به تازگی مسابقه طنابکشی جالبی بین وانت برقی تسلا سایبرتراک و شورولت سیلورادو درونسوز برگزار شده است. به نظر شما کدام خودرو پیروز این رقابت خواهد بود؟
اندکی پس از رونمایی نسخه پیشتولیدی سایبرتراک در سال ۲۰۱۹، تسلا ویدئویی از مسابقه طنابکشی این خودرو با یک دستگاه فورد F-150 را منتشر کرد. البته برخی افراد معتقد بودند این مسابقه نابرابر برای نمایش تواناییهای سایبرتراک تدارک دیده شده و قابل استناد نیست. در آن مسابقه از F-150 دیفرانسیل عقب با فضای بار خالی استفاده شد که مجموع این شرایط باعث برتری سایبرتراک میشد.
اما حالا و در سال ۲۰۲۴ که اولین نمونههای سایبرتراک به دست مشتریان رسیدهاند یک مسابقه طنابکشی دیگر بین این وانت برقی و شورولت سیلورادو دیزلی برگزار شده است؛ اما متأسفانه مسابقه موردبحث طبق برنامهریزی پیش نمیرود. پس از خرید تسمههای یدک کشی، گروه برگزار کننده این مسابقه یک فضای خالی مییابند و در اولین مسابقه سیلورادو به راحتی برنده میشود و سایبرتراک شکست سختی میخورد. همین نتیجه در مسابقه دوم هم تکرار میشود. به نظر میرسد علت شکست سایبرتراک به سیستم کنترل کشش مربوط است چراکه راهی برای غیرفعال سازی آن در وانت تسلا وجود ندارد و همین موضوع باعث کاهش قدرت خودرو در طنابکشی شده است.
مالکان دو خودرو تصمیم میگیرند با باز کردن یکی از کابلهای ABS در تسلا سیستم را از مدار خارج کنند. اگرچه این راهحل باعث میشود سایبرتراک بر سیلورادو در حالت پارک غلبه کند اما تسلا به چیزی بیشتر از این دست پیدا نمیکند. با این شرایط میتوان گفت تا زمانی که راهی برای غیرفعال سازی سیستم کنترل کشش در سایبرتراک پیدا نشود این خودرو در مسابقات طنابکشی توفیقی نخواهد یافت. البته یکی از کاربران شبکههای اجتماعی پیشنهاد کرده وسیلهای به بخش تریلر این خودرو متصل شود تا سایبرتراک تصور کند در حال یدک کشی تریلر است.
فرشاد
۹ اسفند ۱۴۰۲شتاب و اسب بخار این بدرد نخورد فقط به درد حرکت تو خط مستقیم میخوره
سوشیانت
۹ اسفند ۱۴۰۲اینو دیگه همه میدونن که کلا هیچ برقی از لحاظ توانایی یدک کشی به دیزلی ها نمیرسه یکبار هم که شده منطقی فکر کن البته سایبرتراک اونقدر ها هم دست و پا بسته نیست و میتونه ۵ تن رو بکشه
فرشاد
۹ اسفند ۱۴۰۲والا تا حالا فیلمی ازش راحب یدک کشی بیرون نیومده فقط افتتاح تپه های جدید بوده
سوشیانت
۹ اسفند ۱۴۰۲به قدری موفق عمل کرده که پورشه جونت رو تو شتاب شکست داد تو یدک کشی هم هرچقدر تلاش کنی نمیتونی رقمی که تسلا اعلام کرده رو زیر سوال ببری فعلا هم هیچ مشکلی تو هیچی نداشته
وی
۹ اسفند ۱۴۰۲من موندم کی اینقدر پول برا این میده (کابینشو با f150 و سیلورادو مقایسه کنید)
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲1200 نیوتن متر گشتاور
الکی نیست که
amirboss
۹ اسفند ۱۴۰۲این چیزی از ارزش و برتری موتورها و خودروهای برقی کم نمیکنه.
موتور های برقی در تمامی شرایط محیطی گشتاور در دسترس دارن و چیزی به عنوان افت قدرت در این موتورها وجود نداره مگه به دلیل افت توان باطری که اونم راه حل داره
A.S.G
۹ اسفند ۱۴۰۲داداش جملت کاملا درسته فقط موتور های برقی رو حذف کن 😂
همون که بود
۹ اسفند ۱۴۰۲گشتاور بالای توربودیزل در کنار سیستم انتقال قدرت (بویژه دیفرانسیل) با ضریب قدرتی در وانت هوی دیوتی شورولت، نتیجه واقعی رو در این مورد مشخص کرد.
در مورد فورد هم اگر به جای نسخه ۱۵۰، طنابکشی با نسخه سوپردیوتی (اف۲۵۰ به بالا) انجام میشد، نتیجه شبیه همین بود.
البته هر وانتی کاربرد خودش رو داره و تسلا بیشتر در ردیف وانتهای با عملکرد سبک مثل اف۱۵۰ و شورلت و جمس ۱۵۰۰ قرار می گیره و کاربرد وظایف سخت رو نداره.
Dark Knight
۹ اسفند ۱۴۰۲مهم نیست چون صفر تا صدش زیر ۳ ثانیه هست 🤡
سوشیانت
۹ اسفند ۱۴۰۲نه نه پورشه مهندسیش خیلی خوبه🤡 ولی تو شتاب از یه پیکاپ شکست میخوره🤣
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲سوشیانت فک کنم همه میدونن اون درگ مشکل داشت
سوشیانت
۱۰ اسفند ۱۴۰۲من شتاب رو گفتم
Amir
۹ اسفند ۱۴۰۲منطق شما برقی دوست رو نمیدونم شاید به خاطر مردم آزاری اینکارو میکنین 😂
JDM
۹ اسفند ۱۴۰۲شاید سدان و سوپر اسپرت های برقی تو کارای مختص به خودشون موفق باشن ولی وقتی بحث قدرت و زور آزمایی میاد بدرد نمیخورن
بعد آخه یکی نیست بگه جوجه تو با سیلورادو در میوفتی
نیسان زامیاد به نظرتون سایبرتراک رو شکست میده؟(سهامدارای تسلا جدی نگیرن،جهت شوخی گفتم)
حمید
۹ اسفند ۱۴۰۲در هر صورت برتری شورولت سیلوادو بر ما ثابت شد.
Mohammad
۹ اسفند ۱۴۰۲این ماشین برا این داره هی شکست میخوره چون که ساده ترین معیار هایی که یه ماشین پیکاپ لازم داره رو نداره
خب پیکاپ های دیگه هم داریم که برقی هستن ولی دیگه انقد به درد نخور نیستن
این تایر هایی که زیر تسلا هست از تایر پراید نازک تره
با این تایرا میخواد مثلا چیکار کنه
همه چیه این ماشینو اشتباهی چیدن اصلا ،شتاب خوبه ولی برای ماشین سوپر اسپرت ، نه این
Elmiraj
۹ اسفند ۱۴۰۲ماشینی که از model x شکست خورده ، خنده داره که بتونه از پس سایبرتراک بربیاد…
اینم مثل اون تست شعاع پیمایش بزودی گندش در میاد .
فرهاد
۹ اسفند ۱۴۰۲آقا مسابقه رو ولش .
آسمون رو ببینین چقد خوشگله .خدایاااا.
چ ابرهای پفکی خوشگلی.
چرا اینقد پایینن ابرا؟
net
۹ اسفند ۱۴۰۲امریکه همه چیزش قشنگه
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲دقیقااا
من خیلی ویدئو هارو نمیبینم ولی این زمانش کم بود دیدم
اولش منم به توجهم به این جلب شد
خیلیییییی تمیزه هوا
آدم کیف میکنه
HFball
۱۰ اسفند ۱۴۰۲بهترین و کم هزینه ترین و کاربردی ترین راه جوش دادن دوتا دسته به عقب این ماشینه تا به فرقون تبدیل بشه
ابوالفضل
۱۰ اسفند ۱۴۰۲جمع کنید این اسباب بازی برقی ها رو
تو حالت پارک بدون راننده هم نمی تونست سیلورادو رو بکشه
کارن
۱۰ اسفند ۱۴۰۲این کار بیخودترین کار تو دنیای خودرو هست.چون اینکه کدوم ماشین قدرت بیشتری داره تو این زور آزمایی مشخص نمیشه.ممکنه توان سر چرخ یه ماشین بیشتر باشه ولی بدلیل وزن کمتر و نیروی اصطکاک کمتر چرخها دچار سر خوردن بشه و تو طناب کشی بازنده بشه.نیروی لازم جهت سر خوردن چرخها برابر است با وزن ضرب در شتاب جاذبه ضرب در ضریب اصطکاک سطح