یکی از مالکان تسلا سایبرتراک میگوید برای نصب تجهیزات انتقال برق این وانت پیکاپ به منزل با هزینهای فراتر از ۳۰ هزار دلار روبرو شده است.
زمانی که تسلا از نسخه تولیدی سایبرتراک در سال قبل رونمایی کرد سرانجام تائید نمود این خودرو اولین محصول شرکت با توانایی شارژ دو جهته خواهد بود. مالکان سایبرتراک با استفاده از این ویژگی میتوانند مجموعه باتری خودرو را برای کارهای دیگری نیز استفاده کنند. در واقع با استفاده از سایبرتراک میتوان برق موردنیاز تمامی وسایل برقی منزل و حتی یک خودروی دیگر را تأمین کرد.
تسلا اعلام کرده بود مالکان پاور وال قبلاً امکان درخواست سختافزار موردنیاز برای این ویژگی را داشتهاند و در غیر این صورت میتوان کانکتور دیواری یونیورسال تسلا با قیمت ۵۹۵ دلار و سایر تجهیزات با قیمت ۱۸۰۰ دلار را تهیه کرد. البته شرکت موردبحث از کانکتور جدید موبایل پاور شیر نیز رونمایی کرده است. تسلا این کانکتور را بهصورت رایگان در اختیار خریداران سایبرتراک سری بنیاد قرار داده و هزینه نصب آن را نیز ۴ هزار دلار اعلام کرده اما درعینحال هشدار داده که هزینههای نصب میتواند بسیار بیشتر باشد. البته خریداران انتظار نداشتهاند که این هزینهها حدود ۱۰ برابر بیشتر باشد اما این دقیقاً همان چیزی است که برای یکی از مالکان وانت برقی تسلا اتفاق افتاده و او فاکتور هزینههای مربوط به نصب پاور شیر تسلا در خانه خود را منتشر کرده است. جو تگمیر میگوید:
من میخواستم هزینههای واقعی نصب تجهیزات پاور شیر در خانه را منتشر نمایم. این هزینهها جدای از ۵۹۵ دلار شارژر خانگی و ۲۳۰ دلار کانکتور موبایل پاور شیر هستند
او به رقم حدود ۶۴ هزار دلاری اشاره میکند اما این هزینه برای دو پاور وال ذکر شده و فاکتوری که برای پاور شیر تنهای فاقد پاور والها صادر شده حدود ۳۴ هزار دلار است. این رقم دیوانه کننده به خاطر آپگرید ۲۴ هزار دلاری است که برق ورودی به منزل را افزایش میدهد. مشخص نیست که چرا باید فردی خواهان افزایش برق ورودی به منزل خود باشد تا برای خاموشیها برق پشتیبان داشته باشد؟ مالک سایبرتراک کاملاً از هزینههای موردبحث سورپرایز شده و میگوید:
من فکر میکردم پاور شیر شاید گزینه خوبی باشد مخصوصاً اینکه قبلاً یک سیستم پانل خورشیدی بزرگ و تمامی آپگریدهای برقی مرتبط شامل سیمکشیهای جدید را داشتهام. تصور داشتم شاید وجود این تجهیزات باعث آسانتر شدن نصب پاور شیر شوند اما ظاهراً اینگونه نیست.
شاید مشاهده تنها یک فاکتور از پاور شیر برای قضاوت درباره هزینههای نهایی درست نباشد اما احساس میکنیم سایر نمایندگیها نیز شرایط مشابهی داشته باشند. هدف از تأمین پاور شیر و شارژ دو جهته ارائه روشی ارزانتر برای داشتن برق پشتیبان است اما هزینههای یاد شده درست خلاف آن را نشان میدهند. به نظر میرسد تسلا قیمت سختافزارهای تولیدی خود را کنترل میکند اما شاید بهتر باشد هزینههای نصب نمایندگیها را نیز کنترل نماید.
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳من باشم جای یارو عقب ماشینو پر از دینامیت میکنم ی پارچه با عکس تولدت مبارک ایلان میفرستم دم کانکسش .
کونیدای
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۳۰ هزار دلار در خارج هزینه یه پکیج شارژه براشون اینجا ماشین ۳۰ خزار دلاری ارزوهه!
Kktoos
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳همیناس که ارزش سهام تسلارو میاره پایین با اینکه قیمت ماشیناشم داره کم میکنه خیلیا ازش راضی نیستن
هر شرکتی میخواد رو به تعطیلی نره باید از ایران خودرو و سایپا الگو بگیره اشغال ترین ماشینای دنیا ولی هیچ وقت قرار نیست تعطیل بشن چون لاشه خور پشتشون زیاده
KAIZEN
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نوش جونش
مخ طرف انقدر تعطیله که قبلش یه استعلام قیمت نگرفته
با همین ذهنیت هجوم میبرن برای خرید ماشین برقی فاز نجات دنیا برمیدارن
Joker
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳خریداران خودرو برقی اگه عقل داشتن سمت اسباب بازی شارژی نمیرفتن،اینا رو باید تا میشه ازشون سواری گرفت،فکر کن یه چیز رایگان بهت بدن بعد میبینی ۳۰ هزار دلار(بخون پول یه هیوندای سوناتا فول آپشن)بابت یه چیز مفتی هزینه کردی😂😂😂😂اینا دیگه دست مسوولین ایرانی رو از پشت بستن تو قالتاق بازی…
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳خریدن خودروی برقی یعنی یه هزینه غیر ضروری که پول رو از جیبمون خارج میکنه و تازه بیایم ۳۰ هزار دلار هم پول سیستم شارژ خونگی واسه این بدیم !!!!
JaMsHiD
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳تنها ارزش این ماشین جایگزینی با سطل آشغاله !