تسلاکونیگ‌زگ

درگ دیدنی کونیگزگ آگرا RS با تسلا مدل S پلد و سوزوکی هایابوسا سوپرشارژ

در یک درگ هیجان‌انگیز شاهد رقابت کونیگزگ ۱۳۶۰ اسب بخاری با تسلا مدل S پلد و سوزوکی هایابوسا سوپرشارژ با ۳۸۰ اسب بخار قدرت خواهیم بود.

برای تجربهٔ سرعت و شتاب فوق‌العاده راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها رفتن سراغ هایپرکاری میلیون دلاری مثل کونیگزگ است اما برای کسانی که توان پرداخت چنین مبالغ گزافی را ندارند راه‌های ارزان‌تری مثل خرید یک تسلا پلد و یا یک سوپربایک هم وجود دارد. حال این سه وسیلهٔ نقلیهٔ خارق‌العاده که بین ۶۴ هزار تا ۴.۵ میلیون دلار قیمت دارند طی مسابقهٔ درگ جذابی به مصاف هم رفته‌اند.

اولین شرکت‌کننده یک معجزهٔ مهندسی بنام کونیگزگ آگرا RST است. این نسخه‌ای ویژه است که تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته شده و حالا یکی از آن‌ها با رنگ آبی منحصربه‌فردی در درگ کارواو حاضر شده است. این هیولای سوئدی به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه برای انتقال نیرو به چرخ‌های عقب متصل است. این آگرا قبلاً به سرعت ۳۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و حتی توانایی دستیابی به سرعت ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت را هم دارد.

رقیب بعدی سوزوکی هایابوسا است که به‌خودی‌خود سوپربایک بسیار سریعی محسوب می‌شود اما این یک هایابوسای معمولی نیست و پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر آن به سوپرشارژر مجهز شده است و حالا می‌تواند ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. وزن این موتورسیکلت ۲۵۷ کیلوگرم است اما باید وزن حدود صد کیلوگرمی راکب را هم در نظر گرفت که مجموع وزن را به ۳۵۷ کیلوگرم می‌رساند.

و نهایتاً به تسلا مدل S پلد می‌رسیم که سه موتور الکتریکی آن مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو نه‌تنها از هایپرکار سوئدی ضعیف‌تر است بلکه با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم نزدیک به ۸۰۰ کیلوگرم وزن بیشتری هم دارد که اختلاف بسیار زیادی است. بااین‌حال، در عوض پلد از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی بهره می‌برد که می‌تواند نقش بسیار مهمی در مسابقهٔ درگ داشته باشد.

با این اوصاف، فکر می‌کنید پیروز این رقابت هیجان‌انگیز کدام وسیله نقلیه خواهد بود؟ هایپرکار قدرتمند کونیگزگ؟ سدان چهارچرخ محرک تسلا یا سوپربایک سبک‌وزن سوزوکی؟ پاسخ این سؤالات را ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

کونیگزگ آگرا RST

سوزوکی هایابوسا

تسلا مدل X پلد

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 توئین توربو ۱.۳ لیتری I4 سوپرشارژ الکتریکی سه موتوره
قدرت ۱۳۶۰ اسب بخار ۳۸۰ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۷۰ نیوتن متر ۲۸۰ نیوتن متر ۱۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی تک سرعته
وزن ۱۳۹۵ کیلوگرم ۲۵۷ کیلوگرم ۲۱۹۰ کیلوگرم
محور محرک عقب عقب چهارچرخ
قیمت ۴.۵ میلیون دلار ۶۴ هزار دلار ۱۱۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (603 ديدگاه)

    معرفی میکنم:پادشاه بی چون و چرا درگ کینگ کونیگ زگ😂😂😂فقط موندم چرا دریچه تهویه از جاش کنده شد😂خدا وکیلی تسلا کیفیت کابینش با قیمت یک سی ام خیلی بالاتر بود حالا دیگه نتیجه بماند😂 بیچاره مت واتسون داشت به گریه میفتاد از دست پادشاه😂فقط اونجا که سرشو انداخته بود پایین و میخندید میگفت بلاخره تو یکیش پیروز شدم😂لامصب شیشه اش هم بالا نمیومد مجبور شد در رو باز و بست کنه😂تو دو تا درگ آخری تازه با شروع زودتر نتونست از پس موتور و آرمیچر بربیاد اونم با نسبت قدرت به وزن1.1😳😂فاجعه اینجاست تو رولینگ هم به سختی با اختلاف یک صدم ثانیه پیروز شد😳اون رگرا دیروزی هم بدون حتی یه مدرک گفت رکورد ریمک رو زده😂موندم چرا هیچ وقت هیچ‌فیلمی از صفحه کیلومتر موقع رکورد زدناش رو نمیشه تا بیشتر لذت ببریم،مهمتر اینکه موندم چرا همیشه تا فولکس واگن یه حرکت میزنه این یاد رکورد زدن میفته؟! چون هیچکدومش واقعی نیست،چون نمی‌دونست چقدر باید غلو کنه تا لو نره،گذاشت ریمک رکورد رو زد اینم دستور ویژه صادر کرد یه کلیپ بسازن و دو ثانیه فیلم رو سریعتر کنن نسبت به فیلم قبلی تا یه سکته ناقص دیگه به دنیای خودرو زده باشه😂از کسی که اسم گیربکس cvt رو به به عشق خودش و به اسم خودش تغییر میده انتظار دیگه ای هم نمیرفت😂😂😂😂

    موافقم 39
    مخالفم 159
    1. امیر

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      Joker جان مطمئن باش اگه مسیر درگ طولانی تر بود آگرا پیروز میشد ! علت لانچ ضعیف آگرا این بود که تک دیفرانسیل هست و طبیعیه که نتونه از پس یه الکتریکی ۴ چرخ محرک حداقل تو مسیر ۴۰۰ متر بر بیاد ، تو رولینگ هم اختلافشون داشت بیشتر می‌شد که دیگه مسیر مسابقه تموم شد !! ولی بذار یک چیزی رو بهت بگم : کسی که ۴ میلیون دلار پول میده به ماشین هیچوقت نمیاد با یه آرمیچر ۱۰۰ هزار دلاری کل کل کنه تسلا حتی اگه ماشینی با صفر تا صد ۱ ثانیه هم بسازه ، باز هم نمیتونه پرستیژ برند هایی مثل کونیگزگ و بوگاتی رو داشته باشه

      موافقم 127
      مخالفم 32
      1. اشکان

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (401 ديدگاه)

        تسلا ماشینیه که ایلان ماسک سوار میشه ، پرستیژ یعنی این…. پولدارترین آدم جهان با اون عقل و درک و فهم و استعداد و نبوغ…….

        موافقم 33
        مخالفم 117
      2. وی

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (375 ديدگاه)

        یادمون باشه امثال کونیگزگ از نظر مهندسی و طراحی بهترین دنیا هستن و هدفشون درگ نیست اگه درگ بود چهار چرخ محرک میساخت اگه دنبال بهترین بنزینی برای درگ هستید خودرو های تیون شده تا 2000 یا 3000 اسب بخار هستن که جای هیچ حرفی باقی نمیذارند مثلا یه وایپر 3000 اسبی 400 متر رو در 6.7 ثانیه طی کرده بود که واقعا تسلا یا حتی ریمک نورا دربرابرش هیچی نیست و این کار که یه سوپر اسپرت درون سوز با کلی لذت رانندگی با تسلا درگ بندازه و درگ بشه معیار برتر بودن یه ماشین واقعا احمقانس

        موافقم 76
        مخالفم 18
      3. s.h

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (712 ديدگاه)

        بعد از چند سال یه سری به پدال زدم ببینم چه خبره دیدم این یارو هنوز هست !!!! جوکر !! و هنوزم از کو نیک زگ بد میگه !!!! مرد پاشو برو بیرون یه کاری کن یه حرکتی نمیدونم یه تکونی نشین چای این موبایل یا لپ تاپ بدگویی این و اونو کن

        موافقم 1
        مخالفم 5
    2. حسین

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      والا ما هم هاج و واج موندیم خوبه یا بد
      رقیبش بوگاتی شیرون در همین کانال
      کولاک به پا کرد
      و البته در سناریو های دیگر
      هنوز به چشم ندیدم هایپر کاری
      با شیرون درگ ریس بندازه
      اکثریت با ویرون بوده اون هم غیر رسمی
      یادمه ریچارد هموند با ۹۱۸ اون زمان که داغ داغ بود‌
      و تازه معرفی شده بود با ویرون پیرمرد درگ انداخت
      تو کل درگ یه چشمش به ویرون بود مبادا بیاد 😂
      آخر هم با اختلاف جزئی ۹۱۸ شکستش داد
      جالبه قدرت هاشون نزدیک به هم بود
      اما ویرون هم قدیمی تر و هم وزن بالاتری داشت
      در کل بوگاتی برند یک همه هم نباشه لاقل در سلیقه ..
      برای بنده هست😁✌️

      موافقم 45
      مخالفم 7
      1. حسین

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        تایم شیرون در کانال مت واتسون
        روی آسفالت میشه دیگه
        ۹.۶
        ویدیوش هست

        موافقم 28
        مخالفم 5
      2. R@min

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        شیرون و ویرون چهار چرخ محرک هستن هنری نکرده تایم زیر 10 ده با 1500 اسب !!! این کونیگزگ هم تک محوره و کار بسیار بزرگی کرده 1400 اسب رو یه محور اونم با نسبت قدرت به وزن 1 به 1 هندل کرده. همین که رو زمین می مونه خودش بسیار با ارزشه.

        موافقم 60
        مخالفم 16
        1. R

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          کلمات قلمبه سلمبه هندل کرده!
          کار خاصی نکرده!!
          وزنش ۲ تنه میگه کاری نکرده این با ۷۰۰ کیلو وزن کمتر حتی نزدیکشم نشده!

          موافقم 17
          مخالفم 49
        2. R@min

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          باز این وزن بیشتر تعادل بهتر اومد. هر وقت با هر کسی خواستی بحث کنی ب طور کامل راجب اون موضوع تحقیق کن ک یه موقع ضایع نشی !!! تو درگ 400 متر کشش مهمه که تو چهارچرخ راحت هندل !!!! میشه.

          کونیگزگ سطح پایین تری از بوگاتی داره اما دلیل نمیشه مقایسه کورکورانه داشته باشیم.

          موافقم 22
          مخالفم 9
        3. حسین

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          فقط و فقط نتیجه نهایی مهم هست
          هر خودرو خودش رو در عمل و با گذشت زمان نشان خواهد داد
          چه بسا همون لحظات معرفی
          اختلاف خودرو ها مشخصه

          موافقم 9
          مخالفم 8
        4. R@min

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          پس طبق نتیجه نهایی ssc و همین آگرا قدیمی از شیرون و ویرون تاپ اسپید بیشتری دارن نه ؟؟ پس بهترن.

          خودتو درگیر اعداد نکن دوست من. صنعت خودرو خیلی بزرگتر از عدد و رقمه.

          موافقم 15
          مخالفم 5
        5. R

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          شما که سوادت در حد کافی زیاده بهم بگو ببینم علت لرزش زیاد تو کابین کونیگزگ چیه؟ 🤣🤣

          موافقم 6
          مخالفم 19
        6. حسین

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          اگر شما نتیجه رو فقط در تاپ اسپید میبینی بنده واقعا حرفی ندارم
          حتی جمله من هم متوجه نشدی

          موافقم 3
          مخالفم 4
        7. حسین

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          تعادل رو که شما ببین در وزن خلاصه میکنی هیچ.
          سیستم انتقال قدرت رو زیر سوال میبری باز میبندیش به نسبت قدرت بر وزن؟
          و باز کوینگزگ رو میبری زیر سوال که همینکه راه میره خیلیه ؟؟
          در شرح حال شما چه می شود گفت ؟؟؟
          بهتره کامنت های حساب شده بدید
          من به تمام کامنت هاتون دقت کردم
          واقعا علمی و درست نیست
          و فقط ظاهر قابل قبول داره
          کنترل قدرت ربطی به وزن خودرو نداره
          اون مقدار قدرت موتور
          باید توسط یک سیستم خوب به چرخ ها انتقال داده بشه حالا چه چهار چرخ چه دو چرخ
          کسی از مزیت چهار چرخ چشمش پوشیده نیست
          و تمام این نکات بر میگرده به کاری که شرکت سازنده برای توسعه خودرو انجام داده
          و هیچ ربطی به هیچ معادله خاص چه از طرف شما و چه از طرف کیک های دیگر نداره

          موافقم 5
          مخالفم 5
        8. حسین

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          دوستان میتونن برای نمونه خودرو های با قدرت یکسان و سیستم های انتقال قدرت یکسان
          در برند های مختلف رو نگاه کنند
          و قیاس کنند
          و راجب این موضوع تحقیق و مطالعه کنند
          در صورتی که علاقه مند هستند

          موافقم 1
          مخالفم 2
        9. R@min

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          والا که حسین جان قبلا به ما چیزه دیگه ای می گفتی من نمی دونم حالا ماشین مورد علاقت رو در مقام مقایسه میاد همه نادرست می گن شما درست !!!! برام مهم نیست حالا ولی مگه کامنت هندونه هست که بازش کنی توش سفید باشه !!! بوگاتی ویرون و شیرون جایگاهشون محفوظه پس هیچی. عزیزم برای تایید خودت یا علاقت حرف کسی رو چپکی نکن خوبه کامنت بالا هست واقعا این توهین ب خودته در درجه اول.

          یه سری بدیهیات رو میگم هر جا سختت بود یا فکر می کنی اشتباه بگو !

          “سیستم انتقال قدرت رو زیر سوال میبری باز میبندیش به نسبت قدرت بر وزن؟
          و باز کوینگزگ رو میبری زیر سوال که همینکه راه میره خیلیه ؟؟”

          پسر خوب تو کامنت من اگر بین این دو موضوع ارتباطی دیدی من عذر خواهی میکنم اگر باعث کج فهمی شما شدم که بعید می دونم اومدی فقط یه چیزی میگی که مثلا آره بوگاتی فلانه و… که خب کسی هم درش حرفی نداره حالا بازم برات توضیح میدم که دیگه حرفی نباشه.

          نسبت قدرت ب وزن (weight to horsepower ratio) برابر هم تو سرعت های بالا تعادل رو بهم می زنه برای همین تو این ماشین توزیع وزن (Weight distribution) 56 به 44 (تو شیرون 53 به 47) هست !! بر خلاف سوپراسپرت های مرسوم که توزیع وزن 58 به 42 یا 60 به 40 دارن، حالا چرا ؟؟؟ چون جلوی لیفت احتمالی ماشین تو سرعت های بالا با این موضوع و پک دانفورس اختصاصی خنثی شه. این از موضوع توزیع وزن اگر باز فکر می کنی من اشتباه میگم درستشو بگو.

          موضوع دیگه سیستم انتقال قدرت هست که خب یه ماشین تک محور هر چقدر قدرت بیشتری به محور وارد شه هرزگردی بیشتری میده هر چقدرم لانچ کنترل پیشرفته ای باشه باز هم نمیشه قدرت رو به درستی به آسفالت انتقال داد. بهترین تک محور استوک هم که مک لارن 765 هست که می تونه زیر 10 بزنه اما با نصف قدرت کار راحت تری داره. چاره چیه باید رفت پیست درگ با لاستیک اسلیک اونجا میشه از قدرت این کونیگزگ استفاده کرد. حالا بوگاتی اومده با سیستم چهارچرخ haldex که یه کمپانی سوئدی هست که کلا مجموعه فولکس مشتریش هست و رو همه محصولات چهارچرخ پرفورمنسش مثل SVJ و پرفورمانته به این کمپانی سفارش میده اومده شیرون چهارچرخ داده چرا چون میخواسته تعادل ماشین رو بیشتر کنه و قابلیت رانندگی در شهرش بیشتر شه. دیگه اینم می دونی که محصولات چهاچرخ تو جامپ اولیه برتری مطلق دارن و جلوی بخش اعظمی از هرزگردی رو می گیرن. کافیه محصولات چهارچرخ همین اروپایی ها با تریم های تک محورشون مقایسه کنی که فاصله حداقل 0.5 ثانیه ای دارن. این چیزارو باید توضیح داد ؟؟؟ جایی فکر می کنی اشتباهه تصحیح کن.

          موافقم 8
          مخالفم 1
        10. حسین

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          رامین جان من اصلا به شما نه کار دارم نه خودروی مورد علاقم فقط با کامنت شما جواب دادم
          معید و موفق باشید

        11. حسین

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          ممنون بابت توضیحاتت
          اما متاسفانه قانع کننده نبود

        12. حسین

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          در ضمن مشکلاتی که شما عرض کردید
          قابل رفع و توسعه هستند
          من هنوز از بعضی از مورد ها در کوینگزگ
          در عجب هستم
          یادم افتاد راجب این کمپانی بیشتر تحقیق کنم
          شرکت کوینگزگ که در دیده ها
          شرکتی پیشرو هستند
          باید سنگ محکی در این کلاس برای مقاومت و استهلاک و همچنین استقامت باشند
          در تمام زمینه ها و تمام سناریو ها

        13. حسین

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          من حرف های شما که راجب وزن هست اطلاع دارم و درست هست
          اما دفاع عجیب و غریب از عملکرد غیر قابل قبول کوینگزگ رو واقعا نمی پذیرم
          تیم کارخانه تمام جوانب یک خودرو رو قبل از عرضه باید در نظر بگیرد
          نه فقط خودرو تمام محصولات دیگر
          این علت ها برای عملکرد نهایی قابل قبول نیست

        14. حسین

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          منظور بنده هم دقیقا از نتیجه نهایی
          معیار کامل یک خودرو در تمامی عملکرد ها با توجه به رده و هدف ساخت و کلاسی که قرار داره بود
          که شما آمدید و تعجبم یهو بحث تاپ اسپید رو آوردید وسط
          خودرویی با قدرت و وزن کوینگزگ آگرا آر اس یا مدل های مشابه این شرکت نیازمند
          توسعه های لازم و سرمایه گذاری بیشتر
          برای کامل شدن دارند
          تا اون عملکرد واقعی و برازنده رو نشون بدهند
          نه تنها مدتی کوتاه در کلیپ برای رکورد
          و محدودیت های خودرو در اجرای این عملکرد
          این خودرو باید رکورد تمامی پیست ها رو
          در چنگ بگیره
          رکورد ۴۰۰ متر
          خودرو همینطور در اختیار مجلات قرار بگیره
          توقعی که از این خودرو میره از
          امثال مانند شیرون و ویرون نمیره
          چون هدفشون متفاوته
          با این وجود بوگاتی کاملا موفق تر عمل کرده
          در نقش یک کوپه و جی تی و هایپر کار
          برای پیست هم ساخته نشده اما
          وجود بعضی نسخه ها از پتانسیل بالای پلتفرم شیرون آگاهی میده
          مانند دیوو و پور اسپرت
          اما در نهایت بولاید
          دو مورد اول تغییری ضعیف از نسخه اصلی هستند اما قابل قبول
          اما کوینگزگ
          جز دستیابی به حداکثر سرعت به شخصه موردی از این شرکت ندیدیم چشمگیر و رسمی
          حیف همچین کمپانی نو نهال و این خودرو های زیباست
          لایق جایگاه بهتری هستند

        15. R@min

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          اینا واقعیته نه دفاعه نه توجیح. قانع نمیشی دیگه با خودته به کسی ربطی نداره. ماشین تک دف از هر مدلی و هر کمپانی رو آسفالت معمولی ضعیف تر از نمونه چهار چرخ هست اینو برای خودت جا بندازی حله. هر جا هم فکر می کنی اشتباهه تصحیح کن منم دوست دارم یاد بگیرم.

        16. حسین

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          منظور بنده هم دقیقا از نتیجه نهایی
          معیار کامل یک خودرو در تمامی عملکرد ها با توجه به رده و هدف ساخت و کلاسی که قرار داره بود
          که شما آمدید و تعجبم یهو بحث تاپ اسپید رو آوردید وسط
          خودرویی با قدرت و وزن کوینگزگ آگرا آر اس یا مدل های مشابه این شرکت نیازمند
          توسعه های لازم و سرمایه گذاری بیشتر
          برای کامل شدن دارند
          تا اون عملکرد واقعی و برازنده رو نشون بدهند
          نه تنها مدتی کوتاه در کلیپ برای رکورد
          و محدودیت های خودرو در اجرای این عملکرد
          این خودرو باید رکورد تمامی پیست ها رو
          در چنگ بگیره
          رکورد ۴۰۰ متر
          خودرو همینطور در اختیار مجلات قرار بگیره
          توقعی که از این خودرو میره از
          امثال مانند شیرون و ویرون نمیره
          چون هدفشون متفاوته
          با این وجود بوگاتی کاملا موفق تر عمل کرده
          در نقش یک کوپه و جی تی و هایپر کار
          برای پیست هم ساخته نشده اما
          وجود بعضی نسخه ها از پتانسیل بالای پلتفرم شیرون آگاهی میده
          مانند دیوو و پور اسپرت
          اما در نهایت بولاید
          دو مورد اول تغییری ضعیف از نسخه اصلی هستند اما قابل قبول
          اما کوینگزگ
          جز دستیابی به حداکثر سرعت به شخصه موردی از این شرکت ندیدیم چشمگیر و رسمی
          حیف همچین کمپانی نو نهال و این خودرو های زیباست
          لایق جایگاه بهتری هستند

      3. حسین

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        آقا رامین شما که اطلاعاتت قویه دیگه چرا
        سیستم انتقال قدرت در همچین خودرو هایی بسیار مهمه، وزن پایین کمک به راحت تر بودن کار سیستم میکنه، شاید هم این کمبود وزن به بخش هایی ضعف وارد کرده باشه
        و ضررش جای دیگه نمود پیدا کنه
        در ضمن حرف شما درباره ی هندل کردن
        بنظرم معنایی نداره واقعا و درباره روی زمین ماندن و در کل با کامنتی که گذاشتید حتی ارزش کوینگزگ هم زیر سوال بردید، واقعا متاسفم.
        کامل وجود خودرو هارو بی معنی کردید.

        1. R

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          فقط ادعا داره کی گفته اطلاعتش قویه؟ کسی که نمیدونه آیرودینامیک برا چیه کارش چیه میاد میگه وزن بیشتر باعث تعادل بیشتر نمیشه نمیدونه کار ایرودینامیک فشار بیشتر رو ماشینه درواقع همون نقش وزن رو بازی میکنه باعث میشه ماشین بچسبه تو پیچ ها چپ نکنه تو مسیر مستقیم تعادلش به هم نخوره کسی که اینو قبول نداره ازش چه انتظاری داری؟ توقع داری جواب منطقی بهت بده؟ با اون اطلاعات نداشتش؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. مازیار

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      این همه گفتی جوکر
      فقط مونده بگی مشکلت با کوئنیگ زگ چیه؟

      موافقم 50
      مخالفم 7
    4. احمدرضا

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (749 ديدگاه)

      ما هم موقع رولینگم همین مقدار میخندیدیم به تسلا

      موافقم 30
      مخالفم 8
    5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2859 ديدگاه)

      دوستان اگر می خواین فیلم با زیرنویس فارسی براتون پخش بشه
      روی آیکون آپارات، پایین سمت راست فیلم درحال پخش کلیک کنید

      موافقم 43
      مخالفم 4
      1. R

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        من که زیر نویس ندیدم تو اپارات

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2859 ديدگاه)

          در سایت آپارات برای من مشکلی نداره
          https://www.aparat.com/v/LgCXG

          موافقم 3
          مخالفم 9
    6. محمد

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      واقعاً اسم دلقک برازندته

      موافقم 30
      مخالفم 7
      1. فرهام نامداری

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        توهین نکن دوست عزیز

        موافقم 3
        مخالفم 3
    7. hamidreza

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (329 ديدگاه)

      بچه اگه پیشم بودی و این حرفارو میزدی…
      کسی که راجب کونیگزگ اینجور حرف میزنه و با یه اسقاطیِ آرمیچری مقایسش میکنه، فاتحه مُخِش خوندس!

      موافقم 7
      مخالفم 3
  2. Saeed

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    عالی بود

    موافقم 19
  3. Reza Waffen SS

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    به نتیجه اهمیتی نمیدم انتخابم آگرا RS 👍

    موافقم 65
    مخالفم 15
    1. R/T

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 22
      مخالفم 7
  4. Sadra

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دوست عزیزی که میگفت:هه تسلا همرو زد
    تسلا قوی و حداکثر سرعتو نمیشه مقایسه کرد
    بعد مت از ینی پرسید ماشینت چطوره گفت فقط یک کلمه خسته کننده
    تسلا برای روزمره خوبه
    یک چیزی داشته باشه مثل ix که صدای پیشرانه خودش از اسپیکر پخش کنه باز بهتر میشه ولی بازم به صدای گازی که از اگزوز میاد بیرون نمیرسه

    موافقم 39
    مخالفم 13
  5. امیر

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    از تسلا خوشم نمیاد ، ولی این مدلش واقعا هیولایی هست برای خودش !!

    موافقم 39
    مخالفم 4
  6. deutschland

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    این کونیگزگ عجب ماشینیه واقعا … با این ابعاد فقط 1.4 تن وزنشه ، البته باید بگم که 90 درصد این ماشین از فیبر کربن ساخته شده و اگه دقت کنین میبین که حتی دستگیره های درش هم از کربن ساخته شده
    در مورد تسلا :
    برگ برنده تسلا در اروپا و آمریکا پرفورمنس خوب در برابر قیمت و تعداد ایستگاه های سوپر شارژ هستش که البته با گذشت زمان و روی اوردن کمپانی های ماشین سازی به برقی سازی ، کمرنگ میشه. همونطور که تسلا در چین شانس زیادی نداره چون کلی ماشین برقی با قیمت های مناسب تر وجود داره. بعلاوه کیفیت افتضاح محصولات و وعده های پوچ بنیانگذارش روند افول تسلا رو سرعت میبخشه
    شرکت های المانی ، امریکایی و ژاپنی تقریبا از سال 2018-2017 و یا حتی دیرتر شروع به برقی سازی کردن. در صورتی که تسلا چندین سال قبل از اینکه اینها شروع به ساختن برقی کنن ، با همین هدف شروع به کار کرد. پس مقایسه تسلا با بقیه مثل یک ورزشکار حرفه ای با مبتدیه. باید چند سال بگذره تا برقی سازی در کمپانی های مطرح خودرو سازی به بلوغ برسه ، بعد اون موقع میشه به یک توافق در موردشون رسید.

  7. Tesla

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    تسلا کبیر با اینکه رو حالت drag strip نبود اما باز هم مقتدرانه پیروز شد 💪💪⚡️⚡️ ، همه میدونن که مدل s پلد کبیر مسافت یک چهارم مایل رو در عرض ۹/۳ ثانیه ( حتی روی آسفالت معمولی ) طی میکنه ، این ۹/۷ یا ۹/۸ مال زمانی هست که روی پلد معمولی باهاش لانچ بزنی !! توی رولینگ هم که کوئینگزگ پر ادعا با اختلاف ۱ متر برنده شد که واقعا برای یه هایپرکار گرون قیمت شرم آور ( تازه به خاطر این برنده شد که این تسلا محدودیت سرعت داشت و گرنه اگه به track package مجهز بود تا قیامت هم به گرد پاش نمی‌رسید 🤣🤣🤣 ) ولی خداییش کوئینگزگ چه سمی 🤣🤣 بیچاره واتسون یه گاز بهش داد و دریچه کولر از جا کنده شد یا شیشه بالابرش داشت خراب میشد ، صد رحمت به خودرو های ملی که حداقل گاز بهشون میدی دریچه کولرشون از جا در نمیاد 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️

    موافقم 26
    مخالفم 98
    1. ....

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      باز این بچه سال پیداش شد

      موافقم 61
      مخالفم 12
      1. مازیار

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        تا وقتی که جوابشو بدین همینه
        جالب اینکه تا وقتی هست میگن چرا هستی وقتی هم که نیست میگن چرا نیستی؟!!

        موافقم 43
        مخالفم 7
        1. احمدرضا

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (749 ديدگاه)

          منم با دوستمون موافقم
          از این بعد بیایین جواب این و کسایی که این مدلی حرف میزنن و تنش ایجاد میکنن ندیم
          اینا دنبال توجه و دیده شدن هستن
          بهترین کار نادیده گرفتنشونه
          اگه هماهنگ باشیم فضای سایت درست میشه

          موافقم 32
          مخالفم 8
        2. میثم

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (105 ديدگاه)

          اگه یه گزینه واسه نادیده گرفتن کامنت یه سری کاربرا وجود داشت، عالی میشد.

          موافقم 11
          مخالفم 4
      2. احمدرضا

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (749 ديدگاه)

        دقیقا 😄
        تا اول مهر درگیریم باهاش

        موافقم 26
        مخالفم 5
    2. Ali t

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      تسلا یادت نره اونتادور svj هم تونست کونیگزگ رو تو ۴۰۰ متر بزنه احمق این ماشین تک دفه برا چهارصد متر ساخته نشده نسبت قدرت به وزن یک به یک داره برای سرعت بالا ساخته شده که ماشین پرواز نکنه تو اینا رو نمی فهمی هر چقدر هم بت بگی همون … هستی که هستی

      موافقم 39
      مخالفم 10
    3. امیرمحمد

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (144 ديدگاه)

      این ماشین برای رسیدن به بالاترین سرعت ساخته شده
      برای شهر نیست که

      موافقم 15
      مخالفم 5
    4. فرهام نامداری

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      کودک نباش تسلا فن
      حتما کشته مرده بی تی اس هم هستی

      موافقم 15
      مخالفم 3
  8. حسین

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    تمام اجزای کوینگزگ تکون میخورد 😐

    موافقم 29
    مخالفم 13
  9. AMANTE

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    مت واتسون گند زد! اصلا نمی تونست لانچ خوبی کنه و انگار کونیگزگ براش زیادی هست و نمی تونه باهاش رانندگی کنه.
    توی این درگ میشه تفاوت ها رو دید، تسلا خیلی راحت میتونه باهاش تند بری فقط کافیه پا رو بزاری روی گاز.
    سوپربایک ها چقدر وحشی هستن و کنترل کردن اش کار هر کسی نیست.
    رانندگی با هایپر ماشین ها روش خودش رو داره و مثل سوپرماشین ها یا اسپورت ها نیست.
    در آخر یک والپیپر زیبا از کونیگزگ هست که میتونید با هر کیفیتی که بخواید دانلود کنید.
    https://hdqwalls.com/koenigsegg-agera-xs-at-monterey-wallpaper

    موافقم 19
    مخالفم 8
  10. علی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بچه ها دقت کنید که مقایسه بین یه ماشین ۴.۵ میلیون دلاری که فقط ۲۵ تا ازش ساخته شده با یه تسلای ۶۰ هزار دلاریه

    موافقم 20
    مخالفم 26
    1. مازیار

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      مهمتر از اون مقایسه بین یه برقی با بنزینیه

      موافقم 26
      مخالفم 5
  11. فرشاد

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    اخه مقایسه دظلا و کوئینگزگ؟
    رقیب کوئینگزگ بوگاتی و سایر هایپرکارایی هس که رو مسیر مستقیم را میرن نه دظلا
    دظلا فقط به لطف گشتاور انی جرئت درگ با هرماشینی رو داره همینجورم شد بعد150تا مرد
    کوئینگزگ تازه بعد 150شروع میکنه به جویدن اسفالت

    موافقم 31
    مخالفم 16
  12. R

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    کونیگزگ فقط تو صفر تا ۴۰۰ حرفی برا گفتن داره بقیه موارد و خیلی عقبه اونم به خاطر دیفرانسل عقب بودنشه

    موافقم 7
    مخالفم 34
  13. BMW

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    کلا همه چیز جز تسلا و انتخاب من سوزوکی هست تو آیت درگ اصلا قیافه تسلا و هست برهوته انگار جذابیتی نداره

    موافقم 15
    مخالفم 8
  14. R

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    صدای موتورسواره مثل بین تو فیلم بتمنه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  15. Elmiraj

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    با نسبت وزن بر قدرت ۲.۱ حالا حالاها رودست S plaid نمیاد…

    تایم نرمالش هم روی آسفالت معمولی ۹.۳ ثانیه هست که متاسفانه نمی‌دونم چرا carwow ماشینو از حالت drag strip درمیاره…!!!!

    در دو تست ترمز S plaid با Sf90 و این کویینکزگ با وجود ترمز های ارزان و معمولی که روی آن بوده و اختلاف وزن ۷۰۰ کیلوگرمی با آن ها نتایج فوق‌العاده ای بجا گذاشته که حتی به پنج متر هم نرسیده ‌‌… !
    قطعا نتایج پیش و رو با ترمز های کربن سرامیکی جدید قابل توجه خواهد بود….

    موافقم 22
    مخالفم 27
    1. R

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      اینو نگی چی بگی نسبت قدرت به وزن!! رودست نمیاد ولی در عمل به جز شتاب اولیه هیچکاری نمیتونه بکنه اونم کیفیتشه
      نسبت قدرت به وزن تو دنیای واقعی به چه دردی میخوره؟ تو واقعیت زندگی کن نه تو ارقام

      موافقم 3
      مخالفم 18
    2. Edwin

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینقد که از کاربرای ضد تسلا بی ادبی دیدم از طرفداران تسلا جز حقیقت چیزی ندیدم مثلن چن پست بالاتر از واژه احمق یا تو خیلیای دیگه … موندم چطور اجازه انتشار پیدا میکنه ولی تمام نظرات ما سانسور میشه

      موافقم 12
      مخالفم 14
      1. Elmiraj

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        دوست گرامی افرادی که بی احترامی میکنن در اصل به خود و خونواده خودشون بی احترامی می‌کنن…

        برای من آنقدر بی ارزشن که حتی به کامنتشون دیسلایک هم نمیدم

        موافقم 8
        مخالفم 4
  16. Amir Ali Aventador

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    قیمتارو میبینم خندم میگیره ولی واقعا از این ور فکر کن سوار یک هایپرکار 4.5 میلیون دلاری هستی داری برا خودت گاز میدی یهو یه ماشین ۱۱۰ هزار دلاری میاد میزنه جلو ازت….اصلا و به هیچ وجه درکش نمیکنم 😂😂😂 ولی همچنان انتخابم کونیگزگ قاتل همه هایپر کار ها ♥️

    موافقم 7
    مخالفم 10
  17. *ALI*

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    یا خدا انتظار نداشتم تسلا این مسابقه رو ببره این مدل از ماشین های تسلا همیشه استارتاشوت فوق العاده بوده درگ های دیگه هم تسلا همینجوری بوده کونیگزگ چیکار کرد توی این مسابقه اون سوزوکی ازش بهتر شروع کرد داشت میرفت که تسلا رو هم بگیره

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. میثم

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (105 ديدگاه)

      اگه مطلبی در رابطه با تسلا دیدی، بدون که ۱۰۰ درصد برنده ست، دقیقا مثل زمانی که دیمن اومد و هی باهاش کلیپ می ساختن. فعلا باید تحمل کنیم.

      موافقم 2
      مخالفم 10
  18. امیرمحمد

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    گروه چت پدال داریم تو ایتا
    عوض شید
    لینک👇
    https://eitaa.com/joinchat/675873200C9222f297b7

    موافقم 1
    مخالفم 12
  19. Siyavash

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    دوستان یادمون نره که کونینگزگ برایه ۱۰ سال پیش هست و با مهندسی اون موقع ساخته شده..این هایپر کار تویه رولینگ خودشو نشون میده نه تویه ۴۰۰ متر…ولی یه چیزی جالب فکر کنم همه متوجه شدید که مت واتسون تخصص عجیبی برایه گند زدن به تمام درگ ها داره..مثلا،تویه یه درگ میاد sf 90 رو میاره و با تسلا مسابقه میده..توبه درگ بعد ۹۱۸ رو میاره با ۹۱۱ یا سوپربایک میندازه..یا شیرون رو میاره با فرمول وان میندازه..یعنی تقریبا تر میزنه به تمام درگ ها الان بهترین خپحالت این بود که..کونیگزگ..شیرون..۹۱۸..sf90..این چهارتا رو به جون هم مینداخت حالا نهایت میتونست بهشون تسلا و سوپربایک رو اضافه کنه…..در کل مت واتسون این درگ رو به همه بدهکاره……
    ولی جدا از این حرفا کونیگزگ آبیش چقدر قشنگه من رنگ نقره ای و سفید رو دیدم خیلی قشنگ بودن

    موافقم 11
    مخالفم 4
  20. خخخ

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    شاهکار سوئدی…🤣🤣🤣😂

    موافقم 4
    مخالفم 12
  21. MP

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ماشین موزر درگ برد
    (رولینگ و ترمز گیری هم هیچی)
    باز یکی اومد هارت و پورت کردن!
    چند روز نبودش راحت بودیم 😂

    موافقم 6
    مخالفم 4
  22. ar-ma-n

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    چرا باید یک دورن سوز با یک جارو برقی درگ بندازن رو چه حساب قانونی‌ مگر اینک فقط سر هیجان باشه ؟؟

    هیچ نکته هیچ محصولی نداشت و نخواهد داشت .

    موافقم 8
    مخالفم 4
  23. Yasin

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    تسلا S پلد خیلی خفنه خدایی
    فقط بوگاتی رقیبشه

    موافقم 6
    مخالفم 11
  24. آقای همساده

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    فقط هوندا 125 میتونه حق کونیگزگ رو از تسلا بگیره

    موافقم 8
    مخالفم 4
  25. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    باز اگر به اساتید اهل فن بر نخوره به نظرم کنیگزک حداقل تو اون سال ها توان مهندسی قویی نداشت . حالا من کاری به این ندارم که تو بیشتر درگ ها خیلی قدر ظاهر نشد اما تو پیست هم جز ضعیف ترین ها بود و کیفیت و طراحی کابینش هم که میبینیم . بازم میگم من اطلاعی ندارم که چقدر پیشرفت کرده یا نکرده اما اون زمان واقعا ضعف داشت تو همه چیز! و بدتر از همه اینها کیفیت سواری پایینش

    موافقم 5
    مخالفم 4
  26. محمدامین

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    واقعا سوال پیش میاد که دقیقا کی میاد یه جت F15 رو بایه هواپیمای کنترلی مقایسه میکنه هرکسی لایق سوار شدن اگرا نیست ولی بچه ها هم ماشینای ارمیچری میسازن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  27. ابوالفضل

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    من کلا از ماشین های بنزینی بیشتر خوشم میاد و صدای موتورش برام لذت بخشه ، پس طرفداری از تسلا نمیخوام بکنم
    درگ ماشین با موتور که کاملا اشتباهه
    اما بین دو خودرو واقعا تسلا برتری داشت و با اختلاف زیاد تو درگ پیروز شد (یکی از دلایل باخت آگرا هم محور عقب بودنش بود )
    همین طور که در رولینگ دلیل باخت تسلا محدود کننده سرعتش بود با این حال با اختلاف کم باخت
    ولی جدی آگرا خیلی لرزش تو کابین داشت (دقیقه ۱۴.۵۰ تا ۱۴.۵۶ ویدیو رو ببینید چه صدایی از کابین میاد ) دریچه کولر هم که به همین دلیل زد بیرون
    با بوگاتی مقایسه میکردن دوستان ، کونیگزگ کمپانی موفقی بوده ولی بوگاتی تو اصالت و کیفیت خیلی بهتره
    از نظر قیمت هم که با پول آگرا میشه ۴۰ تا تسلا خرید
    من اگه ۴.۵ میلیون داشتم نمیدادم آگرا بخرم

    موافقم 9
    مخالفم 3
  28. HFball

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    فقط آخرش که کونیگزگ با شتاب وحشتناکی داشت از دوتا رقیبش فاصله میگرفت 🤯

    موافقم 1
    مخالفم 1
  29. رضا

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فقط سوزوکی ژاپن 🇯🇵👑

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا