در یک درگ هیجانانگیز شاهد رقابت کونیگزگ ۱۳۶۰ اسب بخاری با تسلا مدل S پلد و سوزوکی هایابوسا سوپرشارژ با ۳۸۰ اسب بخار قدرت خواهیم بود.
برای تجربهٔ سرعت و شتاب فوقالعاده راههای مختلفی وجود دارد. یکی از این راهها رفتن سراغ هایپرکاری میلیون دلاری مثل کونیگزگ است اما برای کسانی که توان پرداخت چنین مبالغ گزافی را ندارند راههای ارزانتری مثل خرید یک تسلا پلد و یا یک سوپربایک هم وجود دارد. حال این سه وسیلهٔ نقلیهٔ خارقالعاده که بین ۶۴ هزار تا ۴.۵ میلیون دلار قیمت دارند طی مسابقهٔ درگ جذابی به مصاف هم رفتهاند.
اولین شرکتکننده یک معجزهٔ مهندسی بنام کونیگزگ آگرا RST است. این نسخهای ویژه است که تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته شده و حالا یکی از آنها با رنگ آبی منحصربهفردی در درگ کارواو حاضر شده است. این هیولای سوئدی به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه برای انتقال نیرو به چرخهای عقب متصل است. این آگرا قبلاً به سرعت ۳۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و حتی توانایی دستیابی به سرعت ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت را هم دارد.
رقیب بعدی سوزوکی هایابوسا است که بهخودیخود سوپربایک بسیار سریعی محسوب میشود اما این یک هایابوسای معمولی نیست و پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر آن به سوپرشارژر مجهز شده است و حالا میتواند ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. وزن این موتورسیکلت ۲۵۷ کیلوگرم است اما باید وزن حدود صد کیلوگرمی راکب را هم در نظر گرفت که مجموع وزن را به ۳۵۷ کیلوگرم میرساند.
و نهایتاً به تسلا مدل S پلد میرسیم که سه موتور الکتریکی آن مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو نهتنها از هایپرکار سوئدی ضعیفتر است بلکه با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم نزدیک به ۸۰۰ کیلوگرم وزن بیشتری هم دارد که اختلاف بسیار زیادی است. بااینحال، در عوض پلد از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی بهره میبرد که میتواند نقش بسیار مهمی در مسابقهٔ درگ داشته باشد.
با این اوصاف، فکر میکنید پیروز این رقابت هیجانانگیز کدام وسیله نقلیه خواهد بود؟ هایپرکار قدرتمند کونیگزگ؟ سدان چهارچرخ محرک تسلا یا سوپربایک سبکوزن سوزوکی؟ پاسخ این سؤالات را ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
کونیگزگ آگرا RST | سوزوکی هایابوسا | تسلا مدل X پلد | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۱.۳ لیتری I4 سوپرشارژ | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۱۳۶۰ اسب بخار | ۳۸۰ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۷۰ نیوتن متر | ۲۸۰ نیوتن متر | ۱۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی | تک سرعته |
وزن | ۱۳۹۵ کیلوگرم | ۲۵۷ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | عقب | چهارچرخ |
قیمت | ۴.۵ میلیون دلار | ۶۴ هزار دلار | ۱۱۰ هزار دلار |
Joker
۲۹ خرداد ۱۴۰۲معرفی میکنم:پادشاه بی چون و چرا درگ کینگ کونیگ زگ😂😂😂فقط موندم چرا دریچه تهویه از جاش کنده شد😂خدا وکیلی تسلا کیفیت کابینش با قیمت یک سی ام خیلی بالاتر بود حالا دیگه نتیجه بماند😂 بیچاره مت واتسون داشت به گریه میفتاد از دست پادشاه😂فقط اونجا که سرشو انداخته بود پایین و میخندید میگفت بلاخره تو یکیش پیروز شدم😂لامصب شیشه اش هم بالا نمیومد مجبور شد در رو باز و بست کنه😂تو دو تا درگ آخری تازه با شروع زودتر نتونست از پس موتور و آرمیچر بربیاد اونم با نسبت قدرت به وزن1.1😳😂فاجعه اینجاست تو رولینگ هم به سختی با اختلاف یک صدم ثانیه پیروز شد😳اون رگرا دیروزی هم بدون حتی یه مدرک گفت رکورد ریمک رو زده😂موندم چرا هیچ وقت هیچفیلمی از صفحه کیلومتر موقع رکورد زدناش رو نمیشه تا بیشتر لذت ببریم،مهمتر اینکه موندم چرا همیشه تا فولکس واگن یه حرکت میزنه این یاد رکورد زدن میفته؟! چون هیچکدومش واقعی نیست،چون نمیدونست چقدر باید غلو کنه تا لو نره،گذاشت ریمک رکورد رو زد اینم دستور ویژه صادر کرد یه کلیپ بسازن و دو ثانیه فیلم رو سریعتر کنن نسبت به فیلم قبلی تا یه سکته ناقص دیگه به دنیای خودرو زده باشه😂از کسی که اسم گیربکس cvt رو به به عشق خودش و به اسم خودش تغییر میده انتظار دیگه ای هم نمیرفت😂😂😂😂
امیر
۲۹ خرداد ۱۴۰۲Joker جان مطمئن باش اگه مسیر درگ طولانی تر بود آگرا پیروز میشد ! علت لانچ ضعیف آگرا این بود که تک دیفرانسیل هست و طبیعیه که نتونه از پس یه الکتریکی ۴ چرخ محرک حداقل تو مسیر ۴۰۰ متر بر بیاد ، تو رولینگ هم اختلافشون داشت بیشتر میشد که دیگه مسیر مسابقه تموم شد !! ولی بذار یک چیزی رو بهت بگم : کسی که ۴ میلیون دلار پول میده به ماشین هیچوقت نمیاد با یه آرمیچر ۱۰۰ هزار دلاری کل کل کنه تسلا حتی اگه ماشینی با صفر تا صد ۱ ثانیه هم بسازه ، باز هم نمیتونه پرستیژ برند هایی مثل کونیگزگ و بوگاتی رو داشته باشه
اشکان
۲۹ خرداد ۱۴۰۲تسلا ماشینیه که ایلان ماسک سوار میشه ، پرستیژ یعنی این…. پولدارترین آدم جهان با اون عقل و درک و فهم و استعداد و نبوغ…….
وی
۲۹ خرداد ۱۴۰۲یادمون باشه امثال کونیگزگ از نظر مهندسی و طراحی بهترین دنیا هستن و هدفشون درگ نیست اگه درگ بود چهار چرخ محرک میساخت اگه دنبال بهترین بنزینی برای درگ هستید خودرو های تیون شده تا 2000 یا 3000 اسب بخار هستن که جای هیچ حرفی باقی نمیذارند مثلا یه وایپر 3000 اسبی 400 متر رو در 6.7 ثانیه طی کرده بود که واقعا تسلا یا حتی ریمک نورا دربرابرش هیچی نیست و این کار که یه سوپر اسپرت درون سوز با کلی لذت رانندگی با تسلا درگ بندازه و درگ بشه معیار برتر بودن یه ماشین واقعا احمقانس
s.h
۳۰ خرداد ۱۴۰۲بعد از چند سال یه سری به پدال زدم ببینم چه خبره دیدم این یارو هنوز هست !!!! جوکر !! و هنوزم از کو نیک زگ بد میگه !!!! مرد پاشو برو بیرون یه کاری کن یه حرکتی نمیدونم یه تکونی نشین چای این موبایل یا لپ تاپ بدگویی این و اونو کن
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲والا ما هم هاج و واج موندیم خوبه یا بد
رقیبش بوگاتی شیرون در همین کانال
کولاک به پا کرد
و البته در سناریو های دیگر
هنوز به چشم ندیدم هایپر کاری
با شیرون درگ ریس بندازه
اکثریت با ویرون بوده اون هم غیر رسمی
یادمه ریچارد هموند با ۹۱۸ اون زمان که داغ داغ بود
و تازه معرفی شده بود با ویرون پیرمرد درگ انداخت
تو کل درگ یه چشمش به ویرون بود مبادا بیاد 😂
آخر هم با اختلاف جزئی ۹۱۸ شکستش داد
جالبه قدرت هاشون نزدیک به هم بود
اما ویرون هم قدیمی تر و هم وزن بالاتری داشت
در کل بوگاتی برند یک همه هم نباشه لاقل در سلیقه ..
برای بنده هست😁✌️
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲تایم شیرون در کانال مت واتسون
روی آسفالت میشه دیگه
۹.۶
ویدیوش هست
R@min
۲۹ خرداد ۱۴۰۲شیرون و ویرون چهار چرخ محرک هستن هنری نکرده تایم زیر 10 ده با 1500 اسب !!! این کونیگزگ هم تک محوره و کار بسیار بزرگی کرده 1400 اسب رو یه محور اونم با نسبت قدرت به وزن 1 به 1 هندل کرده. همین که رو زمین می مونه خودش بسیار با ارزشه.
R
۲۹ خرداد ۱۴۰۲کلمات قلمبه سلمبه هندل کرده!
کار خاصی نکرده!!
وزنش ۲ تنه میگه کاری نکرده این با ۷۰۰ کیلو وزن کمتر حتی نزدیکشم نشده!
R@min
۲۹ خرداد ۱۴۰۲باز این وزن بیشتر تعادل بهتر اومد. هر وقت با هر کسی خواستی بحث کنی ب طور کامل راجب اون موضوع تحقیق کن ک یه موقع ضایع نشی !!! تو درگ 400 متر کشش مهمه که تو چهارچرخ راحت هندل !!!! میشه.
کونیگزگ سطح پایین تری از بوگاتی داره اما دلیل نمیشه مقایسه کورکورانه داشته باشیم.
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲فقط و فقط نتیجه نهایی مهم هست
هر خودرو خودش رو در عمل و با گذشت زمان نشان خواهد داد
چه بسا همون لحظات معرفی
اختلاف خودرو ها مشخصه
R@min
۲۹ خرداد ۱۴۰۲پس طبق نتیجه نهایی ssc و همین آگرا قدیمی از شیرون و ویرون تاپ اسپید بیشتری دارن نه ؟؟ پس بهترن.
خودتو درگیر اعداد نکن دوست من. صنعت خودرو خیلی بزرگتر از عدد و رقمه.
R
۲۹ خرداد ۱۴۰۲شما که سوادت در حد کافی زیاده بهم بگو ببینم علت لرزش زیاد تو کابین کونیگزگ چیه؟ 🤣🤣
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲اگر شما نتیجه رو فقط در تاپ اسپید میبینی بنده واقعا حرفی ندارم
حتی جمله من هم متوجه نشدی
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲تعادل رو که شما ببین در وزن خلاصه میکنی هیچ.
سیستم انتقال قدرت رو زیر سوال میبری باز میبندیش به نسبت قدرت بر وزن؟
و باز کوینگزگ رو میبری زیر سوال که همینکه راه میره خیلیه ؟؟
در شرح حال شما چه می شود گفت ؟؟؟
بهتره کامنت های حساب شده بدید
من به تمام کامنت هاتون دقت کردم
واقعا علمی و درست نیست
و فقط ظاهر قابل قبول داره
کنترل قدرت ربطی به وزن خودرو نداره
اون مقدار قدرت موتور
باید توسط یک سیستم خوب به چرخ ها انتقال داده بشه حالا چه چهار چرخ چه دو چرخ
کسی از مزیت چهار چرخ چشمش پوشیده نیست
و تمام این نکات بر میگرده به کاری که شرکت سازنده برای توسعه خودرو انجام داده
و هیچ ربطی به هیچ معادله خاص چه از طرف شما و چه از طرف کیک های دیگر نداره
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲دوستان میتونن برای نمونه خودرو های با قدرت یکسان و سیستم های انتقال قدرت یکسان
در برند های مختلف رو نگاه کنند
و قیاس کنند
و راجب این موضوع تحقیق و مطالعه کنند
در صورتی که علاقه مند هستند
R@min
۲۹ خرداد ۱۴۰۲والا که حسین جان قبلا به ما چیزه دیگه ای می گفتی من نمی دونم حالا ماشین مورد علاقت رو در مقام مقایسه میاد همه نادرست می گن شما درست !!!! برام مهم نیست حالا ولی مگه کامنت هندونه هست که بازش کنی توش سفید باشه !!! بوگاتی ویرون و شیرون جایگاهشون محفوظه پس هیچی. عزیزم برای تایید خودت یا علاقت حرف کسی رو چپکی نکن خوبه کامنت بالا هست واقعا این توهین ب خودته در درجه اول.
یه سری بدیهیات رو میگم هر جا سختت بود یا فکر می کنی اشتباه بگو !
“سیستم انتقال قدرت رو زیر سوال میبری باز میبندیش به نسبت قدرت بر وزن؟
و باز کوینگزگ رو میبری زیر سوال که همینکه راه میره خیلیه ؟؟”
پسر خوب تو کامنت من اگر بین این دو موضوع ارتباطی دیدی من عذر خواهی میکنم اگر باعث کج فهمی شما شدم که بعید می دونم اومدی فقط یه چیزی میگی که مثلا آره بوگاتی فلانه و… که خب کسی هم درش حرفی نداره حالا بازم برات توضیح میدم که دیگه حرفی نباشه.
نسبت قدرت ب وزن (weight to horsepower ratio) برابر هم تو سرعت های بالا تعادل رو بهم می زنه برای همین تو این ماشین توزیع وزن (Weight distribution) 56 به 44 (تو شیرون 53 به 47) هست !! بر خلاف سوپراسپرت های مرسوم که توزیع وزن 58 به 42 یا 60 به 40 دارن، حالا چرا ؟؟؟ چون جلوی لیفت احتمالی ماشین تو سرعت های بالا با این موضوع و پک دانفورس اختصاصی خنثی شه. این از موضوع توزیع وزن اگر باز فکر می کنی من اشتباه میگم درستشو بگو.
موضوع دیگه سیستم انتقال قدرت هست که خب یه ماشین تک محور هر چقدر قدرت بیشتری به محور وارد شه هرزگردی بیشتری میده هر چقدرم لانچ کنترل پیشرفته ای باشه باز هم نمیشه قدرت رو به درستی به آسفالت انتقال داد. بهترین تک محور استوک هم که مک لارن 765 هست که می تونه زیر 10 بزنه اما با نصف قدرت کار راحت تری داره. چاره چیه باید رفت پیست درگ با لاستیک اسلیک اونجا میشه از قدرت این کونیگزگ استفاده کرد. حالا بوگاتی اومده با سیستم چهارچرخ haldex که یه کمپانی سوئدی هست که کلا مجموعه فولکس مشتریش هست و رو همه محصولات چهارچرخ پرفورمنسش مثل SVJ و پرفورمانته به این کمپانی سفارش میده اومده شیرون چهارچرخ داده چرا چون میخواسته تعادل ماشین رو بیشتر کنه و قابلیت رانندگی در شهرش بیشتر شه. دیگه اینم می دونی که محصولات چهاچرخ تو جامپ اولیه برتری مطلق دارن و جلوی بخش اعظمی از هرزگردی رو می گیرن. کافیه محصولات چهارچرخ همین اروپایی ها با تریم های تک محورشون مقایسه کنی که فاصله حداقل 0.5 ثانیه ای دارن. این چیزارو باید توضیح داد ؟؟؟ جایی فکر می کنی اشتباهه تصحیح کن.
حسین
۳۰ خرداد ۱۴۰۲رامین جان من اصلا به شما نه کار دارم نه خودروی مورد علاقم فقط با کامنت شما جواب دادم
معید و موفق باشید
حسین
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ممنون بابت توضیحاتت
اما متاسفانه قانع کننده نبود
حسین
۳۰ خرداد ۱۴۰۲در ضمن مشکلاتی که شما عرض کردید
قابل رفع و توسعه هستند
من هنوز از بعضی از مورد ها در کوینگزگ
در عجب هستم
یادم افتاد راجب این کمپانی بیشتر تحقیق کنم
شرکت کوینگزگ که در دیده ها
شرکتی پیشرو هستند
باید سنگ محکی در این کلاس برای مقاومت و استهلاک و همچنین استقامت باشند
در تمام زمینه ها و تمام سناریو ها
حسین
۳۰ خرداد ۱۴۰۲من حرف های شما که راجب وزن هست اطلاع دارم و درست هست
اما دفاع عجیب و غریب از عملکرد غیر قابل قبول کوینگزگ رو واقعا نمی پذیرم
تیم کارخانه تمام جوانب یک خودرو رو قبل از عرضه باید در نظر بگیرد
نه فقط خودرو تمام محصولات دیگر
این علت ها برای عملکرد نهایی قابل قبول نیست
حسین
۳۰ خرداد ۱۴۰۲منظور بنده هم دقیقا از نتیجه نهایی
معیار کامل یک خودرو در تمامی عملکرد ها با توجه به رده و هدف ساخت و کلاسی که قرار داره بود
که شما آمدید و تعجبم یهو بحث تاپ اسپید رو آوردید وسط
خودرویی با قدرت و وزن کوینگزگ آگرا آر اس یا مدل های مشابه این شرکت نیازمند
توسعه های لازم و سرمایه گذاری بیشتر
برای کامل شدن دارند
تا اون عملکرد واقعی و برازنده رو نشون بدهند
نه تنها مدتی کوتاه در کلیپ برای رکورد
و محدودیت های خودرو در اجرای این عملکرد
این خودرو باید رکورد تمامی پیست ها رو
در چنگ بگیره
رکورد ۴۰۰ متر
خودرو همینطور در اختیار مجلات قرار بگیره
توقعی که از این خودرو میره از
امثال مانند شیرون و ویرون نمیره
چون هدفشون متفاوته
با این وجود بوگاتی کاملا موفق تر عمل کرده
در نقش یک کوپه و جی تی و هایپر کار
برای پیست هم ساخته نشده اما
وجود بعضی نسخه ها از پتانسیل بالای پلتفرم شیرون آگاهی میده
مانند دیوو و پور اسپرت
اما در نهایت بولاید
دو مورد اول تغییری ضعیف از نسخه اصلی هستند اما قابل قبول
اما کوینگزگ
جز دستیابی به حداکثر سرعت به شخصه موردی از این شرکت ندیدیم چشمگیر و رسمی
حیف همچین کمپانی نو نهال و این خودرو های زیباست
لایق جایگاه بهتری هستند
R@min
۳۰ خرداد ۱۴۰۲اینا واقعیته نه دفاعه نه توجیح. قانع نمیشی دیگه با خودته به کسی ربطی نداره. ماشین تک دف از هر مدلی و هر کمپانی رو آسفالت معمولی ضعیف تر از نمونه چهار چرخ هست اینو برای خودت جا بندازی حله. هر جا هم فکر می کنی اشتباهه تصحیح کن منم دوست دارم یاد بگیرم.
حسین
۳۰ خرداد ۱۴۰۲منظور بنده هم دقیقا از نتیجه نهایی
معیار کامل یک خودرو در تمامی عملکرد ها با توجه به رده و هدف ساخت و کلاسی که قرار داره بود
که شما آمدید و تعجبم یهو بحث تاپ اسپید رو آوردید وسط
خودرویی با قدرت و وزن کوینگزگ آگرا آر اس یا مدل های مشابه این شرکت نیازمند
توسعه های لازم و سرمایه گذاری بیشتر
برای کامل شدن دارند
تا اون عملکرد واقعی و برازنده رو نشون بدهند
نه تنها مدتی کوتاه در کلیپ برای رکورد
و محدودیت های خودرو در اجرای این عملکرد
این خودرو باید رکورد تمامی پیست ها رو
در چنگ بگیره
رکورد ۴۰۰ متر
خودرو همینطور در اختیار مجلات قرار بگیره
توقعی که از این خودرو میره از
امثال مانند شیرون و ویرون نمیره
چون هدفشون متفاوته
با این وجود بوگاتی کاملا موفق تر عمل کرده
در نقش یک کوپه و جی تی و هایپر کار
برای پیست هم ساخته نشده اما
وجود بعضی نسخه ها از پتانسیل بالای پلتفرم شیرون آگاهی میده
مانند دیوو و پور اسپرت
اما در نهایت بولاید
دو مورد اول تغییری ضعیف از نسخه اصلی هستند اما قابل قبول
اما کوینگزگ
جز دستیابی به حداکثر سرعت به شخصه موردی از این شرکت ندیدیم چشمگیر و رسمی
حیف همچین کمپانی نو نهال و این خودرو های زیباست
لایق جایگاه بهتری هستند
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲آقا رامین شما که اطلاعاتت قویه دیگه چرا
سیستم انتقال قدرت در همچین خودرو هایی بسیار مهمه، وزن پایین کمک به راحت تر بودن کار سیستم میکنه، شاید هم این کمبود وزن به بخش هایی ضعف وارد کرده باشه
و ضررش جای دیگه نمود پیدا کنه
در ضمن حرف شما درباره ی هندل کردن
بنظرم معنایی نداره واقعا و درباره روی زمین ماندن و در کل با کامنتی که گذاشتید حتی ارزش کوینگزگ هم زیر سوال بردید، واقعا متاسفم.
کامل وجود خودرو هارو بی معنی کردید.
R
۳۱ خرداد ۱۴۰۲فقط ادعا داره کی گفته اطلاعتش قویه؟ کسی که نمیدونه آیرودینامیک برا چیه کارش چیه میاد میگه وزن بیشتر باعث تعادل بیشتر نمیشه نمیدونه کار ایرودینامیک فشار بیشتر رو ماشینه درواقع همون نقش وزن رو بازی میکنه باعث میشه ماشین بچسبه تو پیچ ها چپ نکنه تو مسیر مستقیم تعادلش به هم نخوره کسی که اینو قبول نداره ازش چه انتظاری داری؟ توقع داری جواب منطقی بهت بده؟ با اون اطلاعات نداشتش؟
مازیار
۲۹ خرداد ۱۴۰۲این همه گفتی جوکر
فقط مونده بگی مشکلت با کوئنیگ زگ چیه؟
احمدرضا
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ما هم موقع رولینگم همین مقدار میخندیدیم به تسلا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ خرداد ۱۴۰۲دوستان اگر می خواین فیلم با زیرنویس فارسی براتون پخش بشه
روی آیکون آپارات، پایین سمت راست فیلم درحال پخش کلیک کنید
R
۲۹ خرداد ۱۴۰۲من که زیر نویس ندیدم تو اپارات
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ خرداد ۱۴۰۲در سایت آپارات برای من مشکلی نداره
https://www.aparat.com/v/LgCXG
محمد
۲۹ خرداد ۱۴۰۲واقعاً اسم دلقک برازندته
فرهام نامداری
۲۹ خرداد ۱۴۰۲توهین نکن دوست عزیز
hamidreza
۲۹ خرداد ۱۴۰۲بچه اگه پیشم بودی و این حرفارو میزدی…
کسی که راجب کونیگزگ اینجور حرف میزنه و با یه اسقاطیِ آرمیچری مقایسش میکنه، فاتحه مُخِش خوندس!
Saeed
۲۹ خرداد ۱۴۰۲عالی بود
Reza Waffen SS
۲۹ خرداد ۱۴۰۲به نتیجه اهمیتی نمیدم انتخابم آگرا RS 👍
R/T
۲۹ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
Sadra
۲۹ خرداد ۱۴۰۲دوست عزیزی که میگفت:هه تسلا همرو زد
تسلا قوی و حداکثر سرعتو نمیشه مقایسه کرد
بعد مت از ینی پرسید ماشینت چطوره گفت فقط یک کلمه خسته کننده
تسلا برای روزمره خوبه
یک چیزی داشته باشه مثل ix که صدای پیشرانه خودش از اسپیکر پخش کنه باز بهتر میشه ولی بازم به صدای گازی که از اگزوز میاد بیرون نمیرسه
امیر
۲۹ خرداد ۱۴۰۲از تسلا خوشم نمیاد ، ولی این مدلش واقعا هیولایی هست برای خودش !!
deutschland
۲۹ خرداد ۱۴۰۲این کونیگزگ عجب ماشینیه واقعا … با این ابعاد فقط 1.4 تن وزنشه ، البته باید بگم که 90 درصد این ماشین از فیبر کربن ساخته شده و اگه دقت کنین میبین که حتی دستگیره های درش هم از کربن ساخته شده
در مورد تسلا :
برگ برنده تسلا در اروپا و آمریکا پرفورمنس خوب در برابر قیمت و تعداد ایستگاه های سوپر شارژ هستش که البته با گذشت زمان و روی اوردن کمپانی های ماشین سازی به برقی سازی ، کمرنگ میشه. همونطور که تسلا در چین شانس زیادی نداره چون کلی ماشین برقی با قیمت های مناسب تر وجود داره. بعلاوه کیفیت افتضاح محصولات و وعده های پوچ بنیانگذارش روند افول تسلا رو سرعت میبخشه
شرکت های المانی ، امریکایی و ژاپنی تقریبا از سال 2018-2017 و یا حتی دیرتر شروع به برقی سازی کردن. در صورتی که تسلا چندین سال قبل از اینکه اینها شروع به ساختن برقی کنن ، با همین هدف شروع به کار کرد. پس مقایسه تسلا با بقیه مثل یک ورزشکار حرفه ای با مبتدیه. باید چند سال بگذره تا برقی سازی در کمپانی های مطرح خودرو سازی به بلوغ برسه ، بعد اون موقع میشه به یک توافق در موردشون رسید.
R/T
۲۹ خرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/sshot-1-3.jpg
❤️❤️
Tesla
۲۹ خرداد ۱۴۰۲تسلا کبیر با اینکه رو حالت drag strip نبود اما باز هم مقتدرانه پیروز شد 💪💪⚡️⚡️ ، همه میدونن که مدل s پلد کبیر مسافت یک چهارم مایل رو در عرض ۹/۳ ثانیه ( حتی روی آسفالت معمولی ) طی میکنه ، این ۹/۷ یا ۹/۸ مال زمانی هست که روی پلد معمولی باهاش لانچ بزنی !! توی رولینگ هم که کوئینگزگ پر ادعا با اختلاف ۱ متر برنده شد که واقعا برای یه هایپرکار گرون قیمت شرم آور ( تازه به خاطر این برنده شد که این تسلا محدودیت سرعت داشت و گرنه اگه به track package مجهز بود تا قیامت هم به گرد پاش نمیرسید 🤣🤣🤣 ) ولی خداییش کوئینگزگ چه سمی 🤣🤣 بیچاره واتسون یه گاز بهش داد و دریچه کولر از جا کنده شد یا شیشه بالابرش داشت خراب میشد ، صد رحمت به خودرو های ملی که حداقل گاز بهشون میدی دریچه کولرشون از جا در نمیاد 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️
....
۲۹ خرداد ۱۴۰۲باز این بچه سال پیداش شد
مازیار
۲۹ خرداد ۱۴۰۲تا وقتی که جوابشو بدین همینه
جالب اینکه تا وقتی هست میگن چرا هستی وقتی هم که نیست میگن چرا نیستی؟!!
احمدرضا
۲۹ خرداد ۱۴۰۲منم با دوستمون موافقم
از این بعد بیایین جواب این و کسایی که این مدلی حرف میزنن و تنش ایجاد میکنن ندیم
اینا دنبال توجه و دیده شدن هستن
بهترین کار نادیده گرفتنشونه
اگه هماهنگ باشیم فضای سایت درست میشه
میثم
۲۹ خرداد ۱۴۰۲اگه یه گزینه واسه نادیده گرفتن کامنت یه سری کاربرا وجود داشت، عالی میشد.
احمدرضا
۲۹ خرداد ۱۴۰۲دقیقا 😄
تا اول مهر درگیریم باهاش
Ali t
۲۹ خرداد ۱۴۰۲تسلا یادت نره اونتادور svj هم تونست کونیگزگ رو تو ۴۰۰ متر بزنه احمق این ماشین تک دفه برا چهارصد متر ساخته نشده نسبت قدرت به وزن یک به یک داره برای سرعت بالا ساخته شده که ماشین پرواز نکنه تو اینا رو نمی فهمی هر چقدر هم بت بگی همون … هستی که هستی
امیرمحمد
۲۹ خرداد ۱۴۰۲این ماشین برای رسیدن به بالاترین سرعت ساخته شده
برای شهر نیست که
فرهام نامداری
۲۹ خرداد ۱۴۰۲کودک نباش تسلا فن
حتما کشته مرده بی تی اس هم هستی
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲تمام اجزای کوینگزگ تکون میخورد 😐
AMANTE
۲۹ خرداد ۱۴۰۲مت واتسون گند زد! اصلا نمی تونست لانچ خوبی کنه و انگار کونیگزگ براش زیادی هست و نمی تونه باهاش رانندگی کنه.
توی این درگ میشه تفاوت ها رو دید، تسلا خیلی راحت میتونه باهاش تند بری فقط کافیه پا رو بزاری روی گاز.
سوپربایک ها چقدر وحشی هستن و کنترل کردن اش کار هر کسی نیست.
رانندگی با هایپر ماشین ها روش خودش رو داره و مثل سوپرماشین ها یا اسپورت ها نیست.
در آخر یک والپیپر زیبا از کونیگزگ هست که میتونید با هر کیفیتی که بخواید دانلود کنید.
https://hdqwalls.com/koenigsegg-agera-xs-at-monterey-wallpaper
علی
۲۹ خرداد ۱۴۰۲بچه ها دقت کنید که مقایسه بین یه ماشین ۴.۵ میلیون دلاری که فقط ۲۵ تا ازش ساخته شده با یه تسلای ۶۰ هزار دلاریه
مازیار
۲۹ خرداد ۱۴۰۲مهمتر از اون مقایسه بین یه برقی با بنزینیه
فرشاد
۲۹ خرداد ۱۴۰۲اخه مقایسه دظلا و کوئینگزگ؟
رقیب کوئینگزگ بوگاتی و سایر هایپرکارایی هس که رو مسیر مستقیم را میرن نه دظلا
دظلا فقط به لطف گشتاور انی جرئت درگ با هرماشینی رو داره همینجورم شد بعد150تا مرد
کوئینگزگ تازه بعد 150شروع میکنه به جویدن اسفالت
R
۲۹ خرداد ۱۴۰۲کونیگزگ فقط تو صفر تا ۴۰۰ حرفی برا گفتن داره بقیه موارد و خیلی عقبه اونم به خاطر دیفرانسل عقب بودنشه
BMW
۲۹ خرداد ۱۴۰۲کلا همه چیز جز تسلا و انتخاب من سوزوکی هست تو آیت درگ اصلا قیافه تسلا و هست برهوته انگار جذابیتی نداره
R
۲۹ خرداد ۱۴۰۲صدای موتورسواره مثل بین تو فیلم بتمنه
Elmiraj
۲۹ خرداد ۱۴۰۲با نسبت وزن بر قدرت ۲.۱ حالا حالاها رودست S plaid نمیاد…
تایم نرمالش هم روی آسفالت معمولی ۹.۳ ثانیه هست که متاسفانه نمیدونم چرا carwow ماشینو از حالت drag strip درمیاره…!!!!
در دو تست ترمز S plaid با Sf90 و این کویینکزگ با وجود ترمز های ارزان و معمولی که روی آن بوده و اختلاف وزن ۷۰۰ کیلوگرمی با آن ها نتایج فوقالعاده ای بجا گذاشته که حتی به پنج متر هم نرسیده … !
قطعا نتایج پیش و رو با ترمز های کربن سرامیکی جدید قابل توجه خواهد بود….
R
۲۹ خرداد ۱۴۰۲اینو نگی چی بگی نسبت قدرت به وزن!! رودست نمیاد ولی در عمل به جز شتاب اولیه هیچکاری نمیتونه بکنه اونم کیفیتشه
نسبت قدرت به وزن تو دنیای واقعی به چه دردی میخوره؟ تو واقعیت زندگی کن نه تو ارقام
Edwin
۲۹ خرداد ۱۴۰۲اینقد که از کاربرای ضد تسلا بی ادبی دیدم از طرفداران تسلا جز حقیقت چیزی ندیدم مثلن چن پست بالاتر از واژه احمق یا تو خیلیای دیگه … موندم چطور اجازه انتشار پیدا میکنه ولی تمام نظرات ما سانسور میشه
Elmiraj
۲۹ خرداد ۱۴۰۲دوست گرامی افرادی که بی احترامی میکنن در اصل به خود و خونواده خودشون بی احترامی میکنن…
برای من آنقدر بی ارزشن که حتی به کامنتشون دیسلایک هم نمیدم
Amir Ali Aventador
۲۹ خرداد ۱۴۰۲قیمتارو میبینم خندم میگیره ولی واقعا از این ور فکر کن سوار یک هایپرکار 4.5 میلیون دلاری هستی داری برا خودت گاز میدی یهو یه ماشین ۱۱۰ هزار دلاری میاد میزنه جلو ازت….اصلا و به هیچ وجه درکش نمیکنم 😂😂😂 ولی همچنان انتخابم کونیگزگ قاتل همه هایپر کار ها ♥️
*ALI*
۲۹ خرداد ۱۴۰۲یا خدا انتظار نداشتم تسلا این مسابقه رو ببره این مدل از ماشین های تسلا همیشه استارتاشوت فوق العاده بوده درگ های دیگه هم تسلا همینجوری بوده کونیگزگ چیکار کرد توی این مسابقه اون سوزوکی ازش بهتر شروع کرد داشت میرفت که تسلا رو هم بگیره
میثم
۲۹ خرداد ۱۴۰۲اگه مطلبی در رابطه با تسلا دیدی، بدون که ۱۰۰ درصد برنده ست، دقیقا مثل زمانی که دیمن اومد و هی باهاش کلیپ می ساختن. فعلا باید تحمل کنیم.
امیرمحمد
۲۹ خرداد ۱۴۰۲گروه چت پدال داریم تو ایتا
عوض شید
لینک👇
https://eitaa.com/joinchat/675873200C9222f297b7
Siyavash
۲۹ خرداد ۱۴۰۲دوستان یادمون نره که کونینگزگ برایه ۱۰ سال پیش هست و با مهندسی اون موقع ساخته شده..این هایپر کار تویه رولینگ خودشو نشون میده نه تویه ۴۰۰ متر…ولی یه چیزی جالب فکر کنم همه متوجه شدید که مت واتسون تخصص عجیبی برایه گند زدن به تمام درگ ها داره..مثلا،تویه یه درگ میاد sf 90 رو میاره و با تسلا مسابقه میده..توبه درگ بعد ۹۱۸ رو میاره با ۹۱۱ یا سوپربایک میندازه..یا شیرون رو میاره با فرمول وان میندازه..یعنی تقریبا تر میزنه به تمام درگ ها الان بهترین خپحالت این بود که..کونیگزگ..شیرون..۹۱۸..sf90..این چهارتا رو به جون هم مینداخت حالا نهایت میتونست بهشون تسلا و سوپربایک رو اضافه کنه…..در کل مت واتسون این درگ رو به همه بدهکاره……
ولی جدا از این حرفا کونیگزگ آبیش چقدر قشنگه من رنگ نقره ای و سفید رو دیدم خیلی قشنگ بودن
خخخ
۲۹ خرداد ۱۴۰۲شاهکار سوئدی…🤣🤣🤣😂
MP
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ماشین موزر درگ برد
(رولینگ و ترمز گیری هم هیچی)
باز یکی اومد هارت و پورت کردن!
چند روز نبودش راحت بودیم 😂
ar-ma-n
۲۹ خرداد ۱۴۰۲چرا باید یک دورن سوز با یک جارو برقی درگ بندازن رو چه حساب قانونی مگر اینک فقط سر هیجان باشه ؟؟
هیچ نکته هیچ محصولی نداشت و نخواهد داشت .
Yasin
۲۹ خرداد ۱۴۰۲تسلا S پلد خیلی خفنه خدایی
فقط بوگاتی رقیبشه
آقای همساده
۲۹ خرداد ۱۴۰۲فقط هوندا 125 میتونه حق کونیگزگ رو از تسلا بگیره
مهدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۲باز اگر به اساتید اهل فن بر نخوره به نظرم کنیگزک حداقل تو اون سال ها توان مهندسی قویی نداشت . حالا من کاری به این ندارم که تو بیشتر درگ ها خیلی قدر ظاهر نشد اما تو پیست هم جز ضعیف ترین ها بود و کیفیت و طراحی کابینش هم که میبینیم . بازم میگم من اطلاعی ندارم که چقدر پیشرفت کرده یا نکرده اما اون زمان واقعا ضعف داشت تو همه چیز! و بدتر از همه اینها کیفیت سواری پایینش
محمدامین
۳۰ خرداد ۱۴۰۲واقعا سوال پیش میاد که دقیقا کی میاد یه جت F15 رو بایه هواپیمای کنترلی مقایسه میکنه هرکسی لایق سوار شدن اگرا نیست ولی بچه ها هم ماشینای ارمیچری میسازن
ابوالفضل
۳۰ خرداد ۱۴۰۲من کلا از ماشین های بنزینی بیشتر خوشم میاد و صدای موتورش برام لذت بخشه ، پس طرفداری از تسلا نمیخوام بکنم
درگ ماشین با موتور که کاملا اشتباهه
اما بین دو خودرو واقعا تسلا برتری داشت و با اختلاف زیاد تو درگ پیروز شد (یکی از دلایل باخت آگرا هم محور عقب بودنش بود )
همین طور که در رولینگ دلیل باخت تسلا محدود کننده سرعتش بود با این حال با اختلاف کم باخت
ولی جدی آگرا خیلی لرزش تو کابین داشت (دقیقه ۱۴.۵۰ تا ۱۴.۵۶ ویدیو رو ببینید چه صدایی از کابین میاد ) دریچه کولر هم که به همین دلیل زد بیرون
با بوگاتی مقایسه میکردن دوستان ، کونیگزگ کمپانی موفقی بوده ولی بوگاتی تو اصالت و کیفیت خیلی بهتره
از نظر قیمت هم که با پول آگرا میشه ۴۰ تا تسلا خرید
من اگه ۴.۵ میلیون داشتم نمیدادم آگرا بخرم
HFball
۳۰ خرداد ۱۴۰۲فقط آخرش که کونیگزگ با شتاب وحشتناکی داشت از دوتا رقیبش فاصله میگرفت 🤯
رضا
۳۰ خرداد ۱۴۰۲فقط سوزوکی ژاپن 🇯🇵👑