دارد.
اگر تسلا به وعدهٔ خود در مورد قیمت پایهٔ ۲۵ هزار دلاری مدل ۲ عمل کند، این هاچبک کامپکت نهتنها رقبای اصلی خود در این کلاس یعنی فولکسواگن ID.3 و نیسان لیف را مغلوب میکند بلکه حتی از هاچبکهای الکتریکی سابکامپکتی مثل پژو e-208 و هوندا e هم ارزانتر خواهد بود. با این قیمت، بچه تسلا با هاچبکهای کامپکت درونسوزی مثل فولکسواگن گلف قابلمقایسه خواهد بود و شروع عصر جدیدی را برای خودروهای الکتریکی نشان خواهد داد. در بخش فنی هم انتظار میرود مدل ۲ به باطریهای ۴۶۸۰ تسلا مجهز شود که نهتنها هزینهٔ تولید نزدیک به ۱۰۷ دلار در هر کیلووات ساعت را به نصف کاهش میدهد بلکه برد بیشتری را هم نسبت به باطریهای معمولی ارائه خواهد کرد. به گفتهٔ ایلان ماسک، کمترین برد قابلقبول برای این خودرو حداقل ۴۰۰ کیلومتر است که عدد خوبی برای یک محصول کامپکت ارزانقیمت محسوب میشود.
البته بچه تسلا در نسخههای گرانتر با برد بیشتر هم عرضه خواهد شد که احتمالاً میتواند با هر بار شارژ مسافتی به اندازهٔ مدل ۳ دوربرد یعنی ۵۶۰ کیلومتر را طی کند. علاوه بر این، انتظار داریم بتوانیم شاهد ارائهٔ یک نسخهٔ پرفورمنس محور با قوای محرکهٔ دو موتوره هم باشیم که میتواند به هاچبک داغ دنیای الکتریکیها تبدیل شود. نسخههای بالاتر این خودرو نیز احتمالاً به جدیدترین نسخه از سیستمهای کمکرانندهٔ تسلا مثل اتو پایلوت مجهز خواهند شد اما بعید است که مدل ۲ خودرویی کاملاً خودران باشد. این هاچبک کامپکت تسلا احتمالاً هم برای بازار چین و هم برای صادرات به بازارهای جهانی در گیگافاکتوری شانگهای تولید خواهد شد اما گزارشهایی هم به تولید این خودرو در گیگافاکتوری برلین برای بازار اروپا و همینطور تولید در ایالاتمتحده برای بازار آمریکای شمالی اشاره داشتهاند. در صورت تولید مدل ۲ در آمریکا، این خودرو میتواند از مشوقهای دولتی ۱۲ هزار دلاری برای خودروهای الکتریکی تولید داخل هم بهرهمند شود.
پارسا عشق ماشین
۱۳ دی ۱۴۰۰طراحیش جالبه ولی داخلش واقعا ساده است.
خسته شدم از یه ایپد گذاشتن روی داشبورد بد تمام.
طراحیشو که هممون دیدیم و مطمئن هستم شبیه همون تسلا مدل سه هستش تو یک مقیاس کوچک تر.
ولی واقعا چیز خیلی محشری نداره عادی معمولی و خیلی هم بی حس
ولی یک حالت قورباغه ای در امده که اون بامزه کرده اش.
خوبه همون چیزیه که از یک تسلا انتظار داشتیم
Silent
۱۳ دی ۱۴۰۰همه تلاش های صورت گرفته از
تاسیس گیگافکتورها جهت آزادسازی خطوط شرق آسیا
تمرکز بر تولید باطری های ارزان تر با سهولت در تیراژ ! از طریق بازبینی در ساختار درونی باطری ها و تولید مترکز در خود مجموعه
ساختار قالبگیری یکپارچه ارزانتر و سریعتر (گیگاپرس)
حذف هر چه بیشتر قطعات مازاد فیزیکی سنتی و ساده سازی کابین و کنسول مرکزی (احتمالا برف پاکن و کالیبرهای ترمز در اینده)
ایجاد نمایندگی ها از طریق تاسیس کارخانه های 2+2 در 3 قاره هدف برای خدمات پس از فروش
همگی بخش هایی از گامهای TESLA هستن برا هدف اصلی یعنی تولید خودرو ارزان و تکنولوژیک برای 90% افراد جامعه. مهمترین ماشین عصر الکترومغناطیس مدل2 در تیراژ میلیونی.
محمدرضا
۱۳ دی ۱۴۰۰به راحتی مدل ۳ و y تقاضای چند برابر تولید فعلی رو داره.
پس تا زمانی که ظرفیت تولید به بالای ۳میلیون نرسه محصول جدیدی وارد خط تولید نمیشه.
Silent
۱۳ دی ۱۴۰۰مدل 2 برای 2024 برنامه ریزی شده و تا اون روز فاز توسعه گیگا شرق و ابرمجموعه تگزاس که فاز اولش در شرف افتتاح هست به ظرفیت حداکثری شون رسیدن.
همه این موارد پیش از 2025 و برنامه ریزی سایرین برا اقدام هست و بعدش دیگه احتمالا اولویت های TESLA تغییر خواهد کرد.
بد نیست گفته شه باطری های 4680 که از امسال برا تولیدات تسلا استفاده می شه هزینه تردد باک بنزینی رو به بیش از 2.5 برابر!!!!! افزایش خواهد داد. (تازه این نسبت برای ماشین درون سوزی هست که مصرف صدی 8 داره)
و عملا دیگه روندن خودروی درررون سوز توجیح اقتصادی نخواهد داشت و تمام.
محمدرضا
۱۳ دی ۱۴۰۰اگر همه این گیگا فکتوری ها هم راه اندازی بشن در ابتدا سایبر ترک تولید میشه که مراحل توسعه اش به پایان رسیده.البته درصورتی که باز هم تقاضا برای مدل ۳ وy افزایش پیدا نکنه
ممد ژانگولر
۱۳ دی ۱۴۰۰فولکسی شده واسه خودش
rezars pc
۱۳ دی ۱۴۰۰اگه اون عکس اولیه باشه سایزش ریزه میزه باشه اون قیمت باشه با توجه به چیزی که خودمم االان نیازمه فنش میشم البته یه کابین بهتر و باحال تر از مدل ۳ خوشکل تر طرخ باحال تر بعدم منتاژ بهتری داشته باشه کلا قیمت ۲۵ تا برقی اون سایز با توجه به قیمت برق عالیه ولی امیدوارم قیمتش مث مدل ۳ نشه و واقعا انقدر بمونه یهو انقدر گرون نشه منتاژشم خوب باشه یه طوری فقط این ایران واردات باز کنه پوسیدیم انقدر ماشین جدید ندیدیم افسرده شدیم نمی تونستیم بخیریم باز میدیدم هست یه گازی میدادن اقا زاده ها یه صدایی میشنیدیم الان همونم پکید
مرتضی
۱۳ دی ۱۴۰۰قیمتش بعد از اعمال مشوق های فدرال امریکا میشه 13 هزار دلار که اینجا با اون پول میشه باهاش دنا پلاس خرید
خدایا بسه دیگه خسته شدیم دیگه
محمد مختاری آذر
۱۳ دی ۱۴۰۰واقعا مزخرف و بی هیجان هستش من که اصلا نپسندیدم نمیدونم چرا هیچوقت تسلا نتونسته طراحی خوب بزنه یک چیز قابل توجه این است که نمیدونم چه اصراریه که الکتریکی باید طراحی متفاوت داشته باشند برعکس باید به اصالت طراحی بنزینی ها پایبند باشند و همون رو الکتریکی کنند الکتریکی شدن این نیست که یک صفحه نمایش بزرگ قرار بدی و یک فرمان ساده با اینکه الکتریکی باید المان های مهم داخل کابین از بین نره که در تسلا همه این اصل ها رعایت نشده
Silent
۱۳ دی ۱۴۰۰شما از الکتریکی شناختی نداری برا همین!
وقتی نیازی به گیربکس نیست دنده هم در داخل کابین اضافی هست
وقتی تمامی دکمه ها و فرمان ها داخل مانیتور تعریف شده و در آینده بصورت کلامی شنیداری هم خواهد شد دکمه های وسط کنسول حذف
وقتی کاربرات و احتراق نیست شمع و سوپاپ و 20 قطعه اضافی به همراه سوراخ های جلوپنجره و اگزوز حذف
وقتی انجینی زیر کاپوت نیست حالا فرم عجیب چه کاربردی داره
در مورد هیجان هم نیاز نیست گفته شه توو اتوبان و خیابون هیییچ سوپر اسپورتی یارای PLAID رو نداشت.
و ….
محمد مختاری آذر
۱۳ دی ۱۴۰۰دوست عزیز به نظر شما نمیشه یک خودروی بنزینی مثل بنز اس کلاس با همون شکل و قیافه و کابین الکتریکی باشه قطعا میشه نیازی به طراحی های تسلا و کابینش نیست همچنین دوست عزیز من با تمام نوع خودرو ها آشنا هستم خصوصا الکتریکی که بخوام توضیح بدم واقعا باید یک کتاب بنویسم
فرامرز
۱۳ دی ۱۴۰۰دوستان ناراحت نشید ولی مدل ۳ هم قرار بود بدون احتساب کمک های دولتی ۳۵۰۰۰ دلار باشه. و چیزی که هست اینکه بعد از ۵ سال قیمتش نزدیک ۴۵۰۰۰ دلاره (تو اروپا که حتی گرونتره). در حالی که خودروهای دیگه هرچی از معرفی شون میگذره ارزونتر میشن.
جناب ایکس
۱۳ دی ۱۴۰۰طراحی های تسلا خیلی ضعف دارن. حوصله سربرن… طراحی شاهین رو به شخصه از بعضی طراحی های تسلا بیشتر دوس دارم
حمید
۱۳ دی ۱۴۰۰وعده های تخیلی !
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۴ دی ۱۴۰۰و توخالی
mm-yarlou
۱۳ دی ۱۴۰۰من خودرو های الکتریکی رو دوست ندارم ولی این بچه تسلا خودرو جالبی هست دوست دارم سریع معرفی بشه ببینم چیه
رضا
۱۳ دی ۱۴۰۰چقدر رندرش خوشگله ، من اینو به همه چیز ترجیح میدم
یک کاربر
۱۴ دی ۱۴۰۰تسلا ۲ مشوق مالی نمیگیرد ، ۴۵۰۰ دلار ان برای مخصوص کارخانه هایی هست که کارگرانشان عضو اتحادیه های کارگران امریکایی باشند دولت فدرال ۴۵۰۰ دلار میدهد و ۷۵۰۰ دلار هم به خودروسازان میده که تا سقف مشخص هست. جنرال موتورز و فورد کارگرانشان عضو هستند ، اما تسلا از اتحادیه کارگر امریکایی عضو نیست.
چوبخط تسلا پر شده دیگه شامل ۷۵۰۰ دلار نمیشه چون تا تعداد خاصی ۷۵۰۰ دلار یارانه داده میشه بعد ان قطع میشه. دقت کنید خود ایلان ماسک از یارانه های خودروی برقی انتقاد کرده چون چنرال موتورز و فورد تازه شروع کردن از تخفیفات بالا برخوردار شدند.
به همین الکی ها هم یارانه نمیدهند تحت ضوابط هست
Philipp
۱۴ دی ۱۴۰۰صد رحمت به زشت
علی
۱۴ دی ۱۴۰۰به نظرم این مدرن شدن در طراحی تسلا یکمی زیبایی رو مخصوصا در کابین ازش گرفته (نظر شخصی). چینش دکمه ها و دسته دنده و صفحه کیلومتر و … میتونه زیبایی کابین رو دوچندان کنه. یکم به نظرم بی هیجانه البته در کابین.
720s
۱۸ دی ۱۴۰۰نمی دونم چرا ولی انگار طراحی اش
بیشتر شبیه سوزوکی تا تسلا