نسخهٔ فیسلیفت تسلا مدل ۳ با تغییرات ظاهری، بهروزرسانیهای داخلی، بهبود آیرودینامیک و افزایش ۱۱ درصدی شعاع حرکتی معرفی شده است.
شش سال پس از معرفی تسلا مدل ۳، این خودروی الکتریکی محبوب مورد بهروزرسانی قرار گرفته است. مدل ۳ جدید علاوه بر طراحی بیرونی تازه، بهروزرسانیهایی را در داخل و مجموعهای از دیگر ارتقاءها را هم تجربه کرده است که برد خودرو را افزایش میدهند. در ظاهر، همانطور که از فیسلیفتهای میاندورهای انتظار میرود، بزرگترین تغییرات در نمای جلو و عقب صورت گرفته است.
در جلوی خودرو شاهد چراغهای باریکتر با دیلایت هستیم که بالای سپری بروز شده با خطوط جدید و ورودی هوایی در پایین قرار گرفتهاند. در عقب نیز چراغهای LED جدیدی به چشم میخورند. تسلا همچنین رینگهای ۱۸ و ۱۹ اینچی جدیدی را هم برای مدل ۳ در نظر گرفته است.
بهروزرسانیهای داخلی سدان الکتریکی تسلا اما اهمیت بیشتری نسبت به تغییرات بیرونی دارند. در اینجا فلسفهٔ سادهگرایانه همچنان حفظ شده اما تسلا داشبورد جدیدی را طراحی کرده که به نورپردازی مجهز بوده و تا روی درها کشیده شده است. علاوه بر این، برای مدل ۳ رو دریهای جدید و غربیلک فرمان جدیدی طراحی شده که دکمهٔ راهنماها را در خود جای داده است. این یعنی تسلا دستهراهنما را حذف و انتخابگر دنده را هم به نمایشگر لمسی منتقل کرده که میتواند تصمیم بحثبرانگیزی باشد.
برای سرنشینان عقب یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی در نظر گرفته شده که امکان کنترل سیستم تهویه و دسترسی به سرگرمیهای مختلف را فراهم میکند. نمایشگر جلو هم از ۱۵ اینچی به ۱۵.۴ اینچی افزایش پیدا کرده و حالا حاشیه باریکتری دارد. در همین حال، خریداران امکان سفارش سیستم صوتی بهبودیافته با ۱۷ بلندگو را خواهند داشت. بهبود صندلیها، اضافه شدن تهویه به صندلیهای جلو و افزایش ظرفیت صندوق بار از ۵۶۱ به ۵۹۴ لیتر هم از دیگر اصلاحات داخلی این سدان الکتریکی هستند.
تسلا هنوز مشخصات مدل ۳ فیسلیفت را برای بازار ایالاتمتحده منتشر نکرده اما میدانیم که برد آن در اروپا ۱۱ تا ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این یعنی برد نسخهٔ پایه محرک عقب استاندارد طبق معیارهای WLTP به ۵۵۵ کیلومتر میرسد درحالیکه این عدد برای نسخهٔ دوربرد ۶۷۷ کیلومتر خواهد بود. نسخهٔ برد استاندارد ظرف ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و نسخهٔ دو موتوره این کار را در ۴.۴ ثانیه انجام میدهد. تسلا فعلاً مشخصات نسخهٔ فیسلیفت مدل ۳ پرفورمنس را اعلام نکرده است.
هنوز مشخص نیست که تسلا برای افزایش برد مدل ۳ در باطریها تغییری ایجاد کرده یا نه ولی میدانیم که ضریب درگ از ۰.۲۳ به ۰.۲۱۹ کاهش پیدا کرده که بدون شک به افزایش شعاع حرکتی خودرو کمک میکند.
TRD PRO
۱۰ شهریور ۱۴۰۲این که اکثر کنترلر های تسلا از طریق نمایشگر شده جا داره خیلی راجبش تحقیق کنن .
حتی انتخاب گر دنده هم از طریق نمایشگره !
مثلا به هر علتی دسترسی به نمایشگر مختل بشه باید چی کرد ؟
ابن همه افراط تسلا تو حذف همه کنترلر ها و انتقال به نمایشگرش ، واقعا عجیبه .
net
۱۰ شهریور ۱۴۰۲صفحه نمایش مثل مانیتور شناور هست بد شده اگر مثل صفحه نمایش عمودی مستطیلی زیبا و به روز وانت فورد رنجر ۲۰۲۲ بود و چسبیده بود به داشبورد قشنگتر میشد. صندوق عقب ماشین کشیده نیست بد هست.چراغ عقب وسطش خالی c شکل هست بد شده.زه خط سفید نازک اطراف شیشه دربها نداره بد شده
Sina_carshow
۱۰ شهریور ۱۴۰۲دنده به صورت لمسی قسمت پایینی نمایشگر هم وجود داره
حسام
۱۰ شهریور ۱۴۰۲خو فرقش چیه کلا مربوط به برق میشه نمایشگر یا لمسی!!
برق ماشین دچار اختلال بشه یا تسلا دیر آپدیت بده برای ماشیناش دیگه نمیتونی برونیش😂
heshmat021
۱۰ شهریور ۱۴۰۲الان بقیه خودرو ساز ها همه چی برقیه مشکلی بوده؟
فرمان برقی
پدال ها برقی
دریچه گاز برقی
دنده هم که خیلی ماشین ها دکمه ای بوده ، آنچنان فرقی از نظر لمسی نداره
فرقش تو استفاده فقط بنظرم اذیت کنه
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ شهریور ۱۴۰۲واقعا باید ماشینئهای تسلا رو سوار بشید
هر چیز خوبی که از هر ماشینی دیدن تو تسلا جمع کردن
بعد یه سری چیز هایی رو خودشون اختراع کردن که تکمیل بکنن
من طرفدار هشت سیلندر هستم ولی بخوام یه روزی یه سدان بگیرم قطعا مدل 3 میگیرم
amir-z
۱۰ شهریور ۱۴۰۲جواب هشت سیلندر ها :
(تو طرفداری ، هواداری ….. ما داریم اینجا زحمت میکشیم)
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ شهریور ۱۴۰۲من خودم سرسخت مخالف سدان اسپورت چهار چرخ محرک هستم
لذت هیچ چیز با یه هشت سیلندر دیفرانسیل عقب عوض نمیکنم
ولی وقتی هدف اسودگی باشه یه سدان کم هزینه سریع راحت و ساکت
که خیلی وقت ها لازم نیست پشت فرمون حتی رانندگی بکنی و کلی تجهیزات تکنولوژی داره که حتی به گوشی هم احتیاج پیدا نکنی
کی چنین چیزی نمیخواد ؟
الان دیدم پورت تایپ سی 60 وات براش گذاشتن من هیچ ماشینی ندیدم تا الان
تسلا ماشین های همه چی تموم میسازه
ولی کسی که سرش درد میکنه واسه دردسر های ماشین هشت سیلندر معلوم خوشش نیاد
بقیه شرکت ها هم باید این کار بکنن ماشین از حالت تک بعدی خودش خارج بکنن با بقیه قسمت های زندگی سازگارش بکنن
Sina_carshow
۱۰ شهریور ۱۴۰۲من خودم یوتوبر هستم و بررسی ماشین رو اخیرن استارت زدم و باور کنید سواریش پا به پای بهترینا میاد
میدونم کیفیتش بده و حق داره کوبیده بشه حتی ماشینی ک دست من بود هم مشکلای منتاژی داشت ولی اینقدر رانندگی باهاشون خوبه جز شتابشون هندلینگ و پاسخ دهی به گاز و ترمز که بازم انتخابم تسلا هست.
مردیم از خوشی
۱۰ شهریور ۱۴۰۲هنوز عجیبه طراحیش ولی به شدت زیبا تر از نسل قبل شده
تازه داره رقابت الکتریکی ها جذاب میشه
اگه مشکلات مونتاژ را حل کرده باشه کار برا رقبا خیلی سخت میشه
مجتبی .
۱۰ شهریور ۱۴۰۲حذف دسته راهنما درحالیکه سیستم خودران کامل نیست اشتباهه. حالا تخفیف دادی درست ولی اینقدر صرفه جویی نکن. فردا مثل سایپا زه بغل ودسته راهنما روآپشن میفروشه.
اشکان
۱۰ شهریور ۱۴۰۲به نظرم بهتر از قبل شده ، کیفیت داخلش ام به نظر میاد بهتر شده باشه….
کسی خبر داره از وضعیت مدل ۲ ؟!
hssn
۱۰ شهریور ۱۴۰۲فیس نسبتا خوبی پیدا کرده هرچند تغییراتش جزییه
فقط سوالی که دارم اینه ، سازمان استانداردها و غیره آمریکا به این کابینتی که جای داشبورد گذاشتن داخل ماشین ایراد نمیگیره؟
amirmohammmad
۱۰ شهریور ۱۴۰۲اگر مشکلات کیفیت و مونتاژ و ترمز و نرم افزار رو حل کرده باشن خیلی عالی میشه
Absurd Hero
۱۰ شهریور ۱۴۰۲بعضیا فکر میکنن فلسفه این ساده سازی ها حرکت به سمت مدرن شدنه، ولی همهی اینا بخاطر اینه که مثلاً با حذف هر مورد چند دلار تو هزینه تولید صرفه جویی کنه
AMANTE
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ظاهر اش شیک تر شده.
ولی کنترل انتخاب دنده رو منتقل کردن به صفحه نمایش درحالی که خیلی مورد درباره ی از کار افتادن نمایشگر برای مدت های مختلف گزارش شده کار ریسکی هست.
Tesla
۱۰ شهریور ۱۴۰۲پرفروش ترین سدان جهان 😍😍
sinasvj
۱۰ شهریور ۱۴۰۲منظورت فولکس واگن بیتله؟
مجتبی .
۱۰ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز درسته ایشون کاملا رومخه وحتی طرفدارای تسلاروهم گاهی آزار میده ولی لطفا اینطوری خطاب نکنین.
محمد
۱۰ شهریور ۱۴۰۲بهتر و بهینه تر از قبل شده ، مدل فعلی هم جزو بهینه ترین برقی ها از نظر مصرف انرژی و قدرته این ماشین که هم سخت افزارش بهبود پیدا کرده هم آیرودینامیک تر شده قطعا فروشش رو بالاتر میبره
Tesla
۱۰ شهریور ۱۴۰۲نسخه پرفورمنس نسبت به نسل قبلی حدود ۱۰۰ اسب بخار قویتر شده و شتابش از ۳/۱ ثانیه به حدود ۲/۸ ثانیه رسیده که همچین قدرت و شتابی برای یک سدان ۶۰ هزار دلاری شگفت انگیز و باورنکردنی هست ( به هر حال تسلا کبیر باید یکجوری خودش را نسبت به دیگران متمایز و برتر کند ) البته بهبود های آیرودینامیکی در این پرفورمنس فوق العاده هم نقش موثری داشتند به گونه ای که الان مدل ۳ کبیر در کنار لوسید ایر ، آیرودینامیک ترین خودرو های استاندارد جهان هستند ⚡️⚡️⚡️💪🇺🇸🇺🇸
sinasvj
۱۰ شهریور ۱۴۰۲آیرودینامیکو تعریف کن
Alireza
۱۰ شهریور ۱۴۰۲طراحی خارجی پیشرفت طراحی داخلی پسرفت
mercedesamg
۱۰ شهریور ۱۴۰۲تسلا فنها بشتابید!
mojavad
۱۰ شهریور ۱۴۰۲جا شکرش باقیه فرمون داره
سال بعد فک کنم پدال گاز و فرمون رو هم ببرن تو نمایشگر
2سال دیگه یه نمایشگر تحویل میدن که زیرش چرخه
محمدمهدی
۱۰ شهریور ۱۴۰۲به نظر بنده دیگه بیش از ساده هستش ، نه داشبورد طرح چوبی نه دکمه ای نه …. فرمانش هم خیلی بی روح و ساده هستش . حتی در طرح بدنه و چراغ ها اگه مقایسه کنید با دیگر شرکت ها مثل آئودی ، ب ام و ، دوج و … دیگه در این حد ، بیش از ساده هستش .
M.83
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ماشینای برقی با اینکه نیازی نیست ولی باید جایگزین جلوپنجره ی چیزی طراحی بشه
مثل صورت بدون دماغ و دهنه
یا اینکه مثل مکلارن اسپیدتیل و اسپارک دماغه نوک تیز خیلی آیرودینامیک باشه
Enayat
۱۰ شهریور ۱۴۰۲من نمی دوم چرا تسلا برای افزایش سرعت خط تولید هی داره از سره و ته بعضی چیزها می زنه! مثل دسته راهنما ها!
پشت آمپر ها! و چپانده همه کنترلی ها داخل یه نمایشگر
در برخورد اول شاید جالب و تازگی داشته ولی دراز مدت واقعا از نظر ارگونومی رو اعصاب هست
Micro
۱۰ شهریور ۱۴۰۲اکثرش داره به نفع کارخونه تموم میشه .
جزئیات و هزینه طراحی کمتر به اسم طراحی کمینه گرا و مینیمالیسم جا زده میشه ، گیگا پرس و عدم قابلیت تعمیر بعد تصادف به اسم کاهش هزینه تولید ، مشکلات مونتاژی متعدد تو نمونه های مختلف به بهانه تولید سریع تر و … .
اما همه ی اینا زیر بار تبلیغات هدفمند طوری جلوه میکنه که انگار همش باعث میشه قیمت خودرو پایین باشه و به نفع مشتری . در حالیکه سود اولیه رو کارخونه داره میبره و از حاشیه سودش هم گهگاهی برای جنگ قیمت با شرکتای دیگه استفاده میکنه ؛ یه پیروزی کثیف .
سالار بان فصل
۱۰ شهریور ۱۴۰۲چراغ عقبش سوبارویی شده
اذرگون
۱۰ شهریور ۱۴۰۲اطاعاتی که داده میشه بقبه خوبه برن از روش سرگرمی درست کنند ، من فقط اسم یک ایده رو میارم که کوتاهست ، خوبه از خیالات بقیه هم استفاده بشه نمیدونم میشه استفاده کرد ویا نه ، در این ماشین چیزی که توجه من رو جلب کرد اون سگ زیبا ، بامزه وخوشگل بود 😘😘😘😘😘
samurai
۱۰ شهریور ۱۴۰۲فرمونشم بر میداشتی بجاش مانیتور میذاشتی کلا میشد برهووت پلاستیکی :))
griffon
۱۰ شهریور ۱۴۰۲من که از طراحی تسلا خوشم نمیاد شما چی ولی جا داره به ایلان ماسک واسه پیدا کردن رگ خواب بازار و ایده جنجالیش یه آفرین بگیم اولین شرکتی که گسترده و موثر وارد این حوزه شد تسلا بود اگر بتونن برق رو از غیر بنزین بگیرن چرا برقی نباشن ماشینا
همایون
۱۱ شهریور ۱۴۰۲طراحی داخلی رو همچنان دوست ندارم ولی چراغهای جلو و عقب واقعا خیلی بهتر شده و ماشین رو از اون حالت قورباغه ای در اورده احتمالا به زودی همین تغییرات رو
مدلY اعمال میشه که واقعا جذابش میکنه و میره سمت پرفروشترین مدل اتومبیل شدن تو دنیا.واقعا کی فکر میکرد مدل Y که اصلا شبیه شاسی بلند نبود و به زور تو عکسها میشد فرقش با مدل سه رو تشخیص داد یه روزی انقدر خواستگار پیدا کنه