این شرکت موفق شد با چنین بیانیهای دست سهامدارانش را از دادخواهی کوتاه کند.
ایلان ماسک، بنیانگذار و مالک خودروسازی تسلا، از یک دادگاه دیگر که برای رسیدگی به شکایتی علیه سیستم خودران محصولات شرکتش شکل گرفته بود، سربلند بیرون آمد. اما ظاهرا این پیروزی حقوقی با حاشیههایی همراه شده است. وکیل این کارآفرین آمریکایی اتهامات واردشده به مجموعه تسلا را درست نمیداند و مدعی شده است که شرکت تسلا از اصطلاحی نهچندان جدی و اغراقآمیز استفاده کرده است پس شاکیان نمیبایست آن را جدی میگرفتند. این واژگان در دادگاه شکایت سهامداران در مسئله گمراهکننده موفقیتهای تسلا در حوزه خودران استفاده شده است.
ماسک در واکنش به اتمام این دادگاه بهصورت رسمی، در رسانه «ایکس» نوشت:
عدالت برقرار میشود.
به نظر میرسد ایلان از این پیروزی خوشحال است اما توجه درستی به نحوه پیروزی خود نداشته است. این مولتیمیلیاردر آمریکایی عملا جدی نبودن بیانیههای شرکتش را تایید کرده است و باور دارد که این دسته از اعلامیهها ارائه نامناسب و گمراهکننده از پیشرفتهای شرکت نیستند. خود وکیل تسلا در بخشی از بیانیه خود اشاره میکند که ایمنی سیستم خودران تسلا موسومبه «اتوپایلوت» بیانیههای اغراقشده و خوشبینانه سازمانی هستند که تایید آنها از نظر عملی ممکن نیست. او در ادامه میگوید که هیچ سرمایهگذار عاقلی روی این بیانیههای بهاصطلاح گمراهکننده تکیه نمیکند چراکه عملا جدی نیستند.
به این ترتیب، دادگاه تصمیم گرفته که سخنان این وکیل با قانون سازگاری دارد و ادعای تسلا یک بیانیه شرکتی خوشبینانه و نهچندان جدی است که کسی نباید به آن اتکا کند. پیش از این هم ایلان ماسک با چند بیانیه بیاساس سهام شرکت خود را بالا و پایین کرده و به سوددهی رسیده است. پس از برپایه تجربه و نه قانون، این دسته از سرمایهداران هم میبایست در تکیهکردن به سخنان ماسک تامل بیشتری میکردند.
متاسفانه مسئله تجهیز خودروها به سیستمهای خودران با حاشیههای زیادی همراه شده و ایلان ماسک در قلب این توفان قرار گرفته است. این سرمایهدار و کارآفرین از تکنیکهای گوناگونی استفاده میکند تا موانع سر راه دستیابی به صنعت خودروهای خودران را از میان بردارد و همانطور که بهعنوان آغازکننده انقلاب خودروهای برقی معرفی شد، در تولید و توسعه خودروهای خودران را هم دست بالا را داشته باشد. ماسک با دامنزدن به سیاستهای محیطزیستی، سیاستمداران جهان را متقاعد کرده کرده که این روند به بهبود زمین کمک میکند.
اما آیا سیستمهای خودران هم بخشی از روند کمک به سیاره خاکی به شمار میروند یا یک الگوی تبلیغاتی پوشیده و پنهان هستند که از این برچسبها برای فروش بیشتر استفاده میکنند؟ آیا خودرانسازی به انسانیت آسیب وارد خواهد کرد؟ برای درک بهتر این موضوع میتوانید مقاله «کاوش در فناوری خودران؛ آیا انسانیت واقعا در حال نابودی است؟» را مطالعه کنید. نظر شما درباره خودروهای خودران چیست؟
amirkhanzadeh
۱۵ مهر ۱۴۰۳با جون مردم بازی کن بعدم بگو برای تبلیغ و جلب توجه بوده
هعی جدیداً چقدر جون مردم بی ارزش شده
Kiarash
۱۵ مهر ۱۴۰۳همیشه از تسلا و برند های چینی متنفر بودم و خواهم بود
datsun
۱۵ مهر ۱۴۰۳کلیپهای این ملعون رو یادتونه که تو اینستا براش پخش میکردن مثل اون یارو که تو تسلا یه بالشت پشت سرش گذاشته بود و مثلا ساعتها خواب بوده خیلی ها رو به فنا داد تنها کسای که از این حمایت میکنن تو ایران انگیزشی هان فکر میکنن این از صفر شروع کرده نه دادش اینو یه پدر پولدار با معدن الماس به اینجا رسوند جدیدا هم با حمایتش از ترامپ مشخص شد اخورش تو این چند سال از کجا پر میشده،
Galant.VR4(JDM)
۱۶ مهر ۱۴۰۳تسلا هیچوقت یه خودروساز کامل نبود و نخواهد شد
کلا بادش خوابید اینطور که معلومه شتاب خوب و بولد شدن توسط رسانهها نتونست به جایی برسه با این بمب های انفجاری و هیت شدنش توسط اکثر مردم
دیس ایز ایلان ماسک
نا شناس
۱۶ مهر ۱۴۰۳اگه خودروهای تسلا تو جاده های ایران جواب داد ،یعنی بدون تصادف و حادثه ای به مقصد رسید ،پس معلوم میشه به یه دردی میخوره!
یاس ی
۱۶ مهر ۱۴۰۳بحث خودروهای برقی و مهم بودنشون برای محیط زیست هم چیزی نیست جز تبلیغات بیش از حد. اگر به نحوه استخراج کبالت در کشورهای فقیر آفریقایی نگاهی بکنید و همچنین آلودگیهای بسیار شدیدی که وارد چرخه آبهای رودخانه ها و نهایتا آبهای اشامیدنی بسیاری ازمردم میشه را ببینید ، متوجه میشید که نه تنها خودروی برقی خیلی برای محیط زیست مفید نیست چه بسا خطرات کشنده تری نسبت به کربن تولیدی خودروها داره. هزاران نفر مثل برده در معدنهای کبالت کار میکنن و تولید باطریها در کارخانه ها آلودگیهای بسیار سمی وارد محیط زیست میکنه.