تسلا برای استحکام موقعیت تجاری خود در اروپا، نخستین خودروهای تولیدشده در ابرکارخانهاش در برلین به نام «گیگافکتوری» را روانه بازار کرد. مدیرعامل این خودروسازی آمریکایی، «ایلان ماسک»، در کنار سرکنسول آلمان، «اولاف شولتز»، برای بازدید از ۳۰ خودروی اول که در این کارخانه ۵ میلیارد یورویی تولید شدند روانه آنجا شدند. ماسک با آغاز تولید به رویتز اینچنین میگود:
امروز، روزی عالی برای کارخانه است. قدمی دیگر بهسوی آیندهای قوی و پایدار برداشته شده است.
«گرونهاید» نیز نخستین مرکز این خودروساز در اروپا است که دو سال گذشته بازگشایی شد. تسلا از این مرکز بهعنوان سومین مرکز تولید اصلی خود یاد میکند که در کنار مجموعههای آمریکا و چین به فعالیت ادامه میدهند.
مالکان ۳۰ تسلا مدل Y که در این رویداد از خط تولید خارج شدند در کنار خانوادههایشان و طرفداران دیگر تسلا برای تحویل تبلیغاتی خودروها دورهم جمع شده بودند. قرار است این کارخانه در نهایت ۵۰۰ هزار دستگاه اتومبیل را در سال تولید کند اما رسیدن به این گنجایش، حدود ۲ سال به درازا خواهد کشید. کارخانه برلین در کنار تولید خودرو، به ساخت ۵۰ گیگاوات ساعت نیروی باتری نیز خواهد پرداخت تا تامینکننده سایر کارخانههای خودرو در آلمان باشد.
رقیب اصلی تسلا در آلمان، فولکسواگن، قصد دارد تا با تبدیلکردن مجموعه وولفسبورگ به مرکز تولید خودروهای برقی به رقابت با تسلا بپردازد اما این بهروزرسانی ۲ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۲۶ تکمیل نخواهد شد. این گروه در سال گذشته بهطور کلی، حدود ۴۵۰ هزار دستگاه خودروی برقی تولید کرده بود.
قرار بود مرکز تولید گرونهاید در تابستان گذشته بازگشایی شود اما خط تولید بهخاطر مشکلات زنجبره تامین امکانات ناشی از همهگیری کرونا به تعویق افتاد. در کنار اینها، نگرانیهای زیستمحیطی این مرکز نیز نگرانکننده بود. تسلا سرانجام در تاریخ ۴ مارس مجوز بازگشایی را دریافت کرد؛ درحالیکه آب موردنیاز کارخانهاش را بهخاطر شکایتهای نگهبانان محیطزیست تقریبا از دست داد.
این شرکت آمریکایی برای تهیه مجوز وعده داد که مصرف آب خود را به حداقل رسانده و به کاشت درخت بپردازد تا درختهای بریدهشده برای ساخت گیگافکتوری جایگزین گردند. با این وجود، این وعدهها باعث آرامشخاطر هواداران محیطزیست نشد و آنها درحین مراسم نحویل خودروها، روبهروی این مرکز دورهم آمدند.
Nima
۴ فروردین ۱۴۰۱ایشالا که موفق باشه.
هرکسى که کار جدید یا توسعه جدیدى انجام میده.
کامران
۴ فروردین ۱۴۰۱علیرغم سنگ اندازی مقامات آلمان گیگافکتوری برلین افتتاح شد و منتظر پاااره شدن مدیران یک سری برندها باشید
(فلکس و تویودا)
AMIR / ARMI
۴ فروردین ۱۴۰۱هربرت دیس بعد از بازدید از گیگا تگزاس گفت ؛ ((
تسلا گیگا تگزاس چشمگیر است . 1.2 کیلومتر طول، 400 متر عرض ، از تولید سلول تا مونتاژ نهایی همه زیر یک سقف بدون لجستیک . پس از راه اندازی و اجرا، به احتمال زیاد معیارهای جدیدی را تعیین خواهد کرد.))
دیس به رقابتی که کارخانه های تسلا برای خودروسازان قدیمی مانند فولکس واگن به ارمغان میآورد، تاکید کرد. و با ستایش گیگابرلین گفت
امیدوارم کارخانه جدید ولفسبورگ بتواند به فولکس واگن برای رقابت با تسلا گیگابرلین کمک کند. خیلی خوشحالم که کارخانه جدیدی برای ولفسبورگ تصمیم گرفتیم. دیس همچنین اضافه کرد بدون آن هیچ شانسی برای رقابت با تسلا وجود ندارد
AMIR / ARMI
۴ فروردین ۱۴۰۱ترک ها یه مثل دارن که خیلی کاربردی و خوبه
البته اشتباه نکنید توهین حساب نمیشه میگن که
İt Ürür Kervan Yürür
یعنی سگ ها پارس میکنند و کاروان عبور میکند
elman
۴ فروردین ۱۴۰۱تورک هستم و اهل ارومیه هستم
مَثَلِت درسته 😂
italian gentleman by maserati (MC20)
۴ فروردین ۱۴۰۱فارس ها هم ( در مورد کاروان ) یک مثل دارن که خوب تر و کاربردی تر هست . . . البته اشتباه نکنید توهین حساب نمیشه ، فارس ها میگن ، بار کج به منزل نمی رسه . . .
مردیم از خوشی
۴ فروردین ۱۴۰۱اگه بخاطر طبیعت میگی که اینا بهانه الکیه
اگه بخاطر برقی شدن میگی که اینطوری همه بارشون کجه چون همه دارند به سرعتی عجیب الکتریکی سازی میکنند
MC20
۴ فروردین ۱۴۰۱بخاطر برقی شدن به سبک تسلا میگم … که ماشین بدون لنت ترمز میفروشه … مشکلات عدیده کیفیتی داره … نصف شعارهاش پوچ از آب در اومده … با بالابردن های بی دلیل قیمت خودرو مدام کلاه برداری میکنه … هزینه تعمیر و نگهداری بیش از خودروهای احتراق داخلی ، به مشتری تحمیل میکنه … در نهایت باعث رفع آلودگی زیست محیطی و سرد شدن کره زمین هم نشده ( همون 2 درجه معروف ) … اما طرفدارانش خیال میکنن پیش قراول دنیای خودرو هستند 😁😁😁
مردیم از خوشی
۴ فروردین ۱۴۰۱Mc20 اطلاعات خودرویت بالاست و خودت جواب همه اینا گفتی را بلدی و فقط از سر تعصب نوشتی ولی من بازم جواب میدم
اول از همه درباره 2 درجه ، مگه چند درصد خودرو های موجود در دنیا تا حالا برقی شدن ؟ حتی یک درصد هم نه ! تازه مگه فقط خودرو ها هستند صنایع دیگه هم هستند
در مورد افزایش قیمت ، یک اینکه همه خودروی برقی این چند وقت افزایش قیمت پیدا کردند و پدال هم خبرش را کار کرد و درضمن کسی مشتری مجبور به خرید خودرو تسلا نکرده
هزینه نگه داریش بالا تر از درونسوز هست ؟! سندی داری برا این حرف ؟ فعلا اندکی کم تر هست ولی به مرور این اختلاف بیش تر و بیش تر میشه
لنت هم که هیچ وقت ثابت نشد مثل بقیه خبر های زرد
در مورد کیفیت که carwow نشست پشتش و گفت خیلی هم خوبه حالا اگه شما پشت گوشی جوری دیگه تشخیص میدید من نمی دونم
italian gentleman by maserati (MC20)
۴ فروردین ۱۴۰۱بگذار چند ماه دیگه ( اگه عمری بود ) با دیدن نتایج تسلاپرستی . . . به واقعیت ملموس تری دست پیدا کنیم و یا چند سال دیگه ( اگر هم در سایت نبودیم ) هرکدوم از ما ، جداگانه ، هرکجای کره زمین که بودیم ، به نتایج عملی تسلاپرستی پی ببریم . . . تا اون روز من متعصب و شما واقع بین و پیشرو . . . بماند . . . عیدت مبارک . . . سال خوبی داشته باشی . . .
مردیم از خوشی
۴ فروردین ۱۴۰۱فکر کنم این فحش بودا
دانیال
۴ فروردین ۱۴۰۱درود امیر خان
مثَلت زیبا بود ولی برای ترجمه ش به این توجه کن که اگر به جای « پارس » کلمه ی « واق واق » استفاده کنی مناسب تره . صدای سگ از نظر آوایی و از نظر معنی هیچ سنخیتی با کلمه « پارس » نداره و این موضوع احتمالا بعد از پیروزی اعراب بر ایرانیان به کتابها و حتی صحبت کردن های ایرانی ها اضافه شده تا شأن قوم پارس رو پایین بکشن . همه ی مردم یکسان هستند اما یه کم بیشتر به کلماتی که استفاده میکنیم اهمیت بدیم . ممنون
AMIR / ARMI
۴ فروردین ۱۴۰۱صحیح آقا دانیال
احسان
۴ فروردین ۱۴۰۱سلام! اولاف شولتز صدراعظم آلمان هستند نه سرکنسول آلمان در آلمان!
HamiD
۴ فروردین ۱۴۰۱ماسک بنظرم خیلی شبیه به هنری فورد هست کاراش …
حالا یکم بهتر بدتر …
دوتا آدم دقیقا عین هم نمیشن که …
در کل این محیط زیستی ها همه جا هستن :)
حرفاشونم فاقد اهمیته تا وقتی که آمریکا و چین و یه سری کشور عربی و حتی کشور خودمون اصلا استاندارد های آلودگی درستی ندارن (کاری با استاندارد آلودگی خودرو در آمریکا ندارم منظورم کل آلودگی حاصل از کشتی و هواپیما و کارخانجات و … هست) فک کن طرف ماشینش رو توی پارکینگ خونمون روشن میکنه بعد 5 دقیقه بوی دود اگزوزش تا طبقه دوم میاد و به آدم حس بدی دست میده!!!
به هر حال شاید رفتار های یکی مثل ماسک برای من جالب نباشه اما رسیدن به همچین موفقیت هایی کار بزرگیه …
شاید نتونه معادلات خیلی سخت ریاضی رو حل کنه اما تجارت رو عالی بلده …
نمردیم از بدبختی
۴ فروردین ۱۴۰۱چه نمای حقی داره
Bmw
۴ فروردین ۱۴۰۱آلمانی فن ها همین موقع
حیوانم
۴ فروردین ۱۴۰۱خیلی ممنونم بابت کار این گزاررش پدال جان انصافا گریم گرفت این شکوه و عظمت واقعا ستودنیه اینقدر هم به واق واق این طرفداران افراطی محیط زیست گوش ندید یکی از اهداف برقی شدن خودرو ها کمک کردن به محیط زیست هستش دیگه شما چی میگید این وسط معلوم نیست از کدوم کمپانی دو قرون گرفتن که فقط بیان زر بزنن
بهزاد
۴ فروردین ۱۴۰۱تبریک میگم به طرفداران تسلا و امیدواریم مثل همیشه رقابت باعث بهبودی صنعت خودرو بشه.
پیمان
۵ فروردین ۱۴۰۱این طرفداران محیط زیست این وسط چی میگن؟
معلوم نیست چقدر پول از کجاها گرفتن که تجمع کنن بهتره اصلا تحرکات اونها پوشش رسانه ای داده نشه