تسلالوسیدهفته نامه

نبرد سریع‌ترین سدان‌های جهان، تسلا مدل S پلد یا لوسید ایر سافایر؟

سریع‌ترین سدان‌های جهان در نبردی برای پرفورمنس، شعاع حرکتی و سرعت شارژ به مصاف هم رفته‌اند تا خودروی برتر مشخص شود.

لوسید ایر سافایر و تسلا مدل S پلد شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. هردو خودرو از سه موتور الکتریکی برای تولید قدرت‌های چهاررقمی استفاده می‌کنند، هردو در دو ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند و شعاع حرکتی هردو امکان سفرهای بین‌شهری را فراهم می‌کند. یک‌چیز اما این دو ماشین را کاملاً از هم جدا می‌کند که آن قیمت است. البته تعجبی ندارد که سافایر از پلد گران‌تر باشد اما اختلاف نزدیک به ۱۶۰ هزار دلاری بین قیمت پایهٔ دو ماشین با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

اگر می‌شد، سافایر با شتاب بی‌امان، ترمزهای سرامیکی، تنظیم درخشان شاسی و کابین مجلل را با فراری، مک‌لارن یا جنگندهٔ میگ دست‌دوم مقایسه می‌گردیم اما مشکل اینجا است که نمی‌توانیم به سافایر نگاه کنیم و خودرویی که در سال ۲۰۲۱ ادعاهایی مشابه داشت را در نظر نگیریم. آیا لوسید با پرفورمنسی مشابه پلد، ارزش ۲.۵ برابر قیمت بیشتر را دارد؟ پس از مسابقهٔ درگ در باند فرودگاه، دور زدن در پیست Figure-8، عبور از جاده‌های پیچ‌درپیچ کالیفرنیا و رانندگی‌های بزرگراهی طولانی، می‌توانیم بگوییم تفاوت بین این دو ماشین بسیار بیشتر از اختلاف قیمت آن‌ها است.

شتاب و پرفورمنس

هرچند تسلا برای پلد ادعای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر زیر ۲ ثانیه را دارد و به گفتهٔ لوسید، سافایر در ۱.۸۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما در طول این مقایسه هیچ‌کدام از دو خودرو نتوانستند مرز شتاب ۲ ثانیه را بشکنند زیرا هم پلد و هم سافایر برای دستیابی به شتاب‌های ادعایی خود، به پیست درگ چسبنده نیاز دارند درحالی‌که آزمایش ما روی آسفالت معمولی انجام شد. همچنین در هردو خودرو برای ارائهٔ حداکثر پرفورمنس، باید باطری‌ها آماده شوند که این کار در ایر ۲۰ دقیقه و در تسلا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. بااین‌حال، اکثر حوصلهٔ این‌قدر صبر کردن ندارید می‌توانید از گرم کردن باطری‌ها صرف‌نظر کنید زیرا اختلاف پرفورمنس خیلی محسوس نخواهد بود.

با آغاز حرکت در هردو خودرو همه‌چیز مبهم می‌شود زیرا به‌محض رها کردن پدال ترمز، مثل موشک شلیک خواهید شد و زمانی که حواس خود را جمع کنید و به سرعت‌سنج نگاه کنید، ۹۶ کیلومتر بر ساعت را رد کرده‌اید. سافایر ظرف تنها ۲.۲ ثانیه به این سرعت رسید درحالی‌که پلد فقط ۰.۰۴ ثانیه با آن فاصله داشت. در این ماشین‌ها همه‌چیز آن‌قدر سریع پیش می‌رود که اصلاً حس نخواهید کرد ۴۰۰ متر را پشت سر گذاشته‌اید. لوسید این مسافت را در ۹.۲۷ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که تسلا این کار را در ۹.۵۵ ثانیه انجام می‌دهد. ازآنجایی‌که تا اینجای کار عملکرد دو خودرو بسیار به هم نزدیک بود، به آزمایش ۸۰۰ متری نیاز داشتیم تا بتوانیم برنده را مشخص کنیم.

هرچند تسلا برای پلد حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را اعلام کرده اما برای این کار به سفارش پکیج ۲۰ هزار دلاری پیست نیاز دارد. به همین دلیل، مدل S استاندارد ما در آزمایش ۸۰۰ متر به محدودیت سرعت ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت خود رسید و ۱۵.۲ ثانیه طول کشید تا این مسافت را طی کند اما این محدودیت سرعت خیلی مشکل‌ساز نبود زیرا سافایر فقط ۰.۷ ثانیه سریع‌تر عمل کرد و پس از ۱۴.۵ ثانیه به پایان ۸۰۰ متر رسید.

شارژ و شعاع حرکتی

یک پکیج باطری بزرگ ۱۱۸ کیلووات ساعتی، ایر سافایر را به کروزر مسافرتی بهتری تبدیل می‌کند. شعاع حرکتی رسمی این خودرو ۶۸۷ کیلومتر اعلام شده است اما در آزمایش دنیای واقعی ما که شامل رانندگی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت با استفاده از ۹۵ درصد شارژ کامل باطری می‌شد، این رقم به ۵۳۲ کیلومتر رسید. جالب اینکه مدل S هم مثل لوسید، در آزمایش جاده‌ای واقعی ۷۷ درصد از برد اعلامی خود را ارائه کرد با این تفاوت که پلد از باطری کوچک‌تر ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. سفارش رینگ‌های ۲۱ اینچی با قیمت ۴,۵۰۰ دلار بجای نمونه‌های استاندارد ۱۹ اینچی، ۷۷ کیلومتر از برد تسلا کم می‌کند و زمانی که ما پلد ۲۱ اینچی را در دنیای واقعی آزمایش کردیم، شعاع حرکتی اعلامی ۵۶۰ کیلومتری آن به ۴۳۴ کیلومتر کاهش یافت.

لوسید در بخش سرعت شارژ هم یک پیروزی دیگر کسب می‌کند زیرا به لطف معماری ۹۰۰ ولتی، حداکثر ظرفیت شارژ ۳۲۳ کیلووات را ارائه می‌کند که می‌تواند ظرف ۱۵ دقیقه ۲۵۶ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند. مدل S اما با معماری ۴۰۰ ولتی، حداکثر سرعت شارژ ۲۵۰ کیلوواتی دارد که با ۱۵ دقیقه شارژ ۲۲۴ کیلومتر به شعاع حرکتی می‌افزاید. البته این فقط یک روی قضیه است زیرا خریداران لوسید همیشه نمی‌توانند جایگاه‌های شارژ سریع پیدا کنند درحالی‌که شبکهٔ سوپرشارژرهای تسلا بسیار گسترده‌تر است.

داخل کابین

کابین لوکس لوسید یکی از مهم‌ترین دلایلی است که اختلاف قیمت با تسلا را توجیه می‌کند. داشبورد باریک و نمایشگر شناور به کابین ایر فضایی مدرن، مجلل و مدرن بخشیده که واقعاً بدیع است. این فضا در نسخهٔ سافایر با آلکانترا، دوخت آبی و صندلی‌های اسپرت، جذاب‌تر شده و جایگزینی سقف شیشه‌ای با آلومینیومی برای کاهش وزن نیز باعث شده ایر برای افراد قدبلند جادارتر شود. بااین‌حال، به همان اندازه‌ای که طراحی داخلی لوسید زیبا است، رابط کاربری آن یک اشتباه عجیب است زیرا نمایشگر بالایی طبق استانداردهای امروزی بسیار کوچک است و دیدن بسیاری از قسمت‌های اصلی آن چشمان راننده را خیلی از مسیر دور می‌کند.

تسلا در به‌روزرسانی سال ۲۰۲۱ مدل S، کابین را بسیار ساده کرده است تا هزینه‌ها را کاهش دهد. به همین دلیل، هرکسی که یک مرسدس بنز یا حتی جنسیس داشته باشد، نمی‌تواند پلد را خودرویی لوکس تلقی کند. تسلا حتی به خود زحمت نداده که صندلی‌ها را نسبت به مدل S معمولی ارتقاء دهد. البته به نظر می‌رسد ساده‌سازی حداقل کیفیت ساخت تسلا را افزایش داده است زیرا تناسب و دقت مونتاژ نمونهٔ آزمایشی ما عالی بود. از سوی دیگر اما در لوسید هنوز هم فاصلهٔ بین پانل‌های بدنه ناهماهنگ است و هیچ‌کدام از دکمه‌های روی فرمان هم در نمونهٔ آزمایشی ما کار نمی‌کردند.

نتیجه‌گیری

بدون شک لوسید ایر سافایر خودروی بهتری نسبت به تسلا مدل S پلد است. رانندگی این ماشین چه به‌عنوان یک سوپرسدان و چه یک کروزر عالی است و برد استثنایی و قابلیت شارژ سریع آن نیز تسلا را به‌عنوان پیشروی تکنولوژی خودروهای الکتریکی به چالش می‌کشد درحالی‌که کابین فوق‌العاده‌ای هم دارد اما آیا به‌اندازهٔ ۱۶۰ هزار دلار بهتر است؟ پاسخ منفی است. بااین‌حال، ما بازهم سافایر را به‌عنوان برندهٔ این رقابت انتخاب می‌کنیم و اگر امکانش را داشتیم، یک نمونه از آن را می‌خریدیم.

مقام دوم: تسلا مدل S پلد

نقاط مثبت: قیمت مناسب، شتاب خارق‌العاده، شبکهٔ سوپرشارژر گسترده

نقاط منفی: دینامیک رانندگی تک‌بعدی، غربیلک فرمان یوغ ناجور، کابینی که لوکس به نظر نمی‌رسد

چکیده: مدل S پلد بزرگ‌ترین هیجان ارزان‌قیمت جهان خودرو محسوب می‌شود

مقام اول: لوسید ایر سافایر

نقاط مثبت: شاسی متناسب با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت، کابین لوکس و راحت، برد و سرعت شارژ برتر

نقاط منفی: قیمت غیرقابل‌توجیه، مشکلات کیفیت ساخت همچنان وجود دارد، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نامناسب

چکیده: ایر سافایر استانداردی طلایی را برای خودروهای الکتریکی پرفورمنس تعیین می‌کند

مقایسه مشخصات فنی

تسلا مدل S پلد لوسید ایر سافایر
قوای محرکه الکتریکی سه موتوره الکتریکی سه موتوره
قدرت (اسب بخار) ۱۰۲۰ ۱۲۳۴
گشتاور (نیوتن متر) ۱۴۲۵ ۱۹۴۰
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۹۵۹ ۲,۹۵۹
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۵,۰۲۱ / ۱,۹۸۶ / ۱,۴۳۰ ۵,۰۱۶ / ۱,۹۹۴ / ۱,۴۰۷
وزن خالص (کیلوگرم) ۲۱۹۲ ۲۴۲۰
حجم صندوق بار (لیتر) ۷۰۸ + ۸۸ (جلو) ۶۲۵ + ۲۸۳ (جلو)
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) ۲.۲ ۲.۲
مسافت ۴۰۰ متر (ثانیه) ۹.۵ ۹.۳
توقف از ۹۶ کیلومتر (متر) ۳۲.۰ ۳۳.۲
شتاب جانبی (جی) ۱.۰۴ ۱.۰۵
تایم پیست Figure 8 (ثانیه) ۲۳.۲ ۲۲.۶
باطری (کیلووات ساعت) ۱۰۰ ۱۱۸
برد (کیلومتر) ۵۶۰ ۶۸۷
قیمت پایه (دلار) ۹۱,۶۳۰ ۲۵۰,۵۰۰
قیمت تست‌شده (دلار) ۹۹,۱۳۰ ۲۵۰,۵۰۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    لوسید خودرو ساز محترم ولی برند سازی بلد نیست .

    موافقم 42
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4195 ديدگاه)

      داداش مهرداد این لوسید اخرش ورشکسته میشه و اماراتیها میخرنش حالا ببین .برند سازی پول نمیخواد بلکه شاید جوهر هم بخواد

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. امین

        ۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (677 ديدگاه)

        همین الان با سعودی سرمایه گذار این کمپانی هست
        چرا باید ورشکست بشه تا امارات بیاد بخره؟؟؟
        اگر به ثروت هست که سعودی قویتره
        برنامه تولید در کشور خودش داره.
        بعید میدونم ورشکست بشه تا امارات بیاد بخره
        واسه این دو همسایه و رقیب ، ممکن نیست

        موافقم 13
  2. فرشاد

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (928 ديدگاه)

    درسته جفتشون هیچی نیستن اما بازم لوسید بهتره سوای قیمتش

    موافقم 27
    مخالفم 10
    1. Carl

      ۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      بازم ی پست تعصبی دیگه
      باید ببینیم منطق ساخت خودرو برقی چیه
      هدف اول صرفه جویی و پاک بودنه
      بعد نوبت به صرفه اقتصادی میرسه
      بعد از تموم اینا حالا پرفورمنس
      بنظرم دیگه بیش از حد داره به تسلا هیت داده میشه
      هر دو خودرو قوی و سریعن
      کسی ک خودروی لوکس و مجلل بخواد میره سراغ بنتلی میباخ و رولزرویس و قیمت براش مهم نیست
      نه سراغ لوسید ایر!
      جایگاه تسلا اوله

      موافقم 14
      مخالفم 5
  3. پیام

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2161 ديدگاه)

    صفر تا صد ۲/۲! یعنی دیگه خیلی وقته دوره امثال جی تی آر گذشته.

    موافقم 13
    مخالفم 32
    1. Dark Knight

      ۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (576 ديدگاه)

      gtr سوپرکار بنزینی هست ولی plaid سدان برقی ! این دو تا هیچ ربطی به هم ندارن و دنیا های کاملا متفاوتی با هم دارن اما نترس چون gtr برقی هم با ۱۳۶۰ اسب بخار تا چند سال دیگه رونمایی میشه

      موافقم 31
      مخالفم 6
      1. پیام

        ۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2161 ديدگاه)

        من میدونم به همدیگه هیچ ربطی ندارن. کلی گفتم. منظورم اینه کلا قوانین عوض شدن. خیلی جالبه! میگی چند سال دیگه!!! تا چند سال دیگه صفر تا صد ماشینای برقی ۱/۲ میشه! 😂😂😂

        موافقم 9
        مخالفم 19
        1. Mohammad

          ۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (338 ديدگاه)

          ماشینای بنزینی روح دارن
          چیزی که برقی بازا هیچوقت نمیفهمن یعنی چی
          راستی ماشینای برقی تو دمای زیر ۱۸از کار میوفتن باید پیاده بری😂 ، همه چی شتاب نیس

          موافقم 11
          مخالفم 6
    2. a-m-i-r

      ۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      جوک بود دیگه؟

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. JDM

      ۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      توهم خیلی با ژاپنی ها مشکل داری نکنه بچه ها ژاپنی سوار اذیتت کردن یه‌وقت؟
      خدایی الان خواستی به گودزیلا هیت بدی
      یه سر به کارنامه‌ش بزن بعد نظر کارشناسی شمارو میشنویم

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. پیام

        ۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2161 ديدگاه)

        کارنامش رو دیدم! چهل سال یه طراحی داشت!

        موافقم 4
        مخالفم 11
        1. JDM

          ۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1290 ديدگاه)

          پس معلوم شد ندیدی😂 اینو همه میدونن
          زمانی که لقب گودزیلا بهش دادن بعضیا وجود نداشتن و بعضیا وجودشو

  4. Amirmohammad

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    نتیجه مشخص بود اما اینکه با اختلاف ۱۶۰ هزار دلار بازم لوسید انتخاب شد یعنی با اختلاف خیلی زیادی برتر هست و این باخت سنگینی برای تسلاست

    کابین خیلی مهمه بنظرم و کابین تسلا غیرقابل تحمله

    موافقم 20
    مخالفم 8
  5. B

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (921 ديدگاه)

    مشخصه که سافایر هم تو درگ بهتره هم لوکس تره اما قیمتش ۲.۶ برابر تسلاست…

    “اما آیا به‌اندازهٔ ۱۶۰ هزار دلار بهتر است؟ پاسخ منفی است”

    همین تیکش کافیه که چرا مدل s پلد چندبرابر میفروشه

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. Dark Knight

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (576 ديدگاه)

    خداییش من یکی اگه بخوام انتخاب کنم قطعا تسلا رو بر میدارم ، شما فقط نگاه اختلاف قیمت این دو تا بکن ! واقعا نمیارزه به خاطر ۰/۲ ثانیه تایم سریع تر بیش تر از ۱۶۰ هزار دلار نسبت به تسلا هزینه کنی میدونم که لوسید لوکس تره و کیفیت ساخت بهتری داری ولی هدف اصلیش پرفورمنس هست که واقعا فرق چندانی با plaid نداره ، تو محدوده بالا ۲۰۰ هزار دلار من خودم تایکان توربو s انتخابم هست چون هم مهندسی پورشه رو داره و هم با این آپدیت جدید که ۹۳۸ تا پونی تحویل میده قطعا شاهکار سدان های برقی هست در کل از نظر من هنوز بازار برقی ها پرفورمنس داغ نشده و خیلی از بزرگان مثل جانشین amg gt63 یا im8 ( مدل برقی m8 ) تو راه هستن به خاطر همین کسی که در حال حاضر واقعا برقی سریع بخواد دو تا انتخاب بیش تر نداره : تایکان یا سدان plaid

    موافقم 17
    مخالفم 4
  7. Dark Knight

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (576 ديدگاه)

    واقعا تسلا قیمت منصفانه ای برای محصولاتش گذاشته حالا این plaid گرون ترین مدلش هست و گرنه با ۵۰ – ۶۰ هزار دلار میشه یه مدل y خوشگل تو بالاترین تریم ممکن خرید

    موافقم 14
    مخالفم 1
  8. Elmiraj

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    Model S همچنان پرچمدار تمامی خودروهای الکتریکی دنیاست…

    اینو ما نمی‌گیم ، مهندسان فراری ماه قبل گفتن….

    موافقم 7
    مخالفم 30
    1. امین

      ۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (677 ديدگاه)

      نتیجه مقایسه را آخر مقاله یکبار بخون
      ببین چی گفته!
      برنده لوسید شد الارقم قیمت خیلی خیلی بالاش.

      Elmiraj میتونی یک سوال صادقانه جواب بدی
      آیا با تجربه سواری با مدلهای تسلا داشتی؟؟؟
      اینکه دیدی یا نشستی توش نه !
      بیش از یک ساعت تجربه کرده باشی.
      اگر آره کدوم مدل ؟ و نکاتش منفی ومثبت ش چی بوده؟

      موافقم 7
      مخالفم 2
  9. BMW

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    انتخابم لوسید هست،حداقل یکمی روح داره داخلش😂😂😂

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. a-m-i-r

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اصلا نمیتونم تصور کنم رانندگی با فرمون تسلا رو😂

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. OM.01

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (564 ديدگاه)

    در اوایل 1930 خودرویی به نام دوزنبرگ مدل J اومد که در قوی ترین ورژنش یعنی SJ در 8 ثانیه به 100 می‌رسید و در 17 ثانیه به 160 کیلومتر می‌رسید تاپ اسپید 220 کیلومتری داشت که هر دو ثبت شد.
    سال 1937 یه خودرویی اومد به نام cord 812 که خودم خیلی دوستش دارم. در 13.5 ثانیه به 100 می‌رسید و در 50 ثانیه به 160 کیلومتر و تاپ اسپید 177 کیلومتر رسید و ثبت شد.(قیمتش 1/10 دوزنبرگ بود و خیلی ارزونتر بود و حتی با این توانایی ضعیفتر هم هیچ ماشین”جاده ای” حریفش نبود در اون زمان به غیر از یکی دوتا)

    جالبه 20 سال بعد از اون 2 خودرو تو دهه50 میلادی خیلی از این ماشینا تو توانایی حرکتی حریف این 2 ماشین نمیشدن!

    حال بعد نزدیک یه قرن از تولید اون خودروها رسیدیم به لوسید ایر سافایر ماشینی که 800 متر رو در 14.5 ثانیه با سرعت 297 کیلومتر طی میکنه! یعنی تقریبا میشه گفت 15 ثانیه شتاب 0 تا 300
    (موتورترند تو سایتش در بخش مقایسه این 2 خودرو اطلاعات بیشتری گذاشته از روی اون میگم)

    اعداد پرفورمنس لوسید ایر سافایر به عنوان یه خودروی سدان 2.5 تنی تو مغزم جا نمیشه، احتمالا همونطور که 90سال پیش پرفورمنس cord 812 و دوزنبرگ مدل sj تو مغز خیلی ها جا نمیشد.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. HFball

      ۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      حقیقتا منی که اون موقع ها پدر بزرگمم بچه بوده، دلم هوای اون دوران رو کرده و حس میکنم دلتنگ یک قرن قبل شدم
      کامنتتون بوی خاطرات دلنشینی میده

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2480 ديدگاه)

        حقیقتا هیچکدوم از هردوشون اون جذبه و هویت یک سدان اسپرت قدرتمند رو نداره
        بیروح ن طراحی هاشون
        بی هویت ن طراحی هاشون
        هیچ پیام واضحی با دیدنشون به ذهن منتقل نمیشه

        موافقم 4
        مخالفم 1
  12. 𝐀𝐥𝐢

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    لوسید تو ظاهر خیلی بهتر از تسلاست

  13. 🤡

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    بوی سیم سوخته اومد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. همایون

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (820 ديدگاه)

    با اینکه لوسید گراوویتی به نظرم بهترین شاسی بلند برقیه بازار خواهد بود ولی برای نجات لوسید نیاز به یه شاسی بلند ارزان قیمت هستش و تجدید نظر اساسی تو دقت ساخت خودروهاش واسه ماشین ۲۵۰هزاردلاری فاجعست که دکمه های روی فرمان کار نکنه آخه مگه کوییکه؟!

  15. car lover

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    یه زمانی سریعترین سدان جهان دوج چارجر بود… اما حالا…💔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا