تسلا

شاخ به شاخ تسلا مدل Y و فولکس ID.6 Crozz

اگر دو رقیب الکتریکی سرسخت بخواهند از فرط کینه از هم با سر به سمت هم بروند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ همانند یک نبرد شاخ به شاخ سخت، در اینجا تسلا و فولکس با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت با یکدیگر برخورد می‌کنند.

در اینجا ما یک تست تصادف بسیار جالب از دو خودروی برقی مدرن داریم. تسلا مدل Y و فولکس‌واگن ID.6 Crozz اما درواقع ما مدل ID.4 را در این رقابت می‌بینیم که پلتفرم آن با ID.6 یکسان و بوده و همان معماری MEB است که البته کمی طول بیشتر و وزن سنگین‌تری دارد.

این دو خودرو در برخورد با سطح تماس ۵۰ درصدی و سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعتی شرکت کرده‌اند که معادل برخورد با مانع ثابت و البته تغییر شکل‌پذیری با سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

نتیجه این تست تصادف بد نیست زیرا قسمت سرنشینان هر دو خودرو تقریباً سالم بوده و هیچ حریقی هم مشاهده نمی‌شود. البته برخورد آدمک‌ها با ایربگ ها، صندلی‌ها، درب‌ها و سایر عناصر دیده می‌شود. درب‌های سمت راننده تسلا مدل Y پس از تصادف باز نمی‌شوند درحالی‌که مشکلی برای هیچ کدام از درب‌های ID.6 به وجود نمی‌آید. بعد از جدا شدن خودروها از هم، مشاهده می‌شود که پکیج باتری فولکس دست نخورده باقی مانده در حالی که باتری‌های تسلا کاملاً مچاله شده‌اند.

به طور کلی به نظر می‌رسد که سطح خسارت دو خودرو مشابه باشد. برای ما دشوار است که بگوییم کدام یک از آن‌ها به طور قابل توجهی از دیگری در این آزمون بهتر است. شاید ID.6 مزیت کمی نسبت به مدل Y داشته باشد اما تسلا هم به طور قابل توجهی سبک‌تر بوده و بسیار خوب عمل کرده است. درواقع هر دو خودرو بسیار ایمن تلقی می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    تو عکس اول که میبینم تسلا دو سومش رفته !!!

    موافقم 19
    مخالفم 4
  2. محمد امین

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    کاملآ مشخص هست که ور این تست فولکس بهتر بوده
    اول از همه این‌که در هاش باز میشه و این نکته ی بسیار مهمی هست
    و دوم اینکه باطری ها که پکیج بسیار گرون قیمت و پر هزینه ای برای صاحب ماشین و همچنین محیط زیس محسوب میشه ، در فولکس سالم مونده و در تسلا مچاله شده
    مشکلات تسلا در این تست ها مشخص میشه ، ولی مردم فقط از درگ و شتاب حرف میزنن متاسفانه

    موافقم 27
    مخالفم 7
  3. علی بخششی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    تسلا اگر رقیب سرسخت داشته باشه اونقدر ماشین کاملی دیده نمیشه تا الان رقیب نداشته و خیلی دیده شده ولی از به بعد با ورود بزرگان این صنعت از جمله فولکس واگن رقابت دیدنیه

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. M.K karimi

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      دقیقا 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

      موافقم 4
      مخالفم 1
  4. Behi

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (173 ديدگاه)

    جالبه کلا از نقص تسلا میگه بعد در آخر میگه تفاوت چندانی ندارند.
    لامصب باتری گران‌ترین قسمت ماشین برقیه که مال تسلا مچاله شده

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. فورد

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (892 ديدگاه)

      گرانیش به کنار خطر اتش سوزی داره در صورت اسیب

      موافقم 8
      مخالفم 2
  5. شایان

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    فولکس برنده قطعی هست چیرو یکسان بودن

    موافقم 11
    مخالفم 3
  6. Elmiraj

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    خیلی احمقانه‌ست بالای ۱۰۰ هزار دلار خرج کنی و دو ماشین ۳۰۰ کیلوگرم اختلاف وزن داشته باشن…!!!!

    موافقم 9
    مخالفم 18
    1. بهزاد

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      در جایی مثل آمریکا که پر از پیک آپ و شاسی و کراس اوور بزرگ هست و از قضا وزن بالایی هم دارن همچین اتفاقی یا به این شکل از تصادف ممکنه رخ بده.
      طبق استاندارهای ایمنی این دو موفق عمل میکنند اما یکم که حد استاندارد بالا بره تفاوت آشکار میشه.
      بارها کارشناسان درخواست ممنوعیت برای ساخت این نوع دستگیره در را داده اند اما هنوز به خطرناک بودن این مکانیزم پی نبردن.
      در باز نمیشه و پک باتری متلاشی میشه و مسافران بیچاره زنده زنده تبدیل به زغال میشوند.

      موافقم 13
      مخالفم 4
  7. Silent

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    باز پست TESLA و کامنتا! یک چیزی بطور کلی سعی کنید در مورد این برند زیاد بدونید خیلی زیاد بعد نظر بدین :)))
    حالا داستان سرای کنید فقط همین قدر که: بازدید عمومی گیگابرلین دیروز برگزار شد و این یعنی بزودی شاهد بارگیری خط تولید اروپا و نمایش قدرت این برند با ظرفیت حداکثری خواهید بود

    موافقم 7
    مخالفم 17
    1. بهزاد

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      اگر دوست دارید یک پیش بینی هم راجب بازار اروپا براتون بنویسیم!
      احتمالا سالها بعد اولین سایتی که در خطر تعطیلی یا واگزاری به برندهای دیگر قرار بگیره همین گیگافکتوری برلین خواهد بود و شرکت های خارجی تولید خودرو در اروپا شانسی برای رقابت در اونجا ندارن و در بهترین حالت در یک سطح برای چند سال باقی میمونن و آرام آرام حجم فروششون کوچک میشه.
      ما مشکلی با تسلا نداریم فقط با دو تا چشم میبینیم که رقباش قدرتمندن و اگر فردی از واقعیات بگه میشه دشمن تسلا؟

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. Silent

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        دیروز در مورد مدل x گفتی فروش به فناس! بی خبر از اینکه تسلا آمار فروشش معادل تحویل داده هاس نه ثبت شده ها! کسی که ثبت سفارش کرده منتظر x plaid هست نه بازخرید ماشین 2017 که از نیمه اوب 2022 شروع می شه!

        بزرگترین شرکتی که ادعاش و داشتین میاد فلان می شه همین بنز بود مدل ev این برند تاپش شده EQS که از تولید 4 سال پیش TESLA توو پرفورمنس و موتور عقب تر هست! سدان پرچم دار بنز سری S داره با شارژ رایگان برا مشتری ها التماس می کنه توو بازار امریکا :)) سری S بنز و کسی که می خره گیر شارژ رایگان نیست حساب بانکیش پره خودشونم نمی دونن چی کارن!

        امروز هم برد رسمی EQS اعلام شد 560 km!
        با باطری 100KWH , قدرت 500 HP
        TESLA PLAID با ظرفیت برابر باطری و خروجی 1000 اسبی!!! همین 560 تا رو می تازه! :)))) می دونی یعنی چی این؟!

        انجین ها و باطری های تسلا و تکنولوژی قیاس کردم با بنز که خیلی فکر می کردین آنچنانی خواهد بود! تازه این بردش بود و نیازی به یاداوری پرفورمنس دیگه نیست

        موافقم 7
        مخالفم 15
        1. Silent

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (631 ديدگاه)

          حالا بشین پیش بینی کن! هنوز باطری های 4680 سوار تولیداتش نشده اوضاع اینه! قیاس دریاس با اقیانوس TESLA

          موافقم 6
          مخالفم 11
        2. محمد امین

          ۲۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          داداش قدرت موتور ایچ ربطی به پیمایش نداره ، شما که در تست پیمایش epa از حداکثر قدرت موتور استفاده نمیکنی …. ،هردو ماشین به طور متوسط از ۱۵۰ تا ۲۰۰ اسب از قدرتشون استفاده میکنن
          و نکته ی بعدی هم این هست که اگر همین پلید ، از نهایت قدرتش استفاده کنه ، نهایتا ۱۰۰ کیلومتر یا کمتر برد داره

        3. Clean Energy

          ۲۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          الان EQS بهتره یا مدل اس؟ اگر شتاب هست مدل اس اگر لوکس بودن هست ای کیو اس
          که انتخاب من ای کیو اس هست مخصوصا اگه آ ام جیش بیاد

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. ارین صاحب جمعی

          ۱۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          دادش سایلنت تسلا اشغالی بیش نیست چرا چون وقتی که فولکس و بنز و بی ام و و تویوتا و هیوندا کنار هم جمع شن بریزن سر تسلا چیزی ازش نمیمونه متاسفانه به طور ببخشید خیلی وحشیانه جر خواهد خورد واقعا معذرتداینو میگم چون این برادر silent رفته رو روانم با این تسلای اشغالش

    2. M.K karimi

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      این حد از تعصب واقعا عجیبه !! هیچ جوره نمیتونید این تست ایمنی رو انکار کنید میزنید به جاده خاکی بحث خط تولید اروپا رو میکشید وسط !!!

      کجای تاریخ گفتن هر چیزی که فروش زیادی داشته باشه دلیل بر برتر بودنش از رقباشه ؟!؟! با این قاعده کارشناسای حوضه خودرو باید برن بمیرن !!

      موافقم 5
      مخالفم 2
  8. Reza Waffen SS

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    جالب بود

  9. Clean Energy

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    ID.6 بهتره بابا
    رخ بهتری هم داره
    انتخاب من آی دی ششه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. دانیال

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    مدتها بود دلم میخواست اینجور تست های ایمنی که ماشینهای هم کلاس با هم توش حضور دارن باب بشه ، مثلا کمری رو بکوبونن به آکورد ، شاخ به شاخ مزدا ۳ و کرولا یا مثلا ام۵ با بنز ای کلاس
    فکر میکنم خیلی جذاب میشه ، برنده ی این نوع تست ها هم ایمنی ماشین رو به رخ می‌کشه هم حریف مستقیم رو در آمار فروش به زحمت میندازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا