تسلادوج

چارجر دیتونا در برابر تسلا مدل Y؛ بی‌صداترین درگ دنیا!

دو خودروی برقی متفاوت یعنی چارجر دیتونا و تسلا مدل Y در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند تا ضمن نشان دادن تغییرات وسیع صنعت خودروسازی، توانایی‌های همدیگر را نیز به چالش بکشند.


از زمان معرفی دوج چارجر دیتونا در سال قبل تاکنون، آمریکایی‌ها عنوان قوی‌ترین و ساکت‌ترین خودروی عضلانی جهان را مال خود کرده‌اند. این محصول بدون آلایندگی و پرفورمنس کم‌کم به دست مشتریان می‌رسد و به تازگی نیز شاهد برگزاری مسابقه درگ آن با خودروهای دیگر هستیم و این‌گونه می‌توانیم ایده دقیقی از چگونگی عملکرد آن حداقل در خط مستقیم داشته باشیم؛ اما چارجر برقی در رقابت ۴۰۰ متر چگونه عمل می‌کند؟ در ابتدا باید گفت خبری از برن اوت نیست زیرا این خودرو توانایی انجامش را ندارد. البته دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک باعث می‌شوند چارجر دیتونا نیازی به گرم کردن لاستیک‌ها به منظور لانچ چسبناک نداشته باشد. این موضوع به ویژه در نسخه R/T با ۴۹۶ اسب بخار قدرت صدق می‌کند. درصورتی‌که همه‌چیز مهیا باشد، خودروی موردبحث در حدود ۱۲ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی خواهد کرد. در اولین مسابقه شاهد رویارویی چارجر دیتونا و تسلا مدل Y هستیم هرچند مشخص نیست که قدبلند تسلا از نوع پرفورمنس باشد اما نوشته‌های سفید رنگ لاستیک‌ها نشانی از قدرت ۴۵۶ اسب بخاری این خودرو دارند. اگر فقط از روی اعداد بخواهیم قضاوت کنیم، این رقابت نزدیکی خواهد بود.

هر دو خودرو به‌صورت هم‌زمان خط شروع مسابقه را ترک می‌کنند اما مدل Y سریعاً به اندازه طول یک خودرو پیش می‌افتد. در نیمه مسابقه همچنان تسلا پیشتاز است اما به نظر می‌رسد چارجر به آرامی آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند. البته این جبران مافات کافی نیست و تسلا مدل Y با زمان ۱۲.۵۴ ثانیه پیروز مسابقه لقب می‌گیرد هرچند چارجر نیز با فاصله اندک و زمان ۱۲.۸۷ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کند. هر دو خودرو تقریباً سرعت یکسانی در پایان خط مسابقه داشته‌اند.

در مسابقه دوم، چارجر دیتونا به مصاف رم ۱۵۰۰ می‌رود هرچند به نظر نمی‌رسد کار سختی پیش رو داشته باشد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری این خودرو توان کافی برای شکست دادن دیتونا را نداشته و زمان ۱۷.۱۹ ثانیه‌ای آن اختلاف زیادی با خودروی عضلانی و برقی دوج دارد. دیتونا این رقابت را با زمان ۱۲.۹۳ ثانیه به پایان می‌رساند و یک پیروزی راحت را به دست می‌آورد. شایان ذکر است چارجر دیتونا حاضر در این رقابت کندترین عضو خانواده بوده و در آینده مدل‌های قوی‌تر همچون اسکات پک با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و سیکس پک سبک‌تر با حداقل ۴۲۰ اسب بخار قدرت نیز تولید خواهند شد. شایعاتی هم درباره تولید مدل ۸ سیلندر همی و همچنین نسخه بنشی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت منتشر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. BMW is GOD

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (286 ديدگاه)

    این دوتا اصلا رقیب هم نیستن و در واقع تسلا خودرویی نداره که تو کلاس چارجر باشه ولی جدایی از اینا تسلا فعلاً بهترین خودروهای برقی رو می‌سازه

    موافقم 6
    مخالفم 7
  2. ممد ژانگولر

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (4401 ديدگاه)

    خداوکیلی دوج همشونو لوله کرد . تو فیلم که صداهم داشت ولی تو تیتر میگه بی صدا ترین !!!!!

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. shetab-car

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      صدای انجین براش گذاشتن پخش میشه
      در واقع صدایی نداره موتور برقی

  3. nima.jdm

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (769 ديدگاه)

    نمیدونم چرا درگ اولی رو دیدم خندم گرفت😂

    موافقم 6
    مخالفم 2
  4. kawaki

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    😂😂😂😂😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. nima.jdm

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (769 ديدگاه)

      خداوکیلی از درگ این آرمیچر برقی ها خیلی بهتر بود

      1. Taha Ayoobi

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (5650 ديدگاه)

        😂👍

  5. shetab-car

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    کسی که میره سمت چارجر مصرف کننده عادی است خریده فقط گاز بده با این شرایط حداکثر برد این ماشین، باید دائم تو شارژ باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا