بی وای دی BYDتسلا

BYD چین به زودی باتری‌های تسلا را تأمین خواهد کرد

پس از انتشار شایعات فراوان در طول یک سال گذشته به نظر می‌رسد باتری‌های شرکت BYD سرانجام در محصولات تسلا بکار خواهند رفت و شاید این اتفاق همین امسال رخ دهد.

رویترز می‌گوید نایب‌رئیس اجرایی BYD اظهار داشته است این شرکت چینی آماده تأمین باتری‌های تسلا در آینده بسیار نزدیک می‌شود. لیان یوبو می‌گوید:

ما حالا دوستی خوبی با ایلان ماسک داریم زیرا در حال آماده‌سازی برای تأمین باتری‌های تسلا در آینده بسیار نزدیک هستیم

این گفته‌ها در واقع بیانیه رسمی BYD در خصوص تأمین باتری محصولات تسلا به شمار می‌رود. قبلاً اخباری غیررسمی درباره چنین اتفاقی منتشر شده بود و حتی بعدها BYD چنین شایعاتی را رد کرد. در حال حاضر جزئیات قرارداد BYD و تسلا منتشر نشده است بنابراین ما اطلاعاتی در زمینه نوع باتری‌ها، میزان تولید، چارچوب زمانی تحویل یا محصولاتی که از این باتری‌ها استفاده خواهند کرد نداریم.

حدس می‌زنیم تسلا به باتری تیغه BYD و تکنولوژی سلول به پکیج این شرکت علاقه دارد. البته سؤال این است که آیا درباره نسخه ابتدایی یا جدیدترین نسخه سیستم باتری ساختاری CTB صحبت می‌کنیم یا خیر. این سیستم اولین بار در خودروی جدید Seal دیده شده است. احتمال دارد BYD از دیگر نوع سلول‌ها برای محصولات تسلا استفاده کند هرچند شانس چنین اتفاقی بالا نخواهد بود. سؤال دیگر هم درباره نیاز تسلا به باتری‌های LFP برای خودروهای الکتریکی و سیستم‌های ذخیره انرژی همچون مگا پک مربوط می‌شود. این خودروساز هم‌اکنون با چندین تأمین‌کننده باتری همکاری می‌کند و با اضافه شدن BYD به این لیست، قراردادهای تسلا با تأمین‌کنندگان جالب‌تر و پیچیده‌تر خواهند شد. همین وضعیت باعث ایجاد یک سؤال دیگر می‌شود و آن اینکه آیا باتری‌های تیغه BYD به حدی رقابتی هستند که ارزش اضافه شدن به سبد محصولات تسلا را داشته باشند یا خیر. آیا تقاضای باتری تسلا به حدی بالاست که به دنبال استفاده از باتری‌های LFP بیشتر است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. جناب ایکس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    “ما حالا دوستی خوبی با ایلان ماسک داریم”
    صد سال بیاد ایران

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. دکتر استاپ

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      همکاری خوبی میشه باتری های bydهم برد خوبی میدن هم قیمت خیلی مناسبی دارن و تکنولوژی بالایی دارن

      موافقم 15
      مخالفم 3
    2. دکتر استاپ

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      bydبه ما اتاق ۲۰ سال پیش لکسوس و موتور قدیمی تویوتا که همشون ساخت چین بودن
      با قیمت لکسوس NXصفر توی بازار جهانی میداد

      موافقم 16
      مخالفم 3
  2. RezaRs

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    این پیشرفت های سریع و عجیب غزیب چین منو خیلی اذیت میکنه اخه اشغال سازاشون میان تو ایران تو خودروسازی تجربه کسب میکنند یاد که گرفتن برمیگردن جاهای دیکه ایرانم ماشین. خوب نمیدن کلا

    موافقم 28
    مخالفم 8
    1. شاعر

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      تا وقتی تحریم هست خودرو سازان درجه یک چینی که با اروپایی ها و آمریکایی ها کار میکنن و دیگر خودروسازهایی که قصد ورود به بازارهای بین المللی دارند ماشین به ایران نمیدن چون با این کار در معرض خطر تحریمهای آمریکا قرار میگیرند.
      در نهایت این برندهای گمنام و درجه چندم چین هستند که چند تا محصول بی کیفیت میدن اینور

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. TML BN

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      البته یک چیز جالبی که هست شاید همونایی که تو ایران هستن هم در بازار جهانی ماشین های معمولی خوبی باشن ولی چون اکثرا مونتاژ میشن و اکثرا مونتاژ خیلی ضعیفه مثل فکر کنم وایبر ۲ بود گفتش که پدال برقی تیگو ۷ همون روز اول شکسته

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. TML BN

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      ولی همه میگم ماشین ایرانی ها بهترن اصلا همچین چیزی نیست چند روز پیش ماشین من به یک مشکلی خورد چند روز داخل تعمیرگاه خوابید خلاصه من ماشین دوستم کوییکه میخواست بره مسافرت با ماشین کاری نداشت منم ماشینش رو گرفتم کوییک نو مدل ۹۹ یا ۱۴۰۰ دقیق نمیدونم یک دستیگره سمت شاگرد قفل می شد و باز نمیشد گاهی وقت ها
      (البته کوییک از لحاظ موتوری خوبه و میکشه) و بعد نمیدونم کوییک از نزدیک به هم مطابقت نداره یعنی چراغ و سپر خیلی فاصله دارن ولی مشکل فاصله در صندوق‌عقب ۲۰۷ ها نداده و صندوق تا حدی کیپه و بعد صدای موتور خیلی زیاد بود و میومد داخل کابین من حتی روغنش عوض کردم ولی همونطور بود ولی چون ماشین فقط ۲ ۳ روز دستم بود دقیق مشکلتاش رو نفهمیدم ولی واقعا ۲۳۰ میلیون آخه سایپا جان
      به نظرم خودرو دست دوم خوبی با این قیمت خرید ولی خب کوییک یکم طراحی خوبی نسبت به بقیه محصولات

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. TML BN

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        ولی مخصوصا ردیف جلو نسبت به ۲۰۶ جادار تره صندوق هم خوبه ولی ردیف عقب بد جور تنگه حداقل واسه من😄😄

        1. F

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (223 ديدگاه)

          ببخشید میپرسم فضولی نباشه،ماشین خودتون چی هست؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
  3. M

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    اینکه چین تامین کننده باتری باشه انچنان ربط زیادی به تکنولوژی که ارایه میده نداره و بدون جانبداری 3 کمپانی هستند که واقعا پیشرو هستند پاناسونیک LG و SK INNOVATION
    علت اینکه تسلا تصمیم میگیره تامین کننده باتری هاشو از پاناسونیک به byd تغیر بده هزینه تمام شده پایین تر هست که این هم دو علت داه
    اول چین برخلاف کره و ژاپن که سه قطب باتری سازی هستند قانون حداقل دستمزد رو ندارد و برای همین هم شرکتی مثل SK کره خط تولید 900 ملیون دلاری در چین راه می اندازه.
    دوما شرکتی مثل catle حدود 40 درصد فروش باتری رو در دست داره و جالب تر از این هست که 85 درصد کبالت استخراج شده که سبب پایداری لیتیوم میشه دست چینی ها هست. کل کبالت جهان از کنکو (DRC) تامین میشه که حدود 70 درصد بازارش دست چینه
    مثلا Molybdenum Company که چینی هست سال پیش حدود 2.5 بلیون دلار در Tenke Fungurume Mine سرمایه گذاری کرده و همین شرکت 95 درصد از معدن Kisanfu copper and cobalt mine رو داره
    ضمنا چینی ها 70 درصد بازار نیکل جهان رو دارند به خاطر سرمایه گذاری در اندونزی که حدود 72 ملیون تن ذخیره نیکل داره
    این که یک شرکت از باتری چینی استفاده میکنه الزاما به معنی تکنولوژی بالا نیست بلکه میتونه هزینه تمام شده پایین تر باشه

    موافقم 16
    مخالفم 4
  4. meysam

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    چیزی که کلا از اخبار مربوط به چین دستم میاد:
    ۱. فوق العاده سخت کوشن و اصلا شکست رو نمیپذیرن و همین روحیه باعث پیشرفتشون میشه
    ۲. درایت و دوراندیشی بالایی دارن و روندها رو بدرستی تشخیص میدن
    ۳. از هر راهی که شده برای بالا کشیدن خودشون استفاده میکنن. یه جایی تکنولوژی تولید میکنن، یه جایی تکنولوژی می‌خرن، یه جایی کپی کاری میکنن
    ۴. برای رسیدن به اهدافشون از هر پدرسوخته بازی دریغ نمیکنن. استعمار و تاراج منابع کشورهایی که زورشون برسه براشون جزو گزینه های دم دسته

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. رامتین

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    بنظر BYD بزودی باارزشترین خودروساز دنیا میشه. بهرحال خودروی برقی و خصوصا تامین باتری در این زمینه خیلی مهمه.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  6. meysam

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    وارن بافت و بیل گیتس بخشی از سهامش رو دارا هستن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. پدرام

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    به این میگن پیشرفت شرکتی از کپی کاری به اینجا رسید! همونم تو ایران بلد نیستن اینا

  8. مهدی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چین در همه شاخ های صنعت برق بسیار قوی است
    شرکت چینت را بررسی کنید….

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا