در جدیدترین U-Drag یا درگ رفت و برگشتی، دوج دورانگو هلکت با ۷۱۰ اسب بخار قدرت در برابر تسلا مدل Y پرفورمنس با ۴۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.
دوج دورانگو و تسلا مدل Y حتی در قویترین نسخههایشان هرگز رقیب مستقیم یکدیگر نیستند. البته هردوی این خودروها آمریکایی هستند، هردو شاسیبلند هستند و هردو سه ردیف صندلی را ارائه میکنند اما شباهتها در همینجا به پایان میرسد زیرا دورانگو در نسخهٔ هلکت یک غول بنزین خوار است که از پیشرانهٔ عظیم ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکند درحالیکه مدل Y به لطف قوای محرکهٔ الکتریکی دو موتوره، سرعت را در سکوت ارائه میکند.
دورانگو ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال میدهد درحالیکه مدل Y گیربکس ندارد و برای حرکت با هر سرعتی فقط از یک دنده استفاده میکند. علاوه بر این، شاسیبلند V8 دوج با وزن ۲۵۲۵ کیلوگرم، هرگز سبک نیست درحالیکه تسلا ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. قیمت مدل Y پرفورمنس که در ایالاتمتحده نسخهٔ هفتنفره ندارد، از ۶۱,۱۲۵ دلار آغاز میشود درحالیکه دورانگو هلکت ۹۳,۳۳۵ دلار قیمت دارد. دورانگو همچنین بسیار قدیمی است و پیشینهٔ نسل کنونی آن به سال ۲۰۱۰ بازمیگردد درحالیکه مدل Y ده سال جدیدتر است.
با این مقدمه، سراغ مسابقهای بین این دو ماشین میرویم که ادموندز آن را U-Drag مینامد. در این رقابت، خودروها ابتدا مثل درگ معمولی، ۴۰۰ متر را طی میکنند اما سپس ترمز کرده، دور زده و دوباره ۴۰۰ متر را برای بازگشت به خط شروع طی میکنند. طبق چیزی که ادموندز نشان میدهد، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت دو خودرو دقیقاً ۴ ثانیه است اما در مسافت ۴۰۰ متر دورانگو با ۱۲.۴ ثانیه نسبت به تسلا با ۱۲.۵ ثانیه برتری جزئی دارد. این یعنی هرچند دو خودروی موردبحث روی کاغذ کاملاً متفاوت هستند اما در واقعیت پرفورمنس بسیار نزدیکی دارند. بااینحال، هر رقابتی فقط یک برنده دارد و بنابراین، برای فهمیدن نتیجهٔ این U-Drag، ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
دوج دورانگو هلکت | تسلا مدل Y پرفورمنس | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر | ۶۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۲۵ کیلوگرم | ۲۰۰۵ کیلوگرم |
قیمت | ۹۳,۳۳۵ دلار | ۶۱,۱۲۵ دلار |
Shahab
۸ شهریور ۱۴۰۲جانم دورانگو😍 چه صدای خفنی داره این ماشین
فقط نعره سوپرشارژرش 🤤😁
فرهاد
۸ شهریور ۱۴۰۲بازم مسخره بازی درگ برقی با بنزینی 😒😒 مخاطب این این ویدئو ها فقط پسر بچه های ۱۴ یا ۱۵ ساله هستن ( مثل کاربر tesla )
Tesla
۸ شهریور ۱۴۰۲ای تسلا کبیر به صغیران رحم بکن !! این تازه مدل y بود اینطوری هلکت رو تحقیر کرد ، اگه x پلد کبیر بود چه اتفاقی می افتاد 🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪
ابوالفضل
۸ شهریور ۱۴۰۲ما که دستمون به اون ماشین ها نمیرسه فن بازیتون چیه بعد مگه طرف ماشین برای مسابقه یا درگ میخره به امکانات و شرایط پس از فروشش و نگهداریش بعد همه اینا تازه علاقه اش میاد وسط اونی که برای مسابقه میخره هم بحثش جداست
Shahab
۸ شهریور ۱۴۰۲یه درگ رفت و برگشتی میخوام بین کاین توربو gt و تسلا x پلد
مطمئنم x پلد چپ می کنه 😂
یه suv که ۲۶۰۰ کیلو وزنش بود رو گرفت خیلی جو برت داشته
چیزی از ارزش های دورانگو کم نمیشه
هنوزم موتور hemi اونو به آرمیچر آشغال برقی ات ترجیح میدم
علی
۲۴ شهریور ۱۴۰۲تسلا انگشت کوچیکشم هم نمیشه
reza-srt
۸ شهریور ۱۴۰۲تسلا صدای ویییییی میده؟
JDM
۸ شهریور ۱۴۰۲#ترول
#هیتر
تو هنوز ترول هات تایید میشه
پس پدال چرا انتقاد من درمورد فونیکس و خدماتش رو تایید نکردی؟ حرف حق زدن اینقدر درد داره
ولی یکی مثل این میاد ترول میکنه هیت میکنه توهین به شعور ما میکنه نظراتش هم با کله تایید میشه.
Farhan
۸ شهریور ۱۴۰۲تو فعلا برو گند زدن سیستم خودران تسلا رو جنع کن که هوس آبتنی کرده بود
Ali
۸ شهریور ۱۴۰۲یه ماشین شارژی برای این دوستمون بخرید خودشو کشت تسلای کبیر تسلای کبیر.
ازین ماشین شارژیا میخوای که طرح تسلا دارن؟
دیمن
۸ شهریور ۱۴۰۲تسلای کبیر 😂😂😂😂
sinasvj
۱۰ شهریور ۱۴۰۲#بیماران شیزوفرنی را در سایت راه ندهیم
Mazda
۱۱ شهریور ۱۴۰۲متاسفانه بچه ای نمیشه چیزی بهت گفت
علی
۲۴ شهریور ۱۴۰۲چقدر بد بختی واسه تسلا داری میمیری
نشناسی بهتره
۸ شهریور ۱۴۰۲بازم یه درگ چرت و پرت😕
تو بیای جارو برقی رو با یه دوج مقایسه کنی!!!
انگار توهین کنی به ش.ر.ف اون سازنده
رضا
۸ شهریور ۱۴۰۲نه وزن ماشینا شبیه همه نه قیمتشون نه قدرتشون چه جور مقایسه ایه
ابوالفضل
۸ شهریور ۱۴۰۲دوج ۹۳ هزار تاست اونی که میخره حتماً این ماشین خیلی دوست داره و گرنه در حضور اسکالید و امثالش که طرح بروزتری نسبت بهش دارم خیلی کارش سخته
blackwing
۸ شهریور ۱۴۰۲صدای ناله سوپرچارژ رو ترجیح میدم به نصف دارایی ایلان ماسک
Mohamad
۸ شهریور ۱۴۰۲چرا نصفش 😂😂😂
blackwing
۸ شهریور ۱۴۰۲بقیه موتور واسه نصف دیگهش 😂🤷🏻♂️
علی
۲۴ شهریور ۱۴۰۲هه👍
علی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲دادا من پراید رو به تسلا ترجیح میدم
امیر
۸ شهریور ۱۴۰۲الان خیلی ها تو فکر میرن که چرا دورانگو با اینکه ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشت ولی از تسلا ۴۵۰ اسبی باخت ! دو علت داره : ۱- گشتاور آنی تسلا که بابت موتور های الکتریکی هست و ذات تمامی خودرو های برقیه ۲- همانطور که در متن اشاره شد ، تسلا چیزی به اسم گیربکس نداره و اینکه میگن تک سرعته واقعا یه جوک هست ! در اصل یه متغیر که میتونه تا دور فرضی ۲۰ هزار rpm ( چون خودرو های برقی از اونجایی که موتور ندارن در نتیجه دور موتور یا همون rpm هم براشون تعریف نشده هست ) بره و تنها مانعی که باعث کاهش شتابگیری برقی ها تو سرعت های بالا میشه : محدودیت سرعت هست که توسط شرکت های سازنده برای ایمنی بیشتر باتری ها و سرنشینان تعیین میشه
حامد
۸ شهریور ۱۴۰۲البته پونصد کیلوگرم وزن بیشتر رو هم نباید فراموش کنی!
حسین دهمرد
۸ شهریور ۱۴۰۲ها ای که گفتی یعنی چه.
موتور که مستقیم به چرخ متصل نیس.بالاخره یه چرخدنده هم که داشته باشه میشه تک سرعته.
متغیر دیگه چیه؟
( چون خودرو های برقی از اونجایی که موتور ندارن در نتیجه دور موتور یا همون rpm هم براشون تعریف نشده هست )
واقعا در سفتی ایلان ماسک اینو ببینه روانی میشه.
بعد مگه میشه محدودیت سرعت نداشته باشه بالاخره اون موتور برقی یه حد محدودی برق میکشه نیروی مغناطیسیش که بی نهایت نیست.
کاش لااقل یه سرچ تو گوگل بکنید بعد کامنت بزارین.
Dead man95
۸ شهریور ۱۴۰۲راستی یادت رفت بگی این تسلا رو حالت درگ استریپ نبود وگر نه شونزده ثانیه زودتر به خط میرسید
Shahab
۸ شهریور ۱۴۰۲بابا به خدا کاربر Tesla چرت میگه
هیچ وقت من ندیدم مت واتسون درمورد اینکه من عمدا توی حالت drag strip نمیذارم حرف بزنه
طرف مطمئنا وقتی ۸ میلیون ساب داره ماشینارو توی بهترین حالت برای درگ قرار میده که اعتبارش خراب نشه
اون اعدادی که تسلا برای ماشیناش اعلام میکنه برای پیست مخصوص درگ اونم با تقلبی به اسم رول اوت حساب میشه که من قبولش ندارم .
تسلا و ماشینای آمریکایی رو دوس دارم ولی از فن های متعصبش بدم میاد و مجبور میشم با ماشینای اروپایی بکوبم شون
JDM
۸ شهریور ۱۴۰۲مگه گشتاور آنی نیازی به درگاستریپ داره؟
مگه چیه 16ثانیه زودتر به خط پایان میرسید؟
یه حرفا میزنین آدم شاخ درمیاره
Shahab
۸ شهریور ۱۴۰۲داره کاربر Tesla رو مسخره میکنه
AAA
۸ شهریور ۱۴۰۲اول اینکه دوج وزن خیلی بیشتری داشت دوم اینکه همیشه بردن به اون چیزی که پشت کاپوته بستگی نداره بلکه به چیزی که پشت فرمونه بستگی داره شتاب صفر تا صد جفتشون 3 و نیم ثانیس و در شروع هردو باید یکی میبودند ولی چرا تسلا جلو افتاد؟ و در ادامه طبیعتا دوج باید جلو میفتاد نحوه پیچیدنشونم که دیدیم راننده دوج بدرد نمیخورد
کاربر
۸ شهریور ۱۴۰۲خودمونیما،ولی طراحی دوج و صدای غرشش چقدر خفنه ها.تسلا هم بد نیست ولی من نمیدونم چرا نمیتونم با ماشین برقی کنار بیام(سلیقه هست دوستان جبهه نگیرین🙄)
Enzo Ferrari 2008
۸ شهریور ۱۴۰۲آخه چرا برقی و بنزینی
خب چرا برقی با برقی
بنزینی با بنزینی
Farhan
۸ شهریور ۱۴۰۲جدیدا مد شده که میان برقی هاو بنزینی ها مسابقه میندازن فکر کنم اینم یه روش جدید برای بازدید گرفتن و لایک و ساب هست
Silent
۸ شهریور ۱۴۰۲اگر تعرفه برقی بیاد رو 5 یا صفر درصد ،من پول داشته باشم خوبشو میخرم چینی و کره ای و ژاپنی و… هم برام فرق نمیکنه ،صدا و لذت موتور درونسوز 6-8سیلندر لذت بخشه ولی هم دورانش داره بسر میرسه و هم تو ایران برای عمده قشر مردمی غیر ممکنه تهیش، این صدا و … هم برای کسایی هست که کلشون باد داره وگرنه عموم مردم ایران دنبال یه ماشین خانوادگی خوب همراه با قدرت و گشتاور مناسب در کنار فاکتور قیمت مناسب، که بنظر باهیبرید و برقی بشه در آینده بدست اورد و از دست ماشین زیر 200 اسب خلاص شد.
سروش
۸ شهریور ۱۴۰۲از طرفدارهای ماشین های بنزینی و برقی خواهش میکنم مثل فن های رونالدو و مسی یا رئال و بارسا که بدور از منطق کلکل میکنند نباشید. قبول کنیم یا نه اینده واسه ماشین های برق هست و با شنیدن کلمه ارمیچر یاد چند دهه پیش میوفتم که مردم دوش حمام رو تحریم کرده بودن
( خودم طرفدار ماشین بنزینی هستم)
Mazda
۱۱ شهریور ۱۴۰۲کل سهام ایلان ماسک و کل سهام خودروسازی داخلی فدای صدای موتور و سوپرشارژرت♥️
topgear-mohsen
۱۷ شهریور ۱۴۰۲تسلا برای پیر مردای که درگیر خوانوادن دوج برای جوانهایی که هر کاری میخوان با ماشین بکنن
علی
۲۴ شهریور ۱۴۰۲تنها ربط این ماشینا نسبت به هم فقط کشور سازندس/: