با عملکرد بسیار خوب تسلا در سهماهه اول ۲۰۲۲، ایلان ماسک مدیر اجرایی این خودروساز توانسته است به اهداف عملکردی شرکت دست یابد و به این ترتیب خیالش از به جیب زدن ۲۳ میلیارد دلار پاداش راحت باشد! درآمدها و سود ارزشمندترین خودروساز دنیا در سهماهه اول امسال بالاتر از تخمینها بوده است و با افزایش قیمتها تأثیر تعطیلی کارخانه شانگهای خنثی شده است. جدیدترین پکیج دستمزد و پاداش ماسک که باید توسط هیئتمدیره تسلا تائید شود چند روز پس از پیشنهاد خرید ۴۳ میلیارد دلاری توییتر منتشر شده است. تحلیلها نشان میدهد او میتواند سهام تسلا را برای خرید توییتر به فروش برساند.
شایان ذکر است ماسک طبق گفته فوربس ثروتمندترین فرد روی زمین به شمار میرود. تسلا گفته است در سهماهه ابتدایی امسال درآمد ۱۸.۷۶ میلیارد دلاری داشته است و درآمد پیش از اعمال مالیات، بهره و… به ۵.۰۲ میلیارد دلار رسیده است. این دستاورد جدید باعث شده است پاداشهای ماسک به سطوح جدیدی برسد. این مدیر ارشد چند روز قبل اظهار داشته است هیچ بحثی درباره افزایش پاداش و دستمزدش صورت نگرفته است. ماسک که سهامدار عمده و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس نیز هست دستمزدی از تسلا دریافت نمیکند. قرارداد او در تسلا شامل دستیابی به ارزش بازاری و رشد مالی تعیین شده است که بر اساس آن پاداشهای هنگفتی دریافت میکند.
با دستیابی به این اهداف مالی ماسک میتواند ۸.۴ میلیون سهم تسلا را با قیمت هر سهم ۷۰.۰۱ دلار خریداری کند که در واقع به معنی تخفیف حدود ۹۰ درصدی برای خرید هر سهم است. این پکیج میتواند سودی حدود ۲۳ میلیارد دلاری برای ماسک در بر داشته باشد. ماسک سال پیش ۱۶.۴ میلیارد دلار از فروش حدود ۱۰ درصد سهامش در تسلا به دست آورده است.
(JONATHAN (TESLA
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱من به صورت کاملا اتفاقی پای صحبت های یوتوبر ایرانی اقای بخردی نشستم که اخیرا لایوی داشت با موضوع ایلان ماسک و تسلا نکته ای که در مورد صحبت های ایشون وجود داشت این بود که میگفت اگه شخصیت کاریزماتیک و لیدری ماسک نبود تسلا به اینجا نمیرسید خیلی برام جالب بود که این همه تحقیق کردن این همه سواد اقتصادی دارن و در اخر به این نتیجه بچه گانه رسیدن
اماری وجود داره با عنوان هزینه تحقیق توسعه یا R&B در مقابل هزینه تبلیغات و بازار یابی برای هر خودرویی که کمپانی ها میفروشن . تسلا در سال گذشته به ازای هر خودرویی که فروخته 2984 دلار هزینه R&B شرکتش کرده و هزینه تبلیغات و بازاریابی 0 دلار برای هر خودرو بوده
در مقابل شرکت تویوتا رو داریم که به ازای هر خودرویی که فروخته 1068 دلار هزینه تحقیق توسعه کرده در مقابل 454 دلار هزینه تبلیغاتش به ازای هر خودرویی بوده که فروخته
اگه تنوع سبد محصولات و میزان فروش کمپانی تسلا نسبت به بقیه رو در نظر بگیریم برای هر خودرو و هر قطعه ای که طراحی شده در گروه تسلا بیشتر از هر خودرو سازی هزینه تحقیق توسعه شده به عبارتی دیگه تسلا یک دهم تویوتا هستش ولی یک سوم تویوتا هزینه تحقیق توسعه میکنه
اینده هر کمپانی رو میتونید از اعداد و ارقام حدس بزنید
Elmiraj
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اون شخص خیلی بیشتر از چند نفر اینجا از پیشرفت روز افزون تسلا واهمه داره و حرف هایی را به زبان میاره که نصف بیشترشون اشتباه محض هستن…
( البته این حرفاش بدرد فالوور هایش میخورن )
Farimani
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱عرض ادب و احترام
البته R&D منظورتونه
(JONATHAN (TESLA
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱بلی ممنون اشتباه تایپی رخ داده
meysam
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اون شخصیت کاریزماتیک با موفقیتهای پی در پی و حل چالشهای بزرگ بوجود اومده
اگه اینجوری بود که اونا میگن که الان دنیا پر بود از امثال ایلان ماسک در صورتی که اینطور نیست
AMIR / ARMI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی دوست دارم یکی مثل شما با بخردی یه لایو بزاره
اسم خوش میزاره تابو شکن بعد خودش از پورشه یه قدیس ساخته باید ببینی
mohamadreza83
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱AMIR / ARMI
اسم یه چنل یوتیوب رو واست از پیغام خصوصی بعدا میفرستم ؛
یه کلیپ در مورد پیشینه این یارو ساخته که توی اون خیلی مستند و با مدرک درباره کارهایی که این بابا توی گذشته انجام داده ؛ صحبت میکنه .
اگه اونا رو ببینی هیچ وقت واست تعجب و سوال برانگیز نمیشه که چرا از پورشه و اروپا برا خودش قدیس ساخته .
بهزاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱یکسری داده در اینترنت پر شده که بسیاری از اونها خامه و هیچگونه تحلیلی روی اون صورت نمیگیره و بیشتر بحث های بی پایان به خاطر همین عدم پختگی منتشر کننده ی داده و دریافت کننده ی اون که تقریبا خودشو از تحلیل معاف کرده.
تسلا در همین دو سه سال حداقل درگیر افتتاح سه مرکز یا سایت تولیدی بود که برای تکمیل و راه اندازیش باید هزینه بده و این هزینه ها در گزارش سالیانه ی مالی درج میشه و در قیاس با سایر شرکت ها که اکثرا در حد نهایی ظرفیت تولیدی خودشون بودن و سایت های جدیدی را برای تولید در دست ساخت نداشتن میزانش بیشتر بوده.
کلا تسلا ۴ مدل رو خط تولید داره که دوتاشون قدیمیه و دوتاشون هم چند سال پیش هزینه های طراحیشون انجام گرفته و تنها یک وانت بار در مرحله ی توسعه داشته که با استانداردهای صنعت خودرو هزینه ی طراحی یک خودرو چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۱ میلیارد دلار خرج بر میداره که اگر یک دوره ی ۵ ساله براش در نظر بگیریم سالی ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون درمیاد.
هزینه های توسعه در بسیاری از بخش ها توسط قطعه ساز انجام میگیره و تسلا و بسیاری از شرکت ها در یک بخش با هم همکاری میکنند و اگر به مغز کلام شما برسیم مثل این میمونه که تسلا مدل ۳ هر سال سیستم تعلیقش تغییر میکنه یا موتور برقیش هر سال با توسعه و تحقیق با یک مدل کاملا جدید عوض میشه یا در و شیشه و کاپوت و صندلی هر ۶ ماه یک چیز جدیده!
اون نادانی که اومده هزینه ی R&D را براساس یک خودرو جمع و تفریق کرده یا نمیدونه این شرکت چندین سایت تولیدی در حال ساخت داره یا اینکه چشم بسته غیب گفته.
هنوز یکسری هزینه ها در صورت حساب این شرکت نیومده و تا زمانی که از مالیات معافه و هزینه های ۵۰ هزار نیروی جدید اضافه بشه و خودروهایی که در برخی کشورها تا ۱۰ هزار یورو تشویقی داره و هزینه های تعویض نسل خودروهای قدیمی و ارتقا شغل کارمندان و بیمه های بازنشستگی و درمانی کارکنان و… این شرکت را در آینده به مسیر نرمال صنعت خودرو وارد میکنه.
Iman99
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بهزاد کاملا از روی نادانی و تعصب نظر میدی مشخصه که داری از چی میسوزی
هرچی میگی آخر حرفت تعصبت و جهت دهی هست که بر اساس همون تعصبت هست و این چشمتو کور کرده و عقلت رو از کار انداخته
مثل اینجا که چشم دیدن برتری دیگران رو نداری
Navid_A.J
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱البته درباره شخصیت کاریزماتیک ایلان ماسک کاملا درست گفت. بیشتر هم تأکیدش بر روی ارتباطات پشت پرده ای ایلان ماسک و جذب میلیون ها دلار از دولت امریکا بود.
Nima
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱توى تجارت عالى عمل میکنه
خودروسازیش هم رو به پیشرفته
صنعت هوا و فضاش هم کارى کرده که بقیه رقباش با ۱۰ برابر قیمتش نمیتونن انجام بدن.
اهداف فروشش رو پشت سر هم تسک میکنه.
چرا با همه اینا نفر اول ثروت دنیا نباشه؟
هرکسى غیر از ماسک بود باید تعجب کرد.
Elmiraj
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱بجای اینکه مثل مدیران دیگر خودروسازها بهش حقوق ثابت بدن ، براش جایزه ده ها میلیارد دلاری گذاشتن که با هوش اقتصادی و مدیریتی بیهمتایش تسلا را به مقام ارزشمند ترین و پرسود ترین خودروساز دنیا برسونه که در عرض کمتر از ۵ پنج سال این ماموریت را انجام داد و غولی را ساخت که زمانی کم ارزش ترین و زیانده ترین خودرو ساز دنیا بود….!!!!!
اگر هیئت مدیره توییتر با ایلان ماسک به توافق برسند با این پول میتونه بیش پنجاه درصد دیگر از سهام توییتر را به ۹.۲ درصد قبلی اضافه کنه و کنترل این شبکه اجتماعی را برای همیشه از دست گلوبالیست های ترسو در بیاره .
mohamadreza83
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱««اگر هیئت مدیره توییتر با ایلان ماسک به توافق برسند با این پول میتونه بیش پنجاه درصد دیگر از سهام توییتر را به ۹.۲ درصد قبلی اضافه کنه و کنترل این شبکه اجتماعی را برای همیشه از دست گلوبالیست های ترسو در بیاره »»
چی میشههه اگه این اتفاق بیفته ..
Joseph
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱بنظرم چون جک دورسی با ایلان ماسک موافقه میشه درصد بالایی درنظر گرفت که سهامشو بیشتر کنن ولی در اصل باید سیاست ایلان ماسک قبول کنن که الان مورد اصلی اینه ، اگه به توافق نرسه که سهام میفروشه با سر توییتر میخوره زمین
وقتی با اسب تروآ وارد قلعه بشی ،ضربه کاریه
Joseph
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی عالی امسال داره میره جلو
سود عملیاتی تسلا یک رکورد و بسیار بهتر از انتظار وال استریت بوده ،فروش اعتباری در سه ماهه اول به ۶۷۹ میلیون دلار رسیده که بیش از دو برابر انتظاره، هزینه تسلا برای هر خودرو در مقایسه با سه ماهه چهارم کاهش پیدا کرده بااینکه رشد تورمی روداشتیم
یکی از دلایل کاهش هزینهها این بوده که حدود نیمی از خودروهایی که تسلا در سه ماهه اول عرضه کرده شامل باتریهای LFP بودند.
با کارخونه های جدید رشد زیادی رو تو تولید می بینیم امسال
تبریک میگم به بچه های تسلا فن
AMANTE
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱مطمعن ام تا الان این جمله رو شنیدید که ایلان ماسک گفته: من خونه ای ندارم و توی اتاق اضافه خونه ی دوستام میمونم.
برای من عجیبه مردی که اینقدر ثروت داره چرا یک خونه نمیخره، شاید بگید بخاطر مالیات و… خوب میتونه یک خونه ی کوچیک بخره.
خیلی دوست دارم یکبار بشینم با ایلان ماسک صحبت کنم ببینم چه جور آدمی هست.
Elmiraj
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ایلان ماسک تا کمتر از دو سال پیش مالک هفت کاخ و پنت هاوس بزرگ در کالیفرنیا بود که اواخر ۲۰۲۰ در پی انتقاد هایی که مردم و سیاستمداران ضد ازش میکردن همه دارایی های فیزیکی ( غیر از جت شخصی ۴۰ میلیون دلاری که برای رفت و آمد های مهم کاری اش بکار میره ) خود را فروخت و خودش و خانواده پرجمعیتش را اجاره نشین کرد .
معلوم نیست چه دلیلی داره که حتی یک خونه کوچک هم نمیخره ولی هر چی هست دلیلش مالیات نیست چون سال گذشته با پرداخت ۱۱ میلیارد دلاری رکورد بزرگترین مالیات شخصی تاریخ امریکا را ثبت کرد …
meysam
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تو یه خونه سیار 34 متری زندگی میکنه
به این دلیل سیار که مدام میتونه این خونه رو در نزدیک ترین محل نزدیک شرکتهاش مستقر کنه تا وقتش برای رفت و آمد می مورد تلف نشه
آدمیه که برای حت 2 دقیقه خودش هم برنامه داره وای به حالی که بخواد کلی وقت در ترافیک تلف کنه
این آدم تمام وجودش و حتی زندگی خانوادگیشو وقف کارش و پیشرفت بشریت کرده
Nima
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چندین کتاب فوق العاده داره
چه قبل از نفر اول بودن وچه بعدش
بعضیهاش زبان اصلیه. همشون رو بخون
من خوندم
دیدت کلا بهش عوض میشه.
meysam
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱میشه اسم کتابا رو بگی
من خیلی دارم رو موفقیت کار میکنم
یه بخشش بررسی الگوهای فکری افراد موفقه
ممنونم
mohamadreza83
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱نیما جان
یه محبت کن اسم کتاب ها رو بگو .
2311
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱من با سرچ توی گوگل Welcome to the Future Which Is Mine رو پیدا کردم
Nima
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام بله دوستان:
کتاب ها
۱. ایلان ماسک : نوشته اشلى ونس (درباره تسلا و اسپیس ایکس و آیندش هست)
۲. سلام دنیا. زندگى نامه ایلان ماسک بازم اشلى ونس
۳. ۵۰ درس زندگى و کسب و کار از ایلان ماسک . نوشته جرج ایلین
۴. کتاب Elon musk . Fantastic Future
اینارو الان یادمه.
۳ تاش ترجمه داره.
نسخه جدید بگیرید که آپدیت بعد از موفقیتش هم توش باشه
محمد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش منم دوست دارم خونم رو بفروشم خونه امبر هرد بخوابم 😂😂😂😂😂😂🤦🏻♂️
rezarsnewphone
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱یک نکته فهمیدم که چیز کلیدی و مهمیه و شایذ علت پیشرفت تسلا و انگیزه ایلان ماسک و همه جار جنجال ها این باشه
سقف سود تعیین کردن تایم یکسال
به هدف رسید کاسب میشه مجبوره شرکتو سود ده نگهداره برام جالب بود و از این نکته بهره میگیرم اگه کارب انجام دادم
ارین صاحب جمعی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا باید ۲۳ ملیارد دلار فروش یک مشت ماشین اشغال بره تو جیب این به قران اگه میرفت تو جیب فورد هیچ مشکلی نداشتم چون اون حق زحمتشو میکشه کیفیت داره محصولاتش ولی این چی ؟؟؟ یک رنگ درست نداره
Jdm باز
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱حقشه چون
تسلا رو از اون حقیری به اینجا رسوند
Khosrow
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱18 میلیارد درامد – 23 میلیارد پاداش / چی میزنی عمویی / یا نمیدونید خودرو چیه یا هوش شناخت شیادهارو ندارین ..
پدرام
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱در موفقیت تسلا هیچ شکی نیست اما با نظر آقای بخردی کاملا موافقم کیفیت ماشین های تسلا واقعا پایینه و اگر هم ایشون رو قبول ندارید آقای مهندس کاشانی خود صاحب یک دستگاه تسلاست ایشون اذعان دارن در بحث هندلینگ و کیفیت ساخت به پای آلمانی ها نمی رسه درسته تسلا توی تکنولوژی خیلی پیشرفت کرده اما ظاهرا همه از کیفیت پایین مواد به کار رفته اون گله دارن(نسبت به ماشین های اروپایی)
برگ برنده تسلا در حال حاضر شتاب فوق العاده و گستردگی ایستگاه های شاژر در امریکا هست که شما رو ترغیب به خریدش می کنه
Khosrow
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشین های تسلا خیلی فشار بیارن از دنا یه کوچول بهترن / اونم شک دارم / صبر میکنیم تا تهش بالا بیاد ..
2311
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱برای همینه دارن از بی ام و بیشتر میفروشن؟
پدرام
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بحث مارکتینگ و قیمت پایین تر مطرح هست و شبکه گسترده ایستگاه شارژ تسلا نسبت به سایر برندها در آمریکا که عقل حکم می کنه بری سمت تسلا منم بودم همین کار رو می کردم اما این واقعیت رو باید پذیرفت توی کیفیت و هندلینگ به پای اروپایی ها نمی رسه و بیشتر روی برد و شتاب مانور میده
Arshia m3csl
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱تسلا بخاطر حاشیه و صفر تا صد فروش بالایی داره هندلینگ و کیفیت ساخت بی ام و بهتره و سابقه بیشتری داره بی ام و و بی ام و براش مشکلات ساخت وجود نداره مثل تسلا که مشکلات ساخت ممکنه براش پیش بیاد بنز و بی ام و با تسلا قابل مقایسه نیستن
شاعر
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱یه حرفی بزن بگنجه
پدرام
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز اینکه از ماشین های ما که خیلی سرتر هستن که شکی توش نیست ماشین های ایرانی در حد اسباب بازی هم کیفیت ندارن شما همیشه نسبت رو در نظر بگیر من گفتم در قیاس با رقبای اروپایی کیفیت متریال و حتی هندلینگ و پایداری شون پایین تره