دادههای NHTSA نشان میدهد اتوپایلوت تسلا به عنوان یکی از خبرسازترین ویژگیهای محصولات این خودروساز مسئول ۷۳۶ تصادف و ۱۷ فوتی بوده است.
اتوپایلوت تسلا که در برخی شرایط معین باعث به عهده گرفتن کنترل خودرو میشود شاید بیش از تخمینهای قبلی مسئول تصادفات و فوتیها بوده است. بر اساس آنچه NHTSA منتشر کرده، این تکنولوژی از سال ۲۰۱۹ باعث وقوع ۷۳۶ تصادف در آمریکا شده و از این میان ۱۷ تصادف دارای فوتی بوده و از می ۲۰۲۲ تاکنون نیز ۱۱ نفر به خاطر اتوپایلوت جان خود را از دست دادهاند.
این نتایج شوکه کننده در تحلیل گزارش NHTSA توسط واشنگتنپست منتشر شدهاند. با اینکه در گزارش موردبحث به تعداد تصادفاتی که شاید به خاطر اتوپایلوت رخ ندادهاند اشارهای نشده اما آمار تصادفات جدید نشان دهنده عیوب احتمالی سیستم رانندگی خودکار تسلا، حداقل در فاز کنونی توسعه هستند. گزارش موردبحث همچنین نشان میدهد افزایش میزان تصادفات شاید به دلیل حذف رادار (تشخیص رادیویی و مسافتی) از محصولات تسلا باشد. این خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد تنها از فرایند پردازش دید مبتنی بر دوربین استفاده خواهد کرد. شایان ذکر است محصولات تسلا با ۸ دوربین خارجی برای بررسی محیط اطراف استفاده میکنند.
به دلیل افزایش میزان تصادفات در ماههای اخیر، چندین پرونده بازرسی درباره تکنولوژیهای تسلا گشوده شده است. در طرف مقابل ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز مکرراً به مزیتهای اتوپایلوت اشاره داشته و گفته که با استفاده از این ویژگی احتمال تصادف خودروها ۱۰ برابر کمتر از حد متوسط خواهد بود. البته باید گفت دادههای NHTSA جزئیات دقیق تصادفات را نشان نمیدهند. در برخی حوادث مشخص نیست که آیا اتوپایلوت و خودران کامل تسلا روشن بوده یا خیر. ظاهراً حدود ۸۰۰ هزار دستگاه از خودروهای تسلا در آمریکا به اتوپایلوت مجهز هستند.
تمامی ساختههای تسلا از ویژگیهای استانداردی همچون کروز کنترل تطبیقی سود میبرند. این ویژگی باعث هماهنگی سرعت خودرو با خودروی جلویی شده و بسته به شرایط میتواند پدال گاز و ترمز را کنترل کند. از دیگر تجهیزات محصولات تسلا میتوان به فرمان دادن خودکار اشاره کرد. بالاتر از همه این موارد اتوپایلوت قرار میگیرد که توانایی رانندگی خودکار را داشته و میتواند بدون دخالت راننده کنترل فرمان، گاز و ترمز را در اختیار گیرد و حتی خطوط رانندگی را نیز تغییر دهد. خریداران همچنین میتوانند خودران کامل تسلا را نیز خریداری کنند که بسته به شرایط جاده و علائم ترافیکی خودرو را کنترل خواهد کرد. البته تسلا در وبسایت خود گفته که ویژگیهای یاد شده باعث نمیشوند خودرو بهصورت کامل خودران باشد:
ویژگیهای فعلی اتوپایلوت و خودران کامل نیازمند هوشیاری کامل راننده بوده و باید دانست این تکنولوژیها خودرو را بهصورت کامل خودران نمیکنند.
NHTSA در فوریه ۲۰۲۳ اعلام کرد تسلا ۳۶۰ هزار خودروی مجهز به خودران کامل بتا را به دلیل افزایش ریسک تصادفات فراخوان میکند. البته گزارشهای ضدونقیضی درباره مؤثر بودن اتوپایلوت این خودروساز وجود داشته است. برای مثال گزارش ایمنی خودروی تسلا در سال قبل نشان داد ۳۵ درصد کل تصادفات اتوپایلوت از پشت و توسط خودروی دیگری رخ دادهاند. همچنین تسلا میگوید به ازای پیمایش هر ۷.۷ میلیون کیلومتر یک تصادف با اتوپایلوت رخ میدهد. البته تا زمانی که تسلا جزئیات دادههای خود را منتشر نکند تائید این ادعاها ممکن نخواهد بود. فعلاً NHTSA میگوید بخش اعظم ۸۰۷ تصادف محصولات تسلا از سال ۲۰۲۱ تاکنون با اتوپایلوت مرتبط بودهاند.
امیر
۲۵ خرداد ۱۴۰۲بار ها گفتم که از تسلا خوشم نمیاد ولی ۹۹ درصد تصادفات مربوط به اتوپایلوت به خاطر حماقت مالکین هست !!
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۲حماقت مالک چیچیه دیگه !
تسلا کلاهبرداره ، گناه مالک چیه ؟!
یه زمانی میگفتم با مدرک که کره کلاهبرداره و دقیقاً برای تسلا هم میگفتم از اول !
اشکان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ویدیو هایی که داخل فضای مجازی پخش میشه از تسلا ، اگر ببینی ، میفهمی واقعا مالکین توهم زدند ! یا خواب اند ، یا بازی میکنند ، یا سفره پهن کردند غذا میخورند…. توقع دارند ماشین ام براشون چایی دم کنه ، رانندگی کنه….
سجادی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲آره یه کلیپ دیدم از یه ایرانی جوون بود تسلا گرفته بود بعد میگفت نگاه کن یه گجت گرفتم میزارم رو فرمون ویبره میزنه فکر میکنه دستم رو فرمونه واسه همین از اتو پایلت خارج نمیشه بعدم خنده و.. که تسلارو دور زدمو ازین حرفا. فرقی نمیکنه تسلا باشه یا یه خودروساز دیگه مطمن باشید تعدادی هم مقصر راننده هان نه سیستم اتوپایلت
محمد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲یعنی تو مقاله ای باید نفر اول رو ریپلای کنی و شعر تلاوت کنی ؟ نکشیمون نوسترداموس افشا کننده توطئه ها
Killer
۲۵ خرداد ۱۴۰۲نوید تو که هرچی گفتی تا الان عکسش شد مثل قضیه فروش کره 🤣! کره کلاهبرداره یا اونی که ماشین میفروشه به مشتری و چرخش در میره و ایبرگش منفجر میشه و راننده رو میکشه؟ باقی مسائل بماند
Killer
۲۵ خرداد ۱۴۰۲درضمن تو این ۸۶۴۹ جوکی که گفتی تا الان یکیش هم مدرک ندادی!
نوید: ماشین های کره ای در انبار خاک میخورن
پدال ۱ هفته بعد: گروه هیوندای کیا به رتبه سوم پرفروش ترین جهان رسید
بنانج
۲۵ خرداد ۱۴۰۲راه رسیدن به خدا بعد پراید خود تسلا هستش
الکساندر گراهامبل
۲۵ خرداد ۱۴۰۲چرا سه چهار سال پیش همه از سیستم خودرانش به به چه چه میکردن الان اه اه؟
Navid AJ
۲۷ خرداد ۱۴۰۲اگر بخوان منصفانه قضاوت کنن، باید آماری هم بدن که چند راننده به خاطر این سیستم اتوپایلوت، جونشون نجات پیدا کرده. اون وقت میشه دید کاملی نسبت به خوبی یا بدی این سیستم داشت.
حسین
۲۵ خرداد ۱۴۰۲کاربر تسلا بهتره
برای همیشه خداحافظی کنی 🤣
....
۲۵ خرداد ۱۴۰۲کاربر تسلا جوابگو باش بجای اینکه بری تو پست های دیگه طرفداری کنی
ممد ژانگولر
۲۵ خرداد ۱۴۰۲این کشته ها همونان میذارن رو اتوپایلت میرن ردیف عقب شیطونی . یکی نیست بگه داداش اتوپایلت خریدی بلیط قطار VIP که نخریدی
^MSP^
۲۵ خرداد ۱۴۰۲این از شتاب ناگهانی و گشتاور فوق العاده شه دوستان
وگرنه تسلا مقصر نیست
الکی نندازید تقصیر تسلای کبیییر
فک کنم جرمی بود که میگفت اتوپایلوت اینطوریه که دو تا بچه میان جلوت ، ماشین تشخیص میده میره تو دیوار تو و بغل دستیتو میکشه
{ اگه اشتباه گفتم تصحیح کنید }
دیا
۲۵ خرداد ۱۴۰۲هر تکنولوژی برای تکامل کامل نیازمند زمان است که کفار خوب از عهدش بر میان چون جان هموطن هاشون براشون مهمه.
AMANTE
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اتوپایلوت تسلا مثل اتوپایلوت هواپیما است و مسیری رو دنبال میکنه و نهایت چپ و راست بره ولی اگه مانع ای جلوش بیاد احتمال اینکه بتونه عکسالعمل خوبی نشون بده کمه.
حدودا یکسال پیش یک استریمر توی توییچ به صورت لایو داشت اتوپایلوت تسلا مدل سه صفر اش رو تست میکرد که همه چی عالی بود تا اینکه به تعمیرات جاده رسید و تسلا نتونست تشخیص اش بده و کم مونده بود تصادف کنه.
Blacksires
۲۵ خرداد ۱۴۰۲Killer American cars🇺🇸😂😂
Camaro ZL1 427
۲۵ خرداد ۱۴۰۲انقدر تسلا رو به بقیه آمریکایی ها نچسبونید
blackwing
۲۵ خرداد ۱۴۰۲داداش اون اسمی که شما داری میارزه به کل کمپانی تسلا 🤘🏼🤌🏼
Kamy
۲۵ خرداد ۱۴۰۲وقتی تبلیغ الکی میکنی و مردمو گول میزنی همین میشه
Alan.r
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اینا همشون یه عده شیادن که میخوان با کشتن و مصدوم کردن خودشون و دادن ده ها هزار دلار ضرر مالی ، ترسلا رو خراب کنن وگرنه اتوپایلوت ترسلا کاملا بی عیبه و کاراییش در حد خودران سطح پنجه
A
۲۶ خرداد ۱۴۰۲داداش درحد سطح یکه، نه اینکه در سطح پنجه.
مجتبی .
۲۶ خرداد ۱۴۰۲طعنه میزد. ندیدی نوشته ترسلا؟
میعاد
۲۹ خرداد ۱۴۰۲شما پفکتو بخور نمیخواد در مورد تسلا نظر بدی تسلا آشغال ساز امریکاییه فرقی با پراید خودمون ندارن فقط در ظاهری نو و شیک تر درست شده وگرنه فقط دنبال سود و آشغال فروشیه
Elmiraj
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اگه یک درصد مسئول تصادف منجر به جراحت سطحی هم بود NHTSA بدون یک لحظه تاخیر دستور توقف یا فراخوان سیستم را میداد
طرف یه بطری میزاره لای فرمون و میگیره میخوابه به خیال اینکه یک سیستم سطح ۲ میرسونتش خونه باید این بلاها سرش بیاد….
حال سوال اینجاست که چرا واشنگتن پست اون گذارش NHTSA که سال گذشته میگفت اتوپایلوت تسلا نسبت به بزرگی ناوگانش با اختلاف کمترین تعداد تصادف را داره رو منتشر نمی کنه!؟!؟
مازیار
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اصولا هر اونچه که نقد بحساب بیاد نسبت به هر اونچه که تسلا نامیده میشه پوچ و بی اساسه دیگه؟
اینطور طرفداری که جای هیچ بحث و چالشی باقی نگذاره …
چیه اسمش؟
هیچ محصولی بدون ایراد نیست
Elmiraj
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اگر هست چرا سازمانی به حساسی NHTSA که هزاران بار بخاطر احتمالی که هنوز اتفاق نیفتاده خودروسازان را مجبور به فراخوان کرده ، تسلا را مجبور به فراخوان نمی کنه ؟؟؟!!!
و از شما میپرسم که چرا سال گذشته هم قطاران واشنگتن پست ( نیویورک تایمز ، cnn ، بلومبرگ و… ) و در ته همه شون پدال خودمون گذارش مربوط به ایمنی سیستم های خودران فعلی که توسط NHTSA منتشر شد را پوشش ندادن…؟؟؟
(گزارشی که به وضوح میگه تعداد تصادفات اتوپایلوت تسلا نسبت به بزرگی ناوگانش در مقابل رقبا بسیار کمتر هست )
مازیار
۲۶ خرداد ۱۴۰۲میخوای بگی رسانه ها هم علیه تسلا حرکت میکنن؟
اگه آره دلیلش چیه؟
Elmiraj
۲۶ خرداد ۱۴۰۲از بعد کرونا ایلان ماسک بار ها علیه دمکرات ها موضع گرفته و تهدید به خارج کردن تسلا از کالیفرنیا کرده و حتی دفتر مرکزی تسلا را هم به تگزاس منتقل کرده .
همین واشنگتن پست که اکثریت سهامش برای جف بزوس هست سر رقابت شرکت بلو اوریجین با اسپیس اکس ایلان ماسک خصوصا از روزی که اسپیس اکس برنده رقابت پروژه آرتیمس ناسا شده از هر فرصتی بر ضد شرکت های ایلان ماسک استفاده میکنه و تا خبر های منفی هست هیچ وقت به اخبار مثبت شرکت های ماسک نمی پردازه .
دیگر رسانه های دمکرات هم که شامل نیویورک تایمز ، cnn ، بلومبرگ و…. هستن از دو سال پیش که ایلان ماسک دمکرات ها را ناکارآمد و بی کفایت خطاب کرد وضعیتی مشابه واشنگتن پست داشتن…
از روزی که جو بایدن رییسجمهور آمریکا شده در هیچ یک از سخن رانی های مربوط به تغییرات اقلیمی و الکتریکی سازی حتی یک بار هم اسم تسلا را به زبان نیاورده و سر این موضوع هم بار ها ازش انتقاد شده…
میثم
۲۵ خرداد ۱۴۰۲چون خودتم همین الان گفتی. مال قبل بود، قبل!
سبحان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اگه داخل یه موسیقی فقط از یه نوت استفاده بشه
یا نوازنده گیتار فقط از یه آکورد استفاده بکنه
شنونده خسته میشه و دیگه گوش نمیده
کار رسانه هم همینه همش باید تغییر موضع بده مطالب ضد و نقیض بنویسه تا خواننده خودش از دست نده
همه رسانه ها هم همین هستن هیچ تفاوتی با هم ندارن
کاری با اشخاص ندارم ولی رسانه ها دروغ گو ترین دستگاه های تبلیغاتی هستن که تاریخ بشر به خودش دیده
Elmiraj
۲۵ خرداد ۱۴۰۲هزاران گذارش و فیلم وجود داره که همین اتوپایلوت تسلا از وقوع انواع تصادف جلوگیری کرده و جان هزاران نفر و حتی حیوانات را نجات داده…
ولی واشنگتن پست و هم قطاراش منتشر نمیکنن….
هیتر ها هم جوابی براش ندارن…
amirmohammmad
۲۵ خرداد ۱۴۰۲چون قبلا کمترین تصادف رو داشته باید الآن بیشترین تصادف روبکنه ؟؟؟
فرشاد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲جالبه بدهکارم شد پس
قبول دارم700و خورده ای چیزی نی که از پر رویی شما کم کنه باز 7هزار بود شاید
فرشاد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲قبول دارم700و خورده ای نفر چیزی نی که شما روتو بزاری زمین
باز 7هزار نفر میبود یه چیزی
phonix
۲۶ خرداد ۱۴۰۲به همین خاطر هست که در ایالت های مختلف در حال تدوین قانون هایی برای مسئول کردن تسلا نسبت به تبلیغات دروغین خودش در خصوص سیستم خودران خودش هستن
تسلا با تبلیغات خودش این توانایی رو در ذهن مردم ایجاد کرد در دوره ای سوپر کروز هم اینطور داشت تبلیغ میشد ولی جلوشو گرفتن خودشون تا بار مسئولیت براشون ایجاد نکنه بنز هم این رویکرد رو داشته فقط تسلا این وضعیتو داره سیستم های خودران نیازمند توان پردازش بالا تر هستن ممکنه در سطوح بالا تر به این توان دست پیدا کنن ولی در حال حاضر امادگی اینکارو ندارن تسلا هم اگر دوبار اینو بگه یا به صورت نوتیف در خود ماشین برای اگاه کردن راننده در جهت رفع مسئولیت قرار بده دیگه حداقل کمتر شاهد تصادف این خودرو در حالت خودران هستیم ( البته تعداد بیشتر خودرو های تسلا در حال سرویس هم در این امار تصادفات نقش داره )
13
۲۵ خرداد ۱۴۰۲Auto hi فوت
Or
Auto high فوت
سبحان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اگه داخل یه موسیقی فقط از یه نوت استفاده بشه
یا نوازنده گیتار فقط از یه آکورد استفاده بکنه
شنونده خسته میشه و دیگه گوش نمیده
کار رسانه هم همینه همش باید تغییر موضع بده مطالب ضد و نقیض بنویسه تا خواننده خودش از دست نده
همه رسانه ها هم همین هستن هیچ تفاوتی با هم ندارن
کاری با اشخاص ندارم ولی رسانه ها دروغ گو ترین دستگاه های تبلیغاتی هستن که تاریخ بشر به خودش دیده
amirmohammmad
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اون رفیقی که میگفت اتوپایلت تسلا با هوش ترینه و اتوپایلت سطح سه بنز در مقابلش چیزی نیست و بنز بره با اون چیپ های آشغا.ل انویدیا اتوپایلت درست کنه الآن اون رفیق کجاست ؟
amirmohammmad
۲۵ خرداد ۱۴۰۲تسلاعه دیگه 🤣🤣🤣
amirmohammmad
۲۵ خرداد ۱۴۰۲برا تسلای کبیر دردسر درست نکنید که کاربر تسلا ناراحت میشه 🤣🤣🤣⚡⚡⚡⚡
blackwing
۲۵ خرداد ۱۴۰۲من اصلاً کاری به خوب یا بد بودن تسلا و سیستم خودران ندارم ، ولی یک چیزی رو فهمیدم اینه که اگر شما توی یوتوب و حتی اینستاگرام کلیپ تصادفات توی امریکا رو ببینید متوجه میشین سطح IQ مردم اونجا توی رانندگی واقعاً پایینه ، اگر یه ماشین وسط اتوبان خراب بشه با اینکه از دور میبینن ماشینه رو ولی زحمت نمیکشن با یه فرمون زدن خیلی ریز یا لاین عوض کردن ، ماشین رو رد کنن ، صاف میرن تو ک..ن ماشینه !!!
واقعاً چپ دستن ، باز ما ایرانیا ممکنه فرهنگ رانندگیمون خیلی خیلی خیلی با استاندارد جهانی فاصله داشته باشه اما حداقل ک… دست نیستم !!
بهزاد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲زمانی که این شرکت مسیر رانندگی خودکار خودشو فقط با دوربین بنا کرد به خاطر هزینه های رادار لیدار و حسگرهای التراسونیک مجبور بود این دو گزینه را حذف کنه.
یک رادار لیدار چند سال پیش هزینه ای ۱۰ هزار دلاری داشت اما امروز این هزینه ها بسیار کمتر شده و یک پکیج کامل توسط مرسدس فکر کنم حدود ۷۵۰۰ دلاره که بازهم در آینده کاهشی خواهد بود.
بنده به یاد ندارم یک خودروساز تا بدین حد مورد عنایت قوانین قرار گرفته باشه؛
چندین ساله مالیات نمیده.
زمین رایگان در اختیارش قرار میگیره.
وام های بلاعوض و کم بهره بهش میدن.
میلیاردها دلار هزینه تاسیس جایگاه شارژ توسط دولت های فدرال در اختیارش قرار گرفت.
سالهاست سیستم کمک راننده را به عنوان رانندگی خودکار تبلیغ میکنه و به قانون میگه سطح ۲.
سنگربانانش هم با روش ماست مالاسیون هر اتفاقی که رخ میده را میگن راننده حواسش نبود ! د آخه مرد مومن پس سیستم رانندگی خودکار حواسش کجا بود؟ یدفه بگید ۱۲ هزار دلار اضافه پول میدی تا خودت حواست به اتوپایلوت باشه…
Elmiraj
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اگه فکر میکنی عدم استفاده تسلا از لیدار بخاطر هزینه ش بوده پس معلومه کمترین شناختی از هوش مصنوعی نداری…
اگرم فکر میکنی دولت دمکرات ها از شرکت های ایلان ماسک دفاع میکنه اشتباه میکنی…
اتوپایلوت هم ربطی به FSD نداره که داری از ناچاری دو تاشو سطح ۲ مینامی…
تسلا هم گفته موقع فعال کردن اتوپایلوت راننده باید هوشیار در پشت فرمان حظور داشته باشه و ماشین هم هر ۱۵ ثانیه هشدار میده که راننده فرمان رو لمس کنه تا از حضور راننده هوشیار در پشت فرمان اطمینان داشته باشه ( در تمامی ۷۳۶ تصادفی که طی ۳.۵ سال گذشته اتفاق افتاده سهل انگاری و سو استفاده رانندگان از سیستم عامل تصادف بوده)
بهزاد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲هوش مصنوعی با هر دیتا و داده ای که توسط ابزارهای گوناگون بهش میرسه تصمیم میگیره یا واکنش نشون میده.
لیدار و سایر سنسورهای ردیابی نوعی ابزاره تا هوش مصنوعی پایش بهتری از محیط اطراف خودرو داشته باشه.
بازی با کلمات نمیتونه مشکلات این سیستم را بپوشانه!
خزعبل شما مقابل تجهیزات نظامی هست که دارای هوش مصنوعی هستند و با استفاده از داده های انواع و اقسام رادارها و حسگرها کار پایش محیط و وظیفه ای که قراره انجام بدن داره.
شما کافیه به مقالات رانندگی خودکار شرکت denso سری بزنید ، البته که سواد کافی برای خوندنش نیست تا ببینید مشکلات مربوط پایش توسط لنز دوربین چقدر خطا داره مثل بازتاب نور محیط یا بدی آب و هوا.
دلیل اینکه سازمان بزرگراهی و ایمنی آم ری کا نتونسته اقدام قانونی انجام بده خلع های موجوده که تسلا نرفته مجوز رانندگی خودکار را بگیره تا مسئولیتی داشته باشه و از اونور در توضیحات گفته راننده نباید به این سیستم اعتماد کنه و همواره حواسش باید جمع باشه.
دولت آم ری کا طبق قانون فقط با شرکت هایی که عضو اتحادیه خودروسازان هست تبادل نظر میکنه و تسلا عضو این اتحادیه نیست و اینقدر اینجا به مواردی که ازش بی خبری وصله نچسبون و به اندازه ی کافی در این سالها شرکت تسلا سوبسید دریافت کرده و تمام قوانین در راستای تولیدات برقی بوده.
سیاست ارزان سازی و کاهش هزینه ها تسلا را در ادامه ی کار از رقبا عقب میندازه و همانطور که بارها گفتم سایرین در تک تک مواردی که قبلا حضور نداشتند سرآمد این صنعت میشن و چون این روند آهسته و پیوسته هست صبر شما برای دیدنش قرار نداره.
Elmiraj
۲۵ خرداد ۱۴۰۲((هوش مصنوعی با هر دیتا و داده ای که توسط ابزارهای گوناگون بهش میرسه تصمیم میگیره یا واکنش نشون میده.
لیدار و سایر سنسورهای ردیابی نوعی ابزاره تا هوش مصنوعی پایش بهتری از محیط اطراف خودرو داشته باشه.))
هوش مصنوعی رو الکی الکی وصل کرد به خودران های مبتنی بر لیدار بقیه 🤣
یه شرکت ژاپنی را هم بهشون وصل کرد😂
NHTSA و دولت آمریکا برای مشکل احتمالی ترمز تسلا رو مجبور به فراخوان ۱.۱ میلیونی میکنه و تسلا اونجا عضو اتحادیه خودروسازان هست ، ولی وقتی میرسن به اتوپایلوت تسلا از اتحادیه درمیاد 😂
((حسابی خندیدیم 🤣))
.
.
.
.
آره بشین تا بقیه با درجا زدن هاشون به تسلا برسن…
Arshia m3csl
۲۵ خرداد ۱۴۰۲تسلا درحد کوئیک و پراید و پرشیا تلفات داره بعد بهش میگن لوکس معلوم نیست چه ماشین لوکسیه تسلا که همش تصادف میکنه بخاطر فرمون پذیری بد و ترمزاش😂😂😂😂😂😂😂
حسین دهمرد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲تصادف میکنه بالاخره هیچ چیز بی نقص نیس منتها تعداد کشته ها زیاده باید مقاومتر بسازن
کیانوش
۳۰ خرداد ۱۴۰۲به اخرش دقت کنید از هشتصد تصادف محصولات تسلا هفتصد و چهل تاش به اتوپایلت ربط داشته !؟!؟!؟!البته که فن هاش میان میگن این نفرت رسانه ها از تسلاست و گزارش درست نیست اما چیزی که ما داریم میبینیم هم رسانه ها هم خیلی از افراد صنعت خودرو به شکل خیلی مشکوکی طرف تسلا هستن