نسخهٔ جدید تسلا مدل Y با پسوند جونیپر حدود دو ماه دیگر با تغییراتی در طراحی بیرونی و بهبودهای داخلی برگرفته از مدل ۳ جدید راهی بازار خواهد شد.
پرفروشترین خودروی تسلا برای رقابت با رقبای الکتریکی جدید در بازار نیاز مبرمی به بهروزرسانی داشت و حالا سرانجام این اتفاق رخ داده است. از زمانی که سدان مدل ۳ برای سال ۲۰۲۴ مورد بهروزرسانی قرار گرفت، منتظر معرفی مدل Y جدید بودیم که با پسوند جونیپر شناخته میشود. این خودرو که بیسروصدا در وبسایت تسلا برای چین معرفی شده است، ظاهری بسیار جذابتر از نسخهٔ قبلی دارد. این اولین بهروزرسانی مدل Y از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰ محسوب میشود.
مهمترین تغییر مدل Y جونیپر را در قسمت جلو میبینیم یعنی جایی که از چراغهای جدید و بسیار باریکی استفاده شده که توسط یک نوار نوری به هم متصل شدهاند و بسیار شبیه به سایبرتراک به نظر میرسند. در عقب نیز چراغهای مدل Y توسط یک نوار چراغ قرمز پهن به هم متصل شدهاند. دیگر بهروزرسانیهای طراحی این کراساوور الکتریکی اما بسیار جزئی هستند و قامت بلند و تناسبات کلی مدل Y همچنان بر قوت خود باقی هستند.
این خودرو در داخل شدیداً به بهروزرسانی نیاز داشت و از روی تصاویر میتوان فهمید که بسیاری از بهبودهای صورت گرفته در مدل ۳ حالا به مدل Y هم راه پیدا کرده است. ازجملهٔ این ویژگیها میتوان به صندلیهای جدید جلو با تهویه، غربیلک فرمان جدید با راهنماهای دکمهای و نمایشگر مرکزی برای صندلیهای عقب اشاره کرد. این نمایشگر عقبی هم بهعنوان پانلی برای کنترل سیستم تهویه و هم نمایشگری سرگرمی برای بازی و محتوای ویدئویی عمل میکند.
وبسایت چینی تسلا اشارهای به دیگر بهبودهایی که در مدل Y جونیپر صورت گرفته نکرده است ولی انتظار میرود این خودرو هم مثل برادر سدان خود از ارتقاء کیفیت متریال و کاهش سروصدای داخلی بهرهمند شده باشد. هنوز از مشخصات فنی مدل Y جونیپر برای بازارهای اروپا و آمریکا هم خبر نداریم و ممکن است موتورها و باطریهای این خودرو در چین با چیزی که در آمریکا عرضه خواهد شد متفاوت باشد. قیمت این مدل جدید نیز فعلاً مشخص نیست ولی انتظار میرود شاهد افزایش زیادی نسبت به قیمت ۴۴,۶۳۰ دلاری نسخهٔ کنونی باشیم.
مدل Y جدید در حالی معرفی شده است که تسلا سال ۲۰۲۴ را با فروش کمتری نسبت به سال قبل به پایان رساند. این اولین کاهش فروش سالانهٔ تسلا از زمانی است که این شرکت فروش خودروهای تولید انبوه را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. قرار است تحویل مدل Y جونیپر از اوایل مارس در چین و کشورهای اطراف آن آغاز شود. هنوز مشخص نیست که تسلا چه زمانی این نسخه را در اروپا و آمریکا عرضه خواهد کرد ولی انتظار میرود جونیپر بهزودی با مدل ۲۰۲۵ برای بازار ایالاتمتحده معرفی شود.
آرین
۲۱ دی ۱۴۰۳بیرونش خوبه
داخلش ………… این چه گندیه
چرا هیچ چی نداره ؟؟؟؟؟؟
net
۲۱ دی ۱۴۰۳عقبش و صندوق عقب نداره و عقبش مثل پراید ۱۴۱ هست بد شده. نوار نورانی جلو کاپوت ماشین های برقی بد هست و اولین بار هست که تسلا نوار نورانی جلو کاپوت استفاده کرده . اولین بار هست که تسلا از چراغ متصل عقب استفاده کرده که خیلی جالب نیست . این صفحه نمایش شناور افقی ماشین های تسلا بد هست و تو دست و پا هست و زانو راننده و زانو شاگرد بهش برخورد میکنه و تسلا نباید از صفحه نمایش افقی شناور در ماشیناش استفاده کند اگر همین صفحه نمایش افقی شناور ماشین های تسلا که مثل مانیتور کامپیوتر هست به صورت عمود به داشبورد و روی کنسول بچسبد طراحی داخلی ماشین های تسلا زیباتر میشه مثل صفحه نمایش عمود چسبیده به داشبورد زیبا فورد رنجر ۲۰۲۲ . این رینگ خاکستری و پره رینگ نسبت به رینگ های ماشین های برقی دیگر برندها خوبه و شبیه رینگ ماشین های بنزینی هست
net
۲۱ دی ۱۴۰۳اصلاحیه
تسلا اولین بار در سایبر تراک نوار نورانی جلو کاپوت استفاده کرده
net
۲۱ دی ۱۴۰۳اصلاحیه
اولین بار تسلا در سایبر تراک چراغ متصل عقب استفاده کرده
froG-driVer
۲۱ دی ۱۴۰۳عقب آشغال.
کابین همیشگی(قضاوت با خودتون).
جلو سایبرتراک و روبوتاکسی.
amdbenz
۲۱ دی ۱۴۰۳طراحیش بهتر شده
ممد ژانگولر
۲۱ دی ۱۴۰۳تسلا ماشالله خوب میفروشه . ماشیناش خیلی کیفیت ساخت نداره ولی بجاش نرم افزارش دیوانه کنندست . یعنی ی جورایی شما داری پول نرم افزار میدی خیلی پیشرفتست لاکردار
پیام
۲۱ دی ۱۴۰۳طراحیش خیلی بهتر شده. داخلش برای کسایی خوبه که طراحی مینیمال دوشت داشته باشن
محمد
۲۱ دی ۱۴۰۳شما اول مدرک جشنوارت رو بفرست بعد راجع به طراحی مینیمال صحبت کن
رضا
۲۱ دی ۱۴۰۳عقبش شبیه شاهینه
Saeed farshchian
۲۱ دی ۱۴۰۳تسلا تنها ماشین برقی هست که خریدش میتونه به صرفه و عقلانی باشه
خوبه خلاصه برای کسی که برقی بازه
ولی درکل ماشین برقیو نیستم
shetab-car
۲۱ دی ۱۴۰۳با اینکه طرفدار تسلا نیستم اما به نظرم طراحی قبلی اش کامل مستقل بود و اختصاصی خود تسلا بود الان شده شبیه ماشین های برقی چینی خصوصا سبک چراغ های جلو