یکی از مالکان تسلا مدل Y در اظهارات قابلتأمل به ضعفهای یک شاسیبلند برقی پرداخته است و در نهایت میگوید هماکنون زمان مناسبی برای خرید چنین خودروهایی نیست.
مت دانادل مالک دو دستگاه تسلا مدل Y به نکات مهمی قبل از خرید یک شاسیبلند برقی اشاره کرده است. او تجربه مالکیت خود با این خودروها را به اشتراک گذاشته و به پیشنیازهای مالکیت خودروهای برقی، فرایند شارژ آنها، استهلاک لاستیکها، ترمز احیا شونده، نگرانیهای مربوط به شعاع حرکتی، سرویس آنها و… اشاره داشته است. دانادل مالک یک تسلا مدل Y پرفورمنس ۲۰۲۲ و یک تسلا مدل Y لانگ رنج ۲۰۲۱ است که هر دو مدل به دو پیشرانه برقی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز هستند. نسخه پرفورمنس شعاع حرکتی تخمینی ۴۸۸ کیلومتری دارد و در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. مدل لانگ رنج هم با یکبار شارژ میتواند مسافت ۵۳۱ کیلومتری را طی کند و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن نیز به ۴.۸ ثانیه میرسد.
تسلا اشارهای به ظرفیت باتری خودروی خود نکرده اما تخمینها نشان میدهد مدلهای پرفورمنس و لانگ رنج شاید از ظرفیت باتری ۸۱ کیلووات ساعتی برخوردار باشند. یکی از دلایل اصلی دانادل برای دوری از تسلا تجربه سرویس خودروهای خود است. او میگوید محبوبیت این خودروساز بین خریداران خودروهای برقی میتواند باعث فشار روی شبکه سرویس تسلا شود، چیزی که مشاهده میشود و برند یاد شده به دنبال پاسخ دادن به تقاضاهای رو به رشد است. او اظهار میدارد زمان انتظار طولانی یکی از نقاط ضعف سرویسهای تسلا خواهد بود.
دیگر مشکل مالکیت خودروی تسلا به نبود ارتباط اندروید اتو و اپل کارپلی مربوط میشود. هر دو سیستم در خودروهای امروزی محبوبیت زیادی دارند و به مشتریان اجازه میدهند ویژگیهای گوشی هوشمند خود را در سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو مشاهده کنند. تسلا اما از نرمافزاری استفاده میکند که به بنا اذعان دانادل تواناییهای بیشتری نسبت به اندروید اتو و اپل کارپلی دارد. مالک این خودروها شش نکته مهم دیگر درباره خرید تسلا مدل Y را نیز ذکر میکند که با تماشای ویدئوی زیر میتوانید از آنها مطلع شوید. دانادل همچنین راهحلهایی برای مشکلات احتمالی خرید یک خودرو برقی دارد که در این ویدئو ذکر شدهاند.
خخخ
۱۰ خرداد ۱۴۰۲خیلی از ماشینای بنز و bmw بالا تره بمولا
مازیار
۱۰ خرداد ۱۴۰۲خخخ
R/T
۱۰ خرداد ۱۴۰۲جوک خوبی بود
sina
۱۰ خرداد ۱۴۰۲کمبود تعداد جایگاه های شارژ در کنار مایلیج محدود تنها دلیلی هست که فعلا باید چند سالی صبر کرد برای الکتریکی خریدن
R/T
۱۰ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
Sohrab
۱۰ خرداد ۱۴۰۲زمانیکه شعاع حرکتی حداقل ۹۰۰ کیلومتر بر اساس استاندارد WLTP بشه، وزن باتری به نصف وزن کنونی و زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد به ۱۵ دقیقه کاهش پیدا کنه و قیمت باتری تعدیل بشه بدون شک ماشین برقی خواهم خرید ولی تا تحقق این رویا ۵ تا ۷ سال فاصله است. فعلا باید فقط نظارهگر بود
Sohrab
۱۰ خرداد ۱۴۰۲زمانیکه شعاع حرکتی حداقل ۹۰۰ کیلومتر بر اساس استاندارد WLTP بشه، وزن باتری به نصف وزن کنونی و زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد به ۱۵ دقیقه کاهش پیدا کنه و قیمت باتری تعدیل بشه بدون شک ماشین برقی خواهم خرید ولی تا تحقق این رویا ۵ تا ۷ سال فاصله است. فعلا باید فقط نظارهگر بود.
Tesla
۱۰ خرداد ۱۴۰۲پرفروش ترین خودرو جهان 😍🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️
Reza
۱۱ خرداد ۱۴۰۲تویوتا راوفور
....
۱۱ خرداد ۱۴۰۲عه این بچه ساله😂😂
blackwing
۱۰ خرداد ۱۴۰۲من بین تسلا مدل Y و کیا EV6 ، بوگاتی رو انتخاب میکنم
امیر
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ماشین های برقی مثل همین مدل y : بهترین انتخاب برای خانواده ها هستن ، چون علاوه بر داشتن فضا بار و سرنشین مناسب از شعاع حرکتی قابل قبولی هم برخوردار هستن ، تو دبی خیلی خواهان داره و تعدادش داره هر روز بیش تر میشه
Tesla
۱۰ خرداد ۱۴۰۲تسلا کبیر 😍🇺🇸🇺🇸💪💪
Hamilton1970
۱۰ خرداد ۱۴۰۲سادهست، چون تازهواردن و جای پیشرفت دارن بنابراین باید تا رسیدنشون به تکامل صبر کرد
سامان
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ماشینهای الکتریکی یک انتخاب نیست یک اجبار ، چون قیمت تمام شده یک خودرو الکتریکی تو فرایند تولید هر سال کاهش پیدا میکنه و این مورد باعث میشه که استراتژی کمپانی های مثل بنز یا بی ام و تغییر کنه سبد محصولات کوچکتر و ادغام شدن با کمپانی های استارت آپ تو این زمینه احتمالا تا چند سال دیگه رشد تسلا بیشتر بشه و بعدد از اون بازه نموداره رشد سینوسی بشه
harry.potter
۱۰ خرداد ۱۴۰۲برقی دوست دارم ولی تسلا هرگز
آرین
۱۰ خرداد ۱۴۰۲چشم نمیخریم
BMW
۱۰ خرداد ۱۴۰۲خوب یه دلیلش به خاطر کمبود تعداد جایگاه های شارژ هستش که باید چند سالی صبر کنیم تا باز دنیا خودشو به برقی بودن آشنا کنه ولی هیج وقت از برقی خوشم نمیاد