در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، تسلا و BYD به تعداد مشابه، خودروی برقی تولید کردهاند. این شرایط، رشد بسیار خوب برند چینی را نشان میدهد.
با پایان یافتن هر فصل و انتشار آمار فروش خودروسازان مختلف، این بار میخواهیم نگاهی به عملکرد سه برند پرفروش خودروهای برقی یعنی تسلا، BYD و فولکسواگن داشته باشیم. البته ژرمنها از نظر فروش خودروهای بدون آلایندگی فاصله زیادی با رقبای امریکایی و چینی دارند. در سهماهه سوم ۲۰۲۳ تسلا یکبار دیگر صدرنشین جدول لقب گرفته و تعداد ۴۳۵,۰۵۹ خودروی برقی را به فروش رسانده است. البته به دلیل تغییراتی که این برند در کارخانههای خود اعمال کرده میزان رشد تولید و فروش تسلا محدود و تنها ۲۷ درصد بوده است. این شرایط باعث شده BYD چین از نظر فروش خودروهای برقی تقریباً با رقیب آمریکایی خود برابر شود. چینیها در بازه زمانی یاد شده ۴۳۱,۶۰۳ خودروی برقی فروختهاند که تنها ۳,۴۵۶ دستگاه کمتر از تسلاست. این دو شرکت هرگز رقابتی به این فشردگی نداشتهاند.
چنین عملکردی یکبار دیگر نشان میدهد سلطه تسلا در بازار خودروهای برقی شاید به پایان خود رسیده باشد. بسته به اینکه کند شدن رشد تسلا موقتی بوده یا خیر باید گفت تسلا با ادامه این روند تاج فروش خودروهای برقی در سهماهه پایانی سال را به رقیب قدرتمند چینی واگذار خواهد کرد. در همین اثنا باید به گروه فولکسواگن اشاره کنیم که شاهد رشد فروش ۴۱ درصدی در محصولات بدون آلایندگیاش بوده و توانسته در سهماهه سوم امسال تعداد ۲۰۹,۳۹۴ دستگاه خودرو را به فروش برساند. اگرچه میزان فروش این خودروساز کمتر از نصف فروش تسلا و BYD است اما هدف مهم فولکسواگن باید حفظ جایگاه سومی در این بازار رقابتی باشد.
در نهماهه اول امسال تسلا بیش از ۱.۳ میلیون دستگاه خودروی برقی فروخته درحالیکه BYD مرز فروش ۱ میلیون دستگاه را رد کرده است. گروه فولکسواگن نیز به فروش بیش از ۵۰۰ هزار دستگاهی رسیده است. باید دانست BYD از نظر رشد فروش بسیار بهتر از دو رقیب خود عمل کرده هرچند انتظار نمیرود بتواند تسلا را در پایان سال شکست دهد چراکه فاصله بین دو برند بسیار زیاد است. در ادامه آمار فروش نهماهه ابتدایی سال این برندها را مشاهده میکنیم:
- میزان فروش تسلا: ۱,۳۲۴,۰۷۴ دستگاه (رشد فروش ۴۶ درصد)
- میزان فروش BYD چین: ۱,۰۴۸,۴۱۳ دستگاه (رشد فروش ۸۰ درصد)
- میزان فروش گروه فولکسواگن: ۵۳۰,۴۸۵ دستگاه (رشد فروش ۴۵ درصد)
تسلا در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱.۳ میلیون خودروی برقی به فروش رساند و رشد ۴۰ درصدی را ثبت کرد. میزان فروش BYD در سال قبل بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه (رشد فروش ۱۸۴ درصد) اعلام شد و فروش خودروهای برقی گروه فولکسواگن نیز به بیش از ۵۷۰ هزار دستگاه (رشد فروش ۲۶ درصد) رسید. در نهایت باید گفت آمار فروش تسلا و BYD شامل خودروهای تجاری و کامیون نیست و گروه فولکسواگن نیز شامل برندهای فولکسواگن، آئودی، اشکودا، پورشه، سئات/کوپراست.
𝐀𝐥𝐢
۹ آبان ۱۴۰۲دیگه بی وای دی هم شاخ شده
پیام
۹ آبان ۱۴۰۲یه چیزی به دوستان که مطالعه نکردن بگم
اگه چین اون جمعیت رو نداشت و مثل … از مردمش بیگاری نمیکشید و پولش رو صرف مملکاش نمیکرد الان آب برده بودش. اگه ۶ ماه مردمش مثل مردم آنریکا خقوق بگیرن و از امکانات اونا برخوردار باشن، سر شیش ماه به گدایی میافتن! حق و حقوق مردمش رو مثلا برای افرایش اعتبار کشورش میذاره!!! و البته اینو بگم که چین تا حالا مثل آنریکا بحرانی پشت سر نذاشته و اگه یه مشکل اقتصادی کوچیک یا بحث دموکراسی پیش بیاد آنچنان بپاشه که فکرشم نشه کرد! مردمش مثل … زندگی میکنن.
amir
۹ آبان ۱۴۰۲ولی سخته برات قبول کنی همینا از برند های مورد علاقه ات زدن بالا ها؟ الان متوسل به آمریکا شد حتما الانم میخوای بگی دودتا اصلا بلد نیست برقی بسازه جالب اینجا با نداشتن حتی یک عدد مدل برقی از تموم این سه تایی که نام بردی با رشد فروش های دو رقمی فروش بیشتری داره
Grant
۹ آبان ۱۴۰۲والا چیزی که ما میبینم مردمش بهترین ماشین های اروپایی آمریکایی سوار میشن
حداقل به اندازه مردم اروپایی امریکایی از امکانات بهرمندند
تعداد خونه های فروشیش از جمعیتشونم بیشتره
اونم تو یه دیکتاتوری کمونیست لاشخور!
حالا نمیدونم شما چند سال تجربه زندگی در چینو دارین ولی چیزی که مشخصه حداقل از مردم ما زندگیشون مفرح تره
noir
۹ آبان ۱۴۰۲داش اکثر کشورا از ما مرفح ترن :/
amir
۹ آبان ۱۴۰۲داداش مفرح= شادی بخش
مرفع در اصل
heshmat021
۱۰ آبان ۱۴۰۲با ما مقایسه نکرد
با امریکا مقایسه کرد
ما اصلا جزو آمار نیستیم
هو
۱۰ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز مگه از امریکا لاشخورتر و زورگوتر کسی سراغ داره!!!
رشید
۱۰ آبان ۱۴۰۲منظور مرفه هستش
Mercedes
۲۴ آبان ۱۴۰۲مردم ایران عادت دارن رو باد م.ع.د.ه حرف بزنن
آمار رسمی رو حساب کردن شرکت های جهانی، تو چین هر شخص حداقل ۱ خونه داره!(آپارتمان یا ویلایی یا و..فرقی نمیکنه کلا خونه) (سرانه هست شاید لزوما واسه همه نباشه ولی تقسیم بر جمعیت کردن )
منتهی اینارو کسی نمیخونه چون اصلا به خودشون زحمت نمیدن مطالعه کنند راجع این چیزها
همین امسال چینی ها از ۴۴ حوزه پژوهشی و تحقیقاتی توی ۳۷ مورد تو جهان پیشرو بودن و اول شدن! آمریکایی ها تو ۷ مورد اول شدن کلا و بقیه کشور ها هیچکدوم اول نبودن! این پژوهش هم یک شرکت استرالیایی انجام داده بود و مقاله هم توی سایت guardian منتشر شد
منتهی گفتم کسی اینارو نمیخونه، همه دوتا فیلم اسپایدر من دیدن فاز شاخ بودن بر میدارند و آمریکا آمریکا میکنن ، وقتی هم سند و مدرک میذاری جلوشون ک.و.ر میشن و بازم قبول نمیکنن
Anti Tesla
۹ آبان ۱۴۰۲چرت و پرت نگو اون کره شمالی هست.
Carl
۹ آبان ۱۴۰۲چین تا قبل از رهبر کمونیسمش مائو زدونگ ی کشور قحطی زده فقیر و خالی از علم بود طوری ک ۲۰ درصد نهایت از اون جمعیت ک یک پنجم کره زمینو میساخت با سواد بودن
رشد کمونیسم و سیاست مملو از قتل و بیگاری کشیدن میلیون ها نفر تو کارگاهای اجباری چینو ساخت
همچین هزینه هاییو هر کشوری میداد جایگاهی اینطوری داشت
اخه یکی نیست بهش بگه اون مردمی ک تو از رفاهشون حرف میزنی سالها برده داس و چکش بودن تا به این رفاه رسیدن
Apolo IE
۲۵ آبان ۱۴۰۲اوهوم ، راست میگی ، چقدر تاریخ خوندی؟
میدونستید همین کشور خالی از علمی که میگی ، به همراه هندوستان به مدت ۱۵ قرن پس از میلاد مسیح (یعنی تا قرن ۱۵-۱۶ میلادی) تقریبا به طور منظم همیشه جفتشون ابرقدرت های اقتصادی جهان بودن؟ ثروتمند ترین کشور های دنیا بودن؟ و میدونستی چین چقدر علم پیشرفته ای داشته؟ مثل ایران و مصر باستان (هند رو نمیدونم و برخلاف خیلی از دوستان عشقی نظر نمیدم راجعش مطالعه نکردم)
به خدا سرچ کردن خیلی کار راحتیه ، زیاد هم کالری مصرف نمیکنه
بعد یه جور میگه اینگار نه اینکار آمریکا رتبه ۲۷ ام بین باهوش ترین کشور های دنیا رو داره و کشور های شرق آسیا همشون تقریبا جزو ۱۰ تای اول هستن
اون مکان بیگاری کشیدنی هم که میگی کره شمالیه با چین یکم فاصله جغرافیایی داره یه کشور دیگست
حمید
۱۰ آبان ۱۴۰۲چین یک کشور تاریخی و همیشه قوی بوده!
مثل امریکا با تاریخ ۲۵۰ ساله که سرزمین بومی سرخ پوستا را اشغال کرد نیست حالا با پول مستعمره تونسته مدتی پیش بیفته !
این معلومل که چین دوباره به عظمت خود بر میگرده.
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲عظمت چین فقط تو جمعیتشه و لا غیر
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲فقط چین نیست
همه آسیایی ها همینن
ما آسیایی ها مهد تمدن ،علم ، هنر و همه چیز توی جهان هستیم و کلا ۳۰۰-۴۰۰ ساله که اروپا و آمریکا از ما سو استفاده کردن و دوباره داره ورق برمیگرده و جهان به سوی خواستگاه خودش یعنی آسیا میچرخه (همین الان هم برگشته فقط اعلام رسمی نمیکنن)
ایران، هند ، چین ، ژاپن ، مصر (آفریقایی هست ولی جزو خاورمیانست و تاریخش با آسیا گره خورده واسه همین گفتم) ، حتی عرب های به اصطلاح تازه به دوران رسیده آسیا هم باز خیلی قدمت بیشتری از آمریکایی های هفت تیر کش دارن
کلا ملت عجیبی هستیم ، عرب ها پیشرفت میکنن میشه تازه به دوران رسیده نفتی
چین پیشرفت میکنه میشه بیگاری کشیدن از مردمش
هند هم هنوز مردم ایران خبردار نشدن که خیزی برداشته وگرنه واسه اونم اسم میذارن
بعد آمریکا که کلا ۳۰۰ سال پیش وجود خارجی نداشت به عنوان کشور ، میشه کشور پیشرفته و رویایی سرشار از خوبی و محبت الهی
عجیبین به خدا
phonix
۱۱ آبان ۱۴۰۲بحران های اقتصادی جهان معطوف امریکان یا چین تازه تشکیل شده ؟ چین هم مثل همه کشورای جهان از بحران های اقتصادی جهانی تاثیر گرفته تنها اقتصاد هایی مثل ترکمنستان یا کره شمالی یا در بعضی موارد ایران به واسطه بسته بودن زیاد ویا عربستان و کویت به واسطه پشتیبانه نفتی تاثیر انچنانی نمیبینن مطمئنی مطالعه کردی ؟
بجز اینا از زیرساخت های این کشور خبر داری ؟ بزرگترین شبکه جاده ای – شبکه ریلی – اینترنت پر سرعت – قطار سریع السیر – بزرگترین تولید کننده انرژی و… چین عملا یک نظام سرمایه داریه هر روز جمعیت متوسطش از قبل بزرگ تر و توانا تر میشه امار رشد میلیونر هاشو دیدی ؟
Mercedes
۲۴ آبان ۱۴۰۲بحث نکن با این جماعت زیاد حرف بزنی فو.شت میدن
هیچی رو نمیتونی بهشون ثابت کنی بیخیال
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲خداروشکر به نفر دیگه هم چیزایی که من خوندم رو خونده و از روی مطالعه حرف میزنه ، نه خوراک لوبیا
من به همین راضیم
Mercedes
۲۴ آبان ۱۴۰۲یه جور میگه انگار تسلا ۱۲۰ سال قدمت داره
موندم شما ایرانیا چش ندارین چین رو ببینین چرا سر تا پای زندگی هاتون چینیه و همه چیز چینی میخرین؟ تا pvc کابینت خونتون هم الگو برداری از روی فناوری چینی و دستگاه آلمانی هست
وگرنه اگه مثل آمریکایی که اینقدر سنگشو به سینه میزنید بودیم الان کابینت هاتون بجای MDF ، pvc و ممبران ، چوب طبیعی بود
چوب خالص آمریکایی الاصل 😂
سایبرتراک هم هنوز اخبار شداغه فراموش نکنید
اینقدر دیس لایک بدین تا بترکین
امیر
۹ آبان ۱۴۰۲پس معلومه شد اولین برندی که تسلا رو رد میکنه byd هست نه تویوتا و فولکس ! که این خودش نشون دهنده یک موفقیت بسیار بزرگ برای این کمپانی آینده دار چینی خواهد بود ، متاسفانه ما تو ایران توان همچین کاری و نداریم ولی برنده اونی هست که تا جایی که توان مالی داره تو این شرکت سهام بخره چون مطمئنم در آینده نزدیک ارزش این کمپانی هم مثل تسلا منفجر میشه و میره بالای ۸۰۰ میلیارد یا حتی ۱ تریلیون دلار ! فکرشو بکن ۱۰۰ هزار دلار سهام تو byd بخری بعد سال دیگه بشه ۱ میلیون دلار 🔥💰
مهرداد
۹ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز سهام تسلا همین الان در بهترین حالت ۴۰۰ میلیارد دلار هم براش زیاد و دلایل زیاد داره که ارزش کمپانیش انقدر از دارایی ارز دیجیتالش بگیر تا …. ولی ارزش یه کمپانی به میزان سود که اون شرکت میبره از محصولش .شاید سهام byd شاهد رشدش باشیم ولی نهایت تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیارد دلار نه بیشتر
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲خرید سهام این شرکت ها کار ساده ای نیست و دنگ و فنگ داره ، همینطوری نیست بری تو سایت ۱۰۰ هزار دلار بزنی مثل کریپتو بجای دوج کوین ، سهام تسلا بخری ، یا بجای اتریوم سهام بی وای دی بخری
از طرفی دولت چین خودش به خوبی پشتیبانی میکنه اینجور شرکت هارو مثل انگلیس نیست شرکت هاش رو آلمان و چین بیان بخرن بعد مسخرشون کنن طرفداری اونا بگن ماشین انگلیسی-المانی یا انگلیسی-چینی
واسه همین بعید میدونم چنین برند های با ارزشی رو سهامشون رو بذاره بقیه کشور ها صاحب بشن ، اونم مقدار زیاد و درصد بالا
از طرفی دیگه هم برای خرید اینجور سهام ها تا جایی که میدونم باید بری توی بازار های مالی بین المللی این کشور ها و اونجا معامله کنی (مثل one world trade center نیویورک توی منهتن یا مشابهش واسه سایر کشور ها)
بازم در این زمینه اطلاعاتی کامل نیست اگر جایی اشتباه داشت عذر خواهی میکنم
mercedes
۹ آبان ۱۴۰۲سلام دوستان
جعبه فرمان amg one به بوگاتی شیرون میخوره برای رفع خلاصی فرمان؟
چن وقت پیش به پیشنهاد دوستان دریچه گاز دیمن نصب کردم کپ اولیه رفع شد.
X
۹ آبان ۱۴۰۲جعبه فرمان 207 برقی هم بهش میخوره برای رفع کپ دریچه گاز نیسان یورو 2 ببند
خلیل
۹ آبان ۱۴۰۲این کارو بکنی فرمون قفل میشه.جعبه فرمون ریمک بزار خیلی نرم میشه .
فقط انگلستان
۹ آبان ۱۴۰۲این ول خرجیا چیه یه فرمون دوچرخه روش نصب کن و خلاص و یه بوق فشاری دوچرخه هم روی فرمون بذار هر وقت با شیرونت از کنار ما رد شدی یه بوق برامون بزن.
amir
۹ آبان ۱۴۰۲آچار فرانسه ببند جای فرمون
Mercedes 01
۲۵ آبان ۱۴۰۲این من نیستم به خدا😶😂
Unknown
۹ آبان ۱۴۰۲اگه یه کمپانی بخواد پیشتاز برقیا بشه قطعا همین BYD خواهد بود . مدیریت ، کیفیت ، تنوع ، قیمت ، بازاریابی و هدف گزاری فوق العاده ای دارن .
اگه BYD هم مثل تسلا شبکه ی شارژ گسترده داشته تسلا کاملا جایگاهشو از دست میداد و بعید هم نیست این اتفاقا به زودی بیفته .
تسلا بخاطر عمو ایلان حواشیاش خیلی زیاده و مطمئنا رو مدیریت کمپانی تاثیر گزاره . عمرا اگه ایده پر حاشیه و دردسری مثل سایبرتراک رو امثال BYD ارائه بدن . بجاش میرن خودرو میزنن با ۱۵ هزار دلار که نمیتونی بهش نه بگی . بارها هم تو پدال خبر مدلای مختلفشو گذاشتن . همین کار دست تسلا میده .
Car love
۹ آبان ۱۴۰۲که میگفتین برقیا با کاهش فروش شدید مواجه شدن! اون رشد فروش های ۲ رقمی تقدیم به نوکیا فن ها رشد فروش ۳۳ درصدی هیوندای هم اضاف میکنم واسشون
Anti BTS
۹ آبان ۱۴۰۲فکر میکنی ژاپن واقعا تو برقیا ناتوانه ؟
مسئله ژاپن ، یه مسئله مدیریتیه . نه این که در تولید خودروی برقی ناتوان باشن .
میدونستی نیسان با همین سبد محصولات برقی محدودش و همین مشکلات اقتصادی و مدیریتی متعدد ، تا الان ۱ میلیون خودروی برقی فروخته ؟
بله درست خوندی . ۱ میلیون .
آینده دیدن داره :)
https://insideevs.com/news/678579/nissan-global-bev-sales-one-million/amp/
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز، این آمار جدا شرم آوره اینجوری با افتخار نگو! بیوایدی تا الان ۵ میلیون برقی فروخته و مثل نیسان هم از ۱۵ سال پیش حضور نداشته. برای مقایسه بیوایدی فقط در ۹ ماه اول ۲۰۲۳ یک میلیون برقی فروخته!
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲Byd و تسلا و فکر کنم فولکس پرچمداران این سگمنت هستن چرا با نیسان مقایسشون میکنی؟
نیسان رو تو فروش برقی ها مثلا با bmw و هیوندای مقایسه نکن نه غول های این صنعت
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲Byd و تسلا و فکر کنم فولکس پرچمداران این سگمنت هستن چرا با نیسان مقایسشون میکنی؟
نیسان رو تو فروش برقی ها مثلا با bmw و هیوندای مقایسه بکن نه غول های این صنعت
amir
۹ آبان ۱۴۰۲توجه کن اون مقاله مال امساله که گفته به اندازه انتظارمون نبوده و این مقاله ماله ساله ۲۰۲۲ هستش
Carl
۹ آبان ۱۴۰۲Byd مثال شخصیت تو جعبس بگذار یک صد گل سرخ بروید اخوی سهام یک میلیونی چین رقم میانسالگیته اینقدر بت نسازید
پروپاگاندای کمونیسم به صنعتم سرایت کرد
هزاران کشتار و نابودیه طبیعت تزریق شده تو اقتصاد چینی ک تو ۴۰ سال رشد کرده همه افکارم ظاهرا شده برده چین
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲با اسم گذاشتن رو آدما فقط سطح پایین خودت رو نشون میدی
آخه چقدر شماها پر رو هستین
مسی که طرفدار چینه ، افکارش برده هستن!
بعد کسی که طرفدار آمریکاست افکارش ازاده؟
بحث بیشتری نمیکنم چون واقعا حوصله سر و کله زدن با چهار تا بچه رو ندارم
فعلا در تمام زمینه ها چین آمریکا رو لوله کرده
حالا اسمشو بذار بردگی ،اسمشو بذار کمونیست یا اصلا اسمشو بذار نابودی طبیعت (اینکار نه اینکار که آمریکا توی ۱۰۰ سال گذشته یک سوم جنگل های نابود شده ها! اصلا کی گفته؟ دروغه ! وای نه شایعست ! هرکس گفته دروغه ، گوگل هم وجود ندارع که کسی سرچ کنه)
Enzo Ferrari 2008
۹ آبان ۱۴۰۲فولکس و تسلا حق ترن
F16
۹ آبان ۱۴۰۲چین به ۳ علت عمده بزرگترین نقش رو در دنیای خودروی برقی داره و حرف اول رو میزنه .
۱ – جهش و رشد چشمگیر در دنیای فناوری و تکنولوژی در دهه های اخیر
۲ – نیروی کار ارزان ، مشوق های دولتی ، وضعیت مناسب صنایع مادر و در دسترس بودن مواد اولیه
۳ – بزرگترین سهم بازار خودروهای برقی در جهان ( بیشترین Market Share )
نکته جالبش هم اینه فقط BYD هم نیست . GAC و SAIC و بقیه دوستان هم هستن ! BYD بزرگشونه اما به هیچ وجه ازون یکیا هم نمیشه چشم پوشید .
Anti Tesla
۹ آبان ۱۴۰۲نظر شما درست است.
فلزات قلیایی به وفور در چین یافت می شوند.
در فلزات واکنش پذیر ترین آنها فلزات قلیایی هستند.
یعنی سرعت تبادل اطلاعات زیادی دارند و به همین دلیل در باتری ها استفاده می شوند.
کشور هایی مثل چین که این فلز در آنها به وفور یافت می شوند محل خوبی برای ساخت خودرو برقی و گوشی های موبایل، انواع باتری و… است.
Elmiraj
۹ آبان ۱۴۰۲در سه ماهه سوم تسلا برای شروع تولید نسخه های جدید model 3 مجبور به تعطیلی و بروزرسانی گیگافاکتوری شانگهای در ماه مه شد ….
علاوه بر این در گیگافاکتوری تگزاس نسخه جدیدی از model y که مجهز به سلول باتری ۴۶۸۰ بود هم بدلیل ورود سایبرتراک به خط تولید توقف تولید شد و این اتفاقات باعث از دست رفتن تولید بیش از ۶۰ هزار دستگاه از تسلا شد که در سه ماهه آخر همچین مشکلاتی وجود ندارن و هدف فروش ۱.۸ میلیون دستگاهی به قوت خود باقیه….
امثال byd فقط با فروش مدل های خیلی ارزانتر ( مثل همون ۱۱ هزار دلاریش ) میتونن از نظر فروش به تسلا برسن که تهدیدی بحساب نمیاد
اشکان
۱۰ آبان ۱۴۰۲مدل ۲۵,۰۰۰ دلاری تسلا بیاد…بی وای دی و سوسک میکنه!!
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۲همین الان بیوایدی مدل ۱۰ و ۲۰ هزار دلاری داره میفروشه. همونطور که در مارکت ۳۰ و ۴۰ هزار دلاری بیوایدی بازار رو گرفته در قسمت ارزون که حتما میگیره.
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز به نظر خودت این صحبتها بهونه نیست؟ مگه بیوایدی تغییر خط تولید نداره؟ تعداد تغییرات مدلهاش که خیلی بیشتر از تسلا هست. ولی هیچوقت کسی از این بهونه ها ازشون نمیاره.
ali
۹ آبان ۱۴۰۲تا یه مدت دیگه آمریکا BYD رو به بهونه تولید ماشین های جاسوسی و همکاری با ارتش خلق چین تحریم میکنه :D
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲آره دیگه شک داشتی؟
تا الان چطوری سرپا مونده و تهدیداتش رو رفع کرده؟
تو شرکت کشاورزی بزن تو چین یا ایرانی ا روسیه یا کشور های مخالف آمریکا بگو ملا وارد آمریکای شمالی نمیخوام بشم ، ولی رشد کن و قوی شو ، محال ممکنه تحریمت نکنه ، میگه تو افت های جاسوسی با بالن ارسال میکنی به ایالات متحده
بعد دقت کردی اروپایی ها یا کانادا مشکل خاصی بجز چین ندارن (بجز یه سری مسائل کوچک که بین هر دو کشوری وجود داره و پیش میاد)
تنها دشمن چین آمریکا هست که چشم ندارن ببینتش
چطوری زمانی که ادعای ابرقدرتی کرد بعد ww2 همه دنیا قبول کردن
الان که یک ابرقدرت بزرگ تر متولد شده چرا سعی داره نابودش کنه و نذاره رشد کنه؟ حالا لاشخور کیه؟
Anti Tesla
۹ آبان ۱۴۰۲اگه مردم چین یکبار دیگه اراده کنند و از BYD به جای تسلا خرید کنند تسلا آسیب میبیند و BYD رشد فزاینده ای می کند.
اگه یادتون باشد یک مدت کمپین های در چین ایجاد شد که به جای خرید آیفون از هواوی و آنر،اوپو،ویوو،شیائومی، وان پلاس،ریلمی،لنوو،..
خرید کنند که یک دوره کوتاه بود ولی باعث شد کمپانی هایی مثل شیائومی چهره بشوند.
Apolo IE
۲۵ آبان ۱۴۰۲چینی ها مثل آمریکای ها عقده ای نیستن
و قصد نابود کردن کسی یا شرکتی رو ندارن
هرکس بهشون گفت تو با بمب اتم و ارتش و مداخله سیاسی سعی در نابودیش نمیکنن
دارن کار خودشون رو انجام میدن و نیت پاکی دارن
و تلاش زیادی برای پیشرفت خودشون و کشورشون و حتی کل جهان میکنند
با هیچکس هم دشمنی یا کینه ندارند
واسه همین هم خدا هر روز بیشتر بهشون رشد و پیشرفت و نعمت میده و کشورشون و ملتشون هم با همدیگه روز به روز دارن پیشرفت میکنن
سوشیانت
۹ آبان ۱۴۰۲بی وای دی حتی اگه از لحاظ فروش بتونه تسلا رو شکست بده از لحاظ پرفورمنس احتمالش خیلی خیلی کمه که بتونه تسلا رو شکست بده چون تا به امروز از این لحاظ حتی نزدیک تسلا هم نشده
F16
۹ آبان ۱۴۰۲حالا اصلا نزدیک هم نشه . چه اهمیتی داره ؟
مگه خواسته ی اکثر مردم شتاب زیر ۲ ثانیه و ازین جور چیزاست ؟
بالای ۹۰ درصد خریدارا دنبال یه خودرو با قیمت مناسب ، تنوع محصولات ، بُرد مناسب ، شارژ سریع ، پشتیبانی خوب و خدمات پس از فروش و ازین جور عواملن . که BYD هم واقعا حساب شده کار کرده .
همه که نمیخان برن پیست رکورد بزنن .
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۲۹۹ درصد مردم دنبال پرفورمنس خفن نیستن. تازه بیوایدی از نظر پرفورمنس هم بد نیست، سدان ۴۰هزار دلاری Seal شتاب ۳.۸ثانیه ای داره. در اون بازه قیمت مدل ۳ استاندارد با شتاب ۵.۸ ثانیه ای میشه گرفت.
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲وانگ یانگ U9 پشمکه؟