این شرکت موفق شد با چنین بیانیهای دست سهامدارانش را از دادخواهی کوتاه کند.
ایلان ماسک، بنیانگذار و مالک خودروسازی تسلا، از یک دادگاه دیگر که برای رسیدگی به شکایتی علیه سیستم خودران محصولات شرکتش شکل گرفته بود، سربلند بیرون آمد. اما ظاهرا این پیروزی حقوقی با حاشیههایی همراه شده است. وکیل این کارآفرین آمریکایی اتهامات واردشده به مجموعه تسلا را درست نمیداند و مدعی شده است که شرکت تسلا از اصطلاحی نهچندان جدی و اغراقآمیز استفاده کرده است پس شاکیان نمیبایست آن را جدی میگرفتند. این واژگان در دادگاه شکایت سهامداران در مسئله گمراهکننده موفقیتهای تسلا در حوزه خودران استفاده شده است.
ماسک در واکنش به اتمام این دادگاه بهصورت رسمی، در رسانه «ایکس» نوشت:
عدالت برقرار میشود.
به نظر میرسد ایلان از این پیروزی خوشحال است اما توجه درستی به نحوه پیروزی خود نداشته است. این مولتیمیلیاردر آمریکایی عملا جدی نبودن بیانیههای شرکتش را تایید کرده است و باور دارد که این دسته از اعلامیهها ارائه نامناسب و گمراهکننده از پیشرفتهای شرکت نیستند. خود وکیل تسلا در بخشی از بیانیه خود اشاره میکند که ایمنی سیستم خودران تسلا موسومبه «اتوپایلوت» بیانیههای اغراقشده و خوشبینانه سازمانی هستند که تایید آنها از نظر عملی ممکن نیست. او در ادامه میگوید که هیچ سرمایهگذار عاقلی روی این بیانیههای بهاصطلاح گمراهکننده تکیه نمیکند چراکه عملا جدی نیستند.
به این ترتیب، دادگاه تصمیم گرفته که سخنان این وکیل با قانون سازگاری دارد و ادعای تسلا یک بیانیه شرکتی خوشبینانه و نهچندان جدی است که کسی نباید به آن اتکا کند. پیش از این هم ایلان ماسک با چند بیانیه بیاساس سهام شرکت خود را بالا و پایین کرده و به سوددهی رسیده است. پس از برپایه تجربه و نه قانون، این دسته از سرمایهداران هم میبایست در تکیهکردن به سخنان ماسک تامل بیشتری میکردند.
متاسفانه مسئله تجهیز خودروها به سیستمهای خودران با حاشیههای زیادی همراه شده و ایلان ماسک در قلب این توفان قرار گرفته است. این سرمایهدار و کارآفرین از تکنیکهای گوناگونی استفاده میکند تا موانع سر راه دستیابی به صنعت خودروهای خودران را از میان بردارد و همانطور که بهعنوان آغازکننده انقلاب خودروهای برقی معرفی شد، در تولید و توسعه خودروهای خودران را هم دست بالا را داشته باشد. ماسک با دامنزدن به سیاستهای محیطزیستی، سیاستمداران جهان را متقاعد کرده کرده که این روند به بهبود زمین کمک میکند.
اما آیا سیستمهای خودران هم بخشی از روند کمک به سیاره خاکی به شمار میروند یا یک الگوی تبلیغاتی پوشیده و پنهان هستند که از این برچسبها برای فروش بیشتر استفاده میکنند؟ آیا خودرانسازی به انسانیت آسیب وارد خواهد کرد؟ برای درک بهتر این موضوع میتوانید مقاله «کاوش در فناوری خودران؛ آیا انسانیت واقعا در حال نابودی است؟» را مطالعه کنید. نظر شما درباره خودروهای خودران چیست؟
amirkhanzadeh
۱۵ مهر ۱۴۰۳با جون مردم بازی کن بعدم بگو برای تبلیغ و جلب توجه بوده
هعی جدیداً چقدر جون مردم بی ارزش شده
Kiarash
۱۵ مهر ۱۴۰۳همیشه از تسلا و برند های چینی متنفر بودم و خواهم بود