دو خودروی برقی متفاوت یعنی چارجر دیتونا و تسلا مدل Y در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند تا ضمن نشان دادن تغییرات وسیع صنعت خودروسازی، تواناییهای همدیگر را نیز به چالش بکشند.
از زمان معرفی دوج چارجر دیتونا در سال قبل تاکنون، آمریکاییها عنوان قویترین و ساکتترین خودروی عضلانی جهان را مال خود کردهاند. این محصول بدون آلایندگی و پرفورمنس کمکم به دست مشتریان میرسد و به تازگی نیز شاهد برگزاری مسابقه درگ آن با خودروهای دیگر هستیم و اینگونه میتوانیم ایده دقیقی از چگونگی عملکرد آن حداقل در خط مستقیم داشته باشیم؛ اما چارجر برقی در رقابت ۴۰۰ متر چگونه عمل میکند؟ در ابتدا باید گفت خبری از برن اوت نیست زیرا این خودرو توانایی انجامش را ندارد. البته دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک باعث میشوند چارجر دیتونا نیازی به گرم کردن لاستیکها به منظور لانچ چسبناک نداشته باشد. این موضوع به ویژه در نسخه R/T با ۴۹۶ اسب بخار قدرت صدق میکند. درصورتیکه همهچیز مهیا باشد، خودروی موردبحث در حدود ۱۲ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی خواهد کرد. در اولین مسابقه شاهد رویارویی چارجر دیتونا و تسلا مدل Y هستیم هرچند مشخص نیست که قدبلند تسلا از نوع پرفورمنس باشد اما نوشتههای سفید رنگ لاستیکها نشانی از قدرت ۴۵۶ اسب بخاری این خودرو دارند. اگر فقط از روی اعداد بخواهیم قضاوت کنیم، این رقابت نزدیکی خواهد بود.
هر دو خودرو بهصورت همزمان خط شروع مسابقه را ترک میکنند اما مدل Y سریعاً به اندازه طول یک خودرو پیش میافتد. در نیمه مسابقه همچنان تسلا پیشتاز است اما به نظر میرسد چارجر به آرامی آب رفته را به جوی بازمیگرداند. البته این جبران مافات کافی نیست و تسلا مدل Y با زمان ۱۲.۵۴ ثانیه پیروز مسابقه لقب میگیرد هرچند چارجر نیز با فاصله اندک و زمان ۱۲.۸۷ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی میکند. هر دو خودرو تقریباً سرعت یکسانی در پایان خط مسابقه داشتهاند.
در مسابقه دوم، چارجر دیتونا به مصاف رم ۱۵۰۰ میرود هرچند به نظر نمیرسد کار سختی پیش رو داشته باشد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری این خودرو توان کافی برای شکست دادن دیتونا را نداشته و زمان ۱۷.۱۹ ثانیهای آن اختلاف زیادی با خودروی عضلانی و برقی دوج دارد. دیتونا این رقابت را با زمان ۱۲.۹۳ ثانیه به پایان میرساند و یک پیروزی راحت را به دست میآورد. شایان ذکر است چارجر دیتونا حاضر در این رقابت کندترین عضو خانواده بوده و در آینده مدلهای قویتر همچون اسکات پک با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و سیکس پک سبکتر با حداقل ۴۲۰ اسب بخار قدرت نیز تولید خواهند شد. شایعاتی هم درباره تولید مدل ۸ سیلندر همی و همچنین نسخه بنشی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت منتشر شده است.
BMW is GOD
۱۶ اسفند ۱۴۰۳این دوتا اصلا رقیب هم نیستن و در واقع تسلا خودرویی نداره که تو کلاس چارجر باشه ولی جدایی از اینا تسلا فعلاً بهترین خودروهای برقی رو میسازه
ممد ژانگولر
۱۶ اسفند ۱۴۰۳خداوکیلی دوج همشونو لوله کرد . تو فیلم که صداهم داشت ولی تو تیتر میگه بی صدا ترین !!!!!
shetab-car
۱۶ اسفند ۱۴۰۳صدای انجین براش گذاشتن پخش میشه
در واقع صدایی نداره موتور برقی
nima.jdm
۱۶ اسفند ۱۴۰۳نمیدونم چرا درگ اولی رو دیدم خندم گرفت😂
kawaki
۱۶ اسفند ۱۴۰۳😂😂😂😂😂😂
Taha Ayoobi
۱۶ اسفند ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/ford/%d8%af%d8%b1%da%af-%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7/
nima.jdm
۱۶ اسفند ۱۴۰۳خداوکیلی از درگ این آرمیچر برقی ها خیلی بهتر بود
Taha Ayoobi
۱۶ اسفند ۱۴۰۳😂👍
Taha Ayoobi
۱۶ اسفند ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/dodge/%d8%af%d9%88%d8%ac-%da%86%d8%a7%d8%b1%d8%ac%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d9%be%db%8c%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1/
shetab-car
۱۶ اسفند ۱۴۰۳کسی که میره سمت چارجر مصرف کننده عادی است خریده فقط گاز بده با این شرایط حداکثر برد این ماشین، باید دائم تو شارژ باشه