مرحلهٔ مقدماتی، گروه آخر، شاسیبلندهای الکتریکی، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین فورد موستانگ مکایی و اشکودا انیاک
مجموع آراء: ۱۰۷۳
آراء فورد: ۸۲۷
آراء اشکودا: ۲۴۶
پیروز دوئل: فورد موستانگ مکایی با کسب ۷۷ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
فولکسواگن ID.4 | شورلت بولت EUV |
شورلت بولت EUV | |
فورد موستانگ مکایی | اشکودا انیاک |
فورد موستانگ مکایی | |
تسلا مدل Y | کیا EV6 |
؟ | |
هیوندای آیونیک ۵ | نیسان آریا |
؟ |
کیا EV6
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۱
پلتفرم: E-GMP هیوندای-کیا
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵
امتیاز از کاربایر: ۴.۴ از ۵
گارانتی: ۷ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
گارانتی باطری: ۷ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: برد عالی، رانندگی اسپرت، تجهیزات استاندارد فراوان، شارژ سریع، تکنولوژیهای چشمگیر
نقاط منفی: صندوق بار کوچکتر از رقبا، سواری سفت، ارتفاع پایین خط سقف که روی فضای سر عقب تأثیر گذاشته است
چکیده: کیا EV6 خودروی الکتریکی فوقالعادهای است اما پرداخت هزینهٔ اضافی برای خرید نسخهٔ دو موتورهٔ آن معقول نیست زیرا هرچند این نسخه در خط مستقیم سریعتر است اما در جادههای پرپیچوخم واقعاً برتری خاصی ندارد؛ بنابراین، نسخهٔ دو موتوره صرفاً قیمت بیشتری دارد درحالیکه از برد کمتری هم نسبت به نسخهٔ محرک عقب برخوردار است
تسلا مدل Y
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۱۹
پلتفرم: –
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی باطری: ۸ سال یا ۱۹۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سریع و کارآمد، برد قابلاطمینان، تکنولوژیهایی با قابلیت استفادهٔ آسان، کابین جادار، شبکهٔ شارژ گسترده
نقاط منفی: سواری بیشازحد سفت که روی کیفیت رانندگی تأثیر دارد، فرمان بیجان، نسخهها و تیپهای محدود در بازار بریتانیا
چکیده: مدل Y بخشی را در سبد محصولات تسلا پر میکند برای بسیاری از خریداران این شرکت جذاب خواهد بود. این خودرو از تمام تکنولوژیهای مدل ۳ برخوردار است اما بدنهٔ بزرگتری دارد که به معنی کابین جادارتر خواهد بود درحالیکه بهطورکلی نسبت به مدل X در جادههای تنگ بریتانیا قابلکنترلتر است. هرچند قیمت مدل Y کمی از مدل ۳ بیشتر و برد آن کمی کمتر است اما این یک کراساوور جادار است و دسترسی آن به شبکهٔ سوپرشارژرهای تسلا نیز برتری بزرگی نسبت به رقبا خواهد بود
مقایسهٔ مشخصات فنی
تسلا مدل Y دوربرد | کیا EV6 GT-Line | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۴۴۰ اسب بخار | ۳۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۹۵ نیوتن متر | ۶۰۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۸ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
باطری | ۸۵ کیلووات ساعت | ۷۷.۴ کیلووات ساعت |
برد | ۵۱۰ کیلومتر | ۴۸۰ کیلومتر |
وزن | ۱۹۸۶ کیلوگرم | ۲۱۰۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۵۱ میلیمتر | ۴,۶۹۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۹۱ میلیمتر | ۲,۹۰۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۸۵۴ + ۱۱۷ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۵۴,۹۰۰ پوند | ۵۱,۹۴۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
AMG GT R-CLK GT R
۳۰ آذر ۱۴۰۰تسلا به دلیل مشخصات بهتر و دسترسی آسان تر انتخابم هست
جناب ایکس
۳۰ آذر ۱۴۰۰انتخاب من کیا بدلیل طراحی بهتر داخل و خارج. و پرفورمنس خیلی کمتری نسبت تسلا هم نداره
بهنام
۳۰ آذر ۱۴۰۰طراحی بهتر ؟
ممد ژانگولر
۳۰ آذر ۱۴۰۰رای من به عشقم ایلان ماسک نزدیکتره بخاطر نوآوریهاش و همچنین مونو پل کردن و دو قبضه کردن بازار الکتریکها 😎
Hosein
۳۰ آذر ۱۴۰۰با احترام به تسلا کیا ایوی ۶ چون از هر لحاظ بخوای بگی عالیه و یه مثل معروف میگه نو که اومد به بازار کهنه میشه دلآزار
ولی این پیشرفت کیا از پراید تا رقابت با آلمان واقعا قابل تحسین هست.
مفیدی
۳۰ آذر ۱۴۰۰یه کتابخونه مجله ماشین و نوآور مربوط به پارسال و پیرارسال را دونه ای 2000 میفروشه
به نظرتون می ارزه که بخرم؟
AMANTE
۳۰ آذر ۱۴۰۰اگه نسخه ی فیزیکی مجله ی ماشین رو می خوای بخر ارزش داره ولی اگه می خوای میتونی نسخه 1 تا 400 مجله ماشین رو توی یک USB با 200 هزار تومن بخری. ( البته الان شاید قیمت اش بیشتر شده باشه ) به لینک زیر سر بزن.
http://www.majalehkhodro.ir/news/item/1549-%D8%A2%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D9%88-1-%D8%AA%D8%A7-400-%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%81%D9%84%D8%B4-%D9%85%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF.html
M.Kazem.K
۳۰ آذر ۱۴۰۰بدون شک می ارزه !!!
امیر.عارف
۳۰ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز ، آقای مفیدی . اگه علاقه مند به آرشیو هستید ، بله . اما من سالها مشتری مجله بودم اما بدلیل بایکوت شدید مجله ماشین در زمان تحریم خودرو ایرانی با این مجله خداحافظی کردم . البته دلیل حمایت از طرف خاصی نبود ، بلکه سانسور شدید مخاطبین دلیل این کار من و دوستان بود
بهنام
۳۰ آذر ۱۴۰۰بعنوان کسی که ببست و پنج سال مجله ماشین رو جمع کردم توصیه میکنم حتما بگیر
Swedish arrogant tiger
۱ دی ۱۴۰۰من حتما می گرفتم.
محمد مختاری آذر
۳۰ آذر ۱۴۰۰با بررسی همه جوانب کیا بهتر هستش طراحی کاملا جذاب در حالی که تسلا کاملا طراحی بی روح داره مخصوصا با رنگ سفید
چراغ های عقب کیا واقعا متفاوت هستش حتی قوس روی C-pillar بدنه هم عالی و زیبا هستش ولی برای تسلا واقعا خاص نیست و حالت صاف دارد در بخش کابین ضعف تسلا کاملا مسلم هستش و کیا کابین خودروهای بنزینی خود رو کمی تغییر و استفاده کرده که تسلا نکرده
برای اینکه حتی کابین کیا بهتر بشه میشه از رنگ های دیگر نسبت به سیاه استفاده کرد. در مورد برد و قدرت شاید کیا کمی ضعیف باشد ولی در حین خرید این خودرو به شتاب و مقدار قدرت اهمیت داده نمیشه علیرغم این موضوع گشتاور بالایی داره و در نهایت قیمت کمتر
جناب ایکس
۳۰ آذر ۱۴۰۰طراحی تسلا مث خودرو های کانسپت سال ۲۰۱۰ میمونه
new reventon
۳۰ آذر ۱۴۰۰صد درصد هیچکدوم
یه ماشین پلاگین هایبرید میگیرم که توانایی پیمایش 100 کیلومتر برقی رو داشته باشه
از طرف دیگه ام کربن دی اکسیدش خیلی کم باشه جهت مالیات
بنظرم بهترین ایدس
چون هم نیازا روزمرتو انجام میدی باهاش
هم شبا راحت تو خونه میزنیش به شارژ برا کارای فردا
هم با اطمینان میتونی سوار ماشین شی و هر جا خاستی بری و تو مسافرتا اذیت نمیکنه دیگه
هم ماشینت بنزنیه و میتونی باهاش عشق کنی
مالیاتشم کمه
هوارم آلوده نمیکنی!
GT
۳۰ آذر ۱۴۰۰هر چقدر کیا شیک و زیباست، تسلا بی روح و زشته کابین تسلا خیلی تو ذوقم میزنه
محمد امین
۳۰ آذر ۱۴۰۰خیلی بهم نزدیک هستند از نظر مشخصات فنی و پرفورمنس
مزیت های تسلا ، این هست که شبکه ی شارژ گسترده تری داره و گارانتی باطری اش هم یه مقدار بیشتره
اما مزایای کیا ، برتری طراحی داخلی و خارجی و کیفیت بهتر متریال و همچنین قیمت حدود ۵۰۰۰ دلار کمتر
انتخواب خودم کیا هست ، چون نمیتونم با کابین تسلا کنار بیام ، ولی در کل خیلی نزدیک هستند و کاملا قابل قیاس هستند و هیچکدوم برتری خاصی نداره
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۳۰ آذر ۱۴۰۰یقینا کیا
کیا شرف داره به تسلا
کیا مخصوصا داخلش کیلومتر ها بهتر از تسلاست + بیرونش
قطعا هم کیفیت بهتری داره
ولی از اون طرف تسلا دسترسی بهتری به شارژر داره پرفورمنس و صندوقش بزرگتره
به شخصه کیا رو ترجیح میدم
AMANTE
۳۰ آذر ۱۴۰۰بین این دو انتخاب من تسلا مدل Y هست.
اما اگه مدل GT کیا EV6 در رقابت بود صد در صد انتخاب من KIA بود.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/03/Kia-EV6_GT-2022-1600-01.jpg
Arman
۳۰ آذر ۱۴۰۰هیچوقت نتونستم با طراحی تسلا Y کنار بیام،خیلی کسل کننده هست،طراحی داخل هم که بد و بیش از حد ساده،تو نکات منفی گفته شده که خیلی سواری سفتی داره که این برای ماشین های این کلاس نکته خیلی بدی حساب میشه چون خانوادگی هستن و کیفیت سواری خلی مهمه
طراحی کیا رو خیلی بیشتر دوست دارم،متریال کابین هم با کیفیت هست خیلی،نمره بهتری هم گرفته و سواریش هم ظاهرا بهتره،تفاوت فنیشون هم خیلی کمه و ۴ هزار تا هم ارزون تره
کیا
کیا و هیوندا خیلی زود به بزرگان صنعت الکتریکی تبدیل شدن واقعا
یک کاربر
۳۰ آذر ۱۴۰۰مقاله خوبی بود، انتخاب من کیا ev6 هست .
بخاطر طراحی جذابش ، تسلا y در اوایل جذاب بود برای سال ۲۰۱۹ خوب بود ، اما بازار تشنه تنوع هست، تسلا از این نظر طراحی سلیقه بازار جواب نمیده،.
درحالیکه اپل همیشه روی طراحی و جزییات بسیار کار میکرد و فنی هم همینطور ،
الان یک خواننده که نامبر وان هست بعد دو سال کسل کننده برای مردم میشود، تسلا y نیاز به یک فیس لیفت دارد .
الان من تنوع فعلی محصولات بازار الکتریکی ها میبینم محصولات تسلا اگر تنوع و طراحی توجه نکنند فروش انها پایین می اید نمونه ان در چین کاهشی شده است.
الان شما طرح ionic7 ببینید، کلا تلاش شرکت ها برای جذب همه سلیقه های بازار هست و تنوع محصولات خود افزایش میدهند.
amir Benz
۳۰ آذر ۱۴۰۰بنظرم تسلا انتخاب بهتریه هرچند کیا هم عالیه خصوصا طراحیش و پرفورمنسم تفاوت آنچنانی نداره …
یک کاربر
۳۰ آذر ۱۴۰۰یک مورد دیگر دقت کنید میان تسلا y و ev6 فاصله چندانی نیست مثلا در برد ۳۰ کیلومتر فاصله دارند سرعت صفر تا ۱۰۰ چند دهم ثانیه هست. یعنی تفاوت برتری ها قاطع نیست لذا طراحی جدیدتر و متفاوت تر بنظر من جذابیت بیشتری دارد شاید دوتا سه سال دیگر خودروهای دیگر.
زمانی که تسلا امده بود تنها محصول بازار بود ، الان موستانگ مک ئی امده ، id4 فولکس واگن ، ioniq5 ،ev6 ، بعد تویوتا bz4x و …
یعنی قدرت انتخاب و تنوع محصولات برقی زیاد شده و سطح توقع انتظار بازار و مردم بالا رفته است. مطمئنا مثل ۳ تا ۴ سال پیش دیگر نیست
M.Kazem.K
۳۰ آذر ۱۴۰۰ببینید چقدر بین طراحی ها اختلاف هست که اکثرا تو نظرات فقط بخاطر طراحی زیبا کیا و فاجعه بار تسلا ، حتی با وجود پرفورمنس پایین تر و مزایای کمتر رایشون کیاست !!!
دايان
۳۰ آذر ۱۴۰۰اخه اختلاف پرفورمنسشون خیلی ناچیزه و به چشم نمیاد،درعوض قیمت کیا هم کمتره رانندگی بهتری رو به خریدار میده
دايان
۳۰ آذر ۱۴۰۰انتخابم کیا
arshiasvj
۳۰ آذر ۱۴۰۰میشه یکی مشخصات تسلا مدل x پلید رو بگه؟
هرچی میگردم هیچ جا نیست
Philipp
۳۰ آذر ۱۴۰۰یچیزیه مثل تسلا رودستر تسلا مدل اس پلید پلاس و دول ۱۶
فقط شایعست برای رشد سهام
Yasin
۳۰ آذر ۱۴۰۰خب بدون شک قطعا تسلا
در کل مشخصات سر تره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آذر ۱۴۰۰بدون شک کیا، طراحی بهتر مشخصات معقول تر و کابین خیلی شیکی داره،تسلا فقط سرعت داره و بس…
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۰اگه بخوام در همین آغاز راه برقی ها یه اتومبیل برقی انتخاب کنم ترجیح میدم اونی که تجربه بیشتری داره باشه اما بنظرم در اینجا انتخابها تا حد زیادی تحت تاثیر خصومت شخصی با ایلان ماسک قرار گرفته😅
فرامرز
۳۰ آذر ۱۴۰۰۸۵۴ لیتر رو چطور حساب کردن؟ تو عکس تفاوت زیادی نداره صندوق ها. فولکس توارگ با اون صندوق بزرگش فقط ۶۶۵ لیتر ظرفیت داره.
Elmiraj
۳۰ آذر ۱۴۰۰دست کم ۷۰ درصد افراد ندانسته رای دادن…
نصف مشخصات model y هم اشتباه هست .
abdi_mahdi
۳۰ آذر ۱۴۰۰رو چه حسابی اشتباهن؟ مدرک
Elmiraj
۳۰ آذر ۱۴۰۰تسلا تاکنون هیچ محصولی با قدرت ۴۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۹۵ نیوتون متر و باتری ۸۵ کیلووات ساعتی نداشته…!!!
.
.
Model y long range :
قوای محرکه : awd
قدرت : ۲۸۶ کیلووات / ۳۸۴ اسب بخار
گشتاور : ۵۱۰ نیوتون متر
شتاب ۰ تا ۹۶ : ۴.۸ ثانیه
ظرفیت باتری : ۷۵ کیلووات ساعت
برد (epa ) : 524 کیلومتر
ظرفیت شارژ مستقیم : ۲۵۰ کیلووات
وزن خالص : ۲۰۰۳ کیلوگرم
نهایت سرعت : ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت
طول : ۴۷۵۱ میلیمتر
عرض ( با آینه ) : ۲۱۲۹ میلیمتر
ارتفاع : ۱۶۲۴ میلیمتر
فاصله محوری : ۲۸۹۰ میلیمتر
امیر
۳۰ آذر ۱۴۰۰خیلی عجیبه که اینجا هم تعصب بعضی دوستان در رای دادن دخیل شده، با اینکه کیا تنها ویژگیش طراحیشه(انصافا طراحی تسلا بد هم نیس) و در تمام زمینه های دیگه مغلوب تسلا هست، بازم کیا رای بیشتری داره
البته که همیشه سلیقه حرف اولو میزنه اما تجربه ثابت کرده با اینکه تسلا تقریبا همیشه برتر از تمامی رقبا بوده و هست و احتمالا خواهد بود، اما بازم بی انصافی میشه در حقش
پ.ن: طرفدار تسلا نیستم و اتفاقا هنوزم دید خوبی به برقیا ندارم
amiur
۳۰ آذر ۱۴۰۰بهترین ریسک 30کیلومتری که تا حالا کردم، همین انتخاب کیا بود.
احمدرضا
۳۰ آذر ۱۴۰۰بخوام صادقانه بگم بخاطر برند به تسلا رای دادم
هردوتا خوبن
ولی نمای داخل و خارج کیا قشنگ تره