تسلاکیا

دوئل کیا EV6 و تسلا مدل Y

مرحلهٔ مقدماتی، گروه آخر، شاسی‌بلندهای الکتریکی، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین فورد موستانگ مک‌ایی و اشکودا انیاک

مجموع آراء: ۱۰۷۳

آراء فورد: ۸۲۷

آراء اشکودا: ۲۴۶

پیروز دوئل: فورد موستانگ مک‌ایی با کسب ۷۷ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

فولکس‌واگن ID.4

شورلت بولت EUV

شورلت بولت EUV

فورد موستانگ مک‌ایی

اشکودا انیاک

فورد موستانگ مک‌ایی

تسلا مدل Y

کیا EV6

؟

هیوندای آیونیک ۵

نیسان آریا

؟

کیا EV6

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۱

پلت‌فرم: E-GMP هیوندای-کیا

امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵

امتیاز از کاربایر: ۴.۴ از ۵

گارانتی: ۷ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

گارانتی باطری: ۷ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: برد عالی، رانندگی اسپرت، تجهیزات استاندارد فراوان، شارژ سریع، تکنولوژی‌های چشمگیر

نقاط منفی: صندوق بار کوچک‌تر از رقبا، سواری سفت، ارتفاع پایین خط سقف که روی فضای سر عقب تأثیر گذاشته است

چکیده: کیا EV6 خودروی الکتریکی فوق‌العاده‌ای است اما پرداخت هزینهٔ اضافی برای خرید نسخهٔ دو موتورهٔ آن معقول نیست زیرا هرچند این نسخه در خط مستقیم سریع‌تر است اما در جاده‌های پرپیچ‌وخم واقعاً برتری خاصی ندارد؛ بنابراین، نسخهٔ دو موتوره صرفاً قیمت بیشتری دارد درحالی‌که از برد کمتری هم نسبت به نسخهٔ محرک عقب برخوردار است

تسلا مدل Y

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۱۹

پلت‌فرم: –

امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی باطری: ۸ سال یا ۱۹۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سریع و کارآمد، برد قابل‌اطمینان، تکنولوژی‌هایی با قابلیت استفادهٔ آسان، کابین جادار، شبکهٔ شارژ گسترده

نقاط منفی: سواری بیش‌ازحد سفت که روی کیفیت رانندگی تأثیر دارد، فرمان بی‌جان، نسخه‌ها و تیپ‌های محدود در بازار بریتانیا

چکیده: مدل Y بخشی را در سبد محصولات تسلا پر می‌کند برای بسیاری از خریداران این شرکت جذاب خواهد بود. این خودرو از تمام تکنولوژی‌های مدل ۳ برخوردار است اما بدنهٔ بزرگ‌تری دارد که به معنی کابین جادارتر خواهد بود درحالی‌که به‌طورکلی نسبت به مدل X در جاده‌های تنگ بریتانیا قابل‌کنترل‌تر است. هرچند قیمت مدل Y کمی از مدل ۳ بیشتر و برد آن کمی کمتر است اما این یک کراس‌اوور جادار است و دسترسی آن به شبکهٔ سوپرشارژرهای تسلا نیز برتری بزرگی نسبت به رقبا خواهد بود

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

تسلا مدل Y دوربرد

کیا EV6 GT-Line

قوای محرکه دو موتوره دو موتوره
قدرت ۴۴۰ اسب بخار ۳۲۵ اسب بخار
گشتاور ۴۹۵ نیوتن متر ۶۰۵ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۸ ثانیه ۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
باطری ۸۵ کیلووات ساعت ۷۷.۴ کیلووات ساعت
برد ۵۱۰ کیلومتر ۴۸۰ کیلومتر
وزن ۱۹۸۶ کیلوگرم ۲۱۰۵ کیلوگرم
طول ۴,۷۵۱ میلی‌متر ۴,۶۹۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۱ میلی‌متر ۲,۹۰۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۸۵۴ + ۱۱۷ لیتر ۴۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۵۴,۹۰۰ پوند ۵۱,۹۴۵ پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R-CLK GT R

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    تسلا به دلیل مشخصات بهتر و دسترسی آسان تر انتخابم هست

    موافقم 31
    مخالفم 32
    1. جناب ایکس

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      انتخاب من کیا بدلیل طراحی بهتر داخل و خارج. و پرفورمنس خیلی کمتری نسبت تسلا هم نداره

      موافقم 54
      مخالفم 21
      1. بهنام

        ۳۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (907 ديدگاه)

        طراحی بهتر ؟

        موافقم 14
        مخالفم 14
    2. ممد ژانگولر

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4189 ديدگاه)

      رای من به عشقم ایلان ماسک نزدیکتره بخاطر نوآوریهاش و همچنین مونو پل کردن و دو قبضه کردن بازار الکتریکها 😎

      موافقم 13
      مخالفم 22
    3. Hosein

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (109 ديدگاه)

      با احترام به تسلا کیا ایوی ۶ چون از هر لحاظ بخوای بگی عالیه و یه مثل معروف میگه نو که اومد به بازار کهنه میشه دلآزار
      ولی این پیشرفت کیا از پراید تا رقابت با آلمان واقعا قابل تحسین هست.

      موافقم 21
      مخالفم 1
  2. مفیدی

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    یه کتابخونه مجله ماشین و نوآور مربوط به پارسال و پیرارسال را دونه ای 2000 میفروشه
    به نظرتون می ارزه که بخرم؟

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. AMANTE

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1908 ديدگاه)

      اگه نسخه ی فیزیکی مجله ی ماشین رو می خوای بخر ارزش داره ولی اگه می خوای میتونی نسخه 1 تا 400 مجله ماشین رو توی یک USB با 200 هزار تومن بخری. ( البته الان شاید قیمت اش بیشتر شده باشه ) به لینک زیر سر بزن.
      http://www.majalehkhodro.ir/news/item/1549-%D8%A2%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D9%88-1-%D8%AA%D8%A7-400-%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%81%D9%84%D8%B4-%D9%85%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF.html

    2. M.Kazem.K

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (861 ديدگاه)

      بدون شک می ارزه !!!

    3. امیر.عارف

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (876 ديدگاه)

      دوست عزیز ، آقای مفیدی . اگه علاقه مند به آرشیو هستید ، بله . اما من سالها مشتری مجله بودم اما بدلیل بایکوت شدید مجله ماشین در زمان تحریم خودرو ایرانی با این مجله خداحافظی کردم . البته دلیل حمایت از طرف خاصی نبود ، بلکه سانسور شدید مخاطبین دلیل این کار من و دوستان بود

    4. بهنام

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (907 ديدگاه)

      بعنوان کسی که ببست و پنج سال مجله ماشین رو جمع کردم توصیه میکنم حتما بگیر

      موافقم 1
      مخالفم 1
    5. Swedish arrogant tiger

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      من حتما می گرفتم.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. محمد مختاری آذر

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    با بررسی همه جوانب کیا بهتر هستش طراحی کاملا جذاب در حالی که تسلا کاملا طراحی بی روح داره مخصوصا با رنگ سفید
    چراغ های عقب کیا واقعا متفاوت هستش حتی قوس روی C-pillar بدنه هم عالی و زیبا هستش ولی برای تسلا واقعا خاص نیست و حالت صاف دارد در بخش کابین ضعف تسلا کاملا مسلم هستش و کیا کابین خودروهای بنزینی خود رو کمی تغییر و استفاده کرده که تسلا نکرده
    برای اینکه حتی کابین کیا بهتر بشه میشه از رنگ های دیگر نسبت به سیاه استفاده کرد. در مورد برد و قدرت شاید کیا کمی ضعیف باشد ولی در حین خرید این خودرو به شتاب و مقدار قدرت اهمیت داده نمیشه علیرغم این موضوع گشتاور بالایی داره و در نهایت قیمت کمتر

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. جناب ایکس

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      طراحی تسلا مث خودرو های کانسپت سال ۲۰۱۰ میمونه

      موافقم 13
      مخالفم 1
  4. new reventon

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (86 ديدگاه)

    صد درصد هیچکدوم
    یه ماشین پلاگین هایبرید میگیرم که توانایی پیمایش 100 کیلومتر برقی رو داشته باشه
    از طرف دیگه ام کربن دی اکسیدش خیلی کم باشه جهت مالیات
    بنظرم بهترین ایدس
    چون هم نیازا روزمرتو انجام میدی باهاش
    هم شبا راحت تو خونه میزنیش به شارژ برا کارای فردا
    هم با اطمینان میتونی سوار ماشین شی و هر جا خاستی بری و تو مسافرتا اذیت نمیکنه دیگه
    هم ماشینت بنزنیه و میتونی باهاش عشق کنی
    مالیاتشم کمه
    هوارم آلوده نمیکنی!

    موافقم 6
    مخالفم 16
  5. GT

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    هر چقدر کیا شیک و زیباست، تسلا بی روح و زشته کابین تسلا خیلی تو ذوقم میزنه

    موافقم 23
    مخالفم 5
  6. محمد امین

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2186 ديدگاه)

    خیلی بهم نزدیک هستند از نظر مشخصات فنی و پرفورمنس
    مزیت های تسلا ، این هست که شبکه ی شارژ گسترده تری داره و گارانتی باطری اش هم یه مقدار بیشتره
    اما مزایای کیا ، برتری طراحی داخلی و خارجی و کیفیت بهتر متریال و همچنین قیمت حدود ۵۰۰۰ دلار کمتر
    انتخواب خودم کیا هست ، چون نمیتونم با کابین تسلا کنار بیام ، ولی در کل خیلی نزدیک هستند و کاملا قابل قیاس هستند و هیچکدوم برتری خاصی نداره

    موافقم 16
    مخالفم 3
  7. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1329 ديدگاه)

    یقینا کیا
    کیا شرف داره به تسلا
    کیا مخصوصا داخلش کیلومتر ها بهتر از تسلاست + بیرونش
    قطعا هم کیفیت بهتری داره
    ولی از اون طرف تسلا دسترسی بهتری به شارژر داره پرفورمنس و صندوقش بزرگتره
    به شخصه کیا رو ترجیح میدم

    موافقم 19
    مخالفم 8
  8. AMANTE

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1908 ديدگاه)

    بین این دو انتخاب من تسلا مدل Y هست.
    اما اگه مدل GT کیا EV6 در رقابت بود صد در صد انتخاب من KIA بود.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/03/Kia-EV6_GT-2022-1600-01.jpg

    موافقم 8
    مخالفم 5
  9. Arman

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    هیچوقت نتونستم با طراحی تسلا Y کنار بیام،خیلی کسل کننده هست،طراحی داخل هم که بد و بیش از حد ساده،تو نکات منفی گفته شده که خیلی سواری سفتی داره که این برای ماشین های این کلاس نکته خیلی بدی حساب میشه چون خانوادگی هستن و کیفیت سواری خلی مهمه
    طراحی کیا رو خیلی بیشتر دوست دارم،متریال کابین هم با کیفیت هست خیلی،نمره بهتری هم گرفته و سواریش هم ظاهرا بهتره،تفاوت فنیشون هم خیلی کمه و ۴ هزار تا هم ارزون تره
    کیا

    کیا و هیوندا خیلی زود به بزرگان صنعت الکتریکی تبدیل شدن واقعا

    موافقم 13
    مخالفم 5
  10. یک کاربر

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    مقاله خوبی بود، انتخاب من کیا ev6 هست .

    بخاطر طراحی جذابش ، تسلا y در اوایل جذاب بود برای سال ۲۰۱۹ خوب بود ، اما بازار تشنه تنوع هست، تسلا از این نظر طراحی سلیقه بازار جواب نمیده،.
    درحالیکه اپل همیشه روی طراحی و جزییات بسیار کار میکرد و فنی هم همینطور ،

    الان یک خواننده که نامبر وان هست بعد دو سال کسل کننده برای مردم میشود، تسلا y نیاز به یک فیس لیفت دارد .

    الان من تنوع فعلی محصولات بازار الکتریکی ها میبینم محصولات تسلا اگر تنوع و طراحی توجه نکنند فروش انها پایین می اید نمونه ان در چین کاهشی شده است.

    الان شما طرح ionic7 ببینید، کلا تلاش شرکت ها برای جذب همه سلیقه های بازار هست و تنوع محصولات خود افزایش میدهند.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  11. amir Benz

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1951 ديدگاه)

    بنظرم تسلا انتخاب بهتریه هرچند کیا هم عالیه خصوصا طراحیش و پرفورمنسم تفاوت آنچنانی نداره …

    موافقم 5
    مخالفم 10
  12. یک کاربر

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    یک مورد دیگر دقت کنید میان تسلا y و ev6 فاصله چندانی نیست مثلا در برد ۳۰ کیلومتر فاصله دارند سرعت صفر تا ۱۰۰ چند دهم ثانیه هست. یعنی تفاوت برتری ها قاطع نیست لذا طراحی جدیدتر و متفاوت تر بنظر من جذابیت بیشتری دارد شاید دوتا سه سال دیگر خودروهای دیگر.

    زمانی که تسلا امده بود تنها محصول بازار بود ، الان موستانگ مک ئی امده ، id4 فولکس واگن ، ioniq5 ،ev6 ، بعد تویوتا bz4x و …

    یعنی قدرت انتخاب و تنوع محصولات برقی زیاد شده و سطح توقع انتظار بازار و مردم بالا رفته است. مطمئنا مثل ۳ تا ۴ سال پیش دیگر نیست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. M.Kazem.K

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    ببینید چقدر بین طراحی ها اختلاف هست که اکثرا تو نظرات فقط بخاطر طراحی زیبا کیا و فاجعه بار تسلا ، حتی با وجود پرفورمنس پایین تر و مزایای کمتر رایشون کیاست !!!

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. دايان

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      اخه اختلاف پرفورمنسشون خیلی ناچیزه و به چشم نمیاد،درعوض قیمت کیا هم کمتره رانندگی بهتری رو به خریدار میده

      موافقم 7
      مخالفم 2
  14. دايان

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    انتخابم کیا

    موافقم 5
    مخالفم 3
  15. arshiasvj

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    میشه یکی مشخصات تسلا مدل x پلید رو بگه؟
    هرچی میگردم هیچ جا نیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Philipp

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      یچیزیه مثل تسلا رودستر تسلا مدل اس پلید پلاس و دول ۱۶
      فقط شایعست برای رشد سهام

  16. Yasin

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    خب بدون شک قطعا تسلا
    در کل مشخصات سر تره

    موافقم 7
    مخالفم 7
  17. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4616 ديدگاه)

    بدون شک کیا، طراحی بهتر مشخصات معقول تر و کابین خیلی شیکی داره،تسلا فقط سرعت داره و بس…

    موافقم 8
    مخالفم 7
  18. مازیار

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    اگه بخوام در همین آغاز راه برقی ها یه اتومبیل برقی انتخاب کنم ترجیح میدم اونی که تجربه بیشتری داره باشه اما بنظرم در اینجا انتخابها تا حد زیادی تحت تاثیر خصومت شخصی با ایلان ماسک قرار گرفته😅

    موافقم 9
    مخالفم 5
  19. فرامرز

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    ۸۵۴ لیتر رو چطور حساب کردن؟ تو عکس تفاوت زیادی نداره صندوق ها. فولکس توارگ با اون صندوق بزرگش فقط ۶۶۵ لیتر ظرفیت داره.

  20. Elmiraj

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    دست کم ۷۰ درصد افراد ندانسته رای دادن…

    نصف مشخصات model y هم اشتباه هست .

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. abdi_mahdi

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      رو چه حسابی اشتباهن؟ مدرک

      موافقم 1
      مخالفم 6
      1. Elmiraj

        ۳۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        تسلا تاکنون هیچ محصولی با قدرت ۴۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۹۵ نیوتون متر و باتری ۸۵ کیلووات ساعتی نداشته…!!!
        .
        .

        Model y long range :

        قوای محرکه : awd
        قدرت : ۲۸۶ کیلووات / ۳۸۴ اسب بخار
        گشتاور : ۵۱۰ نیوتون متر
        شتاب ۰ تا ۹۶ : ۴.۸ ثانیه
        ظرفیت باتری : ۷۵ کیلووات ساعت
        برد (epa ) : 524 کیلومتر
        ظرفیت شارژ مستقیم : ۲۵۰ کیلووات
        وزن خالص : ۲۰۰۳ کیلوگرم
        نهایت سرعت : ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت
        طول : ۴۷۵۱ میلیمتر
        عرض ( با آینه ) : ۲۱۲۹ میلیمتر
        ارتفاع : ۱۶۲۴ میلیمتر
        فاصله محوری : ۲۸۹۰ میلیمتر

        موافقم 9
        مخالفم 4
  21. امیر

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که اینجا هم تعصب بعضی دوستان در رای دادن دخیل شده، با اینکه کیا تنها ویژگیش طراحیشه(انصافا طراحی تسلا بد هم نیس) و در تمام زمینه های دیگه مغلوب تسلا هست، بازم کیا رای بیشتری داره
    البته که همیشه سلیقه حرف اولو میزنه اما تجربه ثابت کرده با اینکه تسلا تقریبا همیشه برتر از تمامی رقبا بوده و هست و احتمالا خواهد بود، اما بازم بی انصافی میشه در حقش
    پ.ن: طرفدار تسلا نیستم و اتفاقا هنوزم دید خوبی به برقیا ندارم

    موافقم 9
    مخالفم 6
  22. amiur

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    بهترین ریسک 30کیلومتری که تا حالا کردم، همین انتخاب کیا بود.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  23. احمدرضا

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بخوام صادقانه بگم بخاطر برند به تسلا رای دادم
    هردوتا خوبن
    ولی نمای داخل و خارج کیا قشنگ تره

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا