پس از انتشار شایعات فراوان در طول یک سال گذشته به نظر میرسد باتریهای شرکت BYD سرانجام در محصولات تسلا بکار خواهند رفت و شاید این اتفاق همین امسال رخ دهد.
رویترز میگوید نایبرئیس اجرایی BYD اظهار داشته است این شرکت چینی آماده تأمین باتریهای تسلا در آینده بسیار نزدیک میشود. لیان یوبو میگوید:
ما حالا دوستی خوبی با ایلان ماسک داریم زیرا در حال آمادهسازی برای تأمین باتریهای تسلا در آینده بسیار نزدیک هستیم
این گفتهها در واقع بیانیه رسمی BYD در خصوص تأمین باتری محصولات تسلا به شمار میرود. قبلاً اخباری غیررسمی درباره چنین اتفاقی منتشر شده بود و حتی بعدها BYD چنین شایعاتی را رد کرد. در حال حاضر جزئیات قرارداد BYD و تسلا منتشر نشده است بنابراین ما اطلاعاتی در زمینه نوع باتریها، میزان تولید، چارچوب زمانی تحویل یا محصولاتی که از این باتریها استفاده خواهند کرد نداریم.
حدس میزنیم تسلا به باتری تیغه BYD و تکنولوژی سلول به پکیج این شرکت علاقه دارد. البته سؤال این است که آیا درباره نسخه ابتدایی یا جدیدترین نسخه سیستم باتری ساختاری CTB صحبت میکنیم یا خیر. این سیستم اولین بار در خودروی جدید Seal دیده شده است. احتمال دارد BYD از دیگر نوع سلولها برای محصولات تسلا استفاده کند هرچند شانس چنین اتفاقی بالا نخواهد بود. سؤال دیگر هم درباره نیاز تسلا به باتریهای LFP برای خودروهای الکتریکی و سیستمهای ذخیره انرژی همچون مگا پک مربوط میشود. این خودروساز هماکنون با چندین تأمینکننده باتری همکاری میکند و با اضافه شدن BYD به این لیست، قراردادهای تسلا با تأمینکنندگان جالبتر و پیچیدهتر خواهند شد. همین وضعیت باعث ایجاد یک سؤال دیگر میشود و آن اینکه آیا باتریهای تیغه BYD به حدی رقابتی هستند که ارزش اضافه شدن به سبد محصولات تسلا را داشته باشند یا خیر. آیا تقاضای باتری تسلا به حدی بالاست که به دنبال استفاده از باتریهای LFP بیشتر است؟
جناب ایکس
۱۹ خرداد ۱۴۰۱“ما حالا دوستی خوبی با ایلان ماسک داریم”
صد سال بیاد ایران
دکتر استاپ
۱۹ خرداد ۱۴۰۱همکاری خوبی میشه باتری های bydهم برد خوبی میدن هم قیمت خیلی مناسبی دارن و تکنولوژی بالایی دارن
دکتر استاپ
۱۹ خرداد ۱۴۰۱bydبه ما اتاق ۲۰ سال پیش لکسوس و موتور قدیمی تویوتا که همشون ساخت چین بودن
با قیمت لکسوس NXصفر توی بازار جهانی میداد
RezaRs
۱۹ خرداد ۱۴۰۱این پیشرفت های سریع و عجیب غزیب چین منو خیلی اذیت میکنه اخه اشغال سازاشون میان تو ایران تو خودروسازی تجربه کسب میکنند یاد که گرفتن برمیگردن جاهای دیکه ایرانم ماشین. خوب نمیدن کلا
شاعر
۱۹ خرداد ۱۴۰۱تا وقتی تحریم هست خودرو سازان درجه یک چینی که با اروپایی ها و آمریکایی ها کار میکنن و دیگر خودروسازهایی که قصد ورود به بازارهای بین المللی دارند ماشین به ایران نمیدن چون با این کار در معرض خطر تحریمهای آمریکا قرار میگیرند.
در نهایت این برندهای گمنام و درجه چندم چین هستند که چند تا محصول بی کیفیت میدن اینور
TML BN
۱۹ خرداد ۱۴۰۱البته یک چیز جالبی که هست شاید همونایی که تو ایران هستن هم در بازار جهانی ماشین های معمولی خوبی باشن ولی چون اکثرا مونتاژ میشن و اکثرا مونتاژ خیلی ضعیفه مثل فکر کنم وایبر ۲ بود گفتش که پدال برقی تیگو ۷ همون روز اول شکسته
TML BN
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ولی همه میگم ماشین ایرانی ها بهترن اصلا همچین چیزی نیست چند روز پیش ماشین من به یک مشکلی خورد چند روز داخل تعمیرگاه خوابید خلاصه من ماشین دوستم کوییکه میخواست بره مسافرت با ماشین کاری نداشت منم ماشینش رو گرفتم کوییک نو مدل ۹۹ یا ۱۴۰۰ دقیق نمیدونم یک دستیگره سمت شاگرد قفل می شد و باز نمیشد گاهی وقت ها
(البته کوییک از لحاظ موتوری خوبه و میکشه) و بعد نمیدونم کوییک از نزدیک به هم مطابقت نداره یعنی چراغ و سپر خیلی فاصله دارن ولی مشکل فاصله در صندوقعقب ۲۰۷ ها نداده و صندوق تا حدی کیپه و بعد صدای موتور خیلی زیاد بود و میومد داخل کابین من حتی روغنش عوض کردم ولی همونطور بود ولی چون ماشین فقط ۲ ۳ روز دستم بود دقیق مشکلتاش رو نفهمیدم ولی واقعا ۲۳۰ میلیون آخه سایپا جان
به نظرم خودرو دست دوم خوبی با این قیمت خرید ولی خب کوییک یکم طراحی خوبی نسبت به بقیه محصولات
TML BN
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ولی مخصوصا ردیف جلو نسبت به ۲۰۶ جادار تره صندوق هم خوبه ولی ردیف عقب بد جور تنگه حداقل واسه من😄😄
F
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ببخشید میپرسم فضولی نباشه،ماشین خودتون چی هست؟
M
۱۹ خرداد ۱۴۰۱اینکه چین تامین کننده باتری باشه انچنان ربط زیادی به تکنولوژی که ارایه میده نداره و بدون جانبداری 3 کمپانی هستند که واقعا پیشرو هستند پاناسونیک LG و SK INNOVATION
علت اینکه تسلا تصمیم میگیره تامین کننده باتری هاشو از پاناسونیک به byd تغیر بده هزینه تمام شده پایین تر هست که این هم دو علت داه
اول چین برخلاف کره و ژاپن که سه قطب باتری سازی هستند قانون حداقل دستمزد رو ندارد و برای همین هم شرکتی مثل SK کره خط تولید 900 ملیون دلاری در چین راه می اندازه.
دوما شرکتی مثل catle حدود 40 درصد فروش باتری رو در دست داره و جالب تر از این هست که 85 درصد کبالت استخراج شده که سبب پایداری لیتیوم میشه دست چینی ها هست. کل کبالت جهان از کنکو (DRC) تامین میشه که حدود 70 درصد بازارش دست چینه
مثلا Molybdenum Company که چینی هست سال پیش حدود 2.5 بلیون دلار در Tenke Fungurume Mine سرمایه گذاری کرده و همین شرکت 95 درصد از معدن Kisanfu copper and cobalt mine رو داره
ضمنا چینی ها 70 درصد بازار نیکل جهان رو دارند به خاطر سرمایه گذاری در اندونزی که حدود 72 ملیون تن ذخیره نیکل داره
این که یک شرکت از باتری چینی استفاده میکنه الزاما به معنی تکنولوژی بالا نیست بلکه میتونه هزینه تمام شده پایین تر باشه
meysam
۱۹ خرداد ۱۴۰۱چیزی که کلا از اخبار مربوط به چین دستم میاد:
۱. فوق العاده سخت کوشن و اصلا شکست رو نمیپذیرن و همین روحیه باعث پیشرفتشون میشه
۲. درایت و دوراندیشی بالایی دارن و روندها رو بدرستی تشخیص میدن
۳. از هر راهی که شده برای بالا کشیدن خودشون استفاده میکنن. یه جایی تکنولوژی تولید میکنن، یه جایی تکنولوژی میخرن، یه جایی کپی کاری میکنن
۴. برای رسیدن به اهدافشون از هر پدرسوخته بازی دریغ نمیکنن. استعمار و تاراج منابع کشورهایی که زورشون برسه براشون جزو گزینه های دم دسته
رامتین
۱۹ خرداد ۱۴۰۱بنظر BYD بزودی باارزشترین خودروساز دنیا میشه. بهرحال خودروی برقی و خصوصا تامین باتری در این زمینه خیلی مهمه.
meysam
۱۹ خرداد ۱۴۰۱وارن بافت و بیل گیتس بخشی از سهامش رو دارا هستن
پدرام
۱۹ خرداد ۱۴۰۱به این میگن پیشرفت شرکتی از کپی کاری به اینجا رسید! همونم تو ایران بلد نیستن اینا
مهدی
۱۹ خرداد ۱۴۰۱چین در همه شاخ های صنعت برق بسیار قوی است
شرکت چینت را بررسی کنید….