ایلان ماسک مشابه بسیاری از ابرثروتمندان دنیا، علاقهمند خودروهای متنوع است؛ درحالیکه توجهی به خرید املاک نشان نمیدهد. از سویی دیگر، ایلان ماسک بنیانگذار یکی از مهمترین شرکتهای خودروسازی دنیا محسوب میشود و نگاه او به مدلهای مختلف، اهمیت دارد.
ایلان ماسک ۵۱ ساله و متولد افریقای جنوبی است. او در خانوادهای با شرایط اقتصادی مناسب و بالاتر از سطح متوسط متولد شد اما بدون تکیه بر کمکهای خانوادگی، شرکتهای مختلف در زمینههای متفاوت را بنیان نهاد. به عنوان یک کار آفرین و انسان دارای قدرت مالی، ایلان ماسک مهمترین شخصیت قرن ۲۱ محسوب میشود. او با دارایی ۲۱۰ میلیارد دلار تخمینی در آبان ۱۴۰۱، ثروتمندترین انسان جهان است.
نکات جالبی در میان خودروهایی که ایلان ماسک دارد یا قبلا خرید و فروش کرده، دیده میشود. مثلا علاقهی خاص او به مدلهای اسپرت آلمانی محرز است؛ اما ظاهرا، علاقه چندانی به خودروهای امریکایی و ژاپنی ندارد. همچنین، در سابقهی معاملاتی او، انواع پورشه، آئودی و بیامو دیده میشود اما خبری از مرسدس بنز نیست.
در ادامهی مطلب، تعدادی از خودروهای ایلان ماسک به ترتیب زمان خرید معرفی شدهاند. این احتمال وجود دارد که بعضی از مدلهای تحت مالکیت او از دید رسانهها و خبرنگاران مخفی مانده باشند.
بی ام و 320i ساخت ۱۹۷۸
اولین خودرویی که ایلان ماسک با درآمد شخصیاش خرید، ۳۲۰ کلاسیک است. این مدل، به نسل اول سری ۳ تعلق دارد و ایلان ماسک در سال ۱۹۹۴ بعد از ۱۶ سال کارکرد به قیت ۱۴۰۰ دلار خرید. بهگفتهی او، خودرو در ابتدا شرایط مناسبی نداشت و به مرور زمان، تعمیر شد.
بیامو 320i با موتور ۲ لیتر، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتنمتر گشتاور داشت. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو، ۱۰ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت بود.
مکلارن F1 ساخت ۱۹۹۷
ثروتمندترین مرد جهان، دوران جوانی را به تاسیس شرکت و فعالیتهای وقتگیر گذراند. او خیلی زود به ثروت میلیون دلاری رسید و زمانیکه ۲۸ ساله بود، یکی از شرکتهای تحت مالکیتاش به نام Zip2 را فروخت. این معامله، ازش ۳۰۵ میلیون دلاری داشت که بین ایلان ماسک و برادرش تقسیم شد.
ایلان در سال ۱۹۹۹، یکی از ۷ مکلارن F1 وارد شده به امریکا را خرید. این ابرخودروی نقرهای رنگ، سالها توسط ماسک استفاده میشد. او بارها فاصلهی ۶۰۰ کیلومتری بین شهرهای لسانجلس تا سانفرانسیکو را با مکلارن F1 پیمود.
سال ۲۰۰۷، زمانیکه کارکرد خودرو به ۱۸ هزار کیلومتر رسیده بود، ایلان ماسک به همراه یک سرنشین، تصادف سختی با مکلارن F1 داشت. خسارت سنگین به خودرو وارد شد اما ماسک و دیگر مسافر F1 صدمهای ندیدند. در نهایت، ایلان ماسک تصمیم به فروش ابرخودروی نقرهای رنگ گرفت. او بعدها اعلام کرد، مصرف بالا و آلایندگی مکلارن F1 مورد توجه خبرنگاران بود و عملکرد او در حمایت از محیط زیست را تحت تاثیر قرار میداد.
لوتوس اسپریت وت نلی ساخت ۱۹۷۶
در فیلم سینمایی جاسوسی که دوستم داشت (The Spy Who Loved Me) سال ۱۹۷۷، از خودروی لوتوس اسپریت برای رانندگی شخصیت اصلی فیلم استفاده شد. در فیلم، لوتوس قابلیت تبدیل شدن به زیردریایی دارد و جیمز باند با فشار یک دکمه، از خودرو برای تردد زیر آب استفاده میکند.
در واقع خودروی واقعی با قابلیت تبدیل شدن به زیردریایی وجود ندارد. برای فیلم، یک زیردریایی به شکل خودرو ساخته شد تا هنگام فیلمبرداری زیر آب، جایگزین لوتوس اسپریت جیمز باند شود. این مدل توسط شرکت perry oceanographic inc تولید و وت نلی (Wet Nellie) نام گرفت.
ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ با پرداخت مبلغ ۵۵۰ هزار پوند (معادل ۶۴۰ هزار دلار)، وت نلی استفاده شده در فیلم جیمز باند را از حراجی RM خریداری کرد.
فورد مدل T ساخت ۱۹۲۰
ایلان ماسک به عنوان فردی تاثیرگزار بر اقتصاد جهانی، نگاهی ویژه به هنری فورد دارد. شرکت فورد با ابتکارات هنری فورد توانست تولید انبوه خودرو با قیمت و کیفیت مناسب را ممکن کند. مهمترین محصول فورد با نام مدل T، از ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۷ به تعداد ۱۵/۵ میلیون دستگاه تولید شد و حدود ۵۰ سال، پرفروشترین خودروی تاریخ باقی ماند.
حضور مدل T در کلکسیون ایلان ماسک باتوجه به علاقهی او به صنعت خودروسازی و هنری فورد، عجیب نیست. ماسک احتمالا نامگذاری خودروهای تسلا به شکل مدل S، X، Y و ۳ را از فورد مدل T الهام گرفته است.
جگوار E تایپ رودستر ساخت ۱۹۶۷
یکی از معدود خودروهای انگلیسی که تحسین انزو فراری را برانگیخت، جگوارE تایپ بود. ایلان ماسک در سن ۱۷ سالگی برای اولینبار، این خودرو را از نزدیک دید و تصمیم به خرید E تایپ گرفت. ایلان ماسک E تایپ رودستر قرمز رنگ را در کلکسیون شخصی خود دارد اما معتقد است خرابیهای متعدد مانع از لذت رانندگی با آن میشود.
بین سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸ سری اول جگوار E تایپ تولید شد. این خودرو با دونوع پیشرانهی ۶ سیلندر خطی ۳/۸ و ۴/۲ لیتری، قدرت مشابه ۲۶۵ اسب بخار داشت. در زمان تولید، E تایپ به نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت میرسید و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه داشت. قیمت کلسیونی این خودرو در نسخههای مختلف، امروزه ۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار برآورد میشود.
بیامو M5 تیونینگ هامان ساخت ۲۰۰۶
پیشرانهی ۱۰ سیلندر، مدتی کوتاه برای تولیدات بیامو استفاده شد. این موتور ۵ لیتری برای M5 قدرت ۵۰۰ اسب بخار فراهم میکرد اما مهندسان هامان، توانستند قدرت را به ۶۰۰ اسب بخار برسانند. نهایت سرعت محدودشده به ۲۵۰ کیلومتر برساعت هم در نسخهی هامان به ۳۲۰ کیلومتر برساعت رسید.
ایلان ماسک با خرید M5 هامان در سال ۲۰۰۶، خودرویی چهاردر برای تردد روزانه و خانوادگی تهیه کرد. با این ترفند، جلب توجه عمومی از او و فرزندانش کمتر شد.
آئودی Q7 ساخت ۲۰۱۰
دیگر خودروی ایلان ماسک برای تردد روزانه آئودی Q7 بود که سال ۲۰۱۰ خرید. او در همان زمان نیز، یکی از ثروتمندترین انسانهای جهان بود اما از انتخاب خود در کلاس شاسیبلند، پشیمان شد.
براساس اخبار غیررسمی، انتقادات ایلان ماسک از طراحی آئودی Q7 منجر به خلق تسلا مدل X با حالت خاص درهای عقب و صندلیهای سه ردیفه شد. ماسک با فرزندان پرشمار، علاقهمند خودرویی بود که برای سوار و پیادهشدن افراد قد کوتاه یا بلند قد، راحت باشد. همچنین هر سرنشین بدون مزاحمت برای سرنشینان ردیف دوم، به آسانی بتواند از صندلی ردیف سوم استفاده کند. این شرایط، با درهای فالکون وینگ (بال شاهین) تسلا مدل X ممکن شد.
پورشه ۹۱۱ توربو ساخت ۲۰۲۱
یکی از جدیدترین خودروهای خریداریشده توسط ایلان ماسک، پورشه ۹۱۱ توربو است. میلیادر مشهور، هنوز با این خودرو درحال رانندگی دیده نشده و البته خوب میداند که رانندگی با محصول پرچمدار پورشه، انتقادات ناخوشایندی از سوی حامیان محیط زیست خواهد داشت. به هر شکل، پورشه ۹۱۱ نقش مهمی در موفقیتهای ایلان ماسک و برند تسلا دارد.
ماجرای خرید سهام تسلا توسط ایلان ماسک، روایتهای گوناگون دارد. در یکی از این موارد، گفته میشود که ایلان تصمیم داشت پورشه ۹۱۱ خود را در سال ۲۰۰۳ به یک مدل تمام برقی تبدیل کند. تحقیقات او منجر به آشنایی با جفری استرابل (JB Straubel) شد که فارغالتحصیل ممتاز دانشگاه استانفورد در رشتهی مهندسی انرژی بود. استرابل ، ایلان ماسک را با آلان کوکُنی (Alan Cocconi) آشنا کرد. آلان در سال ۱۹۹۲ با همکاری چند مهندس دیگر، اقدام به تاسیس شرکتی به نام AC Propulsio برای تبدیل خودروهای بنزینی به برقی کرده بودند.
استارتآپ تسلا توسط مهندسانی از AC Propulsio به نامهای مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ اواسط دههی ۹۰ میلادی شکل گرفت اما تا سال ۲۰۰۳ فعالیت خاصی نداشت. آشنایی این افردا با ایلان ماسک و جذب سرمایهی ۷/۵ میلیون دلاری، منجر به شکلگیری تسلا موتورز با هدف عرضهی خودروهای تمام برقی شد. در نهایت، بدون آنکه پورشه ۹۱۱ ایلان ماسک به یک سوپراسپرت تمام الکتریکی تبدیل شود، بخش اصلی سهام تسلا به ارزش ۳۰ میلیون دلار خریداری شد. جفری استرابل نیز سمت مدیر ارشد فنی تسلا را تا سال ۲۰۱۹ در اختیار گرفت.
انوع تسلا از رودستر تا مدل S و سایبرتراک
براساس شنیدهها، ایلان ماسک به خودروهای تولیدی تسلا علاقهی زیادی دارد. او علاوهبر تست فنی و رانندگی با انواع تسلا در اطراف کارخانه، مدلهای متنوعی از محصولات قدیمی و مدرن را به گاراژ شخصی خود منتقل کرده است.
تسلا رودستر نسل اول که بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تولید شد، نقش بسیار مهمی در موفقیت تجاری شرکت سازنده داشت. این خودروی اسپرت تمام برقی، براساس پلتفرم لوتوس الیزه، ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد و ۳/۷ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسید.
علاقهی ایلان ماسک به تسلا رودستر قدیمی به حدی بود که تصمیم گرفت نسخهی ۲۰۱۰ تحت مالکیت خود را با موشک اسپیس X به فضا بفرستد. این خودرو همراه یک آدمک مجهز به لباس فضانوری، از سال ۲۰۱۸ تا کنون در مدار زمین قرار دارد.
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱فورد مدل T 👏👏
OM.01
۱۰ آبان ۱۴۰۱دوستان یه سوال بی ربط دارم ولی خوشحال میشم جواب بدید.
https://www.vanguardmotorsales.com/vehicles/2231/1931-ford-model-a-coupe-street-rod
فورد مدل A استریت راد1931.موتور V8 350 با کاربراتور 4 دهانه ادلبراک.گیربکس3سرعته TH350وانتقال قدرت RWD. سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب و فنر برگ عرضی در جلو(!)
بنظرتون تجربه سواری این خودرو چطوریه؟🤔
و کلا نظرتون درباره این خودرو چیه.
OM.01
۱۰ آبان ۱۴۰۱ببخشید اشتباه نوشتم.
تک دهنه هست
کرگدن باواریا
۱۰ آبان ۱۴۰۱خیلی آدم مشتی هست ، میدونی چرا ؟
اون آئودی q7 2010 حکم سانتافه قدیم اینجارو داره :)))
M5 تیون شدش هم که نگم ..خوش بحالش چرخاش براش بچره
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱کرگدن جاپنی باز که خودتو پشت آلمان قایم میکنی :))))
سانتافه همونی بود که جاپنیایی مثل راو فور و ایکس تریل رو با خاک یکسان کرد و محبوب ترین ماشین وارداتی ایران شد
چرخ سانتافه رو گرون تر از راو فور که چرخش در میره و آتیش میگیره خرید و فروش میکنن :))
Amirreza.M
۱۱ آبان ۱۴۰۱قدیما یدونه miladzm داشتیم بعد شد میلاد زد ام حال هم که zm به خدا پدال جای این کارا نیست
Jamshid
۱۸ آبان ۱۴۰۱در شأن خودم نمیبینم بخوام بحث کنم
همه ماشین های جهان مشکل داره
فقط تعصب تو عشقه فقط تعصب و ببین
الان میخوای بیام بحث کنم مثلا سانتافه قدرت سابربن رو نداره ، فلان شده بهمان شده ،
من ماشین بازم ولی علاقه بیشتری به ماشین ژاپنی دارم . و این کارت درست نیست که میای به عقیده بنده بی احترامی میکنی . منم بلدم … کاری ندارع
ح.ع
۲۶ آبان ۱۴۰۱خوب همیشه پراید پرفروشترین ماشین ایران روده..این یعنی عالیه؟خود من یه چرخ راوفور یا اکس تریل رو به سانتافه پر آپشن ترجیح میدم..وقتی کره ایها تونستن یه ماشین در حد لندکروز یا هایلوکس یا تاندرا یا کمری بزنن بیا ور ور کن!!!
TML BN
۱۰ آبان ۱۴۰۱@کرگردن باواریا
حرفت رو نمیفهمم Q7 چه ربطی به سانتافه داره؟؟؟
این دو تا ماشین اصلا ربطی به هم ندارن دو تا دنیا متفاوتن
کرگدن باواریا
۱۰ آبان ۱۴۰۱منظورم اینه ایشون مثل صاحبان سانتافه قدیم تو ایران ؛ اقدام نکرده مدل جدیدتر ارتقا بده همون قدیمی رو سوار میشه ، حالا یا حوصلشو نداره یا با شاسی حال نمیکنه
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱به به
این مرد بزرگ بالاتر از انسان عادی قرار داره حتی میگن ممکنه آدم فضایی باشه که اومده جهان رو کنترل کنه
بیل گیتس و جف بزوس و اون یارو مدیر فیسبوک زاکربرگ هیچ کدوم در حدش نیستن
ولی به هر حال باید اعتراف کنه که لیدر صنعت خودرو مدرن کره ای ها هستن و تسلا (آمریکا) پشت سر کره قرار میگیره 💕
phonix
۱۰ آبان ۱۴۰۱در حد چانگ جو-یانگ نیست
از یه مزرعه شروع کرد و بعد کشور نابود کره رو به همچین چیزی تبدیل کرد
ولی واقعا جدا از شوخی دمش گرم خودش میگفت روزی یه وعده غایی میخورده و بیشتر درامدش رو پسنداز میکرده بخش های عمده هیوندایی هم خودش تاسیس کرد ولی مرد و بزرگ تر شدن شرکتش رو ندید .
شرط میبندم از کره فنا بیشتر درباره هیوندایی و کاراش میدونم:)
مجتبی .
۱۱ آبان ۱۴۰۱بله یه گاو هم دزدیده بود وبعدا هزارتا گاو بجای اون یکی به روستاشون درکره شمالی هدیه کرد.
کرگدن باواریا
۱۱ آبان ۱۴۰۱بله اقای ایلان ماسک از بچکی در galaxy ها سپری میکرد ، خونش هم طبقه 21 اُم راه شیری بود ، واقعا مردبزرگیه این بشر
حامد
۱۱ آبان ۱۴۰۱داداش احساس میکنم تو از کره ای ها بدت میاد و میایی مسخره بازی در بیاری تا فن های کره ای رو بدنام و مسخره کنی
مرد حسابی این *** دیگه چی بود؟؟؟
amir1400
۱۱ آبان ۱۴۰۱خداییش راست میگی از وقتی آیونیک ۶ هم معرفی کل صنعت خودرو شوکه شدن و مرسدس eqs و کادیلاک سلستیک و لوسید سافایر مبهوت ویژگی های آیونیک ۶ شدن 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ، بنده خدا حداقل حرفی بزن که بهت نخندن 🤣🤣
Taha Malek
۱۰ آبان ۱۴۰۱بصورت عجیبی سلیقه ای خیلی خوبی داره
واقعا ماشینای فوق العاده ای داشته
فقط اونجا که مک لارن اف وان رو بخاطر مصرف سوخت بالا فروخته موش بخوره تورو چقدر تو زرنگی
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۱آقا خدایی کاری ندارم
فقط متن آخر …
(علاقهی ایلان ماسک به تسلا رودستر قدیمی به حدی بود که تصمیم گرفت نسخهی ۲۰۱۰ تحت مالکیت خود را با موشک اسپیس X
به فضا بفرستد!! ……؟؟ ….. .. .!!!!
این خودرو همراه یک آدمک مجهز به لباس فضانوری، از سال ۲۰۱۸ تا کنون در مدار زمین قرار دارد………… 😐 )
….
من حرفی ندارم واقعا ..
….
سال 2400
فضایی ها :
هی هی !!
همینجا نگه دار
….
رییسس!!
ببین چی پیدا کردیم!! ..
بچه ها به نظرتون چی میتونه باشه ؟
😂😂
Payfast
۱۵ آبان ۱۴۰۱اقا من بگم؟ تسلا رودستر هیبریدی با موشک اسپیس ایکس و موتور بوگاتی
TML BN
۱۰ آبان ۱۴۰۱آقای اشتری واقعا مقاله جالبی بود با اینکه زیاد از ایلان ماسک خوشم نمیاد ولی چرا سلیقه خودروییش عین منه
Royal Driver UK 70
۱۰ آبان ۱۴۰۱اگر اف۱ سوار میشده پس اویل بهش افراد خاص این مکلارنو سوار میشن.
PURIYA
۱۰ آبان ۱۴۰۱بهترینش F1 بود
اتفاقا روآن اتکینسون یا همون مستر بین خودمون هم یه F1 داشت اونم باهاش تصادف کرد اون زمان مکلارن تصادفیشو یه نفر ۸ میلیون دلار ازش خرید
Royal Driver UK 70
۱۰ آبان ۱۴۰۱باافتخار ترین ماشین همین اف۱ بود…..
Payfast
۱۵ آبان ۱۴۰۱بنز موتورواگن؟=/
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آبان ۱۴۰۱رفیقمون اروپایی بازه ، اونم از نوع آلمانی بریتانیائیش !
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱متاسفانه تو این یه مورد بد سلیقه هست
TML BN
۱۰ آبان ۱۴۰۱از نظر شما بی سلیقه است و شما دارید از سلیقه آمریکن پسند خود نظر میدید پس نمیتونید بگید بی سلیقه است
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱خوب منم طبق سلیقم گفتم دیگه غیر این نیست که؟
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱نه درست میگه
اروپا همیشه دغل کار بوده
فقط آمریکا و کره پادشاهان آینده
PURIYA
۱۰ آبان ۱۴۰۱تو چته چرا انقدر تعصبی پیام میدی فهمیدیم آمریکایی بیشتر دوس داری اصن ما بد فقط چرا می خوای با توهین کردن به ماشینای مورد علاقه ما و سلیقه ما نشون بدی که مثلا آمریکایی ها بهترن
۶۰۰۰ تا پیام دادی که بگی آمریکایی ها بهترن تونستی نظر ما رو عوض کنی؟
پس خواهشا به نظر دیگران احترام بزار تا نظر خودت هم برای دیگران محترم باشه 🌹🌹
هر ماشینی برای ما ماشین بازا یه جور ارزش داره ماشینای آلمانی یه جور آمریکایی یه جور ژاپنی و غیره هم جور دیگری ما نمیگیم ماشینای مثلا کره ای یا ژاپنی بدن ما میگیم ماشینای آلمانی رو بیشتر دوست داریم
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱تعصب چی هست اصلا؟
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱راستی 6000 تا نشده
پنج هزار و خورده ای هست
Trump
۱۱ آبان ۱۴۰۱فقط یه اف وان تو لیست به کل خودروسازی امریکا سر بوده پسر خوب
ali(chevynova)
۱۱ آبان ۱۴۰۱اف وان یه چرخ موستانگ هم نمیشه خیالت راحت
بی خیال اسم
۱۱ آبان ۱۴۰۱خوب شد گفتی علی شوی نوا
نمی دونستم ولی الان دیگه فهمیدم
امیرحسین
۱۰ آبان ۱۴۰۱E21 320i سفارش المان کاش سفارش امریکا بود با رنگ مسی یا قهوه ای یا زرشکی 😍😍😍
مازیار
۱۰ آبان ۱۴۰۱اغلب ماشین بازها بنز و بی ام و رو با سپرهای فابریک ترجیح میدن تا سپر امریکایی چون با ظاهر جمع و جورشون بیشتر همخونی داره
و همونطور که میدونیم سپر امریکایی یه الزام بوده نه انتخاب
TML BN
۱۰ آبان ۱۴۰۱منم پیکان عادی رو به سپر جوشن ترجیح میدم :)
محمد
۱۰ آبان ۱۴۰۱اصلا درست نیست که بگیم ” بدون تکیه بر کمکهای خانوادگی”
اگه خانواده سطح پایین داشت حداقل چندین سال با این چیزی که الان هست فاصله داشت.
خانواده خوب موهبته و ایشون قدرشو دونسته.
mahdi-es17
۱۰ آبان ۱۴۰۱از حافظان محیط زیست ادم بیکار تر نیست؟؟
mahdi-es17
۱۰ آبان ۱۴۰۱فورد مدل T ساخت ۱۹۲۰
یه پیچ همین ماشین میرزه به کل کمپانی تسلا🤫
البته تسلا هم در نوع خودش شرکت بزرگیه
AMIN JAFARI
۱۰ آبان ۱۴۰۱بیامو M5 تیونینگ هامان ساخت ۲۰۰۶
توو سال 2006 مجله ماشین تیتر زد نیروگاه ب ام و
و واقعا این نام برازنده این غوول هستش
A.A.S
۱۰ آبان ۱۴۰۱باز هم غیر f1 ماشین خیلی خاصی نداره
من اگر این ثروت رو میداشتم رکورد سلطان بروئنی رو میشکستم😁
سبحان
۱۰ آبان ۱۴۰۱ما که هیچ چی ندیدیم از این آدم
یادم میاد گفته شده بود حتی خونه نداره چطور این همه ماشین داره یادم میگفتن فقط یدونه هواپیمای شخصی واسه سفر داره و خونه دوست آشنا میمونه
heshmat021
۱۰ آبان ۱۴۰۱نسبت به ثروتش چیزی نداره( خونه و ماشین و چیزهی لوکس)
بیشتر سرمایه اش توی بورس و شرکت های مختلفه
Hitman
۱۰ آبان ۱۴۰۱لعنتی ای تایپه!!!!!!
اف یک!!!!!!!!!!
البته حقش هم هست این همه زحمت کشیده پارگی تحمل کرده تا به اینجا برسه
خوش میگفت وقتی سرش خیلی شلوغ میشد وقت نمیکنه بره خونش میره خونه دوستاش میخوابه
Amin
۱۰ آبان ۱۴۰۱کلکسیونی که f1 داشته باشه ، حرفی برای گفتن نمیزاره
meysam
۱۰ آبان ۱۴۰۱مرد بزرگیه
علی
۱۰ آبان ۱۴۰۱آره احتمالا پولساز ترین ویترین دنیا باشه شارلاتانی که با استفاده از توییتر میلیاردها دلار از پول های مردم رو به بازار کریپتو کشوندن و رمز ارز های خودشون رو که چند هزار برابر شده بود به مردم فروختن و سرمایه میلیون ها نفر از مردم آمریکای جنوبی و آسیا و اروپا رو نابود کردن مردمی که به این شیاد اعتماد کرده بودند پولشون فقط سهام تسلا آمریکایی رو پوش کرد این مرد قطعا یه کارمند بزرگ برای دولت آمریکا محسوب میشه جالبه بدونید که بعضی از توییت های این آقا تا 20 میلیارد دلار از سرمایه های مردم رو تو صرافی ها لیکوئید میکرد مردمی که با وعده این مرد میخواستند به بهشت بروند از جهنم سر درآوردند نمونه اش در تاریخ زیاد اتفاق افتاده
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱جالبه
هیچ ماشین امریکن به جز تسلا نداشته …
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱فورد مدل T رو داره
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱اوه راست میگی یه لحظه حواسم نبود :(
مازیار
۱۰ آبان ۱۴۰۱میگن عقلش خوب کار میکنه😆
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱آقا مازیار خط قرمز ما رو نشکن :)))))
مازیار
۱۰ آبان ۱۴۰۱راستش بدم نمیاد جزء مریدان شما باشم اما میبینم که خیلی شلوغه😉
Mostafa
۱۰ آبان ۱۴۰۱تنها ماشینی که باهاش عکس داره مکلارن اف وان هست اونم مشخص نیست مال خودش بوده یا نه این لیست خیالی هستش البته میگن یه بی ام و دسته دو داشته وقتی پولدار نبوده
Afg
۱۰ آبان ۱۴۰۱سلیقه بدی نداره کارش درسته
پدرام
۱۰ آبان ۱۴۰۱اتفاقا ایده برقی کردن ماشین های سوخت فسیلی ایده اون دو تا شریک بود که بعدا از تسلا رفتن اونا معتقد بودند شرکت بیاد ماشین های سوخت فسیلی رو برقی کنه اما باور ایلان ماسک این بود که صفرتا صد ماشین توسط خود کمپانی تسلا به صورت مستقل ساخته بشه
من فکر می کنم ایده ایلان ماسک درست تر بود چون برخی مدل های سوخت فسیلی طرفداران زیادی دارن و اینکه خودرو محبوبشون تبدیل به برقی بشه زیاد براشون خوشایند نیست و خیلی دلایل دیگه ممکنه خیلی کمپانی ها نخوان ماشینشون توسط شرکت دیگری برقی بشه
البته اینو هم اضافه کنم همین اقدام ایلان ماسک بود که بقیه شرکت ها رفتن سمت برقی شدن فرض کنیم تسلا ماشین های سوخت فسیلی رو برقی می کرد اون وقت به گستردگی الان شرکت ها نمی رفتن برای ساخت ماشین الکتریکی
datsun
۱۰ آبان ۱۴۰۱بنیان گذاران تسلا مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ بودن جناب اشتری
شاپور
۱۱ آبان ۱۴۰۱باسپاس از جناب اشتری، جالب بود.
هنگامه
۱۱ آبان ۱۴۰۱آفرین به این مرد موفق دوسش دارم آدم رکی هست
amir1400
۱۱ آبان ۱۴۰۱البته این هایی که نام بردن برای همچین فردی واقعا مسخره هست ، ایلان ماسک کسی هست که به طور میانگین روزی ۸۰۰میلیون دلار درآمد داره و میتونه با درآمد یک روزش یا شاید هم کمتر چون میلیاردر ها درآمدشون متغیر هست و ۸ اکتبر سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰ میلیارد دلار به ثروتش اضافه شد ، در کل با همین ۸۰۰ میلیون هم میتونه کل گروه فلوکس واگن رو بخره ، این بشر خیلی وقته که افکارش از ماشین اومده بیرون و تو فکر اینه که چطور سفینه های فضایی غولپیکر بسازه و باهاش مردم رو بفرسته مریخ تو مریخ هم اینطور که شنیدم قصد داره شهر بسازه با پول خودش ، در کل خدا بهش بیش تر بده
MASOUD 0099
۱۱ آبان ۱۴۰۱من مکلارن f 1 و فورد مدل t رو بر میدارم مال خودم 🤪
کیانوش
۱۱ آبان ۱۴۰۱واقعا میسه کسی پول دار باشه و خودش رو ماشین باز بدونه اما ی ذس کلاس یا ی ستاره سه پر تو کارنامه اشنباشه میشه یکی اسپورت پسند باشه و یکی از اسپورت های دهه نود ژاپنی رو نخریده باشه
بعید میدونم بشه
کیانوش
۱۱ آبان ۱۴۰۱خود طرف تازگیا پورشه گرفته بعد ی مشت زامبی میگن فقط برقی و فقط تسلا اونم نه بقیه
❤BMW❤
۱۳ آبان ۱۴۰۱چه خوش سلیقه ،
بنز نداره 😃
دو تا بیامو
ام پنج تیونینگ هامان 😃
عه..؟
۲۱ آبان ۱۴۰۱آقا اینقد بحث نکنین یارو داره حالشو میبره ما داریم حرصشو میخوریم….
اصلا بهترین ماشین همین پراید صبایه خودمونه😂😂
والا بمولا…