ایلان ماسک در جریان همایش درآمد سالانه تسلا، ضمن تمجید از خودروسازان چینی گفت ادعا کرد بزرگترین رقیب تسلا شرکتی خارج از چین است.
ایلان ماسک معتقد است سختترین رقابت برای تسلا از چین میآید و انتظار دارد که خودروسازی از این کشور آسیایی به احتمال زیاد در زمینهی تولید خودروی برقی پس از شرکت او در جایگاه دوم قرار گیرد.
به گزارش insideevs، با وجود اینکه بسیاری از خودروسازان قدیمی مشامل جنرال موتورز، فورد، گروه هیوندای و فولکسواگن در تلاش و سرمایهگذاری برای خودروهای الکتریکی هستند و محصولات زیادی طی سالهای اخیر تولید کردهاند، به نظر نمیرسد مدیرعامل تسلا نگران آنها باشد.
ایلان ماسک در پاسخ به سوالی دربارهی رقابت تسلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ و فراخوان درآمد کل سالیانه، پاسخ داد که به خودروسازان چین که اعتقاد دارد رقابتیترین خودروسازان در جهان هستند، احترام میگذارد. در حالی که او هیچ یک از خودروسازان چینی را با نام معرفی نکرد، احتمالاً به رقبایی مانند بیوایدی، نیو و XPeng اشاره میکرد تا تنها چند مورد را نام برد.
ماسک گفت:
آنها سختترین و هوشمندانهترین کار را انجام میدهند. بنابراین اگر بخواهم حدس بزنم، احتمالاً برخی از شرکتهای خارج از چین به احتمال زیاد بعد از تسلا در رتبهی دوم قرار دارند.
چین دومین بازار بزرگ تسلا و برترین بازار خودروهای برقی در سراسر جهان است. این کشور حدود دو سوم کل فروش خودروهای برقی را در سراسر جهان طی سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد. این کشور همچنین محل استقرار بزرگترین کارخانه تسلا یعنی گیگافکتوری شانگهای است که بیش از ۷۱۰،۰۰۰ خودروی الکتریکی در سال گذشته تولید کرد که بیش از نیمی از تولید جهانی آن را تشکیل میدهد.
مدیرعامل تسلا افزود:
تیم ما در چین برنده میشود. و من فکر میکنم ما واقعاً میتوانیم بهترین استعدادها را در چین جذب کنیم. بنابراین امیدوارم که این روند ادامه یابد.
ایلان ماسک در گذشته قدردانی خود را از کارگران چینی پنهان نکرده است. او از تام ژو، مدیرعامل تسلا چین و تیمش به دلیل «بیداری و تلاش شبانهروزی» برای فعال نگه داشتن کارخانه تسلا در طول قرنطینههای ناشی از کووید طی سال گذشته تمجید کرد. در واقع، ایلان ماسک اخیراً تام ژو، مدیر تسلا در چین را برای اداره کارخانهها و فروش ایالات متحده در آمریکای شمالی و اروپا ارتقا داد.
مدیرعامل تسلا پیش از این نیز رقبای چینی را ستایش کرده و خودروسازان چینی را «رقابتیترین در جهان» طی سال ۲۰۲۱ نامیده است، در حالی که او همچنین برخی از آنها را به دلیل داشتن نرمافزار، بسیار خوب معرفی کرد.
پیشروترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی چین، بیوایدی است که در سال ۲۰۲۲ پس از تسلا در فروش جهانی خودروی تمام برقی با فروش ۹۱۱،۱۴۱ دستگاه در رتبه دوم قرار گرفت، در حالی که این شرکت آمریکایی ۱،۳۱۳،۸۵۱ دستگاه به فروش رساند.
phonix
۹ بهمن ۱۴۰۱ببخشید توی چدت ها نمیشه لینک مثلا 6 یا 7 تا ارسال کرد دوبار اومدم اینکارو انجام بدم یبار در خصوص بالگرد های غیر نظامی و مدل های مختلف
یبار هم درباره خودرو های تاکتیکی نظامی کشور های مختلف هردو سری بعد از ثبت گزینه ارسال هردو پیام ناپدید شدن نمیدونم دیلیت میشن میرن برای اکسپت یا …
لطفا رسیدگی کنید
بحث بدون سند با بعضی ها اصلا غیر ممکنه بماند که همون سند هارو هم منکر میشن
phonix
۹ بهمن ۱۴۰۱چت*
سامان اذری
۹ بهمن ۱۴۰۱میرن واسه تایید
بعضی وقتها تایید شدنشون مدت زمان زیادی طول میکشه
در حدی که اون پست از صفحه اول پدال میاد پایین
phonix
۹ بهمن ۱۴۰۱خیر برای تایید نمیرن اگر برای تایید برن زیر متن نشون داده میشه و زیرش اعلان مربوط نوشته میشه
Ehsan
۹ بهمن ۱۴۰۱خداکنه این یکی بحثو حداقل بتونی برنده بشی نه باز دوباره داستان جنسیس و هواوی اتفاق بیوفته واست
بیقراق
۹ بهمن ۱۴۰۱من فقط منتظر تویوتا هیدروژنو دو دقیقه بزاره کنار تا به این مردک متوهم بفهمونه بزرگ به کی میگن.
Elmiraj
۹ بهمن ۱۴۰۱برنامه تسلا رشد فروش ۵۰ درصد در سال هست و برای آن اهمیتی نداره که چه شرکتی با چند تا ماشین ارزان و رده پایین بتونه روزی از نظر تعداد فروش ازش سبقت بگیره….
رقیبی به تسلا رسیده که بتونه این شرکت را همزمان در:
تکنولوژی خودران
بازدهی الکتریکی
تکنولوژی باتری
هوش مصنوعی
توسعه چیپ خودران
زیر ساخت الکتریکی
تکنیک های تولید و بازاریابی
نرم افزار
صنعت روبوتیک
طراحی ابر کامپیوتر
پنل های خورشیدی و سیستم های ذخیره انرژی خانگی و منطقه ای به چالش بکشه…..
تنها یک اتحاد بزرگ از شرکت فعال در این زمینه ها میتونه تسلا را شکست بده
اتحادی که هرگز شکل نخواهد گرفت…
( روزی را خواهیم دید که ارزش تسلا از اپل هم بیشتر خواهد شد )
حسین
۹ بهمن ۱۴۰۱همین الان بی وای دی و نیو مدلهای هم قیمت تسلا هم تولید میکنن، بی وای دی هان و تانگ که پرفروش هم هستن نیمه لوکس هستن با قیمت ۷۰ هزار یورو در اروپا. مدلهای ارزون و پرفروش تر بی وای دی تازه امسال معرفی میشن که کاملا تسلا رو جا میذاره(مدل سیگال و دلفین). از نظر باتری هم تسلا تکنولوژی خاصی نداره و از همون باتری های سیلندری استفاده میکنه اتفاقا بی وای دی باتری تیغه ای داره که در اثر نفوذ شی خارجی هم دچار آتش سوزی نمیشه برعکس باتری تسلا و بقیه. در زمینه تولید میکروچیپ هم بی وای دی خودش چیپهای مورد نیازش رو تولید میکنه. در زمینه انرژی سولار و دخیره سازی انرژی هم فعال هست بی وای دی.
تنها قسمتی که تسلا واقعا با بی وای دی فاصله داره نرم افزار و تکتولوژی خودران هست که بی وای دی هنوز جای کار داره.
Elmiraj
۹ بهمن ۱۴۰۱لازمه به عرض تون برسونم که نه چیزی از تسلا میدونی نه از byd…..
علی
۱۰ بهمن ۱۴۰۱اون قیمت ۷۰ هزار یورو byd تو اروپا بخاطر تعرفه وارداتش هست انقدر شده وگرنه برقی های رنج ۲۰ تا ۴۰ هزار دلارش توی کاملا از نمونه های مشابه تسلا سر هست