دن اودود کارآفرین نرمافزار اهل کالیفرنیای آمریکاست که در یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی کشور آمریکا به سیستم خودران کامل بتا تسلا حمله کرده است!
او منتقد تکنولوژی موردبحث است و به همین خاطر با انتشار ویدئو و تبلیغی در مراسم Super Bowl از رگلاتورها و مقاماتی آمریکایی میخواهد تا این ویژگی کمکراننده را متوقف کنند. مؤسس و مدیرعامل شرکت نرمافزاری گرین هیلز که تأمین کننده شرکت موبایلی (توسعه دهنده سیستمهای خودران و کمکراننده) است ادعا میکند برنامه تسلا به مالکان خودرو اجازه میدهد با نسخه بتا از خودران کامل که یک خطر مهم برای ایمنی مردم است رانندگی کنند.
یافتههای موسسه پروژه داون به برجسته ساختن عیبهای ایمنی مهم در سیستم خودران کامل بتا تسلا میپردازد و اودود نیز چنین مواردی را مورد استناد قرار داده است. تبلیغ پروژه داون کلیپهایی از خطاهای خودروهای تسلا همچون عبور از روی یک آدمک در حال عبور از خیابان، برخورد با یک کودک در کالسکه، عدم توقف در مقابل اتوبوس مدرسه، ورود به خیابان بسته شده و… را به نمایش میگذارد. این تبلیغ جدیدترین نمونه از کمپین تبلیغات چند میلیون دلاری پروژه داون است که از اوایل سال ۲۰۲۲ کار انتشار آنها کلید خورده است. بنا به آنچه در بیانیه خبری گروه موردبحث منتشر میشود، تبلیغ موردبحث چندین میلیون بیننده دارد که از جمله آنها میتوان به سیاستمداران و قانونگذاران آمریکایی اشاره کرد.
دن اودود که خودش را به عنوان میلیاردی خودساخته معرفی میکند به برنامههای آتی نیز اشاره داشته است. او میگوید تبلیغ Super Bowl با انتشار چندین تبلیغ تلویزیونی و چاپی دیگر ادامه خواهد یافت تا اقدامی فوری و مؤثر در جهت جلوگیری از بهکارگیری تکنولوژی خودران کامل بتا تسلا در معابر عمومی انجام شود. موسسه موردبحث از NHTSA و اداره وسایل نقلیه موتوری آمریکا میخواهد تا سریعاً نرمافزار خودران کامل تسلا را تا زمان رفع تمامی عیبهای ایمنی مهم متوقف سازد.
البته باید گفت تبلیغ موردبحث اولین نمونه از حملات به نرمافزار خودران کامل تسلا نیست چراکه در ژانویه ۲۰۲۲ پروژه داون با انتشار تبلیغی در نشریه نیویورکتایمز نسبت به خطرات نرمافزار تسلا هشدار داد. در آوریل همان سال شاهد حمله دوباره به تسلا در کمپینی بودیم که ویدئوهایی از کاربران این تکنولوژی و خطاهای آن را به نمایش میگذاشت. چند ماه پیش نیز تبلیغاتی از یک دستگاه تسلا مدل ۳ خودران در زمان برخورد با یک آدمک خبرساز شد. این تبلیغ ثابت میکرد خودران کامل تسلا حتی در زمان تصویربرداری نیز گاها فعال نشده است. تسلا بعدها با ارسال نامهای به پروژه داون خاطرنشان ساخت تبلیغات ضد سیستم خودران شرکتش حاوی اطلاعات نادرستی هستند. ایلان ماسک نیز اودود را فردی دیوانه خواند و نرمافزار گرین هیلز را به عنوان انبوهی از زبالهها توصیف نمود. اودود سال پیش برای تصاحب کرسی سناتوری کالیفرنیا مبارزه میکرد و تقریباً روی ممنوعیت برنامه تست خودران کامل بتا تسلا تمرکز کرده بود اما نتوانست رای لازم را به دست آورد.
صادق پور
۲۸ بهمن ۱۴۰۱فکر کنم تو این مطلب بجای واژه «تبلیغ»، از «تیزر» یا «مطلب» استفاده میشد بهتر بود.
Alan.r
۲۸ بهمن ۱۴۰۱اینم تکنولوژی بالای تسلا
RENAULT5
۲۸ بهمن ۱۴۰۱سال2040
ایلان ماسک :این دنیارو نابود میکنم وحکمرانش میشم
معاون ایلان ماسک:قربان چگونه؟این امکان پذیر نیست
ایلان ماسک:فقط کافیه به سیستم خودران های خودروهای تسلا فرمان بدید که باهم تصادف کنند وآتیش بگیرند
نتیجه:برید خداروشکر کنید پژو پارس های ما سیستم خودران ندارند
Amiro
۲۸ بهمن ۱۴۰۱فکر کنم اگه جهان به درجه ای از نابودی بخواد برسه
ما تازه اون موقع به سیستم خودران دست پیدا میکنیم
و روی پژو پارس اضافه میشه 😂💗 این بده 😂😂😂
ایران:یه بار هم خواستیم پیشرفت کنیم جهان داره نابود میشه
😂😂😂😂😂
TESLA
۲۸ بهمن ۱۴۰۱همه میدونیم که تا این لحظه هیچ خودرانی به طور کامل از راننده مستقل نشده و شرکت هایی مثل : تسلا ، بنز ، آئودی و … که این سیستم ها را در حال حاضر بر روی محصولاتشان گذاشتن ، بارها این موضوع را به خریداران گوشزد کردن که به طور کامل به ماشین اطمینان نکنند ، وقتی خریدار اینکار رو انجام نمیده و موارد ایمنی رو رعایت نمیکنه ، دیگه چه ربطی به خودروساز داره !!!؟
phonix
۲۸ بهمن ۱۴۰۱شهروند درخصوص اموالش نیاز نیست خیلی توضیح بده ولی یک شرکت از اونجایی که از انواع و اقسام خدمات دولت ایالات متحده استفاده میکنه باید به سازمان های فدرال تا هرجا که دوست دارن جواب بده
اینکه این شرکت عملا تبلیغ سیستم خود رانی رو کرده که نیار نیست اصلا حواست بهش باشه و پشت سر هم شاهد ای موضوع هستیم که افراد سر شناس با ماشین هاشون فیلم میگیرن که پشت تسلا خوابن و اون داره خودش میره این قانون شکنی هست
این مسئله اصلا قابل بحث نیست که شما بیای روی این کامنت ریپلای بزنی بگی نه غلطه با استناد بر این دارن علیه شرکت تسلا دادگاه تشکیل میدن .
( برای دوستان علاقمند به این تکنولوژی (DARPA) اقدام به پرواز 18 ساعته با استفاده از هوش مصنوعی کرده که موفقیت امیز بوده . در طی اون یک جت جنگی F16 بدون نیاز به وجود خلبان ( خلبان احتمالا برای شرایط خاص در کاکپیت ( COCKPIT) حضور داشته این اژانس گفته این پروزه باعث سرعت بخشی استفاده از این تکنولوژی در وسایل نقلیه میشه) جا داره پدال مقاله ای در این زمینه منتشر کنه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ترجیح دادیم مقاله ای در این زمینه منتشر نکنیم و دوستان فعال در زومیت انجام بدهند
https://www.zoomit.ir/tech/402453-us-air-force-ai-fighter-jet/
فناوری خودران آزمایشی روی هواپیمای نظامی، اهمیتی برای ما در مجموعه پدال نداشت
phonix
۲۸ بهمن ۱۴۰۱دسته صنایع هوایی پس چی میگه ؟
TESLA
۲۸ بهمن ۱۴۰۱این بتا تسلا قضیه اش کاملا با : سیستم نگهداری بین خطوط ، ترمز اضطراری خودکار و … که مال عهد بوق بودن کاملا فرق میکنه و در واقع یه راننده نامرئی هست که به هر جایی که توی gps بهش بگین شما رو میبره ولی باز خود تسلا میگه هنوز نباید به طور کامل بهش اعتماد کرد ( از نظرمن تا سال ۲۰۲۵ این مشکل هم به طور کامل رفع میشه )
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۸ بهمن ۱۴۰۱کاری به راننده خودکار ندارم با تمام علاقه ای که شاید ببینم میتونم بهش داشته باشم ولی عمرا اعتماد نمیکنم بهش تا ماشین من رو کنترل کنه.والا تو ماشین هر کی میشینم خودم یه کله در حال پایش نقاط کور هستم تا به راننده بگم.ولی به چند نفر انقدر اعتماد دارم که تو ماشینشون بخوابم.1خان داداشم2عمو بزرگم3پسر همون عمو بزرگم4متی لره5وحید موسوی
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۴۰۱سیستم خودران هنوز اول راهه و هنوز خیلی جای پیشرفت داره …….. گوشیای موبایل ۲۰ سال پیش رو با الآن مقایسه کنین پس به همین نسبت سیستمای خودران ۲۰ سال دیگه بسیار سطح بالاتر از سیستمای خودران حال حاضر خواهند بود
MC20
۲۸ بهمن ۱۴۰۱TERSLA
.
۲ اسفند ۱۴۰۱اگر این سیستم خودران رو روی فرغون و تنبون و …(هر ماشین ایرانی بزارن)لقب ارابه مرگ رو باید دو دستی به اینها تقدیم کرد.