وقتی در اینترنت درباره تسلا یا محتوای مربوط به خودروهای الکتریکی جستوجو کنید احتمالاً مقایسههای متنوعی را بین محصولات این خودروساز و دیگر خودروها پیدا خواهید کرد. ما همیشه چنین مواردی را پوشش دادهایم؛ اما واقعیت این است تسلا در حال رقابت با خودروهای بنزینی بوده و توئیت اخیر ایلان ماسک مدیرعامل این برند نیز تصویری واضحتر از رقابت کلی و بزرگتر را به نمایش میگذارد. گفته میشود تسلا بیوقفه در حال رقابت با خودروسازان با سابقه جهانی است. در طول این سالها ما شاهد عدم موفقیت استارت آپ های نوپا بودهایم و بخش اعظم استارت آپ های کنونی نیز به تولید محصولات الکتریکی مشغول هستند. تسلا و فورد تنها خودروسازان آمریکایی هستند که ورشکست نشدهاند هرچند ماسک میگوید تسلا قبلاً به نابود شدن بسیار نزدیک بوده است.
برخی افراد معتقدند همیشه افراد، شرکتها و حتی سیاستمدارانی بودهاند که علیه تسلا کار میکنند. البته ماسک همهچیز را به یک هدف و رقیب خلاصه میکند: شرکت آرامکو عربستان سعودی. همانگونه که میبینید ماسک دوست دارد عبور کردن ارزش بازاری تسلا از شرکت سعودی آرامکو را ببیند. آرامکو شرکت نفتی بزرگی است که ارزش بسیار زیادی دارد. اینکه ماسک درباره رقبای الکتریکی خود نگران نیست منطقی جلوه میکند. در واقع اکثر خودروسازان به دنبال تولید محصولات الکتریکی هستند و گزینههای متنوعی را عرضه میکنند که این امر بیش از پیش ارزش بازاری آرامکو را تهدید میکند.
رسانهها میگویند ارزش بازاری کنونی آرامکو حدود ۲.۴۳۱ تریلیون دلار است. تسلا نیز ارزشمندترین خودروساز دنیا محسوب میشود. ارزش این خودروساز چند ماه پیش از ۱ تریلیون دلار عبور کرده بود اما این رقم حالا به حدود ۸۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. در نظر داشته باشید تسلا روشهای دیگری نیز برای رقابت با موفقترین کمپانیهای نفت و گاز دنیا دارد. این شرکت همچنین به تولید پانلها و سقفهای خورشیدی، باتریهای ذخیره انرژی و سیستمهای تجاری ذخیره انرژی میپردازد. ماسک همچنین اعلام کرده است در طول این سالها مخالف یارانه بوده هرچند تسلا از چنین مشوقهایی سود میبرد. ماسک خاطرنشان میسازد اگر قرار باشد دولتها مشوقها و یارانههایی در نظر بگیرند این اقدام باید بهصورت مرحلهای و پله به پله باشد. اگر ماسک کارهای بود مشوقهای نفتی را متوقف میکرد.
پویان
۱۲ خرداد ۱۴۰۱جالب بود. کسی از دوستان اطلاع داره هر خودرو برقی حدودا سالی چند بشکه مصرف نفت رو کاهش میده؟
بی طرف
۱۲ خرداد ۱۴۰۱بستگی داره توی کدوم کشور استفاده بشه. مثلا توی فرانسه میشه گفت که مصرف نفت رو کاهش میده چون خیلی از انرژی این کشور از راه نیروگاه های هسته ای بدست میاد.ولی مثلا توی کشوری مثل آمریکا که نفت زیادی مصرف می کنه خودروی الکتریکی میتونه حتی باعث افزایش مصرف نفت بشه (بخاطر نیروگاه های حرارتی و بازده کم خطوط انتقال برق)
آرین
۱۲ خرداد ۱۴۰۱این که درباره کشور آمریکا گفتی رو خودت تنهایی سرودی؟
Cowboy
۱۲ خرداد ۱۴۰۱آمریکا ۱۳۳۰۰۰(MW) تولید انرژی بادی داره و بعد از چین دومه توی دنیا شما دقیقا روی چه منبعی میگید توی آمریکا بدتره و ۱۳ تا لایک هم خورده؟
امین
۱۳ خرداد ۱۴۰۱البته. انرژی های تجدید پذیر هم هستن
حامد
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ماسک دوست دارد عبور کردن ارزش بازاری تسلا از شرکت سعودی آرامکو را ببیند. آرامکو شرکت نفتی بزرگی است که ارزش بسیار زیادی دارد حدود ۲.۴۳۱ تریلیون
.
.
.
واقعا حسودیم شد به عربستان و مردمشون
شهر نشین
۱۲ خرداد ۱۴۰۱عکس فقرای عربستان را دیدی؟
حامد
۱۲ خرداد ۱۴۰۱فقرایی که خودشون کار نمیکنن و از بی عرضگی خودشون هست
تو ایران زن و شوهر کار میکنن ولی بازم فقیرن
کارمندایی میشناسم که پول برنج دیگه ندارن…
محاله کسی اونجا کار کنه و زحمت بکشه و در رفاه نباشه
ارش
۱۲ خرداد ۱۴۰۱آیا شما یارانه های دولتهای عربی را دیده ای ؟
Ilia2008
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ما ماهواره داریم عوضش 🗿
نوید
۱۲ خرداد ۱۴۰۱خدا روزیت کنه بری همونجا زندگی کنی
ارین صاحب جمعی
۱۲ خرداد ۱۴۰۱من میگم این برند اصلن خودروسازی نیست شما میگید نه لامصب تو همه چیز دخالت میکنه الا شرکت خودش اخه شرکت نفت سعودی چه کاری با تسلا داره
Elmiraj
۱۲ خرداد ۱۴۰۱اگر ماسک هم نگه بازم عبور ارزش شرکتی که تولید کننده انرژی پاک هست از شرکتی که استخراج کننده اعظم سوخت فسیلی هست خود بخود اتفاق میوفته و این پدیده حتمی هست …
آرین
۱۲ خرداد ۱۴۰۱شامپوت رو عوض کن!