به تازگی تصویری جدید و واضح از کابین نسخه پیشتولیدی تسلا سایبرتراک منتشر شده است. قطعاً طراحی داخلی این وانت برقی خبرساز باب میل همه افراد نخواهد بود.
علیرغم اینکه چندین ماه تا ورود سایبرتراک به خط تولید باقی مانده اما تسلا هنوز اطلاعات زیادی را از خودروهای موردبحث منتشر نکرده است. به همین خاطر مجبور هستیم چشم به نسخههای پیشتولیدی این خودرو بدوزیم و تلاش کنیم اطلاعاتی را از آنها به دست آوریم. تسلا یکی از نمونههای پیشتولیدی سایبرتراک را اخیراً راهی جلسه با سهامداران کرده و حالا میتوانیم تصویری واضح از کابین آن را تماشا کنیم.
این تصویر از دید راننده ثبت شده و نمایی واضح از غربیلک فرمان آن را ارائه میکند. همانطور که دیده میشود فرمان تسلا سایبرتراک شبیه محصولات کنونی این خودروساز نیست. در واقع به نظر میرسد فرمان خودروی یاد شده ترکیبی از طراحی یوغ و فرمانهای گرد سنتی قابل سفارش برای مدل S و مدل X بوده و به نظر میرسد از دکمههای لمسی سود میبرد. از دیگر جزئیات این تصویر میتوان به کنسول مرکزی اشاره کرد که ظاهراً دیگر نمیتواند به صندلی مرکزی تبدیل شود. نکته دیگر نیز به نبود دستهراهنما و برفپاککن مربوط میشود.
یکی دیگر از ویژگیهای کابین تسلا سایبرتراک نمایشگر بزرگ آن و نبود پشت آمپرهاست هرچند باید دانست نسخه اصلی سایبرتراک نیز فاقد چنین ویژگیای بوده است. در تصویر دیگر میتوانیم کنترلهای تنظیم برقی صندلی راننده، پوشش چرم مصنوعی، استراحت گاه پای بزرگ در سمت چپ، داشبورد سمت سرنشین و ستونهای A ضخیم را مشاهده کنیم.
به نظر میرسد کنسول مرکزی سایبرتراک حالت عادیتری داشته و همانند نسخه اولیه مدل S فضایی بین آن و داشبورد وجود دارد. تسلا تلاش میکند این وانت برقی خبرساز را از تابستان سال جاری میلادی راهی خط تولید کند و ظاهراً قرار است اولین نمونههای تولیدی از اواخر سهماهه سوم ۲۰۲۳ به دست مشتریان برسند. البته انتظار نداریم که تولید انبوه سایبرتراک تا سال آینده کلید بخورد.
کسرا
۶ خرداد ۱۴۰۲جزییات و کیفیت متریال نسخه تولیدی چندین درجه از تصاویر تبلیغاتی پایین تره واقعا تسلا یک کلاه بردار بزرگه
Python
۶ خرداد ۱۴۰۲دقیقا طرفدارانش هم میگفتن که خیلی نا امید شدن وانتظار نداشتن
elonlion
۶ خرداد ۱۴۰۲شما جیر سراسری داشبورد به اون بزرگی رو نمیبینی ؟
فرمون و صندلی های چرم رو نمیبینی ؟
کلاه برادر اونیه که میگفت این ماشین اصلا تولید نمیشه !!!
Kf
۶ خرداد ۱۴۰۲خب انتظار نداشتیم تسلا چنین چیز زشتی رو ببره رو خط تولید
MK
۶ خرداد ۱۴۰۲سخنی نیست ولی عکی اولی توش شبیه اسباب بازی بچه هایاماکتای بی کیفیت شده
وخیلی هم بدرنگه
ولی عکس آخری بهتره
ali
۶ خرداد ۱۴۰۲بی روح ترییییین کابینی که تا به عمرم دیدم. واقعا چه جذابیتی داره این کابینش؟ یه نمایشگر لپ تاپو کندن گذاشتن رو داشبورد با یه فرمون خلاص!. شاید با حرفم خیلیا مخالف باشن ولی به نظرم کابین 206 ازین روح دار تر و بهتره!. دیگه شورشو در اوردن با این مانیتور بازیا مگه میخوایم ps5 بازی کنیم یا رانندگی
AMANTE
۶ خرداد ۱۴۰۲درسته نسخه ی پیش تولیدی هست ولی صد در صد طراحی داخلی نسخه ی تولیدی هم تفاوت اساسی با این نداره.
و اگه به این بگن زیبا یا زیبایی در سادگی هست و… واقعا باید بهشون لقب متعصب حرفه ای رو داد.
بعد فاصله ای که بین فرمان تا شیشه خیلی زیاده که دید به اطراف جالبی در اختیار راننده نمیزاره. البته کاپوت طویلی نداره.
Avan
۶ خرداد ۱۴۰۲درسته ، اگر کیفیت متریال را در نظر نگیریم از نظر طراحی در حد نیسان آبی خودمون هست! فاقد جذابیت
مهدی
۶ خرداد ۱۴۰۲رک بگم احساسم میگه متریال کابین پراید دو لول از این بالاتره. متریال به کنار کابینش رو انگار بچه پنج ساله طراحی کرده! شنیده بودم ایلان ماسک خیلی اعتماد بنفس داره اما نه تا این حد که ک.. و شعر بفرسته تو بازار
elonlion
۶ خرداد ۱۴۰۲پیشنهاد!! عینک رو در بیارید تمیز کنید دوباره نگاه کنید !
مهردادکمال
۶ خرداد ۱۴۰۲دوست عزیز خدایی دیگه دفاع نداره… اصلا خوب نیست
Ali
۶ خرداد ۱۴۰۲کلا طراح یه گونیا داشته
دیگه با همون سر و تهشو جمع کرده
اخه زیر آرنجی دیگه تیز نباید باشه بشینه تو پهلو آدم دیگه
امید
۶ خرداد ۱۴۰۲😂😂😂😂😂😂👌👌👌👌👌
محمد
۶ خرداد ۱۴۰۲چه زمخته
سایبر تراکتور بیشتر بهش میاد!
مهدی
۶ خرداد ۱۴۰۲خیلی طراحی داخلیش ابتدایی و زشته!
blackwing
۶ خرداد ۱۴۰۲اوه اوه این چیه دیگه 🥶🤦🏻♂️
blackwing
۶ خرداد ۱۴۰۲اون پنل سفید رنگ روی داشبورد رو انگار دادن به گچکار با ملات گچی درست کرده 😂
Tesla
۶ خرداد ۱۴۰۲Wow 😍😍😍 کسی ندونه تسلا میگه : از ۱۰۰۰ سال آینده اومده 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️
خلیل
۶ خرداد ۱۴۰۲کشتیمون با تسلا 🤲
Daruosh
۶ خرداد ۱۴۰۲داداش من از طرف کل سایت پدال از شما سپاس گذارم که باعث خنده و شادی ما میش 😂🤝
بهزاد
۶ خرداد ۱۴۰۲اگر این عکس را به یک راننده ی حرفه ای که در راه و ساختمان و باربری و … کار میکنه نشان بدی احتمالا جوابش یا لیفتراکه یا بیل مکانیکی چون این طراحی و متریال محاله برای یک خودرو ساز درجه ۳ باشه چه برسه به لوکس ساز.
راستشو بخواهید بنده تازه فهمیدم منظور مدیرانش در مورد هزینه ی تولید زیر ۲۰ هزار دلار یعنی چی!
به شخصه فکر میکنم مدل ۳ و y جدید هم به همین شکل فاجعه بار دچار کاهش کیفیت متریال بشن و ببینید اون مدل کامپکت ۲۵ هزار دلاری قراره چه افتضاحی باشه.
Tesla
۶ خرداد ۱۴۰۲چه جالب : هر وقت پدال مطلبی در مورد سایبرتراک کبیر میزاره ، ۹۰ درصد اساتید ( که تو عمرشون بیش تر از سمند و پرشیا رانندگی نکردن ) از دم فشاری میشن ، زشت اینکارا ، تا یک سال دیگه اخبار مربوط به رکوردشکنی هاش توی فروش میاد و تحقیر کردن رقبا میاد ، اگه با این روند بخواهید ادامه بدید ، دیگه اونموقع از شدت فشاری شدن و سوزش باید خودتون رو دار بزنید 🤣🤣🤣⚡️⚡️💪💪💪
AMANTE
۶ خرداد ۱۴۰۲خیلی دوست دارم بدونم خودت تا الان چند مدل ماشین سوار شدی.
من به شخصه سوار تسلا مدل 3 پایه و همینطور بی ام و سری سه 330 شدم که هر دو مدل 2021 بودن.
تسلا از نظر مواد به کار رفته کمی میتونه به بی ام و برسه ولی از نظر کیفیت و اجرا اصلا نمیتونه.
خرید تسلا پایه که اصلا توجیح نداره مگر پول مدل های بالاتر رو نداشته باشی، مدل پرفورمنس هم نون شتاب اش رو میخوره و بهترین گزینه مدل برد بلند هست که البته رقبا دارن کم کم ازش جلو میزنن.
سوشیانت
۶ خرداد ۱۴۰۲اتفاقا هیچکدوم از رقبا به جز لوسید به شتاب تسلا نزدیک نشدن
Amir
۶ خرداد ۱۴۰۲وقتی بحث شتابه میای با المانیها مقایسه میکنی اونارو مسخره میکنی ولی بحث کیفیت با تویوتا😂خودتم میدونی تسلا با کیفیت قهره🇺🇲🇺🇲
Arshia m3csl
۶ خرداد ۱۴۰۲به این میگی بزرگ؟ فورد f150 و داج رم سلطان وانت هان این اشغال با کابین بی کیفیت و فرمون تارا مانندش نصف فورد f150 و داج رم ابهت و کیفیت و لوکسی نداره
m-i-l-i
۸ خرداد ۱۴۰۲ببخشید آقای تسلا تا الان اصلا تسلا رو از نزدیک دیدی که اینجوری ازش دفاع میکنی
واقعا از جارو برقی دفاع میکنی
Tesla
۶ خرداد ۱۴۰۲چیزی که توی این تصویر به وضوح معلومه اینه که : کیفیت متریال کابین و دقت مونتاژ به طور قابل توجهی از آشغال های پلاستیکی مثل تویوتا تاکوما یا توندرا بالاتره ( پدال جان خواهشا عکس کابین این دو تا رو توی یک مطلب کنار سایبرتراک کبیر بزار تا اساتید متوجه بشن !! ) ، هی فقط اون آلکانترا روی داشبوردش میارزه به کل هیکل تویوتا بی مصرف که هنوز تو شک تحقیر شدن کمری ۲۵ هزار دلاری و هایکلوس ۲۰ هزار دلاری توسط مدل y کبیر هست 🤣🤣🇺🇸🇺🇸💪💪💪
Amir
۶ خرداد ۱۴۰۲من که چیزی نمیبینم که بخواد دقت مونتاژ داشته باشه همه چی ی تیکه هس منظورت از دقت مونتاژ چیه
ایران
۶ خرداد ۱۴۰۲داش از هر محصول تسلا دفاع میکنی از سایبرتراک نکن انصافا از بیرون که شبیه کاغذیه که مچاله شده کابینش که خیلی خیلی سادست ( همه هم دارن میگن ) فقط مشخصات فنیشه که میتونه باعث فروشش بشه
Amir
۶ خرداد ۱۴۰۲طراحی کابین ماشین رو از کابینت اشپزخونه الهام گرفتن 😂🇺🇲
بهزاد
۶ خرداد ۱۴۰۲متریال به کنار فکر کن روبروت روی داشبورد به طول ۱.۵ متر فضای تیره و صاف داری که با تیرگی آسفالت جاده هماهنگ شده و دو تا لچکی بزرگ در گوشه ها هم مکملش شده و ساعت ها و روزها این فضا سازی که برای ۲۰۲۴ مایه شرمساری هست باید تحمل کنی.
elonlion
۶ خرداد ۱۴۰۲چشم به اون یک و نیم میلیون نفر که پیش سفارش کردن میگم تحمل بکنن
بهزاد
۶ خرداد ۱۴۰۲اون یک و نیم میلیون برای زمانی بود که تراک برقی نبود و این محصول هم به صورت وعده ای ارائه شده بود اما الان چند مدل برقی وجود داره و اینم داره میاد ، ما که آزتک های بیشماری در این میبینیم.
یک اصولی در طراحی خودرو وجود داره بهش میگن ارگونومی.
ارگونومی علاوه بر راحتی ارتباط راننده با خودرو نوعی فضای بصری دلپذیر یا دلنشین هم ایجاد میکنه و بنده با دیدن فضای جلو از پشت غربیلک احساس تهوع بهم دست داد البته این اصول برای کسانی که از دنیای IT اومدن در خودرو غیرقابل درکه(طرفداران تسلا).
در ضمن به جای لفاظی عوض کردن عینک به شعور دیگران احترام بزارید چون همه ی عزیزان اطلاعات و درک درستی از طراحی دارند.
elonlion
۶ خرداد ۱۴۰۲جایی گفتن اون ۱.۵ میلیون نفر لغو سفارش کردن یا شما داری از غیب و علوم غریبه حرف میزنی ؟
ارگونومی اصول طراحی نیست !! بلکه دانش به کار بردن نیاز های انسان در محصول نهایی هستش
اگه به ارگونومی باشه سوپر اسپورت های تنگ و خشن و پهن و کوتاه بدترین وضعیت دارن
البته طراحی بیرونی ربطی به ارگونومی انسان نداره !! مهندس های تسلا به نظرم بهتر میدونن که زاویه های دید چطور توی طراحی خودرو در نظر بگیرین
خدارو شکر این ماشین هم به تولید رسید تا دیگه بحث این که تولید میشه یا نمیشه رو نکنیم !!
بهزاد
۶ خرداد ۱۴۰۲شماها مثل اینکه مشکل برداشت ادبیات هم دارید.
اون دوست منجمدت که قبلا در وال استریت کار میکرد برای خودش کامنت فرضی درست میکنه و بعد از چند ماه بهش میتازه حالا هم شما از حرف نزده حرف میزنید!
کجای کامنت من از لغو سفارش گفته شده؟
ما صحبت زاویه دید کردیم؟!؟!
صحبت ما چشم انداز و منظره ای هست که مقابل راننده قرار داره و خیلی ساده و روان به اون سطح بالای داشبورد که فکر کنم چند متر مکعب حجمش میشه به علاوه دو تا لچکی چند برابر پیکان تهران ۴۸ و ستون هایی به قطر پایه های فرودگاه ا م ا م و همه ی اینها به اضافه ی متریال بی کیفیت میشه یک منظره ی کریح و تهوع آور.
یوسف
۶ خرداد ۱۴۰۲داداش اون داشبرد نیست….. شما هنوز درک نکردی جریان چیه….. وقتی راننده ماشین رو میذاره رو اتوپایلوت بعد از چند دقیقه خوابش میگیره…. خب رو صندلی که خواب زهر مارش میشه…. نزدیک ترین جا روی داشبرد هست…. در واقع داشبرد نیست تختخوابه…..
حالا هی الکی ایراد بگیرید…
مازیار
۶ خرداد ۱۴۰۲عکس ماقبل آخر
زوم کنید و گوشه کفی صندلی رو ببینید که چطور دو طرف روکش روی هم اومده و زاویه تشکیل داده
باور کردنی نیست. آیا یه مسخره بازیه؟
sepehr
۶ خرداد ۱۴۰۲طراحی که کلی نقطه کور از داخل داره با بدنه رنگ نخورده که نور رو بازتاب میکنه به چشم بقیه راننده ها و وزن ۴-۵ تنی و اون طراحی تیز همه میتونن جون بقیه راننده ها رو به خطر بندازن و اصلا نمیدونم چطور NHTSA قراره اجازه تردد به این ماشین بده.
فقط اون ۲ متر فضای جلو داشبورد!
آخر سر هم میشه یه چیزی مثل F150 لایتنینگ که با قیمت ۱۰۰ هزار تایی موقع بکسل به زور ۱۰۰ کیلومتر برد داره
نسل سوخته
۶ خرداد ۱۴۰۲بماند یادگار
همین تراک تا سالها ظرفیت تولیدش پیش فروش خواهدشد
چون ما درک صحیحی از سطح تکنولوژی تسلا نداریم فقط داریم عقده های حقارت پراید رو خالی میکنیم
کاوه
۶ خرداد ۱۴۰۲سطح تکنولوژی سایبر تراک؟؟؟؟؟؟؟چه تکنولوژی عجیب و غریب داره که مثلا رم برقی یا هامر برقی یا اف ۱۵۰ برقی نداره؟؟؟؟؟بابا ناموسا این فاجعه است.اره یکی دو سال قطعا میفروشه اونم نه بخاطر تکنولوژی نه بخاطر کیفیت نه بخاطر امکانات یا هر نقطه مثبت دیگه.میفروشه چون طراحیش متفاوته.این متفاوت بودن باعث میشه یه سری عقده ای که دوست دارن توی چشم باشن و با بقیه ادما متفاوت به نظر بیان میخرن ولی بعد یه مدت که چشمها بهش عادت کرد بهت قول میدم با کله فروشش میاد پایین چون واقعا فاجعه است.طراحی داخلی شامل صندلی یه تبلت یه فرمون!!!!!!!خداشاهده طراحی داخلی پیکان از این شیک تره!!!! دقیقاً دقیقا میشه قضیه فرمان یوغ خود تسلا که اون اول که اومد هممممه بخاطر شکل متفاوتش خریدن بعد الان همشون رفتن یه تیکه پلاستیکی که خود تسلا ارائه کرده میچسبونن به فرمون که شکل فرمان عادی بشه!!!!!!یعنی قبلا بخاطر فرمان یوغ یه پول اضافه دادن که فرمان اشون متفاوت باشه بعد الان فهمیدن این فرمان متفاوت به هیییییچ دردی نمیخوره دوباره پول دادن یه قطعه گرفتن اضافه کنن به فرمان که شکل فرمان معمولی بشه!!!فکرشو بکن بخوای راهنما بزنی در حین رانندگی چون دسته راهنما نداره باید بری توی منو صفحه لمسی قسمت راهنما رو پیدا کنی راهنما بزنی بعد بپیچی!!!!!؛درسته نسبت به دسته راهنمای قدیم متفاوته ولی هر تفاوتی دلیل بر بهتر بودن نیست
faster
۶ خرداد ۱۴۰۲ماشالا پلاستیکن کارز. ترکیب پلاستیک و آرمیچر
سوشیانت
۶ خرداد ۱۴۰۲آهان آمریکا پلاستیک سازه اون وقت لینکلن نویگیتور و سلستیک چی میگن؟ اگه اینطوریه پس اروپا آشغال سازه
حسین
۶ خرداد ۱۴۰۲زباله بازیافتی ساختن🤣🔥
دمپایی کهنه، سماور کهنه یخچال کهنه، تسلا زباله خریداریم 🤣🔥
عنایت
۶ خرداد ۱۴۰۲عزیزان در جریان باشند دلیل این که داشبورد به نظر بی کیفیت میاد اینکه به گفته خوده شرکت تسلا، بیشتر از مواد بازیافت شده ساخته می شود تا آلاینده مواد کمتری داشته باشه و این جزء خط منشی شرکت تسلا در مورد سایبرتراک هست….
DODGE👑
۶ خرداد ۱۴۰۲چرا تسلا همش رو یه کابین داره ماشین میده؟
فقط سایز مانیتور و فرمونو تهش داشبورد ماشینو ی طرح میده
از طراحی ظاهری انگا طراحش به تیز بودن نقاط علاقه داشته!
الان چند نفر میان ریپلای میکنن
شماها درکی از ماشینایی که تکنولوژی دارن ندارین
شما رکورد شکنی تسلا رو ندید
باشه ولی یه رخ ماشین امریکایی هم ندیدیم
Elmiraj
۶ خرداد ۱۴۰۲شدت اثر تسلا به قدریه که حتی در نسخه آلفا هم هیتر ها رو اذیت میکنه….!!!!
Alan.r
۶ خرداد ۱۴۰۲کل کابین از دوتا مستطیل تشکیل شده یکی برای فرمان و دیگری برای صفحه نمایش این اوج زیبایی و طراحی ترسلاست🤢🤢🤮🤮
Alireza
۶ خرداد ۱۴۰۲تمام تلاششون این بوده که به زشت ترین شکل ممکن طراحیش کنن اخه این چه داشبوردیه عین میز دبیرستان های کشور ماست
Alireza
۶ خرداد ۱۴۰۲پشمای من فقط از این میریزه که ما عشق بی ام وه ها زمانی که بی ام وه سری ۷ جدید رو رونمایی کرد با وجود اینکه شاهکار طراحی بود اما چون ما با نسخه ی قبلی ارتباط خوبی گرفته بودیم مورد پسند ما نبود حتی با وجود این حجم از تکنولوژی و پیشرفت و طراحی فوقلعاده اما این تسلا فنها اگر ایلان ماسک فرغون هم طراحی کنه براش میمیرن و زنده میشن🙁
پرواز
۶ خرداد ۱۴۰۲طراحی و طرح و خوشایندی یا زشتی یک طرح، مبتنی بر سلیقه است. سلیقه هم مبتنی بر احساسات و علائق شخصی است.
حتما تسلا که یک شرکت تجاریه، با مطالعه سلیقه بازار هدف، به این طراحی دست زده. بازار هدف تسلی ایران نیست که سلیقه ایرانی ها را در طراحی لحاظ کنه.
بقیه کامنت ها نشان میدن که افراد چیزی از فلسفه زیباشناختی نمیدانند. بلکه سلیقه خودشونو معیار ارزیابی قرار داده اند که کاری عامیانه است نه تخصصی. سلیقه زیباشناختی امری نسبی، متغیر، گذرا، متفاوت است. در میان جوامع، طبقات، اقشار و ملل مختلف تا حدود بالایی دارای وجهه بین الاذهانی است.
همین؛ بیش از این، کل کل است.
علیرضا
۶ خرداد ۱۴۰۲مگه میز ناهارخوری آنقدر داشبورد دراز ، طراحی نسخه کانسبت نمای داخلی به مقداری بهتره کابین سایبر تراک خیلی ساده خلوته میشه فوتبال بازی کرو توش
Arshia m3csl
۶ خرداد ۱۴۰۲کیفیت جک یا کی ام سی t8 از تسلا سایبر تراک بیشتره این چه کابین بی کیفیتیه؟😂😂😂😂 کدوم ادم عاقلی فولکس واگن اماروک و فورد رنجر و تویوتا هایلوکس رو ول میکنه این بی کیفیت با کابین پلاستیکی مزخرف رو میخره؟
A1
۶ خرداد ۱۴۰۲از فرمون تا شیشه جلو اندازه یه وانت فضا هست😂