دوج ادعا میکند که چلنجر دیمن ۱۷۰ میتواند ۴۰۰ متر درگ را در ۸.۹ ثانیه طی کند اما آیا در دنیای واقعی میتوان به چنین تایمی دست پیدا کرد و تسلا مدل S پلد را شکست داد؟
دیمن ۱۷۰ چند ماه پیش بهعنوان آخرین نسخهٔ چلنجر معرفی شد و دوج ادعاهای بزرگی در مورد آن کرده است؛ اما آیا این خودرو آنقدر سریع است که بتواند سریعترین سدان تولیدی جهان یعنی تسلا مدل S پلد را در مسابقهٔ درگ شکست دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، باید بین دو خودرو مسابقهٔ درگ برگزار شود که بروکس از درگتایمز با ارائهٔ مدل S خودش، ترتیب آن را داده است.
این دو خودرو از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند هرچند که هرکدام این قدرت را به شیوهٔ کاملاً متفاوتی تولید میکنند. تسلا به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ چلنجر دیمن هنگام استفاده از سوخت E85، قدرت ۱۰۲۵ اسب بخاری را به چرخهای عقب تحویل میدهد. تسلا با وزن ۲۱۷۷ کیلوگرم، از دوج ۱۹۴۰ کیلوگرمی سنگینتر است اما در عوض از مزیت چهارچرخ محرک و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی بهره میبرد درحالیکه نیروی عظیم موتور دوج فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
کشش بیشتر تسلا در مسابقهٔ اول بلافاصله خود را نشان میدهد زیرا پلد با اختلاف زیادی جلو میافتد و درنهایت زودتر به خط پایان میرسد. در مسابقهٔ دوم اما شرایط کمی فرق میکند. این بار دیمن ۱۷۰ کشش خیلی خوبی دارد و حتی در ابتدا از رقیب الکتریکی کمی جلو میافتد اما بااینحال، تسلا در ادامه دوج را پشت سر میگذارد و در پایان ۴۰۰ متر زمان ۹.۳ ثانیه را ثبت میکند درحالیکه دیمن این کار را در ۹.۷ ثانیه انجام میدهد. این بار تایم هردو خودرو نسبت به مسابقهٔ اول ۰.۱ ثانیه بهتر میشود.
مسابقهٔ سوم اما نیمهتمام باقی میماند زیرا دیمن ۱۷۰ با مشکل مواجه میشود. در این درگ خودرو لانچ خوبی دارد اما وقتی به دنده دو میرود کشش را از دست میدهد و نمیتواند مسابقه را ادامه دهد. بااینحال، همان دو مسابقهٔ اول بهخوبی نشان داد که دیمن ۱۷۰ هرچند تا دندان برای پیست درگ مسلح شده اما نمیتواند حریف سوپرسدان رعدآسای تسلا شود. البته بدون شک زمان ۹.۷ ثانیه برای یک خودروی ۲ تنی دیفرانسیل عقب بسیار چشمگیر است.
مقایسه مشخصات فنی
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ | تسلا مدل S پلد | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۱۰۲۵ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۸۰ نیوتن متر | ۱۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
وزن | ۱۹۴۰ کیلوگرم | ۲۱۷۷ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
قیمت | ۱۱۹ هزار دلار | ۸۹ هزار دلار |
Zahid AMG. 2005
۷ دی ۱۴۰۲انتخابم فقط وفقط دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ 😈😈😈
از تسلای جاروبرقی خوشم نمیاد
۰۰۹۸سامورایی
۷ دی ۱۴۰۲دقیقا
منم غرش V8 رو با کل خودرو های سایلنت برقی عوض نمیکنم
تازه نتیجه هم نزدیک به هم بود درگ اول درست لانچ نکرد
در درگ دوم دوج چلنجر لانچ مناسبی داشت و نتیجه نزدیک به هم بود
R
۷ دی ۱۴۰۲بارها گفتم آمریکایی های پرادعا اسب بخارای توخالی ان تو واقعیت یه آلمانی با نصف قدرت همه این توهمی هارو میزنه
B
۷ دی ۱۴۰۲دلیلش بخاطر اینه که خودرو های آلمانی خیلی پیشرفته ترن هم پلتفرمشون جدیده هم موتورشون مدرن تره و با کیفیت تر ساخته میشن
این نسل چلنجر سال ۲۰۰۸ معرفی شده ! یعنی شاسیش برای ۱۵ سال پیشه !!
۱۷۰، تایم درگش در حد ۹۱۱ توربو اس هست حتی شاید سریع ترم باشه
گرچه تسلا هم آمریکایی هست :○
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲هر موقع آلمان تونست به شتاب ۱.۶۶ دوج برسه اون موقع بگو پیشرفته ترن
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲شتاب 1.66 تون هم دیدیم🤣🤣
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲nhra هم دیدی😉
PURIYA
۸ دی ۱۴۰۲اون nhra رو بزار دم کوزه آبشو بخور😂
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲آخ آخ حواسم نبود همه دروغ میگن فقط آلمانی فن ها راست میگن🤣
ابوالفضل
۹ دی ۱۴۰۲میزنه ایشالا
Mercedes-Benz
۸ دی ۱۴۰۲این آشغالارو باید اوراق کرد
فقط ژرمن🇩🇪🇩🇪🇩🇪
Mercedes-Benz
۸ دی ۱۴۰۲آفرین شتاب ۱/۶۶ از ۲/۱ کندتره
هرچی ژرمن ها اعدادو کمتر اعلام میکنن این جارو برقی سازی های امریکایی غلو میکنن🤣🤣😅😅😂😂🤣
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲nhra سلام رسوند
Sss
۹ دی ۱۴۰۲دقیقا همینه دوج همیشه پرچم بالا😈
پرایدسوار
۷ دی ۱۴۰۲داشتم فکر می کردم اگه تو درگ سوم تسلا به مشکل می خورد اینجا غضنفر از دوغوزآباد سفلی می خواست کلی تیکه بندازه به این جارو برقی! بی نوا
ali
۷ دی ۱۴۰۲همین دوج قرمزه تو ۴۰۰ متر تایم ۹.۲ رو زده اون وقت تو درگ با تسلا چطوری تایما شده ۹.۸ و ۹.۷؟؟
تبلیغات تسلا.. لایک
ضعف دوج ..دیسلایک
نظرتون چیه؟؟
مهران
۷ دی ۱۴۰۲خود شرکت هم گفته تحت شرایط خیییلی خاص و سوخت خاص و لاستیک و آسفالت و…میتونه اون تایم رو بزنه دوج…
کاش اون m3 رو اورده بودن به جای دوج…
اميرمحمد
۲۰ دی ۱۴۰۲شرایط مورد نیازش خیلییییی خاص نیست
Taha Ayoobi
۲۸ دی ۱۴۰۲کی گفته خیلی خاص؟؟؟
کلا یه لاستیک مسابقه ای و یه بنزین E85
heh
۷ دی ۱۴۰۲از اولشم مشخص بود دیمن ۱۷۰ فقط یه تبلیغه و وقتی اون اعداد شتاب ۱.۶ و ۴۰۰ متر زیر ۹ رو میزنه که ویدیو رو با سرعت ×۱.۵ پلی کنی .
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲این ماشین برام قابل احترامه
ولی یه عده نمی خوان قبول کنن که ماشینایی آمریکایی هیچوقت به اعداد اعلامشون نمیرسن
اميرمحمد
۲۰ دی ۱۴۰۲عجب
یادمون نمیره دیمون رکورد اعلامی کارخونه رو زد
Viper
۷ دی ۱۴۰۲آره برا شما متعصب ها تبلیغه….
AMIN JAFARI
۷ دی ۱۴۰۲پادشاه تسلا
شکست پادشاه درگ بنزینی از ی خودروی 4 نفره خانوادگی برقی :)
(Ali(chevynova
۷ دی ۱۴۰۲در هر ۲ صورت چلنجر ولی تسلا قابل احترامه
ماشالاه چلنجر
ماشالاه اصالتش
ماشالاه قلدریش
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲ماشالاه ماشالله بش بگین صد قل هو لا بش بگین😂
چشم نخورین یه وقت بچه های آمریکایی فن😂🤣
parhamiof
۷ دی ۱۴۰۲خب امیر و پیام به عنوان دو حزب کره و ژاپن باهم آشتی کردن
حالا بین دو حزب آلمان آمریکا به ریاست پوریا و علی شوی نوا دعوا شده😂
خوش اومدید به قسمت کامنتای پدال پر محتوا ترین در کل ایران
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲عزیز منو با اینا تو یه چلنج نزار
ما کسی رو نمیبینم که ارزش دعوا داشته باشه (افت لاتی داره)
Mahdi
۷ دی ۱۴۰۲آقا من نمیدانم تعصب انقدر زیادی از کجا اوردین هم با تسلا فن هستم هم با چلنجر فن آقا شما باباتون هم نمیتونه این ماشین هارو بخر چه برسه به شما بخدا آدم ناراحت میشه ببینه مردم مملکتش بخاطر چیزی که اصلا نداشتن و نخواهند داشت با هم دعوا کنند بس کنید دیگه هربار میام تو این سایت پدال که واقعا محتوای خوبی میزاره برای آشنایی با ماشین ها چند نفرتون میپرین به جون هم
میثم
۷ دی ۱۴۰۲مقصر اونایین که مثلا کامنتارو چک میکنن و بعد تایید میکنن، مخصوصا ترول و اسپم که میگن نباید باشه.
Ardavan Eslami
۸ دی ۱۴۰۲بابا راننده اون دوج رو هرکس دیده میفهمه منظورم رو از صدای ماشین میشد فهمید راننده ببخشید چه گوهی هست من آلمانی دوست دارم چون همهشون بروزن ولی این آمریکایی ها برای چند صد سال پیشن و هنوز بالاترن ولی یعنی به زبان اصیل تسلا=کود پای درخت
۰۰۹۸سامورایی
۷ دی ۱۴۰۲درگ اول رو حساب نکنید چون چلنجر لانچ درستی نکرد
ولی درگ دوم لانچ خوبی داشت و نتیجه هم نزدیک به هم بود.
Gdm
۷ دی ۱۴۰۲خب نباید نتیجه نزدیک به هم باشه!
اس پلید تونست چیزی که خود کمپانی گفته رو بزنه ولی چلنجر باید اندازه ی اتوبوس فاصله مینداخت تا به چیزی که خود دوج گفته برسه
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲یه ماسل کار ۱۰۰۰ اسبی دف عقب به مهارت بالایی نیاز داره و اگه یه راننده خوب داشت اندازه همون اتوبوس تسلا رو شکست میداد
مازیار
۷ دی ۱۴۰۲خوب اینم پیست مخصوص
چرا داج با آمار کمپانی فاصله داره اونم نه فاصله ناچیز؟
۷۶۵ که روی این پیست نیم ثانیه سریعتره !
https://www.pedal.ir/mclaren/%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-400-%d9%85%d8%aa%d8%b1-%d9%85%da%a9-%d9%84%d8%a7%d8%b1%d9%86-765lt/
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲دلیلش کاملا واضحه نبود مهارت راننده مشکل از دوج نیست اگه بود nhra شتاب دوج رو تایید نمیکرد
مازیار
۷ دی ۱۴۰۲او بله راننده مهارت نداشت
از ازل تا ابد راننده مهارت نداشت
خلاص😄
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲شما فعلا جواب حرف من رو بده فرار نکن
دانیال_Surrey،England
۷ دی ۱۴۰۲نمیشه با یه طراحی ماله 2 قرن پیش که شبیه آجر با چهارتا چرخه،به همچین شتابی رسید،اگرم بشه شرایط ویژه ای داره که هیچ راننده ای حوصلشو نداره.
برای دیمن هم همین تبلیغاتو کردن آخر حریف 720 نشد که هیچ،این یانکی هم با اروپایی ها بد کرد!!
به جای وقت گذاشتن رو محصول بی مصرفی مثل دیمن که تنها لذتش صداشه،سرمایشون رو صرفه احیای وایپر میکردن چندین برابر بهتر از این بود.
Jeferson
۷ دی ۱۴۰۲با احیای وایپر کاملا موافقم.
ولی شما چلنجرو کنار ماشینای دیگهی خیابون ببینید متوجه می شید که برای جلب توجه،حتما خطوط تیز و شکستگی و انحنا لازم نیست و این خودش یه نوع سبکِ خاصِ طراحیه
R@min
۷ دی ۱۴۰۲سر هم کردن یه درگستر ساده ترین کار در دنیای خودرو هست که حتی وقت و سرمایه ای آنچنانی هم نمی خواد.
اوضاع کرایسلر اونقدر فاجعه هست که ساخت یه سوپراسپرت به طور کامل ورشکستشون می کنه. مشکلات خیلی بزرگتری دارن که محصولات پرفورمنس توش گم میشه.
دانیال_Surrey،England
۷ دی ۱۴۰۲دقیقا عینه سبک طراحی سایبر تراک که برای جلب توجه ساخته شده!
ولی در عمل فرسنگ ها از رقباش عقب تره.
حالا سایبر با زشتیش جلب توجه میکنه،دیمن با جذابیت و سادگی بیش از حدش،که شاید برای آمریکایی بازا این جذابیت بیشتر به چشم بیاد.
مهم کاربردی بودنه که متاستفانه هیچکدوم اونطور که باید ندارن؛دیمن با صداش و سایبر با شتابش که به تنهایی به کار هیچکس نمیاد.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۷ دی ۱۴۰۲من نمی دانم چجوری درگهای جعلیع این بابا که همیشه ثابت کرده دنبال ضعیف نشون دادن آمریکاییهاست حجته ولی اعلام رسمی تایم دیمون توسط nhra دروغه.کاملا مشخصه راننده به کلی تمرین نیاز داره تا بتونه قدرت و گشتاور بی انتهای دیمون رو کنترل کنه.نباید راننده اجازه بده چرخها بیشا از حد بلند بشن.خدا رو شکر فیلم تایم ۸.۹ تو یوتیوب هست برید ببینید.یا حداقل برید از دوربین صاحب چلنجر که تو پیجش هست ببینید که چقدر وحشتناکه کنترل گشتاور دیمون.اونیم که گیر میده به ناتوانیه دوج اینو بدونه برای دوج کاری ندارم سیستم ۴ چرخ متحرک دورانگو هلکت رو بندازه رو چلنجر تا دو دف بشه.میدونید که چلنجر نسخه ۴ چرخ متحرک ۳۰۰ اسبی هم داره.ولی به جایش کلی مهندسی کردن کلی نو آوری کردن تا چیزی بسازن که راننده قشنگ حس واقعی مسابقه رو درک کنه.به هر حال سریعترین ماشین تولیدی تاریخ به صورت رسمی دیمونه حالا بقیه بدوند
مازیار
۷ دی ۱۴۰۲یانکی یاد فیلم شجاع دل افتادم
قبل از شروع اولین نبرد وقتی ویلیام والاس اومد اون فرمانده محلی گفت این لشگر ماست
والاس هم گفت اگه لشگر شماست پس چرا داره میییره؟
حالا هم باید گفت اگه سریعترین ماشین تاریخه پس چرا همش میییبازه؟😄
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲دوج هیچوقت نباخته اعداد و ارقام دروغ نمیگن
مازیار
۷ دی ۱۴۰۲هم میگی راننده ناشی بود هم میگی داج هیچوقت نباخته
خوب باید باخته باشه تا بگی راننده ناشی بود دیگه جانم😂😂
واقعا مفرحی سوشی
شب خوش
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲خب راننده باخته نه دوج
مازیار
۸ دی ۱۴۰۲سوشیانت این تنها حرف جدی هست که بهت میگم چون تو هپروت سیر میکنی و اصلا نمیشه باهات جدی حرف زد
با بیشتز از هزار و چند صد کامنت تنها کاری که کردی بدنام کردن امریکایی و امریکایی فن بود و باعث شدی توهین ها و تمسخر هایی روانه امریکایی ها خصوصا خانواده داج بشه که اگه کامنت هات نبود اون توهین ها هم نبودن
یه کمی به بازخوردهای حرفهات نگاه کن
اینو کاملا دوستانه گفتم
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲همیشه حقیقت باعث میشه یه عده فشار بخورن
مازیار
۸ دی ۱۴۰۲هر طور مایلی برداشت کن
اما حقیقت هرگز بیشترین مخالف رو نداره
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲موقعی که میگفتن زمین گرده همه میگفتن دروغه پس همیشه از رو منطق صحبت کن نه نظر رفیقات
مازیار
۸ دی ۱۴۰۲مثالت راجع به زمین کامل کننده تمام اون کامنت های قبلیت بود
موفق باشی
مازیار
۸ دی ۱۴۰۲و به عنوان حسن ختام این بحث میخوام یه پیش بینی کوچولو داشته باشم
تا آخر دنیا هیچ راننده حرفه ای پشت هیچ ماشین امریکایی نخواهد نشست
فرشاد
۷ دی ۱۴۰۲هرکی بشینه پشتش مهارت نداره
هرموقه تونست 400متر زیر3ثانیه بره مهارت داره
حناتون رنگی نداره
اميرمحمد
۲۰ دی ۱۴۰۲لانچ کردن با یه چهار چرخ متحرک مطمئنا ساده س
ولی با یه دیفرانسیل عقب 1000 اسبی با کوه گشتاور خیلی سخته
تو درگ هایی دیدیم که واقعا تایم خوبی با دیمون میگیرن
حتی یه خبر هم بود که تایم کارخونه رو زده بود
اما نیاز به راننده خوب داره نه یه مبتدی
Tesla
۷ دی ۱۴۰۲فسیل فن این همونی بود که بهش امید داشتی !!! 🤣🤣🤣 به جای اینکارا باید به درگاه تسلا کبیر زانو بزنید تا شاید به بزرگی خودش شما رو ببخشه 🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪💪⚡️⚡️⚡️
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲اوقات فراغت خود را اینگونه سپری میکنی🤣🤣
Mercedes-Benz
۹ دی ۱۴۰۲اوقات غیر فراغتشم اینطوری سپری میکنه😂😂😅😅🤣🤣
gmcs399168lss24
۷ دی ۱۴۰۲برو خوش باش با تسلای کبیرت.
Viper
۷ دی ۱۴۰۲راننده به نظرم ماهر نبود چون دیمن ۱۷۰ زیر ۹ ثانیه ۴۰۰ متر رو میره و اینکه آخر سر هم به مشکل بر خورد
heh
۷ دی ۱۴۰۲هنوز نفهیمدی که اینا همش تبلیغه و خیلی شرایط خاص و سختی میخواد تا رخ بده .
راننده فوق حرفه ای + ارتفاع از سطح دریا + سوخت مخصوص + لاستیک مخصوص + آسفالت چسبنده پیست درگ + گرم کردن لاستیک + درست لانچ کردن + ….
دیمن نمیتونه به این راحتیا زیر ۹.۳ بزنه چه برسه ۸.۹
طنز اونجاست که بیاد رو آسفالت معمولی =))
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲خوبه خودت میگی به این شتاب میرسه اون وقت چجوری شد تبلیغ؟! شد یه بار شما آلمانی فن های متعصب یه حرفی بزنین و توش پارادوکس وجود نداشته باشه؟!
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲قربونت الان تایم ۸.۹ زده یا نه؟؟ فقط همینو بگو
اصلا جهنم و ضرر تایم ۹ زده؟؟ 9.1 چی؟؟
۹.۲؟؟ دیگه ۹.۳؟؟ بابا ۹.۴؟؟
دهنتون سرویس تایم ۹.۷ زده خدایا مگه میشه انقدر اختلاف در تایم اعلامی
حتی ماشینای ایران خودرو هم تایم اعلامی رو میزنن🤣🤣
من موندم شما تعصب چی رو میکشین
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲وقتی nhra با اون اعتبارش تایید کرده پس بله هم تایم ۸.۹ درسته هم صفرتاصد ۱.۶۶
PURIYA
۸ دی ۱۴۰۲شتاب ۸.۹ رو nhra تایید کرده
ولی الان از ماشینی خورد که تایمش ۹.۳ بود
چجور میشه؟😂😂
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲جوابش خیلی ساده هست به هر کی که پشت ماشین میشینه نمیشه گفت راننده حرفه ای
Liverpool
۷ دی ۱۴۰۲تایم 9/7 دوج هم خیلی سریع بود ( یک دهم ثانیه از ویرون و ۹۱۸ اسپایدر سریع تر ) ولی لامصب تسلا تو یه لول دیگه ای هست برات کار یه سوپرا ۱۵۰۰ اسبی رو تو قالب یه سدان در میاره
R
۷ دی ۱۴۰۲تایم پیست دیمن مخصوص پیستو با کلی اضافه کاری با تایم خودرو جاده ای مقایسه میکنی تایم دیمن تو جاده معمولی بالای دهونیم ثانیس اصلا با ویرون و ۹۱۸ قابل قیاس نیست
Liverpool
۷ دی ۱۴۰۲البته سریع ترین خودرو ۴۰۰ متر ریماک نورا هست با تایم 8/5 رتبه دوم شیرون ss با 9/1 و رتبه سوم تازه تسلا مدل s plaid هست با زمان 9/3
R
۷ دی ۱۴۰۲رتبه سوم لوسید سافایر رتبه چهارم شیرون پوراسپرت بعد تسلا اس پلاد
Dark Knight
۷ دی ۱۴۰۲برای اولین بار بود که از برد تسلا خوشحال شدم ! واقعا داج چرا انقدر دروغ میگه ! حتی تو شتاب اولیه هم حریف plaid نشد دیگه چه برسه به ۴۰۰ متر ، حالا نظرات آمریکایی فن باحاله : راننده داج فلج مغزی بود ، زمین برای داج شیب مخالف داشت یا نمیدونم هوا یک درجه گرم تر بود ! هر چی هم بگید مهم اینه که الان یه سدان برقی ۵ نفره زد نابودتون کرد رفت پی کارش
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲تازه گفته بودن شتاب صفر تا صدش ۱.۶۶ هست
اگه اینطور می بود تسلا رو تو شتاب می خورد ولی کوو؟
همش تبلیغ بود؟؟
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲پروفسور میتونی اینو توضیح بدی که اگه دوج دروغ میگه چطور nhra مشخصات دوج رو تایید کرده قبل از کامنت دادن یکم فکر کن
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲تایید nhra چه ارزشی داره وقتی ماشین اون تایمو نمیزنه؟ در ضمن ماشین باید شتابش طوری باشه که یک فرد معمولی که راننده مسابقات فرمول وان نبوده از شتابش بهره ببره نه اینکه صد جور قلق و پیچیدگی داشته باشه آخر تایم اعلامی شو نزنه
ماشینای دیگه (نمیگم آلمانی) با هر جور راننده ای و در شرایط گوناگون به تایم اعلامی میرسن
حالا اینکه تایید شده باشه توسط سازمانی یا نه به چکار من میاد؟؟ من تو واقعیت از ماشین کار می خوام
بعدم ماشین اتومات هست دنده دستی نیست که تنها کاری که راننده باید با این ماشین انجام بده اینه که اول یکم ماشینو گرم کنه بعد پاشو تا ته بزار رو گاز که لانچ کنترل هم دور موتور رو تا محدود مناسب نگه میداره و بعد ماشین راه می افته،، راننده بد بود دیگه چه مسخره بازی ایه
مثلا راننده حرفه ای چکاری اضافه بر این هایی که گفتم باید انجام بده؟؟
دست از تعصب های کور کورانه بردارید خواهشن
Mohammad hasan
۸ دی ۱۴۰۲من هیچ جانب داری از هیچ کمپانی ندارم
ولی نکته ای که در اینجا مطرحه تفاوت زبان پیکر بندی فنی این دو تا خودروعه یک دو
ذاتا این دو تا خودرو با هم تفاوت دارن و نمیشه یکسری پارامتر ها که در مورد شرکت دوج مطرحه رو به عنوان نقطه ضعف در نظر گرفت
چرا که دیمن نه به عنوان یک خودرو عادی بلکه به عنوان یک خودرو مسابقه ای با مجوز تردد تو خیابون های شهر ساخته شده که هیچ سیستم رفاهی به صورت فابریک نداره
چیزی هم که تو خودرو های مسابقه ای مطرحه تغییرات و کیفیت پارامتر هاست که در خصوص تسلا ما اینو نداریم چون به خودی خود یه ماشین عادی که صرفا قدرت بالایی داره که به دنباله اون شتاب خودبی کسب می کنه
ولی مسئله شتاب در خصوص دیمن یه پارامتر متغیر که به عوامل فنی زیادی مربوط میشه
که مهمترینش راننده خودرو بود که زد ترکوند ماشین نو رو
یکی از علل مهم اینکه فاصله بین این دو خودرو زیاد بود آب بندی نبودن دیمن بود
وگرنه ماشینی که خود شرکت دوج اعلام کرده تحت شرایط خاص به عملکرد بسیار بالا دست پیدا می کنه هیچ شخصی سعی در اثبات اینکه تو خیابون عادی میتونه این عملکرد داشته نداره ( تو خود آمریکا! ) چون در حالت عادی قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار نداره حالا با کم و زیادش
Mohammad hasan
۸ دی ۱۴۰۲گفتم شتاب تو دیمن یه پارامتر متغیر چون این احتمال در آینده وجود داره که یک مالک این خودرو فرای استاندارد های شرکت سازنده عمل کنه و به جای E85 از JP4,5 استفاده کنه
و از لاستیک های درگ فاق بلند تر بهره بگیره و تو لانچ کردن مهارت بهتری داشته باشه
و تایم بهتری ثبت کنه
که در خصوص دیمن سال ۲۰۱۸ این اتفاق برای یک دیمن سفید رنگ افتاد و ۰٫۳ ثانیه ۴۰۰ متر رو زود تر طی کرد
پارامتر هایی که مد نظره
مثل آب بندی صحیح موتور و گیربکس
سوخت مخصوص لاستیک مخصوص
پیست مخصوص آماده سازی صحیح ( گرم کردن و…) اگر این موارد رعایت شه میتونیم شاهد عملکرد بهتری از گفته خود کارخونه از دیمن باشیم چیزی که تو محصول هوشمند و نسل جدید تسلا نمیبینیم
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲تعصب رو که شما ها دارین وقتی nhra تایید کرده یعنی اومده بررسیش کرده الکی نیومده یه چیزی بگه مثل شما ها پس یعنی میتونه اون تایم رو بزنه و مشکل از راننده هست لانچ کردن با ماشین درگ مثل یه ماشین معمولی نیست اونم ماشینی که بالای ۱۰۰۰ اسب رو به چرخ های منتقل میکنه و نیازمند مهارت بالای راننده هست
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲سوشیانت حالا بیا ببینم می خوای چی بگی؟
انقد دیمن ۱۷۰ رو گنده کردی چیشد په
قرار بود تایم ۸.۹ بزنه چیشد؟؟
محض اطلاع کاربرا میگم
اومده بودن زیر مقاله M3 تیونینگ که ۴۰۰ مترو تو ۸.۵ ثانیه تموم کرده بود نوشته بودن هه ماشین آلمانی تیونینگ تازه رسیدن به ماشینای فابریک آمریکایی تو شتاب!!😂😂
من همونجا بهش گفتم تو واقعیت این تایمو نمیزنن
ینی کل آمریکایی ها همینطورن
حالا اگه یه ماشین آلمانی ادعا کرده تایم ۸.۹ میزنه الان طومار این تسلا رو پیچونده بود گذاشته بود یه گوشه
مازیار
۷ دی ۱۴۰۲یعنی هنوز شک داری که نتیجه هرچی که باشه باز هم سوشیانت میاد و حرف خودشو میزنه؟
بیشتر از هزار بار تکرار شده !
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲این حرف من نیست حرف متخصص هاست
مازیار
۷ دی ۱۴۰۲شکسته نفسی می فرمائید قربان
شما از هر متخصصی متخصص تر هستید
حالا اینکه در چه زمینه ای؟ انتخاب با بقیه😆
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲کسی که چیزی راجب خودرو حالیشه چند تا مطلب میخونه نه اینکه نظر رفیقاش رو بپرسه
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲یعنی خوشم میاد یه آجر رو پدال گاز باشه هم از نظر آلمانی فن ها میشه معتبر!!! در ضمن منم خیلی راحت میتونم بگم اعداد آلمانی فن ها فیکه و شما ها هم هیچ جوره نمیتونین رد کنین حرفم رو چون هیچ منبع معتبری ندارین ولی من منبعم nhra هست و این مشخصات دوج رو تایید کرده کسی که معنی ماسل کار رو بفهمه میدونه که به یه راننده خیلی حرفه ای نیازه پس برای همین باز هم میگم دوج پر شتاب ترین خودروی جهان رو ساخته و آلمانی ها فقط با تیون میتونن حریف آمریکایی ها بشن
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲منبع ما حرف خود کمپانی های معتبرمونه
منبع ما واقعیته
نه اینکه بریم تو یه بچه سایت ببینیم چی نوشته بیاریم بگیم منبع معتبر منبع معتبر😄
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲nhra که یکی از بزرگترین تعیین کننده قوانین درگ هست میگه این اعداد درسته اون وقت آلمانی فن میاد نظر رفیقاش رو میپرسه و میگه منبع معتبر🤣
PURIYA
۸ دی ۱۴۰۲آخه بنده خدا این ماشین عزیزتون با اختلاف بسیار زیاد از ماشینی که تایمش ۹.۳ بود خورد
من طرفدار تسلا نیستم ولی تسلا راحت این تایمشو چند بار میزنه نیاز به کلی دنگ و فنگ و سوخت و تایر و راننده فوق ماهر اینا هم نداره
حالا هی بیا به این توضیح بده🤦♂️
اگر فیلمی تو واقعیت دیدی(نه تبلیغ) که این داج تایم ۸.۹ زد اونوقت حق با توئه
اصلا ۹ هم زد اشکال نداره فقط نزدیک بزنه
باش؟؟؟ قانع شدی؟؟؟متعصب
شتاب nhra هم بزار تو جیبت😂
فقط خواهشن وقتی حرف بزن که این ماشین تایمشو بزنه همیییین!! میترسی تایمشونزنه؟؟ صبر میکنم بالاخره ویدئوهای بیشتری ازش میاد تو درگ
بالاخره وقتی nhra تایید کرده تو واقعیت هم باید اتفاق بی افته این افسانه🤣
دیگه هم چیزی نگو. خلاص
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲تو واقعیت خیلی چیز ها اتفاق میوفته که شما ها نمیبینید هزار تا درگ هم باشه وقتی همچین سازمان بزرگی تایید کرده پس یعنی واقعیت داره و اون راننده ها حرفه ای نیستن حالا هی حرص بخور قبلا هم گفتن لانچ کردن ماسل کار خیلی سخت تر از یه ماشین معمولی هست ولی مهم اینه که دوج رکورد جهانی رو شکسته
هلهل
۷ دی ۱۴۰۲کاش طراحی تسلا اینقدر بد نبود
توی برقی ها لوسید و بعضی چینیا مثل آواتار رو ترجیح میدم
blackwing
۷ دی ۱۴۰۲این جمله رو همیشه میگم : مهم نیست ماشین بنزینی توی این درگ چه تایمی ثبت کرد ، انتخاب من همیشه ماشین بنزینیه 💪🏼
ARMAN سابق
۷ دی ۱۴۰۲چلنجر چند تا ایراد داره
یکی وزنش هست که به نسبت زیاده
یکی تک دف بودنش هست که با این میزان قدرت خوب لانچر کردن باهاش خیلی سخته
یکی هم گیربکس هست که AT معمولیه و سرعت تعویض دندش هم معمولیه
اگه این مدل چلنجر گیربکس دو کلاچه داشت و یکم وزنش کمتر بود و از همه مهمتر دو دف بود بردنش خیلی سخت می شد.
البته که اگه این ویژگی ها رو هم داشت هویت ماسل کارش کمرنگ میشد
مازیار
۷ دی ۱۴۰۲آرمان به نظرم اینها که گفتی ایراد بحساب نمیاد
ایراد کار ذهنیت و رویکردی هست که تو فلسفه ساختش وجود داره
و اصرار به اینکه این ماشین صاحب رکورد میشه بشرط چندین و چند اما و اگر
Mohammad hasan
۷ دی ۱۴۰۲طراحی دو دیفرن که کلا هیچی
ولی گیربکس DCT یا دابل کلاچ ترنسمیشن یه راهکار عالی برای دستیابی به شتاب ادعایی توسط این شرکت میتونست باشه که زمانی که با سیستم تی سی اس و لانچ کنترل و ترنس بریک محصولات اختصاری دیمنِ دوج یه ترکیب اثر گذار میتونست باشه چیزی که تو موستانگ جی تی ۵۰۰ شرکت فورد به طور ملموس درک شد البته که جی تی ۵۰۰ ترنس بریک نداشت
در کل عوامل موثر تو شتاب این مدل محصولات زیاده
پیست مخصوص
لاستیک مخصوص
سوخت مخصوص
آماده سازی درست که شامل گرم کردن موتور گیربکس و داغ کردن لاستیک های ماشین میشه
و در خصوص وزن کاری نمیشه کرد چون ماشینای عملکردی ذاتا سنگین هستن…نهایت ۵۰ کیلو سبکش کنن…چیزی که شرکت های مطرح اروپای سالانه تلاش می کنن که محصولاتشون تو این مقادیر کم سبک بشه
Jeferson
۷ دی ۱۴۰۲دوج علاوه بر حفظ دف عقب برای لذت، اگه یه نسخه چهار چرخ برا ۱۷۰ می زد. قطعا نتیجه بهتری می تونست بگیره
H2
۷ دی ۱۴۰۲انتخاب من تسلا
سریعتره
بی دردسرتره
کاربرد خانوادگی و روزمره هم داره
40 هزار دلار ناقابل هم میمونه تو جیبم 😁
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲اگه یه راننده خوب پشت دوج می نشست تسلا در برابر دوج جوکی بیش نبود
Puriya
۷ دی ۱۴۰۲🤣🤣
هیچکس
۷ دی ۱۴۰۲داداش بسه دیگه بچه سال بازی واسه چی داری در میاری خب بنزینی دوست داری صدا دوست داری واسه خودت هر موقع که بنزینی مقابل یه برقی باخته اومدین انداختین گردن راننده الان راننده هاشم عوض شه باز تسلا برنده میشه چون برقیه و نیرو زود میرسه به چرخ چه بخوای چه نخوای
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲چه ربطی داره الان با این منطقت ری را چون برقیه از همه بنزینی ها سریع تره؟! قطعا نه پس از اونجایی که nhra که معتبر هست این مشخصات رو تایید کرده پس اگه یه راننده خوب پشت دوج می نشست تسلا رو شکست میداد
Alan.r
۷ دی ۱۴۰۲با لاستیک اسلیک و پیست درگ و سوخت E85 و هزار کوفت و زهر مار دیگه بازهم ۰.۸ ثانیه با رقم اعلام شده فاصله داره
ماشاالله آمریکا کارز
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲واقعا ناراحت کننده هست که آلمانی فن ها انقدر دارن فشار میخورن هیچکس نمیخواد جواب بده که چطور هم دوج دروغ گفته هم nhra؟! فشار هم حدی داره
Scuderia Ferrari
۷ دی ۱۴۰۲به احترام شکوه ، بزرگی و ظاهر شیطانی و عضلانی دوج چیزی نمیگم ولی با اون قدرت و گشتاور این رسمش نبود
همه میدونیم که دیمن ۱۷۰ چه مشکلات و معایبی داره که نمیتونه تایم اعلامی کارخونه رو بزنه
دوج باید برای دل ما و طرفداراش ماشین بسازه و وارد اعداد و ارقام فضایی و خیالی نشه
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲اعدادش کاملا واقعی هست کی گفتی خیالیه؟!
آلمانی باز
۷ دی ۱۴۰۲ی جوری با اطمینان میگی کاملا واقعیه انگار اون موقع که تایم ۸.۹ زدن تو پشت فرمون بودی😂
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲مگه شما ها پشت فرمون بودین که انقدر با اطمینان میگین که مشخصاتش دروغه؟!
آلمانی باز
۸ دی ۱۴۰۲چشم دارم! دیدم همین الان رو آسفالت درگ ۹.۷ زد
شما هم دیدی دیگه؟نه؟
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲تفکر میگه که وقتی سازمان بزرگی مثل nhra تایید کرده یعنی ۸.۹ حقیقت داره
Moro
۷ دی ۱۴۰۲این داستان.
تسلا رنده میکند
BMW
۷ دی ۱۴۰۲ببین تسلا فن همین بلند شدنش لاستیک های جلو برات کافیه 🤨😂😂بارس از روزی که تا ته بیاد تو حلق تسلا و خودت 🤣🤣🤣🤣🤣🤣جارو برقی رو هم که ماهم داریم
Oxygen
۷ دی ۱۴۰۲تسلا فن نیستم ولی بگم plaid بیاد m8 و هر چی ب ام و تو دنیا وجود داره رو جرر بده !! ( از رو تعصب نظر ندید )
فرشاد
۷ دی ۱۴۰۲بی ام و رو میذاشتن کنار این شجره نامه شو پاره میکرد
امریکایی ها به غیر فورد کوروت هیچوقت سر حرفشون نیستن
دوج که دیگ در محفل دروغ دونگ بزرگترینه
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲آخ آخ باز اسم شتاب ۱.۶۶ اومد و فرشاد فشار خورد از قدرت دوج
B
۷ دی ۱۴۰۲یعنی میگی مثلا m5 cs (سریع ترین و قوی محصول بیمر) از تسلا بهتر تایم میزد ؟
فکر میکنم از داج هم شکست میخورد چه برسه پلد که همه آلمانی هارو میزنه ( با فاکتور گیری amg one که هایپرکار هست)
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲همون M5 با قدرت همین دیمن ۱۷۰ که هزار اسب باشه تایم زدن اونم چه تایمی!!
بگو چقد
8.5 واا ویلااا
دقیقا با همین قدرت دوج
خیلی هم از چیزای پیشرفته ای استفاده نکردن جز افزایش قدرت موتور
همیییین
نه سوخت E85
نه تایر های چسبنده درگستری
انقد برا ماشینای آلمانی سر و صدا نکنید👿
زیر پست آلمانی فن ها هم گوهر افشانی نکنید
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲پس خوبه خودتون میدونید که ماشین های فابریکتون حریف ماشین های فابریک آمریکایی نمیشه و حتما باید تیون شده باشه🤣💪🇺🇲🔥
فرشاد
۷ دی ۱۴۰۲نه m3تیون دشه ای که پدال گذاشته بود با تایم8.5
PURIYA
۷ دی ۱۴۰۲میدونم فرشاد
M5 cs تیون هم این تایمو زده تو یوتیوب دیدم
علاوه بر M3
M8 هم تایم ۸.۶ زده
فرشاد
۸ دی ۱۴۰۲واسه ژرمنا که این تایما کاری نداره فقط تیون ریز میخواد
وگرنه سوخت و لاستیک و ارتفاع و راننده کارکشته و ماستژ تایلنلدی و فوت و نذر رو منم بکنم صفرتاصد زیر 2میشه
امیرحسین
۷ دی ۱۴۰۲عشق هست دوج چلنجر
مازیار
۷ دی ۱۴۰۲والا آمریکن کارز اونقدر نقطه قوت داره که لازم نباشه راجع به شتاب یه مدل افسانه سرایی بشه
بیخیال این یه مورد
Masih
۸ دی ۱۴۰۲هیچی صدای غرش v8 سوپرشارژ نمیشه
Kian
۸ دی ۱۴۰۲چلنجر با اینکه دف عقب هست و موتور بنزینی و تسلا ۴ چرخ و برقی ولی جلوش کم نیاورد و صد حیف که تولیدش به آخر رسیده
170
۸ دی ۱۴۰۲برای من سواله که چرا توی هر سه درگ دوچ چلنجر دیمن بعد از استارت شتاب جا میخوره و افت توان میگیره دقت کنید تو ویدیو ها لطفا ، چرا باقی درگ های دوج چنین اتفاقی نمیفته؟ چرا این یکی اینجوریه؟