اگر دو رقیب الکتریکی سرسخت بخواهند از فرط کینه از هم با سر به سمت هم بروند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ همانند یک نبرد شاخ به شاخ سخت، در اینجا تسلا و فولکس با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت با یکدیگر برخورد میکنند.
در اینجا ما یک تست تصادف بسیار جالب از دو خودروی برقی مدرن داریم. تسلا مدل Y و فولکسواگن ID.6 Crozz اما درواقع ما مدل ID.4 را در این رقابت میبینیم که پلتفرم آن با ID.6 یکسان و بوده و همان معماری MEB است که البته کمی طول بیشتر و وزن سنگینتری دارد.
این دو خودرو در برخورد با سطح تماس ۵۰ درصدی و سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعتی شرکت کردهاند که معادل برخورد با مانع ثابت و البته تغییر شکلپذیری با سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت میباشد.
نتیجه این تست تصادف بد نیست زیرا قسمت سرنشینان هر دو خودرو تقریباً سالم بوده و هیچ حریقی هم مشاهده نمیشود. البته برخورد آدمکها با ایربگ ها، صندلیها، دربها و سایر عناصر دیده میشود. دربهای سمت راننده تسلا مدل Y پس از تصادف باز نمیشوند درحالیکه مشکلی برای هیچ کدام از دربهای ID.6 به وجود نمیآید. بعد از جدا شدن خودروها از هم، مشاهده میشود که پکیج باتری فولکس دست نخورده باقی مانده در حالی که باتریهای تسلا کاملاً مچاله شدهاند.
به طور کلی به نظر میرسد که سطح خسارت دو خودرو مشابه باشد. برای ما دشوار است که بگوییم کدام یک از آنها به طور قابل توجهی از دیگری در این آزمون بهتر است. شاید ID.6 مزیت کمی نسبت به مدل Y داشته باشد اما تسلا هم به طور قابل توجهی سبکتر بوده و بسیار خوب عمل کرده است. درواقع هر دو خودرو بسیار ایمن تلقی میشوند.
ممد ژانگولر
۲۰ مهر ۱۴۰۰تو عکس اول که میبینم تسلا دو سومش رفته !!!
محمد امین
۲۰ مهر ۱۴۰۰کاملآ مشخص هست که ور این تست فولکس بهتر بوده
اول از همه اینکه در هاش باز میشه و این نکته ی بسیار مهمی هست
و دوم اینکه باطری ها که پکیج بسیار گرون قیمت و پر هزینه ای برای صاحب ماشین و همچنین محیط زیس محسوب میشه ، در فولکس سالم مونده و در تسلا مچاله شده
مشکلات تسلا در این تست ها مشخص میشه ، ولی مردم فقط از درگ و شتاب حرف میزنن متاسفانه
علی بخششی
۲۰ مهر ۱۴۰۰تسلا اگر رقیب سرسخت داشته باشه اونقدر ماشین کاملی دیده نمیشه تا الان رقیب نداشته و خیلی دیده شده ولی از به بعد با ورود بزرگان این صنعت از جمله فولکس واگن رقابت دیدنیه
M.K karimi
۲۱ مهر ۱۴۰۰دقیقا 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
Behi
۲۰ مهر ۱۴۰۰جالبه کلا از نقص تسلا میگه بعد در آخر میگه تفاوت چندانی ندارند.
لامصب باتری گرانترین قسمت ماشین برقیه که مال تسلا مچاله شده
فورد
۲۰ مهر ۱۴۰۰گرانیش به کنار خطر اتش سوزی داره در صورت اسیب
شایان
۲۰ مهر ۱۴۰۰فولکس برنده قطعی هست چیرو یکسان بودن
Elmiraj
۲۰ مهر ۱۴۰۰خیلی احمقانهست بالای ۱۰۰ هزار دلار خرج کنی و دو ماشین ۳۰۰ کیلوگرم اختلاف وزن داشته باشن…!!!!
بهزاد
۲۰ مهر ۱۴۰۰در جایی مثل آمریکا که پر از پیک آپ و شاسی و کراس اوور بزرگ هست و از قضا وزن بالایی هم دارن همچین اتفاقی یا به این شکل از تصادف ممکنه رخ بده.
طبق استاندارهای ایمنی این دو موفق عمل میکنند اما یکم که حد استاندارد بالا بره تفاوت آشکار میشه.
بارها کارشناسان درخواست ممنوعیت برای ساخت این نوع دستگیره در را داده اند اما هنوز به خطرناک بودن این مکانیزم پی نبردن.
در باز نمیشه و پک باتری متلاشی میشه و مسافران بیچاره زنده زنده تبدیل به زغال میشوند.
Silent
۲۰ مهر ۱۴۰۰باز پست TESLA و کامنتا! یک چیزی بطور کلی سعی کنید در مورد این برند زیاد بدونید خیلی زیاد بعد نظر بدین :)))
حالا داستان سرای کنید فقط همین قدر که: بازدید عمومی گیگابرلین دیروز برگزار شد و این یعنی بزودی شاهد بارگیری خط تولید اروپا و نمایش قدرت این برند با ظرفیت حداکثری خواهید بود
بهزاد
۲۰ مهر ۱۴۰۰اگر دوست دارید یک پیش بینی هم راجب بازار اروپا براتون بنویسیم!
احتمالا سالها بعد اولین سایتی که در خطر تعطیلی یا واگزاری به برندهای دیگر قرار بگیره همین گیگافکتوری برلین خواهد بود و شرکت های خارجی تولید خودرو در اروپا شانسی برای رقابت در اونجا ندارن و در بهترین حالت در یک سطح برای چند سال باقی میمونن و آرام آرام حجم فروششون کوچک میشه.
ما مشکلی با تسلا نداریم فقط با دو تا چشم میبینیم که رقباش قدرتمندن و اگر فردی از واقعیات بگه میشه دشمن تسلا؟
Silent
۲۰ مهر ۱۴۰۰دیروز در مورد مدل x گفتی فروش به فناس! بی خبر از اینکه تسلا آمار فروشش معادل تحویل داده هاس نه ثبت شده ها! کسی که ثبت سفارش کرده منتظر x plaid هست نه بازخرید ماشین 2017 که از نیمه اوب 2022 شروع می شه!
بزرگترین شرکتی که ادعاش و داشتین میاد فلان می شه همین بنز بود مدل ev این برند تاپش شده EQS که از تولید 4 سال پیش TESLA توو پرفورمنس و موتور عقب تر هست! سدان پرچم دار بنز سری S داره با شارژ رایگان برا مشتری ها التماس می کنه توو بازار امریکا :)) سری S بنز و کسی که می خره گیر شارژ رایگان نیست حساب بانکیش پره خودشونم نمی دونن چی کارن!
امروز هم برد رسمی EQS اعلام شد 560 km!
با باطری 100KWH , قدرت 500 HP
TESLA PLAID با ظرفیت برابر باطری و خروجی 1000 اسبی!!! همین 560 تا رو می تازه! :)))) می دونی یعنی چی این؟!
انجین ها و باطری های تسلا و تکنولوژی قیاس کردم با بنز که خیلی فکر می کردین آنچنانی خواهد بود! تازه این بردش بود و نیازی به یاداوری پرفورمنس دیگه نیست
Silent
۲۰ مهر ۱۴۰۰حالا بشین پیش بینی کن! هنوز باطری های 4680 سوار تولیداتش نشده اوضاع اینه! قیاس دریاس با اقیانوس TESLA
محمد امین
۲۱ مهر ۱۴۰۰داداش قدرت موتور ایچ ربطی به پیمایش نداره ، شما که در تست پیمایش epa از حداکثر قدرت موتور استفاده نمیکنی …. ،هردو ماشین به طور متوسط از ۱۵۰ تا ۲۰۰ اسب از قدرتشون استفاده میکنن
و نکته ی بعدی هم این هست که اگر همین پلید ، از نهایت قدرتش استفاده کنه ، نهایتا ۱۰۰ کیلومتر یا کمتر برد داره
Clean Energy
۲۱ مهر ۱۴۰۰الان EQS بهتره یا مدل اس؟ اگر شتاب هست مدل اس اگر لوکس بودن هست ای کیو اس
که انتخاب من ای کیو اس هست مخصوصا اگه آ ام جیش بیاد
ارین صاحب جمعی
۱۱ آبان ۱۴۰۰دادش سایلنت تسلا اشغالی بیش نیست چرا چون وقتی که فولکس و بنز و بی ام و و تویوتا و هیوندا کنار هم جمع شن بریزن سر تسلا چیزی ازش نمیمونه متاسفانه به طور ببخشید خیلی وحشیانه جر خواهد خورد واقعا معذرتداینو میگم چون این برادر silent رفته رو روانم با این تسلای اشغالش
M.K karimi
۲۱ مهر ۱۴۰۰این حد از تعصب واقعا عجیبه !! هیچ جوره نمیتونید این تست ایمنی رو انکار کنید میزنید به جاده خاکی بحث خط تولید اروپا رو میکشید وسط !!!
کجای تاریخ گفتن هر چیزی که فروش زیادی داشته باشه دلیل بر برتر بودنش از رقباشه ؟!؟! با این قاعده کارشناسای حوضه خودرو باید برن بمیرن !!
Reza Waffen SS
۲۱ مهر ۱۴۰۰جالب بود
Clean Energy
۲۱ مهر ۱۴۰۰ID.6 بهتره بابا
رخ بهتری هم داره
انتخاب من آی دی ششه
دانیال
۲۱ مهر ۱۴۰۰مدتها بود دلم میخواست اینجور تست های ایمنی که ماشینهای هم کلاس با هم توش حضور دارن باب بشه ، مثلا کمری رو بکوبونن به آکورد ، شاخ به شاخ مزدا ۳ و کرولا یا مثلا ام۵ با بنز ای کلاس
فکر میکنم خیلی جذاب میشه ، برنده ی این نوع تست ها هم ایمنی ماشین رو به رخ میکشه هم حریف مستقیم رو در آمار فروش به زحمت میندازه