هدف «دن او داود»، اسپانسر چندین کمپین ضد تسلا، از خرید چند دستگاه رودستر قدیمی چیست؟
مدتها قبل چند تسلا رودستر قدیمی در یک گاراژ در چین خاک میخوردند تا اینکه اخیرا شخصی اقدام به خرید آنها کرده است؛ برخلاف تصور عموم این خریدار یک طرفدار تسلا نیست بلکه یک ضد تسلا دو آتشه است که مبلغ هنگفت ۶۰۰ هزار دلار را روی خرید چندین دستگاه رودستر قدیمی صرف کرده است.
کانال یوتیوبی نشریه «کار اسکوپس» اخیرا از یک مرکز مستقل تعمیرات تسلا در واشنگتن بازدید کرده است. این مرکز بهخصوص تحت مالکیت آقای «کارل مَدلاک» قرار دارد که خود در پروژه توسعه تسلا رودستر نقش داشته است. در این گاراژ چندین دستگاه از خودروی یادشده وجود داشتند که گویا همه به آقای «او داود» تعلق دارند و برخی از آنها هم پس از سالها خاک خوردن نیاز به رسیدگی دارند. او داود یک میلیارد و کارآفرین آمریکایی است که ثروت خود را از راه توسعه نرمافزار به دست آورد و یک سیستمعامل را برای صنعت هوانوردی طراحی کرد. دو هواپیمای مشهور بویینگ ۷۸۷ مسافربری و جنگنده لاکهیدمارتین F-35 از سیستمعامل توسعهیافته توسط او داود استفاده میکنند که بهادعای او هکنشدنی است.
او داود در زمینه خودرو هم شهرت دارد اما نه آنگونه که به توسعه خودرویی پرداخته باشد؛ بلکه مخالف روشنی با نرمافزار تمام خودران FSD تسلا دارد. او اصلا با نرمافزارهای مبتنیبر هوشمصنوعی که باید در شرایط بحرانی برای جان انسان تصمیم بگیرند، رابطه خوبی ندارد. بنابراین سازمانی موسومبه «پروژه طلوع» را راهاندازی کرده است و با بهرهوری از منابع آن کمپینهای سیاسی ضد تسلا و سیستم خودران آن را حمایت میکند. این مجموعه در تلاش است تا مجوز FSD را لغو کند. او داود تا جایی پیش رفت که با سرمایه شخصی خود تبلیغات مسابقات مشهور «سوپربال» را خریداری کرد و تصادف تسلا خودران با یک مانکن کودک را به نمایش درآورد.
با توجه به این سابقه، حقیقتا هیچ کس انتظار ندارد که او داود به خریداری خودروهای تسلا بپردازد. کاشف به عمل آمده آقای او داود طرفدار پروپاقرص نخستین خودروی برند تسلا با نام «رودستر» است و چندین دستگاه از آن را هم خریداری کرده. آخرین رودسترهایش را هم از انباری در چین خریداری کرده که سالها پیش خبر خاک خوردن آنها در چین منتشر شد.
خودروهای تازه او بهخاطر عدم استفاده طولانی و مشکل باتریهای این مدل خاص، با مشکلات باتری مواجه شدهاند. به گفته مالک مرکز تعمیر، هزینه جایگزینی باتری هر خودرو برابر ۳۵ هزار دلار است. بهجز رنگ بدنه و خراشهای کوچک باقی بخشهای نو ورودهای او داود مشکل خاصی ندارند. تسلا رودستر از ابتدا خودروی محبوبی نبود ولی توانست توجه زیادی را به خود جلب کند (همان کاری که ماسک در انجامش تبهر دارد).
سه تسلای جدید او داود هم مانند سایر نمونهها کمیاب تلقی میشوند. گفته میشود که یک شرکت چینی این سه دستگاه را از خود تسلا خریداری میکند تا با مهندسی معکوس آنها به فناوری آن دست پیدا کند. اما گمرک چین این خودروها را برای ۱۲ سال در مرز نگهداری کرد (آشنا به نظر میرسد)! هر سه دستگاه رودستر تنها ۱۶۶ کیلومتری را پیموده بودند که مهندسان تسلا برای بررسی خودرو طی کرده بودند. به گفته مدلاک احتمالا این سه خودرو تنها تسلاهای جهان بدون ثبت نمایندگی تسلا هستند چون هیچگاه رنگ نمایندگی را ندیدند.
نهایتا با در نظر گرفتن تمام مخارج و محاسبات، میبینیم که او داود بین ۵۳۳ تا ۶۸۳ هزار دلار برای خرید همین سه دستگاه رودستر قدیمی و جدیدش هزینه کرده است (تازه باید ۱۰۰ هزار دلار هزینه تعویض باتری را هم در نظر بگیرید). گویا این مهندسی عجیب حتی تصمیمی برای راندن این خودروها ندارد. به گفته مدلاک، او داود آنها را در یک موزه به نمایش خواهد گذاشت که مشخصا برخلاف رفتار یک ضدتسلا است. فارغ از اینکه FSD صلاحیت کارکرد دارد یا نه، بهتر است پیش از پیوستن به هر کمپینی، درباره سازندگان آن اطلاعاتی کسب کنیم؛ چراکه نهایتا این ما هستیم که هدف بازی تجاری و حتی سیاسی شرکتهای بزرگ قرار میگیریم. نظر شما چیست؟
ممد ژانگولر
۱۱ اسفند ۱۴۰۲این نشان دهنده اینه فقط متعصبان ضد تسلا در ایران تغییر ناپذیرن.آدم باس منطقی و منعطف باشه . نون تو دوج کوینه ولاغیر
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۴۰۲(((متعصبان ضد تسلا در ایران!!!)))!!!
یجوری میگه ضد تسلا در ایران ، انگاری تو هر شهری یه نمایندگی تسلا داریم !!!
تو همون دنگ دونگِ کرهای ژاپنی بمونیم بهتره!!! ما فقط نظر میدیم در مورد تسلا ، ایلان ماسک ، چاخانها و بازیهاش که یکی یکی داره رو میشه و از تبوتاب افتادن برقیها در جهان نشون داره میده برقیها فقط یه باد زودگذر بوده و آخرشِ و دنیا در آینده برای تکنولوژی هیبرید هست و بس!!!
ممد ژانگولر
۱۱ اسفند ۱۴۰۲cup holder که یادته ؟!
Taha Ayoobi
۱۱ اسفند ۱۴۰۲اینا تسلا ان؟
خوشگلن چرا
۱۱ اسفند ۱۴۰۲جلوش از فراری اسکی رفته عقبش از مزدا
باید ایلان ماسک را مونث کرد 🤬🤬🤬
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۱ اسفند ۱۴۰۲دوست عزیییییز یخورده یواش! این ماشین فقط نسخه برقی یکی از محصولات لوتوس و قدیمیه !
آدم از چیزی بدش هم میاد باید با اطلاعات بدش بیاد نه چیزی که همه میگن مثل طوطی تکرار کنی برادر!
۱۱ اسفند ۱۴۰۲عالی 😲
فرشید
۱۲ اسفند ۱۴۰۲اما گمرک چین این خودروها را برای ۱۲ سال در مرز نگهداری کرد (آشنا به نظر میرسد)!
خخخخ : )
محسن
۱۲ اسفند ۱۴۰۲چون لوتوس هست در واقع
ترک (آذربایجان شرقی)
۱۱ اسفند ۱۴۰۲لطفا راجع به ماشینا و خودرو های ترکیه و نیز روسیه(لادا و…)مطلب بیشتر بذارید
۱۱ اسفند ۱۴۰۲این دو تا بازی رو از فروشگاه گوگل پلی نصب کن باهاشون حال کن
Madout2
Матрёшка рп
۱۱ اسفند ۱۴۰۲بازی روسی هستن
Dan
۱۲ اسفند ۱۴۰۲carx drift racing online هم روسی هست فکر کنم
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۴۰۲جز به جز مقاله حرفهایی نگفته در خودش پنهان کرده که فقط باید فهمیدش نه اینکه خواندش!!!
این آقا میلیاردرِ که داش داوود نام دارد هم از اون هفتخطهاس که میدونه در آینده این لگن اولیهای تسلا قیمتشون سر به فلک میکشه چون اولی بودن و اگر نه چه دلیلی باید داشته باشه که هم ضد تسلا باشه هم مدلهایی را خریداری کنه که عملاً دنیایی از نواقص بودهاند( موش آزمایشگاهی )!
۱۱ اسفند ۱۴۰۲داش میخوای اوراقشون کنی؟
میشه مانیتورشو بدی من؟؟؟
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
heshmat021
۱۱ اسفند ۱۴۰۲نسل اول رودستر خیلی محدود تولید شده و میتونه سرمایهگذاری خوبی باشه
اولین خودرو از اولین خودروساز تمام برقی که تقریبا موفق شده
۲۰- ۳۰سال دیگه کلی پولشونه
فرهاد
۱۱ اسفند ۱۴۰۲سیاست های پشت پرده ایلان ماسک و این بنده خدا اووو داود ی جاهایی ضد تبلیغ خودش ی تبلیغه ماها نمیفهمیم فقط سطحی ب ماجرا نگاه میکنیم ولی دنیایی از حرف و درامد و موفقیت توشه
A1
۱۱ اسفند ۱۴۰۲همین الان هم ارزش رودسترا بالا رفته احتمالا اگه نسل جدید بیاد و محبوب بشه نسل اولش هم قیمتش بالاتر میره به نظر میاد این آقا بیشتر با سیستم خودران تسلا مشکل داره تا با خود تسلا
حسن
۱۲ اسفند ۱۴۰۲از داوودا دوری کنید ادمی که معلوم نیست اسمش چجوری نوشته میشه اصلا چندتا واو داره و اخرش داود درسته یا داوود مطمئن باشید خودش هم نمیشه شناخت این قسمت داستان داود لاشی از امریکا
داود
۱۲ اسفند ۱۴۰۲داوود به این خوبی!